» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1181 / 1188
»»

damirj79 ::

MikeRotch je izjavil:


Ne, to je bilo mainstream 10 let nazaj. Povprečna starost avtomobila v Sloveniji je nekih 10 let, če se ne motim.


Zgrešena misel. Po cesti se vozijo vozila stara od 0 dni do 50 in več let. To moraš upoštevati v statistiki in iz tega dobiš kaj je mainstream.

Sicer pa Google pravi, da je "the most sold car in the world 2024" Toyota Corolla, ICE in PHEV všteto. Na drugem mestu je Tesla Y, a prodaja nazaduje (bojda zaradi novega modela 2025).

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

A ni bil nekje nek video kako je en hodil po parkiriscu med bloki v Bosni in razlagal kako EV pac ne more biti resitev :D

Tam bi se lahko sprehajal in govoril tudi da škoda octavia ni rešitev, ker najbrž je videl preklemano malo novejših od 15 let...

damirj79 ::

Utk je izjavil:

Ja, verjetno ker so Slovenci milijonarji in imajo preveč denarja...

Ne, bolj verjetno ker so neumni in ne znajo računat.

Malo poglejte po forumu. Vsak, ki ne prinese domov vsaj 5 jurjev, tu velja za totalno nesposobnega. In potem jokate nad ceno neke usrane tesle za 40 jurjev. Ali je pa celo kitajc za 25 predrag.
In pri vsej tej sposobnosti in bogatiji si niste sposobni enga parkinga omislit in štekarja na njem zmontirat.

Pa ok, če nekdo noče, mu ni treba, briga me. Ampak ne govorit, da se "ne da".


1/3 slovencev živi v blokih, ne da se ne da, ne morejo montirat polnilnice.

25k€ za drugi avto pri hiši je pač tu mač, če dobiš kliota za 15k€ :) z razliko 10k€ se voziš celo življenje, pa še "kitajc" ni.

MikeRotch ::

Sicer pa Google pravi, da je "the most sold car in the world 2024" Toyota Corolla, ICE in PHEV všteto. Na drugem mestu je Tesla Y, a prodaja nazaduje (bojda zaradi novega modela 2025).


Super. Torej, 2023 najbolj prodajan model. 2024 pa na drugem mestu. Ampak to očitno ni mainstream :)

Utk ::

1/3 slovencev živi v blokih, ne da se ne da, ne morejo montirat polnilnice.

Bollocks. Gledam en blok, ravno na novo postavljajo parking, garaže oz. nadstreške. Nikomur ni niti na pamet padlo, da bi potegnil vsaj cev za kakšen kabel kdaj v prihodnosti. So be it...

Pa pustmo njih, očitno nočejo, zakaj pa 2/3 nima električnega?

25k€ za drugi avto pri hiši je pač tu mač, če dobiš kliota za 15k€ :) z razliko 10k€ se voziš celo življenje, pa še "kitajc" ni.

10 jurjev se zelo hitro porabi na gorivu in na servisih. Ampak, kdo pa še kaj računa...

BT52 ::

mehatronik12 je izjavil:

Govoril sem samo realno moje izkušnje.
Vem da večina ljudi tega ne zmore, "UTK" še ene slabosti ni povedal glede EV.
Večina bo zagovarjalo tisto kar ima, ne glede na vse....

Še ena pridem nazaj z LJ, polnit nisem moral ker je bilo vse polno ostane mi za 50-70km dometa.
Žena se zmeni, da gremo na obisk k teti na Ptuj. Seveda si z EV-jem nisem upal it stat 20 minut na pol ure vožnje pa se nam z malimi otroci res ne da.
In sem si sposodil avto od brata raje....

Sej se bomo vsi navadili in prilagodili, prej kot slej.
Je pa daleč od tega , da je to nekaj perfektnega! V dosti ozirih je kr precejšen korak nazaj


Wow. Ne slinim se po forumih. Samo tako objektivnega in smotrnega postanja že dolgo nisem videl. +1

damirj79 ::

Utk je izjavil:

1/3 slovencev živi v blokih, ne da se ne da, ne morejo montirat polnilnice.

Bollocks. Gledam en blok, ravno na novo postavljajo parking, garaže oz. nadstreške. Nikomur ni niti na pamet padlo, da bi potegnil vsaj cev za kakšen kabel kdaj v prihodnosti. So be it...

Pa pustmo njih, očitno nočejo, zakaj pa 2/3 nima električnega?

25kEUR za drugi avto pri hiši je pač tu mač, če dobiš kliota za 15kEUR :) z razliko 10kEUR se voziš celo življenje, pa še "kitajc" ni.

10 jurjev se zelo hitro porabi na gorivu in na servisih. Ampak, kdo pa še kaj računa...


Ampak zdaj pišeš, kot da EV nima stroškov polnjenja in servisov.

Računica polnilnic na bloku je enostavna. Če je v njem npr 20 stanovanj, in vsako stanovanje ima en EV, potem bi moral blok imeti zagotovljenih 20*11kW moči samo za polnjenje EV vozil (čeprav se lahko gremo tudi overprovisioning in računamo, da vsi hkrati ne bodo nikoli polnili Evja ali pa znižamo na 7kW polnjenje, ali pa bi dali recimo 2 ali 3 polnilni mesti z 50kW in ostale na šuko 2kW ipd trike) in dodatno še vsaj 6kW na stanovanje. to smo na skoraj 0,4MW moči samo za en (mali) blok.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: damirj79 ()

Utk ::

"UTK" še ene slabosti ni povedal glede EV.

To ni res.
Največja slabost so veliki stari proizvajalci, ki kot da nočejo prodajat še to revščino od EV-jev, ki jih imajo.
Slabost so polnilnice za katere nihče ne skrbi.
Slabost so predpisi, ki ne zahtevajo vsaj cevi, če že ne kabla, po novih parkiriščih.

Pa tudi vsaj 20x sem napisal, da _NIKOLI_ ne bomo dobili EV, ki ga bi napolnil v 2 minutah za 1000 km, oz. da vsaj ne bo to ekonomsko smiselno, pa tudi da se z EV-jem po AC na dolge razdalje enostavno ne splača vozit več kot nekih 130-140, v bistvu bi reku da še manj, sicer odvisno od avta in razdalje. Ne (samo) zarad denarja, ampak ker če greš malo počasneje, boš zelo verjetno prišel na cilj brez zaustavljanja.

johnnyyy ::

Utk je izjavil:

10 jurjev se zelo hitro porabi na gorivu in na servisih. Ampak, kdo pa še kaj računa...

Odvisno od kilometrov. Recimo jaz imam na svojem dizlu porabo okrog 5l/100 oz. preračunano 8€/100km. Gorivo za 10kkm me stane cca 800€, pa še 200€ za servis. Torej imam 10k€ za 10 let goriva in servisa.

Utk ::

Ampak zdaj pišeš, kot da EV nima stroškov polnjenja in servisov.

Ima, ampak so bistveno nižji. Sicer pa kitajski EV v rangu cliota stane pod 20 jurjev, in ni 10 jurjev dražji. V rangu golfa pa stane že enako. V rangu bmw 3, je tesla v bistvu cenejša.

Računica polnilnic na bloku je enostavna. Če je v njem npr 20 stanovanj, in vsako stanovanje ima en EV, potem bi moral blok imeti zagotovljenih 20*11kW moči samo za polnjenje EV vozil (čeprav se lahko gremo tudi overprovisioning in računamo, da vsi hkrati ne bodo nikoli polnili Evja ali pa znižamo na 7kW polnjenje, ali pa bi dali recimo 2 ali 3 polnilni mesti z 50kW in ostale na šuko 2kW ipd trike) in dodatno še vsaj 6kW na stanovanje. to smo na skoraj 0,4MW moči samo za en (mali) blok.

Jaz 18,000 km letno naredim s polnjenjem z 2 kw na šuku vtičnici. To pripelješ na vsak parking pred blok in je to to. Če imajo v stanovanju 3x20, ali pa vsaj 3x16 varovalke, zakaj zaboga bi bla 2 kw na parkingu po stanovanju problem?
Čez čas pa tudi par 11 kw polnilnic na vsakih 10 parkinih mest ne bi bila taka stvar, če bi bilo potrebno.

johnnyyy je izjavil:

Utk je izjavil:

10 jurjev se zelo hitro porabi na gorivu in na servisih. Ampak, kdo pa še kaj računa...

Odvisno od kilometrov. Recimo jaz imam na svojem dizlu porabo okrog 5l/100 oz. preračunano 8€/100km. Gorivo za 10kkm me stane cca 800€, pa še 200€ za servis. Torej imam 10k€ za 10 let goriva in servisa.

Sej ni 10 jurjev razlike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gambino ::

MikeRotch je izjavil:

Nikoli ne stojim na bencinski ampak res nikoli, to so spet nebuloze lastnikov EVjev.


Še vedno imaš povprečen čas polnjenja cca. 10 minut na tank, kakorkoli obrneš.

No. Glede na to, da si edini v Sloveniji, ki nikoli nikogar ne čaka, je mogoče 8 minut.


Lej tankam pri Tuš-u v BTCju in tam nikdar nisem čakal. Gre nekje 1l/s, 70l, 70S in če grem noter plačat ne rabim več kot 3 minute, če ne še manj, tako da ..... 8, 10 minut ne se hecat, če grem še gume napumpat ne rabim toliko!

MrStein ::

Gregor P je izjavil:

Pač se razume, da imajo EV-ji tudi neke prednosti, ampak ne morete pa potem na drugi strani primerjati klasike kot da - karikiram - moramo še vedno iti v lekarne po bencin:|

Hja, ne vem kdo je privlekel čas polnjenja, ki je manj kot tisočinka časa življenja. :P

mehatronik12 je izjavil:

Polnjenje doma je edina varijanta, ki ima trenutno smisel! ==> če imaš še panele pa itak je EV super
Vse drugo je zelo zamudno in stroškovno dražje.
To je dejstvo.

Tisti ki nimajo te možnosti (vsi ki so v bloku), je EV no go

Pe še za druge (večino,ne vse) je "drugi" avto. Čeprav trdijo, da je "prvi".
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Gambino ::

mehatronik12 je izjavil:

Polnjenje doma je edina varijanta, ki ima trenutno smisel! ==> če imaš še panele pa itak je EV super
Vse drugo je zelo zamudno in stroškovno dražje.
To je dejstvo.

Tisti ki nimajo te možnosti (vsi ki so v bloku), je EV no go

Moje izkušnje na polnilnicah v LJ in MB.
Okolica UKC LJ kamor pogosto hodim.
- v okolici je 12 polnilnic
- 30% jih ne dela
- če prideš ob delavnih urah ni šans da je kateri fraj, polovica jih polni , polovica jih pač parkira z EV tam ker je zastonj
- Vsakič 3-ič je ena prosta, po mojih izkušnjah
- Do pol ure se vozim po LJ da najdem nekaj prosto potem pa na avtobus pa v UKC....
- Cena 0,4€/kw/h, torej za 3h 13.2€ ==> ali za (33Kw)150km 13,2€

Polnilnice v MB:
- ponavadi poizkusim polniti pri gledališču (ker pač imam tam opravke...)
- vsakič 4-tič je mesto prosto
- pri onih pri parku pa itak nikoli
- parkirajo gor EV-ji brez da sploh dajo kabel not, nikoli še nisem videl kazni....

To je realna izkušnja!


No končno nekdo, ki je realno napisal svojo izkušnjo, hvala!

Utk ::

Pe še za druge (večino,ne vse) je "drugi" avto. Čeprav trdijo, da je "prvi".

Nekateri iz limone delamo limonado, drugi se pa kregate o semantiki in gledate kako vam limone gnijejo.

MikeRotch ::

Lej tankam pri Tuš-u v BTCju in tam nikdar nisem čakal.


Ja, seveda. Ti tankaš v BTCju in potem se voziš 1500km do Rima in nazaj :)

johnnyyy ::

Utk je izjavil:

Sej ni 10 jurjev razlike.

Ja saj tudi če je 5k razilke, to pomeni 5 let. Pa to je v best case primeru, torej da za EV ne bi plačal nič za štrom in nič za vzdrževanje. Polnilnice ti hitro zaračunajo po 0.40€/kWh (pri porabi 15kWh/100km to stane 6€/100km) ali pa še več, kar ti računico precej obrne.

Tako za moj primer, ko delam sorazmerno malo km, mi gorivo ne prinese takšnega prihranka kot bi si želel.

damirj79 ::

Utk je izjavil:


Jaz 18,000 km letno naredim s polnjenjem z 2 kw na šuku vtičnici. To pripelješ na vsak parking pred blok in je to to. Če imajo v stanovanju 3x20, ali pa vsaj 3x16 varovalke, zakaj zaboga bi bla 2 kw na parkingu po stanovanju problem?
Čez čas pa tudi par 11 kw polnilnic na vsakih 10 parkinih mest ne bi bila taka stvar, če bi bilo potrebno.


Ja tu ti dam prav... Ampak zaradi visoke porabe oz moči, so nam pravkar uvedli 5 časovnih blokov in dogovorjeno moč in to dodatno plačujemo, še posebno viške čez dogovorjeno moč. Ina nam že sedaj to ni prav, kaj šele bo, ko bodo te bloke še dodatno podražili, vse na račun višanja moči zaradi polnjenja BEV doma. To je najbolj enotavno vse udariti. V resnici bi pa bilo čisto dovolj, da bi udarili samo tiste ki imajo BEV, da bi država dobila svoj davek. Lastnik BEv bi za polnje doma moral vgraditi ločen števec in porabo bi plačeval po neki drugi, višji ceni. Mislim seveda na polnilnice z 7kW ali 11kW ali višje, ker tisti ki mu je dovolj šuko 2kW, kot tebi, ti pač niso nek problem. Tako smo pa sedaj nej***i vsi :)

Utk ::

johnnyyy je izjavil:

Utk je izjavil:

Sej ni 10 jurjev razlike.

Ja saj tudi če je 5k razilke, to pomeni 5 let. Pa to je v best case primeru, torej da za EV ne bi plačal nič za štrom in nič za vzdrževanje. Polnilnice ti hitro zaračunajo po 0.40€/kWh (pri porabi 15kWh/100km to stane 6€/100km) ali pa še več, kar ti računico precej obrne.

Tako za moj primer, ko delam sorazmerno malo km, mi gorivo ne prinese takšnega prihranka kot bi si želel.

Zakaj imaš pa dizl sploh? Ljudje so, in nekateri še zmeraj, plačevali 2-3 jurje več za dizl namesto bencinarja, ki jim je prihranil morda 2 evra na 100 km. 6-8 jurjev več, če ti prihrani 5-6 evrov, je pa preveč.
V resnici smo tu nekje. S tem da pri EVju dobiš gratis avtomatski menjalnik, "webasto", pa ponavadi še marsikaj. Ja, we get it, lahko imaš to v vsakem avtu, ampak potem ni niti več tistih 8 jurjev razlike.

damirj79 ::

razlike v nakupni ceni avta z bencin in dizel motorji več ni.

Utk ::

Pri dražjih, kjer tudi električni stanejo praktično enako, ni razlike.
Pri cenejših je še zmeraj.

Predvsem pa ni razlike zato, ker dizla več nihče noče.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

MrStein ::

Utk je izjavil:

Ja, verjetno ker so Slovenci milijonarji in imajo preveč denarja...

Ne, bolj verjetno ker so neumni in ne znajo računat.

Malo poglejte po forumu. Vsak, ki ne prinese domov vsaj 5 jurjev, tu velja za totalno nesposobnega. In potem jokate nad ceno neke usrane tesle za 40 jurjev. Ali je pa celo kitajc za 25 predrag.
In pri vsej tej sposobnosti in bogatiji si niste sposobni enga parkinga omislit in štekarja na njem zmontirat.

Pa ok, če nekdo noče, mu ni treba, briga me. Ampak ne govorit, da se "ne da".

Seveda se da. Lahko prodaš hišo in kupiš tri nove Tesle. Razumno seveda ni. Ampak... a ne?

Folk ima plače od 1000 do 2000 EUR. In si avta za 30 ali več tisoč ne more privoščiti.
Lepo kupi rabljenega za recimo 5000 EUR in ima stroške 15000 EUR za gorivo v 10 letih, kar je 20000 EUR.
Kaki EV dobi za ta denar? Pa recimo, da ni v bloku.

Utk je izjavil:

1/3 slovencev živi v blokih, ne da se ne da, ne morejo montirat polnilnice.

Bollocks. Gledam en blok, ravno na novo postavljajo parking, garaže oz. nadstreške. Nikomur ni niti na pamet padlo, da bi potegnil vsaj cev za kakšen kabel kdaj v prihodnosti. So be it...

Pa pustmo njih, očitno nočejo, zakaj pa 2/3 nima električnega?

25k€ za drugi avto pri hiši je pač tu mač, če dobiš kliota za 15k€ :) z razliko 10k€ se voziš celo življenje, pa še "kitajc" ni.

10 jurjev se zelo hitro porabi na gorivu in na servisih. Ampak, kdo pa še kaj računa...

Pa lepo prosim, izračunaj mi. Ali MikeRotch. Ali kdorkoli. Če je tako preprosto.

Recimo, kam iz bloka potegnem kabel in koliko to stane?

MikeRotch je izjavil:

Poglej na parkirišče. To je mainstream.


Ne, to je bilo mainstream 10 let nazaj. Povprečna starost avtomobila v Sloveniji je nekih 10 let, če se ne motim.

Kot sem rekel, pokaži mi dva ugodna EV in takoj kupim. In tišina je bila. Ker ni ne ceneje ne ugodneje.


Tesla Model Y npr. Daleč najboljši price/performance na trgu v svojem razredu.

Lahko gremo pa po posameznih razredih oz. segmentih, če želiš bolj natančen odgovor.

20-30 tisoč EUR (v resnici 20-25 ampak so tako podražili, da je malo pametnega tam)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

damirj79 ::

Utk je izjavil:

Ali je pa celo kitajc za 25 predrag.


Kitajc za 25 je def predrag :)

Utk ::

Folk ima plače od 1000 do 2000 EUR. In si avta za 30 ali več tisoč ne more privoščiti.
Lepo kupi rabljenega za recimo 5000 EUR in ima stroške 15000 EUR za gorivo v 10 letih, kar je 20000 EUR.
Kaki EV dobi za ta denar? Pa recimo, da ni v bloku.

Če mi najdeš avto za 5 jurjev, ki bo v naslednjih 10 letih imel samo strošek goriva, potem tudi jaz prodam vse svoje avte in kupim "tvojga". Pa da ni ravno v velikosti twinga.

Recimo, kam iz bloka potegnem kabel in koliko to stane?

To je tvoj problem, ne moj.

damirj79 je izjavil:

Utk je izjavil:

Ali je pa celo kitajc za 25 predrag.


Kitajc za 25 je def predrag :)

TCO.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

MikeRotch ::

20-30 tisoč EUR (v resnici 20-25 ampak so tako podražili, da je malo pametnega tam)


Za 25-30k se najde veliko zanimivega.

Pod 25k bolj malo, zaenkrat. Čez kakšno leto ali 2 pa bo tudi v tem segmentu kar nekaj konkurence. Za par zanimivih avtomobilov se že pobirajo avansi. C3, Škoda Elroq, Kia EV3 itd.

Btw, Kitajc ima MPC okoli 25k. Ko odšteješ subvencijo si na 18k.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MikeRotch ()

johnnyyy ::

Utk je izjavil:

Zakaj imaš pa dizl sploh? Ljudje so, in nekateri še zmeraj, plačevali 2-3 jurje več za dizl namesto bencinarja, ki jim je prihranil morda 2 evra na 100 km. 6-8 jurjev več, če ti prihrani 5-6 evrov, je pa preveč.
V resnici smo tu nekje. S tem da pri EVju dobiš gratis avtomatski menjalnik, "webasto", pa ponavadi še marsikaj. Ja, we get it, lahko imaš to v vsakem avtu, ampak potem ni niti več tistih 8 jurjev razlike.

Pač življenje, ko delaš več km pa se splača imeti dizla, potem pa se ti čez nekaj let življenje malce spremeni, ne delaš več toliko km, avta pa zaradi tega tudi ne menjaš.

Na koncu pač nimaš rešitve, kjer bi rekel, da je neka rešitev najbolja za vse. V določenih primerih se ti bolj splača eno, v določenih primerih drugo.

damirj79 ::

MikeRotch je izjavil:

20-30 tisoč EUR (v resnici 20-25 ampak so tako podražili, da je malo pametnega tam)


Za 25-30k se najde veliko zanimivega.

Pod 25k bolj malo, zaenkrat. Čez kakšno leto ali 2 pa bo tudi v tem segmentu kar nekaj konkurence. Za par zanimivih avtomobilov se že pobirajo avansi. C3, Škoda Elroq, Kia EV3 itd.

Btw, Kitajc ima MPC okoli 25k. Ko odšteješ subvencijo si na 18k.


Ja ker je trenutna subvencija 7200€ :) naslednje leto bo... koliko? 10000€ ali 1000€ ? :) Za MPC bi bila prodaja klavrna, enako tudi s subvencijo 1000€. Tako pa za 18k€ spregledamo kake minuse, verjetno ima kar nekaj potencialnih kupcev. Dejmo počakt še 2025 in napovedi za 2026 :) verjetno bo kaj bolj uporabnega prišlo.

damirj79 ::

MikeRotch je izjavil:

Lej tankam pri Tuš-u v BTCju in tam nikdar nisem čakal.


Ja, seveda. Ti tankaš v BTCju in potem se voziš 1500km do Rima in nazaj :)


Ma iditosko :) enako kot ti polniš EV doma, bi lahko tudi ICE polnil doma. Saj rabiš samo eno par tisoč litrsko cisterno, ni nobene ovire glede tega.Enako bi tako tudi doma porabil za tankat ICE samo 10sek.

Gambino ::

MikeRotch je izjavil:

Lej tankam pri Tuš-u v BTCju in tam nikdar nisem čakal.


Ja, seveda. Ti tankaš v BTCju in potem se voziš 1500km do Rima in nazaj :)


Seveda, rekord je nekaj čez 1500km z enim tankom.

Utk ::

Ok, ampak drugič prosim ne delaj gužve za tovornjaki, tist prostor je rezerviran za električne.

MikeRotch ::

Saj rabiš samo eno par tisoč litrsko cisterno, ni nobene ovire glede tega.Enako bi tako tudi doma porabil za tankat ICE samo 10sek.


Haha, spet huda mentalna gimnastika.

Štekar pred blokom je nerešljiv problem, par 1000l cisterna nafte pa nekaj povsem običajnega :)

Seveda, rekord je nekaj čez 1500km z enim tankom.


Ja, seveda. Pa vse to v enem kosu, brez postanka, s scanjem v flašo :)

Nekateri malo preveč gledate cannonball rune na youtube :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MikeRotch ()

MrStein ::

Utk je izjavil:

Folk ima plače od 1000 do 2000 EUR. In si avta za 30 ali več tisoč ne more privoščiti.
Lepo kupi rabljenega za recimo 5000 EUR in ima stroške 15000 EUR za gorivo v 10 letih, kar je 20000 EUR.
Kaki EV dobi za ta denar? Pa recimo, da ni v bloku.

Če mi najdeš avto za 5 jurjev, ki bo v naslednjih 10 letih imel samo strošek goriva, potem tudi jaz prodam vse svoje avte in kupim "tvojga". Pa da ni ravno v velikosti twinga.

Recimo, kam iz bloka potegnem kabel in koliko to stane?

To je tvoj problem, ne moj.

Saj to pravim ves čas. (da nimaš argumentov)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Utk ::

Jaz živim argumente.

Vi pa filozofirate o njih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

Tukaj nekateri rabite temo "Zakaj EV infrastruktura ni prava stvar". BEV kot vozilo in koncept se je od odprtja te teme razvil, omejuje ga infrastruktura. Jaz se strinjam, da je v blokih tezko, ampak to ne pomeni, da so danasnja vozila zanic. So pa bila vmes v splosnem relativno zanic kar nekaj casa.

Zgodovina sprememb…

Gambino ::

MikeRotch je izjavil:

Saj rabiš samo eno par tisoč litrsko cisterno, ni nobene ovire glede tega.Enako bi tako tudi doma porabil za tankat ICE samo 10sek.


Haha, spet huda mentalna gimnastika.

Štekar pred blokom je nerešljiv problem, par 1000l cisterna nafte pa nekaj povsem običajnega :)

Seveda, rekord je nekaj čez 1500km z enim tankom.


Ja, seveda. Pa vse to v enem kosu, brez postanka, s scanjem v flašo :)

Nekateri malo preveč gledate cannonball rune na youtube :)


V eno smer v enem kosu, seveda.

fikus_ ::

kow je izjavil:

fikus_ je izjavil:


Še vprašanje, kakšna je cena elektrika za eno polnjenje na tej polnilnici?!


Verjetno kaksnih x3 cene. Itak pa v splosnem samo "dotocis" da prides do cilja. Ce si pa "blokar" in redno hitro polnis, imas pa itak razne membership scenarije, ki ti zbijejo ceno polnenja.

Poleg tega imajo vsi novejsi bloki garaze in ni nobenega pametnega razloga, da se tam ne postavlja infrastruktura, ki omogoca pocasno polnenje cez noc ipd.


Tukaj link do Petrolovih cenikov, da ne bomo na pamet pisali

https://www.petrol.si/mobilnost/zasebni...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

damirj79 ::

MikeRotch je izjavil:

Saj rabiš samo eno par tisoč litrsko cisterno, ni nobene ovire glede tega.Enako bi tako tudi doma porabil za tankat ICE samo 10sek.


Haha, spet huda mentalna gimnastika.

Štekar pred blokom je nerešljiv problem, par 1000l cisterna nafte pa nekaj povsem običajnega :)



Ne vem koliko je običajna cisterna, ampak nekateri še kar vgrajujejo za ogrevanje hiše tudi peči na kurilno olje :) tudi nekateri bloki so imeli/imajo cisterno za ogrevanje še vedno. Že imajo svojo računico, očitno torej ni težava v tem, da se ne bi dalo. Dalo bi se, ampak tega noben pr zdravi pameti ne dela, ker par minut na teden preživet na bencinski ni neki baubau, kot ga hočeš/hočete vi tu prikazat, medtem ko pol ure je pa pač problem. Upam, da ni prehudo zapleteno to zate razumet in da ne boš odpisal nazaj v smislu, da en podaljšek za elektriko je pa 100x bolj enostavn.

MikeRotch ::

medtem ko pol ure je pa pač problem


Ne, ni.

jernejl ::

Utk je izjavil:

Ja, verjetno ker so Slovenci milijonarji in imajo preveč denarja...

Ne, bolj verjetno ker so neumni in ne znajo računat.

Malo poglejte po forumu. Vsak, ki ne prinese domov vsaj 5 jurjev, tu velja za totalno nesposobnega. In potem jokate nad ceno neke usrane tesle za 40 jurjev. Ali je pa celo kitajc za 25 predrag.
In pri vsej tej sposobnosti in bogatiji si niste sposobni enga parkinga omislit in štekarja na njem zmontirat.

Pa ok, če nekdo noče, mu ni treba, briga me. Ampak ne govorit, da se "ne da".
Če se nekaj da, niti približno ne pomeni, da je tudi bolje. Pred blokom ponavadi ne moreš kar kupit parkirnega mesta, ker niso naprodaj. Lahko si omisliš privat parking ali garažo 500m stran. In plačaš shitload dnarja za to plus za polnilnico in priklop. In potem ugotoviš, da ne samo, da je to drago, ampak je tudi manj udobno, če imaš avto 500m stran namesto na parkingu pred blokom. Torej smo pri tem, da "se da", ampak je slabše. Kdor je pa neumen in ne zna računat, bo pa morda res tako naredil in potem razlagal, kako ga prevoženih 100km košta samo dva evra :))

pegasus ::

Utk ::

jernejl je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, verjetno ker so Slovenci milijonarji in imajo preveč denarja...

Ne, bolj verjetno ker so neumni in ne znajo računat.

Malo poglejte po forumu. Vsak, ki ne prinese domov vsaj 5 jurjev, tu velja za totalno nesposobnega. In potem jokate nad ceno neke usrane tesle za 40 jurjev. Ali je pa celo kitajc za 25 predrag.
In pri vsej tej sposobnosti in bogatiji si niste sposobni enga parkinga omislit in štekarja na njem zmontirat.

Pa ok, če nekdo noče, mu ni treba, briga me. Ampak ne govorit, da se "ne da".
Če se nekaj da, niti približno ne pomeni, da je tudi bolje. Pred blokom ponavadi ne moreš kar kupit parkirnega mesta, ker niso naprodaj. Lahko si omisliš privat parking ali garažo 500m stran. In plačaš shitload dnarja za to plus za polnilnico in priklop. In potem ugotoviš, da ne samo, da je to drago, ampak je tudi manj udobno, če imaš avto 500m stran namesto na parkingu pred blokom. Torej smo pri tem, da "se da", ampak je slabše. Kdor je pa neumen in ne zna računat, bo pa morda res tako naredil in potem razlagal, kako ga prevoženih 100km košta samo dva evra :))

Raje (tudi) garažo 500m stran kot loterija vsak večer, če boš imel kje parkirat. Vsaj na travi, če že ne na parkingu.
Ali pa prodaš vse skupaj in kupiš stanovanje s parkingom v normalnem bloku, kjer ne živijo samo socialci...

BigWhale ::

Gambino je izjavil:

S tem samo priznavaš, da avto ne uporabljaš za dolge razdalje, potem predvidevam, da tudi kilometrov ne more biti veliko oz se jajcaš samo po mestu.

Joj, daj ne bluzi no. Jaz se enkrat na mesec z EVjem vozim iz Slovenije v Beograd in nazaj. V enem letu sem naredil okrog 33.000km.


Gambino je izjavil:

Nikoli ne stojim na bencinski ampak res nikoli, to so spet nebuloze lastnikov EVjev.

Horseshit. VEDNO stojis na crpalki. Sem pa preprican, da se ti je ze zgodilo, da je bil tudi kdo pred tabo.

damirj79 ::

MikeRotch je izjavil:

medtem ko pol ure je pa pač problem


Ne, ni.


Tebi ni, ostalim 95% slovencem (raje štejemo še kak % več) pa očitno ne deli tega mnenja.

johnnyyy ::

damirj79 je izjavil:

Že imajo svojo računico, očitno torej ni težava v tem, da se ne bi dalo. Dalo bi se, ampak tega noben pr zdravi pameti ne dela, ker par minut na teden preživet na bencinski ni neki baubau, kot ga hočeš/hočete vi tu prikazat, medtem ko pol ure je pa pač problem. Upam, da ni prehudo zapleteno to zate razumet in da ne boš odpisal nazaj v smislu, da en podaljšek za elektriko je pa 100x bolj enostavn.

Potrebno se je zavedati, da se je večina računice dela malce pred investicijo glede na trenutne informacije. To da se danes ogrevaš na kurilca, ni posledica računice iz lanskega leta ampak n-let nazaj, ko si kupil peč. In podobno je potrebno gledati na druge investicije.

In če gledam pri nas v bloku, je "trenutna računica" takšna, da imamo premalo električnih avtomobilov, da bi se etažnim lastnikom splačalo iti v investicijo polnilnic. Po drugi strani pa gre tehnologija naprej in težko je reči kaj bo čez 10 let. Pri nas so tri RTP postaje (2x110kV in 220kV) v radiju nekaj km in če bo v prihodnosti tehnologija omogočala polnenje npr 500kW lahko tam pričakujemo hitre polnilnice, kjer boš 100kWh napolnil v 12min. In tako se lahko zgodi, da se bo današnja investicija v polnilnice okrog bloka čez n-let pokazala kot nesmiselna.

Nekaj podobnega se dogaja trenutno pri nas z nepremičninami. Zaradi boomerske generacije in filozofije, da mlajši pomagajo starejšim se je delalo velike boomerske bajte. Danes pa so celotna nadstropja prazna saj želijo mladi iti in "biti na sojem".

BigWhale ::

Ko bodo vsi tisti, ki lahko polnijo doma, presli na EVje, bo tudi za blokarje mnogo mnogo lazje, ker bo vec infrastrukture in vec razumevanja za potrebo po infrastrukturi. Dokler polnis doma, se vozis precej ceneje kot na dizej ali bencin. Ce imas pa se elektrarno pa je vse skupaj se bolj ugodno.

In ja, z EVjem je v veliki vecini primerov precej manj dela s tankanjem kot z ICEVjem. Jaz sem se tekocino za pranje stekla nekajkrat kupil v Mercatorju in mi niti zaradi tega ni treba vec na crpalko.

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Gregor P je izjavil:

A to je tista ta najdražja garaža v Ljubljani, kjer ura stane ranga 5 evrov (na pamet sedaj, ker se več ne spomnim cene), ali katera druga?

Nekaj čez 2 je ura. Sej pri tistih šiptarjih zadaj ne vem kolk je manj, če sploh, ampak tam si lepo pod streho, na suhem in v senci.

Hvala za povratno informacijo. Sem potem najbrž tam parkiral potem za dlje časa, ker se samo spomnim, da sem bil kar presenečen nad ceno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

damirj79 ::

johnnyyy je izjavil:

damirj79 je izjavil:

Že imajo svojo računico, očitno torej ni težava v tem, da se ne bi dalo. Dalo bi se, ampak tega noben pr zdravi pameti ne dela, ker par minut na teden preživet na bencinski ni neki baubau, kot ga hočeš/hočete vi tu prikazat, medtem ko pol ure je pa pač problem. Upam, da ni prehudo zapleteno to zate razumet in da ne boš odpisal nazaj v smislu, da en podaljšek za elektriko je pa 100x bolj enostavn.

Potrebno se je zavedati, da se je večina računice dela malce pred investicijo glede na trenutne informacije. To da se danes ogrevaš na kurilca, ni posledica računice iz lanskega leta ampak n-let nazaj, ko si kupil peč. In podobno je potrebno gledati na druge investicije.

In če gledam pri nas v bloku, je "trenutna računica" takšna, da imamo premalo električnih avtomobilov, da bi se etažnim lastnikom splačalo iti v investicijo polnilnic. Po drugi strani pa gre tehnologija naprej in težko je reči kaj bo čez 10 let. Pri nas so tri RTP postaje (2x110kV in 220kV) v radiju nekaj km in če bo v prihodnosti tehnologija omogočala polnenje npr 500kW lahko tam pričakujemo hitre polnilnice, kjer boš 100kWh napolnil v 12min. In tako se lahko zgodi, da se bo današnja investicija v polnilnice okrog bloka čez n-let pokazala kot nesmiselna.

Nekaj podobnega se dogaja trenutno pri nas z nepremičninami. Zaradi boomerske generacije in filozofije, da mlajši pomagajo starejšim se je delalo velike boomerske bajte. Danes pa so celotna nadstropja prazna saj želijo mladi iti in "biti na sojem".


Tako. Zato pravim, da EV ja, ampak je za tisto "prava stvar" še malo prezgodaj, nismo še tam. Res pa mora nekdo orati ledino, ker brez njih tudi napredka tu ne bi bilo. Ker smo uspeli v 10ih letih hitrosti polnjenja iz dveh ur spravit na 20min, bomo verjetno potrebovali še 10 let za spravit na recimo 5min, kar bo pa že uporabno.

Kalibri ::

BigWhale je izjavil:

Jaz sem se tekocino za pranje stekla nekajkrat kupil v Mercatorju in mi niti zaradi tega ni treba vec na crpalko.
Se ti zdi to nek dosežek? Jaz jo kupim v Hoferju, pa ne delam big deal iz tega.

kow ::

MrStein je izjavil:

Kot rečeno, je EV "prava stvar" za neko manjšino. Ta druge ni. Samo fanatiki ne morejo tega dejstva sprejeti.

Kot sem rekel, pokaži mi dva ugodna EV in takoj kupim. In tišina je bila. Ker ni ne ceneje ne ugodneje.

Glede prej omenjenega parkirišča: bila bi polna EV-jev in bi ne-EV bila redkost. Pa je realnost obratna. Ja, verjetno ker so Slovenci milijonarji in imajo preveč denarja...


Tukaj si mocno zgresil. Kupovanje avtomobilov je ze samo po sebi "prava stvar" za manjsino. Sam redko slisim, da kdo kupi nov avto. Ponavadi so to samske zenske ali starejsi gospodje. Ter seveda precej premozni.
Velika vecina pa kupuje nekaj let stare avtomobile, pa vse do starih kant. Je pa mozno, da zivim v baloncku. Je pa tudi samoumevno, da brez vecjega stevila novih kupcev v premoznejsih drzavah, bi morali Slovenci kupiti vec avtomobilov.

Prvi dober BEV je bil Tesla 3, ki je Evropo prisel v vecjih stevilkah, ce se ne motim, leta 2019. Zdaj pa sestejmo ena plus ena. Na trgu enostavno ni dovolj (dobrih) elektricnih vozil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

a_borlak ::

damirj79 je izjavil:

Utk je izjavil:

1/3 slovencev živi v blokih, ne da se ne da, ne morejo montirat polnilnice.

Bollocks. Gledam en blok, ravno na novo postavljajo parking, garaže oz. nadstreške. Nikomur ni niti na pamet padlo, da bi potegnil vsaj cev za kakšen kabel kdaj v prihodnosti. So be it...

Pa pustmo njih, očitno nočejo, zakaj pa 2/3 nima električnega?

25kEUR za drugi avto pri hiši je pač tu mač, če dobiš kliota za 15kEUR :) z razliko 10kEUR se voziš celo življenje, pa še "kitajc" ni.

10 jurjev se zelo hitro porabi na gorivu in na servisih. Ampak, kdo pa še kaj računa...


Ampak zdaj pišeš, kot da EV nima stroškov polnjenja in servisov.

Računica polnilnic na bloku je enostavna. Če je v njem npr 20 stanovanj, in vsako stanovanje ima en EV, potem bi moral blok imeti zagotovljenih 20*11kW moči samo za polnjenje EV vozil (čeprav se lahko gremo tudi overprovisioning in računamo, da vsi hkrati ne bodo nikoli polnili Evja ali pa znižamo na 7kW polnjenje, ali pa bi dali recimo 2 ali 3 polnilni mesti z 50kW in ostale na šuko 2kW ipd trike) in dodatno še vsaj 6kW na stanovanje. to smo na skoraj 0,4MW moči samo za en (mali) blok.


Po tvoji logiki na vsakega Slovenca odpade polovica ročke na črpalki? Daj no, blokovci ne rabi vsak svojega polnilnega mesta, že vsak tretji je več kot dovolj. Poleg tega ne rabijo niti hitrega polnenja, počasno, 15A (se pravi 3,6kW) je več kot dovolj. Če polni vsako noč je to vsaj 25kWh ali 150km. Močno dvomim, da se *vsi* blokovci vsak dan vozijo v službe več kot 100km stran, velika večina jih ima službe morda 10km stran. Skratka nobenega razloga, da vsi rabijo polno moč, dovolj sta dve 11kW, 6 počasnih in vsi bodo imeli dovolj polne avte za teden. Za čez vikend se pa pač bodo dogovorili, saj ni težko.

MikeRotch ::

Povprečno število prevoženih kilometrov (km/leto) - 12.653

https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/...

Podatki so sicer stari, ampak verjetno ni nekih ogromnih odstopanj.
««
1181 / 1188
»»