Forum » Znanost in tehnologija » tri vs. štirikopter
tri vs. štirikopter
Okapi ::
Zadnjič smo nekaj debatirali, ampak ker se nihče ni prav dobro spoznal na zadeve, se nismo uspeli zediniti, ali so trikopterji bolj ali manj ali enako stabilni v zraku od štirikopterjev. A je mogoče fizikalno kaj reči o tem? Quadov je veliko več, ampak a je vzrok res ta, da so bolj stabilni in/ali lažje vodljivi od trikopterjev?
O.
O.
WaterBoy ::
Problem trikopterjev je pomoje v tem da mora biti zadnji motor gibljiv, in ga zato naredi bolj občutljivega na padce ali poškodbe. Tako ali tako se quade ali trikopterje krmili preko plošče ki vsebuje giroskope in vso pamet za lep let, tako če je pravilno nastavljena pamet kopterja oba letita zelo lepo
jype ::
Po moje Okapi misli na tricopter, ne helicopter:
Quadcopter ima bistveno enostavnejši krmilni sistem.
Quadcopter ima bistveno enostavnejši krmilni sistem.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
Fave ::
Tricopter ima zadnji rotor gibljiv.
Boljša je YX konfiguracija. To pomei, da sta na vsaki roki dva motorja v koaksialni konfiguraciji. Izkoristek take konfiguracija napram flat hexacopterju je ~9% manjša, a je zadeva manj občutljiva na veter. Ravno gradim eno malo bolj resno zadevo YX ;)
Boljša je YX konfiguracija. To pomei, da sta na vsaki roki dva motorja v koaksialni konfiguraciji. Izkoristek take konfiguracija napram flat hexacopterju je ~9% manjša, a je zadeva manj občutljiva na veter. Ravno gradim eno malo bolj resno zadevo YX ;)
My mind's a hyper tool that fixes everything.
Unilseptij ::
Sicer nisem ravno ekspert, ampak če želimo doseči, da taka naprava lahko v zraku miruje, potem mora imeti sodo število rotorjev, ki se paroma vrtijo v nasprotnih smereh, tako da naprava kot celota ne rotira. Trikopter se bo v splošnem vrtel okoli svoje osi, kot je lepo vidno iz videa zgoraj, ki ga je prilepil Mihec87.
Seveda pa, kot je povedal Fave, lahko na isto os namestimo dva nasproti vrteča se rotorja, in tako dosežemo enak efekt (čeprav je to potem že šest-kopter). Verjetno pa drži, da je tak sistem težje upravljati oziroma je krmilni sistem bolj zapleten.
Seveda pa, kot je povedal Fave, lahko na isto os namestimo dva nasproti vrteča se rotorja, in tako dosežemo enak efekt (čeprav je to potem že šest-kopter). Verjetno pa drži, da je tak sistem težje upravljati oziroma je krmilni sistem bolj zapleten.
Fave ::
Unilseptij, ravno zato je pri tricopterju potrebno, da je "zadnji" motor montiran na servo, ki ga potem lahko obrača.
My mind's a hyper tool that fixes everything.
Unilseptij ::
Unilseptij, ravno zato je pri tricopterju potrebno, da je "zadnji" motor montiran na servo, ki ga potem lahko obrača.
Kateri je "zadnji" motor? Kako lahko z obračanjem enega motorja dosežeš, da se skupna vrtilna količina izniči? Po mojem to ni mogoče, ne glede na to, kako postaviš motorje. Je pa verjetno možno narediti neke sorte dvo-kopter, ki bi imel dodatni rotor (nekako tako kot helikopter) za kompenzacijo vrtilne količine. Ampak potem je bolje glavna rotorja tega dvo-kopterja poganjati v nasprotno smer in potreba po dodatnem rotorju izgine.
jype ::
Unilseptij> Kako lahko z obračanjem enega motorja dosežeš, da se skupna vrtilna količina izniči?
Nagneš ga v smeri proti momentu. Ker je moment majhen (saj se preostala rotorja vrtita v nasprotnih si smereh), je nagib zelo majhen.
Nagneš ga v smeri proti momentu. Ker je moment majhen (saj se preostala rotorja vrtita v nasprotnih si smereh), je nagib zelo majhen.
Unilseptij ::
Če se prva dva rotorja vrtita v nasprotnih si smereh, potem to pomeni, da tretji rotor kompenzira le svojo lastno vrtilno količino. To je nemogoče, tako kot je nemogoče samega sebe za lase potegniti iz močvirja :)
Upoštevati je treba, da tretji rotor sam prispeva dodatno vrtilno količino in ne deluje samo kot neke sorte izravnalnik.
Upoštevati je treba, da tretji rotor sam prispeva dodatno vrtilno količino in ne deluje samo kot neke sorte izravnalnik.
jype ::
Unilseptij> To je nemogoče, tako kot je nemogoče samega sebe za lase potegniti iz močvirja :)
Ni nemogoče, ker tretji rotor ni v težišču.
Ni nemogoče, ker tretji rotor ni v težišču.
Unilseptij ::
Sem še malo posurfal in drži, da za delujoč trikopter potrebuješ možnost prečnega (glede na nosilec, ki povezuje motor s težiščem) nagiba vsaj enega motorja. Drži tudi to, da ni nujno, da se dva rotorja vrtita v nasprotnih si smereh, lahko se vsi vrtijo v isto smer, pa zadeva še zmeraj leti.
Več na naslednjih linkih, če se kdo želi poglabljati:
http://liu.diva-portal.org/smash/get/di...
http://icmt2013.ulsan.ac.kr/Documents/I...
Drži pa vseeno, da je regulacija trikopterja v splošnem bolj zapletena od regulacije štirikopterja. Iz tega, kar sem lahko pregledal v teh dveh dneh tudi močno dvomim, da je s trikopterjem možno lebdeti pri miru (t.i. hover) brez opaznega poplesavanja okoli stabilne lege. Bi bil pa vesel, če lahko kdo kje izbrska kakšen primer res pri miru lebdečega trikopterja.
Več na naslednjih linkih, če se kdo želi poglabljati:
http://liu.diva-portal.org/smash/get/di...
http://icmt2013.ulsan.ac.kr/Documents/I...
Drži pa vseeno, da je regulacija trikopterja v splošnem bolj zapletena od regulacije štirikopterja. Iz tega, kar sem lahko pregledal v teh dveh dneh tudi močno dvomim, da je s trikopterjem možno lebdeti pri miru (t.i. hover) brez opaznega poplesavanja okoli stabilne lege. Bi bil pa vesel, če lahko kdo kje izbrska kakšen primer res pri miru lebdečega trikopterja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unilseptij ()
T0RN4D0 ::
Trikopter je manj stabilen. Kar ni vedno slaba lastnost, je namreč tudi bolj okreten, predvsem okoli navpične osi se lahko vrti hitreje kot več-kot-tri-kopterji. Pa energetsko verjetno bolj učinkovit. Pa lažje si v zraku predstavljaš kaj je rep in kaj glava. Za popolnoma umirit je sigurno bolj tricky.
Za snemanje in fotografijo vsekakor večkopter, za akrobatiko trikopter. :)
Za snemanje in fotografijo vsekakor večkopter, za akrobatiko trikopter. :)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
einstein :P ::
Pa energetsko verjetno bolj učinkovit.
Potem pa raje kar monokopter, a? Bo še bolj učinkovit
mihec87 ::
V bistvu je elektronika za trikopter lahko bolj enostavna(4 gyroti(3 motor,1 servomehanizem)), medtem ko štirikopter brez namenske elektronike oz stabilizacije..
mihec87 ::
einstein :P je izjavil:
Pa energetsko verjetno bolj učinkovit.
Potem pa raje kar monokopter, a? Bo še bolj učinkovit
Večmotorni model ima res manjši izkoristek saj prihaja do izgub, je pa pri isti velikosti nosilnost dosti večja..
mzakelj ::
Razlika med tricopterjem in quadcopterjem je predvsem v tem :
Tricopter ima dodaten servo za yaw premikanje ( po smeri ) , če je to digitalen in dovolj kvaliteten je super.
Quadcopter ima večjo nosilnost ampak za razliko od tricopterja ni tako agilen v zraku.
Tricopter je neprimerno lažje vodit po zraku kot quadcopter.
Glede stabilizacije je pa tako :
V osnovi oba letita samo z gyroskopi. Ampak tukaj ga mora "pilot" imeti skoraj nonstop v popravljanju smeri.
Če dodamo še acelometer potem se po smeri popravlja sam, vendar ne stoji na mestu.
Če dodamo še barometer potem imamo manj skrbi z višino. Ko pa pride še magnetometer in gps pa je rock solid kot se bi reklo, kar pa ne pomeni da ne more padit z neba. Nobena stvar pač ne ostane na nebu.
Seveda pa nam ne pomaga nič če model ni natačno narejen, regulatorji prilagojeni za multirotorje ( ponavadi se jih flasha z SimonK softwerjem da se jim dvigne osveževanje na 400-500 Hz )
in seveda če niso PID-i nastavljeni v nulo. Ti nam omogočajo da je model stabilen v zraku in ne oscilira in poganja drugačne bedarije.
Kar se tiče elektronike pa je trenutno najboljše :
NAZA - za quadcopterje ( ima sicer zadnje čase probleme z softwerjem )
Ardupilot - super zadeva, tudi z telemetrijo izredno uporabna, deluje pa za razliko od NAZE tudi na letalih in tricopterjih.
Multiwii - meni osebno najboljša platforma bazirana na Atmel 328p procesorjih naprej , zadnje čase se vse bolj uveljavlja ARM procesor. Sicer malo bolj zakomplicirana kot ostale dva, ampak ko enkrat osvojih osnove še najcenejša.
Tiste katere zanima več vabim na forum slovenskih modelarjev, kjer je posebna tema multirotorji in ni vrag da z dovolj firbca in marljivosti ne spravi vsakdo svoj model v zrak.
Še opozorilo : MULTIROTORJI NISO IGRAČE !!!! Preveč vrtečih delov, po možnosti še karbonski propelerji, kateri so skoraj isto kot če bi namestil kuhinjski nož na motor !!!
Hm, nisem pa odgovoril na vprašanje.
Ok stabilnost je predvsem v kvaliteti izdelave, balansirani propelerji in pravilno nastavljeni PID-i.
Ali na hitro : Noben model ni manj stabilen v zraku od drugega. Vse je isto, finta je samo v fini nastavitvi !!
Tricopter ima dodaten servo za yaw premikanje ( po smeri ) , če je to digitalen in dovolj kvaliteten je super.
Quadcopter ima večjo nosilnost ampak za razliko od tricopterja ni tako agilen v zraku.
Tricopter je neprimerno lažje vodit po zraku kot quadcopter.
Glede stabilizacije je pa tako :
V osnovi oba letita samo z gyroskopi. Ampak tukaj ga mora "pilot" imeti skoraj nonstop v popravljanju smeri.
Če dodamo še acelometer potem se po smeri popravlja sam, vendar ne stoji na mestu.
Če dodamo še barometer potem imamo manj skrbi z višino. Ko pa pride še magnetometer in gps pa je rock solid kot se bi reklo, kar pa ne pomeni da ne more padit z neba. Nobena stvar pač ne ostane na nebu.
Seveda pa nam ne pomaga nič če model ni natačno narejen, regulatorji prilagojeni za multirotorje ( ponavadi se jih flasha z SimonK softwerjem da se jim dvigne osveževanje na 400-500 Hz )
in seveda če niso PID-i nastavljeni v nulo. Ti nam omogočajo da je model stabilen v zraku in ne oscilira in poganja drugačne bedarije.
Kar se tiče elektronike pa je trenutno najboljše :
NAZA - za quadcopterje ( ima sicer zadnje čase probleme z softwerjem )
Ardupilot - super zadeva, tudi z telemetrijo izredno uporabna, deluje pa za razliko od NAZE tudi na letalih in tricopterjih.
Multiwii - meni osebno najboljša platforma bazirana na Atmel 328p procesorjih naprej , zadnje čase se vse bolj uveljavlja ARM procesor. Sicer malo bolj zakomplicirana kot ostale dva, ampak ko enkrat osvojih osnove še najcenejša.
Tiste katere zanima več vabim na forum slovenskih modelarjev, kjer je posebna tema multirotorji in ni vrag da z dovolj firbca in marljivosti ne spravi vsakdo svoj model v zrak.
Še opozorilo : MULTIROTORJI NISO IGRAČE !!!! Preveč vrtečih delov, po možnosti še karbonski propelerji, kateri so skoraj isto kot če bi namestil kuhinjski nož na motor !!!
Hm, nisem pa odgovoril na vprašanje.
Ok stabilnost je predvsem v kvaliteti izdelave, balansirani propelerji in pravilno nastavljeni PID-i.
Ali na hitro : Noben model ni manj stabilen v zraku od drugega. Vse je isto, finta je samo v fini nastavitvi !!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: mzakelj ()
T0RN4D0 ::
Je in ni res, quada relativno enostavno narediš da stoji v zraku res čisto pri miru, tricopter tudi če je zelo stabilen se malo ziba sem in tja. Teoretično bi seveda lahko čepel pri miru, praktično pa mislim da servoti težko dohajajo dovolj hitro osveževanje in natančnost da bi bila zadeva popolnoma pri miru.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
JanK ::
Še opozorilo : MULTIROTORJI NISO IGRAČE !!!! Preveč vrtečih delov, po možnosti še karbonski propelerji, kateri so skoraj isto kot če bi namestil kuhinjski nož na motor !!!
Yup, prijatelj je moral iti na sivanje prsta, ker se mu je med testiranjem software-a na polno sprozil motor.
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin
snow ::
Še opozorilo : MULTIROTORJI NISO IGRAČE !!!! Preveč vrtečih delov, po možnosti še karbonski propelerji, kateri so skoraj isto kot če bi namestil kuhinjski nož na motor !!!
Yup, prijatelj je moral iti na sivanje prsta, ker se mu je med testiranjem software-a na polno sprozil motor.
Narobe napisano. Na sivanje je moral iti, kjer je imel med testiranjem softwara propelerje na motorju.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Sonda InSight pristaja na Marsu! (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 16326 (5148) | xseki |
» | asinhronski elektromotor kot generator (strani: 1 2 )Oddelek: Elektrotehnika in elektronika | 25380 (10846) | A. Smith |
» | Quadcopter (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Loža | 117435 (28003) | helonational |
» | CES: prvi letalnik za potnikeOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 13234 (10826) | TESKAn |
» | Brezpilotna letala v SlovenijiOddelek: Znanost in tehnologija | 8127 (5599) | String |