Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

endelin ::
Ice športaki so dosti bolj prvinski - resda regulacije dušijo zvok kot so imeli to v 90s/00s. Ni samo zvok (čeprav je lep del izkušnje). Ev se čuti teža. Sem vozil taycana in težo ne morejo skriti. Za isti denar takoj izberem Panamero s šestakom. Morda 718 ev reši to (če bo sploh lansiran).

Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()

iKst_ ::
Kaj točno pomeni "prvinski"?
Teža je stvar konstrukcije. Panamera praktično enako težka kot Taycan. Model 3 Performance je nekih 50kg težja od BMW M4. Kot rečeno, noben od omenjenih EVjev ni narejen s čim nižjo težo v mislih. Vsi so v prvi vrsti cestni avtomobili za vsak dan s kupom opreme.
Teža je stvar konstrukcije. Panamera praktično enako težka kot Taycan. Model 3 Performance je nekih 50kg težja od BMW M4. Kot rečeno, noben od omenjenih EVjev ni narejen s čim nižjo težo v mislih. Vsi so v prvi vrsti cestni avtomobili za vsak dan s kupom opreme.

Snajper_ ::

Relanium ::
Doma imam dve (celo tri) motorke, ena električna in drugi dve bencinski.
Za doma in urejanje okolice ne morem prehvalit električne, je res superiorna.
V gozd pa ni variante da vzamem kaj drugega kot bencinsko (pa ne zarad baterij-imam rezervne, ali da bi orgazmiral ob tistem brenčanju)
Ampak brezveze vrtičkarju to razlagat.....
Za doma in urejanje okolice ne morem prehvalit električne, je res superiorna.
V gozd pa ni variante da vzamem kaj drugega kot bencinsko (pa ne zarad baterij-imam rezervne, ali da bi orgazmiral ob tistem brenčanju)
Ampak brezveze vrtičkarju to razlagat.....
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Relanium ()

iKst_ ::
Kaj točno pomeni "prvinski"?
To pomen, da ni tako sterilno, kot EVji.
Kljub mikrovalovkam folk še vedno peče na žaru, in to celo na lesno oglje!
Al pa da kljub vejpom folk še vedno kuri tobak??
Čuden je ta svet, kajne?
Še vedno nisi definiral kaj pomeni "prvinsko" pa "sterilno". Jaz sem ti jasno napisal kje so prednosti EVjev. Nizko težišče postavljeno med osi. Pri ICE to dosežeš s sredinsko postavljenim motorjem, pa še v tem primeru je težišče običajno višje.
Potem sem omenil instant odzivnost. Če si kdaj vozil kak resen športni avto ali celo dirkalca veš kako pomembena je odzivnost motorja. Pri ICE avtomobilih delajo celo znanost iz tega, žrtvujejo moč in navor prisilnega polnjenja za boljšo odzivnost itd. Pri EV je to serijsko. Precej prvinsko, če mene vprašaš. Stopalka za "plin" je direktno povezana s pogonskim sklopom brez laga.
Primerjava med žarom in mikrovalovko je povsem mimo, ker gre za dve popolnoma različni napravi. Če že, bi lahko primerjal žar na oglje in plinski žar z dodanim smokerjem kamor nasuješ brikete za dimljenje. V tem primeru so razlike v končnem okusu zanemarljive.
V gozd pa ni variante da vzamem kaj drugega kot bencinsko (pa ne zarad baterij-imam rezervne, ali da bi orgazmiral ob tistem brenčanju)
Ampak brezveze vrtičkarju to razlagat.....
Katero električno pa imaš. Jaz sem sicer vrtičkar, ampak ravno kupujem nekaj za okrog hiše pa mi na pamet ne pade, da bi se zajebaval z mešanico, hladnimi vžigi itd. Edina slabost električnih je zaenkrat cena.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: iKst_ ()

Snajper_ ::

BigWhale ::
Stopalka za "plin" je direktno povezana s pogonskim sklopom brez laga.
To nam vsem sporoča, da si izključno teoretik in pojma nimaš.
Za razliko od tebe, sem drifterja vozil dnevno.
To nam vsem sporoča, da si izključno teoretik in pojma nimaš.
Za razliko od tebe, sem EVja vozil dnevno.
:>

endelin ::
Dolgočasna vožnja je z EVjem.
Ni občutka povezave z vozilom.
Vse je, kot je bilo že napisano, sterilno. Instanten navor in to je to. Nobene drame, visokih vrtljajev, menjalnika, nič. Za vožnjon v mestu in primestno vožnjo je to super. Ni pa to definicija za športni avto.
Presedeš se iz Taycana v 911/m3/rs3 in ti je hitro jasno da EVji kot športni avti ne pijejo vodo, ker so dolgočasni, zato se tudi slabo prodajajo. Noben ne bo kupil ev za vikend avto. Vsakemu svoje ;)
Ni občutka povezave z vozilom.
Vse je, kot je bilo že napisano, sterilno. Instanten navor in to je to. Nobene drame, visokih vrtljajev, menjalnika, nič. Za vožnjon v mestu in primestno vožnjo je to super. Ni pa to definicija za športni avto.
Presedeš se iz Taycana v 911/m3/rs3 in ti je hitro jasno da EVji kot športni avti ne pijejo vodo, ker so dolgočasni, zato se tudi slabo prodajajo. Noben ne bo kupil ev za vikend avto. Vsakemu svoje ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()

Gregor P ::
Vozim EV-je praktično vsak drugi dan in sploh ne vem o čem sedaj pametujete, ker sam ne vidim nobene bistvene razlike pri normalni vožnji med avtomatikom, kaj šele današnjimi hibridi, in EV-ji. A to govorite, ko štartate v križišču na polno na zeleno na semaforju, ali kdaj tako hudo stopate po stopalki za plin, da se vam dejansko pozna prednost pred "lagom"?

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

mertseger ::
Ko treba zagovarjat nemogoče je vsak "argument" dober. 90% folka ne naredi niti 15,000 km na leto, ampak električni avto ni za njih, ker z njim ne moreš naredit 2000 km v enem dnevu.
To tudi jaz pogosto slišim ampak ne tako drastičnih številk, njega moti ker se bo moral 2x na leto ustavit ko gre v dalmacijo. Povprečno pa dela dnevno manj kot 50 kilometrov. Pa takih je kolikot hočeš.

UkrFTW!! ::
Pri EV moraš samo dovolj velik razpon za povprečenje vzeti, pa se vse splača.
Recimo "na leto" je eno tako fino povprečje. Sploh iKST jih ima takih na zalogo precej. 2x na leto, tudi če je to v istem dnevu ali isti polovici dneva, kaj šele v isti četrtini. Na 2 leti je že bolj malo tega povprečenja.
Sploh nastane psihoza, ko spremljajo tankanje ICE. Takrat je razpon extra prilagojen npr. 5 minut vs celo noč povzroči motnjo, da je 5 minut več kot cela noč.
Primerov nič koliko.
Ali pa 1x na leto sem stal 5 ur na poti v Ljubljano. Po EV logiki je nerevantno, tudi ker je to 1x letno. Saj niti EVja ne napolniš v času, kot čakaš, na šuko vtičnici.
Tole je res vredno ruske propagande!
Recimo "na leto" je eno tako fino povprečje. Sploh iKST jih ima takih na zalogo precej. 2x na leto, tudi če je to v istem dnevu ali isti polovici dneva, kaj šele v isti četrtini. Na 2 leti je že bolj malo tega povprečenja.
Sploh nastane psihoza, ko spremljajo tankanje ICE. Takrat je razpon extra prilagojen npr. 5 minut vs celo noč povzroči motnjo, da je 5 minut več kot cela noč.
Primerov nič koliko.
Ali pa 1x na leto sem stal 5 ur na poti v Ljubljano. Po EV logiki je nerevantno, tudi ker je to 1x letno. Saj niti EVja ne napolniš v času, kot čakaš, na šuko vtičnici.
Tole je res vredno ruske propagande!

a_borlak ::
Dolgočasna vožnja je z EVjem.
Ni občutka povezave z vozilom.
Vse je, kot je bilo že napisano, sterilno. Instanten navor in to je to. Nobene drame, visokih vrtljajev, menjalnika, nič. Za vožnjon v mestu in primestno vožnjo je to super. Ni pa to definicija za športni avto.
Presedeš se iz Taycana v 911/m3/rs3 in ti je hitro jasno da EVji kot športni avti ne pijejo vodo, ker so dolgočasni, zato se tudi slabo prodajajo. Noben ne bo kupil ev za vikend avto. Vsakemu svoje ;)
Cybsterja bi takoj imel za vikend avto, pa kakšnega Plaida/Ioniqa 5N tudi ne bi branil, oba bi lahko celo uporabljal za vožnjo v službo ... mi je čisto vseeno za ves tisti hrup, ker ga ne rabim za to, da uživam v vožnji. Sicer pa rahlo dvomim, da je tukaj prav veliko ljudi, ki bi si upali izklopiti vso elektroniko na navadni cesti, da bi uživali v "prvinski" vožnji.

endelin ::
Ikst: Panamera s šestakom ima 1900kg.
Taycan jih ima ene 300 več.
Ekstremna razlika je to. To je kot da bi vozil enega manjšega medveda v avtu
Taycan jih ima ene 300 več.
Ekstremna razlika je to. To je kot da bi vozil enega manjšega medveda v avtu

Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()

codeMonkey ::
Ikst: Panamera s šestakom ima 1900kg.
Taycan jih ima ene 300 več.
Ekstremna razlika je to. To je kot da bi vozil enega manjšega medveda v avtu![]()
Nakladas s polresnicami tu. Sestvaljna Panamera ne gre nikamor (5+ s do 100). Ja hibridna verzija gre hitreje, ampak pride tudi z medvedom vgrajenim. Ja imas tudi osemvaljno - tudi tam se skriva medved.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

iKst_ ::
Stopalka za "plin" je direktno povezana s pogonskim sklopom brez laga.
To nam vsem sporoča, da si izključno teoretik in pojma nimaš.
Za razliko od tebe, sem drifterja vozil dnevno.
Ena teoretična iz enega prvih Drift Challengov pri nas kakšnih 20 let nazaj :)
Ikst: Panamera s šestakom ima 1900kg.
Taycan jih ima ene 300 več.
Ekstremna razlika je to. To je kot da bi vozil enega manjšega medveda v avtu![]()
Imaš prav. Osnovna V6 panamera ima cca. 1900kg. Gledal sem hibrida, ki ima praktično enako kil kot Taycan. V8 pa prav tako ni dosti lažji.
Ampak nima veze. Taycan je pač velik GT, kjer teža ni bila glavni cilj. Tapravih športnih EVjev pa praktično nihče ne dela, ker ni masovnega trga za te zadeve.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: iKst_ ()

iKst_ ::
Pri EV moraš samo dovolj velik razpon za povprečenje vzeti, pa se vse splača.
Recimo "na leto" je eno tako fino povprečje. Sploh iKST jih ima takih na zalogo precej. 2x na leto, tudi če je to v istem dnevu ali isti polovici dneva, kaj šele v isti četrtini. Na 2 leti je že bolj malo tega povprečenja.
Ne razumem kaj točno želiš povedati s tem? V soboto sem prevozil 500km z EVjem brez drame s precej solidno povprečno hitrostjo.

codeMonkey ::
Ja, ampak primerljivo gledano, sploh ni Taycan omembe vredno tezji, ce sploh je. Jaz bi se se strinjal, ce bi tu zagovorniki ICE sportnih vozil prihajali ven s kaksnimi predelanimi Hondami S2000, Yaris GR, ali pa clo Radicalom za na stezo ipd., ampak ne, za primer se daje moderne krave, ki jih je (cisto posteno) regulativa danes totalno unicila. Mislim, BMW ne more niti flagship M modela vec narediti, brez da tlaci baterije v njega, kjes so sele vsi drugi ukrepi, da zadeva pride skozi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Snajper_ ::

iKst_ ::
codeMonkey je izjavil:
7,6s do 100? Ne..
Mazda MX5 ima 8,3 do 100, če se ne motim, pa je poosebljenje športnega avtomobila.

BigWhale ::
Dolgočasna vožnja je z EVjem.
Ni občutka povezave z vozilom.
Saj ves, da je obcutek povezave z vozilom samo placebo ze ene 30 let? :D
Instanten navor in to je to. Nobene drame, visokih vrtljajev, menjalnika, nič.
Instant navor je nekaj o cemer lahko klasicni dirkalniki samo sanjajo. :D
Za ostalo dramo gres pa na dirkalisce, lahko tud z EVjem. Ljudje dirkajo s kartingi ze desetletja, pa se noben ne pritozuje, da je zaradi odsotnosti menjalnika kaj manj drame. Tudi v Formuli E je precej drame.
Ce bi rad boljso povezanost z avtomobilom, potem lahk priklopis telefon na USB v avtu. Bolj prvinsko ne more biti.

Gambino ::
Dolgočasna vožnja je z EVjem.
Ni občutka povezave z vozilom.
Saj ves, da je obcutek povezave z vozilom samo placebo ze ene 30 let? :D
Instanten navor in to je to. Nobene drame, visokih vrtljajev, menjalnika, nič.
Instant navor je nekaj o cemer lahko klasicni dirkalniki samo sanjajo. :D
Za ostalo dramo gres pa na dirkalisce, lahko tud z EVjem. Ljudje dirkajo s kartingi ze desetletja, pa se noben ne pritozuje, da je zaradi odsotnosti menjalnika kaj manj drame. Tudi v Formuli E je precej drame.
Ce bi rad boljso povezanost z avtomobilom, potem lahk priklopis telefon na USB v avtu. Bolj prvinsko ne more biti.
Ko voziš električni kart in bencinski, je kot noč in dan. Užitek z bencinskim je mnogo boljši, samo v vednost!

hruske ::
Vsak avto, ki nima ročnega uravnavanja razmerja med zrakom in gorivom, je za babe.
Pfft, vsak avto, ki ga ne zaženeš z ročnim zaganjačem, je za šibke.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

telexdell ::
Ko voziš električni kart in bencinski, je kot noč in dan. Užitek z bencinskim je mnogo boljši, samo v vednost!
Seveda je treba definirati, kaj je boljše. Za nekoga je poleti boljše hladno pivo kot topel čaj, za nekoga drugega pa sploh ni variante, da topel čaj poleti ne bi bil boljši.
Če pogledamo razliko EV/ICE- hrup, smrad/ tišina, večji navor torej meniš, da je hrup in smrad boljši kot tišina in večji navor?!
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::
To nam vsem sporoča, da si izključno teoretik in pojma nimaš.
Za razliko od tebe, sem EVja vozil dnevno.
Nisem jaz tisti, ki je iz te teme brcnil že vse, ki se vsaj približno ne strinjajo s tvojo ideologijo kljub argumentom.
:>
Trenutno se nobenega argumenta nisi predstavil, iz teme je pa letel vec EV trolov kot ICE trolov. Na zalost tud tle nimas prav.
Ko voziš električni kart in bencinski, je kot noč in dan. Užitek z bencinskim je mnogo boljši, samo v vednost!
Nazadnje ko sem vozil bencinskega je bil samo precej bolj glasen in mal manj odziven. :D Aja, menjalnika pa tud ni imel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()

codeMonkey ::
Pri tej debati se jaz predvsem strinjam s tem (zvok obvezen): https://x.com/patinaresearch/status/197...
Ampak tega seveda nimas pri dve in nekaj tonski Panameri s podhranjenim motorjem, da bi zdaj jokal zaradi prehoda na EV. Tako da tudi tu so zgresili, ko so omenjali Teslo.
Ce ne marate linka na X, gre za tole:
Ampak tega seveda nimas pri dve in nekaj tonski Panameri s podhranjenim motorjem, da bi zdaj jokal zaradi prehoda na EV. Tako da tudi tu so zgresili, ko so omenjali Teslo.
Ce ne marate linka na X, gre za tole:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Relanium ::
No, k zgornjemu postu je treba omenit, da so taki stroji obstajali 30 let nazaj, in dosti teh avtomobilov si je nekatere komponente delilo s serijskimi vozili v proizvodnji. Zlati cajti za tunerje.
Danes zadeve zgledajo popolnoma drugače, vsi avti (na neki skupni X platformi) so eni pretežki blobi na kolesih (ponavadi bele barve) povezani z nekimi krmilnimi enotami ki prestrežejo vse odzive in jih ne posredujejo do voznika.
Ja, lahko rečeš da so precej "gay", ker z ritjo ne čutiš več zdrsa koles, al pa z drive-by-wire bremzami težko simuliraš ABS ker enostavno ni feedbacka na pedalu. Niti heel-toe ti elektronika več ne omogoča.
OK, računalnik lahko zadeve regulira precej bolje, ampak ti sistemi večinoma delujejo v normalnih pogojih (95% časa), potem pa hitro odpovejo.
Skratka človek res ne rabi več "vozit" avta, ampak ga avto skoraj sam vozi.
Če hočeš bit prevažan - super, če hočeš kaj drugega pa je vožnja postala samo še eno dolgočasno opravilo.
EVji prednjačijo, vse ostalo pa dobro sledi.
Danes zadeve zgledajo popolnoma drugače, vsi avti (na neki skupni X platformi) so eni pretežki blobi na kolesih (ponavadi bele barve) povezani z nekimi krmilnimi enotami ki prestrežejo vse odzive in jih ne posredujejo do voznika.
Ja, lahko rečeš da so precej "gay", ker z ritjo ne čutiš več zdrsa koles, al pa z drive-by-wire bremzami težko simuliraš ABS ker enostavno ni feedbacka na pedalu. Niti heel-toe ti elektronika več ne omogoča.
OK, računalnik lahko zadeve regulira precej bolje, ampak ti sistemi večinoma delujejo v normalnih pogojih (95% časa), potem pa hitro odpovejo.
Skratka človek res ne rabi več "vozit" avta, ampak ga avto skoraj sam vozi.
Če hočeš bit prevažan - super, če hočeš kaj drugega pa je vožnja postala samo še eno dolgočasno opravilo.
EVji prednjačijo, vse ostalo pa dobro sledi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Relanium ()

codeMonkey ::
Itak. Ampak ravno to govorim, da so danasnja ICE vozila ze tu in celo zaradi regulativ vse bolj postajajo hibridi s tezkimi baterijami danes (Porsche je se nekako uspel brez sicer). In v tem primeru je EV lahko celo boljsi (lazji, enostavnejsi, neodvisno gnana kolesa, ...).

Utk ::
Na kratko, EV športni avto bi bil veliko boljši in bolj "prvinski" od vsakega ICE. Odstraniš razen sw, ki regulira vsak odziv, direktno zvežeš pedal na potenciometer in pedal zavore samo na diske (pustiš pa neke "lopatice" za regeneracijo v vsakodnevni vožnji, ali pa gumb za vklop regeneracije tudi na pedalu). Potem pa ko živ ko mrtav...
Noben ICE ne bi prišel blizu takemu EV.
Noben ICE ne bi prišel blizu takemu EV.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Gambino ::
Na kratko, EV športni avto bi bil veliko boljši in bolj "prvinski" od vsakega ICE. Odstraniš razen sw, ki regulira vsak odziv, direktno zvežeš pedal na potenciometer in pedal zavore samo na diske (pustiš pa neke "lopatice" za regeneracijo v vsakodnevni vožnji, ali pa gumb za vklop regeneracije tudi na pedalu). Potem pa ko živ ko mrtav...
Noben ICE ne bi prišel blizu takemu EV.
Aha ja ja. Samo poglej si Formulo 1 in Formulo E. Formula E je smeh, od formule!

iKst_ ::
codeMonkey je izjavil:
Pri tej debati se jaz predvsem strinjam s tem (zvok obvezen): https://x.com/patinaresearch/status/197...
Ampak tega seveda nimas pri dve in nekaj tonski Panameri s podhranjenim motorjem, da bi zdaj jokal zaradi prehoda na EV. Tako da tudi tu so zgresili, ko so omenjali Teslo.
Ce ne marate linka na X, gre za tole:
Ravno o tem sem govoril. Glavni namen ITBjev je ravno boljša odzivnost motorja. Pot, ki jo mora zrak opraviti od zajema zraka do cilindra je krajša in manj restriktivna, posledično se motor hitreje odziva na stopalko za plin.
Če si kdaj vozil avto z ITBji veš, da je zadeva bistveno bolj odzivna od motorjev z enim TBjem in klasično zasnovo zajema zraka. Hkrati pa bistveno slabša od povprečnega električnega SUVa.
Zvok je pa super. Amapk to je stranski učinek.

pegasus ::
Yamaha ima rešitev za vse, ki pogrešate zvok in vibracije: https://www.theautopian.com/yamaha-pate...


Gregor P ::
https://www.dnevnik.si/nedeljski/prosti...
Švedska revija Vi Bilägare je leta 2022 izvedla test, v katerem so vozniki v starejšem Volvu V70 iz leta 2005 osnovne naloge opravili v desetih sekundah, medtem ko so v avtomobilih z zaslonom na dotik potrebovali od 23 do 45 sekund.
...
Mercedes-Benz se pri oblikovanju vrača k fizičnim gumbom in opušča zaslone na dotik, kar je bil trend zadnjih deset, petnajst let. Sprememba je posledica raziskav, ki kažejo, da zasloni na dotik upočasnjujejo voznike, jih frustrirajo in povečujejo tveganja na cesti, čeprav je avtomobilska industrija dolgo časa stavila prav na vedno večje zaslone.
...
Ta pristop je bil za proizvajalce cenejši, saj je programska oprema nadomestila številne fizične sestavne dele, hkrati pa so vozila lahko oglaševali kot futuristična.
....
Evropski kupci naj bi sicer dajali prednost fizičnim kontrolam, azijski pa zaslonom in glasovnim ukazom.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::
Grem stavit da je zadaj en neumen trik, v smislu, da so nekemu boomerju dali ekran na dotik in cakali da bo naredil nekaj s tem. Pa ne da sem proti vracanju osnovnih gumbov, ampak dejstvo je, da ko si na vmesnik navajen, ne rabis pol minute za prenastaviti klimo. Elroq pomembne gumbe itak ima, tako da ne pogresam nicesar.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

iKst_ ::
Švedska revija Vi Bilägare je leta 2022 izvedla test, v katerem so vozniki v starejšem Volvu V70 iz leta 2005 osnovne naloge opravili v desetih sekundah, medtem ko so v avtomobilih z zaslonom na dotik potrebovali od 23 do 45 sekund.
V original članku ne piše katere naloge točno so imeli vozniki. Piše samo tole:
"We gathered twelve cars at a closed airfield and timed how long it took the driver to perform some seemingly simple tasks, such as adjusting the air conditioning and changing the radio station, while driving at highway speeds of 110 km/h. For every second, the car rolls 30 meters."
Pri Tesli lahko oboje narediš s tipkami na volanu.
Poleg tega v članku piše:
"The almost buttonless Tesla Model 3 stands out as the most extreme, even the windshield wipers are controlled from the center screen."
Kar enostavno ni res. Brisalce vklopiš s tipko na obvolanski ročki, hitrost nastavljaš z levim kolescem na volanu.

J.McLane ::
Na novem tudi? Ta je brez obvolanskih ročk.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

iKst_ ::
Ja, prav tako, samo, da je gumb namesto obvolanske ročice.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode...
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode...

a_borlak ::
Mene je pri Tesli najbolj motilo predvsem to, da so umaknili ročico za smerokaze (ki so jo vendarle vrnili nazaj), vse ostalo bolj ali manj gre oz. me ne moti. Pač pustiš avtomatiki, da dela svoje. Celo menjavanje naprej/nazaj z drsanjem po ekranu je čisto sprejemljivo, lahko pa vklopiš avtomatiko, ki ti bo recimo v veliki večini primerov sama prestavila v pravo smer. Če recimo parkiraš v parkirno mesto vzratno, je dokaj logično, da se boš odpeljal naprej in ne nazaj. Skratka razen obvolanskih ročic za smerokaze je za ostalo avtomatika zadovoljiva.

BigWhale ::
Brisalci v Tesli so na volanu in ne rabis drkat po ekranu. Je pa avtomatika za brisalce shit. :D

Gambino ::
Mene je pri Tesli najbolj motilo predvsem to, da so umaknili ročico za smerokaze (ki so jo vendarle vrnili nazaj), vse ostalo bolj ali manj gre oz. me ne moti. Pač pustiš avtomatiki, da dela svoje. Celo menjavanje naprej/nazaj z drsanjem po ekranu je čisto sprejemljivo, lahko pa vklopiš avtomatiko, ki ti bo recimo v veliki večini primerov sama prestavila v pravo smer. Če recimo parkiraš v parkirno mesto vzratno, je dokaj logično, da se boš odpeljal naprej in ne nazaj. Skratka razen obvolanskih ročic za smerokaze je za ostalo avtomatika zadovoljiva.
Pa slabi materiali, slabo sestavljene komponente, slabo podvozje.
Neenako poravnani paneli (vrata, prtljažnik, robovi) .
Slaba barva, praske, odstopanja v laku, "orange peel" efekt.
Kondenzacija v žarometih ali zadnjih svetilih.
Pokanje stekla (streha, vetrobransko steklo) brez očitne zunanje poškodbe.
Včasih spontan razlet stekla ali strehe zaradi napak pri izdelavi ali materialu.
Škripanje, cviljenje, hrup pri nizkih hitrostih, med vožnjo čez neravnine.
Neenakomerno obrabljene pnevmatike zaradi nastavitev ali manjših napak pri suspenziji.
Zaslon, ki se včasih ugasne ali resetira; izguba prikazov (hitrost, navigacija) med vožnjo.
Težave z senzorji, klimatsko napravo, priključki itd.
Vzroki so sistemi za samodejno zaviranje, asistenca za vožnjo ipd. Zaznavajo “nevarnosti”, ki jih ni, in avtomobil spontano zavira.
Upad dosega v zelo hladnem vremenu / pri nizkih temperaturah.
Razlike med obljubljenim in realnim dosegom v vsakdanji uporabi.
Zaslon, ki ugaša med vožnjo, se resetira ali izgubi funkcije, saj Model Y nima klasičnega merilnika za hitrost, temveč je vse odvisno od glavnega zaslona.
Škripanje, tresljaji izpod sprednjih/srednjih delov, težave s control arm-i, s togostjo vzmetenja, čeprav je vozilo SUV (Y), kar pomeni, da je teže in da je stres na vzmetne elemente večji.
Vzrok so tudi slabe neravnine na cesti, kar se močneje občuti pri Modelu Y zaradi njegove višine in mase.
Valovanje ali popačenje stekla na vetrobranskem steklu, težave s panoramsko streho, pokanje stekla podobno kot pri Modelu 3.
Misaligned paneli, neenakomerne stike med deli karoserije, gap-i, nepravilnosti v notranjih trimih.
Zunanji ogledali pogosto vibrirajo pri višjih hitrostih; težave, ki jih ne odpravijo zamenjave, ker je morda problem v zasnovi ali montaži.
ežave z nizkofrekvenčnim hrupom pri vožnji, zlasti ko se cesta nekoliko nagiba ali pri neravninah. Uporabniki pravijo, da se sliši udarci ali “burst-sound” od podvozja ali zadnjega dela avta.
Uporabniki poročajo, da je težko dobiti servisni termin, da določene napake težko reproducirajo, če so občasne (npr. hrupi) in serviserji ne morejo vedno potrditi težave.

iKst_ ::
Pa slabi materiali, slabo sestavljene komponente, slabo podvozje...
Bluziš. Highland Model 3 ima v notranjosti manj trde plastike in nasplošno bolj prijetne materiale kot Audi Q4 e-tron ali nove BMW trojke. Novi Model Y je še en korak naprej.
Tole se bere kot nek ChatGPT generiran tekst, ki je veljal mogoče 5-7 let nazaj.

Gambino ::
Pa slabi materiali, slabo sestavljene komponente, slabo podvozje...
Bluziš. Highland Model 3 ima v notranjosti manj trde plastike in nasplošno bolj prijetne materiale kot Audi Q4 e-tron ali nove BMW trojke. Novi Model Y je še en korak naprej.
Tole se bere kot nek ChatGPT generiran tekst, ki je veljal mogoče 5-7 let nazaj.
Sem na Tesla forumu, kjer lastniki pišejo o marsikaterih problemih, tako da ..... je vse res!
Da še o menjavi volanov zaradi gubanja in slabi kakovosti sedežev ne pišem! Sploh še nisem napisal vsega!

iKst_ ::
Kot sem napisal, malo bluziš malo pa mešaš stvari. V enem stavku si napisal eno polresnico in eno osebno mnenje.
Gubanje volanov - Ja, nekateri volani se gubajo, na servisu ti ga zamenjajo. Nič nenavadnega za velikoserijski izdelek. Pod črto imajo novejše Tesle relativno malo okvar v primerjavi z večino drugih avtomobilov.
"Slaba kakovost sedežev" - Po katerih oz. čigavih kriterijih? Meni se zdijo sedeži v Model Y solidni, v novi verziji celo odlični. Sedi se dobro, materjal je prijeten, tudi po 300-400kkm so sedeži večinoma kot novi. Objektivno gledano so sedeži odlični. Če tebi niso všeč pa tako napiši.
Gubanje volanov - Ja, nekateri volani se gubajo, na servisu ti ga zamenjajo. Nič nenavadnega za velikoserijski izdelek. Pod črto imajo novejše Tesle relativno malo okvar v primerjavi z večino drugih avtomobilov.
"Slaba kakovost sedežev" - Po katerih oz. čigavih kriterijih? Meni se zdijo sedeži v Model Y solidni, v novi verziji celo odlični. Sedi se dobro, materjal je prijeten, tudi po 300-400kkm so sedeži večinoma kot novi. Objektivno gledano so sedeži odlični. Če tebi niso všeč pa tako napiši.

endelin ::
Sedeži niso odlični.
Model 3 manjka vsaj iztegljiva opora za kolena. M3p sedeži so noro neudobni ker preveč stisnejo.
Vrhunske sedeže ima npr. bmw 5 (udobne in zelo prijetno umetno usnje), ne pa tesla 3/y. Bmw 3/audi a5 ima boljše zice (sportni doplačljivi)
Model 3 manjka vsaj iztegljiva opora za kolena. M3p sedeži so noro neudobni ker preveč stisnejo.
Vrhunske sedeže ima npr. bmw 5 (udobne in zelo prijetno umetno usnje), ne pa tesla 3/y. Bmw 3/audi a5 ima boljše zice (sportni doplačljivi)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()