Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

gile ::
Mal berem zadnjih par strani...do prvega znaka civilizacije imam 10km, do LJ 100 km, imam 2 otroka, katera dnevno vozikamo na razne dejavnosti, za kar gre med 30 in 80 km dnevno, žena mora vsaj enkrat tedensko v LJ, do šihta mam 60 km v eno smer. V torek zjutraj v LJ, zvečer je bil avto na domači polnilnici poln, ker je bil namen it v Pulo. No, ker nas je sosed povabil na zabavo, smo šli zjutraj. Dobri dve uri vožnje do Ionity Kanfanar, je blo 51% baterije. Do tam sem komi zdržal, scanje, lačen.. po cca 20 minutah je bil na 85%, kar bo dovolj za izletkanje okol Pule in pot domov, verjetno jutri. Torej, jaz, gospa, 2 otroka, izven civilizacije, z mnooogimi potmi, že dve leti z dvemi EVji...brez problemov. Pa dobro, če že na uspete izračunat kolk se stroškovno splača EV....kaj pa sam vožnja? Mnogo avtomatikov, hibridov sem vozil. Nič se ne primerja z EVjem...

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
To resi updejt. Neki imajo s tem kdaj se sprozi in kako agresivno. Ne vem pa kako je pri vecji bateriji, ki jo ima Elroq 85, ker Enyaq z enako se polni hitreje kot novi Y (na testih ki sem jih jaz gledal).
updejti pa VAG... dobra sala ;)
Drugace menjajo dobavitelja po nekaj mesecih od predstavitve Elroqa :D

gile ::
Enyaq 80 in MG ZS 50, ki je zamenjal egolfa s prevozenimi 140k km... btw...enyaq gre proti 100k....

mehatronik12 ::

damirj79 ::
Mal berem zadnjih par strani...do prvega znaka civilizacije imam 10km, do LJ 100 km, imam 2 otroka, katera dnevno vozikamo na razne dejavnosti, za kar gre med 30 in 80 km dnevno, žena mora vsaj enkrat tedensko v LJ, do šihta mam 60 km v eno smer. V torek zjutraj v LJ, zvečer je bil avto na domači polnilnici poln, ker je bil namen it v Pulo. No, ker nas je sosed povabil na zabavo, smo šli zjutraj. Dobri dve uri vožnje do Ionity Kanfanar, je blo 51% baterije. Do tam sem komi zdržal, scanje, lačen.. po cca 20 minutah je bil na 85%, kar bo dovolj za izletkanje okol Pule in pot domov, verjetno jutri. Torej, jaz, gospa, 2 otroka, izven civilizacije, z mnooogimi potmi, že dve leti z dvemi EVji...brez problemov. Pa dobro, če že na uspete izračunat kolk se stroškovno splača EV....kaj pa sam vožnja? Mnogo avtomatikov, hibridov sem vozil. Nič se ne primerja z EVjem...
Po dveh urah komi zdržali scanje, lakoto itd? Po dveh urah vožnje? :D
Tvoji kilometri na dan se verjetno izidejo, če polniš v službi. Ali pač ne?

gile ::
Ja, če smo ga do enih ponoč žingali... pa že tako mi je dve uri vožnje vrh glave. V službi ne polnim nikoli.

telexdell ::
Ja, če smo ga do enih ponoč žingali... pa že tako mi je dve uri vožnje vrh glave. V službi ne polnim nikoli.
Enim se zdi nepojmljivo, da ko greš na dopust iz Koroške v Portorož se prvič ustaviš na Trojanah za 20...30 min in drugič na Lom-u za podoben čas. Pa imaš dizla, kateri kamot prevozi 800 km brez tankanja. Pač WC, sladoled, hladna pijača, krofi, kavica...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

alekskac ::
To tud jaz opažam. Midva greva iz LJ v Izolo, kofe na Lomu (pa WC) je obvezn postanek ... Ne vem če toliko zarad nuje, zdaj že bolj iz navade. Ko se izvlečemo iz Kozarjske gneče, si najbrž zaželimo mal dol s ceste, heh. Podobno Trojanski postanek, če gremo iz Štajerske proti LJ. Obratno smer pa Lukovica, ali pa Tepanje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

gile ::
Pred leti smo šli tudi z ICE večkrat letno do zadra. Če ni blo gužve, glih dve uri vožnje.. vsakič smo mel postanek, če ne prej, v macoli. Ampak tako pač je, čw greš na dopust, greš lepo na izi, s postanki. Drugo so službena potovanja po 800km in več dnevno, kot jih očitno delajo nekateri...

damirj79 ::
Ja, če smo ga do enih ponoč žingali... pa že tako mi je dve uri vožnje vrh glave. V službi ne polnim nikoli.
Enim se zdi nepojmljivo, da ko greš na dopust iz Koroške v Portorož se prvič ustaviš na Trojanah za 20...30 min in drugič na Lom-u za podoben čas. Pa imaš dizla, kateri kamot prevozi 800 km brez tankanja. Pač WC, sladoled, hladna pijača, krofi, kavica...
Nisem s Koroške, tako da res ne morem komentirat. Iz N. Gorice do Prekmurja oz na Goričko se nisem nikoli ustavil kaj posebnega, mogoče res na Trojanah za krofe. Ampak polnilnica je itak vedno zasedena, tako da polnit tam tako ne moreš, če računaš samo postanek 20-30min. Verjamem pa, da če moraš postanek planirat zaradi polnjenja, potem se pa mus moraš ustaviti nekje.
Po komentarjih sodeč, je z EVjem postanek na vsake 100km že itak prešel v navado, ker... prisiljen?

iKst_ ::
Po komentarjih sodeč, je z EVjem postanek na vsake 100km že itak prešel v navado, ker... prisiljen?
Ne bluzi. Nihče ne piše o postankih vsakih 100km ampak na vsaki cca. 2 uri.
Glede tega kaj je kdo prisiljen smo pa že pisali. Ja, pri EVju si prisiljen parkrat na leto stati 15-20 minut na polnilnici, kjer se sicer ne bi ustavljal. Pri ICE si prisiljen vsak mesec 3x zapraviti 10-15 minut na bencinskih in zapraviti par 100€ na mesec več.
Skupni čas, ki ga porabiš za polnjenje avtomobila je pri EV krajši za veliko večino uporabnikov.

alekskac ::
Po komentarjih sodeč, je z EVjem postanek na vsake 100km že itak prešel v navado, ker... prisiljen?
Jaz se tko ustavljam z ICE avtom (nimam še EVja), pa nikoili ne "filam" bencina na AC. Če se ti na izletu mudi, po mojem neki ne delaš prav ... Še službeno se z ICEjem iz LJ v MS enkrat ustavimo vmes, ponavadi v Grabonošu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

codeMonkey ::
Mi smo sli danes iz Dunaja v Gradec cez Most na Muri, t.j. slabih 200 km in smo se ustavili vmes, cerav nismo polnili. Otroka sta bila lacna. Mogoce pa imata ze travme zaradi elektrinega avtomobila.
Drugace so podatki sledeci, ce koga zanima (tokrat sem si slikal):
Povprecna hitrost 83 km/h (po omejitvah)
Pot 193 km
Cas 2:19 h
Poraba 17,2 kWh/100 km
Temperatura 29
SOC na cilju 56 %
Ocitno je kar nekaj visinske razlike ker vmes je bila povprecna ze na 20.
Drugace so podatki sledeci, ce koga zanima (tokrat sem si slikal):
Povprecna hitrost 83 km/h (po omejitvah)
Pot 193 km
Cas 2:19 h
Poraba 17,2 kWh/100 km
Temperatura 29
SOC na cilju 56 %
Ocitno je kar nekaj visinske razlike ker vmes je bila povprecna ze na 20.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

damirj79 ::
Po komentarjih sodeč, je z EVjem postanek na vsake 100km že itak prešel v navado, ker... prisiljen?
Ne bluzi. Nihče ne piše o postankih vsakih 100km ampak na vsaki cca. 2 uri.
Glede tega kaj je kdo prisiljen smo pa že pisali. Ja, pri EVju si prisiljen parkrat na leto stati 15-20 minut na polnilnici, kjer se sicer ne bi ustavljal. Pri ICE si prisiljen vsak mesec 3x zapraviti 10-15 minut na bencinskih in zapraviti par 100€ na mesec več.
Skupni čas, ki ga porabiš za polnjenje avtomobila je pri EV krajši za veliko večino uporabnikov.
Aha, ne bluzi ti.... Če polniš doma, polniš 8ur. Vsake 3 dni npr. Polnjenje traja torej 8ur. Polnjenje ni vtikanje vtičnice za kar porabiš 15sek. Ali pa če se ti res močno trese roka, 3 minute. Tudi če bi kabel vtikal 5min, ne bi bil to konec sveta, če bi se nato res napolnil v 5ih minutah. Zbanalizirano do amena, enako kot tankanje na črpalki vsakič 15min. Mogoče res kakšen dan, na koncu delavnika ali v kaki drugi gužvi, nabasaš na kolono 15ih avto pred sabo, ni pa to vedno. Jaz večinoma pridem na prosto mesto, včasih mogoče počakam enega pred sabo. Če ne ravno kupuje celega vozička šoppinga, potem sem tam res maks 5min.

BigWhale ::
Debilno je, če se zgodi, se strinjam :D Ampak ti izgleda res ne razumeš, ker boš vse postavil na glavo, da boš trdil svoj prav. REs vzame 10sekund časa, ali pa acelo 1 minuti ni problema tudi 5min lahko utikam kabel v avto. Poanta je, da mora biti kabel vtaknjen 2 uri ali več. A bo šlo razumet razliko med časom porabljenim za vtikanje kabla in čakanjem da se napolni?
Kot sem ti ze napisal, ce imas 150km do sluzbe in bos vsak dan prisel iz sluzbe s cisto prazno baterijo, potem EV verjetno ni zate.
Torej, se enkrat, za tiste z bolj poceni kartami: ce na dan nardis 80km do sluzbe in nazaj, pa se kakih 20km, v trgovino in nazaj, bos vsak spodoben EV lahko polnil samo vsake tri dni. Ampak, pazi zdej to foro. Ce vsak drug dan vtaknes not kabel, potem ne bos NIKOLI v situaciji, da bi prisel iz sluzbe s tolk prazno baterijo, da tud po otroka ne bos mogel v glasbeno solo.
Vecina ljudi pri nas prevozi precej manj kot 100km na dan, za dnevna opravila in sluzbo.
Kaj za vraga ste pa dali na streho, da je roi 12 let? 5x preveliko SE? Tudi če si pretiraval z velikostjo SE, je 12 let še vedno preveč. Pri meni je bil ROI malo več kot 2 leti. Sem pa opremo kupil sam in sam zmontiral na streho.
Ljudje si vecinoma ne delajo sami elekrarn in ne lazijo sami po strehah. Tako kot vecina ljudi ne polaga sama keramike v kopalnici.
Nehaj z butastimi primerjavami, ker nimajo smisla.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()

BigWhale ::

iKst_ ::
Aha, ne bluzi ti.... Če polniš doma, polniš 8ur. Vsake 3 dni npr. Polnjenje traja torej 8ur.
Za razliko od tebe pišem iz lastnih izkušenj. V lasti imam trenutno en EV, enega bencinarja in 2 dizla. Pa še enega bencinarja vozim relativno pogosto.
Zakaj bi polnil vsake 3 dni? Lahko, če ti paše, ampak bolj pogosto je, da avto vsak večer priklopiš na polnilec, kar traja 10 sekund, in vsako jutro je baterija polna, ti pa brez skrbi, da bi kjerkoli ostal brez elektrike.
Koliko časa traja polnjenje je sicer odvisno od tipa polnilnice, ki jo imaš. Če pogosto izprazniš avto in rabiš hitrejše polnjenje, si zmontiraš 3 fazno 11kW polnilnico, pa imaš v dobri uri, uri in pol napolnjeno za 100km vožnje.
Zbanalizirano do amena, enako kot tankanje na črpalki vsakič 15min. Mogoče res kakšen dan, na koncu delavnika ali v kaki drugi gužvi, nabasaš na kolono 15ih avto pred sabo, ni pa to vedno. Jaz večinoma pridem na prosto mesto, včasih mogoče počakam enega pred sabo. Če ne ravno kupuje celega vozička šoppinga, potem sem tam res maks 5min.
Povprečno "tankanje" traja sigurno 15 minut. Včasih gre hitreje, včasih pa se moraš namensko peljati na pumpo, naletiš na gužvo itd. Če ti Petrol ni ravno sosed, vsaj 10 minut, da se sploh pripelješ do pumpe in nazaj. Večinoma greš sicer lahko sproti natankat, ne pa vedno.

BigWhale ::
codeMonkey je izjavil:
Mi smo sli danes iz Dunaja v Gradec cez Most na Muri, t.j. slabih 200 km in smo se ustavili vmes, cerav nismo polnili. Otroka sta bila lacna. Mogoce pa imata ze travme zaradi elektrinega avtomobila.
Amater, jest otroke nateram, da scijejo v flasko. :>
Jest sem se zadnjic peljal iz Slovenske Bistrice do Zadra. Avto je najprej rekel, da se moram ustavit enkrat za pet minut, potem si je premislil, pa je rekel, da se sploh ne rabim ustavit.
Na koncu sem se ustavil dvakrat, enkrat da sem sel pogledat SuperCharger Jastrebarsko (kaoticno organiziran dump), tam sem pojedel sendvic in medtem klepetal z mojstrom, ki je popravljal polnilnice v okvari. :D
Drugic pa pod Velebitom, ker mi je zmanjkalo pijace.
Nazaj domov je slo brez ustavljanja. Priblizno 420km.

gile ::
@damir
Vseeno kolk časa se polni, efektivno polnjenje doma vzame unih par sec, da vtakneš kabel in ko nekam greš, ga iztakneš. A telefon v roki držiš, ko se ti polni ponoč, moraš zraven stat in štet procente??Tako da ja, malce si zabluzil. Kar se pa dnevnih voženj tiče: 120 km za šiht, plus nekaj 10 za mularijo razvažat, it v trgovino ipd....in pazi zdej foro: več kot pet let z egolfom. MG ZS je bolj gajbica, ampak z dosegom je pa že mali luksuz. Če smo že pri luksuzu, na katerem ICE preko appa vklopiš, da se ti shladi pred odhodom. To zdej v tem vročinskem valu-priceless. Sploh ne iščem sence za parking
Vseeno kolk časa se polni, efektivno polnjenje doma vzame unih par sec, da vtakneš kabel in ko nekam greš, ga iztakneš. A telefon v roki držiš, ko se ti polni ponoč, moraš zraven stat in štet procente??Tako da ja, malce si zabluzil. Kar se pa dnevnih voženj tiče: 120 km za šiht, plus nekaj 10 za mularijo razvažat, it v trgovino ipd....in pazi zdej foro: več kot pet let z egolfom. MG ZS je bolj gajbica, ampak z dosegom je pa že mali luksuz. Če smo že pri luksuzu, na katerem ICE preko appa vklopiš, da se ti shladi pred odhodom. To zdej v tem vročinskem valu-priceless. Sploh ne iščem sence za parking

Gregor P ::
... ko si že ravno omenil uporabo telefona zvečer po celodnevni "naporni" uporabi, dejansko ga večkrat uporabljam, ko je na kablu med napajanjem; sicer ne štejem ravno procente oz. jih, ker nočem iztakniti kabla preden ni cca. 80 % napolnjen, da se spet lahko svobodno gibljem.

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Kalibri ::
Ja, pri EVju si prisiljen parkrat na leto stati 15-20 minut na polnilnici, kjer se sicer ne bi ustavljal. Pri ICE si prisiljen vsak mesec 3x zapraviti 10-15 minut na bencinskih in zapraviti par 100€ na mesec več.
.
Ni potrebe pretiravati. Če bi pisali realne ocene, bi bilo prav tako ok. Tako pa se zdi, kot da hočete nasilno olepšati ev stanje. Tudi ev polnilnice niso vedno prazne, postanek pa ni nikoli 5 minut
Tole vaše polnjenje, ki traja 10 sekund, je podobno vtikanju ročke z bendom, ki tudi traja 20 sekund. S tem, da si čez 5 minut že na poti.
Ni primerljivo in niti ni važno, če je ali ni
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Kalibri ()

iKst_ ::
Napisal sem 15-20 minut, ne 5. Zasedene polnilnice, ki ne bi imela alternative še nisem doživel. Verjetno se zgodi, ampak zgodi se tudi pol urni zamašek na bencinski. Izredne razmere pač.
Ne, ni primerljivo. EV se ti polni pred hišo, ko ti delaš druge stvari. Pri ICE moraš namensko na pumpo in stati zraven, ko teče.
Kot rečeno, jaz več časa zabijem za tankanje dizla in bencinarja kot za polnjenje EVja.
Tole vaše polnjenje, ki traja 10 sekund, je podobno vtikanju ročke z bendom, ki tudi traja 20 sekund. S tem, da si čez 5 minut že na poti. Ni primerljivo in niti ni važno, če je ali ni
Ne, ni primerljivo. EV se ti polni pred hišo, ko ti delaš druge stvari. Pri ICE moraš namensko na pumpo in stati zraven, ko teče.
Kot rečeno, jaz več časa zabijem za tankanje dizla in bencinarja kot za polnjenje EVja.

iKst_ ::
Res je. Če je priklopljen ti ne pusti, da se odpelješ. Če se hočeš peljati, ga moraš naprej odklopiti.

damirj79 ::
Sicer ga lahko po 5ih minutah odklopiš in se pelješ, ampak ne prav daleč. Z ICE se po 5ih minutah odpelješ zelo daleč.

UkrFTW!! ::
Ne, ni primerljivo. EV se ti polni pred hišo, ko ti delaš druge stvari. Pri ICE moraš namensko na pumpo in stati zraven, ko teče.
Seveda ni primerljivo. Za tankanje ICE tabiš točno 5 minut in se nato nehaš ukvarjati z njim.
Vmes lahko delaš druge stvari, ko je pred hišo.
Pri EV se ustavljajo na Trojanah in na Logu. Jutri grem v MB. Ustavil se ne bom ne na Logu in ne na Trojanah. Ustavil se bom v MB. In nato bom odpeljal nazaj. Ustavil se ne bom nikjer, ker to v uri tričert vožnje to ni potrebno.
Trenutno je avto pred hišo. Doseg ima 420 km. Kakšen Log in kakšne Trojane. Ko se bom vrnil, bo imel doseg še vedno 200 km. Tankal ga bom enkrat drugi teden.
Se pa povsem strinjam, da so EV prihodnost. Samo takih neumnosti, kot jih tu prodajate, pa ne bom kupil.
Res je. Če je priklopljen ti ne pusti, da se odpelješ. Če se hočeš peljati, ga moraš naprej odklopiti.
Tudi pri ICE moraš sneti ročko ven, da ga odpelješ.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: UkrFTW!! ()

iKst_ ::
Sicer ga lahko po 5ih minutah odklopiš in se pelješ, ampak ne prav daleč. Z ICE se po 5ih minutah odpelješ zelo daleč.
Jaz ponavadi priklopim avto, ko ima še cca. 70% baterije. Torej se lahko peljem cca. 300km brez skrbi po 5 minutah polnjenja.

UkrFTW!! ::
Imam električno kolo. Jutri na poti v MB. Se bomo ustavili še v Velenju in odpeljali Štrekno.
Ko se bom vrnil, bom priklopi baterijo na polnilec. 2 minuti dela.
Vendar se bo polnila celo noč, da bom spet lahko z njo naredil 80 km.
Po petih minutah ne bom z njo naredil nič. Tako kot ti ne s prazno baterijo.
Jaz ga peljem 800+ km po 5 minutah polnjenja.
Jaz ga ne rabim polniti, ko je 70% tanka polnega. Lahko bi ga, ni mi pa treba. Praktično z rezervo naredim več, kot EV, ko ima polno baterijo.
V tej temi ste tako nerealni in sprani kot Fikus v russki temi.
Bi pričakoval kaj objektivnosti, pa je ni.
Ko se bom vrnil, bom priklopi baterijo na polnilec. 2 minuti dela.
Vendar se bo polnila celo noč, da bom spet lahko z njo naredil 80 km.
Po petih minutah ne bom z njo naredil nič. Tako kot ti ne s prazno baterijo.
Sicer ga lahko po 5ih minutah odklopiš in se pelješ, ampak ne prav daleč. Z ICE se po 5ih minutah odpelješ zelo daleč.
Jaz ponavadi priklopim avto, ko ima še cca. 70% baterije. Torej se lahko peljem cca. 300km brez skrbi po 5 minutah polnjenja.
Jaz ga peljem 800+ km po 5 minutah polnjenja.
Jaz ga ne rabim polniti, ko je 70% tanka polnega. Lahko bi ga, ni mi pa treba. Praktično z rezervo naredim več, kot EV, ko ima polno baterijo.
V tej temi ste tako nerealni in sprani kot Fikus v russki temi.
Bi pričakoval kaj objektivnosti, pa je ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: UkrFTW!! ()

iKst_ ::
Seveda ni primerljivo. Za tankanje ICE tabiš točno 5 minut in se nato nehaš ukvarjati z njim.
Povprečen postanek je bolj 15 minut kot 5. Večkrat na mesec. Pa stalno te skrbi, če imaš dovolj v tanku. A veš kakšna štala je v hiši, ko se odpraviš na morje, pa imaš samo še 1/4 tanka. Se vidi, da nimate otrok in žene.
Trenutno je avto pred hišo. Doseg ima 420 km. Kakšen Log in kakšne Trojane. Ko se bom vrnil, bo imel doseg še vedno 200 km. Tankal ga bom enkrat drugi teden.
Super. Jaz bi imel pri isti poti samo še za kakšnih 100km dosega, ampak mi ne bo treba na pumpo.

Gregor P ::
Mene pri EV zanima le, (točno) kateri e-motor ima (ter njegove specifikacije, poreklo) in katero baterijo (specifikacije, poreklo) ter dodatno še, kako upravlja z baterijo (aktivno hladi/greje itd.). Morda nam EU zrihta kakšne nalepke, da takoj razločimo te informacije, da ločimo zrno od plevela

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

UkrFTW!! ::
Kot rečeno, jaz več časa zabijem za tankanje dizla in bencinarja kot za polnjenje EVja.
Bodimo realni. Lažeš. Ali pa si popolnoma nesposoben , če to v resnici drži. Ampak res popolnoma.
Povprečen postanek je bolj 15 minut kot 5.To se samo tolažiš.
Jaz morda čakam 1 vozilo 1x leto. V vseh drugih primerih so na pumpi še vsaj 4 prosta mesta od skupaj 6ih. Od tega je naslednja pumpa, oziroma dve cca 500 metrov proč s podobnim številom praznih mest.
Tako da podatek si si zmislil, ker ti pride prav pri zatrjevanju, koliko časa se porabi na pumpi.
vas je pa takih zelo malo. Praktično nikogar ne poznam, ki bi čakal povprečno 15 minut. Torej 1x 5 minut, naslednjič pa 30 minut.
30 minut na pumpi, kaj ti je?!
Super. Jaz bi imel pri isti poti samo še za kakšnih 100km dosega, ampak mi ne bo treba na pumpo.Čez 100 km ti bo treba... pa ne za 5 minut. V tistem času, ko boš ti 10 sekund polnil, bom jaz 1 uro dlje.
Vam kdo zvija roko na hrbtu, da take klatite ali pa 40+ jurjev je vseeno malo dosti za 100 km dosega?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: UkrFTW!! ()

iKst_ ::
Bodimo realni. Lažeš. Ali pa si popolnoma nesposoben , če to v resnici drži. Ampak res popolnoma.
To je dejstvo, ki ga lahko potrdi vsak lastnik EVjev.
Problem je, ker nekateri pišete o zadevah, ki jih ne poznate niti od daleč.
vas je pa takih zelo malo. Praktično nikogar ne poznam, ki bi čakal povprečno 15 minut. Torej 1x 5 minut, naslednjič pa 30 minut.
Seveda poznaš, samo ne zdi se ti nič posebnega, ker si navajen. Pa verjetno ne upoštevaš vožnje do bencinske.

UkrFTW!! ::
Sedaj pa realen primer, kar pomeni, da odmislimo neumnosti, ki jih pišete in se sprijaznimo z omejitvami EV in njihovo visoko ceno.
Matematika in fizika pravita, da to ni dejstvo.
Domnevam, da 40 jurjev peče. Vsaj mene bi. Čeprav pospeški, tišina, morda več prostora.
5 minut. 800 km. Realnih.
Električni bicikl, ko je prazen, lahko uporabljam šele naslednji dan.
To je dejstvo, ki ga lahko potrdi vsak lastnik EVjev.
Matematika in fizika pravita, da to ni dejstvo.
Problem je, ker nekateri pišete o zadevah, ki jih ne poznate niti od daleč.Problem je, da niste realni. Če bi bili, bi bilo prav tako v redu in vas ne bi nihče obsojal, če bi realno povedali, kar je oz. ni res.
Domnevam, da 40 jurjev peče. Vsaj mene bi. Čeprav pospeški, tišina, morda več prostora.
Pa verjetno ne upoštevaš vožnje do bencinske.Tankam spotoma. Tako kot ti.
5 minut. 800 km. Realnih.
Električni bicikl, ko je prazen, lahko uporabljam šele naslednji dan.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: UkrFTW!! ()

iKst_ ::
Čez 100 km ti bo treba... pa ne za 5 minut. V tistem času, ko boš ti 10 sekund polnil, bom jaz 1 uro dlje.
Vam kdo zvija roko na hrbtu, da take klatite ali pa 40+ jurjev je vseeno malo dosti za 100 km dosega?
Ne bo mi treba. Prej sem prišel domov. Danes sem naredil 225 kilometrov, od tega cca. 200 povsem nepričakovano. Trenutno je še 25% baterije, dovolj, da peljem mulca v UKC in nazaj, če bo treba. Zjutraj bo pa avto spet na 80%, je že na kablu, ob 22:00 se začne polnit.
Tankam spotoma. Tako kot ti.
5 minut. 800 km. Realnih.
Mogoče. Mogoče si eden redkih, ki plačujejo s kartico zunaj na terminalu. V povprečju je čas, ki ga porabiš za tankanje precej daljši od 5 minut.

UkrFTW!! ::
Skratka, da se vrnem k primeru.
Imamo 40k EV.
Vozimo se 150 km daleč v obe smeri vsak dan v tednu.
Vmes je 800 višinskih metrov.
Dizel avto na isti poti ima dolgoletno povprečno 4,5 litrov na 100 km.
Tole je za 20 dni v mesecu.
Polnil bi se ponoči na šuko vtičnici ali pa na 3f.
Razen imaginarni primerov kako bi se to izšlo? Kaj bi bile prednosti, razen naštetih? In vprašanja po zdravi pameti, zakaj bi dal za tole 40k.
Imamo 40k EV.
Vozimo se 150 km daleč v obe smeri vsak dan v tednu.
Vmes je 800 višinskih metrov.
Dizel avto na isti poti ima dolgoletno povprečno 4,5 litrov na 100 km.
Tole je za 20 dni v mesecu.
Polnil bi se ponoči na šuko vtičnici ali pa na 3f.
Razen imaginarni primerov kako bi se to izšlo? Kaj bi bile prednosti, razen naštetih? In vprašanja po zdravi pameti, zakaj bi dal za tole 40k.

iKst_ ::
Električni bicikl, ko je prazen, lahko uporabljam šele naslednji dan.
Dizla, ko je prazen tudi, če je lokalna pumpa že zaprta. Point?

UkrFTW!! ::
Ne bo mi treba. Prej sem prišel domov. Danes sem naredil 225 kilometrov, od tega cca. 200 povsem nepričakovano. Trenutno je še 25% baterije, dovolj, da peljem mulca v UKC in nazaj, če bo treba. Zjutraj bo pa avto spet na 80%, je že na kablu, ob 22:00 se začne polnit.
Super. Jz tudi. Jaz imam še 420 km. Peljem kamorkoli, kadarkoli, tudi sedaj.
Mogoče. Mogoče si eden redkih, ki plačujejo s kartico zunaj na terminalu. V povprečju je čas, ki ga porabiš za tankanje precej daljši od 5 minut.
Nope. Za niti ne 40 litrov ne rabim niti na kavo. In govorimo o kakšni minuti razlike. Res hočeš tako malo skalo uporabljati pri primerjavi? Ker jaz grem lahko tudi na sekunde in mi ni treba niti zaokroževati na minute. Tam stojim poleg avtomobila. Na električni polnilnici zraven, ko je avto priklopljen, ne vidiš nikogar. Bogve kam odtavajo.
Električni bicikl, ko je prazen, lahko uporabljam šele naslednji dan.
Dizla, ko je prazen tudi, če je lokalna pumpa že zaprta. Point?
Dizel prazen? Saj ga natočimo spotoma.
Niti ni edino vozilo, če bi nastopil imaginaren primer praznega rezervarja. Kaj hočeš s temi robnimi primieri? Izvati moderatorja, da nas pobriše?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: UkrFTW!! ()

iKst_ ::
Skratka, da se vrnem k primeru.
Imamo 40k EV.
Vozimo se 150 km daleč v obe smeri vsak dan v tednu.
Vmes je 800 višinskih metrov.
Dizel avto na isti poti ima dolgoletno povprečno 4,5 litrov na 100 km.
Tole je za 20 dni v mesecu.
Polnil bi se ponoči na šuko vtičnici ali pa na 3f.
Razen imaginarni primerov kako bi se to izšlo? Kaj bi bile prednosti, razen naštetih? In vprašanja po zdravi pameti, zakaj bi dal za tole 40k.
Dizel ti definitivno ne pije 4,5, to je že prvi fail. Ampak recimo, da živimo v pravljicah in ti verjamemo.
4,5 litrov dizla * 1,5€ = 6,75€ na 100km, oz. 10,1€ na dan.
Tesla Model 3 ti bo pri podobnih pogojih porabila cca. 13kWh/100km oz. 2€ na 100km. Skupaj boš za 150km porabil 19,5kWh na dan. Če polniš doma na navadni šuko brez sončne elektrarne itd. boš za to odštel cca. 3€.
Razlike je 7€ na dan. 22 delovnih dni na mesec pomeni 154€ na mesec razlike.
V 5 letih lastništva avtomobila je to 9200€ razlike. Pa nekaj boš prihranil na cestnini in servisih, tako, da lahko zaokrožimo na 10 jurjev.
Omenjena Tesla Model 3 te pride na cesto, z upoštevano subvencijo cca. 33k. 23k, če opšteješ 10 jurjev prihranka. Zdaj mi pa najdi nov avto s skoraj 300 konji, ogrevanimi in hlajenimi sedeži, vso aktivno in pasivno varnostjo in ostalimi bombončki za 23 jurjev.
Če ne rabiš športne limuzine s 300 konji lahko vzameš tudi kaj cenejšega. Imaš kar nekaj ponudbe za 20 jurjev na trgu, pa se voziš praktično zastonj.
Kar se tiče polnjenja. Za napolnit 20kWh na navadnem šukotu rabiš manj kot 8 ur. Lahko avto polniš od 22:00 do 6:00, da izkoristiš še cenejšo tarifo. Sicer pa 3f polnilnice dobiš za 200, 300€, pa imaš teh 20kWh not v 2 urah, če je treba.

damirj79 ::
Perfektno torej. Zate. Naslov te teme pa je "Zakaj so električni avtomobili prava stvar", torej je to mišljeno na splošno, saj bi sicer naslov te teme bil "Zakaj je električni avtomobili prava stvar zame".
Tusi zame bi bil EV perfekten. Nekaj v razredu clio, polo, ipd in ki ne zgleda kot smrt grdo in s ceno ki je tam nekje, brez upoštevanja subvencij ker tole je nateg raje. Dongfeng Box mu slike res delajo veliko krivico, na njih je grd u3pm. V živo je precej boljše, še vedno pa grd u2pm.
Tusi zame bi bil EV perfekten. Nekaj v razredu clio, polo, ipd in ki ne zgleda kot smrt grdo in s ceno ki je tam nekje, brez upoštevanja subvencij ker tole je nateg raje. Dongfeng Box mu slike res delajo veliko krivico, na njih je grd u3pm. V živo je precej boljše, še vedno pa grd u2pm.

iKst_ ::
Perfektno torej. Zate. Naslov te teme pa je "Zakaj so električni avtomobili prava stvar", torej je to mišljeno na splošno, saj bi sicer naslov te teme bil "Zakaj je električni avtomobili prava stvar zame".
Saj to ni moj use case, ampak od UkrFTW!!

BigWhale ::
Sedaj pa realen primer, kar pomeni, da odmislimo neumnosti, ki jih pišete in se sprijaznimo z omejitvami EV in njihovo visoko ceno.
Realen primer je, da se lahko izpod Pohorja pripeljes v Zadar brez da bi se ustavljal za polnjenje.
Ce imas pa daljso pot se bos pac se enkrat vmes ustavil za 20 minut, ce imas ti fetis na scanje v flaso od Fruca, je to tvoj problem. Velika vecina ljudi se pa med potjo po 400km ustavi. Vecina pa se prej.
Ja, ce se ti ne, pac EV ni zate. Zdej pa nehajte najedat, ker ste tecni v tri pizde.
Eni se z EVji vozimo ze vrsto let, pa nimamo cetrt tolk problemov kot se vam zdi, da jih imamo.
Polnil bi se ponoči na šuko vtičnici ali pa na 3f.
Razen imaginarni primerov kako bi se to izšlo? Kaj bi bile prednosti, razen naštetih? In vprašanja po zdravi pameti, zakaj bi dal za tole 40k.
Ostani na dizlu in nehaj najedat.
Perfektno torej. Zate. Naslov te teme pa je "Zakaj so električni avtomobili prava stvar", torej je to mišljeno na splošno, saj bi sicer naslov te teme bil "Zakaj je električni avtomobili prava stvar zame".
A ves kako pravijo ... Malom kurcu svaka dlaka smeta.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()

jernejl ::
Samo točenje traja manj kot dve minuti,Tankam spotoma. Tako kot ti.
5 minut. 800 km. Realnih.
Mogoče. Mogoče si eden redkih, ki plačujejo s kartico zunaj na terminalu. V povprečju je čas, ki ga porabiš za tankanje precej daljši od 5 minut.
tako da bo 5 minut bo kar realno, če se ne obiraš.
Če plačaš s kartico na točilnem mestu, je še malo hitreje; če greš na blagajno in je kdo še pred tabo, pa malo počasneje.
Če je gneča, kar je silno redko, odpelješ naprej in urediš na naslednji črpalki, ker je doseg ICE dovolj velik in črpalke dovolj pogosto posejane, da je to praviloma mogoče. Pri EV je to nekoliko težje.

telexdell ::
Samo točenje traja manj kot dve minuti,Tankam spotoma. Tako kot ti.
5 minut. 800 km. Realnih.
Mogoče. Mogoče si eden redkih, ki plačujejo s kartico zunaj na terminalu. V povprečju je čas, ki ga porabiš za tankanje precej daljši od 5 minut.
tako da bo 5 minut bo kar realno, če se ne obiraš.
Če plačaš s kartico na točilnem mestu, je še malo hitreje; če greš na blagajno in je kdo še pred tabo, pa malo počasneje.
Če je gneča, kar je silno redko, odpelješ naprej in urediš na naslednji črpalki, ker je doseg ICE dovolj velik in črpalke dovolj pogosto posejane, da je to praviloma mogoče. Pri EV je to nekoliko težje.
Seveda, ko pa zaradi gužve na eni črpalki voziš na drugo, se čas zamrzne in v skladu z retivnostjo teorijo na drugo črpalko prideš prej, kot si zapustil prejšnjo. Če to storiš nekajkrat pol nafilaš ICE avto prej, preden si se sploh zbudil zjutraj in odšel na pot. Čak mal.... a ne velja to za EV, ko se ti med spanjem polni v garaži?
PS pišeš stvari, kot da bi lastniki EV padli z planeta Indija Koromandija in ne bi prej 20, 30, 40, 50... let vozili ICE.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

gile ::

iKst_ ::
Meni na Model Y tudi ne štima čisto tako. Povprečje po 35kkm imam trenutno okrog 18kWh/100km.
Ampak po drugi strani mi tudi dizel ne pije 4,5 ampak več kot 2x toliko.
Ampak po drugi strani mi tudi dizel ne pije 4,5 ampak več kot 2x toliko.