Forum » Loža » finančno planiranje
finančno planiranje
Ledenko@64 ::
Pozdravljeni,
že nekaj časa razmišljam, kako bi logično naredil sistem v excellu, ki bi mi enostavno povedal mesečno porazdelitev sredstev glede na prihodnje znane dogodke.
Že vrsto let planiram in izvajam po sistemu predalčkov, ki mi čudežno dobro služi, vendar še vedno uporabljam poleg icompte, excella še a4 list, pisalo in vsak mesec nekaj ur da optimalno splaniram ali korigiram pol letne, letne in več letne plane.
Bilo je enostavno na začetku, ko je bilo malo dogodkov, težje pa sedaj, ko imaš hišo, otroke, potovanja, ... in je vnaprej znanih 30 večjih dogodkov oz stroškov.
Bom probal poenostaviti na dopust in registracijo avta
Predpostavimo da imaš vsak mesec na razpolago 1000€, januarja delaš plan za celo leto.
4. mesec bi šel npr Dubaj za 3500€, 6. mesec Hrvaška za 1500€ in decembra karibe za 5000€.
7. mesec avto 1 za 500€ in 12. mesec avto 2 za 1500€
kako bi začeli razporejati denar januarja in imeti sistem v excellu?
že nekaj časa razmišljam, kako bi logično naredil sistem v excellu, ki bi mi enostavno povedal mesečno porazdelitev sredstev glede na prihodnje znane dogodke.
Že vrsto let planiram in izvajam po sistemu predalčkov, ki mi čudežno dobro služi, vendar še vedno uporabljam poleg icompte, excella še a4 list, pisalo in vsak mesec nekaj ur da optimalno splaniram ali korigiram pol letne, letne in več letne plane.
Bilo je enostavno na začetku, ko je bilo malo dogodkov, težje pa sedaj, ko imaš hišo, otroke, potovanja, ... in je vnaprej znanih 30 večjih dogodkov oz stroškov.
Bom probal poenostaviti na dopust in registracijo avta
Predpostavimo da imaš vsak mesec na razpolago 1000€, januarja delaš plan za celo leto.
4. mesec bi šel npr Dubaj za 3500€, 6. mesec Hrvaška za 1500€ in decembra karibe za 5000€.
7. mesec avto 1 za 500€ in 12. mesec avto 2 za 1500€
kako bi začeli razporejati denar januarja in imeti sistem v excellu?
.::..::.@Mac.::..::.
jype ::
Excel se piše z enim l, za takšno početje se pa uporablja namenske aplikacije.
Ena od tistih, ki jih uporabniki pogosto pohvalijo, je YNAB: https://www.youneedabudget.com/
Jaz uporabljam https://www.gnucash.org/ ki pa ga težko priporočam, ker... Je prijazen le nekaterim uporabnikom.
Ena od tistih, ki jih uporabniki pogosto pohvalijo, je YNAB: https://www.youneedabudget.com/
Jaz uporabljam https://www.gnucash.org/ ki pa ga težko priporočam, ker... Je prijazen le nekaterim uporabnikom.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
kixs ::
Ko sem se sam bolj planiral zadeve (samo v Excelu), sem kar lanske uporabil in dodal nekaj %. Osnovne zadeve so priblizno enake celo leto/vsako leto. Pride do kaksnih neplaniranih, menjava avta, stanovanja... ki ti porusijo cel sistem.
smacker ::
Simple... nardiš si 2 tabeli, v eno vpisuješ predvidene prihodke, v drugo pa predvidene stroške - datum + znesek. Obe tabeli med letom dopolnjuješ še z zneski, ki jih nisi predvidel.
Potem rabiš vmesno tabelo, kjer preračunavaš odhodke in dohodke v posameznem mesecu (SUMIF funkcija, seštevaš zneske kjer je datum v tem mesecu). Iz te tabele je enostavno zračunat stanje na računu vsak mesec - če si kje v minusu maš problem, drugače pa takoj vidiš koliko še lahko kateri mesec zapraviš.
Potem rabiš vmesno tabelo, kjer preračunavaš odhodke in dohodke v posameznem mesecu (SUMIF funkcija, seštevaš zneske kjer je datum v tem mesecu). Iz te tabele je enostavno zračunat stanje na računu vsak mesec - če si kje v minusu maš problem, drugače pa takoj vidiš koliko še lahko kateri mesec zapraviš.
avani ::
Sam sem vedno bolj navdusen nad Toshlom, se posebej zadnja varianta je lepo uporabna Stroske ti grupira glede na tage in Kategorije, kar poenostavi urejanje stroskov.
Tilen ::
Sam sem vedno bolj navdusen nad Toshlom, se posebej zadnja varianta je lepo uporabna Stroske ti grupira glede na tage in Kategorije, kar poenostavi urejanje stroskov.
NKBM spletno bančništvo dela točno to, edino več moraš potem plačevati s kartico. Vse se samodejno razvršča in riše grafe.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tilen ()
sumoborac ::
buxfer je ena boljsih aplikacij kateri sem prisel mimo. Pije vse - odhodke, prihodke, načrte, ... velik, lusten, pregleden, enostaven za uporabo, mas lahk tut na mobitelu app.
Prid sm al pa tm ostan...
smacker ::
OP rabi nekaj za planiranje, ne pa za pregled stroškov, zato toshl, spletne banke in podobne rešitve odpadejo ;) Jaz bi se kar Excel datoteke držal za to, sej ne rabiš tega vedno v žepu nosit.
holabaluza ::
Men excel (libreoffice calc) lepo sluzi za pregled nad proracunom. Na netu se dobijo dost dobri templejti, ki jih lahko OP izkorisca. Zraven se doda grafe, predikcije pa ma cist lepo DIY resitev.
Ledenko@64 ::
YNAB kaže potencial, sprobam po službi!
kot je rekel smacker, rabim avtomatizacijo planiranja. Ker sem na mac-u, uporabljam icompta, numbers (excel) in 2 bančna računa na isti banki, 2 trgovalna...problem nastane, ko se nekje izgubiš in rabiš 3/4 ure da najdeš napako.
Vsi ki pa planirate pa tak veste, da plan dela čudeže, načeloma vse kar si zaželiš, dobiš, samo vkalkulirati si moraš.
hvala zaenkrat
kot je rekel smacker, rabim avtomatizacijo planiranja. Ker sem na mac-u, uporabljam icompta, numbers (excel) in 2 bančna računa na isti banki, 2 trgovalna...problem nastane, ko se nekje izgubiš in rabiš 3/4 ure da najdeš napako.
Vsi ki pa planirate pa tak veste, da plan dela čudeže, načeloma vse kar si zaželiš, dobiš, samo vkalkulirati si moraš.
hvala zaenkrat
.::..::.@Mac.::..::.
Ledenko@64 ::
YNAB je skoraj enak kot icompta, s tem da je nekoliko prijaznejši. Še vedno pa ne reši težave kot jo bom opisal.
Vzel bom zgornji primer. vsak mesec 1k € na razpolago.
sem v januarju,
4. mesec bi šel v Dubaj za 3500€. Porazdelim 3500€/4 = 875€ vsak mesec
6. mesec Hrvaška za 1500€. Porazdelim 1500/6 = 250€ vsak mesec
12. mesec Karibi za 5000€. Porazdelim 5000/12 = 416,6€ vsak mesec
torej januar, feb.,.. bi moral dati 1541,6€ na mesec vstran, kar pa ni mogoče ker je 1000€ limita! In ti programi upoštevajo takšen izračun vključno z YNAB. Torej vsa potovanja, no go.
Če pa bolj pogledaš pa vidiš da potovanja stanejo samo 10k€ mi pa zaslužimo 12k€, torej gre!
tu je ta hakelj katerega išem in želim avtomatizirati, da ko se 5.meseca sprosti za Dubaj, se mora avtomatsko preračunati porazdelitev za ostale.
Mogoče si bo kdo mislil, zakaj kompliciram, vendar ko delaš letni plan, zajameš ogromno takih dogodkov, najbolje z predvidenimi cenami, saj le tako lahko maksimalno izkoristiš sredstva in jim daš nalogo kam morajo vsak mesec iti. Normalno da rezerve in nepredvidene stroške moraš predvideti, da pol ne jemlješ od začrtanih.
iščemo dalje...
Vzel bom zgornji primer. vsak mesec 1k € na razpolago.
sem v januarju,
4. mesec bi šel v Dubaj za 3500€. Porazdelim 3500€/4 = 875€ vsak mesec
6. mesec Hrvaška za 1500€. Porazdelim 1500/6 = 250€ vsak mesec
12. mesec Karibi za 5000€. Porazdelim 5000/12 = 416,6€ vsak mesec
torej januar, feb.,.. bi moral dati 1541,6€ na mesec vstran, kar pa ni mogoče ker je 1000€ limita! In ti programi upoštevajo takšen izračun vključno z YNAB. Torej vsa potovanja, no go.
Če pa bolj pogledaš pa vidiš da potovanja stanejo samo 10k€ mi pa zaslužimo 12k€, torej gre!
tu je ta hakelj katerega išem in želim avtomatizirati, da ko se 5.meseca sprosti za Dubaj, se mora avtomatsko preračunati porazdelitev za ostale.
Mogoče si bo kdo mislil, zakaj kompliciram, vendar ko delaš letni plan, zajameš ogromno takih dogodkov, najbolje z predvidenimi cenami, saj le tako lahko maksimalno izkoristiš sredstva in jim daš nalogo kam morajo vsak mesec iti. Normalno da rezerve in nepredvidene stroške moraš predvideti, da pol ne jemlješ od začrtanih.
iščemo dalje...
.::..::.@Mac.::..::.
smacker ::
Slabo razporejeni viri. Excel rešitev, ki sem jo predlagal, reši ta problem.
Finta je, da moraš kronološko uredit prihodke in odhodke in potem "simulirat" stanje na računu v različnih datumih. Na pamet delaš nekako tako:
januar 1000€ zaslužim, stanje 1000€
februar 1000€ zaslužim, stanje 2000€
marec 1000€ zaslužim, stanje 3000€
april 1000€ zaslužim, 3500 Dubaj, stanje 500€
maj 1000€ zaslužim, stanje 1500€
junij 1000€ zaslužim, 1500 Hrvaška, stanje 1000€
itd.
Algoritem oz. postopek maš, zdadj ga še samo v tabele spraviš
Finta je, da moraš kronološko uredit prihodke in odhodke in potem "simulirat" stanje na računu v različnih datumih. Na pamet delaš nekako tako:
januar 1000€ zaslužim, stanje 1000€
februar 1000€ zaslužim, stanje 2000€
marec 1000€ zaslužim, stanje 3000€
april 1000€ zaslužim, 3500 Dubaj, stanje 500€
maj 1000€ zaslužim, stanje 1500€
junij 1000€ zaslužim, 1500 Hrvaška, stanje 1000€
itd.
Algoritem oz. postopek maš, zdadj ga še samo v tabele spraviš
Ledenko@64 ::
me veseli da smo na isti valovni glede tega...
grem se poglabljat v tabele...če pa imaš kakšen lastni template, pa se toplo priporočam, na leonozmec(afna)gmail + pripiši TRR, nakažem za pir!
grem se poglabljat v tabele...če pa imaš kakšen lastni template, pa se toplo priporočam, na leonozmec(afna)gmail + pripiši TRR, nakažem za pir!
.::..::.@Mac.::..::.
Ledenko@64 ::
pravkar vpeljujem tako tabelo,...en korak je bliže. Potrebno bo prilagoditi celi sistem...
hvala fantje... poročam ko bom zadovoljen, pa pol se slišimo za makre
hvala fantje... poročam ko bom zadovoljen, pa pol se slišimo za makre
.::..::.@Mac.::..::.
Gandalfar ::
Ledenko@64:
YNAB nima problem s tem, da greš v minus. Pa potem za nazaj odplačuješ.
Problem je, da ti hočeš iti 2k v minus, kar je v nasprotju z osnovno filozofijo YNABA-ki, ki pravi da živiš v februarju od denarja, ki si ga dobil z januarsko plačo. Pač način razmišljanja o denarju, ki je še posebno zanimiv, če želiš res dobro plalnirat stroške in se rešit dolgov.
YNAB nima problem s tem, da greš v minus. Pa potem za nazaj odplačuješ.
Problem je, da ti hočeš iti 2k v minus, kar je v nasprotju z osnovno filozofijo YNABA-ki, ki pravi da živiš v februarju od denarja, ki si ga dobil z januarsko plačo. Pač način razmišljanja o denarju, ki je še posebno zanimiv, če želiš res dobro plalnirat stroške in se rešit dolgov.
smacker ::
Pa sej on noče it v minus, YNAB mu za njegov primer slabo razporedi denar - za decembersko potovanje začne "dajat na stran" že januarja in pol aprila ne more zapravit vsega razpoložljivega denarja (ker ga je xxx eur danega na stran). Če bi prav razporedil, bi do aprila šparal za prvo potovanje, potem pa šele začel šparat za december, se izide brez minusa na banki.
telexdell ::
Moram priznati, da mi logika in smisel takšnega planiranja ni povsem jasna. Le zakaj bi moral januarja, februarja... dati na stran po 500€ za 6000€ vreden izlet decembra, če pa lahko dam od junija dalje zanj po 1000€?
Če vem, da imam vsak mesec na razpolago določen znesek (npr. 1000) in želim v nekih terminih nekaj od tega zapraviti, potem si v prvo kolono dam datume kdaj bi to rad zapravil, v drugo potrebne zneske in v tretjo kolono razpoložljive prihodke zmanjšane za že realizirane odhodke. Tako za vsak dan v letu vem, koliko imam na nek dan na razpolago denarja. Če želim oditi na točno določen dan potem pač porabo z druge kolone prilagodim tretji koloni. Če pa nekaj stane točno določen znesek pač datum v prvi koloni prilagodim dnevu, ko se druga in tretja kolona izenačita.
Če vem, da imam vsak mesec na razpolago določen znesek (npr. 1000) in želim v nekih terminih nekaj od tega zapraviti, potem si v prvo kolono dam datume kdaj bi to rad zapravil, v drugo potrebne zneske in v tretjo kolono razpoložljive prihodke zmanjšane za že realizirane odhodke. Tako za vsak dan v letu vem, koliko imam na nek dan na razpolago denarja. Če želim oditi na točno določen dan potem pač porabo z druge kolone prilagodim tretji koloni. Če pa nekaj stane točno določen znesek pač datum v prvi koloni prilagodim dnevu, ko se druga in tretja kolona izenačita.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
D3m0r4l1z3d ::
2 leti šparat pa bo ne bo treba planirat od danes naprej dokler ti ostanejo redni prihodki
ETN Wallet addr.: etnkGuvhDzR7Dh8us4e69VStubGbmQHrh5pe2fnpNDhEhX5
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
A1nCWrFBMK2NmkycgVN4sAwhvY8YyNNbF6KUSJyFZ99QKU8phCn
Cryptopia ref. link: https://www.cryptopia.co.nz/Register?referrer=Anymalus
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: D3m0r4l1z3d ()
ohnowhy ::
Moram priznati, da mi logika in smisel takšnega planiranja ni povsem jasna. Le zakaj bi moral januarja, februarja... dati na stran po 500€ za 6000€ vreden izlet decembra, če pa lahko dam od junija dalje zanj po 1000€?
Seveda lahko, če hočeš prav vse prihodke porabiti za varčevanje.
Če vem, da imam vsak mesec na razpolago določen znesek (npr. 1000) in želim v nekih terminih nekaj od tega zapraviti, potem si v prvo kolono dam datume kdaj bi to rad zapravil, v drugo potrebne zneske in v tretjo kolono razpoložljive prihodke zmanjšane za že realizirane odhodke. Tako za vsak dan v letu vem, koliko imam na nek dan na razpolago denarja. Če želim oditi na točno določen dan potem pač porabo z druge kolone prilagodim tretji koloni. Če pa nekaj stane točno določen znesek pač datum v prvi koloni prilagodim dnevu, ko se druga in tretja kolona izenačita.
Ja, saj to je približno zmodelirano, le obvešča te ne samo po sebi.
telexdell ::
Seveda lahko, če hočeš prav vse prihodke porabiti za varčevanje.
Ja, saj to je približno zmodelirano, le obvešča te ne samo po sebi.
Če imaš konstantno 1000 enot na mesec namenjeno za te namene, torej vseh 1000 enot porabiš za to. Za ostale stroške imaš drugi denar.
Le zakaj te ne obvešča. Vstaviš pogojno oblikovanje in če je razlika med drugo in tretjo kolono negativna se ti vsa takšna polja obarvajo rdeče. Potem pa točno vidiš v katerih obdobjih imaš premalo denarja.
PS- lahko pa daš še več pogojev, pa ti npr. polja pod 10% obarva v rumeno, polja med 11..30% modro, ostala pa zeleno.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
ohnowhy ::
Telex, o vsem tem se moras pomeniti se z op, tudi glede taktike varcevanja, ocitno imata drugacen pogled na te stvari, morda tudi glede gotovosti prihodkov in neplaniranih izdatkov kot tudi pogojnega formatiranja.
Ledenko@64 ::
Moram priznati, da mi logika in smisel takšnega planiranja ni povsem jasna. Le zakaj bi moral januarja, februarja... dati na stran po 500€ za 6000€ vreden izlet decembra, če pa lahko dam od junija dalje zanj po 1000€?
Na to temo obstaja mnogo teorij in filozofij... realno pa gre skozi leta samo neprebojni in robusten sistem.
Slabih 10 let delam po postopku, da najprej vsak mesec takoj po plačah vzamem ca. 70% skupnih družinskih prihodkov in jih vržem na tretji TRR, preostalih 30% je dovolj za normalno preživetje družine. Pomembnih je teh 70% ki jih razporejaš in daš nalogo kam morajo iti. Realno tu ni minusov, vendar program in planiranje ti omogočajo čaranje. Vse skupaj nekoliko sliči na dvostavno računovodstvo.
Kot odgovor na zgornji citat...če imaš enake prihodke in veš da bodo konstantni v bodoča leta, pol lahko delaš tak.... Če pa nekoliko nihajo in nisi siguren v prihodnost pa realno ne bo šlo.
...primer: junija dobiš 500, julija 800 na razpolago, a si še vedno prepričani, da boš želel karibe za 5000 decembra?
sistem, ki ga imam izravna taka nihanja, kvečjemu namesto 5 greš v 4,5 zvezdice, si pa še vedno na isti poti, ki si si jo zamislil januarja. Vzemimo v obzir da govorimo samo o enem dogodku in toliko je bolj pomembno pri 20+.
kako približno delate vi?
.::..::.@Mac.::..::.
telexdell ::
Na začetku leta (v Excel tabeli) planiram vse dohodke in odhodke. Odhodke razdelim na koliko bo šlo za gospodinjstvo (hrana, čistila...), koliko za tekoče stroške (elektrika, ogrevanje...), koliko za obveznosti (davki, zavarovanja...), koliko za otroke(bivanje, žepnina, ekskurzije,...), koliko za morebitne večje nakupe (gospodinjski aparati, menjava pohištva, ročno orodje...)... Tako dobim razpoložljiva sredstva katera del porabim za dopust (zabavo, darila...) in del kot varčevanje (za starost, nov avtomobil,...). Če se med letom katera od planiranih veličin spremeni (npr. nov TV je cenejši, kot je bilo planirano, podražijo se komunalne storitve, pride do kakšnega izrednega priliva...) pač spremenim postavko kar mi tudi spremeni razpoložljiv znesek za dopust in varčevanje.
Ker imam nekaj malega prihrankov, mi ni potrebno gledati na mesečne prilive in lahko grem na dopust v okviru razpoložljive letne vsote kadar koli si zaželim (bolj- ko imama čas).
Ker imam nekaj malega prihrankov, mi ni potrebno gledati na mesečne prilive in lahko grem na dopust v okviru razpoložljive letne vsote kadar koli si zaželim (bolj- ko imama čas).
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
ohnowhy ::
telexdell ::
Ker imam nekaj malega prihrankov, mi ni potrebno gledati na mesečne prilive...
No, saj prav to je bistvo... Če imaš dovolj prihrankov, še planirati ni potrebno
Ne planiraš pa si privoščiš preko zmožnosti (in si čez nekaj mesecev brez prihrankov) ali pa stiskaš in si ne privoščiš kar bi si lahko (pa si namesto tebe privoščijo bankirji, upravljavci skladov...).
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
MoRp ::
Ali bi bil kdo pripravljen deliti Excel tabelo, ki jo uporablja? Tudi plačati sem pripravljen, če bi mi zadeva odgovarjala. Po preizkusu Tošla, M@money, in še nekaj aplikacij (predvsem android) mi nobena ni všeč, oziroma ponujajo samo najbolj butasto income/outcome, nekega planiranja pa ni...
@telexdell - ko na začetku leta planiraš stroške, npr. elektrika 50€/mesec, ali ob dejanskem prejemu računa za mesec potem to postavko popraviš ali puščaš neke povprečne vrednosti preteklih let? Če vnašaš (popravljaš) na dejanske vrednosti ali ti to upošteva pri letnem planu?
@telexdell - ko na začetku leta planiraš stroške, npr. elektrika 50€/mesec, ali ob dejanskem prejemu računa za mesec potem to postavko popraviš ali puščaš neke povprečne vrednosti preteklih let? Če vnašaš (popravljaš) na dejanske vrednosti ali ti to upošteva pri letnem planu?
ohnowhy ::
Ja, daj bom nekaj naredil skupaj, da se boš spoznal, pa ti pošljem screenshot, to je sicer tako trivialna reč, da ne morem verjeti, da tile mega programerji tega še niso skomercializirali.
ohnowhy ::
Je že zapadlo...
Maš na zs, ne bomo drugih obremenjevali z malenkostmi, če bi rad še kaj, javi...
Zate je popust, za ostale polna cena, račun dobiš od firme :-)
Maš na zs, ne bomo drugih obremenjevali z malenkostmi, če bi rad še kaj, javi...
Zate je popust, za ostale polna cena, račun dobiš od firme :-)
Nemelk ::
blagor enim, da majo takšne dohodke, da jim še ostaja... :)
ampak je res. če človek ne planira pa samo troši, je težje našparat, kot če si človek malo razporedi...
ste mi dali malo mislit in se bom tudi jaz pridružil malo bolj dolgoročnemu planiranju. pa da na koncu excel eno cifro ven vrže.
trenutno namreč samo mesečno odvajam določen procent od plače v neki namenski fond, dobro pa je tudi vedeti, koliko na koncu ostane, čeprav, kot sem že rekel, meni ne veliko, če kaj.
LP,
K.
ampak je res. če človek ne planira pa samo troši, je težje našparat, kot če si človek malo razporedi...
ste mi dali malo mislit in se bom tudi jaz pridružil malo bolj dolgoročnemu planiranju. pa da na koncu excel eno cifro ven vrže.
trenutno namreč samo mesečno odvajam določen procent od plače v neki namenski fond, dobro pa je tudi vedeti, koliko na koncu ostane, čeprav, kot sem že rekel, meni ne veliko, če kaj.
LP,
K.
Nemelk ™
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prispevki s.p.-ja (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 48155 (11939) | fikus_ |
» | Excel - analiza stroškovOddelek: Pomoč in nasveti | 1520 (1090) | midiboss |
» | A je s.p. pravi odgovor za moj posel? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 25458 (23059) | Mavrik |