» »

Game of Thrones - serija

Game of Thrones - serija

Temo vidijo: vsi
««
211 / 213
»»

Ganon ::

Do danes me ni imelo, da bi začel z ogledom zadnjega dela. Nisem pričakoval veliko, dobil pa še manj. Po slabi uri in pol lahko rečem, da gre za enega najslabših zaključkov serij in eno najbolj mlačnih zadnjih sezon. Serija mi ni ponudila ničesar, kar bi se mi posebej vtisnilo v spomin. Jutri bom že pozabil nanjo. Kje so časi Sopranovih, Six Feet Under ipd. draguljev ...

Sp1ke ::

Jaz grem občasno sčekirat https://www.reddit.com/r/Freefolk , da nimam grenekega priokusa po zadnji epizodi.

scipascapa ::

mah zjebali so totalno to serijo in konec.....

Sp1ke ::



Tole je še ena cvetka iz zadnje epizode. (aja, da ne bo pomote. tole sem najdu na freefolku)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Sp1ke ()

Okapi ::

imagodei je izjavil:


V osnovni plot knjig in serije je šlo bistveno več napora, domišljije, razmisleka, logike, urejanja in ponovnega urejanja... kot pa v primeru neke Esmeralde, kjer se producenti ad hoc domislijo, da se bo mati, ki je bila 5 sezon mrtva, čudežno pojavi na sinovem pragu...

Na žalost pa tudi ti ne razumeš, kaj pomeni "soap opera", ali telenovela, kot temu tudi lahko rečemo. To je žanr, izvedba pa je lahko dobra, slaba, povprečna ... To je podobno, kot če bi trdil, da Psycho ni grozljivka, ker je Hitchcock vložil "bistveno več napora, domišljije, razmisleka, logike, urejanja in ponovnega urejanja..." kot režiser filma Wrong Turn 3.

karafeka ::

Zadnji dve knjigi sta isti šmorn, kot pa pripadajoči deli v seriji. Tolk enega balasta, da sem preskakoval cele strani, kjer je Martin opisoval kako so liki oblečeni, od čevljev do glave, posebej za zjutraj, za kosilo in zvečer, kar ni imelo čisto nobenega vpliva na zgodbo.
Zadnja sezona je bila pa čisto prekratka in vkup nametana. Kot da so hoteli vse skupaj na hitro zaključiti. Bog ve zakaj, ker kak Arrow in Supernatural gresta v neskončnost.

Cruz ::

Okapi je izjavil:

imagodei je izjavil:


V osnovni plot knjig in serije je šlo bistveno več napora, domišljije, razmisleka, logike, urejanja in ponovnega urejanja... kot pa v primeru neke Esmeralde, kjer se producenti ad hoc domislijo, da se bo mati, ki je bila 5 sezon mrtva, čudežno pojavi na sinovem pragu...

Na žalost pa tudi ti ne razumeš, kaj pomeni "soap opera", ali telenovela, kot temu tudi lahko rečemo. To je žanr, izvedba pa je lahko dobra, slaba, povprečna ... To je podobno, kot če bi trdil, da Psycho ni grozljivka, ker je Hitchcock vložil "bistveno več napora, domišljije, razmisleka, logike, urejanja in ponovnega urejanja..." kot režiser filma Wrong Turn 3.

Točno tako, vsi imajo v mislih mehiške telenovele. Recimo Lost je tudi soap opera. In to, da je soap opera, ni žalitev, ampak opredelitev.

Matevz96 ::

karafeka je izjavil:

Zadnji dve knjigi sta isti šmorn, kot pa pripadajoči deli v seriji. Tolk enega balasta, da sem preskakoval cele strani, kjer je Martin opisoval kako so liki oblečeni, od čevljev do glave, posebej za zjutraj, za kosilo in zvečer, kar ni imelo čisto nobenega vpliva na zgodbo.
Zadnja sezona je bila pa čisto prekratka in vkup nametana. Kot da so hoteli vse skupaj na hitro zaključiti. Bog ve zakaj, ker kak Arrow in Supernatural gresta v neskončnost.


Odvisno, meni je to ena najboljših stvari v knjigi ker ti pričara vzdušje.
#hooldthedoor

Smrekar1 ::

Okapi je izjavil:


Na žalost pa tudi ti ne razumeš, kaj pomeni "soap opera", ali telenovela, kot temu tudi lahko rečemo. To je žanr, izvedba pa je lahko dobra, slaba, povprečna ... To je podobno, kot če bi trdil, da Psycho ni grozljivka, ker je Hitchcock vložil "bistveno več napora, domišljije, razmisleka, logike, urejanja in ponovnega urejanja..." kot režiser filma Wrong Turn 3.


Vemo kaj je telenovela: žajfnica je tip zgodbe, ki temelji na melodrami medsebojnih odnosov skupine romantično povezanih oseb.

https://slo-tech.com/forum/t465246/p633...

Ker zadeva temelji na melodrami jo bo najti v vsaki epizodi. Najdi primere melodrame v 3. epizodi 8. sezone in pokaži, da so melodramatični.

Zgolj za referenco, z izrazom melodrama označujemo pretirano čustvene odzive na situacije. Opiši kateri so, zakaj so pretirani in kakšen bi bil primeren odziv.

Veliko sreče! :))

Okapi ::

Če bi bral, oziroma razumel, kar sem že napisal, bi videl, da sem že prej napisal, da se je format serije v zadnji sezoni spremenil iz telenovele v holivudski akcijski spektakel. Zato tudi toliko nezadovoljstva med fanboji.

Da ne razumeš, da za opredelitev določenega žanra ni treba, da je vsaka minuta 100% značilna za ta žanr, je pa tudi že ves čas jasno. Če prikažejo nekaj kadrov seksa, to ne pomeni, da gledaš pornič.

PrihajaNodi ::

PrihajaNodi je izjavil:

Jon obleče črno kot kazen. Bran pa je edini ki ni pohlepen in ga zato postavijo na prestol.



Logičen zaključek


Kaj sem napisal...predvidljivo
#OstaniDoma
#StaiAcasa
#SpikajmoSEvsi

IL_DIAVOLO ::

Mato989 ::

Okapi je izjavil:

Če bi bral, oziroma razumel, kar sem že napisal, bi videl, da sem že prej napisal, da se je format serije v zadnji sezoni spremenil iz telenovele v holivudski akcijski spektakel. Zato tudi toliko nezadovoljstva med fanboji.

Da ne razumeš, da za opredelitev določenega žanra ni treba, da je vsaka minuta 100% značilna za ta žanr, je pa tudi že ves čas jasno. Če prikažejo nekaj kadrov seksa, to ne pomeni, da gledaš pornič.


Dejansko je tako, da če nisi bral knjig o tem, je itak komentiranje tu težko razumljivo, oz. težko razumeš fane knjig ko jamrajo... Recimo, ko je prišla sezona 1 epizoda 1 in pogledaš prolog, sem se jaz na polno bunil za kaj so morali SPREMENIT kdo umre v prologu in kdo pobegne... brez logike in brez smisla... če pogledaš danes nazaj na to "npako" oz. rečva spremembo, vidiš da je nepomembna, glede na napake in neumnosti ki so jih počeli po smrti Jona... pa tudi že pred.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

imagodei ::

Okapi je izjavil:

imagodei je izjavil:


V osnovni plot knjig in serije je šlo bistveno več napora, domišljije, razmisleka, logike, urejanja in ponovnega urejanja... kot pa v primeru neke Esmeralde, kjer se producenti ad hoc domislijo, da se bo mati, ki je bila 5 sezon mrtva, čudežno pojavi na sinovem pragu...

Na žalost pa tudi ti ne razumeš, kaj pomeni "soap opera", ali telenovela, kot temu tudi lahko rečemo. To je žanr, izvedba pa je lahko dobra, slaba, povprečna ... To je podobno, kot če bi trdil, da Psycho ni grozljivka, ker je Hitchcock vložil "bistveno več napora, domišljije, razmisleka, logike, urejanja in ponovnega urejanja..." kot režiser filma Wrong Turn 3.

Imaš prav, ne gre samo za trud, ki je vložen v eno ali v drugo. Gre za to, da soap opera sploh ni nekaj, kar bi mi prišlo na misel, ko gledam (ali berem) GoT/ASOIAF. Tako kot mi ob ogledu Star Wars ne pride na misel, da gre za kavbojko, ali preprosto za pravljico, kot nas je rada obvestila učiteljica slovenščine v osnovni šoli, glede na to, da nima točno definiranega časa in prostora dogajanja, osebe so samo dobre ali samo slabe, dogodki so slikani črno-belo, dogajanje je preprosto, dobro vedno zmaga, v zgodbi se pojavljajo magični predmeti, modri starci, osebe imajo nadnaravne moči ...

Skratka, Star Wars ima cel kup značilnosti čisto običajne pravljice (razen morda te, da gre pri klasičnih pravljicah za kratko zgodbo), pa vseeno o SW govorimo kot o žanru fikcije oz. fantazijske zgodbe, ne pa pravljice.

Še huje: Harry Potter v mnogih ozirih ustreza definiciji pravljice! Ampak kaj, ko po drugih kriterijih temu ne ustreza - niti po dolžini, niti po številu nastopajočih oseb, pa čas in kraj sta kar prilično dobro določena... Zgodba vsebuje tudi druge elemente, od detektivskih/mystery prvin, celo nekaj romantičnih vložkov najdeš notri, močno prisotni so pustolovski elementi, elementi trilerja/suspenza...

Kaj pa LOTR? Če sledimo tvojim, zelo poenostavljenim razmejitvam, je spet pravljica. Pač malo dolga, pa ogromno oseb nastopa... Imaš pa magične predmete, vile, škrate, magijo, pravljična števila, preprosto moralo, dobro na koncu zmaga, hudobce doleti kazen...


Ali pa, morda, če temu žanru nadenemo novo ime: Fiction/Fantasy v angleški filmski terminologiji oz. Fantazijska pripoved, Fantazijski roman (Fantasy) v literarni.


A lahko tak Fantazijski roman vsebuje elemente soap-opere? Definitivno. A je to zato Žajfnica? Nikakor. Kot Harry Potter ni ljubezenska zgodba, kljub temu, da vsebuje nekaj romantičnih elementov. In LOTR ni politični triler, čeprav se na nekaj mestih pokažejo tudi ti elementi.


Ampak, še huje pa je, da v ASOIAF zelo težko najdeš specifične soap-opera elemente. Recimo, dolgo časa mrtve matere se ne pojavijo nenadoma na pragu, zlobna sestra dvojčica, ki je 7 sezon nihče ni omenil, se ne pojavi naenkrat ob Sansi, ipd.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

LeQuack ::

The walking dead bi lahko samo iz zadnje sezone GOT naredil 10 sezon dolgo serijo.
Quack !

Okapi ::

imagodei je izjavil:

Skratka, Star Wars ima cel kup značilnosti čisto običajne pravljice (razen morda te, da gre pri klasičnih pravljicah za kratko zgodbo), pa vseeno o SW govorimo kot o žanru fikcije oz. fantazijske zgodbe, ne pa pravljice.
:D A misliš, da če zadevo imenuješ s tujko ali učenim izrazom, da se kaj spremeni? Fantazijska zgodba je samo drug izraz za pravljico.

imagodei je izjavil:

Ampak, še huje pa je, da v ASOIAF zelo težko najdeš specifične soap-opera elemente. Recimo, dolgo časa mrtve matere se ne pojavijo nenadoma na pragu, zlobna sestra dvojčica, ki je 7 sezon nihče ni omenil, se ne pojavi naenkrat ob Sansi, ipd.
Pa ravno to se dogaja. Ni mi jasno, kako tega nekateri ne opazite. Saj sem prej citiral cel kup značilnih elementov telenovele (iz članka v Wikipediji), in v Igri prestolov so prav vsi zastopani.

Nekdo umre, pa ga oživijo. Dva se zaljubita, pa se izkaže, da sta v sorodu. ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Phantomeye ::

Okapi je izjavil:

imagodei je izjavil:

Skratka, Star Wars ima cel kup značilnosti čisto običajne pravljice (razen morda te, da gre pri klasičnih pravljicah za kratko zgodbo), pa vseeno o SW govorimo kot o žanru fikcije oz. fantazijske zgodbe, ne pa pravljice.
:D A misliš, da če zadevo imenuješ s tujko ali učenim izrazom, da se kaj spremeni? Fantazijska zgodba je samo drug izraz za pravljico.

imagodei je izjavil:

Ampak, še huje pa je, da v ASOIAF zelo težko najdeš specifične soap-opera elemente. Recimo, dolgo časa mrtve matere se ne pojavijo nenadoma na pragu, zlobna sestra dvojčica, ki je 7 sezon nihče ni omenil, se ne pojavi naenkrat ob Sansi, ipd.
Pa ravno to se dogaja. Ni mi jasno, kako tega nekateri ne opazite. Saj sem prej citiral cel kup značilnih elementov telenovele (iz članka v Wikipediji), in v Igri prestolov so prav vsi zastopani.

Nekdo umre, pa ga oživijo. Dva se zaljubita, pa se izkaže, da sta v sorodu. ...


To glede pravljice ni res.

Gregor P ::

Master_Yoda je izjavil:

To da je Targaryen je pomembno v tem da je to dejansko bil povod za vse kar se je zgodilo. Ce Se Rhaegar in Lyana ne bi porocila in imela Aegona, bi se Robert porocil z njo in nebi prislo do Robertovega rebeliona, ter bi se zdaj bili Targi na prestolu.

... pa najbrž tudi pride prav, da je lahko šel mimo zmaja.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Smrekar1 ::

Okapi je izjavil:

Če bi bral, oziroma razumel, kar sem že napisal, bi videl, da sem že prej napisal, da se je format serije v zadnji sezoni spremenil iz telenovele v holivudski akcijski spektakel.


Aha, točno. Moja napača.

Bom vzel eno drugo epizodo, recimo ta odlomek:



Navedi čase melodramatičnih prizorov in opiši kakšen bi bil primeren nivo čustev v njih. Če ne gre lahko tudi poveš, da v najpomembnejšem odlomke kompletne 3. sezone ni melodrame in poiščeš vsaj tri primere melodramatičnih prizorov v istem delu.

Bo šlo in zakaj ne?

Da ne razumeš, da za opredelitev določenega žanra ni treba, da je vsaka minuta 100% značilna za ta žanr, je pa tudi že ves čas jasno.


Aha, ampak če je način pripovedovanja zgodbe podoben je pa 100% ta žanr. Logično.

Smrekar1 ::

imagodei je izjavil:


Skratka, Star Wars ima cel kup značilnosti čisto običajne pravljice (razen morda te, da gre pri klasičnih pravljicah za kratko zgodbo), pa vseeno o SW govorimo kot o žanru fikcije oz. fantazijske zgodbe, ne pa pravljice.


Vojna Zvezd je v istem kotlu kot Gospodar Prstanov. Samo okolje je drugačno, imajo več tehnologije. Za kromanojca bi bilo tudi okolje v Gospodarju Prstanov visokotehnološko, pa zaradi tega še vedno ne gre za znanstveno fantastiko. Joules Verne piše o tehnologiji, ki je že desetletja zastarela in še vedno gre za znanstveno fantastiko.

Kaj torej definira žanr znanstvene fantastike? Pomen tehnologije v zgodbi. V Vojni Zvezd je tehnologija nekaj, kar pač imajo in se na to niti ne ozirajo kaj dosti. Celo premagajo jo z magijo (Silo), ki je močnejša.

Kaj pa LOTR?


LOTR kot format knjige in stil pisanja je romanca. Ni roman, temveč njegov srednjeveški prednik, ki se ukvarja s slavnimi dejanji mogočnih vitezov ali podobnih zveri. Ti se borijo proti hudobnim pošastim in jih vedno premagajo. Med drugim je zato tak sausagefest, kjer je pešica ženskih likov čisto v ozadju.

A lahko tak Fantazijski roman vsebuje elemente soap-opere? Definitivno.


Ne, to je napačno vprašanje. Ali lahko vsebuje elemente, ki jih lahko vsebuje tudi žajfnica?
Itak. Kje pa piše, da žajfnice ne moreš narediti v drugačnem tehnološkem okolju? Turki imajo eno, ki se dogaja na Sultanovem dvoru. V tisto dodaš malo magije in je to to.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smrekar1 ()

St235 ::

Pa saj je povedal, da obstajata samo dva zanra telenovele in pravljice, drugo za okapija, ki je ql in edini ve, pac ne obstaja.

Smrekar1 ::

Okapi je izjavil:


Nekdo umre, pa ga oživijo.


Jup, en tak primer je. Koliko jih umre in jih ne oživijo?
Robert, Eddard, Robb, Joffrey, Margery, Renly, Stannis, Oberyn, ...


Obarvan listek opisuje smrt.

Dva se zaljubita, pa se izkaže, da sta v sorodu. ...


... pripadata pa družini, kjer to nikoli ni bil problem. Sorodstvene vezi sploh ne omenjata, niti nikogar ne moti. Okapi, problem je v tem, da ne razumeš, da določene podobnosti v popolnoma drugačnem kontekstu ne pomenijo ničesar. Enako kot Vojna Zvezd ni Sci-Fi in enako kot LOTR ni roman tudi ASOIF ni žajfnica.


Tudi Danny je imela očestrica. To je precej bližje kot njena sorodstvena vez z Jonom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smrekar1 ()

Smrekar1 ::

Cruz je izjavil:


Točno tako, vsi imajo v mislih mehiške telenovele. Recimo Lost je tudi soap opera. In to, da je soap opera, ni žalitev, ampak opredelitev.


Po definiciji žajfnice "zgodba v delih", mogoče. Težava te definicije je, da kot žajfnico opredeli številna dela, ki jih težko opredelimo kot žajfnice.

Običajno uporabljam ta primer:


Žajfnica. Kao.

Zato sem se potrudil in zapisal strnjeno definicijo žajfnice, s katero se je strinjal tudi lokalni trol Okapi: tip zgodbe, ki temelji na melodrami osebnih odnosov skupine romantično povezanih oseb.

Po tej definiciji Lost niti slučajno ni žajfnica, enako kot GOT ali Das Boot nista žajfnici. Če se kdo ne strinja z definicijo (Okapi se je že, on ne šteje) mi lahko tudi pokaže primer žajfnice, ki ga definicija ne zajame ali primer nečesa, kar bi po tej definiciji bilo žajfnica, pa ni. Veliko sreče obema skupinama herojev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smrekar1 ()

Smrekar1 ::

Smrekar1 je izjavil:



Aha, točno. Moja napača.

Bom vzel eno drugo epizodo, recimo ta odlomek:



Navedi čase melodramatičnih prizorov in opiši kakšen bi bil primeren nivo čustev v njih. Če ne gre lahko tudi poveš, da v najpomembnejšem odlomke kompletne 3. sezone ni melodrame in poiščeš vsaj tri primere melodramatičnih prizorov v istem delu.


Tule bi samo omenil, da embed ne deluje, vendar se da dobiti povezavo. Za lažje klikanje:

Rdeča Poroka
Kateri prizori so melodramatični in kakšen bi bil primeren nivo čustev v njih? Kateri od ubitih likov oživijo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smrekar1 ()

imagodei ::

Okapi je izjavil:

imagodei je izjavil:

Skratka, Star Wars ima cel kup značilnosti čisto običajne pravljice (razen morda te, da gre pri klasičnih pravljicah za kratko zgodbo), pa vseeno o SW govorimo kot o žanru fikcije oz. fantazijske zgodbe, ne pa pravljice.
:D A misliš, da če zadevo imenuješ s tujko ali učenim izrazom, da se kaj spremeni? Fantazijska zgodba je samo drug izraz za pravljico.

No, literarna teorija se ne strinja s tabo. Seveda pa lahko sam, v svojem svetu, še vedno vztrajaš pri napačnem poimenovanju.

Okapi je izjavil:

imagodei je izjavil:

Ampak, še huje pa je, da v ASOIAF zelo težko najdeš specifične soap-opera elemente. Recimo, dolgo časa mrtve matere se ne pojavijo nenadoma na pragu, zlobna sestra dvojčica, ki je 7 sezon nihče ni omenil, se ne pojavi naenkrat ob Sansi, ipd.
Pa ravno to se dogaja. Ni mi jasno, kako tega nekateri ne opazite. Saj sem prej citiral cel kup značilnih elementov telenovele (iz članka v Wikipediji), in v Igri prestolov so prav vsi zastopani.

Nekdo umre, pa ga oživijo. Dva se zaljubita, pa se izkaže, da sta v sorodu. ...

Jao - bistvena razlika med tipično popoldansko soap-opero in GoT, če že ravno govorimo o tem, je, da so dogodki pri žajfnicah po pravilu ad-hoc pogruntavščine, da popestrijo in začinijo dogajanje, ko producenti ugotovijo, da gledanost pada. Kam jih bo to pripeljalo, ustvarjalcem žajfnice ni znano, kot jim to tudi ni bilo znano ob splavitvi žajfnice. Pri zgodbah tipa GoT/ASOIAF pa to niti približno ni ad-hoc rešitev, ampak je nekaj, kar je avtor planiral daljše obdobje in ima točno določeno funkcijo v širšem kontekstu zgodbe. Recimo pri GoT je za GRRM več kot očitno že od vsega začetka planiral, da bo Jon v resnici Targaryen in da bo torej v sorodu z Daenerys.

Oživitev Jona na prvo žogo res deluje precej nezaslišano, sploh po videni 8. sezoni, ko je njegov story arc (tako kot mnogi drugi) skoraj popolnoma zvodenel. Upajmo, da nas GRRM ne bo razočaral. Jonova smrt je sicer nujno potrebna za to, da lahko sploh zapusti Nočno stražo in spet ne zgleda kot nekaj, kar bi se GRRM zmislil po prekrokani noči, brez večjega načrta. Oživljanje mrtvih ni nekaj, kar se je v zgodbi zgodilo prvikrat, Melissandro je moral GRRM pripeljat na Zid v ključnem trenutku in to tako, da ne deluje privlečeno za lase...

Skratka, banaliziraš samo zato, da bi dokazal, da ima zgodba, če jo gledaš iz aviona, nekatere vzporednice z Esmeraldo in Reko ljubezni.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

anko ::

PrihajaNodi je izjavil:

PrihajaNodi je izjavil:

Jon obleče črno kot kazen. Bran pa je edini ki ni pohlepen in ga zato postavijo na prestol.



Logičen zaključek


Kaj sem napisal...predvidljivo


Ti si nekaj sezon nazaj trdil, da bo Hot-Pie (Potička) na prestolu :D

Smrekar1 ::

imagodei je izjavil:


Oživitev Jona na prvo žogo res deluje precej nezaslišano, sploh po videni 8. sezoni, ko je njegov story arc (tako kot mnogi drugi) skoraj popolnoma zvodenel. Upajmo, da nas GRRM ne bo razočaral.


Brez skrbi. Jon bo preživel na povsem drugačen način, ki ga GRRM opiše v prologu Plesa z zmaji. Telo bodo verjetno ponovno oživeli s pomočjo Shireen.

imagodei ::

Smrekar1 je izjavil:

imagodei je izjavil:


Skratka, Star Wars ima cel kup značilnosti čisto običajne pravljice (razen morda te, da gre pri klasičnih pravljicah za kratko zgodbo), pa vseeno o SW govorimo kot o žanru fikcije oz. fantazijske zgodbe, ne pa pravljice.


Vojna Zvezd je v istem kotlu kot Gospodar Prstanov. Samo okolje je drugačno, imajo več tehnologije. Za kromanojca bi bilo tudi okolje v Gospodarju Prstanov visokotehnološko, pa zaradi tega še vedno ne gre za znanstveno fantastiko. Joules Verne piše o tehnologiji, ki je že desetletja zastarela in še vedno gre za znanstveno fantastiko.

Kaj torej definira žanr znanstvene fantastike? Pomen tehnologije v zgodbi. V Vojni Zvezd je tehnologija nekaj, kar pač imajo in se na to niti ne ozirajo kaj dosti. Celo premagajo jo z magijo (Silo), ki je močnejša.

Če boš pozorno bral, boš ugotovil, da nisem nikjer omenjal Znanstvene fantastike, pač pa zgolj fantazijo/fikcijo. Če se poslužim angleških izrazov: SciFi žanr != Fiction.

Smrekar1 je izjavil:

LOTR kot format knjige in stil pisanja je romanca. Ni roman, temveč njegov srednjeveški prednik, ki se ukvarja s slavnimi dejanji mogočnih vitezov ali podobnih zveri. Ti se borijo proti hudobnim pošastim in jih vedno premagajo. Med drugim je zato tak sausagefest, kjer je pešica ženskih likov čisto v ozadju.

Mešaš literarne zvrsti ter žanre.

LOTR kot literarna zvrst je definitivno roman, upam, da mi je dovoljena uporaba Wikipedije in ni treba iskat primarnih virov:
Román je najobširnejše pripovedno delo v prozi. Ima številna poglavja, dogajanje je zapleteno in po navadi zajema daljše časovno obdobje. V njem nastopa množica književnih oseb, značaj osrednje pa se razvija v samem dogajanju romana. V romanu odsevajo medčloveški odnosi in družbene razsežnosti časa in kraja dogajanja.[1]
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

Smrekar1 ::

imagodei je izjavil:


Mešaš literarne zvrsti ter žanre.

LOTR kot literarna zvrst je definitivno roman, upam, da mi je dovoljena uporaba Wikipedije in ni treba iskat primarnih virov:
Román je najobširnejše pripovedno delo v prozi. Ima številna poglavja, dogajanje je zapleteno in po navadi zajema daljše časovno obdobje. V njem nastopa množica književnih oseb, značaj osrednje pa se razvija v samem dogajanju romana. V romanu odsevajo medčloveški odnosi in družbene razsežnosti časa in kraja dogajanja.[1]


Ne. Odebeljenega ni več kot za vzorec, kolikor sploh je kaj. Ravno v tem je razlog, zakaj LOTR ni roman - značaj osrednjih oseb se ne razvija. Medčloveških odnosov in družbenih razsežnosti je notri za vzorec, saj knjiga sploh ne govori o njih. LOTR govori o svetu, kjer se stvari dogajajo. To je poanta LOTR, osebe notri so zato, da te pritegnejo k branju, da lažje predstavljaš dogajanje. Za poanto LOTR v principu sploh ne potrebuješ, samo bralci so tega vajeni in drugačne knjige kar tako ne bi vzeli v roke. LOTR je možno napisati tudi povsem v drugem slogu, primer:



Mišljena je kot zgodovinska knjiga, a je notri toliko napak, da gre že skoraj za fikcijo. Silmarillion je podoben, tudi LOTR bi lahko bil. Poanta LOTR je uvod v Tolkienov mističen svet, vse dogajanje in liki v njem so samo orodje kako to predstavlja. Notri niso zato, ker bi avtorja zanimali, temveč zato, da bi ga ljudje brali.

To je glavni razlog zakaj je primerjava LOTR in ASOIF v celoti zgrešena. Poanta ASOIF je dinamika moči med ljudmi, kaj je moč, iz česa sledi, kaj jo ustvari in kaj jo uniči. Za Martina je svet samo orodje - izbral je fantazijo, da je imel proste roke pri sosledju dogodkov, geografiji in da bi njegovo delo bralo več ljudi. V osnovi je hotel to umestiti v Vojno vrtnic (Anglija, 15. stoletje), zadeva brez težav deluje tudi tam. Opisovana dinamika moči je izredno realistična in jo brez težav preslikaš v realni svet. Zmaji, čarovnije in ostala navlaka so notri zato, da pritegnejo več ljudi - imajo točno isto nalogo kot vsi liki in dialogi v LOTR. Poanta LOTR je mistični čarobni svet, poanta so vilinci, enti, troli, orki, maie idr. Moč nad drugimi se pojavi kot čarobni prstan, ki ga je treba uničiti v vulkanu, kar je v realnem svetu nekoliko neobičajno. Dialogi, liki in tistih nekaj medsebojnih odnosov je notri zato, da zadevo bere več ljudi.

Martin je v vseh pogledih polarno nasprotje Tolkiena. Razni bumbarji jo potem primerjajo. Heh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Smrekar1 ()

Zvezdica27 ::

lp,

vse bo bolje, ko dec spiše zadnje vrstice knjig (koliko jih bo, še 2?).

Dejstvo je, da je serija Hwood oz HBo zadeva in so pač morali zaključiti. Meni se ne zdi slabo, jaz sem bolj pričakoval druge konce (da jo bo Tyrion, da jo bo Kingslayer, da se bosta oženila in jo bodo potem...). Ampak ok. Pričakoval sem večji vpliv Arye na konec (trening v Braavosu) in predvsem sem pričakoval, da bo Nightking bolj trdoživ, ne pa da se vse zaključi v eni epizodi (In kje je Benjen Stark?).

Ampak Ok. Od knjige pričakujem bistveno več, nenazadnje knjige in druga Martinova dela kažejo, da je kot pisatelj vrhusnki in da medčloveške odnose obvlada v nulo. Če je kdo bral njegov ZF Dying of the light, je dec napisal vrhunsko ljubezensko zgodbo, ne ZF.

Torej, to zna, kar vemo, in samo spisati mora. Za serijo je pa čist OK zaključek, res je, prehitro, res je, lahko bi bila še ena sezona, pa da naredijo oreng, sociološko... sam kaj čmo: če celokupno gledamo, je OK. Je pa škoda, da so v tej zadnji sezoni tako zavozili svet in vse fokusirali samo na Jon-Dany, pa malo pozornosti Tyrion-Sansi, ostalo pa k'o da ne postoji. Še Cersei so zanemarili.

Upam, da bo v knjigi veliko več spletk glede Golden company iN cersei, ko bodo za hrbtom severnjakov delali štalo.

Tako da meni je bila serija ok, sem zadovoljen, ampak GRRM mora sedaj napisati top shit knjige in to je vse kar šteje. GoT bodo že še posneli, če bo treba.

Kdor pa hoče - pa ne rabi brati o war of the roses, ampak lahko bere zgodovino kateregakoli imperija in bo videl popolnoma isto. GRRM nam v bistvu servira človeške odnose, res je to sociloška zgodba, ki jo zadnja epizoda zjebe. Ne pomeni pa to, da je slab, je ok.

zz

FTad ::

Zanimivo branje:


Nekonsistenca in nesmisli v vsaki epizodi 8. sezone:
https://www.reddit.com/r/freefolk/comme...

PunkDude ::

Pa je konec Esmeralde. Holivudska zadnja sezona res za pozabo.

Nesta ::

Na koncu vidim da je Walking Dead se zelo dobra nanizanka ;)

Smrekar1 ::

imagodei je izjavil:


Skratka, banaliziraš samo zato, da bi dokazal, da ima zgodba, če jo gledaš iz aviona, nekatere vzporednice z Esmeraldo in Reko ljubezni.


Pokazal je, da ima GOT neke banalne, tehnične vzporednice z Esmeraldo in Reko ljubezni in na osnovi tega zaključil, da gre za isti žanr.

Isti žanr je potem tudi Das Boot.

In edina knjiga, ki jo je Okapi prebral, tudi. Zgodba Gospodarja prstanov se nadaljuje iz dela v del, torej je žajfnica. Q.E.D.

Phantomeye ::

Ne vem zakaj se toliko upirate dejstvu, da je GOT character driven. Sej to je znak dobrega story-tellinga.

Smrekar1 ::

Phantomeye je izjavil:

Ne vem zakaj se toliko upirate dejstvu, da je GOT character driven.


Urg? Temu se nihče ne upira.

Phantomeye ::

Smrekar1 je izjavil:

Phantomeye je izjavil:

Ne vem zakaj se toliko upirate dejstvu, da je GOT character driven.


Urg? Temu se nihče ne upira.



No nekateri v tej temi nasprotujejo temu.

je pa res začelo se je character driven. potem pa se je zgodil prehod. To pojasni out of character dejanja, zato, da se v zgodbi zgodi neka situacija ki se drugace ne bi.

Invictus ::

Phantomeye je izjavil:

Ne vem zakaj se toliko upirate dejstvu, da je GOT character driven. Sej to je znak dobrega story-tellinga.

Upiramo se idiotskim zapletom.

Iz rekla "everybody dies" so prišli na mehiške žajfnice...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Smrekar1 ::

Phantomeye je izjavil:


No nekateri v tej temi nasprotujejo temu.


Nisem opazil, lahko mogoče citiraš?

Predator X ::

Zanimivo... samwell tarly in brandon stark sta bila glavna krivca da je kings landing v pepelu.

Bran je kriv da so lahko mrtveci preckal zid. Ni ravno junak za katerega se izdaja.

Zgodovina sprememb…

vasquez ::

Tam, ko Bran reče "Why do you think I came all this way?" pa potem ko Jonu odgovori "You were exactly where you were supposed to be.", sem bil prepričan, da bodo prikazali, kako je bil vse skupaj Branov masterplan, da pride do prestola in so bili ostali samo lutke. In da je tudi aktivno posegal v dogajanje - npr. da se je namerno pustil dotakniti Night kingu, da se je vargal v zmaja in se pustil zadeti. Kar bi mi bilo cool, ker bi potem lahko pojasnili tudi kakšne druge neumnosti.

Ampak se je potem izkazalo, da to ni bilo to.

ZaphodBB ::

značaj osrednjih oseb se ne razvija

Kakšna buča.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

Gogyto ::

vasquez je izjavil:

Tam, ko Bran reče "Why do you think I came all this way?" pa potem ko Jonu odgovori "You were exactly where you were supposed to be.", sem bil prepričan, da bodo prikazali, kako je bil vse skupaj Branov masterplan, da pride do prestola in so bili ostali samo lutke. In da je tudi aktivno posegal v dogajanje - npr. da se je namerno pustil dotakniti Night kingu, da se je vargal v zmaja in se pustil zadeti. Kar bi mi bilo cool, ker bi potem lahko pojasnili tudi kakšne druge neumnosti.

Ampak se je potem izkazalo, da to ni bilo to.


Zakaj?
Zadevo lahko pojasnimo tudi z 'usodo'. Z bogom. Z višjo silo. S Silo.... kakorkoli. Vsak od osebkov je imel svojo vlogo, ki jo je izpolnil na tak in drugačen način... Eni s smrtjo, eni z bežanjem, eni z določenimi dejanji...

Jon konkretno izpolni svojo vlogo Azor Ahai. Ubije Daenerys, ki bi vsekakor prinesla gorje.

Ni potrebe, da bi za vsako zadevo stal kak Littlefinger, da se določene stvari zgodijo. Včasih lajf sam spelje zadeve v eno ali drugo smer...

Kar pa se Brana na prestolu tiče, meni ravno tako ni zadovoljiva rešitev. Ampak bolj v smislu, ker je trioki vran. Vidi prihodnost. Nekako bi potem rekel, da ne rabi tistega Sveta namestnikov...Za vsako odločitev ima vpogled, kako se bo odvila..

@nny ::

Bran je, kot vse kaže, imel načrt parkirati svoj voziček na mesto Železnega prestola. Z ta cilj je žrtvoval ogromno ljudi, več kot Jon in Daenerys skupaj. Meni se ne izide...
'For most of history, Anonymous was a woman.' Virginia Woolf

PrihajaNodi ::

Ajde, dajmo bit posteni pa recmo da bi bil poticka najboljsa resitev, Gendry pa njegova desna roka. Tole res ni nic.
#OstaniDoma
#StaiAcasa
#SpikajmoSEvsi

vasquez ::

@nny je izjavil:

Bran je, kot vse kaže, imel načrt parkirati svoj voziček na mesto Železnega prestola. Z ta cilj je žrtvoval ogromno ljudi, več kot Jon in Daenerys skupaj. Meni se ne izide...


Saj ni rečeno, da je imel slabe namene. NK bi slejkoprej prišel čez. Recimo, da je ocenil, da z zmaji, Jonom in Aryo obstaja možnost, da se ga premaga. In da bo najbolje za vse če on vlada. Tako kot računalnik preračuna poteze v šahu in se odloči za tisto, kjer je največ možnosti za zmago.

Smrekar1 ::

PrihajaNodi je izjavil:

Ajde, dajmo bit posteni pa recmo da bi bil poticka najboljsa resitev, Gendry pa njegova desna roka. Tole res ni nic.


Dajmo bit pošteni in si priznati, da si tule leta in leta nabijal o Potički, prav? :D

Cruz ::

Ampak imamo kakšen podatek, da Bran vidi v prihodnost? Koliko se jaz spomnim, vemo samo za preteklost.

Gogyto ::

Bran NI wicked evil plot man.

Morda tako izgleda, zaradi debilnega pogleda, ki ga je nadel od trenutka, ko umre stari trioki vran. Vendar definitivno ni ničesar planiral v svojo korist.

@ cruz

Greensight is the ability to have prophetic dreams and visions, and also see into the past, if the greenseer knowns exactly where to look.

crcfail ::

>white, childless feminist
>gets blacked
>her man dies after a chimpout
>turns towards having a career instead
>has pets instead of kids
>enters the world of politics
>typical globalist leftist bitch
>nukes a country over a dead Wakanda girl
>tries to tell a man it's HER turn
>gets put in her place by a white man

:))
««
211 / 213
»»