Forum » Kaj kupiti » Kateri digitalni fotoaparat naj kupim?
Kateri digitalni fotoaparat naj kupim?
Temo vidijo: vsi
Piggykiller ::
Se teza je velika prednost, manjša cena rabljenih objektivov pa je tudi fajn, bom se pogledo kaki review pa se pol odločo :D
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Piggykiller ()
Hanzi77 ::
Otroci počasi rastejo, v širši družini pa ni nobenga pametnega kompakta (kaj šele DLSR, ampak se ne mislimo s tem "profi" ukvarjat) .
Kaj naj kupim da bo solidna družinska fotka, pa da bo tudi kolikor toliko ok video posnetek (tudi pri nekoliko slabši svetlobi v kakšni šoli, vrtcu, dvorani... )
Za video vem da je najbolje še stojalo, ker z roke je vse skupaj hitro tresoče, če ne še kaj slabše.
Nakup bo najbrž izveden pri nas, razen če je res v tujini pol ceneje.
Recimo da je neka okvirna cena pri nas med 200 in 300 evri.
Se res splača stegniti do rx100 ki stane 400 evrov. Po dveh letih še vedo nima konkurence?
Kaj naj kupim da bo solidna družinska fotka, pa da bo tudi kolikor toliko ok video posnetek (tudi pri nekoliko slabši svetlobi v kakšni šoli, vrtcu, dvorani... )
Za video vem da je najbolje še stojalo, ker z roke je vse skupaj hitro tresoče, če ne še kaj slabše.
Nakup bo najbrž izveden pri nas, razen če je res v tujini pol ceneje.
Recimo da je neka okvirna cena pri nas med 200 in 300 evri.
Se res splača stegniti do rx100 ki stane 400 evrov. Po dveh letih še vedo nima konkurence?
Lonsarg ::
Med kompakti res nima konkurence v tem cenovnem razredu, ampak imaš pa raznorazne mirrorless, ki so sicer malo večji, ampak v istem cenovnem rangu, marsikateri je cenejši od RX100. Najcenejši izmed njih zna biti Samsung NX1100 za 300EUR v slo oziroma 250EUR tujina. Dobra izbira zna biti še Sony A5000, ki je 50EUR dražji ampak tut nekaj boljši, ter nima nerodno velikega ekstra flasha kot NX1100 ampak ima built-in, kar je za ne-profi lastnika velik luksuz če mene vprašaš.
Če dodaš še naslednjih 50EUR si pa sicer že na RX100, ki je 350EUR tujina. No ampak ta prva generacija RX100 je v bistvu še slabša kot NX1100, rabiš Mark 3 da se kosa. Jaz bi na tvojem mestu se med prej omenjenima mirrorlesoma odločal, odvisno od tega koliko ti vgravirani flash in boljši senzor pomeni...
Če dodaš še naslednjih 50EUR si pa sicer že na RX100, ki je 350EUR tujina. No ampak ta prva generacija RX100 je v bistvu še slabša kot NX1100, rabiš Mark 3 da se kosa. Jaz bi na tvojem mestu se med prej omenjenima mirrorlesoma odločal, odvisno od tega koliko ti vgravirani flash in boljši senzor pomeni...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
mailer ::
Razlike z tujino so se zmanjšale, razlike vsaj kolikor sem gledal nekatere modele. Najprej razmisli kaj ti je prioriteta: zoom, vodoodpornost,... RX100 je bolj napredni kompakt z veliko funkcijami.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
Hanzi77 ::
Recimo da bi imel "žepni fotkič".
Torej kakšen hx 50 (določene slabosti v testih)
WX350
S120 (canon me nekaj odbija, kratek zoom zaradi videa, včasih ne moreš nekoga snemati tik pred nosom)
SX 700 HS
ali nekaj v tem smislu-dimenzijah.
Torej kakšen hx 50 (določene slabosti v testih)
WX350
S120 (canon me nekaj odbija, kratek zoom zaradi videa, včasih ne moreš nekoga snemati tik pred nosom)
SX 700 HS
ali nekaj v tem smislu-dimenzijah.
Lonsarg ::
Saj te mirrorless so zelo blizu naštetih
NX1100: 114 x 63 x 37 mm
WX350: 96.0 x 54.9 x 25.7 mm
Razlika v velikosti senzorja je pa 25mm^2 za tvoje naštete kompakte z izjemo S120, ki ima 43mm^2. Medtem ko imata omenjena mirrorlesa 370mm^2. Si ziher da hočeš malo manjšo zadevo z faktor 15 slabšim senzorjem?
NX1100: 114 x 63 x 37 mm
WX350: 96.0 x 54.9 x 25.7 mm
Razlika v velikosti senzorja je pa 25mm^2 za tvoje naštete kompakte z izjemo S120, ki ima 43mm^2. Medtem ko imata omenjena mirrorlesa 370mm^2. Si ziher da hočeš malo manjšo zadevo z faktor 15 slabšim senzorjem?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Trubadur ::
Ima kdo izkušnje s Panasonic LX 5 oz. LX 7?
Kar sem gledal je to tisto, kar jaz iščem. Relativno majhen, velik senzor, dobra baterija.
Kar sem gledal je to tisto, kar jaz iščem. Relativno majhen, velik senzor, dobra baterija.
Berite Thomasa!
Hanzi77 ::
Saj te mirrorless so zelo blizu naštetih
NX1100: 114 x 63 x 37 mm
WX350: 96.0 x 54.9 x 25.7 mm
Razlika v velikosti senzorja je pa 25mm^2 za tvoje naštete kompakte z izjemo S120, ki ima 43mm^2. Medtem ko imata omenjena mirrorlesa 370mm^2. Si ziher da hočeš malo manjšo zadevo z faktor 15 slabšim senzorjem?
Kaj je to sploh za en "hibrid"?
Pa to naredi konkurenčno sliko dobremu kompaktni. Se pravi pritisneš in daš natisniti. Ne ljubi se mi precej s photoshopom ukvarjat.
Hanzi77 ::
Aja pri nx dimenziji debeline objektiv zagotovo ni vključen. Kar spravi ga v žep če ti ga uspe (ne šteje žep od bunde), tako da ga bom kar izključil, čeprav se mi zdi cena na Koroškem primerna.
Lonsarg ::
V navaden žep ne gre tudi noben od tvojih naštetih kompaktov btw... Niti RX100...
Če hočeš najboljši price/performanse za v žeš imapš Lumia 1020, se dobi kar poceni pa naščije tiste omenjene kompakte, edino ZOOMa ima zelo malo.
Drugače mirrorlessi imajo isti senzor kot DSLR(vsaj tedva, ki sem ju naštel) edino zrcala za fokusiranje nima, ker sodobna tehnologija senzor za fokus vgravira že na sam senzor in je zato toliko manjši. Kar se pa tiče "auto" pa moraš vedit da 90% lastnikov DSLRjev in 98% lastnikov mirrorlessov samo to uporablja in so brez skrbi auto dodelali in deluje še boljše kot na poceni kompaktih, ki nimajo tako naprednega čipa/softwerja.
Da te postavim na realna tla, tvoji našteti kompakti so v istem razredu kot Lumia 930, iPhone 6, Galaxy S6. Mogoče par procentov višje ter zoom imajo. Kompakti so praktično mrtvi, sm bil na žuru in ima 5 folka kompakte in je moja Lumia 930 vse občutno nasrala, ker so bodisi imeli par let stare kompakte, bodisi so dali samo 100EUR. Tako da če ne boš kompakta menjal na dve leti te bodo ljudje z sodobnimi flagship telefoni pojedli v kvaliteti fotk.
Če hočeš najboljši price/performanse za v žeš imapš Lumia 1020, se dobi kar poceni pa naščije tiste omenjene kompakte, edino ZOOMa ima zelo malo.
Drugače mirrorlessi imajo isti senzor kot DSLR(vsaj tedva, ki sem ju naštel) edino zrcala za fokusiranje nima, ker sodobna tehnologija senzor za fokus vgravira že na sam senzor in je zato toliko manjši. Kar se pa tiče "auto" pa moraš vedit da 90% lastnikov DSLRjev in 98% lastnikov mirrorlessov samo to uporablja in so brez skrbi auto dodelali in deluje še boljše kot na poceni kompaktih, ki nimajo tako naprednega čipa/softwerja.
Da te postavim na realna tla, tvoji našteti kompakti so v istem razredu kot Lumia 930, iPhone 6, Galaxy S6. Mogoče par procentov višje ter zoom imajo. Kompakti so praktično mrtvi, sm bil na žuru in ima 5 folka kompakte in je moja Lumia 930 vse občutno nasrala, ker so bodisi imeli par let stare kompakte, bodisi so dali samo 100EUR. Tako da če ne boš kompakta menjal na dve leti te bodo ljudje z sodobnimi flagship telefoni pojedli v kvaliteti fotk.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Hanzi77 ::
potem bom pa kar z S3 neo delal fotke in video... no saj jih precej delam... ker to imam vedno s seboj, fotkič pa...
Se zna zgoditi da me še premalo srbi za nov fotkič
Se zna zgoditi da me še premalo srbi za nov fotkič
Lonsarg ::
Mogoče upgradaj telefon na enega od naštetih, od S3 naprej je napredek bil še kar občuten pri kamerah. Čeprav tašča je kupila S3 in je neverjetno presenečena koliko boljše fotke dela kot njen fotoaparat, ki ga je imela na potovanja vsa ta zadnja leta, tako da tut S3 ni od muh.
Hanzi77 ::
Najbrž bo kar S120 prišla v moj žep.
Čeprav imam slabe izkušnje s canoni ( okvare, ki se jih ne splača popravljati, imajo pa samo leto garancije)
Čeprav imam slabe izkušnje s canoni ( okvare, ki se jih ne splača popravljati, imajo pa samo leto garancije)
Lonsarg ::
Kje pa si dobil S120 tako poceni, da se ga splača? Kolikor jaz gledam je S120 samo 50€ cenejši od RX100, ki je za par razredov višje...
m0f0x ::
Ampak a ne pravita, da je NX1100 v bistvu boljši od RX100 in celo cenejši? Malo sem zmeden.
Lonsarg ::
Ja drži, ampak on hoče ultrakompaktno in mu že dodatnih 30% velikosti NX1100 preveč pomeni.
m0f0x ::
Aha. Torej bi bil NX1100 zaenkrat best buy glede na price/performance ali je v rangu do 300EUR še kaj boljšega?
Lonsarg ::
Za take pare kot ga sedaj prodajajo definitivno, sploh 250€ tujina je noro, posledica tega, da se poskušajo uveljavit na svežem trgu z cenovno vojno z Sonijem in drugimi.
mailer ::
Kdo od vas kupuje digitalce "za firmo" brez DDVja, obstajajo kakšne super ponudbe, kjer se dobi fotoaparate brez ddvja oz z ultra popustom? Včasih kje naletiš na kakšno ponudbo za polovično ceno a za fotoaparate tega ne zasledim nikjer. Lahko tudi na ZS.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: mailer ()
Okapi ::
Popusti so, kakršni pač so, to z DDV nima nič skupnega (DDV se obračuna na ceno s popustom). Brez DDV lahko kupiš tudi v tujini, recimo na nemškem ali angleškem Amazonu.
Recimo danes na angleškem Amazonu en brezzrcalni Panasonic po polovični ceni.
http://www.amazon.co.uk/dp/B00CI3ITDW/r...
Redna cena naj bi bila 630 funtov (v Conradu stane 788 evrov), s popustom je 300 funtov, brez DDV pride 245 funtov.
O.
Recimo danes na angleškem Amazonu en brezzrcalni Panasonic po polovični ceni.
http://www.amazon.co.uk/dp/B00CI3ITDW/r...
Redna cena naj bi bila 630 funtov (v Conradu stane 788 evrov), s popustom je 300 funtov, brez DDV pride 245 funtov.
O.
YaN-cH ::
Rabim eno mnenje, sicer mislim, da se ta dva aparata ne data primerjati ampak vseeno.
Sony RX100 mk3 vs. sony a6000 z osnovno pancake lečo EPZ 16-50mm F3.5-5.6.
Da bi lahko rekel, da je eden bol za v žep kot druge nemorem. Vrjetno na a6000, bi se uporabljal ta objektiv oz. razmislil bi v nakup novega, če bi kje dobil boljšega v enakih dimenzija. Uporaba pa bi bila, družinske zadeve, dopust, mtb (allmountain) kolesarstvo, planinarjenje. Cena 100EUR gor dol mi ne pomeni veliko, neki vem, da z a6000 nemorem veliko zgrešiti, sem pa v dilemi da bi bil a6000 preveč za moj namen, še večja žalost bi bila, da bi bil z rx100 razočaran.
Že več kot pol leta se odločujem in enostavno nevem kaj kupiti.
Sony RX100 mk3 vs. sony a6000 z osnovno pancake lečo EPZ 16-50mm F3.5-5.6.
Da bi lahko rekel, da je eden bol za v žep kot druge nemorem. Vrjetno na a6000, bi se uporabljal ta objektiv oz. razmislil bi v nakup novega, če bi kje dobil boljšega v enakih dimenzija. Uporaba pa bi bila, družinske zadeve, dopust, mtb (allmountain) kolesarstvo, planinarjenje. Cena 100EUR gor dol mi ne pomeni veliko, neki vem, da z a6000 nemorem veliko zgrešiti, sem pa v dilemi da bi bil a6000 preveč za moj namen, še večja žalost bi bila, da bi bil z rx100 razočaran.
Že več kot pol leta se odločujem in enostavno nevem kaj kupiti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: YaN-cH ()
Lonsarg ::
Rabim eno mnenje, sicer mislim, da se ta dva aparata ne data primerjati ampak vseeno.
Sony RX100 mk3 vs. sony a6000 z osnovno pancake lečo EPZ 16-50mm F3.5-5.6.
Da bi lahko rekel, da je eden bol za v žep kot druge nemorem. Vrjetno na a6000, bi se uporabljal ta objektiv oz. razmislil bi v nakup novega, če bi kje dobil boljšega v enakih dimenzija. Uporaba pa bi bila, družinske zadeve, dopust, mtb (allmountain) kolesarstvo, planinarjenje. Cena 100EUR gor dol mi ne pomeni veliko, neki vem, da z a6000 nemorem veliko zgrešiti, sem pa v dilemi da bi bil a6000 preveč za moj namen, še večja žalost bi bila, da bi bil z rx100 razočaran.
Že več kot pol leta se odločujem in enostavno nevem kaj kupiti.
Z punco sva imela zelo podobno dilemo(Sony NEX 6 ter RX 100 Mark 2) in v bistvu je sta zadevi tako podobni v kvaliteti(če imaš samo kit lečo na A6000) da se boš moral odločit glede na kompaktnost in menjavanje leč ni druge. No A6000 ima novejši senzor od NEX 6 torej je vseeno mal bolša zadeva od RX100, ampak naj to ne vpliva na odločitev.
Midva sva na koncu kupila NEXa z dodatno zoom lečo, ki jo nisva skoraj nikoli uporabila in nama je bilo skoraj žal, da nisva RX100, da bi bil mal lažji za nosit. Za zadnje potovanje pa sva kupila še za 400EUR hitro Sony 35mm lečo za slikanje ponoči in niti slučajno nama ni več žal:) 55-200mm zooma še vedno ne uporabljava kaj, ta leča pa šiba prec ob mraku gor(praktično ne rabiš več flasha z njo) in je tudi isto mala kot Kit leča in ni problema jo imeti nekje v torbici vrženo. Skratka ta leča je zdaj bila prva investicija in fajn je, da jo lahko ohraniva, ko bova upgradala body ko senzorji malo spet napredujejo.
Aja, glavni razlog da zooma ne uporabljava je, ker bi ga morala kar naprej dol dat, ker je 55-200mm zadeva. Če bi se skeširala za 18-200 zadevo bi jo več uporabljala, sam na žalost so ti ultrazoomi zaenkrat precej dragi za E-Mount.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
m0f0x ::
Z punco sva imela zelo podobno dilemo(Sony NEX 6 ter RX 100 Mark 2) in v bistvu je sta zadevi tako podobni v kvaliteti(če imaš samo kit lečo na A6000) da se boš moral odločit glede na kompaktnost in menjavanje leč ni druge. No A6000 ima novejši senzor od NEX 6 torej je vseeno mal bolša zadeva od RX100, ampak naj to ne vpliva na odločitev.
Midva sva na koncu kupila NEXa z dodatno zoom lečo
Spet jaz. A nisi zgoraj nekje napisal, da je NX1100 v bistvu boljši od RX100 Mark I in Mark II in je šele Mark III primerljiv? Kako to, da se nisi odločal tudi za NX1100? Cel čas svetuješ ta aparat a v bistvu ga sam nisi kupil. Ne razumet kot da te "napadam"
Je razlog v tem linku?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0f0x ()
Okapi ::
Pri meni bi recimo, če nič drugega, odločilo tole:
Eye-level viewfinder
Ne moreš zares slikati tako, da fotoaparat držiš v iztegnjeni roki. Za tako slikanje imam telefon
O.
Eye-level viewfinder
Ne moreš zares slikati tako, da fotoaparat držiš v iztegnjeni roki. Za tako slikanje imam telefon
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
YaN-cH ::
MrStein ::
Aha. Torej bi bil NX1100 zaenkrat best buy glede na price/performance ali je v rangu do 300EUR še kaj boljšega?
Zanimivo, geizhals za tega in več "sorodnih" aparatov (bridge/EVIL) piše: Bildstabilisator: ohne
A res nimajo stabilizacije? Za mojega tudi tak piše, ampak vsaj pri videu ima 100% stabilizacijo.
Gre preprosto za napako na geizhals?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Hanzi77 ::
Ja drži, ampak on hoče ultrakompaktno in mu že dodatnih 30% velikosti NX1100 preveč pomeni.
tole moram nositi v žepu srajce?
Ali obstaja kak tanjši objektiv?
Se tine zdi tole bolj prijazno žepu
Naj povem da nimam nobenih izkušenj z DSLR in jih zaenkrat niti nimam namena imeti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Hanzi77 ()
Lonsarg ::
No, če nas zanima izrastek in ne samo splošna velikost je razlika še malo večja ja, ampak za filing držat v roki je NX1100 dosti bližje tem kompaktnežem kot DSLRjem(slika zavaja, ker razlika je zgolj v debelini ne velikosti). RX100 pa je tam-tam z S120 po velikosti(29 vs 36mm debeline). Oba sicer v žep srajce ne gresta pa v kavbojke se boš tut matral, v kak mal večji žep pa že recimo.
Tako da ja RX100 za slim varianto nima konkurence;)
V leči jo ima če prav vem, zato za body piše v specsih da je nima.
Tako da ja RX100 za slim varianto nima konkurence;)
Aha. Torej bi bil NX1100 zaenkrat best buy glede na price/performance ali je v rangu do 300EUR še kaj boljšega?
Zanimivo, geizhals za tega in več "sorodnih" aparatov (bridge/EVIL) piše: Bildstabilisator: ohne
A res nimajo stabilizacije? Za mojega tudi tak piše, ampak vsaj pri videu ima 100% stabilizacijo.
Gre preprosto za napako na geizhals?
V leči jo ima če prav vem, zato za body piše v specsih da je nima.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Trubadur ::
Ima kdo izkušnje s Panasonic LX 5 oz. LX 7?
Kar sem gledal je to tisto, kar jaz iščem. Relativno majhen, velik senzor, dobra baterija.
Anyone? Njegovi konkurenti?
Berite Thomasa!
Onlyx ::
Tudi sam se odločam za nakup fotoaparata, zato bi bil nadvse hvaležen za kakršnokoli pomoč. Do sedaj sem se večinoma rokoval samo s bolj poceni kompaktnimi fotoaparati, kjer kakšnih sila zahtevnih nastavitev ni bilo, vendar ker me stvar zanima, si želim, da bi tokrat kupil malo boljši aparat, ki mi bo dobro služil tudi v prihodnosti.
Budget: 500 - 600 eur
Namen: Fotografiranje v hribih in na potovanjih. Letos imam namen v jesenskem času obiskati tudi Maroko, zato si želim, da do takrat že kolikor toliko osvojim bodočo napravo in se priučim novih nastavitev, katere so potrebne za kolikor toliko kakovostno fotografijo. Vsekakor je zaželjeno, da fotoaparat svoje delo kar se da dobro opravi tudi v malenkost slabših svetlobnih pogojih (slikanje ob sončnem zahodu, vzhodu). Ker si želim fotografirati predvsem pokrajino, predvidevam da v poštev pridejo samo široko kotni objektivi? Slikanje dogodkov iz vsakdana niti ni moj namen, saj mi zaenkrat za to zadostuje že fotoaparat na telefonu ali pa trenutni kompaktni fotoaparat.
Ker me teža toliko ne moti, se zaenkrat bolj nagibam k DSLRjem, predvsem zaradi bolj številčnih nastavitev in možnosti nadaljnjega učenja.
Ker se v poplavi vseh fotoaparatov nekako ne znajdem, bi bil vsakega nasveta še kako hvaležen.
Budget: 500 - 600 eur
Namen: Fotografiranje v hribih in na potovanjih. Letos imam namen v jesenskem času obiskati tudi Maroko, zato si želim, da do takrat že kolikor toliko osvojim bodočo napravo in se priučim novih nastavitev, katere so potrebne za kolikor toliko kakovostno fotografijo. Vsekakor je zaželjeno, da fotoaparat svoje delo kar se da dobro opravi tudi v malenkost slabših svetlobnih pogojih (slikanje ob sončnem zahodu, vzhodu). Ker si želim fotografirati predvsem pokrajino, predvidevam da v poštev pridejo samo široko kotni objektivi? Slikanje dogodkov iz vsakdana niti ni moj namen, saj mi zaenkrat za to zadostuje že fotoaparat na telefonu ali pa trenutni kompaktni fotoaparat.
Ker me teža toliko ne moti, se zaenkrat bolj nagibam k DSLRjem, predvsem zaradi bolj številčnih nastavitev in možnosti nadaljnjega učenja.
Ker se v poplavi vseh fotoaparatov nekako ne znajdem, bi bil vsakega nasveta še kako hvaležen.
eric_cartman ::
@Onlyx
Glede na to, da si se odločil za DSLRje najprej nekaj dejstev:
1. DSLR ne slika sam od sebe, slika točno tako kot mu to uporabnik ukaže.
2. Avtomatika na DSLRjih ne dela čudežev, še posebej v slabih svetlobnih pogojih.
3. Glede na to, da si omenil, nadaljnje učenje imaš verjetno malo večjo željo kot le pritiskanje na sprožilec. Torej so manual nastavitve edina možnost za dobro sliko.
4. Če želiš uporabljati manual nastavitve kolikor toliko dobro, to sploh ni zahtevno. Poznati moraš samo te pojme: Zaklop, zaslonka, white balance, ISO vrednosti. Vse ostalo je le, da se igraš s temi nastavitvami in si razjasniš kako vsaka od teh stvari vpliva na fotografijo.
5. V slabih svetlobnih pogojih te lahko rešuje edino stativ in daljinski prožilec ali pa delay parih sekund za slikanje.
6. Če si ne nameravaš kupiti več objektivov kupiš torej čim bolj univerzalnega, ki pa naj definitivno ne bo najcenejši..
Zanima me če se kaj nagibaš k rabljenim DSLR-jem in objektivom?
Za 500-600 EUR se namreč dobi bore malo, sploh za slikanje v slabših svetlobnih pogojih.. Vsekakor pa Nikon ali Canon DSLR. Imaš mnogo večjo izbiro leč kot pri drugih DSLRjih in še nekaj drugih bonbončkov. Sicer pa nova roba: Nikon D3300 ali Canon Eos 100D.
Rabljeno pa..Glede na to da sem Nikonovec najprej;
Tole je že mnogo boljše kot D3300 ali pa Eos 100D + 11k proženj je praktično nov fotoaparat:
http://www.bolha.com/fotografija-in-opt...
ali
http://www.bolha.com/fotografija-in-opt...
+ objektiv recimo kakšen Nikon 18-105mm f/3.5-5.6 glede na majhen budget. Najbolje rabljen sicer preideš budget že konkretno. Objektiv je čisto povprečen. Nič posebnega. Če bi bil kdaj pripravljen nameniti denar za boljši objektiv, vedi, da se spodobni začnejo od 300EUR navzgor. Še boljše rabljeni in lepo ohranjeni.
Glede na to pa da se odpravljaš tudi v tujino kot praviš, ti priporočam vsaj monopod, če že ne stativa zaradi oteženega prenašanja naokoli.
Če boš kupoval rabljeno robo imaš na youtubu polno vodičev kaj moraš gledati pri kupovanju rabljenega body-ja in objektivov in kako jih pravilno stestirati. In prodajalcu kar omeniš, da rabiš vsaj pol ure časa, da lepo vse stestiraš. Če imaš kakšen laptop, še toliko boljše, da lahko potem vse vidiš na večjem ekranu.
Toliko za zdaj...
Lp
Glede na to, da si se odločil za DSLRje najprej nekaj dejstev:
1. DSLR ne slika sam od sebe, slika točno tako kot mu to uporabnik ukaže.
2. Avtomatika na DSLRjih ne dela čudežev, še posebej v slabih svetlobnih pogojih.
3. Glede na to, da si omenil, nadaljnje učenje imaš verjetno malo večjo željo kot le pritiskanje na sprožilec. Torej so manual nastavitve edina možnost za dobro sliko.
4. Če želiš uporabljati manual nastavitve kolikor toliko dobro, to sploh ni zahtevno. Poznati moraš samo te pojme: Zaklop, zaslonka, white balance, ISO vrednosti. Vse ostalo je le, da se igraš s temi nastavitvami in si razjasniš kako vsaka od teh stvari vpliva na fotografijo.
5. V slabih svetlobnih pogojih te lahko rešuje edino stativ in daljinski prožilec ali pa delay parih sekund za slikanje.
6. Če si ne nameravaš kupiti več objektivov kupiš torej čim bolj univerzalnega, ki pa naj definitivno ne bo najcenejši..
Zanima me če se kaj nagibaš k rabljenim DSLR-jem in objektivom?
Za 500-600 EUR se namreč dobi bore malo, sploh za slikanje v slabših svetlobnih pogojih.. Vsekakor pa Nikon ali Canon DSLR. Imaš mnogo večjo izbiro leč kot pri drugih DSLRjih in še nekaj drugih bonbončkov. Sicer pa nova roba: Nikon D3300 ali Canon Eos 100D.
Rabljeno pa..Glede na to da sem Nikonovec najprej;
Tole je že mnogo boljše kot D3300 ali pa Eos 100D + 11k proženj je praktično nov fotoaparat:
http://www.bolha.com/fotografija-in-opt...
ali
http://www.bolha.com/fotografija-in-opt...
+ objektiv recimo kakšen Nikon 18-105mm f/3.5-5.6 glede na majhen budget. Najbolje rabljen sicer preideš budget že konkretno. Objektiv je čisto povprečen. Nič posebnega. Če bi bil kdaj pripravljen nameniti denar za boljši objektiv, vedi, da se spodobni začnejo od 300EUR navzgor. Še boljše rabljeni in lepo ohranjeni.
Glede na to pa da se odpravljaš tudi v tujino kot praviš, ti priporočam vsaj monopod, če že ne stativa zaradi oteženega prenašanja naokoli.
Če boš kupoval rabljeno robo imaš na youtubu polno vodičev kaj moraš gledati pri kupovanju rabljenega body-ja in objektivov in kako jih pravilno stestirati. In prodajalcu kar omeniš, da rabiš vsaj pol ure časa, da lepo vse stestiraš. Če imaš kakšen laptop, še toliko boljše, da lahko potem vse vidiš na večjem ekranu.
Toliko za zdaj...
Lp
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: eric_cartman ()
jakagode ::
Zdravo!
Iščem fotoaparat za v "žep". Ni nujno, da gre lih v žep od kavbojk ampak sej me razumeste. Želim pa, da ima tudi dobro kamero saj rad določene stvari na potovanjih raje posnamem kot slikam. Zdaj cene naj bi bla okoli 300 do 400€.
Kar sem dosedaj nekako gledal
Samsung NX1100
Nikon J4 https://www.mimovrste.com/brezzrcalni-f...
Problem je, da ne poznam trenutnega trga in sploh nisem siguren, da sta zgornja fotoaprata to kar potrebujem, zato nekako iščem nasvet.
Trenutno imam Nikon Coolpix P100 in mi je prevelik, tako da se ga bom skušal znebit, če kdo želi naj me kontaktira.
Iščem fotoaparat za v "žep". Ni nujno, da gre lih v žep od kavbojk ampak sej me razumeste. Želim pa, da ima tudi dobro kamero saj rad določene stvari na potovanjih raje posnamem kot slikam. Zdaj cene naj bi bla okoli 300 do 400€.
Kar sem dosedaj nekako gledal
Samsung NX1100
Nikon J4 https://www.mimovrste.com/brezzrcalni-f...
Problem je, da ne poznam trenutnega trga in sploh nisem siguren, da sta zgornja fotoaprata to kar potrebujem, zato nekako iščem nasvet.
Trenutno imam Nikon Coolpix P100 in mi je prevelik, tako da se ga bom skušal znebit, če kdo želi naj me kontaktira.
Lonsarg ::
@jakogode, sam smo že par postov višje od tebe predelali tvoj cenovni rang dokaj kompaktnih modelov(mirrorles+ kompaktneži). Na kratko; na Nikon 1 za 300EUR pozabi(jaz sem ga priporočal, ko je v akciji stal samo 200EUR). Odločit se boš moral med mirrorlesi (najcenejši med njimi Samsung NX1100) ter RX100, razlike med njima že večkrat natančno opisane.
P.S. V primeru odločitve za NX1100 bi jaz raje dal še dodatnih 50EUR za Sony A5000, ki je IMO kar precej boljši, sem čisto pozabil nanj, ker sem mislil da je dražji.
P.S. V primeru odločitve za NX1100 bi jaz raje dal še dodatnih 50EUR za Sony A5000, ki je IMO kar precej boljši, sem čisto pozabil nanj, ker sem mislil da je dražji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
MrStein ::
Za informacijo: Nikon 1 S2 ima rolling-shutter, tako za video kot fotke (nisem sicer vse možnosti testiral). Sicer je elektronski, torej neslišen.
Kaka je tu sploh praksa? "slabši" aparati imajo rolling? "naključno" ?
Kaka je tu sploh praksa? "slabši" aparati imajo rolling? "naključno" ?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
fujtajksel ::
Za informacijo: Nikon 1 S2 ima rolling-shutter, tako za video kot fotke (nisem sicer vse možnosti testiral). Sicer je elektronski, torej neslišen.
Kaka je tu sploh praksa? "slabši" aparati imajo rolling? "naključno" ?
Praktično vsi (CMOS) imajo danes rolling. S tem da ima pri N1 scan time ca 1/60 oz mogoče celo 1/100 s, za razliko od ostalih ki so reda 1/10 s, medtem ko je primerljiv čas prehoda pri mehanskem shutterju ca 1/200 s. Video readout ima ponavadi nižjo resolucijo, zato lahko prebere frame hitreje (manj jello efekta).
MrStein ::
Kaj pa pri ekspoziciji 1/8000 in manj?
S tem povezano raziskujem čuden rezultat pri slikanju ekrana mobilca, če bi kdo prispeval.
S tem povezano raziskujem čuden rezultat pri slikanju ekrana mobilca, če bi kdo prispeval.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
fujtajksel ::
Pri kratkih ekspozicijah ni nič drugače. Čas digitalne "osvetlitve" je pač mnogo krajši od scan časa senzorja, ki je, kolikor razumem, dolg predvsem zaradi počasnega prenosa podatkov iz senzorja (neki aparati dosežejo malo krajši scan time z manjšanjem bitne globine slike). Zato linija ekspozicije "potuje". Podoben štos kot pri mehanskem zaklopu nad x-sync, ko nikoli ni hkrati osvetljen cel senzor, temveč špranja med prednjo in zadnjo zavesico potuje čezenj. In dobiš zvite propelerje, malo jajčaste gume avtov itd.
Ena fora v izogib "shutter blur"u mehanskega zaklopa je Electronic First Curtain Shutter, ki sinhronizira elektronski zaklop z mehanskim, uporabi le zadnjo zavesico slednjega in namesto prednje proži osvetlitev elektronsko. Potem pa lepo počasi sliko prenese. Za video brez jella to seveda ne pomaga.
Globalni (ne-rolling) elektronski shutter je v Sony F55, pa mogoče kakšnem telefonskem senzorju.
Ena fora v izogib "shutter blur"u mehanskega zaklopa je Electronic First Curtain Shutter, ki sinhronizira elektronski zaklop z mehanskim, uporabi le zadnjo zavesico slednjega in namesto prednje proži osvetlitev elektronsko. Potem pa lepo počasi sliko prenese. Za video brez jella to seveda ne pomaga.
Globalni (ne-rolling) elektronski shutter je v Sony F55, pa mogoče kakšnem telefonskem senzorju.
MrStein ::
(bi lahko ločeno temo odprli počasi)
To se ne ujema z nekaj točkami:
- fotič omogoča 1200 FPS. Scan time 1/100 ne more biti.
- zakaj čuden vzorec na linku? Po tvoji razlagi bi moral zajeti 16 tisočinko dogodka in potem dlje časa (recimo 1/100) brati sliko iz senzorja (ki se tačas ne spreminja, ker je zaklopka že zaprta)
To se ne ujema z nekaj točkami:
- fotič omogoča 1200 FPS. Scan time 1/100 ne more biti.
- zakaj čuden vzorec na linku? Po tvoji razlagi bi moral zajeti 16 tisočinko dogodka in potem dlje časa (recimo 1/100) brati sliko iz senzorja (ki se tačas ne spreminja, ker je zaklopka že zaprta)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Okapi ::
1200 slik/sek najbrž ni pri polni ločljivosti, ne?
Kot razumem, ne zajamejo vse pike tipala slike istočasno.
Kot razumem, ne zajamejo vse pike tipala slike istočasno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
fujtajksel ::
(bi lahko ločeno temo odprli počasi)
...Po tvoji razlagi bi moral zajeti 16 tisočinko dogodka in potem dlje časa (recimo 1/100) brati sliko iz senzorja (ki se tačas ne spreminja, ker je zaklopka že zaprta)
Katera zaklopka je zaprta? Rolling shutter nima skupne globalne elektronske zaklopke (kot so jo imeli CCD senzorji), kolikor razumem ima vsaka vrstica svojo in se zaporeno prožijo, tako hitro kolikor uspe sproti prenest podatkov. Pri daljših časih osvetlitve jih je lahko odprtih več naenkrat, tudi vse naenkrat, ampak še vedno se na začetku prožijo z zamikom in na koncu berejo z zamikom.
Globalni shutter je v principu možen tudi na CMOSu, ampak potem rabiš del prostora na čipu za shranit zbrani naboj do readout-a in za dodatno elektroniko. S tem dobiš več šuma (kot bi imel manjši senzor) in nisi tolk konkurenčen.
YaN-cH ::
Ali obstaja kakšen program, ki bi pregledal označene slike v različnih mapah in iz njih naredil statistiko dolocenih parametrov npr. Zaslonka, goriščnica itd.
-žiga- ::
Kupujem mirorless fotoaparat za začetnika. Slikanje predvsem narava (tudi makro), urbana območja.
Ali je Sony Alpha 5000 dober za ta denar (540 eur z dvema stock objektivoma)?
Ali je Sony Alpha 5000 dober za ta denar (540 eur z dvema stock objektivoma)?