» »

Overcharge in polnilne baterije

Overcharge in polnilne baterije

«
1
2

k4vz0024 ::

Je problem overcharge polnilne baterije v tem, da se pri tem pregreva?

Ali že samo to, da je prenapolnjena?

WarpedOne ::

Problem je previsoka napetost ki povzroči trajne interne spremembe.
Če nimaš sreče, tudi eksterne.
Are you not tired of being wrong again and again?

Brane22 ::

Problem je v tem, da dodaten charge ne polni baterije ampak razkraja elektrolit ( ponavadi vodo v H in O)

Vdelani mehanizmi ga spet pretvarjajo v vodo, a pri tem se razvija dodatna toplota, nastaja pritisk in stvar izgublja plin skozi različne mehanizme, torej je vode vse manj.

k4vz0024 ::

Koliko % pa je še dopustno da overcharge ne povzroča škode?

Npr. NiMh baterijo z deklarirano vrednostjo 1000 mAh se napolni na 1300mA? Pri tem se ne segreva. Je to že pretirano?

Brane22 ::

opletaš z mešanjem enot in nejasnimi pojmi.

Če si mislil na to, da si pri polnjenju 1000mAh celice porabil 1300mAh naboja, potem to niti ni videto pretirano na prvi uč. Polnjenje ne gre brez izgub. Ne shrani se vsa porabljena energija v obliki kemične energije.

Nekaj je gre v toploto. Tako čez palec je to videti nekje prav.

k4vz0024 ::

Ne razumem kaj naj bi mešal?

Baterija ima deklarirano vrednost 1000 mAh (toliko piše na bateriji). Ko dam baterijo polniti v polnilec, jo ta najprej izprazni in na to polni do 1300 mAh. Pri tem se ne segreva ali pregreva.

Procente sem omenil zato, da se izognemo absolutnim vrednostim.

Kdaj bi šteli, da je baterija s deklarirano vrednostjo 1000 mAh prenapolnjena? Pri 2000 mAh?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

darkolord ::

Ne razumeš. Če ima baterija kapaciteto 1000 mAh, vanjo ne boš spravil 1300 mAh, ne glede na to kolikor se jo trudiš prenapolniti. Če ti polnilec piše kapaciteto, velja samo tista pri PRAZNJENJU, tista pri polnjenju je samo za orientacijo.

Kar je viška, se pač pretvori v toploto.

Ali se bo pri tem poškodovala in koliko, je pa odvisno od tega, kako (s kakšnim tokom) jo polniš.
spamtrap@hokej.si
spamtrap@gettymobile.si

Zgodovina sprememb…

Brane22 ::

Baterije ki lahko da od sebe 1000mAh polnilec ne more napolniti na 1300mAh in je torej ta tvoja trditev napačna že v štartu.

Ni pa čisto jasno, kaj si s tem mislil.

ttommy ::

Vem, da ne paše ravno v to temo- zanima me kako je s polnjenjem Ni- MH baterij, ki jih uporabljam za luč na kolesu? Jih dam polnit, ko ne sveti več dovolj močno, ali jih moram pred polnjenjem do kraja sprazniti?
Danes sem kupil v Lidlu AAA 950mAh baterije Tronic ECO, polnilec pa imam Sony. Na polnilcu sicer piše, da lahko z njim polnimo samo Sony rechargeable baterije. Ali jih lahko polnim z njim, ali pa lahko pride do overcharge?
Gamer

darkolord ::

@ttommy: Kakšen je polnilni tok polnilca?
spamtrap@hokej.si
spamtrap@gettymobile.si

k4vz0024 ::

Meni je že jasno, da če ima baterija kapaciteto 1000 mAh vanjo ne moremo stlačiti več, razen če dejansko ima večjo kapaciteto kot piše na njej. Torej ni možno, da bi kljub nazivni vrednosti baterija imela večjo kapaciteto?

Pač polnilec pri polnjenju meri kapaciteto in pri bateriji 1000 mAh (kot piše na bateriji) se polnjenje ustavi pri 1300 mAh, kot pokaže polnilec. Torej, če kaže polnilec pri polnjenju več kot 1000 mAh, ali je s tem prenapolnjena? Opisujem zgolj tisto, kar kaže polnilec. Prosim , pojasnite, kaj potemtakem sploh kaže polnilec?*

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

darkolord ::

Polnilec kaže, koliko energije je šlo za polnjenje baterije. Ker proces polnjenja ni 100% učinkovit, gre nekaj energije "v luft". To je normalno.

Kolikor je dejansko napolnjena, ti pa polnilec lahko pokaže šele pri praznjenju.
spamtrap@hokej.si
spamtrap@gettymobile.si

Zgodovina sprememb…

Brane22 ::

Meni je že jasno, da če ima baterija kapaciteto 1000 mAh vanjo ne moremo stlačiti več, razen če dejansko ima večjo kapaciteto kot piše na njej.


Če ti je to jasno, zakaj potem trdiš nekaj, za kar ti je jasno, da ni res ?


Pač polnilec pri polnjenju meri kapaciteto in pri bateriji 1000 mAh (kot piše na bateriji) se polnjenje ustavi pri 1300 mAh, kot pokaže polnilec.


Polnilec nima noben4ega praktičnega načina, da bi izmeril kapaciteto baterije pri polnjenju, zato je tudi ta trditev napačna.

k4vz0024 ::

Brane> "Polnilec nima noben4ega praktičnega načina, da bi izmeril kapaciteto baterije pri polnjenju, zato je tudi ta trditev napačna."


Torej polnilec IPC-1L s tem ko pri polnjenju kaže kapaciteto zavaja?

Večja izmerjena kapaciteta pri polnjenju, ki jo kaže polnilec (od zapisane vrednosti na bateriji) še ne pomeni, da je baterija prenapolnjena?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

Brane22 ::

Torej polnilec IPC-1L s tem ko pri polnjenju kaže kapaciteto zavaja?


Poglej v navodila kaj tista cifra pomeni. Tudi kapaciteta je relativen pojem. Kaj boš od baterije dobil je odvisno tudi od tega, kako hitro jo prazniš in kako dobro to baterija prenese. Tega polnilec ne more daobro vedeti samo na osnovi polnjenja. Edini praktični način da zmeriš kapaciteto baterije, je da jo izprazniš. Vse ostalo je med oceno in ugibanjem.

Qcube ::

Na bateriji je napisana nazivna napetost. Ko je baterija polna je nekje 1,5-1,6v če se ne motim. Lahko pa približno s pogledom na napetost oceniš napolnjenost baterije.

Kot so že vsi ostali povedali je 300mAh se pretvorilo v toploto, lahko tudi da je za kakšen procent gor ali dol razlika v Mah od zapisane vrednosti na bateriji.

ttommy ::

darkolord je izjavil:

@ttommy: Kakšen je polnilni tok polnilca?


1.2V 360mA(AA)x4 140mA (AAA)x4

Sicer sem pa ravno našel en fajn review za moj polnilec:

http://budgetlightforum.com/node/1499
Gamer

k4vz0024 ::

Navodila navajajo, da v Charge mode mAh pomeni napolnjena kapaciteta baterije. Glede na to, kar si do sedaj povedal, je takšna trditev v navodilih napačna ali zavajajoča. Verjetno je resnica zgolj v tem, da je to le ocena oz. porabljena energija za polnjenje.

Za prenapolnjenost je po mnenju Cube v bistvu pomembna merjena napetost, ki ne sme iti verjetno čez 1.6 V in da se pri tem ne pregreva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

Brane22 ::

Pri NiMh se AFAIK napetost le malo spreminja glede na napolnjenost in se načeloma ne uporablja za oceno napolnjenosti ampak polnilec glede na _upad_ napetosti pri polnem akuju ( =negativni delta V) ki se pri tej kemiji pojavi tik za optimalno napolnitvijo, ker je to najcenejši način zaznave.

Napetost celice lahko niha tudi zaradi drugih faktorjev ( starost/izrabljenost celice, temperatura itd ) in se zato uprablja samo kot groba ocena recimo totalne izpraznjenosti ( V celice = 1V) itd.

Tudi še nisem videl NiMh z 1.6V. Tele Lidlove so nekje 1,29V, ko so polne IIRC ( merjeno na celici tik za odstranitvijo iz polnilca).

Mislim pa da sem enkrat meril tudi napetost v polnilcu in je bila pri napolnjeni celici nekje 1,4xV, nekaj takega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Brane22 ()

k4vz0024 ::

V tem primeru gre za Ansmanovo baterijo, čigar napetost, ki jo kaže polnilec je 1.34 V med polnjenjem.

Skratka navajam, kar piše v navodilih in kaj pokaže polnilec. Zato vse trditve izhajajo izkustveno in izvajanje sklepov iz navodil.

Kako pa potem oceniti, ali polnilec prekomerno polni baterije?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

hojnikb ::

k4vz0024 je izjavil:

Kako pa potem oceniti, ali polnilec prekomerno polni baterije?

V tem primeru gre za Ansmanovo baterijo, čigar napetost, ki jo kaže polnilec je 1.34 V med polnjenjem.

Skratka navajam, kar piše v navodilih in kaj pokaže polnilec. Zato vse trditve izhajajo izkustveno.

tako, da zmeriš oz potipaš temp. baterije. Če je zelo vroča, jo najbrž prenapolnjenja.
Ampak vsak sposobn polnilec ima noter logiko, ki konča polnjenje na podlagi temparature, napetosti ob polnjenju/nepolnjenju (razlika le teh). Da pa stvar polni le na timer z konstantnim tokom, potem pač ni kul..
#teamred
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1060 6GB, B450M-DS3H, W10

k4vz0024 ::

Ja mene je zmotilo, da kljub 1300 mAh med polnjenem baterija ni vroča. Glede na merjeno vrednost 1300 ali več polnilca, kljub odsotnosti vročine baterije, sem sklepal, da prihaja do prenapolnjena. Torej, če se ne pregreva se ne prenapolni, kljub vrednosti kapacitete, ki jo kaže polnilec? Da gre presežek >1000 mAh v izgube pri polnjenju?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

hojnikb ::

k4vz0024 je izjavil:

Ja mene je zmotilo, da kljub 1300 mAh med polnjenem baterija ni vroča. Glede na merjeno vrednost 1300 ali več polnilca, kljub odsotnosti vročene, sem sklepal, da prihaja do prenapolnjena. Torej, če se ne pregreva se ne prenapolni, kljub vrednosti kapacitete, ki jo kaže polnilec? Da gre presežek >1000 mAh v izgube pri polnjenju?

toplota se je nabrala, ampak je bla najbrž minimalna.
V vsakem primeru pa ni to 1300mA baterija.
Lepo nared drain test in boš vidu da ni noter 1300mA.
#teamred
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1060 6GB, B450M-DS3H, W10

jest10 ::

k4vz0024 je izjavil:

Da gre presežek >1000 mAh v izgube pri polnjenju?

da

k4vz0024 ::

Bom napravil drain, da vidim, kolikšna je kapaciteta v resnici.

hojnikb ::

in ja.. ni-mn majo v najbolšem primeru 66% efficieny pr filanju. Torej pri 1000mA, bo stvar sprejela v najbolšem primeru ~660mA. Seveda lahko te vrednosti variiarjo, odvisno kak polnilec je in s kakim tokom polne.
#teamred
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1060 6GB, B450M-DS3H, W10

k4vz0024 ::

Polnilec je IPC-1L in polnilni tok je 200 mA.

hojnikb ::

nared drain pa bo..
če je porabu 1300mA pr polnjenju, potem bo to kr ok.

Itk v resnici baterija niti 1000mA ni...
#teamred
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1060 6GB, B450M-DS3H, W10

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

k4vz0024 ::

Kakšna pa je korelacija med porabljeno vrednostjo mAh in dejansko napolnjenostjo?

Sedaj vidim, da pri drugi bateriji 1000 mAh porabilo 1700 mAh, pa se polnjenje še kar nadaljuje pri polnilnem toku 200 mA.

hojnikb ::

k4vz0024 je izjavil:

Kakšna pa je korelacija med porabljeno vrednostjo mAh in dejansko napolnjenostjo?

Sedaj vidim, da pri drugi bateriji 1000 mAh porabilo 1700 mAh, pa se polnjenje še kar nadaljuje pri polnilnem toku 200 mA.

pri ni-mh naj bi bla 66% učinkovitost, odvisno pri kakem toku polneš.
#teamred
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1060 6GB, B450M-DS3H, W10

k4vz0024 ::

hojnikb je izjavil:

k4vz0024 je izjavil:

Kakšna pa je korelacija med porabljeno vrednostjo mAh in dejansko napolnjenostjo?

Sedaj vidim, da pri drugi bateriji 1000 mAh porabilo 1700 mAh, pa se polnjenje še kar nadaljuje pri polnilnem toku 200 mA.

pri ni-mh naj bi bla 66% učinkovitost, odvisno pri kakem toku polneš.


Večji ko je polnilni tok, pomeni da je manjša učinkovitost pri polnjenju? Kako je potem pri vrednostih 500 in 700 mA?

hojnikb ::

učinkovitost v resnici pada z daljšanjem časa polnjenja, sam krajši polnilni čas ni preveč blagodejn za ta tip baterij.
#teamred
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1060 6GB, B450M-DS3H, W10

k4vz0024 ::

hojnikb je izjavil:

učinkovitost v resnici pada z daljšanjem časa polnjenja, sam krajši polnilni čas ni preveč blagodejn za ta tip baterij.


na račun gretja?

Koliko stopinj pa že bistveno učinkuje na staranje baterije?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

hojnikb ::

k4vz0024 je izjavil:

hojnikb je izjavil:

učinkovitost v resnici pada z daljšanjem časa polnjenja, sam krajši polnilni čas ni preveč blagodejn za ta tip baterij.


na račun gretja?

Koliko stopinj pa že bistveno učinkuje na staranje baterije?

da.

kar se tiče polnilnega toka, se je najbolš držat tistga ki piše na bateriji. Seveda če ti polnil pusti to natavlat.
#teamred
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1060 6GB, B450M-DS3H, W10

mailer ::

ttommy je izjavil:


Danes sem kupil v Lidlu AAA 950mAh baterije Tronic ECO, polnilec pa imam Sony. Na polnilcu sicer piše, da lahko z njim polnimo samo Sony rechargeable baterije. Ali jih lahko polnim z njim, ali pa lahko pride do overcharge?
Sam sem včeraj prvič napolnil komplet prejšnje serije AA baterij iz lidla, ki so 2 meseca ležale v predalu (rdeče) s polnilcem Sony BCG-34HLD. Zmeril sem napetost pred ponjenjem (1.2V, 0.9V, 0.7V, 0.03V). 3 baterije so bile pri polnjenju na otip "vroče" ena pa topla. Ko se je lučka ugasnila sem jih pustil še pol ure in izmeril napetosti (1.4V, 1.39V, 1.37V in 1.2V). Predvidevam da je tista, ki se je najmanj segrevala (in bila tudi najbolj izpraznjena)dosegla napetost 1.2V in jo dal še enktrat na polnjenje. Potem sem jo izmeril in napetost je narasla na 1,35V. Polnilni tok za 4AA baterije je naveden 350mA polnile pa so se okoli 7 ur. Ponavadi imajo (so imele) polnilne baterije napetosti 1,2V za te pa ne vem ali so prenapolnjene ali ne.
Armor A30, AX850, V Gene, 3770K, Big Shuriken II,
Corsair 16GB 1600MHz CL9, GTX660TiDC2TOP, 840120GB Basic,
Spinpoint 1TB, BD207DBK, G110, G300, Dell U2412M

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mailer ()

k4vz0024 ::

Polnilni tok teh v Lidlu je 460 mA. Polnil sem jih pri polnilnem toku 500 mA, pa so bile na otip komaj tople.

Polnile so se cca. 6 ur.

Vroče ne bi smele biti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

WarpedOne ::

Vzrok cele zmede je, da folk kapaciteto baterije razume enako kot volumen flaše. V litrsko flašo gre litr vode in konc.
V 1000mAh baterijo pa gre XXX mAh - nazivna kapaciteta pomeni, da boš v optimalnih pogojih IZ NJE dobil približno tolk.
Kvalitetnejša baterija kot je, večkrat boš iz nje dobil nekaj temu vsaj podobnega.
Če računaš kolk energije pokuriš pri polnjenju in kolk jo dobiš ven pri obremenitvi prideš tja na cca 75% izkoristek, lahk tut sam 50% al pa še manj, včasih tut kej več.
Are you not tired of being wrong again and again?

hojnikb ::

razn pri li-ion, ki imajo zlo visok izkoristek polnjenja.
#teamred
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1060 6GB, B450M-DS3H, W10

k4vz0024 ::

Če jih med polnjenem hladimo, se učinek staranja zmanjša?

Maja, navodila tudi do neke mere zavajajo. Kot sem navedel v navodilih piše, da se ob polnjenju meri kapaciteta v mAh. To do neke mere drži, dejansko pa kot smo ugotovil polnilec meri porabo za polnjenje baterije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

mailer ::

Našel da moj polnilec (test) uporablja pulzno polnjenje baterij (če daš polnit 4 izmenično polni po dve vsak pulz)in je 4 kanalni. Menda prepozna tudi slabe in opozori z utripajočo ledico.
Armor A30, AX850, V Gene, 3770K, Big Shuriken II,
Corsair 16GB 1600MHz CL9, GTX660TiDC2TOP, 840120GB Basic,
Spinpoint 1TB, BD207DBK, G110, G300, Dell U2412M

int47 ::

Nekateri proizvajalci baterij podajajo kapaciteto pri polnenju. Je večja številka.

k4vz0024 ::

Pri Eneloop sem opazil, da pri nekaterih piše da je deklarirana vrednost min. 2000 mAh. Kaj to pomeni, da imajo lahko kapaciteto večjo kot je navedeno?

hojnikb ::

da...
#teamred
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1060 6GB, B450M-DS3H, W10

Brane22 ::

Eneloopke imajo navedeno minimalno in tipično kapaciteto.

Mislim,d a je bila pri starih modelih minimalna 1.900, tipična pa 2.000mAh.

Oboje je mišljeno pri nekaterih standardiziranih pogojih praznjenja. Seveda jo lahko razniš tako agresivno, da dobiš bistveno manj...

Maestral ::

Ja, v baterijo lahko"stlačiš" približno toliko energije, kot je napisano na njej. Recimo.. Z malo optimizma.

Jasno, proizvajalci (odvisno kdo) seveda pretiravajo, in na serijo natisnejo oznako, ki jo sicer dosega le testna serija.

Kar pomeni,da smo kot kupci seveda lahko le srečni, če je temu tako.

Ne pa fantazirat, da vam bo polnilec nafilal 30% več. Večkrat.

Razni "Overchargerji" uspejo nafilat preko nominale, seveda le parkrat, potem je ponavadi z zadevo konec.

Od nekdaj je veljalo, da akumulator polniš le s primernim tokom, in ustrezen čas. Če se držiš proizvajalčevih navodil, mora špilat.

LP

hojnikb ::

Maestral je izjavil:

Ja, v baterijo lahko"stlačiš" približno toliko energije, kot je napisano na njej. Recimo.. Z malo optimizma.

Jasno, proizvajalci (odvisno kdo) seveda pretiravajo, in na serijo natisnejo oznako, ki jo sicer dosega le testna serija.

Kar pomeni,da smo kot kupci seveda lahko le srečni, če je temu tako.

Ne pa fantazirat, da vam bo polnilec nafilal 30% več. Večkrat.

Razni "Overchargerji" uspejo nafilat preko nominale, seveda le parkrat, potem je ponavadi z zadevo konec.

Od nekdaj je veljalo, da akumulator polniš le s primernim tokom, in ustrezen čas. Če se držiš proizvajalčevih navodil, mora špilat.

LP

yup, kitajske 18650 li-ion celice z ebaya so posebaj znane po tem :))
#teamred
MediaBox: AMD R5 1600 AF, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1060 6GB, B450M-DS3H, W10

jest10 ::

WarpedOne je izjavil:

Vzrok cele zmede je, da folk kapaciteto baterije razume enako kot volumen flaše. V litrsko flašo gre litr vode in konc.

No ja, v resnici gre lahko tudi precej več>:D Jasno s par dodatki

SaXsIm ::

Vrednost, ki ti jo polnilec meri/kaže, je množina naboja, ki jo je dovedel bateriji.
SaXsIm

k4vz0024 ::

Pri polnjenju ali praznjenju?

int47 ::

Za odgovor poglej v navodila polnilca.

Uporabna kapaciteta (pri praznenju) je precej odvisna od praznilnega toka. Kapaciteta je ponavadi podana za 10h praznenje. Pri večjih tokovih imajo baterije manj uporabne kapacitete. Razlika v notranji upornosti baterij je najbolj opazna pri večjih praznilnih tokovih.
Polnilna baterija, s katero npr. radio deluje čisto normalno, zna biti neuporabna za bliskavico fotoaparata.
Najbolj pravilno oceno uporabne kapacitete baterije boš dobil, če boš nastavil približno tak testni praznilni tok, kot je poraba v tvoji napravi.
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

kvaliteten polnilec + polnilne baterije (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
29053938 (3566) finkec
»

osveževanje akumulatorjev NiCd, NiMH - nateg ali resnica?

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
243911 (3130) schurda
»

Polnjenje baterije

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
114003 (3114) jest10
»

kapaciteta polnilnih baterij

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
216146 (5758) door_man

Več podobnih tem