» »

Tesla 3

Tesla 3

Temo vidijo: vsi
««
131 / 175
»»

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Ena zadeva mi je precej všeč ... z regenom se praktično ustaviš, za zadnjih par m stisneš zavoro. Če mal močneje vklopi hold (aka avtomatska ročna). Nato le pipneš gas in spelješ.


A ima 'auto-creep' vklopljen oziroma ali ga lahko nastavljas. In ce ga izklopis, a se z regenom tudi ustavi?

jernejl ::

Utk je izjavil:

V zastoju EV porabi manj kot če se pelje naprej. Vem, neverjetno za nekatere iz 20. stoletja...

Če tri ure stojiš na vročini in medtem uporabljaš luči, radio in klimo (ali pa še huje, grelec v mrazu) boš težko porabil manj, kot če se pelješ naprej.
Vmes pa še 100x pospešiš in zaviraš med 0 in 5km/h in tako prevoziš 5km.
Ja, neverjetno za nekatere iz 20. stoletja.

Vazelin je izjavil:

In kaj če na tej rezervi naletiß na ene 5 km zastoj?:'(
Za porabo (in doseg) je lahko huje, če te med potjo dobi dež, ki ga nisi upošteval v svojem matematičnem modelu za načrtovanje poti.

kow ::

Dez je relativno enostavno resljiv problem, ker ce imas internet, imas tudi vremensko napoved. Lahko jo vkljucis v matematicni model nacrtovanja poti.

Utk ::

V treh urah bo v takih pogojih nek dizel ali bencinar zlahka porabil 5-6, tudi več, litrov. 10% tanka. EV ne bo porabil nič več.

kixs ::

Tudi pri ICE se ob mokrem vremenu povisa poraba. Drugace ne gre.

WarpedGone ::

A ima 'auto-creep' vklopljen oziroma ali ga lahko nastavljas. In ce ga izklopis, a se z regenom tudi ustavi?

Creep se vklopi/izklopi v nastavitvah.
Če je izklopljen, ko regen "popusti" greš pač na puf dokler trenje ne požre vse kinetične. Kako hitro se to zgodi, je odvisno od razmer in obvladanja vozila.

Na testni sm fural AWD in po 20ih minutah sm se ustavljal brez dotika zavore. V moji RWD sm tipično zadnje m/s ugasnu z zavoro. Ne vem ali je tolk manj trenja, al nucam še nekaj več vaje al pa majho naše ceste tolk manj trenja. Možno tut da dual regenerira do nižje hitrosti kot RWD.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Utk je izjavil:

V treh urah bo v takih pogojih nek dizel ali bencinar zlahka porabil 5-6, tudi več, litrov. 10% tanka. EV ne bo porabil nič več.

Sem imel "priložnost" poleti v večurni vrsti peljati hibrida s prižgano klimo, ki na vsake toliko zažene motor in bi se strinjal, da je vmes porabil kar nekaj litrov goriva. Ni mi pa povsem jasno, kako EV ne bo porabil nič več? Če klima teče in se moraš premikati centimer po centimeter nekaj ur ima to najbrž že nek vpliv na kapaciteto baterije? Pri hibridu se je recimo baterija na vsake toliko ravno toliko spraznila, da je moral sproti zagnati motor.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Klima bo porabila tist kilovat na uro, ostalo je zanemarljivo. Pa ajde, recimo 5 kw v treh urah.
Če kdo ne verjame, se naj zapre v avto s kilovatnim kaloriferjem pa da vidimo koliko časa bo zdržal not...

WarpedGone ::

>> Ni mi pa povsem jasno, kako EV ne bo porabil nič več?

Primerjava je 5km poti s 100kmh proti istih 5km pri recimo 25kmh.
V drugem primeru bo manj aerodinamičnih izgub in več 'klimatskih' izgub.
Aerodinamika pri 100km/h žre kakih 10 kW, klima v stabilnem režimu žre mogoče 1 kW.
Zbogom in hvala za vse ribe

Vazelin ::

klima v stabilnem režimu žre mogoče 1 kW.

Ja ja v najhujšem soncu nekje na primorki ti žre 1kw. Kaj imaš to naštimano na 30 stopinj lol?
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...

WarpedGone ::

Žre max tolk kot je njena moč, in to ni 10kW, max 5, raje 3.

Tale nedoumljiv međik:



Več dosega pri nižji hitrosti lahko pomeni samo manjša poraba.
Stvari se spremenijo ko hitrost pade na hitrost peš hoje.
Pri 5mph je dosega še vedno 275 milj kar pomeni 55 ur.
Če boš tako dolgo stal v koloni, energija v bateriji ne bo tvoj največji problem.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

V mojem primeru je bila klima nameščena na 24 stopinj C pri 34 stopinjah C zunaj (sam asfalt je bil predvidevam bolj vroč?!). Nekateri Ljudje s klasičnimi vozili, so kar ugasnili motorje in na roko porivali vozila naprej.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

J.McLane ::

Sem spremljal porabo klime preko OBD pri Priusu, ko je avto enkrat ohlajen tudi v najhujši vročini ne bo kurila kaj dosti več kot 1 kW, ko pa je avto "razbeljen" in prižgeš klimo pa jasno potegne nekaj več kot 3 kW.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Vazelin ::

1kw pri 35 stopinjah so sladke sanje EVjevcev
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...

Utk ::

Sej poraba dizla je tudi 4,5 litra.

BigWhale ::

jernejl je izjavil:

Utk je izjavil:

V zastoju EV porabi manj kot če se pelje naprej. Vem, neverjetno za nekatere iz 20. stoletja...

Če tri ure stojiš na vročini in medtem uporabljaš luči, radio in klimo (ali pa še huje, grelec v mrazu) boš težko porabil manj, kot če se pelješ naprej.
Vmes pa še 100x pospešiš in zaviraš med 0 in 5km/h in tako prevoziš 5km.
Ja, neverjetno za nekatere iz 20. stoletja.


Ne vem za Model 3 ampak luci so ponavadi led luci, sploh dnevne, klima/gretje zre tolk kot zre takrat, ko se peljes, vse ostalo je pa zanemarljivo. Moj trenutni rekord z Leafom v trgovino in nazaj je 8.3kWh/100km. Voznja pretezno 30km/h v 30 coni in 8x zaviranje pred policaji.

Luci + vsa ostala periferija, brez klime, v Leafu pozrejo mal manj kot 0.5kWh.

pegasus ::

WarpedGone je izjavil:

Tale nedoumljiv međik:


Lepa. Mojih 20m/s, s katerimi trolam tu okrog, je res zgornja meja smiselne hitrosti na cesti.

mikhaair ::

Kako pa je cutit regenaracijo na RWD. Mislim to, da avtomobil zavira na zadnja kolesa. Počepne kaj bolj zadaj? Bo torej pobiralo gume bolj zadaj kot spredaj?

J.McLane ::

Regeneracija je še vedno "blaga" v primerjavi z nekim resnim zaviranjem, bi pa lahko prišlo da kakšnega čudnega obnašanja na ovinku na spolzki podlagi, nekaj podobnega kot če bi bil na 5k obratih pri klasiki in spustil gas, da mašina bremza.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

Obraba gum EV je pomoje kar nekaj večja kot pri ICE zaradi teže vozil neglede na to, da je regenaracija zagotovo bolj nadzorovana kot fizično zaviranje. Je pa speljevanje zaradi moči in teže bol destruktivno pri EV. Skratka EV proizvedejo več mikrodelcev gume in manj mikrodelcev zavornih oblog.

WarpedGone ::

Kako pa je cutit regenaracijo na RWD. Mislim to, da avtomobil zavira na zadnja kolesa. Počepne kaj bolj zadaj? Bo torej pobiralo gume bolj zadaj kot spredaj?


Nič posebnega ... regen v modelu 3 ne butne z max močjo takoj ko dvigneš nogo ampak zmerno zvezno raste. Če se pojavi zdrs koles, kompjuter ukrepa še predno to zaznaš.

Avto zadaj počepne, ko pri 70 pritisneš gas...
Kaj naredi +300 konjev paru civilnih gum pa ni treba razglat.
Ja, pričakovat je več obrabe zadaj kot spredaj. Tudi pri AWD varianti, ki kljub dvema motorjema večino regena izvaja zadaj.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

roCkY je izjavil:

Obraba gum EV je pomoje kar nekaj večja kot pri ICE zaradi teže vozil neglede na to, da je regenaracija zagotovo bolj nadzorovana kot fizično zaviranje. Je pa speljevanje zaradi moči in teže bol destruktivno pri EV. Skratka EV proizvedejo več mikrodelcev gume in manj mikrodelcev zavornih oblog.


Kaksne teze? Golf 7ka, Skoda Octavia, Audi A4/A6 in Model 3 so vsi nekje tam-tam s tezo. V nekaterih konfiguracijah sta Golf in Octavia tezja od Modela 3. Ja, Clio je pa lazji od Zoe. BMW X6 je malenkost lazji od Modela X ...

Tistih 200kg razlike ni omembe vredno, tudi moc motorja nima nobene veze, dokler normalno speljujes.

mikhaair ::

Zanimivo, kako popularno so sedaj mikro delci gume, ko se govori o ekologiji EVjev...

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

A ima 'auto-creep' vklopljen oziroma ali ga lahko nastavljas. In ce ga izklopis, a se z regenom tudi ustavi?

Creep se vklopi/izklopi v nastavitvah.
Če je izklopljen, ko regen "popusti" greš pač na puf dokler trenje ne požre vse kinetične. Kako hitro se to zgodi, je odvisno od razmer in obvladanja vozila.


Potem je tako kot pri Leafu, ko je izklopljen e-pedal. Z e-pedalom vedno zavira do konca z regeneracijo in uporabi zavore, ce je to nujno potrebno. V klancu pa nisem preprican ali si pomaga z zavorami ali ne.

mikhaair je izjavil:

Zanimivo, kako popularno so sedaj mikro delci gume, ko se govori o ekologiji EVjev...


Res je. Jaz bi si celo upal rect, da v povprecju EVji sproducirajo manj mikrodelcev kot ICEji. Vecja obraba gum je vprasljiva in je bolj odvisna od stila voznje kot od samega avtomobila. Zavore se pa definitivno veliko manj obrabljajo kot pri ICEjih. Manjka pa tudi obraba sklopke in ostalih premicnih delov, ki se obrabljajo in zaradi tega puscajo neke mikrodelce.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

WarpedGone ::

>> V klancu pa nisem preprican ali si pomaga z zavorami ali ne.

Sem peljal dol po zelo strmem klancu in je bil regen ob čist spuščenem gasu premočan, avto je lezel s ~5 km/h. Sm mogu mal gas tiščat, da je bil regen šibkejši.
Zbogom in hvala za vse ribe

MrNighthawk ::

kow je izjavil:

Dez je relativno enostavno resljiv problem, ker ce imas internet, imas tudi vremensko napoved. Lahko jo vkljucis v matematicni model nacrtovanja poti.

A da boš vozil okoli dežja?
https://slo-tech.com/script/forum/vnoss...
10 % tanka ali pa 10 % baterije. Ugani kater se hitreje napolni.

jype ::

MrNighthawk je izjavil:

A da boš vozil okoli dežja?
Saj to že zdaj počnem, pa sploh avtomobila nimam.

mikhaair ::

Meni je enkrat strgalo pas alternatorja pred Trojanskimi tuneli. V LJ sm preveril pri prvem mehaniku, če bi se dalo hitro popravit....pa ni bilo variante. Korajžno sem šel domov. :) Tudi dež me je malo zjahal, ker sem moral brisalce uporabljat. Pa luči so bile ves čas pozicijske. Uspel priti do 12 km pred domom pri ITA meji. :) Je kar stresno.

hojnikb ::

z golf2 sdi bi prišel na drugo stran sveta bp :)
#brezpodpisa

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

>> V klancu pa nisem preprican ali si pomaga z zavorami ali ne.

Sem peljal dol po zelo strmem klancu in je bil regen ob čist spuščenem gasu premočan, avto je lezel s ~5 km/h. Sm mogu mal gas tiščat, da je bil regen šibkejši.


Mislil sem za takrat, ko avto stoji na klancu in ti ni treba drzati zavore. Ko gres klancu navzdol je pri Leafu tako, da v B mode-u, ko je regen mocnejsi, treba tudi gas tiscat. Z epedalom se pa vedno ustavi, ko spustis gas.

kow ::

MrNighthawk je izjavil:


A da boš vozil okoli dežja?


Govoril sem o izboljsavi ocene dosega - ki preprecuje, da bi se voznik zakalkuliral, ne spreminjanju fizikalnih zakonitosti.

jernejl ::

kow je izjavil:

MrNighthawk je izjavil:


A da boš vozil okoli dežja?


Govoril sem o izboljsavi ocene dosega - ki preprecuje, da bi se voznik zakalkuliral, ne spreminjanju fizikalnih zakonitosti.
Izboljšana ocena ničesar ne preprečuje, le zmanjšuje možnosti, da bo do tega prišlo. Če je tako preprosto, potem imajo najbrž vsi EV-ji (in route plannerji) v svoji programski opremi vgrajeno predvidevanje vremena (padavin, temperatur...) na poti?

Če danes pogledaš na ARSO slikovno napoved za jugozahodni del Slovenije, kaže možnost padavin. Za jutri popoldan tudi, za dopoldan pa ne. Če pogledaš tabelo verjetnosti padavin, jih do petka ni pričakovati. Aladin kaže padavine za danes popoldan, za jutri pa ne. Zdaj mi pa povej, ali bo jutri med 14:00 in 15:30 na avtocesti od Ljubljane do Kopra dež ali ne.
Zelo lokalne napovedi ob točno določenem času so precej nezanesljive.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Utk ::

Ma dej ne bluzi.

jernejl ::

Utk je izjavil:

Ma dej ne bluzi.
Ti pa ne moreš izpustiti dneva, da ne bi v temo zapisal kakšne neumnosti, kajneda.
Neverjetno za dvajseto stoletje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

kow ::

@jernejl

- imas fiksacijo, da mora nekaj delovati 100p. Potrebujes samo zaznavno izboljsanje.
- radarska slika padavin se, zdaj sem pogledal na arso, posodablja na 15min, kar bi lahko uporabil tudi pri nevihtah, ponavadi pa itak ves da bo dez z veliko verjetnostjo
- nekaj je tehnoloski problem, drugo dostop do baz, prakticna uporabnost ipd. Verjetno itak voznik po nekaj voznjah po dezju/nevihtah dobi dovolj izkusenj, da sam, nezavedno
poracuna kaksen faktor dodatne porabe mora pomnoziti... in problem izgine.

Utk ::

jernejl je izjavil:

Utk je izjavil:

Ma dej ne bluzi.
Ti pa ne moreš izpustiti dneva, da ne bi v temo zapisal kakšne neumnosti, kajneda.
Neverjetno za dvajseto stoletje.

Ne morem ti parirat pri tvojih neumnostih. Zakaj zaboga bi upošteval dež, ki prinese morda 5% večjo porabo? A kdorkoli računa porabo na 5% natančno? Btw, kako kaj prodaja bmwjev...sem slišal da je nov model, pa ga še zmeraj nočejo v večjih številkah naredit in zvozit v ZDA, da bi jih več prodali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

jernejl ::

Utk je izjavil:

Ne morem ti parirat pri tvojih neumnostih. Zakaj zaboga bi upošteval dež, ki prinese morda 5% večjo porabo?
Zgoraj se nekdo pritožuje, da je lahko tudi 20-25%, ampak ti boš že bolje vedel.

Utk je izjavil:

A kdorkoli računa porabo na 5% natančno?
Pri 1000 km dosega je 5% višja poraba bistveno manjši problem kot pri 300 km.

Utk je izjavil:

Btw, kako kaj prodaja bmwjev...sem slišal da je nov model, pa ga še zmeraj nočejo v večjih številkah naredit in zvozit v ZDA, da bi jih več prodali.
Ne rabiš biti osebno prizadet, če se nova BMW-jeva trojka prodaja bolje od stare. Rast prodaje je pričakovana.

Utk ::

Ja, ziher bo vseh 400 km padalo kot iz škafa...

če se nova BMW-jeva trojka prodaja bolje od stare. Rast prodaje je pričakovana.

Res je pričakovana. Po začetnem navdušenju in celo 30% porastu v prvih dveh mesecih, je rast prodaje zdaj na 10%. Do konca leto bo morda 5% višja. Lani, ko se je trojka prodajala v 5x številkah prodaje bmwja, ste govorili "samo počakajte da pride nov model"...No, smo počakali, razmerja so še zmeraj enaka, vseh bmwjev, audijev in mercedesov skupaj v razredu še zmeraj ne prodajo za eno teslo.

Machete ::

Jaz sem samo eno novo trojko videl do sedaj na cesti, pa še to na Hrvaškem.
Ene 6 pa na kamionu. Pa tako je lepa :'(
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Gregor P ::

Jaz tudi praktično nikjer nisem videl nove hibridne Toyote Corolle, pa tako je lepa:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

DamijanD ::

W1: Kakšna se ti zdi notranjost M3 v primerjavi s trenutnim/bivšim avtom? (objektiven odgovor, če se da)

WarpedGone ::

Trenutno cca 10 stopinj toplejša... app trdi, da je v kabini trenutno 30 stopinj, pojma nimam zakaj in od kje. Očitno tista garaža v zasavju fajn akumulira sončno sevanje al pa kak sosed v sosednji garaži zganja žganjekuho ...

Glavni vtis je, da so detajli notranjosti v živo manjši kot na slikah.
Želel bi si, da je možno volan pomaknit bol naprej... sedež mam že tolk nazaj da če ga dam še mal, bom na stran lahko gledal skozi zadnja vrata ... pretiravam ampak res ... verjetn deformacija iz coupeja.

Servo volan je relativno trd ... šele comfort mi pristaja, po defaultu je Standard in se mi je zdel trd, Sport tut probu še nism.

Več o detajlih še ne morm komentirat. Dva dni in 650km ne pokaže vsega.
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Danes sem eno trojko videl v živo in me je najprej zmotilo, kako daleč ven štrlijo stranska ogledala in kako velika so. Kak poseben razlog zakaj? Bi res bolj pasale kamerce na ta avto.

WarpedGone ::

Refleks mi je reku, da so stranska ogledala majhna.
Mogoče le drugačna in nucam več energije za v njih res vidit ampak občutek je bil tak.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

P.S.2 glede notrjanosti... navigacija nima slovenščine posledično slovenske ulice izgovarja po angleško (ulika ...), tudi glasovne komande prepoznava po "angleško" kar stvar naredi v splošnem manj uporabno.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Ali je sploh kakšen proizvajalec, ki je to dobro uredil za slovenski trg?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

MrNighthawk ::

WarpedGone je izjavil:

P.S.2 glede notrjanosti... navigacija nima slovenščine posledično slovenske ulice izgovarja po angleško (ulika ...), tudi glasovne komande prepoznava po "angleško" kar stvar naredi v splošnem manj uporabno.

Če bo šel po stopinjah Google Assistenta potem ni za pričakovat Slovenščine za vnos. Sicer pa obstajajo alternativne navigacije, Sygic, HERE We go... ampak ne vem, če jih lahko namestiš v Teslo.

WarpedGone ::

Ne potrebujem glasovnega usmerjanja, zadostujejo pisna navodila na zaslonu.
Itak je izkušnja, da so glasovna pogosto vir smeha in hitro postanejo tečna, ko ti 3x pove kar si dobro slišal, in ne ponovi česar nisi slišal.
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

a ne uporablja tesla googlove navigacije?
#brezpodpisa

MrNighthawk ::

WarpedGone je izjavil:

Ne potrebujem glasovnega usmerjanja, zadostujejo pisna navodila na zaslonu.
Itak je izkušnja, da so glasovna pogosto vir smeha in hitro postanejo tečna, ko ti 3x pove kar si dobro slišal, in ne ponovi česar nisi slišal.


Sam sicer opažam, da je glasovno usmerjanje v gužvi (včasih) dobrodošlo, da ne gledaš na ekran GPS navigacije. Ampak je to odvisno od uporabnika seveda.
««
131 / 175
»»