» »

"Talenti" na slovenskih cestah

"Talenti" na slovenskih cestah

Temo vidijo: vsi
««
49 / 309
»»

Invictus ::

springfield je izjavil:

Seveda, ce bi prepovedli alkohol, ne bi vec bilo nesrec. Bodi resen.

Saj je prepovedan. Vsaj za šoferja >:D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

springfield ::

Samo za mladega voznika. Drugace je dovoljen do dolocene meje. Je pa ta meja malo na oko dolocena, ker nekateri po enem pivu niso sposobni vozit, napihali pa najverjetneje ne bi.

gusto ::

Spodaj so okoliščine včerajšnje nesreče. A ni nekoliko nenavadno, da sta v avtu, ki je čelno trčil v bok drugega, umrli obe osebi na zadnjih sedežih, medtem ko sta osebi na prvih le lažje poškodovani? Vsi so bili pripasani.

43-letna Ptujčanka je vozila osebni avtomobil iz smeri Slovenske Bistrice proti Ptuju. Ko je na delu vozišča pripeljala iz daljše ravnine v blagi levi ovinek, je zaradi neprilagojene hitrosti vožnje začelo njeno vozilo bočno drseti po bankini ob desni strani. Od tam je bočno drselo na nasprotno, levo smerno vozišče, je sporočila policija.

V tistem trenutku ji je nasproti iz smeri Ptuja pravilno pripeljal 65-letni voznik osebnega avtomobila in čelno trčil v desno, bočno stran osebnega avtomobila povzročiteljice. V trčenju so se povzročiteljica prometne nesreče in oba sopotnika na zadnjih sedežih v drugem vozilu, 82-letni moški in 62-letna ženska, tako hudo poškodovali, da so na kraju nesreče umrli. 65-letni voznik in njegova 64-letna sopotnica na prednjem sedežu sta se v nesreči lažje telesno poškodovala.

https://siol.net/novice/crna-kronika/po...

Machete ::

Ni nenavadno. Linija med življenjem in smrtjo je izjemno tanka. Žal. Lahko je stvar CM kam usekaš z glavo.
Sploh pa so stranski trki nekaj najhujšega, kar se ti lahko zgodi, tudi v modernem dragem avtu. Mnogo bolje jo ponavadi telo odnese, če gre za čelni trk.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Machete ()

St235 ::

Ravno tako gre za starejse ljudi, kjer so poskodbe praviloma prej usodne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

scipascapa ::

Torej spet neprilagojena hitrost, so jo strokovno zmerili? Kajti če si izkušeni voznik 80-90 ni take sile.

St235 ::

Kaj pa je po tvoje krivo, da clovek zgubi kontrolo nad vozilom in ga zacne bocno zanazat in ga odnese na sosednji pas? Marsovci?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

scipascapa ::

trenutek nepozornosti, slabo predvidevanje ovinka....je vozila prvič?

m0LN4r ::

V unem primeru, sploh ni vazno kaj je citroen delal. Edina nevarnost je nastala zaradi Focusa. To kaj je citroen delal je samo ugibanje. Za focusa pa vemo, da ne ve prehitevati tako, da bi bilo 100% varno.

Rad bi rekel, da vrocina in klima delata po svoje, ampak vecinoma je vse drugo krivo.
43-letna Ptujčanka je vozila osebni avtomobil iz smeri Slovenske Bistrice proti Ptuju. Ko je na delu vozišča pripeljala iz daljše ravnine v blagi levi ovinek, je zaradi neprilagojene hitrosti vožnje začelo njeno vozilo bočno drseti po bankini ob desni strani.

To je to. Ena malenkost, nepozornost, neizkusenost in je kolo na bankini, potem pa panika.
Sem imel debato z tasco, ki ima zelo kriticen pogled na hitre voznike na dirkaliscih in ne razume zakaj dirkajo tam. Tega kako nepremisljeno vcasih sama vozi ali moz pa ne vidi. Dostikrat jih resuje samo to, da se nasproti noben ne pripelje malo hitreje. In tipicna, jaz se tu vozim ze 30 let tu se mi ne more nic zgodit.

scipascapa je izjavil:

Torej spet neprilagojena hitrost, so jo strokovno zmerili? Kajti če si izkušeni voznik 80-90 ni take sile.

To je zelo tipicno pri starejsih voznikih. Oni mislijo, da gre avto vsepovsod vsaj 100, ne glede na to ali je ovinek ali ravno ali pogreznjena bankina.

Problem je ravno to, da ni vozila prvic, nikoli ni opravila "varnostno" voznjo in je prevec samozavestna pri voznji z misljenjem, da sem se v tem ovinku peljala ze 1000x priblizno 100, pa je tokrat malo spregledala in je bilo teh 105 usodnih, ko ji je bankina zagrabila kolo.

Vidim, dosti primerov ko se vozim po nedomacem terenu in domacini priletijo izza ovinka in imajo skor cel avto na mojem pasu in potem panicno potegnejo volan nazaj, potem se pa v ogledalu kadi cela bankina.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

IL_DIAVOLO ::

"Sin domnevne povzročiteljice naj bi vozil pred njo in naj bi bil priča tragični nesreči."

Ce bi sin peljal po omejitvah...

Utk ::

Ma kakih omejitvah, se ti sanja kolk se moraš pripeljat po suhem asfaltu, da te bo obrnilo?
Zapeljala je s ceste, in jo je začelo obračat, lahko bi šla tudi 60 pa ne bi blo dosti drugače.

s1m0n ::

Ta cesta je tak ruleta...
Ne spomnim se leta kjer ni terjala življenja.

Hitrost je tule #1 faktor ravna cesta kak blag ovinek ter križišča kjer ga počijo mimo 100+ pri omejitvi 50.

gusto ::

A lahko kdor pozna to cesto, linka ta ovinek na google maps?

RedDrake ::

gusto je izjavil:

A lahko kdor pozna to cesto, linka ta ovinek na google maps?

mesto nesreče
Ovinek je res _ZELO_ blag.

gusto ::

Tole skoraj ne zasluži naziva ovinek. Je možno zvoziti praktično z vsako hitrostjo. No žal se je zgodilo, kar se je zgodilo.

Unknown_001 ::

Utk je izjavil:

Ma kakih omejitvah, se ti sanja kolk se moraš pripeljat po suhem asfaltu, da te bo obrnilo?
Zapeljala je s ceste, in jo je začelo obračat, lahko bi šla tudi 60 pa ne bi blo dosti drugače.


Dovolj je, da v ovinku zapelješ na bankino.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

IL_DIAVOLO ::

Utk je izjavil:

Ma kakih omejitvah, se ti sanja kolk se moraš pripeljat po suhem asfaltu, da te bo obrnilo?
Zapeljala je s ceste, in jo je začelo obračat, lahko bi šla tudi 60 pa ne bi blo dosti drugače.


Peljala se je v ritmu svojega sina spredaj in ker ni bila vajena take hitrosti, je precenila svoje zmoznosti in zapeljala na bankino. Temu dodaj se nov avto, ki ga ni bila vesca.

m0LN4r ::

Utk je izjavil:

Ma kakih omejitvah, se ti sanja kolk se moraš pripeljat po suhem asfaltu, da te bo obrnilo?
Zapeljala je s ceste, in jo je začelo obračat, lahko bi šla tudi 60 pa ne bi blo dosti drugače.

Med 60 in 100 je ogromna razlika, ce v ovinku zapeljem na bankino. Ce je pa stopila na bremzo v strahu, ko je prletela na bankino pa je krivo samo njena neizkusenost in nic drugega.
V rovtah, kjer je ozka cesta je voznja po bankinah nekaj vsakdanjega. Letis mimo traktorja z celimi kolesi po sodru in listju tudi 70-80. Seveda pa veliko vlogo igra sirina gume, vozilo in stanje bankine.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

facepalm ::

gusto je izjavil:

Tole skoraj ne zasluži naziva ovinek. Je možno zvoziti praktično z vsako hitrostjo. No žal se je zgodilo, kar se je zgodilo.

Mene me pa taki ovinki kar zmrazijo. Na videz so zelo nedolzni, ko ga pa zvozis do polovice in se nato zavedas da nimas oprijema te ne resi niti "ejecto de seato".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

m0LN4r ::

RedDrake je izjavil:

gusto je izjavil:

A lahko kdor pozna to cesto, linka ta ovinek na google maps?

mesto nesreče
Ovinek je res _ZELO_ blag.

Predvidevam, da ji je malo zvilo volan roke pa so bile nekje drugje in potem v strahu in soku ni znala odreagirat in rezultat je to kar je bilo.
Jaz sem mislil, da gre za tako ozjo cesto z razfukano bankino, kjer moras dol it ce hoces mimo: Bukovnica - Bogojina
Tle se jaz po bankinah tudi 90 vozim. Razen pr tem ovinku:
Pred Bogojino
Asfalt nagnjen navzven, cesta navzdol, vedno moker ali pokrit z listjem. Tle z vec kot 60 ne grem dol.

facepalm je izjavil:

gusto je izjavil:

Tole skoraj ne zasluži naziva ovinek. Je možno zvoziti praktično z vsako hitrostjo. No žal se je zgodilo, kar se je zgodilo.

Mene me pa taki ovinki kar zmrazijo. Na videz so zelo nedolzni, ko ga pa zvozis do polovice in se nato zavedas da nimas oprijema te ne resi niti "ejecto de seato".

Gederovci - Rankovci je veliko bolj nevarno. V ovinkih je cestah z obeh strani asfalt pogreznjen za na oko 20cm globine in 50cm sirine. Normalno voznih je samo tist meter pa pol na sredini.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Miha 333 ::

Na tej cesti SB - Ptuj praktično nihče ne vozi 90 km/h. Veliko jih tišči tja do 120 km/h ali celo še več.

m0LN4r ::

Miha 333 je izjavil:

Na tej cesti SB - Ptuj praktično nihče ne vozi 90 km/h. Veliko jih tišči tja do 120 km/h ali celo še več.

Tokrat analiziramo regionalno cesto Murska Sobota–Gederovci, kjer se je med leti 2008 in 2017 zgodilo 398 prometnih nesreč, v katerih so trije ljudje izgubili življenje, 39 jih je bilo hudo in 230 lahko telesno poškodovanih.

No sej pr gederovcih je 120 tudi standard. Samo da jih vecina odleti z ceste. 120 se da zvozit februarja na mokrem z dobrim podvozjem. Z kakim kangoojem in 165 baloni pa si ze pri 90 v jarku.
https://www.vecer.com/video-pasti-pomur...

Namesto tega, da bi popravili cesto, ki bi jo ze morali 10 let nazaj zacet popravljat, delajo ograje v ovinkih in postavljajo klicaje.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

facepalm ::

Namesto sanacije ceste se postavi tabla. Namesto kontrole prometa se postavi tabla.

Proizvodnja tabel je dober biznis:)

njyngs ::

Ta cesta je še v lepem vremenu in upoštevanju omejitve, ki se giba med 90, 70 in 50, nevarna. Zjebana, razjahana, razpokana do amena. Zadnje leto sem raje vedno vozil od Ptuja do Bistrice okrog po avtocesti (cez MB), ko pa da grem na tole žalost z nazivom cesta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: njyngs ()

IL_DIAVOLO ::

Edina tabla ki jo folk uposteva, je merjenje hitrosti.

Sicer pa cesta je v super stanju glede na druge oz. se prelepa da se vozijo s takimi hitrostmi.

Zgodovina sprememb…

m0LN4r ::

Jaz samo pravim, pred 15 leti, ko smo hodili na madzarsko smo se smejali, kako imajo v kurcu ceste.
Danes pa se lahko smejijo oni nam pocasi.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

MrStein ::

Unknown_001 je izjavil:

Utk je izjavil:

Ma kakih omejitvah, se ti sanja kolk se moraš pripeljat po suhem asfaltu, da te bo obrnilo?
Zapeljala je s ceste, in jo je začelo obračat, lahko bi šla tudi 60 pa ne bi blo dosti drugače.


Dovolj je, da v ovinku zapelješ na bankino.

Ali pa da je malo več kamenčkov na cesti. Asociacija: kroglični ležaj
Pa se lahko pelješ 30 km/h
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

shadeX ::

Italjani gazijo kar se premika.

Unknown_001 ::

MrStein je izjavil:

Unknown_001 je izjavil:

Utk je izjavil:

Ma kakih omejitvah, se ti sanja kolk se moraš pripeljat po suhem asfaltu, da te bo obrnilo?
Zapeljala je s ceste, in jo je začelo obračat, lahko bi šla tudi 60 pa ne bi blo dosti drugače.


Dovolj je, da v ovinku zapelješ na bankino.

Ali pa da je malo več kamenčkov na cesti. Asociacija: kroglični ležaj
Pa se lahko pelješ 30 km/h


No... pri 30km/h šodr ne predstavlja problema. Pri 70 pa konkretnega.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

IL_DIAVOLO ::

MrStein je izjavil:

Unknown_001 je izjavil:

Utk je izjavil:

Ma kakih omejitvah, se ti sanja kolk se moraš pripeljat po suhem asfaltu, da te bo obrnilo?
Zapeljala je s ceste, in jo je začelo obračat, lahko bi šla tudi 60 pa ne bi blo dosti drugače.


Dovolj je, da v ovinku zapelješ na bankino.

Ali pa da je malo več kamenčkov na cesti. Asociacija: kroglični ležaj
Pa se lahko pelješ 30 km/h


Malo vec kamenckov? Potem mora biti sami makedam, da res izgubis oprijem.

Ne pretiravat.

facepalm ::

Dovolj je ze malo drobnega peska in si v jarku.
Ce pesek vidis in pricakujes zdrs ni problema. Ce te pa preseneti...
Sam makedam pa zna presenetljivo dobro drzat avto v liniji.

b3D_950 ::

najslabše je, ko z zadnjim kolesem zapeneš v kakšn rob bankine, te lahko obrne za keks.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: b3D_950 ()

Unknown_001 ::

facepalm je izjavil:

Dovolj je ze malo drobnega peska in si v jarku.
Ce pesek vidis in pricakujes zdrs ni problema. Ce te pa preseneti...
Sam makedam pa zna presenetljivo dobro drzat avto v liniji.

Asfalt ni popolnkma gladek. Šure... če maš tako zlizanga kot v NS Rurdnk pol boš letel. Pri normalnem asfaltu kamenčki težje zdrsnejo, ni pa tudi to ovira če dovolj hitro prikuriš
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

AndrejO ::

scipascapa je izjavil:

Torej spet neprilagojena hitrost, so jo strokovno zmerili? Kajti če si izkušeni voznik 80-90 ni take sile.

Neprilagojena hitrost je vsakršna hitrost pri kateri je očitno, da voznik več ni mogel ustrezno obvladovati brezhibnega vozila na sicer ustreznem vozišču.

Nesreča, ki se je zgodila zato, ker voznik zaradi hitrosti več ni ustrezno obvladoval brezhibnega vozila na brezhibnem vozišču, je zadosten dokaz za ugotovitev, da je bil vzrok neprilagojena hitrost.

Strokovno so lahko "izmerili", da sta bili vozilo in vozišče pred nesrečo brezhibni oziroma nista imeli hib, ki bi povzročile nesrečo. Strokovno so "izmerili" zdravstveno stanje voznika pred nesrečo, da so izločili npr. vinjenost, infarkt, ipd ... Ker je do nesreče prišlo in je bil poglavitni vzrok ta, da voznik vozila pri doseženi hitrosti več ni obvladoval, je možen samo še en zaključek: vzrok je neprilagojena hitrost.

QED.

scipascapa je izjavil:

trenutek nepozornosti,

Če moraš biti pozoren na nekaj drugega, ustaviš in tistemu posvetiš pozornost. Če se premikaš, potem to ni dobro.

scipascapa je izjavil:

slabo predvidevanje ovinka....

Če ceste ne poznaš ali je ovinek nepregleden, temu prilagodiš hitrost. Če je ne, potem si očitno vozil z neprilagojeno hitrostjo.

scipascapa je izjavil:

je vozila prvič?

Če si neizkušen voznik, prilagodiš hitrost. Če je ne, potem očitno voziš z neprilagojeno hitrostjo.

Itd ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

m0LN4r ::

Hudo je tudi tole:


Na ozki cesti srecas sleper, ki se mu ne ljubi umaknit bolj levo in potem priletis z robom kolesa na rob asfalta, kjer pa je razlika do luknje v bankini ravno fino visoka, da ti vseka v felgo. Potem pa se uni glupi odsevniki na bankini. Da neves al je boljse ce se prek ali po njem peljes.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Utk ::

AndrejO je izjavil:

scipascapa je izjavil:

Torej spet neprilagojena hitrost, so jo strokovno zmerili? Kajti če si izkušeni voznik 80-90 ni take sile.

Neprilagojena hitrost je vsakršna hitrost pri kateri je očitno, da voznik več ni mogel ustrezno obvladovati brezhibnega vozila na sicer ustreznem vozišču.

Nesreča, ki se je zgodila zato, ker voznik zaradi hitrosti več ni ustrezno obvladoval brezhibnega vozila na brezhibnem vozišču, je zadosten dokaz za ugotovitev, da je bil vzrok neprilagojena hitrost.

Strokovno so lahko "izmerili", da sta bili vozilo in vozišče pred nesrečo brezhibni oziroma nista imeli hib, ki bi povzročile nesrečo. Strokovno so "izmerili" zdravstveno stanje voznika pred nesrečo, da so izločili npr. vinjenost, infarkt, ipd ... Ker je do nesreče prišlo in je bil poglavitni vzrok ta, da voznik vozila pri doseženi hitrosti več ni obvladoval, je možen samo še en zaključek: vzrok je neprilagojena hitrost.

QED.

scipascapa je izjavil:

trenutek nepozornosti,

Če moraš biti pozoren na nekaj drugega, ustaviš in tistemu posvetiš pozornost. Če se premikaš, potem to ni dobro.

scipascapa je izjavil:

slabo predvidevanje ovinka....

Če ceste ne poznaš ali je ovinek nepregleden, temu prilagodiš hitrost. Če je ne, potem si očitno vozil z neprilagojeno hitrostjo.

scipascapa je izjavil:

je vozila prvič?

Če si neizkušen voznik, prilagodiš hitrost. Če je ne, potem očitno voziš z neprilagojeno hitrostjo.

Itd ...


Nic od tega ni bilo v tem primeru. Zapeljala je na bankino in jo je zavrtelo. Za to ni kriva prevelika hitrost. Ce bi se vozila 30, bi enako zapeljala na bankino, samo posledice bi bile drugacne.
Tist ovinek bi speljala tudi s 150, ce bi sla tolk, bi bil pa avto v veliko slabsem stanju.

Gregor P ::

Jah na bankino je zapeljala ... da, tako je ... z neprilagojeno hitrostjo ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

AndrejO ::

Utk je izjavil:

Nic od tega ni bilo v tem primeru. Zapeljala je na bankino in jo je zavrtelo. Za to ni kriva prevelika hitrost.

Ljudje, ki imajo okoliščinam primerno hitrost, ne zapeljejo na bankino brez dobrega vzroka.

Kakšen je bil tukaj vzrok?

Utk je izjavil:

Ce bi se vozila 30, bi enako zapeljala na bankino, samo posledice bi bile drugacne.

In to ni pomembno?

Utk je izjavil:

Tist ovinek bi speljala tudi s 150, ce bi sla tolk, bi bil pa avto v veliko slabsem stanju.

Vsi smo Schumaherji, očitno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

Utk ::

Ljudje, ki imajo okoliščinam primerno hitrost, ne zapeljejo na bankino brez dobrega vzroka.

Kakšen je bil tukaj vzrok

Lahko je drkala po radiu, zaspala, igrala se z gumbi v "novem" avtu. Ampak najlazje je rect neprilagojena hitrost. Madona, poglej si ti tist ovinek. Kolk hitro moras it, da ga ne zvozis, in kolk je verjetno da je sla tako hitro, in prezivela.
Normalno, ce bi imela hitrost 0 in ostala doma, ne bi bilo nesrece.

In to ni pomembno?


Je. Vozi se potem 5 na uro, da ne bo posledic.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Spxy ::

Utk je izjavil:

Ljudje, ki imajo okoliščinam primerno hitrost, ne zapeljejo na bankino brez dobrega vzroka.

Kakšen je bil tukaj vzrok

Lahko je drkala po radiu, zaspala, igrala se z gumbi v "novem" avtu. Ampak najlazje je rect neprilagojena hitrost. Madona, poglej si ti tist ovinek. Kolk hitro moras it, da ga ne zvozis, in kolk je verjetno da je sla tako hitro, in prezivela.
Normalno, ce bi imela hitrost 0 in ostala doma, ne bi bilo nesrece.

In to ni pomembno?


Je. Vozi se potem 5 na uro, da ne bo posledic.


Če je "drkala" po radiu in zapeljala s ceste je vozila z neprilagojeno hitrostjo. Če bi bila ta hitrost 0 potem ne bi.

Utk ::

Itak. Po iqju slovenskih policajev, ki jih pijane prevaza pijana mladoletnica v njihovi marici, je to enkrat ena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

IL_DIAVOLO ::

Ce bi peljala po omejitvah, verjetno ne bi zapeljala na bankino.

Utk ::

Zakaj ne? Ce drkas po radiu, a ni vseeno 100 ali 80, zbudil se bos ko je prepozno. Poglejte kaksni vse pajaci se vozijo, vcasih 70 pa se tezko zadrzijo na svojem pasu. Veckrat zaradi telefona kot pa prevelike hitrosti. Ker ce smo posteni, tudi pri 130 se zlahka obdrzis na svojem pasu na normalnih cestah.

MrStein ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

MrStein je izjavil:

Unknown_001 je izjavil:

Utk je izjavil:

Ma kakih omejitvah, se ti sanja kolk se moraš pripeljat po suhem asfaltu, da te bo obrnilo?
Zapeljala je s ceste, in jo je začelo obračat, lahko bi šla tudi 60 pa ne bi blo dosti drugače.


Dovolj je, da v ovinku zapelješ na bankino.

Ali pa da je malo več kamenčkov na cesti. Asociacija: kroglični ležaj
Pa se lahko pelješ 30 km/h


Malo vec kamenckov? Potem mora biti sami makedam, da res izgubis oprijem.

Ne pretiravat.

Ne, na makadamu se kamenčki vtisnejo v podlago in težje zakotalijo.
V asfaltu pa se ne vtisnejo in lepo kotalijo.

Kje ti prej zdrsne? Na mehkem snegu ali trdem ledu?

Unknown_001 je izjavil:


No... pri 30km/h šodr ne predstavlja problema. Pri 70 pa konkretnega.

Če te pri 30 km/h odnese vstran 30 cm, v jarek, je game over. (odvisno od jarka)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

IL_DIAVOLO ::

Pri manjsi kolicini kamenja se guma prilagodi in obdrzi stik s podlago. Na makadamu nimas nobenega stika z ravno povrsino.

MrStein ::

Uh, in če nimaš točno te količine kamenja?

Glej, to sem že v praksi večkrat videl. Cepiš neobstoječo dlako.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

AndrejO ::

Utk je izjavil:

Zakaj ne? Ce drkas po radiu, a ni vseeno 100 ali 80, zbudil se bos ko je prepozno.

Mislim, da v splošnem to ni vseeno. Še več. Skoraj sem prepričan, da ni vseeno, če malo bolje razmislim. Seveda bodo razlike večje oz. manjše, če si izbereš večjo ali manjšo razliko med hitrostmi, ampak zadaj je logika zakaj je lahko razlika med 80 in 100 dobesedno razlika med življenjem in smrtjo.

Spodnji izračun uporablja konzervativne vrednosti in poenostavtive, ki dejanski položaj še malo polepšajo. Ampak rezultat je pomenljiv tudi po takšna idealizaciji.

Torej ...

Recimo, da te drkanje po radiu stane cca. 1s pozornosti.
Nadalje recimo, da pri tem drkanju premakneš volan za 2 stopinji in, da je razmerje med volanom in kolesi 16, torej se notranje kolo obrne za 1/8 stopinje.
Ta kot v povezavi z medosno razdaljo praktično neposredo določa tudi radij kroga, ki ga bi vozilo opisalo. Iz slike ne morem uganiti te številke ampak, če vzamem npr. Škodo Octavio, je to 2,68m in radij kroga je ta za sprednje notranje kolo potem 2,68m/sin(1/8 deg), kar znese cca. 1228m. Fiat 500 bi imel pri istih podatkih radij 1050m (manjše je tukaj manj ugodno za voznika).

Majhnost odklona 1/8 stopinje na kolesu si lahko torej predstavljaš kot 2,5km široko ploščad, ki jo bi potreboval, da bi z vozilom naredil 360 stopinjski krog.

To so fiksni podatki, ki so neodvisni od hitrosti. Razdalje pa so odvisne od hitrosti in te mi je lažje računati v m/s namesto km/h.

100km/h je cca. 27,7... m/s.
Na loku kroga z r=1228m je to 1,3 stopinje v 1s.
Ker sedaj poznamo kot in hipotenuzo (radij), lahko izračunamo stranski odmik (radij minus priležna kateta): 1228m - cos(1,3deg) * 1228m = 0,31m.

80km/h je cca. 22,2... m/s.
Na loku enakega kroga je to 8,28 stopinj, stranski odmik pa je 0,20m.

Tipično je guma nekje med 195mm in 205mm. Razlika med 100km/h in 80km/h pri lovljenju vozila je torej 11cm. Polovico širine gume.


Reci kar hočeš, ampak če voziš blizu bankine, potem je polovico širine gume prekleto velika razlika.


Ravno tako upoštevaj, da:
- 2 stopinji ni skoraj nič premika volana (vzemi v roke geotrikotnik za vizualizacijo), tipično vozniki bolj opletamo.
- 1s nepozornosti pogosto ni dovolj za drkanje po radiu, kaj šele po telefonu.
- Razlika se ne povečuje linearno s trajanjem nepozornosti: pri 100km/h so vrednosti: 0,5s: 8cm; 1s: 31cm; 1,5s: 70cm!
- Razlika se ne povečuje linearno s hitrostjo: 110km/h proti 90km/h ti naredi 13cm razlike, 70 proti 90 pa 10cm razlike.


Utk je izjavil:

Poglejte kaksni vse pajaci se vozijo, vcasih 70 pa se tezko zadrzijo na svojem pasu. Veckrat zaradi telefona kot pa prevelike hitrosti. Ker ce smo posteni, tudi pri 130 se zlahka obdrzis na svojem pasu na normalnih cestah.


Poglej si številke zgoraj, pa ti bo vse jasno.

Pri 130km/h v Octaviji pri samo 1s izgube pozornosti in samo malenkostnem premiku volana, kot sem ga opisal zgoraj, boš zaplesal za 0,53m.

Pol metra.

Pas na regionalki je 3,5m

Golf je 1,8m.

Če se držiš strogo na sredini pasu boš imel na vsaki strani 0,9m fore. Z malenkostno nepozornostjo je boš pokuril polovico. Če bo nepozornost še malo večja (npr. 1,5s namesto 1s ti bo naštancalo 1,19m odklona), pa boš na bankini.

Srečno vožnjo, Schumi, ki ti vedno uspe voziti natančno po sredini pasu in brez, da bi samo za sekundo izgubil pozornost.

Ostali smrtniki storimo bolje, če svojo hitrost prilagodimo svojim človeškim (ne)sposobnostim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AndrejO ()

IL_DIAVOLO ::

MrStein je izjavil:

Uh, in če nimaš točno te količine kamenja?

Glej, to sem že v praksi večkrat videl. Cepiš neobstoječo dlako.


Glej, tudi ce izgubi stik s podlago 1 kolo, imas se vedno 3 kolesa. Ni to bike.

facepalm ::

MrStein mores priznat, IL_DIAVOLO ima prav:D

Utk ::

AndrejO, kaj bi rad dokazal, da ce vozis 80 se ne mores zavrtet na bankini?
Sej ne ves kolk se je ta peljala.
Pri 100, 120 si pac malo bolj pozoren, in se manj ukvarjas z drugimi stvarmi. Jaz se ne niti pri 50, ampak nekateri ocitno se.
««
49 / 309
»»