Forum » Šola » Matematični problem
Matematični problem
mat3mat1k ::
Živjo!
Na Facebooku se je pojavila zanimiva anketa, kjer je vprašanje 6÷2(1+2) = ?
Možna odgovora sta 1 ter 9.
Google ter Wolfram Alpha se pohvalita z rezultatom 9, moj preprost kalkulator pa trdi, da je pravilna rešitev 1.
Kaj pa pravite vi?
Na Facebooku se je pojavila zanimiva anketa, kjer je vprašanje 6÷2(1+2) = ?
Možna odgovora sta 1 ter 9.
Google ter Wolfram Alpha se pohvalita z rezultatom 9, moj preprost kalkulator pa trdi, da je pravilna rešitev 1.
Kaj pa pravite vi?
WarpedGone ::
Ker tipkaš narobe, pravilni rezultat je 9. Greš od leve proti desni, deljenje in množenje sta enako močna operatorja zato moraš upoštevat vrstni red, najprej deliš 6 in 2, nato pa rezultat zmnožiš z vrednostjo v oklepaju.
Zbogom in hvala za vse ribe
Shegevara ::
A spet te teme. Ljudje prosim ne odgovarjat. Malo pobrskaj po googlu sigurno je kje obrazloženo zakaj je rezultat 9 in ti ni treba mnenj tu iskat.
Zaprite temo.
Zaprite temo.
mat3mat1k ::
jah, en username sm si mogu zbrat ;) sicer še zdej ne vem pravega odgovora ampak okej, očitno sm falil forum...
http://answers.yahoo.com/question/index...
http://izklop.com/?url=forum/posts&foru...
vprašal sm učitlco v sredni šoli (gimnazija), če bi bil tak račun v kontrolki, bi bila upoštevana oba odgovora.
Eni trdijo da ima prednost množenje, eni da se računske operacije izvajajo od leve proti desni ...google pravi tako, kalkulator drugače
kaj čmo, račun je smotan napisan ^_^ jst pravim da je rezultat 7!
http://answers.yahoo.com/question/index...
http://izklop.com/?url=forum/posts&foru...
vprašal sm učitlco v sredni šoli (gimnazija), če bi bil tak račun v kontrolki, bi bila upoštevana oba odgovora.
Eni trdijo da ima prednost množenje, eni da se računske operacije izvajajo od leve proti desni ...google pravi tako, kalkulator drugače
kaj čmo, račun je smotan napisan ^_^ jst pravim da je rezultat 7!
T-h-o-r ::
množenje in deljenje sta enakovredni operaciji
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
illion ::
odpri kalkulator v windowsih in vpiš 6:2. Kaj se zgodi? takoj se izpiše rezultat 3, ker mata deljenje in množenje enako težo. Če potem napišeš še * 3 dobiš 9. To je to. Če pa vpišeš recmo 3 + 2, se rezultat še ne izpiše, ker kalkulator čaka na naslednji operator, ki je lahko / ali *, ki mata prednost pred +. Kaj je s tvojim kalkulatorjem narobe pa ne vem..
Pebkac ::
Res je, da je račun smotano napisan, ravno v tem je fora, da te zmede. Tudi jaz sem v prvo kar na hitro dal 2(1+2) skupaj, pa sem takoj za tem ugotovil napako. Ker vmes ni nobenega znaka za množenje, pač zgleda, kot da dvojka in oklepaj pašeta skupaj, ampak to ni res. Samo upoštevati moraš pravila računanja.
Če bi bil račun napisan takole, se ne bi nihče zmotil:
6
- (1+2)
2
Če bi bil račun napisan takole, se ne bi nihče zmotil:
6
- (1+2)
2
joze67 ::
Ne moreta biti odgovora 1 in 9. Odgovor je samo in edino 9. Vse ostalo je neznanje.
Najbolj zabaven je argument "oklepaj ima prednost".
Namig: ÷ seže samo čez naslednji faktor, ne pa do konca enačbe.
Se ne strinjam. Edina "smotanost" je dogovor, da se znak za množenje sme opustiti pred oklepajem/simbolom/...
Najbolj zabaven je argument "oklepaj ima prednost".
Namig: ÷ seže samo čez naslednji faktor, ne pa do konca enačbe.
Res je, da je račun smotano napisan,
Se ne strinjam. Edina "smotanost" je dogovor, da se znak za množenje sme opustiti pred oklepajem/simbolom/...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: joze67 ()
Matev ::
ta štos je tu predstavljen v napačni verziji
matematik je zamešal vse skupaj - totalno
originalno gre takole:
koliko je 2+2*2
v enostavnih kalkulatorjih bo rezultat 8
pri malce naprednejpih pa 6
razlika je recimo v windows kalkulatorju (rezultat 8 da enostaven, rezultat 6 pa znanstveni kalkulator)
matematik je zamešal vse skupaj - totalno
originalno gre takole:
koliko je 2+2*2
v enostavnih kalkulatorjih bo rezultat 8
pri malce naprednejpih pa 6
razlika je recimo v windows kalkulatorju (rezultat 8 da enostaven, rezultat 6 pa znanstveni kalkulator)
mat3mat1k ::
@Matev nič nisem zmešal, račun sem, kot sem omenil v prvem postu, prekopiral s facebooka http://www.facebook.com/home.php?sk=que...
Matev ::
@Matev nič nisem zmešal, račun sem, kot sem omenil v prvem postu, prekopiral s facebooka
amapk tam je bila napačna verzija
ergo
zametštral si zadevo do amena
v nobvenem računalniku ni rezultat 1
T-h-o-r ::
ampak saj to je fora, da je čim bolj komplicirano napisano
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
Matev ::
ne ni fora
fora bi bila ko bi nek kalkulator dal rezultat 1
jaz tega rezulatata nisem dobi lna nobenem kalkulatorju
in tu ni nič spornega
vsi dajo rezultat 9
ne vem od kje komu da je 1
fora bi bila ko bi nek kalkulator dal rezultat 1
jaz tega rezulatata nisem dobi lna nobenem kalkulatorju
in tu ni nič spornega
vsi dajo rezultat 9
ne vem od kje komu da je 1
joze67 ::
To je enako, kot če bi trdil, da je 7-4+(2+1) = 0, ker sta + in - enakovredni operaciji.
Glede na to, da se s tem "problemom" ukvarjajo na vseh koncih sveta (so to speak), lahko zaključimo, da je znanje *osnov* matematike na splošno blizu 0.
Glede na to, da se s tem "problemom" ukvarjajo na vseh koncih sveta (so to speak), lahko zaključimo, da je znanje *osnov* matematike na splošno blizu 0.
mat3mat1k ::
Moj kalkulator vrne rezultat 1
mam pa kalkulator za ~ 20€ .. takega kt ga v gimnaziji pač rabiš.
mam pa kalkulator za ~ 20€ .. takega kt ga v gimnaziji pač rabiš.
JCD ::
Ja in? Ne razumem. A tisto, kar je dražje, je pravilno?
Mathematica vrne 9. Program dobiš za 200-6000€ (odvisno ali si študent, kakšno verzijo hočeš, itd...).
Torej...
PS: Nisem se mogel zadržati :). Ja joze67 izgleda, da je znanje matematike bolj boro, kot sem mislil.
PS1: Pa še učiteljca bi upoštevali oba rezultata - tudi nepravilnega, čeprav je vse enolično zapisano? Mislim, ni čudno, da ljudje ne znajo matematike, če izgleda, da še učitelji ne znajo. Ta učiteljica ne bi smela učiti matematike!
Mathematica vrne 9. Program dobiš za 200-6000€ (odvisno ali si študent, kakšno verzijo hočeš, itd...).
Torej...
PS: Nisem se mogel zadržati :). Ja joze67 izgleda, da je znanje matematike bolj boro, kot sem mislil.
PS1: Pa še učiteljca bi upoštevali oba rezultata - tudi nepravilnega, čeprav je vse enolično zapisano? Mislim, ni čudno, da ljudje ne znajo matematike, če izgleda, da še učitelji ne znajo. Ta učiteljica ne bi smela učiti matematike!
Matev ::
Moj kalkulator vrne rezultat 1
nemogoče
vsak kalkulator kjer sem poskusil zadevo je dal rezultat 9
daj pošlji sliko tega tvojega abakusa
da nimaš lcd zje*an
in vidiš 1 namesto 9
joze67 ::
]Fusion[ ::
6÷2(1+2) = 6*2-1*(1+2) = 9
pa se znebite nadležnega deljenja :)
edit: polepšal
pa se znebite nadležnega deljenja :)
edit: polepšal
"I am not an animal! I am a human being! I... am... a man!" - John Merrick
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ]Fusion[ ()
Matev ::
matematik
račuanlnik za 1 euro ali pa kompjuter za 1000 eurov mi data enak rezultat 9
če tebi kaže 1
bi mogoče razmislil o tem da abakus neseš nazaj od koder si ga dobil
romunija?
račuanlnik za 1 euro ali pa kompjuter za 1000 eurov mi data enak rezultat 9
če tebi kaže 1
bi mogoče razmislil o tem da abakus neseš nazaj od koder si ga dobil
romunija?
modicr ::
> 2+2*2
To ni isti problem. Pri 6÷2(1+2) je izpuščen znak za množenje, nekateri pa tako implicitno podano množenje obravnavajo prednostno. Npr. 1/2x, 1/4i ali pa recimo "sin 2x" je mišljeno kot sin(2x). Tudi kalkulatorja TI-82 in TI-83 različno računata 1/2x:
http://epsstore.ti.com/OA_HTML/csksxvm....
To ni isti problem. Pri 6÷2(1+2) je izpuščen znak za množenje, nekateri pa tako implicitno podano množenje obravnavajo prednostno. Npr. 1/2x, 1/4i ali pa recimo "sin 2x" je mišljeno kot sin(2x). Tudi kalkulatorja TI-82 in TI-83 različno računata 1/2x:
http://epsstore.ti.com/OA_HTML/csksxvm....
(c) nisem patentiran
Matev ::
izpuščen znak za množenje, nekateri pa tako implicitno podano množenje obravnavajo prednostno
a je to kakšno pravilo?
če ni - potem velja da je napačno
joze67 ::
Nobenega (takega) pravila ni.
res smo včasih zavestno površni, ker je interpretacija jasna iz konteksta. Npr \sin 2x=\sin(2x) (napaka se odpravlja) in ponavadi ne \sin(2)x (napaka se odpravlja). Je pa \sin x\cos x (napaka se odpravlja) prav tako običajno \sin(x)\cos(x) (napaka se odpravlja) in ne morda \sin (x\cos x) (napaka se odpravlja) - čeprav smo spet izpustili znak za množenje. Ko rešuješ trigonometrične enačbe, ti je "jasno", da so važni dvojni in polovični koti, ne pa neka konstanta ( \sin2 (napaka se odpravlja)). Iz česar pa ne gre potegniti nekakšnih pravil - ker jih ni. Že 1/2x bo dobila dovolj veliko podporo tako za interpretacijo \frac{1}{2x} (napaka se odpravlja) kot za (pravilno, še posebej če ni konteksta) \frac{x}{2} (napaka se odpravlja).
Itak pa je dilema precej umetna, ker se pri matematičnih besedilih uporabljajo ulomki in ne poševnice. V programskih jezikih je že od FORTAN-a dalje jasno, da a/b*c pomeni \frac{ac}{b} (napaka se odpravlja). Ostane še Facebook, tam pa tako ali tako ni zanimiva rešitev, ampak karkoli drugega.
res smo včasih zavestno površni, ker je interpretacija jasna iz konteksta. Npr \sin 2x=\sin(2x) (napaka se odpravlja) in ponavadi ne \sin(2)x (napaka se odpravlja). Je pa \sin x\cos x (napaka se odpravlja) prav tako običajno \sin(x)\cos(x) (napaka se odpravlja) in ne morda \sin (x\cos x) (napaka se odpravlja) - čeprav smo spet izpustili znak za množenje. Ko rešuješ trigonometrične enačbe, ti je "jasno", da so važni dvojni in polovični koti, ne pa neka konstanta ( \sin2 (napaka se odpravlja)). Iz česar pa ne gre potegniti nekakšnih pravil - ker jih ni. Že 1/2x bo dobila dovolj veliko podporo tako za interpretacijo \frac{1}{2x} (napaka se odpravlja) kot za (pravilno, še posebej če ni konteksta) \frac{x}{2} (napaka se odpravlja).
Itak pa je dilema precej umetna, ker se pri matematičnih besedilih uporabljajo ulomki in ne poševnice. V programskih jezikih je že od FORTAN-a dalje jasno, da a/b*c pomeni \frac{ac}{b} (napaka se odpravlja). Ostane še Facebook, tam pa tako ali tako ni zanimiva rešitev, ampak karkoli drugega.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | 6/2(1+2)Oddelek: Loža | 4415 (3109) | energetik |
» | Matematika, again :)Oddelek: Šola | 2464 (1918) | tinkatinca |
» | preprost integralOddelek: Šola | 1007 (877) | sherman |
» | Trigonometrične enačbeOddelek: Šola | 2980 (2554) | ta_ki_tke |
» | logaritem ...Oddelek: Šola | 1349 (1079) | McHusch |