» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1124 / 1166
»»

mehatronik12 ::

Npr:
v MB je 150kW SC kako naj potem nekdo ki gre skozi MB na morje polni z 200kW++, zraven tega , da je tudi ta zelo zasedena in je težko doseči 150kW!
Povedat je pač potrebno vse in to je tudi to , da lastniki EV.jev pač v 99% ne polnijo z povprečnimi 200kw+!
Sej večina EV-jev sploh ne zmore tega in tudi dosti polnilnic ne...

Ja nevem zakaj so tesline polnilnice vedno polne v Grazu popoldan, če itak vsi polnijo doma!!??
Pa noben ne hodi v službo pozimi.
Pa tudi še nikoli nisem zasledil , da bi bil kdo manj ko 15 minut gor priklopjlen...

Ko nekdo navade nekatera dejstva, potem se fanatiki oglasijo , da je o tem kako hitro se avto polni brezveze debatirat.

kow ::

Odloci se. Ali je minus 20, ali pa smo na morju. Delujes zagrenjen, ker nisi vedel kaj kupujes ter obzalujes nakup.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Moe_Lester ::

Povedat je pač potrebno vse in to je tudi to , da lastniki EV.jev pač v 99% ne polnijo z povprečnimi 200kw+!


Res je. Ampak to je bilo napisano že 241x. Zgoraj je bila debata o tem, da je polnjenje pri ekstremno nizkih temperaturah počasno, pa sem samo izpostavil, da ni nujno.

200kW pa seveda ne boš polnil ne pri -30 ne pri +30, če polnilnica ali avto omogočata samo 150kW. To se mi zdi dokaj jasno :)

Pa tudi še nikoli nisem zasledil , da bi bil kdo manj ko 15 minut gor priklopjlen...


15 minut je super. Tukaj je ena zanimiva raziskava, ki pravi, da uporabniki flote v porprečju porabijo 8 minut na pumpi, vsak postanek pa doda k potovanju 20 minut v popvprečju.

https://boosterusa.com/wp-content/uploa...

Glede na to, da lahko EV priklopiš in greš po opravkih mora biti skupen čas precej primerljiv. ICE je sicer treba polniti manj pogosto, po drugi strani se večina EVjev polni doma čez noč. Bi upal staviti, da povprečen voznik manj časa porabi za polnjenje EV kot ICE.

mehatronik12 ::

Mene zanima pa koliko kW/h požere preheating pri recimo -10¨C. Google brez brskanja prvi članek od teslinega foruma pravi da pri -6¨C porabi približno 7kWh.
Je to izmeril tudi kakšen Youtuber?



Če to preračunamo te stane 3€ polnjenje (cena za SC, na Ionity še seveda več...) , ko še sploh nisi začel polnit!?
Pa ne me spet s temi se bom polnil doma, več kot očitno dosti kdo ne mora, ne želi polniti doma (podjetja, über vozniki, skoraj vsi ko so v blokih in še in še..)
==> Drugače nebi bile Tesline polnilnice nabasane v Grazu...



The battery could take close to an hour to heat up to 70F from 20F. So, total, you would be looking at 7 kWh for that hour to heat the battery + ~3kWh to keep the cabin warm for an hour. So it uses quite a bit of energy to pre heat the battery!

nejc_nejc ::

Kakorkoli obračam, lahko z gotovostjo glede na zapisano na 1127 straneh ugotovim, da je pri vsem skupaj (EV) še preveč nepotrebnih obstranskih dejavnosti.....
Še ni doterano....

deco16 ::

Super, mi se bomo pa vozili naprej ;) Z EVjem seveda.


preheating je ful različno, tesla hoče met 40 stopinj da lahk res uber polni. Korejci in tudi tvoj EV6 pa rabi 25 stopinj na vseh celicah da zalaufa hitro polnjenje. Če je več za 800V baterijo se oproščam ampak se mi zdi da je 25 kar prava cifra, enako je pri Koni.

Torej iz -10 je pol razlika al greješ na 40 ali pa na 25.

nejc_nejc ::

deco16 je izjavil:

Super, mi se bomo pa vozili naprej ;) Z EVjem seveda.
.


če se ti ljubi, izvoli....

Moe_Lester ::

mehatronik12 je izjavil:

Mene zanima pa koliko kW/h požere preheating pri recimo -10¨C. Google brez brskanja prvi članek od teslinega foruma pravi da pri -6¨C porabi približno 7kWh.
Je to izmeril tudi kakšen Youtuber?



Če to preračunamo te stane 3€ polnjenje (cena za SC, na Ionity še seveda več...) , ko še sploh nisi začel polnit!?
Pa ne me spet s temi se bom polnil doma, več kot očitno dosti kdo ne mora, ne želi polniti doma (podjetja, über vozniki, skoraj vsi ko so v blokih in še in še..)
==> Drugače nebi bile Tesline polnilnice nabasane v Grazu...



The battery could take close to an hour to heat up to 70F from 20F. So, total, you would be looking at 7 kWh for that hour to heat the battery + ~3kWh to keep the cabin warm for an hour. So it uses quite a bit of energy to pre heat the battery!


Odvisno od situacije, ampak 7kW se sliši OK, če avto stoji zamrznjen na pakirišču in ogrevaš baterijo do optimalne temperature. Pri vožnji je verjetno precej manj, glede na to, da toplotna črpalka toploto preusmeri iz inverterja in drugih delov, ki se grejejo v baterijo. Zato včasih tudi traja ogrevanje baterije dalj časa, ker za ogrevanje ne porablja dodatna energija ali pa vsaj ne veliko.

Cena ni nek hud faktor. Cca. 1€ na 100km dodatno 2x na leto ni ravno omembe vreden strošek.

Moe_Lester ::

nejc_nejc je izjavil:

Kakorkoli obračam, lahko z gotovostjo glede na zapisano na 1127 straneh ugotovim, da je pri vsem skupaj (EV) še preveč nepotrebnih obstranskih dejavnosti.....
Še ni doterano....


Katere obstranske dejavnosti imaš v mislih?

Pri EV je bistveno manj dela s servisi (ni menjave olja, filtrov za olje, bencin/nafto, svečk, jermenov...). Ostale stvari se pa nekako poračunajo.

Pri EV je treba pozimi malo bolj paziti, da imaš dovolj rezerve v bateriji. Pri ICE se (v večini primerov) vsedeš v hladen avto in je treba paziti na obrate prvih 10 minut vožnje.

EV se večino časa polni na parkirišču, ko ti delaš druge stvari ampak traja dlje časa. Pri ICE napolniš v nekaj minutah ampak moraš biti zraven.

Sem še kaj pozabil?

kow ::

Ni mi sicer jasno, zakaj je za teh 7kwh iz baterije racunal SC ceno. Ta energija je sla v baterijo ze nekaj dni prej.

nejc_nejc ::

Sem še kaj pozabil?


Ne znate spontano živet (vsaj približno).
Vedno_ nonstop, nekaj preračunavate ter se prilagajate.

Moe_Lester ::

Spet nisi nič konkretnega napisal. Lahko mogoče malo bolj konkretno napišeš, kako mi EV omejuje spontano živet?

nejc_nejc ::

Očitno si skoz doma oziroma se z njim (ev) voziš samo do točke brez povratka in nazaj.
V primeru prehoda preko nje, naprej, se pa začne komedija, ki je prikazana v vseh filemčkih, ki jih lepite sem gor.
Histerično planiranje postankov, iskanje polnilnic, se moram ustavit......

Vsi prikazani "roadtripi" se sučejo samo okoli tega ali je "levi ali desni" kabl ali bo dost polnilo .....torej sklep, da je tudi res v živo.

Servisi so itak brezvezna stvar in ne vem zakaj jih tlačiš sem not. Šraufam doma ne, ga tja zapeljem, mi dajo druzga in pika.

Še nedoterano.
Očitno vam paše, meni tak nivo ne.

kow ::

Okej. EV ni zate, kaj tocno je problem?

Utk ::

Ponoči se prešvica zbuja, ker ga nekdo sili v EV. Po moje.

Moe_Lester ::

Očitno si skoz doma oziroma se z njim (ev) voziš samo do točke brez povratka in nazaj.
V primeru prehoda preko nje, naprej, se pa začne komedija, ki je prikazana v vseh filemčkih, ki jih lepite sem gor.
Histerično planiranje postankov, iskanje polnilnic, se moram ustavit......


Napačno predvidevate, gospod. Moj EV precej pogosto dela po 600, 700km v enem dnevu. Več kot to pa res nimam potrebe, ne z EV ne z ICE.

Prosil sem za konkretne primere te komedije in histeričnega planiranja, pa očitno nimaš pametnega odgovora. Mogoče pa jaz ne znam pravilno uporabljati avtomobila, da se vsedem in peljem?

Servisi so itak brezvezna stvar in ne vem zakaj jih tlačiš sem not. Šraufam doma ne, ga tja zapeljem, mi dajo druzga in pika.


Omenjam jih zato, ker poberejo kar nekaj časa in denarja, kar nekateri priročno ignorirate.

nejc_nejc ::

Kakorkoli obračam, lahko z gotovostjo glede na zapisano na 1127 straneh ugotovim, da je pri vsem skupaj (EV) še preveč nepotrebnih obstranskih dejavnosti.....
Še ni doterano....

tole sm napisu, pa ste se vsuli :)

Be0nc ::

Moe_Lester je izjavil:

Očitno si skoz doma oziroma se z njim (ev) voziš samo do točke brez povratka in nazaj.
V primeru prehoda preko nje, naprej, se pa začne komedija, ki je prikazana v vseh filemčkih, ki jih lepite sem gor.
Histerično planiranje postankov, iskanje polnilnic, se moram ustavit......


Napačno predvidevate, gospod. Moj EV precej pogosto dela po 600, 700km v enem dnevu. Več kot to pa res nimam potrebe, ne z EV ne z ICE.

Prosil sem za konkretne primere te komedije in histeričnega planiranja, pa očitno nimaš pametnega odgovora. Mogoče pa jaz ne znam pravilno uporabljati avtomobila, da se vsedem in peljem?

Servisi so itak brezvezna stvar in ne vem zakaj jih tlačiš sem not. Šraufam doma ne, ga tja zapeljem, mi dajo druzga in pika.


Omenjam jih zato, ker poberejo kar nekaj časa in denarja, kar nekateri priročno ignorirate.



Haha. Ti 600, 700 km na dan delaš v svojih mokrih sanjah. Tukaj 14h na dan tipkaš nebuloze in potem imaš čas še za tak trip :D

GupeM ::

Saj ni rekel da vsak dan toliko dela. Rekel je, da pogosto to dela. Sicer pa verjamem, da ima čas pisat tukaj, ker veliko stoji na polnilnicah :)

Moe_Lester ::

nejc_nejc je izjavil:

Kakorkoli obračam, lahko z gotovostjo glede na zapisano na 1127 straneh ugotovim, da je pri vsem skupaj (EV) še preveč nepotrebnih obstranskih dejavnosti.....
Še ni doterano....

tole sm napisu, pa ste se vsuli :)


Jaz sem samo vprašal kaj točno so te "obstranske dejavnosti".

GupeM je izjavil:

Saj ni rekel da vsak dan toliko dela. Rekel je, da pogosto to dela. Sicer pa verjamem, da ima čas pisat tukaj, ker veliko stoji na polnilnicah :)


Niti ne. Avto se polni doma. Na izletih pa ponavadi na destinaciji. Vmes občasno kakšna hitra polnilnica za 15-20 minut, vmes, ko narediš WC pavzo in greš po kavo/sendvič.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

To je isto kot lahko razumeš, wau kok je super ker lahko gledaš Netflix v avtu ... VS ... ampak resno, kdo od vas se zares ustavi po dolgi vožnji v avtu, najbrž je tudi že malo utrujen, da bo sedaj gledal še Netflix in se še bolj utrudil;((

To ima smisel kvečjemu za potnike zadaj. Spredaj pa med vožnjo noben ne bo gledal Netflixa na zaslonih. Ampak da, če pa moraš stati pol ure ob polnilni postaji, potem pa ti Netflix najbrž res prav pride.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Ja, v vsej zgodovini avtomobilizma, se nihce ni cakal koga na parkiriscu, pred firmo ipd.

hojnikb ::

no ICEjasi majo resitev za to ze od pamtiveka; garaza ;)
#brezpodpisa

nejc_nejc ::

Inzinircek, kako funkcionira na lampah?

Valavala ::

Sam sem imel sicer že 20 let nazaj Webasto na dizlu...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Valavala ()

nejc_nejc ::

Inzenircek

Poglej si video z zelenim truckom, kako super se mu ruleta na gepeku zapira. Cel sneg v prtljaznik pospravi.

Aja, za defrost luci sm te prej vprašu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc_nejc ()

Moe_Lester ::

nejc_nejc, si že zgooglal kaj so vse tiste "obstranske dejavnosti", ki ti onemogočajo spontanost pri EVjih?

hojnikb ::

Seveda. Če mas EV z 150km dosega in si pozabo filat, uzun je -20C, žena je uzela dizla, ljubica pa nori, da mors nujno pridit na drug konec Slovenije "poserisirat" njen vrt, drgač te pa bo pa zdej res zatozla zeni!

EV nikakor ne pride v postev :\
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

nejc_nejc ::

Moe_Lester je izjavil:

nejc_nejc, si že zgooglal kaj so vse tiste "obstranske dejavnosti", ki ti onemogočajo spontanost pri EVjih?

Pejt v svojga hibrida pa suva pa se mal ukrog po toskani na 220v prikljucke pelji.

Mr.B ::

Moe_Lester je izjavil:

Bjorn brez težav polni Teslo 3 z 200kW+ pri -22,5 stopinj celzija. Na 12m 01s.


Da smo navodila so vsaj pri tem kar sem bral pri kolegu zelo jasna :
Izbrati moraš polnilnico do katere rabiš 50 minut.
S tem dosežeš da se baterija, oziroma avto ali kakorkoli rečeš, ogreje da lahko priklopi na supercharger..
V nasprotnem primeru ti polnjenje ne bo delalo.

In prazne baterije sploh v tem mrazu ne smeš polnit, ampak moraš baterijo najprej ogreti. Pač več se mi pa ni dalo brati, ker pri mojem je približno isto. Samo da je pa skoz priklopljen v kletni garaži pa tega problema ni.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

nejc_nejc ::

No in kje je tle potem udobje?

Pithlit ::

nejc_nejc je izjavil:

Moe_Lester je izjavil:

nejc_nejc, si že zgooglal kaj so vse tiste "obstranske dejavnosti", ki ti onemogočajo spontanost pri EVjih?

Pejt v svojga hibrida pa suva pa se mal ukrog po toskani na 220v prikljucke pelji.

Po toscani ni hitrih polnilnic?
Life is as complicated as we make it...

Mr.B ::

nejc_nejc je izjavil:

No in kje je tle potem udobje?

Kako, sej je sej imaš doma garažo in polniš. Ne moreš pa s prazno baterijo spod nulo polnit, kaj si pa delal 1h prej..
Sej če je baterija prazna ali diha na škrge ti tudi navaden bencinar ob takem vremenu ne bo vžgal.

Problem ki je bil v zgodbi iz amrike je to, da pač ne bereš navodil in misliš da je avtopilot dejasko avtopilot.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

nejc_nejc ::

Pupa
moras Moe_ta vprasat, pise v drugih temah kake probleme je mel.
Mr.b
Ti priznas, ostali ne.
Ne vem zakaj je tolk tezko....

Mr.B ::

nejc_nejc je izjavil:

Pupa
moras Moe_ta vprasat, pise v drugih temah kake probleme je mel.
Mr.b
Ti priznas, ostali ne.
Ne vem zakaj je tolk tezko....

Kaj točno, da nimaš za dnarja pri bajti za polnenje avta ?
Ali to da ko se ti pri bencinarju vključi lučka za rezervo, da je vseeno pametno v roku naslednjih 50 prevoženih kilometrov najti pumpo, verjetno je to vsem jasno Pri Ev pa to baje ni samoumevno. No potem pač trpi kot tisti pred pumpo.
Z električnim delam enako ugodno relacije kot sem jih delal z bencinarjem, a je to lagodnost ? ne vem. Bencinar mi je vedno po treh urah vožnje težil da moram narediti pavzo pa sem imel še 2/3 tanka. Enako jaz to dojemam z EV.

Seveda je pa potrebno razumeti Američane, večina si jih pri skoraj 30% zvišanju premije zavarovanja, avta niti ne more privoščit, potem pa dolivajo, ak polnijo kot da tankajo bencin za 10$. Sem prepričan da ni junaka na forumu, ki bi trdil da če vzdržuješ baterijo telefona med 10-30% "polne baterije", da je to za baterijo dobro.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

BigWhale ::

Utk je izjavil:

No, saj je napisal "poleg cene". In ta "poleg cene" se prebere kot da je to tako mimogrede. V resnici je pa to ogromna in edina prednost, ki jo kdorkoli potrebuje. Če katerokoli stvar na svetu uspeš proizvajat masovno za 1/3 nižjo ceno kot kdorkoli drug, si in boš zmagal. Seveda je pa to treba tudi še naprej pametno izkoristit.


Ja, poleg cene je SC edina prednost.

Software, ki ga je kow omenil, ni neka prednost. Software je average at most, vecina avtomobilov, ki ima AndroidAuto je na boljsem, ker je vecji ekosistem in ker je vecje stevilo uporabnikov. Teslina prednost je mogoce bil OTA upgrade ampak ze davno niso vec edini s tem. Kar se same opreme tice, ne ponujajo nic vec kot konkurenca, prej obratno, avto brez senzorjev in brez sprednje kamere.

Dejmo se sprijaznit, da je Model 3 ratal nek tak "golf" EVjev. Ljudski avto, ki ima dovolj dober p/p, da ga ljudje kupujejo.

In ja, dokler bo stanje s polnilnicami taksno kot je, bo SC res velika prednost. Vse drugo je pa debatable in odvisno od posameznika.

kow ::

BigWhale je izjavil:


Dejmo se sprijaznit, da je Model 3 ratal nek tak "golf" EVjev. Ljudski avto, ki ima dovolj dober p/p, da ga ljudje kupujejo.


Lol, kako odmahiniti z roko nad izjemnim dosezkom. :))

BigWhale je izjavil:


Software, ki ga je kow omenil, ni neka prednost. Software je average at most, vecina avtomobilov, ki ima AndroidAuto je na boljsem, ker je vecji ekosistem in ker je vecje stevilo uporabnikov.


Nimas stika z realnostjo. Se najvecji haterji priznavajo, da je software veliko pred konkurenco. Enostavno, ker ga glancajo ze 10 let. Sofwtare ni enako 'store in appi' - ne vem od kod ti taksna ideja.

Se pa strinjam, da folk ki kupuje avto, verjetno tega ne opazi oz. jim ni toliko pomembno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

kow je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Dejmo se sprijaznit, da je Model 3 ratal nek tak "golf" EVjev. Ljudski avto, ki ima dovolj dober p/p, da ga ljudje kupujejo.

Lol, kako odmahiniti z roko nad izjemnim dosezkom. :))


Izjemnim dosezkom cesa? Prodaje? Sure. Narest avto, ki ga bo folk kupoval? Sure. To je za marsikoga ogromno in res veliko, za nekater je pa to zgolj 'vse'. Feature-wise je avto dalec od tega, da bi bil popoln in perfekten v vsem. V marsicem je dober, v nekaterih stvareh je pa samo pod povprecen.

In ja, ce je 'biti golf v 2020ih' izjemen dosezek, potem je Tesla res nardila nekaj izjemnega. :)

Meni je recimo bolj izjemno to, da so do neke mere nabrcali celotno avto industrijo, da se je zmigala kar se tice elektrike. Brez njih bi se stvari verjetno dogajale pocasneje.

kow je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Software, ki ga je kow omenil, ni neka prednost. Software je average at most, vecina avtomobilov, ki ima AndroidAuto je na boljsem, ker je vecji ekosistem in ker je vecje stevilo uporabnikov.


Nimas stika z realnostjo. Se najvecji haterji priznavajo, da je software veliko pred konkurenco. Enostavno, ker ga glancajo ze 10 let. Sofwtare ni enako 'store in appi' - ne vem od kod ti taksna ideja.

Se pa strinjam, da folk ki kupuje avto, verjetno tega ne opazi oz. jim ni toliko pomembno.


Meni je software precej pomemben in Teslin software ima kar nekaj pomanjkljivosti. Od nekaterih precej nelogicno postavljenih in zakopanih opcij v menijih, do odsotnosti nekaterih opcij. Saj tudi AndroidAuto ni brez pomanjkljivosti ampak, ce ti navigacija ni vsec, jo lahko zamenjas. Pri Tesli si pa stuck z njihovimi odlocitvami. Je pa res, da lahko nastavis, da avto prdne. Priznam.

MisterR ::

BigWhale je izjavil:

Utk je izjavil:

No, saj je napisal "poleg cene". In ta "poleg cene" se prebere kot da je to tako mimogrede. V resnici je pa to ogromna in edina prednost, ki jo kdorkoli potrebuje. Če katerokoli stvar na svetu uspeš proizvajat masovno za 1/3 nižjo ceno kot kdorkoli drug, si in boš zmagal. Seveda je pa to treba tudi še naprej pametno izkoristit.


Ja, poleg cene je SC edina prednost.

Software, ki ga je kow omenil, ni neka prednost. Software je average at most, vecina avtomobilov, ki ima AndroidAuto je na boljsem, ker je vecji ekosistem in ker je vecje stevilo uporabnikov. Teslina prednost je mogoce bil OTA upgrade ampak ze davno niso vec edini s tem. Kar se same opreme tice, ne ponujajo nic vec kot konkurenca, prej obratno, avto brez senzorjev in brez sprednje kamere.

Dejmo se sprijaznit, da je Model 3 ratal nek tak "golf" EVjev. Ljudski avto, ki ima dovolj dober p/p, da ga ljudje kupujejo.

In ja, dokler bo stanje s polnilnicami taksno kot je, bo SC res velika prednost. Vse drugo je pa debatable in odvisno od posameznika.


Nisem fan EV, sploh ker za moje potrebe še ne obstaja, mogoče KIA EV9 ampak ne za 90k. Ampak pri software-u pa si ga hudo mimo pihnil. Tesla je pred vsemi, in to par let. Že to da si primerjal software ki upravlja s celotnim avtomobilom z android autom, ki zna predvajati podcaste in navigirati, ne ve pa ničesar o avtomobilu in okolici si izpadel smešen.

Ko omenjaš zakomplicirane in zakopane opcije v menijih, katere? Primerjaš identični opciji?

BTW, android auto še zdaj ne zna prikazati da imam goriva še za X kilometrov in da moram it tankati čez Y kilometrov. Tudi to je software.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MisterR ()

Utk ::

Edina stvar boljša od AA v avtu, ali pa iCara, je to da ne rabiš AA. In to je pri tesli potencionalno možno.

BigWhale ::

MisterR je izjavil:


Nisem fan EV, sploh ker za moje potrebe še ne obstaja, mogoče KIA EV9 ampak ne za 90k. Ampak pri software-u pa si ga hudo mimo pihnil. Tesla je pred vsemi, in to par let. Že to da si primerjal software ki upravlja s celotnim avtomobilom z android autom, ki zna predvajati podcaste in navigirati, ne ve pa ničesar o avtomobilu in okolici si izpadel smešen.


Android Auto v vseh avtomobilih, v katerih je integriran, 'upravlja' s celotnim avtom. To kar ponuja Tesla je minimum kar bi moral vsi ponujat, to da so drugi slabsi, ne pomeni, da je Tesla perfektna. Pomeni samo to, da so naredili nekoliko vec.

Ce bi pa pred par leti videl njihov software stack, ki je leaknil na internet, bi se pa prijel za glavo. Vsaj jaz sem se. :D

BigWhale ::

MisterR je izjavil:


Ko omenjaš zakomplicirane in zakopane opcije v menijih, katere? Primerjaš identični opciji?


Ne primerjam, govorim iz vidika UXa. "Discoverability" marsikatere opcije je katastrofalen in ljudje ne vedo da nekatere opcije sploh obstajajo, dokler jim nekdo ne pokaze tega. Nekatera opravila so precej bolj komplicirana kot bi lahko sicer bila. Recimo odpiranje predala v kabini, za to rabis dva ali pa tri klike po ekranu in vsakic moras iskat gumb za odpiranje. Upravljanje z lucmi in brisalci je resnicno storasto in nerodno. Vcasih moras na ekranu naciljat kak manjsi simbol in to je med voznjo precej neprakticno.

MisterR je izjavil:

BTW, android auto še zdaj ne zna prikazati da imam goriva še za X kilometrov in da moram it tankati čez Y kilometrov. Tudi to je software.


V Volvu, kjer je integriran, sigurno zna. Tam kjer pa AA poganjas prek telefona, je pa nekak jasno, da ne zna. Ampak ne govorim o AA, ki pride s telefonom. Ceprav bi se tukaj tudi lahko oblikoval nek standard za prikaz dolocenih podatkov ampak to je ze nekaj povsem drugega.

kow ::

Software ni samo UX. Najboljsi software je tisti, ki ti prihrani cas, ne da bi sploh opazil. "Nevidna" avtomatizacija.
Recimo spedenano odklepanje/zaklepanje avtomobila s telefonom. (vem nima to edino Tesla, je samo primer).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Edina stvar boljša od AA v avtu, ali pa iCara, je to da ne rabiš AA. In to je pri tesli potencionalno možno.


Samo potencialno. Zato ker ne mores zamenjati navigacije, ko ves da bos peljal tam kjer ima Google slabo pokrite stvari, TomTom pa recimo dela ok.

mehatronik12 ::

Nevem jaz se vozim res dosti in je Android auto (Google maps) navigacija top of the top.
==> Boljšega real time stanja na cesti nima noben drug, verjetno mi prihrani en dopust na leto....
==> Kaj je še za mene velika prednost, v telefon napišem tovarna/pisarna xyl in kraj zraven in me pelje tja ne rabim iskat naslova...
==> Kijina navigacija to ne zmore, za Teslo pa nevem....
To je pa tudi pri ICE vse kar potrebuješ.

Pri EV je seveda drugače saj moreš vsako pot planirat in koliko vem so to tudi oni (google) sprevideli.
"Electric vehicles compatible with Android Auto can share real-time battery information with Google Maps" prihaja 03.2024

"Software ni samo UX. Najboljsi software je tisti, ki ti prihrani cas, ne da bi sploh opazil. "Nevidna" avtomatizacija.
Recimo spedenano odklepanje/zaklepanje avtomobila s telefonom."

Točno to! Npr: se vsedeš v avto napišeš xyl (tovarna) Salzburg in pičiš in si čez malo več kot tri ure tam....

kow ::

Navigacija v modernem avtomobilu mora upostevati veter, temperature, idealno uganiti kam si namenjen, da ne rabis izgubljati cas, privzeto optimalno predlagati charganje itd.

To so leta glancanja.

Kar se tice real time informacij, tukaj nihce ne more konkurirati Google. Ker imajo pac Android v zepu 80% uporabnikov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

kow je izjavil:

Software ni samo UX. Najboljsi software je tisti, ki ti prihrani cas, ne da bi sploh opazil. "Nevidna" avtomatizacija.
Recimo spedenano odklepanje/zaklepanje avtomobila s telefonom. (vem nima to edino Tesla, je samo primer).


Software je zgolj in samo UX. :) In odpiranje s telefonom ter avtomatizacija spadata pod UX. Avtomatsko odklepanje in zaklepanje s telefonom je sicer fajn dokler deluje. Ne deluje pa vedno in potem se dogaja, da gres stran od avta in cakas, da se bo zaklenil ali pa kasneje na telefonu preverjas ali se je zaklenil.

To kar Tesla ponuja je fajn ampak bi lahko blo marsikje se velik boljs.

kow ::

pardon, GUI sem mislil. Lapsus.

kow ::

BigWhale je izjavil:

Ne deluje pa vedno in potem se dogaja, da gres stran od avta in cakas, da se bo zaklenil ali pa kasneje na telefonu preverjas ali se je zaklenil.


Zato pa je to dober primer. Ker je enostavno narediti, spedenati da deluje kot pricakuje velika vecina uporabnikov, pa veliko tezje.

Sparkxl ::

kow je izjavil:

Navigacija v modernem avtomobilu mora upostevati veter, temperature, idealno uganiti kam si namenjen, da ne rabis izgubljati cas, privzeto optimalno predlagati charganje itd.

To so leta glancanja.

Kar se tice real time informacij, tukaj nihce ne more konkurirati Google. Ker imajo pac Android v zepu 80% uporabnikov.


Menjalnik na touchscreenu tudi spada pod leta glancanja? Niti v najhujših sanjah ne kupim kaj takega. Evropske proizvajalce sem kaznoval z denarnico že za manjše grehe. Recimo klima na tač in kapacitivni tač knofi na volanu. Fuj, ni šans. Zato sem šel na azijski avto. Ti še ne padajo na te "moderne" gluposti, ki nevarno odvračajo pozornost iz ceste na ekran.

Je pa toyota šef bil par dni nazaj spet v svojem elementu. Je rekel EVji nikoli in nikdar ne bodo dominirali. Napoveduje max 30% tržni delež na svetu. In to točko politika in inkvizitorji vedno spregledajo: "na svetu". Iz svoje udobne pisarne in doma v zahodni hemisferi predidevajo, da celoten svet tako živi. In iz te perspektive serjejo neumnosti, da bodo ICE izumrli. Zaskrbljujoče je, ko imajo isti pogled šefi OEMov, ki so globalni pleyerji in zmagoslavno napovedujejo, kako bodo v zelo kratkem času iz prodaje umaknili vse ICEje in jih nadomestili z EVji. Da prodajajo avtomobile recimo v filipine in čile, kjer za EVje še slišali niso, jih ne gane kaj dosti pri svoji ideologiji. In Toyota je izgleda da eden redkih, ki se zaveda da je globalni igralec
««
1124 / 1166
»»