Slo-Tech - Francoska agencija za varstvo konkurence (DGCCRF) je Apple po priznanju krivde v poravnavi oglobila s 25 milijoni evrov zaradi zavajajočih praks. Apple svojih uporabnikov ni obvestil, da lahko nadgradnja na novo verzijo iOS povzroči počasnejše delovanje starejših telefonov iPhone. V nekaterih primerih je bila upočasnitev tako izrazita, da uporabniki niso imeli druge izbire kakor kupiti novo napravo. Ker nadgradnje ni bilo možno razveljaviti, je to predstavljajo nepošteno poslovno prakso. Apple je prijavila organizacija HOP, ki se bori proti načrtovani zastarelosti naprav.
Apple je sprejel 25-milijonsko globo. Poleg prenehanja te prakse bo moral na spletnih straneh objaviti še poročilo o tej težavi. V izjavi za javnost so dejali, da je bil njihov cilj vedno proizvajati varne izdelke, k čemur sodo tudi zagotavljanje, da zdržijo čim dlje. Zato so zadovoljni, da je spor z DGCCRF končan. Da posodobitve namerno upočasnijo iPhone, je Apple že priznal, a z utemeljitvijo, da gre za varnostni mehanizem, ki prepreči nenadne zaustavitve zaradi iztrošenih baterij. V novih verzijah iOS je to izrecno pojasnjeno, funkcijo pa je možno izklopiti.
Novice » Apple iPhone/iPad/iPod » Apple v Franciji kaznovan zaradi upočasnjevanja iPhona
kanarin ::
Apple je sprejel 25-milijonsko globo
To je za Apple tak denar kot zame par kovancev drobiža, ki ga imam trenutno v denarnici.
Jarno ::
da gre za varnostni mehanizem, ki prepreči nenadne zaustavitve zaradi iztrošenih baterij.
Doh! Ko mi je na mojem Androidnem telefonu stare šole baterija malce šepala, sem za 15€ naročil nov originalen model, si malce pomagal z nohtom in zadeva rešena.
Torej Apple posredno priznava, da ustvarja situacijske oz. ekonomske okoliščine, pri katerih menjava neke bedne baterije ni trivialna.
#65W!
Furbo ::
Kaj ta stavek sploh pomeni? Jeez.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Jarno ::
Kaj ta stavek sploh pomeni? Jeez.
Da je lahko menjava baterije poceni in trivialno opravilo ter OS ne potrebuje mehanizmov za upočasnjevanje?
#65W!
jype ::
Sramota, da se takole omejuje svobodno gospodarsko pobudo.
Na koncu bodo vse goljufije prepovedali, s čim bodo kapitalisti sploh še lahko služili?
Na koncu bodo vse goljufije prepovedali, s čim bodo kapitalisti sploh še lahko služili?
zmaugy ::
Za to svinjsko početje bi morala biti kazen 25 milijard in ne milijonov. Gnoji Applovi!
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Netrunner ::
Bodo oškodovani uporabniki tudi dobili kaj od teh 25 miljonov :) Na splošno me zanima kako se porabi denar takih kazni.
Doing nothing is very hard to do... you never know when you're finished.
srus ::
Da in kaj moram sedaj narediti jaz, da svoj stari ipad spremenim iz obtežilnika za papir v kaj uporabnejšega?
Master_Yoda ::
Mah pri kaznih za podjetja bi morale biti kazni v % prometa (ne dobicka, ker v skrivanju/reroutanju tega so profiji). 25 miljonov pa je za apple tako kot da ti nekdo s prstom pozuga malo "Ti ti! Poreden!".
Dovie'andi se tovya sagain.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Master_Yoda ()
ripmork ::
Pravilno, da so jih dobili po prstih, še bolj bi jih lahko. Pa to sicer pravim kot relativno zadovoljen njihov uporabnik. Se spomnim, ko sem ob upgrade-anju petice na ios7 in kasneje ios8 občutil počasnejše delovanje vsega na telefonu, pa so mi nekateri apple feni kategorično zanikali, da bi bilo kaj takšnega sploh mogoče :) . Če bi bil Apple transparenten kar se tega tiče že od samega začetka (z opt-out funkcijo), ne bi bilo dvomov o dobronamernosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ripmork ()
opeter ::
je izjavil:
Kaj pa uporabniki? Bodo dobili povrnjeno škodo?
Dobiš kupon za brezplačno tromesečno uporabo Apple News+.
Da in kaj moram sedaj narediti jaz, da svoj stari ipad spremenim iz obtežilnika za papir v kaj uporabnejšega?
Lahko ga uporabiš na takle način:
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Zgodovina sprememb…
- spremenil: opeter ()
WhiteAngel ::
Milijardne kazni bi morali leteti na od Samsunga, Appla do Kitajskih jajc, ker nihče več ne dovoli enostavne menjave baterij. EU tu fajn rit nastavlja.
opeter ::
WhiteAngel je izjavil:
Milijardne kazni bi morali leteti na od Samsunga, Appla do Kitajskih jajc, ker nihče več ne dovoli enostavne menjave baterij. EU tu fajn rit nastavlja.
Se popolnoma strinjam! Zdaj imajo že nekateri prenosniki zalepljene baterije ...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Dr_M ::
WhiteAngel je izjavil:
Milijardne kazni bi morali leteti na od Samsunga, Appla do Kitajskih jajc, ker nihče več ne dovoli enostavne menjave baterij. EU tu fajn rit nastavlja.
Pa zakaj, ce je lahko desetinko milimetra tanjsi. A nic ne ves o estetiki?
/s
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
nsa_ag3nt ::
25 mil za odpustek v Franciji ?
Oškodovani uporabniki bodo dobili prazen array[].
Policaje bodo plačali, da bodo še bolj zavzeto mlatili rumene jopiče.To je še edino, v čemer je Macron uspešen.
Bodo oškodovani uporabniki tudi dobili kaj od teh 25 miljonov :) Na splošno me zanima kako se porabi denar takih kazni.
Oškodovani uporabniki bodo dobili prazen array[].
Policaje bodo plačali, da bodo še bolj zavzeto mlatili rumene jopiče.To je še edino, v čemer je Macron uspešen.
https://gizmodo.com/c/goodbye-big-five
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nsa_ag3nt ()
hojnikb ::
Tale fičer sploh ni slab. Zadeva ob določeni degradaciji omeji max frekvenco procesorja, da le ta ne spije tolk baterije (z degradacijo baterije se zmanjša tudi njen maksimaln tok, ki ga lahko da od sebe, sploh ko gre napolnjenost proti nuli). Tako da tisti, ki majo ze bolj slabo baterijo, pač ne doživljajo random shutdownov, ampak je trade off nizja frekvenca proca.
Je pa hud problem execution tega fičerja. Torej čisto potiho, brez vednosti uporabnika. K sreči so jim stopl na prste in lahko sedaj togglaš, če to hočeš.
Je pa hud problem execution tega fičerja. Torej čisto potiho, brez vednosti uporabnika. K sreči so jim stopl na prste in lahko sedaj togglaš, če to hočeš.
#brezpodpisa
zmaugy ::
Smrdljivci so zalepili telefon skupaj, tako da ne moreš zamenjat baterije. Plus da z apgrejdi tudi zdaj upočasnjujejo naprave.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
WhiteAngel ::
Se pa lepo vidi tu slaba lastnost baterij. Ko je iztrošena, ne samo, da je kapaciteta manjša, ampak tudi amperaža. Isto bo (je) pri EVjih. Ko boš z 10 let staro baterijo hotel prehiteti koga, ti bo bodisi elektronika omejila obremenitev in ti avto nikamor ne bo vlekel ali pa boš sredi prehitevanja doživel popoln mrk, ker bo počepnila napetost.
blackbfm ::
je izjavil:
Kaj pa uporabniki? Bodo dobili povrnjeno škodo?
Uporabniki so veseli in ponosni (tu je polno takih) da lah svojo zastarelo napravo se kr nadgrajujejo na novejsi os, brez moznosti povrnitve
Jarno ::
WhiteAngel je izjavil:
Se pa lepo vidi tu slaba lastnost baterij. Ko je iztrošena, ne samo, da je kapaciteta manjša, ampak tudi amperaža. Isto bo (je) pri EVjih. Ko boš z 10 let staro baterijo hotel prehiteti koga, ti bo bodisi elektronika omejila obremenitev in ti avto nikamor ne bo vlekel ali pa boš sredi prehitevanja doživel popoln mrk, ker bo počepnila napetost.
IMO bodo zadevo regulirali na nek način, morda tudi preko tehničnih pregledov.
#65W!
WhiteAngel ::
WhiteAngel je izjavil:
Se pa lepo vidi tu slaba lastnost baterij. Ko je iztrošena, ne samo, da je kapaciteta manjša, ampak tudi amperaža. Isto bo (je) pri EVjih. Ko boš z 10 let staro baterijo hotel prehiteti koga, ti bo bodisi elektronika omejila obremenitev in ti avto nikamor ne bo vlekel ali pa boš sredi prehitevanja doživel popoln mrk, ker bo počepnila napetost.
IMO bodo zadevo regulirali na nek način, morda tudi preko tehničnih pregledov.
Heh, zdaj lahko čakamo Teslo, da bo začela lepiti baterije v karoserijo, ker dizajn in varnost m'kay
CoolBits ::
asdf_jklc ::
Glede na način: premajhna kazen in pravilno. Sama ideja za feature je dobra, ampak uporabnik mora imet kontrolo nad tem.
Wrop ::
Kaznujete lahko potrošniki tako, da glasujete z denarnico. S pizdakanjem po forumih ne boste nič spremenili.
jype ::
Še nikoli nisem kupil Applovega telefona, tako da sem že glasoval, posmehujem uporabnikom Apple izdelkov se pa vedno lahko, ker s svojim zanemarjanjem zasebnosti ne škodujejo le sebi, temveč tudi vsem okoli sebe.
onemarko ::
Disclaimer: uporabljam androida.
Se pravi je celoten problem v tem, da je telefon dejansko še zmeraj delal kljub izrabljeni bateriji, kjer bi že zdavnaj crknil če ne bi omejil zmogljivosti. Bravo. Se pravi se ne sme upočasnit za nič. In če bi se zaradi nekega razloga pregreval, se tudi ne bi smel upočasniti? Bi delal na 100% dokler ne bi kaka stvar pregorela bi postal popolnoma neuporaben.
In na drugi strani, ko avto zazna problem in gre v limp mode... proizvajalci francoskih avtomobilov ne dobijo kazni za omejevanje zmogljivost avta?
Če je bil problem samo v komuniciranju z uporanikom, lahko kdo prelista navodila za uporabo avta, kjer stavim, da ne piše nič v zvezi z limp mode.
Ne zagovarjam whataboutizma, primer z avtom je čisto korekten in mislim da bi morali najprej pomesti pred svojim pragom.
Se pravi je celoten problem v tem, da je telefon dejansko še zmeraj delal kljub izrabljeni bateriji, kjer bi že zdavnaj crknil če ne bi omejil zmogljivosti. Bravo. Se pravi se ne sme upočasnit za nič. In če bi se zaradi nekega razloga pregreval, se tudi ne bi smel upočasniti? Bi delal na 100% dokler ne bi kaka stvar pregorela bi postal popolnoma neuporaben.
In na drugi strani, ko avto zazna problem in gre v limp mode... proizvajalci francoskih avtomobilov ne dobijo kazni za omejevanje zmogljivost avta?
Če je bil problem samo v komuniciranju z uporanikom, lahko kdo prelista navodila za uporabo avta, kjer stavim, da ne piše nič v zvezi z limp mode.
Ne zagovarjam whataboutizma, primer z avtom je čisto korekten in mislim da bi morali najprej pomesti pred svojim pragom.
blackbfm ::
Če je bil problem samo v komuniciranju z uporanikom, lahko kdo prelista navodila za uporabo avta, kjer stavim, da ne piše nič v zvezi z limp mode.
Jp, piše, tam pod postavko "check engine light".
Apple pa se je naredil francoza kot se spodobi in dajal vtis da s telefonom ni nic narobe
Jarno ::
Ne gre za to. Gre za špekulativno prakso nad tehnično slabše podkovanimi uporabniki, ki slabo razumejo, da se performančno HW (cpu/gpu, memory, flash...) s časom ne degradira, dokler deluje.
Tokrat se je dogajalo ravno to in marsikdo bi lahko na podlagi počasnega delovanja iPhona razmišljal o nadgradnji. Če pa ne, pa bi še vedno lahko obiskal pooblaščen Apple servis/store, kjer bi mu za znesek, ki sicer za 2+ do 3x prekaša ceno alternativne baterije, to zamenjali.
https://www.amazon.com/Replacement-Batt...
Pri nas sem zasledil ceno 40€ za iPhone 6, nek servis v UK 53€...Apple je po škandalu original pocenil na 29$ - zgleda za poblaščene zastopnike.
Leta 2018 so zamenjali 11 milijonov baterij, prodali 200+ milijonov iPhonov.
Baterijo se nekako splača menjat na 400 polnilnih ciklov, kar bi recimo lahko v povprečju pomenilo do 3 leta optimalnega delovanja.
Trendi so vseeno zanimivi in razbrati se da, da so od prodanih 600 milijonov iPhonov iz 2014, 2015 in 2016 v letu 2018 pooblaščeno menjali le delček (11 milijonov) baterij).
Kot da Applu to ni dovolj, so začeli z zavajajočo prakso in kazen je upravičena.
Tokrat se je dogajalo ravno to in marsikdo bi lahko na podlagi počasnega delovanja iPhona razmišljal o nadgradnji. Če pa ne, pa bi še vedno lahko obiskal pooblaščen Apple servis/store, kjer bi mu za znesek, ki sicer za 2+ do 3x prekaša ceno alternativne baterije, to zamenjali.
https://www.amazon.com/Replacement-Batt...
Pri nas sem zasledil ceno 40€ za iPhone 6, nek servis v UK 53€...Apple je po škandalu original pocenil na 29$ - zgleda za poblaščene zastopnike.
Leta 2018 so zamenjali 11 milijonov baterij, prodali 200+ milijonov iPhonov.
Baterijo se nekako splača menjat na 400 polnilnih ciklov, kar bi recimo lahko v povprečju pomenilo do 3 leta optimalnega delovanja.
Trendi so vseeno zanimivi in razbrati se da, da so od prodanih 600 milijonov iPhonov iz 2014, 2015 in 2016 v letu 2018 pooblaščeno menjali le delček (11 milijonov) baterij).
Kot da Applu to ni dovolj, so začeli z zavajajočo prakso in kazen je upravičena.
#65W!
shadeX ::
Disclaimer: uporabljam androida.
Se pravi je celoten problem v tem, da je telefon dejansko še zmeraj delal kljub izrabljeni bateriji, kjer bi že zdavnaj crknil če ne bi omejil zmogljivosti. Bravo. Se pravi se ne sme upočasnit za nič. In če bi se zaradi nekega razloga pregreval, se tudi ne bi smel upočasniti? Bi delal na 100% dokler ne bi kaka stvar pregorela bi postal popolnoma neuporaben.
In na drugi strani, ko avto zazna problem in gre v limp mode... proizvajalci francoskih avtomobilov ne dobijo kazni za omejevanje zmogljivost avta?
Če je bil problem samo v komuniciranju z uporanikom, lahko kdo prelista navodila za uporabo avta, kjer stavim, da ne piše nič v zvezi z limp mode.
Ne zagovarjam whataboutizma, primer z avtom je čisto korekten in mislim da bi morali najprej pomesti pred svojim pragom.
En celo razmišlja in je ugotovil, da to mogoče sploh ni slaba poteza. Sem že večkrat opisal primer iPhona 6S ko sem si ga takrat lastil, ki je imel že tovarniško defektno baterijo. Praktično nov telefon se je ugašal na 40% baterije (drugič na 20%), ampak nikoli nisi bil popolnoma prepričan kdaj se bo to zgodilo.
Nato je prišel en iOS update in od takrat se telefon ni več ugašal in deloval normalno do izrabe baterije. Seveda to ni popravilo defektne baterije, je pa telefon zdržal nekoliko dlje (zmanjšana hitrost procesorja), pa tudi vedel sem kdaj je baterija prazna.
Apple se je takrat hecnil s tem, ker bi pač takrat moral obvestit uporabnike (ali pa jim dati možnost), o vklopu te funkcije. Na koncu še vedno uporabnik odloča kako bo uporabljal svojo napravo, je pa vsaj meni še nekaj mesecev tole prav prišlo dokler nisem zamenjal baterije.
::
https://www.amazon.com/Replacement-Batt...
Pri nas sem zasledil ceno 40€ za iPhone 6, nek servis v UK 53€...Apple je po škandalu original pocenil na 29$ - zgleda za poblaščene zastopnike.
Kar nikakor ni velik strošek, glede na to, da iPhone 6S še vedno deluje hitro, tudi na zadnji različici iOSa. Upoštevati je potrebno tudi to, da je poseg narejen strokovno, kar pri domačih mojstrih ne drži vedno. Nekateri kitajski ponaredki baterij pa se menda napihujejo ....
Jarno ::
je izjavil:
https://www.amazon.com/Replacement-Batt...
Pri nas sem zasledil ceno 40€ za iPhone 6, nek servis v UK 53€...Apple je po škandalu original pocenil na 29$ - zgleda za poblaščene zastopnike.
Kar nikakor ni velik strošek, glede na to, da iPhone 6S še vedno deluje hitro, tudi na zadnji različici iOSa. Upoštevati je potrebno tudi to, da je poseg narejen strokovno, kar pri domačih mojstrih ne drži vedno. Nekateri kitajski ponaredki baterij pa se menda napihujejo ....
To je sicer res, ampak preden so ga "zgrabili za kravato", je bila menjava originalne baterije za iPhone 6 občutno dražja.
An out-of-warranty battery replacement, normally $79 for an iPhone 6 or later model, will instead cost $29 through December 2018.
Garancija je pri Applu - up to 2 years, kolikor navajajo.
#65W!
onemarko ::
Ne gre za to. Gre za špekulativno prakso nad tehnično slabše podkovanimi uporabniki, ki slabo razumejo, da se performančno HW (cpu/gpu, memory, flash...) s časom ne degradira, dokler deluje.
Tokrat se je dogajalo ravno to in marsikdo bi lahko na podlagi počasnega delovanja iPhona razmišljal o nadgradnji. Če pa ne, pa bi še vedno lahko obiskal pooblaščen Apple servis/store, kjer bi mu za znesek, ki sicer za 2+ do 3x prekaša ceno alternativne baterije, to zamenjali.
V nasprotnem primeru bi se telefon ugašal prej in bolj naključno, ker baterija nebi zmogla višjega toka. Kar bi spet pomenilo špekulativno prakso, ker se hipotetično "apple odloča vgasniti telefon in s tem prisili uporabnika da kupi novega".
Ni torej boljša rešitev, da telefon še vedno dovolj zanesljivo deluje s slabšo baterijo, da lahko opraviš še kakšen klic?
Jarno ::
Ni torej boljša rešitev, da telefon še vedno dovolj zanesljivo deluje s slabšo baterijo, da lahko opraviš še kakšen klic?
Zelo karikirano - še kakšen klic.
Najbolje je, da je uporabnik seznanjen s stanjem baterije, ima v OS-u opcijo "varčnega režima", še bolj pa je na mestu poceni zamenjava.
Še enkrat poudarjam, da je bila menjava baterije pri pooblaščenem servisu precej draga ( uradna cena prej 79$ ).
iPhone 6 so se v svojem času prodajali od 649$ navzgor.
Zato so tovrstne poteze Francije in osveščanje uporabnikov na mestu, ker je Apple spremenil določene prakse. 25 milijonov $ je sicer simbolična vsota za to kompanijo.
#65W!
::
To je sicer res, ampak preden so ga "zgrabili za kravato", je bila menjava originalne baterije za iPhone 6 občutno dražja.
Jaz sem zamenjal že precej baterij v iPhonih 4S, 5S, 6, 6S. Cene neoriginalnih so tam do 10€, skupaj z orodjem in poštnino. Tudi zaradi tega je bil Apple primoran spustiti ceno menjave na uradnem servisu. Ampak ta "problem" so že "rešili" v novih verzijah iPhonov, kjer baterija nekako komunicira s telefonom in telefon zazna neoriginalno baterijo!
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: zmaugy ()
onemarko ::
Zelo karikirano - še kakšen klic.
Najbolje je, da je uporabnik seznanjen s stanjem baterije, ima v OS-u opcijo "varčnega režima", še bolj pa je na mestu poceni zamenjava.
Še enkrat poudarjam, da je bila menjava baterije pri pooblaščenem servisu precej draga ( uradna cena prej 79$ ).
iPhone 6 so se v svojem času prodajali od 649$ navzgor.
Zato so tovrstne poteze Francije in osveščanje uporabnikov na mestu, ker je Apple spremenil določene prakse. 25 milijonov $ je sicer simbolična vsota za to kompanijo.
Glede komunikacije z uporabikom se strinjam, najboljša možna rešitev. Cena pa tukaj nima nobene veze. Naj jo nastavijo kot hočejo, kdor bo želel bo kupil, kdor pa ne pa pač nebo. Baterija je na koncu in vsak uporabik se sam odloči ali se mu zdi smiselno zamenjat baterijo ali pa kar cel telefon.
Jarno ::
Baterija je na koncu in vsak uporabik se sam odloči ali se mu zdi smiselno zamenjat baterijo ali pa kar cel telefon.
Whut? Baterija ni nek issue. Saj pravim, Apple je scammal naivne uporabnike. Tudi zippo se ne menja, ker mu zmanjka goriva.
#65W!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Apple v Franciji kaznovan zaradi upočasnjevanja iPhonaOddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod | 10273 (6980) | Jarno |
» | Apple pomotoma odprl že zakrpano luknjo, jailbreak je že tuOddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod | 8344 (5742) | zee |
» | Apple zaradi škandala pocenil zamenjavo baterij v iPhonu (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod | 22621 (17383) | MrStein |
» | Apple izdal iOS 5, iTunes 5, iCloud in Mac OS X 10.7.2Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod | 11986 (9757) | MrStein |
» | Apple proti otrokom, ki navijajo račune staršev na iTunesOddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod | 3171 (2874) | Spajky |