» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1145 / 1171
»»

Utk ::

Kdaj in kje si se ti nazadnje vozil, da nek električni terenec ne bi zmogel, ker ne bi imel prestav?

Gregor P ::

Torej sem jaz merodajen za to? Če jaz rabim kje prestave, pol jih vsi rabimo, če pa ne, potem naj jih nima nobeden?:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Elektronika je tudi na terenu boljsa. Das motor na vsako kolo pa je. Elektricni MB G npr.: https://www.motor1.com/reviews/719118/2...

Ker na koncu steje kaksen navor je na razpolago na kolo in kako hitro se ga regulira. Near-wheel ali celo in-wheel sta tu vsekakor boljsa stvar od enega motorja z menjalniki in klasicinimi diferenciali. Ostane samo se faktor teze, pa se to se bo samo izboljsalo. Enostavno ni nobenega dobrega razloga za rocni menjalnik. In to velja tudi za sportno voznjo. Razen ce ma kdo kako dobro razlago zakaj je ukvarjanje s tremi pedali in iskanjem prave prestave oz. obratov bolj sportno. Hitro sigurno ni.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Torej sem jaz merodajen za to? Če jaz rabim kje prestave, pol jih vsi rabimo, če pa ne, potem naj jih nima nobeden?:D


Jaz sem prepričan, da jih ne rabiš niti ti, niti jaz, niti nihče drug tu.

Se mi je zdelo da samo nakladaš... Isto kot dronxy.

codeMonkey je izjavil:

Enostavno ni nobenega dobrega razloga za rocni menjalnik. In to velja tudi za sportno voznjo.

Ja, celo cvt, ki pri internetnih dirkačih velja kot ultimativni "antišportni" in penzionistični menjalnik, so prepovedali v formuli 1, ker je bil par sekund hitrejši od vseh ročnih. Ampak tu imamo večje mojstre kot so bli takrat Prost, Mensel in podobni...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hojnikb ::

codeMonkey je izjavil:

Elektronika je tudi na terenu boljsa. Das motor na vsako kolo pa je. Elektricni MB G npr.: https://www.motor1.com/reviews/719118/2...

Ker na koncu steje kaksen navor je na razpolago na kolo in kako hitro se ga regulira. Near-wheel ali celo in-wheel sta tu vsekakor boljsa stvar od enega motorja z menjalniki in klasicinimi diferenciali. Ostane samo se faktor teze, pa se to se bo samo izboljsalo. Enostavno ni nobenega dobrega razloga za rocni menjalnik. In to velja tudi za sportno voznjo.


In wheel defenitivno odpade, če hočes velik navora, ker potem ti odpade tudi reduktur... Ker praktično vsi EVji majo vsaj reduktor (iz obvious razlogov), če ne tudi diff, če gre več kolesn na en motor...
#brezpodpisa

codeMonkey ::

hojnikb je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Elektronika je tudi na terenu boljsa. Das motor na vsako kolo pa je. Elektricni MB G npr.: https://www.motor1.com/reviews/719118/2...

Ker na koncu steje kaksen navor je na razpolago na kolo in kako hitro se ga regulira. Near-wheel ali celo in-wheel sta tu vsekakor boljsa stvar od enega motorja z menjalniki in klasicinimi diferenciali. Ostane samo se faktor teze, pa se to se bo samo izboljsalo. Enostavno ni nobenega dobrega razloga za rocni menjalnik. In to velja tudi za sportno voznjo.


In wheel defenitivno odpade, če hočes velik navora, ker potem ti odpade tudi reduktur... Ker praktično vsi EVji majo vsaj reduktor (iz obvious razlogov), če ne tudi diff, če gre več kolesn na en motor...


Ni ravno res. In wheel ima dovolj navora, ko narejen za to (hlajenje, zasnova). Tezave ima z doseganjem visjih obratov (vrti se tam do 1500 rpm) in je bolj koncna hitrost problem. Reduktor pa je za low torque high rpm zasnove, ker imajo druge prednosti (izkoristek, kompaktnost)

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Morda imate prav in že danes nikjer ni več potrebe po ročnem prestavljanju ipd. Priznam, da to presega moje znanje, tako da sem prepustil UI (Bing Copilot) odgovor na to vprašanje:)

Indeed, while advancements in automotive technology have made manual transmissions less common, there are still scenarios where they are preferred, especially in off-roading and terrain driving. Here are some advantages of manual transmissions in such conditions:

- **Control**: Manual transmissions allow for better control over ascents, descents, and traction on loose terrain?.
- **Heat Management**: They handle heat better by spreading it evenly, especially when using lower gears?.
- **Precision**: Stick shift vehicles can ascend and descend with more precision, which is crucial in hilly terrain?.
- **Traction**: Low gears and semi-deflated tires promote much better traction and control?.

Manual transmissions are often favored by experts who navigate challenging terrain because they provide better traction and control when driving uphill or downhill. The ability to change gears as needed is a significant benefit?. However, modern automatic transmissions have also improved significantly and can handle off-road conditions well, making them suitable for beginners or those who prefer a less hands-on driving experience?.

In summary, while manual gears are not necessary for most daily driving situations, they still offer benefits for off-road enthusiasts who seek a more engaged driving experience with greater control over their vehicle's performance in demanding terrain.

Source: Conversation with Bing, 20/05/2024
(1) Is a Manual Transmission Better for Off-Roading?. https://fourwheelinsider.com/manual-tra...
(2) Is a Manual Transmission Better for Off-Roading?. https://bing.com/search?q=advantages+of...
(3) Which 4×4 Transmission Is The Best: Manual vs Auto? - Total 4x4. https://total4x4.com.au/magazine/4x4-gu...
(4) Why Manual Car Driving Lessons Remain Relevant Today - Driven2Drive. https://driven2drive.com/blog/why-manua...
(5) Manual Versus Automatic Driving: The Pros And Cons. https://northwestdrivingschool.com/manu...
(6) en.wikipedia.org. Manual transmission. @ Wikipedia
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Se pravi, si full of shit. Kot ponavadi.

Tudi če bi bilo to res, pa ni, v Sloveniji se sigurno ne proda 40,000 avtov z ročnimi menjalniki, ker to včasih v džungli centralne Afrike morda potencialno prav pride. In to sploh omenjat tu je idiotsko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

Pa nihce ne govori v ICE rocni vs ICE avtomatik. Ta primerjava pri vprasanju ce BEV rabi rocni menjalnik nima nobene podlage

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Se pravi, si full of shit. Kot ponavadi.

Tudi če bi bilo to res, pa ni, v Sloveniji se sigurno ne proda 40,000 avtov z ročnimi menjalniki, ker to včasih v džungli centralne Afrike morda potencialno prav pride. In to sploh omenjat tu je idiotsko.

Prosim, če se vzdržiš ad hominem napadov. Res ni potrebe po tem. Tudi sicer si se zapičil v nekaj, kar si sam vzel iz širšega konteksta.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

In kak je širši kontekst? Širši kontekst je tak, da si moral napisat nekaj proti, samo zato, da si napisal nekaj proti.

Gregor P ::

Sploh ne, celo napisal sem cit.

Gregor P je izjavil:


Dejstvo je, da bi jaz kot povprečen potrošnik najrajši kupil avto, ki me sam pripelje do cilja, ampak ker še nismo tam, je vseeno super, če mi vsaj prestavljati ni treba vmes med vožnjo.

Najbrž te je zmedel ta drugi odstavek …

Gregor P je izjavil:

Že samo, če bi moral voziti po veliko bolj zahtevnem terenu, pa potem nisem več običajni potrošnik in bi mi prestave še kako prav prišle, več jih je, tem bolje, ker elektronika pač kot rečeno le ni zmožna še vsega.
… ki si ga ti očitno razumel kot da sem jaz vrhunski voznik za po džungli; jaz pa sem le napisal, da če bi bil v takšni vlogi, je potem to izjema in v takšnem primeru nisi več navaden potrošnik. Potem ti je pa že UI odgovorila, kaj je najbolje v takšnih primerih.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Fritz ::

Na pravem terenu se precej ukvarjaš s tem kako obvladovati vozilo in je avtomatik samo plus, da se ti ni treba ukvarjati še s tem in dajati roko dol z volana. Blokade diferenciala in reduktor imaš tudi pri avtomatiku. Vojska in policija imata vsa terenska vozila z avtomatskim menjalnikom že od 90-ih prejšnjega stoletja naprej.

Ročni menjalniki so relikt zgodovine in nič hudega, če izginejo. Kdor ga res želi bo pač vozil starejše modele ali starodobnike.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

Lowink ::

Ah, segrevanje/širitev zraka ne bo umrlo še nekaj desetletij, so much better owerclock.

DamijanD ::

gogocak je izjavil:

2dark je izjavil:

gogocak je izjavil:

Saj teslo 3 SR imam tudi v izboru, ampak 8 tisoc razlike ni za zanemarit. Tu se pa lahko pozre da ni elekricnih sedezev, pa gretje in hlajenje le teh, matrix...
130km/h pa zal nikoli ne bom dosegel v povprecju na avtocesti ker to po pravilih ni mozno, ce si v povprecju na 110 se lahko tam gori zahvalis ;)

Mene zanima samo a mogoce kdo ve, je slucajno v tej akciji ze zavzet nov motor,ki bi ga naj vw ponudil ter drugacna baterija ki ima 59 kw namesto 58? Ali je samo napaka v zapisu?

Lp


Čudno, da men uspeva.


Vsaka ti čast, ker sem danes za foro sprobal Maribor-Šentrupert. Od doma imam ca 2 km do avtoceste, vse povsod vozil malenkost več kot je dovoljeno in sem parkiral z 106 KM/H povprečje na 70 km avtoceste.

Odvisno kdaj to testirate in po kakšni AC.
Nemec (baterylife), ki tudi testira EVje, dela range teste pri 130km/h. Nazadnje kar sem zasledil je bila ena verzija id.4 in povprečno je imel 125km/h. (doseg je bil pa okrog 330km pri tej hitrosti, če se pravilno spomnim).

kow ::

Fritz je izjavil:

Na pravem terenu se precej ukvarjaš s tem kako obvladovati vozilo in je avtomatik samo plus, da se ti ni treba ukvarjati še s tem in dajati roko dol z volana. Blokade diferenciala in reduktor imaš tudi pri avtomatiku. Vojska in policija imata vsa terenska vozila z avtomatskim menjalnikom že od 90-ih prejšnjega stoletja naprej.

Ročni menjalniki so relikt zgodovine in nič hudega, če izginejo. Kdor ga res želi bo pač vozil starejše modele ali starodobnike.


Skoda, ker je "pravi teren" danes kar asfalt in je to irrelevanto za 99% ljudi.

Avtomatik pri BEV pride kar - avtomatsko, tako da je pogovor itak brezpredmeten.

dronyx ::

Kar se tiče športa gre za to, da športnik obvlada čim bolje neke mehanike. Več je teh mehanik, bolj pride do izraza sposobnost in znanje. Recimo pri drag race električnih avtov sem prepričan, da z istim avtom moj rezultat ne bi bil nič bistveno drugačen od voznika F1. Pohodiš gas do konca in držiš volan. Vse ostalo je odvisno od pospeškov avta. Pa seveda ne trdim da bi morali sedaj tiščati povsod ročne menjalnike s sklopkami. Rally avti za WRC pa mislim da imajo še vedno menjalnike, čeprav so kakor vem neki hibridi. Mogoče bodo kdaj v prihodnosti tudi rally tekmovalni avtomobili električni.

Fritz ::

dronyx je izjavil:

Kar se tiče športa gre za to, da športnik obvlada čim bolje neke mehanike. Več je teh mehanik, bolj pride do izraza sposobnost in znanje. Recimo pri drag race električnih avtov sem prepričan, da z istim avtom moj rezultat ne bi bil nič bistveno drugačen od voznika F1. Pohodiš gas do konca in držiš volan. Vse ostalo je odvisno od pospeškov avta. Pa seveda ne trdim da bi morali sedaj tiščati povsod ročne menjalnike s sklopkami. Rally avti za WRC pa mislim da imajo še vedno menjalnike, čeprav so kakor vem neki hibridi. Mogoče bodo kdaj v prihodnosti tudi rally tekmovalni avtomobili električni.

To je stvar predpisov, ki določajo posamezna tekmovanja. Mislim, da je že široko dokazana učinkovitost dobrih avtomatskih menjalnikov pred mehanskimi menjalniki. Tako kot je dokazano, da so superračunalniki v šahu že pred časom presegli najboljše ljudi-šahiste.
"Težav ne moremo reševati z isto miselnostjo,
kot smo jo imeli, ko smo jih ustvarili."
A. Einstein

fikus_ ::

codeMonkey je izjavil:

Elektronika je tudi na terenu boljsa. Das motor na vsako kolo pa je. Elektricni MB G npr.: https://www.motor1.com/reviews/719118/2...

Ker na koncu steje kaksen navor je na razpolago na kolo in kako hitro se ga regulira. Near-wheel ali celo in-wheel sta tu vsekakor boljsa stvar od enega motorja z menjalniki in klasicinimi diferenciali. Ostane samo se faktor teze, pa se to se bo samo izboljsalo. Enostavno ni nobenega dobrega razloga za rocni menjalnik. In to velja tudi za sportno voznjo. Razen ce ma kdo kako dobro razlago zakaj je ukvarjanje s tremi pedali in iskanjem prave prestave oz. obratov bolj sportno. Hitro sigurno ni.


Če bi bil In-Wheel motor tako superiorna varianta pogona, bi bil bolj razširjen med avtomobili za široko potrošnjo, tako pa ni! Najdeš jih pri skuterjih, skirojih,.... in testnih vozilih.

Ti se že okrog 15 let trudijo s tem, pa še nič za serijsko proizvodnjo in vgradnjo v avtomobile, živijo pa od EU subvencij.
https://in-wheel.com/en/

codeMonkey je izjavil:



Ni ravno res. In wheel ima dovolj navora, ko narejen za to (hlajenje, zasnova). Tezave ima z doseganjem visjih obratov (vrti se tam do 1500 rpm) in je bolj koncna hitrost problem. Reduktor pa je za low torque high rpm zasnove, ker imajo druge prednosti (izkoristek, kompaktnost)


Si si sam odgovoril, zakaj In-Wheel ni dober. Ti še jaz dodat, EM imajo boljšo momentno karakteristiko kot ICE, ampak na skrajnih območjih delovanja (min.-maks. vrtljaji) imajo pa slabe izkoristke, posledično močno segrevanje, kar moraš odvesti, 7zato rabiš prostor, tega pa v kolesu ni.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

J.McLane ::

dronyx je izjavil:

Kar se tiče športa gre za to, da športnik obvlada čim bolje neke mehanike. Več je teh mehanik, bolj pride do izraza sposobnost in znanje. Recimo pri drag race električnih avtov sem prepričan, da z istim avtom moj rezultat ne bi bil nič bistveno drugačen od voznika F1. Pohodiš gas do konca in držiš volan. Vse ostalo je odvisno od pospeškov avta. Pa seveda ne trdim da bi morali sedaj tiščati povsod ročne menjalnike s sklopkami. Rally avti za WRC pa mislim da imajo še vedno menjalnike, čeprav so kakor vem neki hibridi. Mogoče bodo kdaj v prihodnosti tudi rally tekmovalni avtomobili električni.


Imaš že električni World Rallycross, dve leti so imeli samo električne (RX1e), za letošnjo sezono pa vračajo tudi ICE (RX), prva dirka je v juniju.
https://www.fiaworldrallycross.com/

Ne razumem pa kaj ima commute na šiht veze z dirkanjem? A ti ko se pelješ v službo po cesti dirkaš? Ali morda samo sanjaš da dirkaš?

Avtomobili so lahko zelo različna orodja, vsak je lahko namenjen svoji specifični uporabi, ampak na koncu se jih 99% proda z enim kupom kompromisov, ki niso ne za eno ne za drugo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

fikus_ je izjavil:

ampak na skrajnih območjih delovanja (min.-maks. vrtljaji) imajo pa slabe izkoristke, posledično močno segrevanje, kar moraš odvesti, 7zato rabiš prostor, tega pa v kolesu ni.
Eh? Ti redno goniš svoje naprave na min/max režimih? Potem delaš nekaj zelo zelo narobe.

fikus_ ::

Čestitam, si vzel nekaj vrstic iz konteksta in pametuješ!
In-Wheel motor mora delat na celem območju, na min. štartaš, na maks. voziš po AC. In kot vsaka zadeva ima tudi IW nekje maksimalni izkoristek, če voziš izven tega, se motor bolj greje, zato moraš to toploto odvesti. In na AC je čisto realna situacija, ko IW dela na maks. dlje časa ter se seveda ne sme pregreti.

Sedaj mi pa razloži, kako boš v npr. 16" pnevmatiko spravil platišče, motor, zavoro,....

Hvala.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

codeMonkey ::

In wheel ima te tezave in se marsikatero drugo. Vseeno je bila prva replika napacna. Reduktorja in-wheel ne rabi ker se razlikuje po zasnovi od klasicnih pogonov. Prebil bo v dolocene aplikacije, enkrat, ampak near wheel je itak IMO prava stvar. Za kaksno lahko terensko vozilo, kot stara Fiat Panda, bi bil lahko zanimiv.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Če motor na AC dela izven svojega optimalnega območja, je nekaj nekje hudo narobe.

In pakiranje ni problem, sem že imel v rokah celoto, pripravljeno na montažo na avto.

nejc_nejc ::

ZZŠAM Slotech

Mato989 ::

Jaz bom glede prestav in menjalnika vprašal samo nekaj

Če je avtomatik tako superioren ročnemu ali imajo vsi dirkalci tipa rally, formula 1 avtomatike ali ročno prestavljajo?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

fikus_ ::

pegasus je izjavil:

Če motor na AC dela izven svojega optimalnega območja, je nekaj nekje hudo narobe.

In pakiranje ni problem, sem že imel v rokah celoto, pripravljeno na montažo na avto.


Če dela na AC v optimalnem področju, potem v mestu dela daleč pod optimalnim. To je težava, zato pa sedaj v glavnem vse EV delajo s centralnim EM, menjalnik vsaj 2 prestavi, diferencial,...
Tesla


Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

codeMonkey ::

Mato989 je izjavil:

Jaz bom glede prestav in menjalnika vprašal samo nekaj

Če je avtomatik tako superioren ročnemu ali imajo vsi dirkalci tipa rally, formula 1 avtomatike ali ročno prestavljajo?


Rabijo ga, ker imajo ICE. Je pac potreben sekvencni, ker je pogon slab. Zgoraj je eden rekel da je elektronika se preslaba. Jasno, ker nima pojma o cem govori. Mehanika je tista stvar, ki je pocasna, elektronika pa vec razredov hitrejsa. Zato so vsi ti argumenti neumni, ker mojstri tukaj bi zdaj radi vgrajevali rocne menjalnike v BEV, ker terenska vozila, WRC in Formula 1. Ja, tako butasto se bere vsa ta debata.

Utk ::

Mato989 je izjavil:

Jaz bom glede prestav in menjalnika vprašal samo nekaj

Če je avtomatik tako superioren ročnemu ali imajo vsi dirkalci tipa rally, formula 1 avtomatike ali ročno prestavljajo?

To pravijo o najbolj penzionističnem avtomatiku:

During the test, the Dutch Van Doorne Transmission oversaw the proceedings and reportedly everything went smoothly. It was estimated that a car equipped with the CVT system could be at least a second per lap faster - perhaps several seconds per lap.

When the FIA looked into it, however, that fairy tale quickly came to an end. The regulations stated that an F1 car could have four to seven gears. How many did the CVT car have? One all-encompassing gear? Infinite gears correct? To remove all doubt, the FIA called CVT by its name but very deliberately. The system was banned.

pegasus ::

fikus_ je izjavil:

Če dela na AC v optimalnem področju, potem v mestu dela daleč pod optimalnim. To je težava,
Niti ne. Če dela rahlo pod optimalnim območjem pri majhnih močeh, so izgube majhne in jih lahko toleriraš. Reševanje dizajn felerjev z dodatno mehansko navlako pa je v vsakem primeru dražja in manj zanesljiva izbira.

dronyx ::

Kaj je lahko lepšega kot stari dobri zobniki?



In nekateri bi to radi zabrisali iz avtov. :8)

fikus_ ::

pegasus je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Če dela na AC v optimalnem področju, potem v mestu dela daleč pod optimalnim. To je težava,
Niti ne. Če dela rahlo pod optimalnim območjem pri majhnih močeh, so izgube majhne in jih lahko toleriraš. Reševanje dizajn felerjev z dodatno mehansko navlako pa je v vsakem primeru dražja in manj zanesljiva izbira.



Realnost pravi drugače! Če bi bili IW tako superiorni, bi bili v serijski produkciji in v serijskih avtomobilih. Sem zgoraj prilepil "firmo", ki na tem dela vsaj 15 let in to ponuja okrog, pa še ni prišlo do serijske proizvodnje.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

codeMonkey ::

Potem pa nastej vsa vozila s stririmi (near-wheel) motorji. Bo slo? Imas G klaso pa Rimca. Je se kaj?
Problem, da tega se ni na cesti, je cisto drugje. Proizvajalcem se ne da niti namenske platforme trenutno se razvijat, ti pa imas to kot dokaz za nekaj. Pac se nismo tam, je kdo rekel da smo? Pa kdo je rekel da je suprioren?

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

"Potem pa nastej vsa vozila s stririmi (near-wheel) motorji. Bo slo? Imas G klaso pa Rimca. Je se kaj?
Problem, da tega se ni na cesti, je cisto drugje. Proizvajalcem se ne da niti namenske platforme trenutno se razvijat, ti pa imas to kot dokaz za nekaj. Pac se nismo tam, je kdo rekel da smo?"


Repliciraš meni?!

Pegasus zagovarja IW motorje, ti pa pišeš o NW motorjih. Definiraj, kaj so NW motorji.
Rimac dela butične športne avtomobile, kjer se gre za hitrost, izkoristki so zadnja briga, dovolj je že da so na elektriko, zaradi mode, da mora biti avto na elektriko in to prodaja.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

codeMonkey ::

To je precej jasna stvar na tem podrocju. Ker pisal si, kot da se spoznas. Ocitno si se zgubil v replikah, pa tudi vsebino na katero odgovarjas si izmisljujes ze. Na IW lahko gledas bolj kot alternativo za NW, s pogonom na vsako kolo. Koliko je takih vozil danes? Ne mores tega primerjati s stanjem tehnike trenutno, ko se uporablja po en motor na os in diferencialom. Zato tvoj argument o primernosti IW glede na trenutno rabo v praksi ni pravi. In tudi kasneje vsekakor ne bo primeren za vsak tip vozila. Nekje pa ze.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

" Ker pisal si, kot da se spoznas."

Sem delal na IW, tudi z Elaphe!

Sedaj pa definiraj NW.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

BigWhale ::

Ljudje bi radi v EVje tlacil menjalnike, zato ker imajo menjalnike v Formuli 1? Saj niste normalni.

BTW, a veste, da v Formuli E pravila dovoljujejo menjalnike ampak so jih vsi zmetali ven iz avtomobilov? Kaksna neumnost, a ne?

codeMonkey ::

fikus_ je izjavil:

" Ker pisal si, kot da se spoznas."

Sem delal na IW, tudi z Elaphe!

Sedaj pa definiraj NW.


A res? V katerem oddelku?

Near wheel ti je motorni par brez diferenciala. Celoten navor se porazdeli elektronsko, ker je neodvisno krmiljen. Obicajno ne direct drive, kot in-wheel, ker tam prostor za reduktor ni problem.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:

Ljudje bi radi v EVje tlacil menjalnike, zato ker imajo menjalnike v Formuli 1? Saj niste normalni.

BTW, a veste, da v Formuli E pravila dovoljujejo menjalnike ampak so jih vsi zmetali ven iz avtomobilov? Kaksna neumnost, a ne?


Je pac treba pisati kontra in vztrajati pri tem. Tudi ce nima smisla.

fikus_ ::

Dovolj o tem, kje sem delal. Kot kaže si ti v Elaphe in ti ni povšeči moje pisanje o njih.

Sem ti zgoraj prilepil slike Teslinih motorjev, ki so po tvoje NW (katerim si kasneje dodal (popravil tvoj zapis) reduktor).

Če sva že pri EM za EV, višje obrate kot dela EM, manjši je za neko oddano moč, za IW pa rabiš vrtljaje od 0 do recimo 1300, tu je hudo široko območje, da ga pokriješ in da imaš čez celo območje soliden izkoristek in precej nizki vrtljaji.
EM se čisto lahko zavrti na nekaj 1000 vrtljajev.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

codeMonkey ::

Nisem v Elaphe. Tesla ima NW samo zadaj pri trimotormih variantah. In to le za posebne variante dveh modelov: Model S Plaid in Cybertruck. Napisal ali pokazal nisi cisto nic novega.

In imas prav glede obmocja in navora, se enkrat potrjujem. Ampak tudi ICE ni idealen, pa se ga uporablja. Ne stekas, da slabosti vcasih niso pomembne, ce s tem dobis nekje drugje. Direct drive IW motorjev ima najvisjo mozno casovno konstanto, ko gre za pogon.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Saj nisem trdil, da je nekaj novega! Sloke sem lepil v odgovor pegasusu.

Glede ICE in prestav je pa to kompromis, da dela ICE čim bližje idealnemu območju.
Glede IW pišem, da niso idealni, kot nekateri pišete tukaj, moj argument je pa, da ga praktično ne najdeš v serijskih EV, so pa v skuterjih, skirojih, E-kolesih,... skratka za male moči.

Če bi/bo nekdo uspel v npr. 16 ali 20 colsko kolo spraviti E-motor z mogoče dvema prestavama, zavore,... in ba bi ok delovalo, bi bilo super.

PS je bila tudi ideja IW z integriranim platiščem, ampa ktu se zaplete, kako čim bolj enostavno menjati pnevmatiko. možnost je deljeno platišče z vijaki, vzmetnim obročem,....
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

codeMonkey ::

Pri Pegasusu moras dati njegove komentraje vedno v pravi kontekst. On ima v mislih svojo Aptero. In tam dejansko IW ni napacen.

Pa generalno ne delajo z dvema prestavama BTW. Zelo malo EV-jev ima dve prestavi.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

dronyx je izjavil:

In nekateri bi to radi zabrisali iz avtov. :8)


Komentar leta :)) Dajmo vsi skupaj jokati za vsemi F1 menjalniki, ki jih ne bo vec v avtih. :'(

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

codeMonkey je izjavil:


Pa generalno ne delajo z dvema prestavama BTW. Zelo malo EV-jev ima dve prestavi.


Sem napisal "z npr. dvema prestavama".

EV s centralnim EM imajo motor, ki dela na višjih vrtljajih in potem reduktor za znižanje na primerne.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

dronyx je izjavil:

In nekateri bi to radi zabrisali iz avtov. :8)


Komentar leta :)) Dajmo vsi skupaj jokati za vsemi F1 menjalniki, ki jih ne bo vec v avtih. :'(

Pa če bi to vsaj izjavljal nekdo, ki se dejansko razume na kaj...
Ta dvomim da je kdaj en filter zamenjal na avtu.

Unava1lable ::

Ena zelo velikih težav inwheel motorja je ogromna dodatna nevzmetena masa. Ti motorji hitro dodajo kar nekaj 10 kg h končni masi sestava, ki je pritrjen na vzmeti. Dinamično blažit take mase ni enostavno oziroma močno podraži celotno konstrukcijo celotnega podvozja, saj so sunki sile veliko večji, kot če jih povzroča le masa kolesa in zavornega sestava. To je tudi eden od razlogov zakaj inwheel motorji tudi pri e-kolesih niso zaživeli.

pegasus ::

codeMonkey je izjavil:

Pri Pegasusu moras dati njegove komentraje vedno v pravi kontekst. On ima v mislih svojo Aptero. In tam dejansko IW ni napacen.
... Me pa v tem kontekstu zanima, kako se je dejansko v praksi obnesel Lordstown pickup. Tistih par, ki so jih naredili ...

codeMonkey ::

Unava1lable je izjavil:

Ena zelo velikih težav inwheel motorja je ogromna dodatna nevzmetena masa. Ti motorji hitro dodajo kar nekaj 10 kg h končni masi sestava, ki je pritrjen na vzmeti. Dinamično blažit take mase ni enostavno oziroma močno podraži celotno konstrukcijo celotnega podvozja, saj so sunki sile veliko večji, kot če jih povzroča le masa kolesa in zavornega sestava. To je tudi eden od razlogov zakaj inwheel motorji tudi pri e-kolesih niso zaživeli.


Ni. Lotus(!) je nardil raziskavo in so ugotovili, da s primernim vzmetenjem ni tezav. Sploh pa to ni noben razlog, da niso zaziveli. Poglej si kaj je npr. nek BMW i5 ali i7, pa se vprasaj koliko so se potrudili.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

"Ena zelo velikih težav inwheel motorja je ogromna dodatna nevzmetena masa."

Mogoče pri športnih EV, pri EV za splošno uporabo ne.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()
««
1145 / 1171
»»