» »

Izdelovalci spletnih strani

Izdelovalci spletnih strani

Peter9 ::

Pozdravljeni,

Zanima me kakšne imate kaj izkušnje z različnimi podjetji, ki izdelujejo spletne strani?
Sploh kar se tiče poslovnosti... ali se držijo rokov itd.
Razmišljam namreč, da so marsikateri v strokovnem smislu dobri mojstri, v poslovnem smislu pa precej neprofesionalni in da je težko z njimi resno sodelovati.

LP, Peter

DC- ::

Praviloma, če delaš z freelancerji in domačimi mojstri za male denarje (pod ceno) so res velike težave z roki in dogovori.

Večja podjetja pa načeloma nimajo teh težav (od upoštevanju, da ni sprememb tekom projekta)

Vice ::

O so težave tudi z veliki podjetji ker najemajo študente, da jim pacajo kodo zaradi zaslužka. Potem pa študent reče adijo in je pa en kup komplikacij, dodatnih stroškov nadgradnje, da o bugicah ne govorim. Žal ne poznam nobene dobre "velike" firme.

HardFu ::

Sem delal v "veliki" firmi in kot freelancer. Vsaki imajo svoje probleme, velike firme ponavadi racunajo veliko vec, vendar je verjetnost spostovanja rokov vecja, koda pa ni nujno da je boljsa, saj tudi v veliki firmi dobis doloceno stevilo ur, ki jih mas na voljo za specificen job, in potem moras ubirat bliznjice, ker project managerji ne razumejo celotnega scopa in ponavadi "prodajo" produkt, pred posvetovanjem z programerji. Seveda to varira od firme do firme. Poleg tega stranka komunicira s project managerjem in ne developerjem, kar dodatno zakomplicira situacijo.
(Se je redno dogajalo na eni izmed velikih firm kjer sem delal). Drug scenarij, ki pa sem ga dozivel, da ima firma dejansko svoj CMS, ki je napisan tako butasto (in ga dejansko prodaja), da nisem vedel ali bi se smejal ali jokal, ko sem videl kodo.

Kar se tice pa freelancerjev, pa stranke velikokrat podcenjujejo obseg dela (ali freelancerjevo strokovnost) in barantajo prakticno za drobiz, kar tudi posledicno botruje bliznjicam. Ko sem bil full-time freelancer se je recimo velikokrat zgodilo, da se je stranka pizdila za dva ali tri dni zamude, ces da izgubljajo denar zaradi mene, ko pa sem rabil kak material (ali placilo!) od te iste stranke, pa so si komot vzeli 14 dni za dostavo.

Odkar sem developer (cca 10 let), se nisem dozivel flawless projekta, zmeraj gre kaj narobe, cetudi v majhnem obsegu, zato je pametno (oz. NUJNO), na papirju definirat vse skupaj, da ni potem jok.
http://codeable.io

DC- ::

HardPhunk res je tudi pri velikih so težave.
Sam sem imel pa z freelancerji in študenti (ko smo jih še uporabljali za pomagati pri viških dela) velike težave.
Seveda so svetle izjeme samo imajo tudi svojo ceno.

Zmaga človek, ki je imel rok ob 11 dopoldne in je ob 2 zjutraj poslal mail, da mu ne bo uspelo in odpoveduje sodelovanje.

Gandalfar ::

Po mojih izkusnjah pri projektih, kjer izdelujes stvari najbolj pomaga presezek komunikacije. Torej, da narocniku res dobro razlozis proces/kaj se dogaja, skrbis da razume kje na nivoju prioritet je, promptno odgovarjas na klice (tudi ce mu ne dvignes, ker si na sestanku da ve da ga bos poklical nazaj v roku parih ur oz. SMS-nu) itd.

80173s ::

+1 Na HardPhucov opis stanja.

HardFu je izjavil:

... ker project managerji ne razumejo celotnega scopa in ponavadi "prodajo" produkt, pred posvetovanjem z programerji. Seveda to varira od firme do firme. Poleg tega stranka komunicira s project managerjem in ne developerjem, kar dodatno zakomplicira situacijo.


Ce jih sploh zanima karkoli, dokler 'vse laufa'. Po mojih izkusnjah so PMji pogosto to samo po nazivu delovnih nalog, dejanskih izkusenj imajo pa bolj malo oz. imajo izkusnje iz raznih WordPressov in podobnega, kjer se itak vse poklika, zato se sigurno tudi ta specificna funkcionalnost, za katero se zmenijo in je popolnoma custom, enako, samo poklika. Sej, to bo 'un', ker 'un' zna. =]

HardFu je izjavil:

Kar se tice pa freelancerjev, pa stranke velikokrat podcenjujejo obseg dela (ali freelancerjevo strokovnost) in barantajo prakticno za drobiz, kar tudi posledicno botruje bliznjicam. Ko sem bil full-time freelancer se je recimo velikokrat zgodilo, da se je stranka pizdila za dva ali tri dni zamude, ces da izgubljajo denar zaradi mene, ko pa sem rabil kak material (ali placilo!) od te iste stranke, pa so si komot vzeli 14 dni za dostavo.


14 dni za dostavo/placilo? Lucky bastard. =] 3+ mesece za placilo mi-ni-mum, 1 mesec 'zamude' za 1 clanek/vsebino default. Ker je bilo treba napisat, a ves, da o kvaliteti vsebine ne govorimo sploh. Se bere bolje napisane vsebine na 4chanovem /b/-ju v greentextu. Obresti? Pa sej nisi ti banka, lejga.

HardFu je izjavil:

Odkar sem developer (cca 10 let), se nisem dozivel flawless projekta, zmeraj gre kaj narobe, cetudi v majhnem obsegu, zato je pametno (oz. NUJNO), na papirju definirat vse skupaj, da ni potem jok.


Seveda naj to pripravi potencialen izvajalec, razbrano po moznosti iz narocila 'Neki takega smo imeli v mislih, kot je www.facebook.com.'. Na lastne stroske. Pisno, da bojo potem, ko bo govora o ceni, zaceli iskati ze pripravljeni z referencno ceno in spiskom funkcionalnosti kakega studenta, za 5eur/dan ali /mes, da kdo vec? Indijci bi bli namrec s tem ultrazadovoljni.

Ko 'studenta' dobijo, po moznosti takega, ki se res potrudi in dogovorjeno delo opravi, jih zmoti to, da
a) ni opravil/dostavil dodatno nalozenih nalog, nalozenih v zadnjem tednu predvidenem za opravilo
b) ni opravil zastonj, pac niso vedeli, da bojo tudi to potrebovali, za ceno so se pa itak ze dogovorili na zacetku,
c) dejansko pricakuje placilo za opravljeno delo,
d) buhnedej da sanja o podpisu pogodbe, v kateri pise, da so dodana opravila mozna proti placilu za npr 30 eur/h neto. KaaaAAAAAJ! Pa temu se je zmesal, tolk MI racunamo strankam, ma da dela hvalezno za 5 eur/h.
e) ni poleg programiranja uredil se streznika, routerja, printerja, naredil/dostavil lan kablov, tajnici izdelal excell tabele za direktorja in napisal da je naredila ona (podpisal kakega papirja)
f) si je drznil vprasat zakaj tudi dizajnira po skici uddirektorjevgakulegaprjatlcemamicehcerke dizajnerke, ki je tooooolk lustna
g) sprasuje kje je v footerju predviden plac za link na njegovo spletno stran

Slowenistan pac.

p.s. Uff sej res, 2x na teden pridi h nam na sestanke, da bos tudi ti vedel kako kul smo. Kavo si placaj sam, imamo na hodniku kavomat.

Gandalfar ::

Ti mas pa res slab dan al pa jemljes zlo slabe jobe ;)

hendriks ::

Gandalfar je izjavil:

Ti mas pa res slab dan al pa jemljes zlo slabe jobe ;)


Nima, take izkušnje ima večina freelancerjev v Sloveniji, ki jih poznam. Seveda s slovenskimi strankami. Tujina je drugačna zgodba.

80173s ::

No, napisal sem po izkusnjah.

Nimam slabega dneva drugac, dezuje in se mi dezevnica lepo nabira v sode, tko da yaaay. =]

Tut vsi jobi niso slabi, so tudi odlicni, kjer dobis vse lepo razrezano, pripravljeno za sestavo in dostavo, vnaprej napisano, da so nekatere stvari se odprte in da jih zanima, ce se okoli tega lahko pojavijo tezave s predvidenimi rezerviranimi sredstvi za take primere idt. Z nekom na drugi strani, ki je dejansko angaziran za uspeh iz izvedbo dogovorjenega in pri sporocanju morebitnih tezav povedano dejansko uposteva in na podlagi tega ukrepa.

Zgoraj sem opisal eno 'skrajnost', imo precej pogosto v ITju/webdevu na tej strani Alp. So pa tudi druge poti, seveda, da ne bo pomote, da so pri nas samo salabajzerski narocniki.

S kilometrino naberes precej razlicnih izkusenj, tako dobre kot slabe.

Gandalfar ::

A pa si imel izkusnje, da je prislo do takih failov tudi pri narocnikih s katerimi si imel zdravo komunikacijo pred zacetkom projekta? Se mi zdi, da je to najvecji lesson bil zame, prepoznat potencialno problematicne narocnike se preden se prevec zapletes v projekt, da bi lahko odstopil od njega ne da bi pri tem ti izpadel cisto neresno.

80173s ::

Drzi G, se strinjam.

Taki problemi se ponavadi pokazejo zaradi premalo znanja/poznavanja problematike manageriranja oz. manjka featureplan. Ki je res posledica nezadostne/nekvalitetne komunikacije. Ki se pogosto zatakne pri komuniciranju kolicina dela in potrebne izkusnje vs. cena. Doslej odlicni kanali, po katerih pridejo featurji, dobijo motnje, ko se ista zica zacne uprabljat za potrditev zneska za dodatno funkcionalnost. Tam, kjer se kvaliteta in odzivnost ne spremeni, je komunikacija odlicna, tam kjer se 'si si pa sam kriv, kaj pa nisi prej na to pomislu'. In se naucis, da ogenj pece in pridobljeno znanje, ki ga izluscis iz okoliscin izkusnje/enj, uporabis v nadaljnih poslovnih podvigih. V mojem primeru se je zacelo kazat (sam sam pri sebi opazil) to tako, da stranko obravnavas kot neukega 'nicnevemnicneznam' (grdo receno) sele, ko se ti za to dejansko izkaze. Do takrat pa samo sprasujes. Diametralno na drugi strani se z dobrimi narocniki 'postekas' takoj, ker je v prvih 3 stavkih razvidno, da bo komunikacija potekala vsaj na enem ali nekaj nivojih odlicno. Redko ampak obstaja.

Featureplan, katerega naj bi izdelala skupaj narocnik in izvajalec. Pricakuje se na eni strani placilo za to zahtevno delo (analiza, prebrat kaj narocnik sploh zeli povedat, usklajevanje komunikacije, arhitektura, design, zeljena dosezena uporbniska izkusnja,...), na drugi strani pa brezplacna usluga, s pisnimi rezultati na podlagi katerih se isce potem ugodnejsega izvajalca, sem ze pisal zgoraj.

Rezultat dobrega sodelovanja je tudi podpisana pogodba z natancno dolocenimi zahtevami, po alinejah (praviloma debelih), pa tudi roki, izjeme, pisno dorecen nacin postopka v primeru odstopanj z narocnikove ali izvajalceve strani, pogoji odstopa, penali, marsikaj.

Seveda to stane v urah, znanju, izkusnjah, poznavanju okoliscin, casu, sumasumarum v denarju. Aja pol pa raj ne, hvala.

In reces Nx, aha ok no ni panix, vseeno hvala. Pol se pa pocas naberejo poloznice, pa avto za registrirat, pa tank za napolnit, ucasih tut hladilnik. In vcasih je treba pac sprejet tut manj ugodne pogoje, za obljubo placila. No, sej, se je ze zgodil, da sem dobu placan v roku 1 tedna, po tem, ko je spletna stran 'slucajno' zginla iz streznika, 3 mesce po 'zamudi pri placilu' s placilnim rokom 3 mesce. Ni panix, glih smo dobil, pa smo ti placal... Ej aja, spletna neki ne dela, ves, pa mamo zdej zarad tega ze kr realizirano izgubo. Jurja smo zarad tega u minusu ze zihr. Slabe stranke, nismo kej dost plemenitili nadaljnega sodelovanja.

Se je ze tudi zgodilo, da je bil pri placilu upostevan rok, ki je 99,9078% dogovorjen v smislu 'Povej kdaj ti izstavim racun, ker mi do zdej se nisi placal, ampak se drzi povedanega roka, ker mi ni v interesu drzavi placevat prez prihodkov. Upam, da razumes, nisem banka, placan sem od dela, v tvojem primeru nisem bil placan, davk sem pa moral poravnat. Ne bo mi znesl v nedogled tako. Zato se 1x ponovim, povej mi kdaj bos lahko placal, da ti takrat izstavim racun.'

Pa ne bi bil problem, ce ne bi davcna hotla davka od izstavljenega racuna, nas je vec in izterjamo iz osebnega racuna, to da nisi dobu placan nas ne zanima, ker bomo cene itak dobil od trojke, vi boste pa collateral, bos pol vidu kaj je to 'potreba po koritu, baubau in tenoristi z urojzem pa bombonami'.

Spet, se zmeri je isti dan, zdej so sodi ze mal bl napolnjeni z dezevnico, tko da sm se bl happy k prej, sm postavu se prazne plastenke pod ograjo, tam, kjer kaplja, nisem namrec se utegnu kupit cevi da bi zadevo napeljal direktno v sod. Po izstavljenih racun bi si sicer ze zdavni mougu... Ampak ce ze govorimo o izkusnjah, pa ker se je OP spravu jamrat okol 'profesionalnosti' izvajalcev, se mi zdi vmesno, da napisem zakaj je po mojih izkusnjah in mnenju do njegovega vprasanja sploh prislo, oz. kaj vse se mi zdi, da na vsebino njegovega vprasanja sploh vpliva. 'Poslovno okolje', bi bil verjetno ustrezen tldr odgovor.

Lej za primer, Peter9 je napisal da 'Razmišljam namreč, da so marsikateri v strokovnem smislu dobri mojstri, v poslovnem smislu pa precej neprofesionalni in da je težko z njimi resno sodelovati.' Jst sm se angaziral pisat zato, da odgovorim na to njegovo misel.

Ce pogledas na profesionalnost po pravljenem delu, torej placilno disiplino, ki je tudi, sicer ne 'it-tehnicno', profesionalna zadeva, potem ugotovis, da se dobro, da marsikdo pri nas spletno stran/it resitev sploh ima. Ker si je po mojem mnenju namrec sploh ne zasluzi, tud ce je placal zanjo (dvomim, oz. vsaj z 'mejhno zamudico'). Kje so pol se dejanski poslovni procesi pokriti. 'Aja ti to sam delas al kaj?' vs. 'Aja ti bi spletno stran za pod 10k?' Ja, ves, NLB ne da vsakmu nekritega kredita. Nekritega, dokler se ne 'dokapiralizira' kr cela ban(k/d)a. =]

Profesionalno izvajanje posla jst tudi razumem kot to, da vse pravne zadeve ureja pravnik, placa pa naj tisti, zaradi katerega do potreb po pravnih zadevah pride, torej narocnik. Aja, to stane, ne, ne, tnx,... (pritisne na intracom (v lasti NLBja npr)) Mici, dej na studentske objav da iscemo enga z 15 let iskusenj v vsem, pracunamo pa za to, da bo delu, recmo 8 eur/h.

Obcasno se sprasujem, kaksno bi bilo stanje, ce ITjevci (in drugi tehniki) povsod po svetu ne bi sledili bolj tehnicnemu izzivu, resitvi problema s tehnicne strani in dojemanju, razumevanju in implementaciji novega znanja, kot pa npr. denarnim nagradam (al sm samo jst tak?) Mogoce bi blo boljs, ker potem mariskdo ne bi vedu, da si lahko zamisli 'en tak fejsbuk, za vec ljudih krati gor, a ves', pa bi se zmeri mel lepo tabele, pa row, pa column, pa vsebino. =]

p.s. Sry za wot. Obljubim, da bom samo se veckrat. =] Grem plastenke spraznit.

nekdonekje ::

Važno če ev pa ph v vodi štima.
Drugače komunikacaija pred in med projektom je najboljše zdravilo.

80173s ::

Bom preveru ph vsekakor.

Pa po tut. Sploh ko je v planu nadaljne sodelovanje. =]

faca5 ::

Živjo.

Se ne morem strinjati z nekaterimi. To je odvisno od podjetja do podjetja od posameznikov do posameznikov. Če dobiš dobrega strokovnjaka ga preprosto obdrži. Najbolje da preizkusiš podjetja oz. posameznike z neko garancijo, ki ti jo pač morajo dati. Če garancije na svoje delo ne znajo oz. ne želijo dati se lahko vprašaš le zakaj. Cena pa ni faktor, ki določa kvaliteto. Velika podjetja ponavadi več računajo, majhna pa manj. Najbolje da pogledaš malo reference in če gre za velike "denarce" vprašaš obstoječe stranke ali so z njimi zadovolji (sliši se malo čudno samo tako je).
Ugodno spletno gostovanje in registracija domen
www.super-server.eu


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Freelance how-to-get-work

Oddelek: Loža
377783 (6105) chacha
»

Ce se odlocite postati freelancer

Oddelek: Izdelava spletišč
4915016 (8981) Isotropic
»

Študentsko delo - garancija za izplačilo?

Oddelek: Loža
245103 (4242) murmur

Več podobnih tem