» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1111 / 1166
»»

Moe_Lester ::

Potem očitno še nisi vozil veliko avtomobilov.

Dobro je, če najprej definiraš kater model misliš. Ker Model S na zračnem podvozju je daleč od trdega.

Prejšnje verzije Model 3 so pa res relativno trde. Tudi Y zna nabijati po slabi cesti. Definitivno je bolj trd od povprečja, ampak obstajajo tudi avtomobili s tršim podvozjem v tem razredu.

nejc_nejc ::

tesle S pa res nisem
sam za 100k pa valda more neki od sebe dat

veliko različnih avtov vozil, ne bat

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: kow ()

Gregor P ::

Če priznajo 10 %, pomeni, da so previsoka za najmanj 20 %>:D


Slovenski avtomobilski trg: "Cene so 10 odstotkov previsoke, proti temu se borimo tudi prodajalci"
Pregled cen novih avtomobilov pokazal, da so se cene večine novih avtomobilov v zadnjih dveh letih dvignile tudi za več deset odstotkov. Vendar pa se situacija umirja, nekatere znamke avtomobile se že cenijo.

Avtomobilska industrija je v zadnjih letih doživela precej pretresov, v veliki meri povezanih tudi s pomanjkanjem komponent za proizvodnjo avtomobilov. A v tem primeru so krajšo potegnili kupci, ki so bili na avtomobile zaradi zmanjšane proizvodnje prisiljeni čakati precej dlje, hkrati pa so jih kupovali po veliko višjih cenah, kot na začetku leta 2020 oziroma pred izbruhom krize, ki jo je povzročil koronavirus.

A čeprav se situacija na tem področju umirja in avtomobilski proizvajalci radi poudarjajo, da so ozka grla odpravljena in proizvodnja poteka normalno, se to ne odraža na cenah novih vozil. Te namreč še naprej rastejo, kar kaže tudi primerjava gibanja cen 20 avtomobilov, prisotnih na slovenskem trgu med letoma 2021 in 2024. Navkljub umirjanju globalne situacije so namreč trendi gibanja cen - razen pri redkih izjemah - še vedno obrnjeni v eno smer, to je navzgor.


... ampak članek ne govori o EV, tako da je to zgolj informativne narave.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

nejc_nejc je izjavil:


veliko različnih avtov vozil, ne bat


Si vozil novo verzijo Tesle 3? Bojda ni vec tako trda voznja.

(ponesreci predlagal izbris)

nejc_nejc ::

Y vozil
3 ne

itak je brezveze, motijo me pa primerjave ala:
primerjajte enakovredno vozilo, potem pa vsi prvo kilovate ven vlačjo, pa pospeške....
primerjajo neke suve s terenci, ne me hebat

sicer je tudi trdota podvozja subjektivna oziroma na oceno vpliva tudi kje se pogosteje voziš.
na voznem pasu al prehitevalcu
pa višina gume itd

Če si več v avtu se pozna.

Moe_Lester ::

primerjajte enakovredno vozilo, potem pa vsi prvo kilovate ven vlačjo, pa pospeške....
primerjajo neke suve s terenci, ne me hebat


Katere suve primerjamo s terenci? Ne vem kaj misliš. Saj noben ne primerja Tesle z Wranglerjem ali Defenderjem.

Verjetno se strinjaš, da je Model Y primerljiv z VW Tiguan, Škodo Kodiaq, Kio Sorento, Toyoto Rav4, Mazdo CX-60 itd.

V tem razredu težko najdeš boljši price/performance. To seveda ne pomeni, da je Tesla najboljša izbira za 100% ljudi, prav tako ne pomeni, da nima pomankljivosti (trdo podvozje naprimer).

Mato989 ::

Overall je meni nekak tako da SUV mora imeti visoko sedišče, to se je nekako meni pokazalo kot glavna razlika med limuzino itd... in SUV
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

codeMonkey ::

Takim vozilom se naceloma rece CUV in ne SUV. SUV naj bi bil vsaj malo ze za terensko voznjo, ne pa da obstane v prvi blatni kolesnici od traktorja. Zato je tudi platforma cisto druga (kar vidis pri OEM-ih, ki delajo vozila na razlicnih platformah) ker ima SUV naceloma lastno platformo, medtem ko CUV izhaja iz platform, ki se uporabljajo tudi za limuzine.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

kow je izjavil:

nejc_nejc je izjavil:


veliko različnih avtov vozil, ne bat


Si vozil novo verzijo Tesle 3? Bojda ni vec tako trda voznja.

(ponesreci predlagal izbris)


Highland verzija trojke je fucking trda. :D Ce je bla prejsnja verzija se trsa si sploh ne predstavljam kako je zgledala voznja. :))) Ampak dobr, jest sem precej vozil francoze in sem navajen mehkih avtov. Tko da mi je ze vse iz VW mal trdo. :>

Gregor P ::

Sam bi si sicer želel, da bi bilo na cestah čim manj velikanskih SUV-jev, ker res ovirajo promet, ampak najbrž so smo še pobožne želje:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nejc_nejc ::

Gregor P je izjavil:

Sam bi si sicer želel, da bi bilo na cestah čim manj velikanskih SUV-jev, ker res ovirajo promet, ampak najbrž so smo še pobožne želje:8)


s čim ga pa ovirajo?

Gregor P ::

Prvič, ker zasedejo preveč prostora na cestah.
Drugič, ker se nič ne vidi čez njih; recimo pri klasičnih manjših vozilih dejansko lahko kot voznik zadaj vidim boljše cestišče tudi pred vozilom pred seboj (še posebej, če nima zatemnjenih stekel) in lahko pravočasno ukrepam npr. če gre kdo čez cesto oz. vozilo pred menoj naleti na kakšno oviro ipd.
Tretjič zasedejo ogromno mesta pri parkiranju in blokirajo del cestišča; npr. zdaj je ratalo skoraj neprevozno v manjših ulicah po mestu, ko levo in desno parkirajo ogromno SUV-ji (primer Župančičeva ulica od novogradnje Palais Schellenburg naprej).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

pero50 ::

kot voznik mazde mx5 lahko iz prve roke povem, da me približno 2 suva letno spregledata ker ne vidita kaj se dogaja pod 1m višine okrog njihovega avta.

kow ::

Vozila so narobe obdavcena, definitivno. Vec davka bi moralo biti na tezo in tudi velikost avtomobila. Ker stroske velikega avtomobila nosijo vsi, tudi tisti brez avtomobilov. Se bolje bi bilo, da ne bi bilo davkov, ampak se samo striktno pisejo kazni pri napacnem parkiranju. To bi bilo enega denarja v blagajnah...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

nejc_nejc ::

ne vem kaj v velikosti pomeni cca 10 - 12 cm večja dolžina proti karavanom
kot pregleda se ti močno poveča če voziš z varnostno razdaljo :P

pustita sedaj emocije, primerjajta tehniko ..:D

ne vem iz kerga stoletja so kubike ven prvlekli in še vstrajajo

Zgodovina sprememb…

PARTyZAN ::

SUVi so tudi:
- dražji
- manj učinkoviti
- nevarnejši za voznike
- nevarnejši za vse ostale udeležence v prometu, vključno s pešci in kolesarji

Moe_Lester ::

Hočeš rečt, da imajo SUVi, tako kot vse ostalo na tem svetu, prednosti in slabosti?

Gregor P ::

Moe_Lester je izjavil:

Hočeš rečt, da imajo SUVi, tako kot vse ostalo na tem svetu, prednosti in slabosti?

Ne, hočemo reči, da so tako nepotrebni kot so tanki na naših cestah :|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hojnikb ::

pero50 je izjavil:

kot voznik mazde mx5 lahko iz prve roke povem, da me približno 2 suva letno spregledata ker ne vidita kaj se dogaja pod 1m višine okrog njihovega avta.


katero mx5 vozis?
#brezpodpisa

mehatronik12 ::

Obstaja kakšen zemljevid vseh javnih polnilnic?
Ali je treba imeti naloženo vseh 30 aplikacij? :D

Utk ::

Plugshare.

mehatronik12 ::

hvala

pegasus ::

Kitajc pri temperaturah pod -20:

Bottom line: works fine.

sejalecx ::

Lastniki starih tesel lahko upajo samo na čudež, da se najde večji bedak in kupi njihov napak poln avto. Podobno kot pri kriptu. Pomoje bodo s tem, ko so ljudje vsak dan bolje informirani o neštetih težavah in mizerni kvaliteti Tesel, rabljene strmoglavile.

Utk ::

Lej, sploh ne bom nasprotoval. Rekel bom samo "tako je". Vendar je vsakemu jasno, da če je tesla v enem letu spustila ceno za 10 jurjev, da ti bojo čez 6 let plačali 20 jurjev, če boš jim odpeljal novo teslo iz tovarne.

mehatronik12 ::

Utk je izjavil:

Lej, sploh ne bom nasprotoval. Rekel bom samo "tako je". Vendar je vsakemu jasno, da če je tesla v enem letu spustila ceno za 10 jurjev, da ti bojo čez 6 let plačali 20 jurjev, če boš jim odpeljal novo teslo iz tovarne.


Evo še dejstva ;), ni šlo za eno leto ampak trend zadnjih 4 let...
 Tesla price

Tesla price


Pa ne samo pri Tesli, tudi KIA in druge firme so v DE,CH in USA začeli dajati enormne popuste.
SLO nemormo ravno vzet kot referenco, ker majo prodajalci v salonih po 1,2 EV-ja in jim itak dol visi...

Torej cene so kljub inflaciji šle dol medtem ko so ICE-jem šle cene gor.
Ekonomija se pač prilagodi povpraševanju/ponudbi ;) in ne gleda kaj je modni hit in kaj je EKO

Ponudba EV-jev je treuntno dosti večja kot povpraševanje:
- Teslo dobiš praktično takoj
- Vsi ostali pa omejujejo proizvodnje, da nebi nastale prevelike zaloge

Moe_Lester ::

Nekdo ki je kupil teslo Y Long range julija 2022 za 67k$, bi jo lahko danes prodal za okoli 40-42k$ glede na to, da je novi 48k$
==> 40% izguba vrednosti v malo več kot letu dni!!! Res, da je to worst case, ampak trend je očiten...


To je sicer res. Ampak ni tako hudo, ker boš nov avto dobil 15k ceneje.

Meni se nižanje cen ne zdi problematično. Če bom čez 5 let dobil za avto 10 jurjev, nov pa bo stal 30 jurjev bom zelo vesel.

DamijanD ::

pegasus je izjavil:

Kitajc pri temperaturah pod -20:

Bottom line: works fine.

V drugem videu pa lepo pokaže da rabi v MG4 imeti za ene 4 stopinje več nastavljeno za podobno temp v avtu kot v Tesli (25 vs 21 za okol 17-18 stopinj)

Utk ::

mehatronik12 je izjavil:

Utk je izjavil:

Lej, sploh ne bom nasprotoval. Rekel bom samo "tako je". Vendar je vsakemu jasno, da če je tesla v enem letu spustila ceno za 10 jurjev, da ti bojo čez 6 let plačali 20 jurjev, če boš jim odpeljal novo teslo iz tovarne.


Evo še dejstva ;), ni šlo za eno leto ampak trend zadnjih 4 let...
 Tesla price

Tesla price


Pa ne samo pri Tesli, tudi KIA in druge firme so v DE,CH in USA začeli dajati enormne popuste.
SLO nemormo ravno vzet kot referenco, ker majo prodajalci v salonih po 1,2 EV-ja in jim itak dol visi...

Torej cene so kljub inflaciji šle dol medtem ko so ICE-jem šle cene gor.
Ekonomija se pač prilagodi povpraševanju/ponudbi ;) in ne gleda kaj je modni hit in kaj je EKO

Ponudba EV-jev je treuntno dosti večja kot povpraševanje:
- Teslo dobiš praktično takoj
- Vsi ostali pa omejujejo proizvodnje, da nebi nastale prevelike zaloge

Kje smo zdaj, so EV predragi in jih zato nihče noče, ali jih nihče noče in jih zato zastonj delijo? Jaz že več kot eno leto prosim, da mi nekdo najde 8 let starega EV z zanič baterijo, ki ni vreden nič. Če mi ga najde nekdo za pod 5 jurjev, dam jurja nagrade. Pa nič iz tega. Če kdo se hoče rešit tesle za 20 jurjev mlajše od 6 let, tudi vzamem, preden ji cena pade na nič.

Sparkxl ::

Saj je v bistvu simpl...noben jih noče. Ne glede na ceno

Utk ::

Same neke obljube, da starega EV nihče noče in da je po 8 letih baterija fuč, ko pa treba najt en tak avto, nikjer nikogar.

Moe_Lester ::

Sparkxl je izjavil:

Saj je v bistvu simpl...noben jih noče. Ne glede na ceno


A zato prodaja EVjev raste bistveno hitreje kot prodaja ICE?

Sparkxl ::

Ne, tu zadaj je osnovnošolska matematika in čisto malo logike.
Če jih lani prodaš 3 in naslednje leto 6 je to absolutno neverjetna 100% rast. Pri resnih avtih, kjer govorimo o več milijonov kosov, je smešen 1% rasti še vedno par 10k kosov

Utk ::

LOL, tesla se približuje 2 mio prodanim pa še zmeraj raste skoraj tolk kot cel trg.
Do leta 2030 bi znala bit tesla med 5 največjimi proizvajalci. Čeprav bi marsikdo reku, da bo največji, jaz nisem v to siguren, ni pa niti to nemogoče. Cybertruck in model 2 bi znala prinest še 3, 4 mio, 3 in y pa tudi nista še čist izčrpana.

Moe_Lester ::

Sparkxl je izjavil:

Ne, tu zadaj je osnovnošolska matematika in čisto malo logike.
Če jih lani prodaš 3 in naslednje leto 6 je to absolutno neverjetna 100% rast. Pri resnih avtih, kjer govorimo o več milijonov kosov, je smešen 1% rasti še vedno par 10k kosov


Tesla in BYD npr. prodata približno toliko avtomobilov kot Renault, Mercedes, ne dosti manj kot BMW.

a_borlak ::

Malo OT, sedaj zasledil že par primerov, ki so se pridušali, da EVja že ne do leta 2035 ali prek in se sedaj veselo vozijo naokoli z njim, pa še njihov glavni avto je postal. Je pa res, da imajo vsi dovolj denarja, da kupijo avto za 40k+ brez razmišljanja o tem, da bodo naslednjih 10 let jedli predvsem kuhan krompir in zelje.

Utk ::

Jaz poznam par primerov ko ni več vprašanje ali si lahko privoščijo EV, ampak ali si lahko privoščijo ice. 100 km dnevno je samo 50 km v eno smer, tolk se marsikdo vozi. 2000 km na mesec plus privat poti je 200 evrov goriva na mesec, plus vsaj 100 evrov cenejši servis na leto. Proti 50 evrov za elektriko ali 0, če imaš elektrarno. Nek ec4, cupra born itd pa stanejo par jurjev več od dizla. So pa dražji od 15 let starega megana, to je res, ampak kdo si želi z njim delat 100 km na dan. Pa še pri njemu je vprašanje, če je cenejši na dolgi rok.

DamijanD ::

Petrol Barje bo zdaj imel ultra super duper zmogljive polnilnice pod streho

mehatronik12 ::

Utk je izjavil:

Same neke obljube, da starega EV nihče noče in da je po 8 letih baterija fuč, ko pa treba najt en tak avto, nikjer nikogar.


hitro pograbi to akcijo, da ti ne izpolzi iz rok. Kot si zahteval 8 let star EV za par tisoč EUR in samo 84k kilometri ==> in verjemi prodajalec ti ga bo dal še bistveno ceneje smao da se ga reši ;), malo handlaj
Enih 500EUR dobi na avtoodpadu, tak da malo več bo treba dat za tak vrhunski avto ;)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...

Zgodovina sprememb…

a_borlak ::

mehatronik12 je izjavil:


hitro pograbi to akcijo, da ti ne izpolzi iz rok. Kot si zahteval 8 let star EV za par tisoč EUR in samo 84k kilometri ==> in verjemi prodajalec ti ga bo dal še bistveno ceneje smao da se ga reši ;), malo handlaj
Enih 500EUR dobi na avtoodpadu, tak da malo več bo treba dat za tak vrhunski avto ;)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...


Predrag, za ta denar že pri nas najdeš kaj ustreznega, ko upoštevaš še nakup baterije, prevoz, servis klime ... To se splača kupit za morda 1.500€.

Utk ::

mehatronik12 je izjavil:

Utk je izjavil:

Same neke obljube, da starega EV nihče noče in da je po 8 letih baterija fuč, ko pa treba najt en tak avto, nikjer nikogar.


hitro pograbi to akcijo, da ti ne izpolzi iz rok. Kot si zahteval 8 let star EV za par tisoč EUR in samo 84k kilometri ==> in verjemi prodajalec ti ga bo dal še bistveno ceneje smao da se ga reši ;), malo handlaj
Enih 500EUR dobi na avtoodpadu, tak da malo več bo treba dat za tak vrhunski avto ;)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...

Ti delaš v Avstriji? Pa ne razumeš tolk nemško da bi videl, da je avto BREZ baterije? In v kakem stanju je, da niso niti ene slikce gor dali, kompresor klime fuč...jaz sem napisal, da naj ima po vaše "fuč" baterijo, ne pa da je cel za na odpad.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Utk ::

Drugač, če bi imel zrihtano klimo in baterijo, pa da je v nekem normalnem stanju, dam 5 jurjev takoj. Vozim ali prodam za 7-8 pri nas komot.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

mehatronik12 ::

Se pa ti piše zraven baterija za doplačilo 2k€, klime pa itak ne smeš prižigat pri tej bateriji ;).
Torej cena 5k€, dobil ga boš za 3,5k€ če boš handlal in je to to , čep pol elta ko bo še vedno gor pa še ceneje...

Enega s klimo pa dobiš tam za 6-7k€ (5k€+2k€ baterija) če shandlaš prideš ziher na 5k€.

Največji ekstrem pa so itak Mercedesi EQC, novi so bli 90k€, tri leta stari se prodajajo od 30k€+ pa to z ful opreme pogon na vse 4.

Utk je izjavil:

Jaz poznam par primerov ko ni več vprašanje ali si lahko privoščijo EV, ampak ali si lahko privoščijo ice. 100 km dnevno je samo 50 km v eno smer, tolk se marsikdo vozi. 2000 km na mesec plus privat poti je 200 evrov goriva na mesec, plus vsaj 100 evrov cenejši servis na leto. Proti 50 evrov za elektriko ali 0, če imaš elektrarno. Nek ec4, cupra born itd pa stanejo par jurjev več od dizla. So pa dražji od 15 let starega megana, to je res, ampak kdo si želi z njim delat 100 km na dan. Pa še pri njemu je vprašanje, če je cenejši na dolgi rok.


Se delno strinjam.
Pozabo si sicer par predpostavk, da si dal kar nekaj denarja za elektrarno :D.
In pa da daš za zavorvanje več kot pa prišparaš na servisih ;)


Tud sam imam elektrarno in me zanima če ima kdo dostop do financ in bi kopiral sme članek mogoče?:
Bo se res podražila omrežnina in če ja za koliko?
https://www.finance.si/okolje-energija/...

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Elektrarno sem imel že prej, in tistihi par panelov več nič ne pomeni.
Zavarovanje stane tolk kot za vse druge. Ne fantazirat z nekimi angleškimi primeri. Zavarovanje za EV za 30 jurjev je glih tolk kot za vsakega drugega za 30 jurjev.

O omrežnini imaš celo temo, lahko doktoriraš iz nje če češ.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

EQC SUV za 30k? Kje? Na Willhabnu se mogoce kaksen dobi pod 40k, ce ima vec km, drugace pa so cenejsi med 40-50k.

Zgodovina sprememb…

Moe_Lester ::

Za 4500€ bi vzel tistega Zoeta. Če se spogajaš za ceno, ki jo omenjaš ti ostane jurja provizije. Deal?

In pa da daš za zavorvanje več kot pa prišparaš na servisih ;)


Zavarovanje ni nič dražje, še celo dodaten popust na ekološka vozila imam na polici.

Gregor P ::

codeMonkey je izjavil:

EQC SUV za 30k? Kje? Na Willhabnu se mogoce kaksen dobi pod 40k, ce ima vec km, drugace pa so cenejsi med 40-50k.

Pol držijo boljše ceno kot klasični :D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

mehatronik12 ::

Ja če nekdo ne zna pobrskat na mobile. de.
Najcenejši je za 31.825€, vsake tolko prleti kaki za 29-30k€.

Zavarovanje pa vsi vemo, da se gleda osnovna cena (brez eko sklada).
Domnevam, da je zavarovanje za avto ki je vreden 35k€ dražje kot za 25k€ avto!?

Pithlit ::

mehatronik12 je izjavil:

Ja če nekdo ne zna pobrskat na mobile. de.
Najcenejši je za 31.825€, vsake tolko prleti kaki za 29-30k€.

Zavarovanje pa vsi vemo, da se gleda osnovna cena (brez eko sklada).
Domnevam, da je zavarovanje za avto ki je vreden 35k€ dražje kot za 25k€ avto!?

Zavarovanje za podarjen avto je 0€? Dej mal razmisli. Al še nikoli nisi zavarovanja za avto urejal? Hint: nikogar ne zanima koliko si plačal, niti koliko je avto "vreden".
Life is as complicated as we make it...

Gregor P ::

Ali povedano drugače, zato moraš Ferrarija, ki ti ga podarijo, takoj prodati;)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
««
1111 / 1166
»»