Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Utk ::
Ne nekateri, ampak vsi od nekega letnika dalje, ko je to postalo obvezno, nekateri so pa že prej. Velja tudi za hibride. Jaz imam na srečo malo starejšega, 2020 to še ni bilo obvezno, in se lahko prikradem nekomu za hrbet neslišno :)
deco16 ::
Sej bo, počas bo tudi tišina bla neki vredna in bodo kazni za glasna vozila. Zdej daš par desetakov in ti homologirajo in so vsi veseli da prdi.
Gambino ::
No no, sej to sem si mislil, enkrat si vidu EV iz kilometra daleč, normalno da ti je vse jasno.
Sem za štrom, po eni normalni ceni. EU nima surovin za tale hec. 80% surovin bo potrebno uvozit. Poleg tega, nemci mi ne vlivajo nekega zaupanja, zaprejo jedrske, in začnejo smradit na kolm. Pol hočejo ukinit subvencijo kitajčkom, ker bojda uporabljajo pri proizvodnji tehle avtkov "umazano energijo". Kot da jo nemci ne, ko kurijo kolm. Poleg tega ni bila napravljena nobena študija, kako bomo zavarovali živali, ker so avti precej tihi.
Si lahko še bolj beden? Kako bomo zavarovali živali? Večina živali bolje sliši od stare mame.
In kake veze ima to z obrabo gum? Kar nametaš neke stvari brez repa in glave.
A za ice pa imamo surovin? Kje jih vidiš?
In da nekaj razčistimo. Pri enaki vožnji EV enako obrablja gume kot primerljiv ICE. Vse drugo, tudi če kje piše, je nakladanje in laž.
Seveda to niti malo ne drži, ker je že v masi razlika, pa gume, ki so za el. vozila so drugačna. EVji obrabljajo gume bolj sploh, če se voziš malo bolj športno!
BlaY0 ::
Še dobro da nisi napisal, da se gume bolj obrabljajo če driftaš kot pa če ne. Hvala za to pojasnilo, res.
Utk ::
Seveda to niti malo ne drži, ker je že v masi razlika
Moj leaf po homologaciji zahteva nižji razred teže za gume kot recimo golf (dimenzije so iste), čeprav je golf tistih 200-300 kil lažji. Kako to? Golf ima v resnici na sprednjih, pogonskih, kolesih enako, če ne celo več, teže kot leaf. Zadnja kolesa pa tako niso problem niti pri enem niti pri drugem. Pri enakam speljevanju ni čisto nobenga razloga, da bi leaf bolj radiral gume kot golf. Boljši električni, tudi manjši oz cenejši, imajo pa zadnji pogon in v resnici še malo manj obremenjujejo gume, ker ne znjimi zavijajo in pospešujejo.
, pa gume, ki so za el. vozila so drugačna.
Aja? Kje pa to piše?
EVji obrabljajo gume bolj sploh, če se voziš malo bolj športno!
Zdaj si pa nekaj novega pogruntal. Če s 400 konjsko teslo speljuješ s 400 konji, potem je čist normalno, da radira gume. Ampak, a nisem jaz točno to napisal: Pri enaki vožnji EV enako obrablja gume kot primerljiv ICE
Telbanc ::
https://www.avtoakademija.si/novica/pos...
"Električne avtomobile pogosto oglašujejo kot alternativo z nižjimi stroški vzdrževanja. To sicer velja za veliko področij, a ne tudi za pnevmatike, ki so praviloma občutno dražje. Vas zanima zakaj?"
"Večja obremenitev s seboj prinese tudi hitrejšo obrabo"
Zamnejaš gume in bankrotiraš. Verjetno so tud menjave bolj pogoste, ampak zaj se o tem modro molči. Pobi dokler ne boste vedli, kaj prinaša večja teža, nima smisla debatirat z vami. To so elementarne stvari.
"Električne avtomobile pogosto oglašujejo kot alternativo z nižjimi stroški vzdrževanja. To sicer velja za veliko področij, a ne tudi za pnevmatike, ki so praviloma občutno dražje. Vas zanima zakaj?"
"Večja obremenitev s seboj prinese tudi hitrejšo obrabo"
Zamnejaš gume in bankrotiraš. Verjetno so tud menjave bolj pogoste, ampak zaj se o tem modro molči. Pobi dokler ne boste vedli, kaj prinaša večja teža, nima smisla debatirat z vami. To so elementarne stvari.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
Telbanc ::
Če piše na avtoakademiji, bo že res.
Poglej si fiziko in kotalni upor.
Lahko začnemo s temle pa lepo počas.
http://nadaljavocufar.splet.arnes.si/fi...
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
Utk ::
O fiziki nimaš pojma. Npr mg4 je težak 1700 kil. Ampak ima praktično idealno razporeditev 850, 850. Spredaj ima glih tolk teže kot nek golf, zanemarljivo več, če sploh kaj. Pogon ima zadaj, zato mu sprednje gume trpijo manj kot pri golfu. Zadaj jih pa tudi ne bo posebej radiral, če ne bo speljaval kot manijak.
Drugo je to, če že rabi xl gume, razlike v ceni praktično ni.
Drugo je to, če že rabi xl gume, razlike v ceni praktično ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Magic1 ::
Zdaj na vsa jajca dajejo 19" in 20" gume. Še malo pa bodo dajal gor 24", sam da kasirajo jurja na gumo...
Magic
Telbanc ::
O fiziki nimaš pojma. Npr mg4 je težak 1700 kil. Ampak ima praktično idealno razporeditev 850, 850. Spredaj ima glih tolk teže kot nek golf, zanemarljivo več, če sploh kaj. Pogon ima zadaj, zato mu sprednje gume trpijo manj kot pri golfu. Zadaj jih pa tudi ne bo posebej radiral, če ne bo speljaval kot manijak.
Drugo je to, če že rabi xl gume, razlike v ceni praktično ni.
Ah, vsak družinski avto ma 2 tone najmanj. No, če ma kdo avto na štrom, lah pove na kok menja gume.
Razlika v ceni se nakak delno pokrije s tem da ni pr avtu na štrom menjave hladilne tekočine, olja, svečk.
Ja,no, sam golf ma tako težo na 4 gumah, tle je pa na dveh. A matematiko ste meli u šoli?
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
Utk ::
Vprašaj feryza na kolk jih menja na zafiri...
Jaz sem naredil šele 30,000 km z njim, tako da še ne vem.
Teža ni edini faktor.
Jaz sem naredil šele 30,000 km z njim, tako da še ne vem.
Teža ni edini faktor.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Telbanc ::
https://www.amzs.si/motorevija/test/pne...
"Večje pnevmatike na težjih avtomobilih bolj onesnažujejo okolje! Električni avti niso izjema."
Ok, maš avto na štrom, zej pa pa bi bo dobr da nehaš, pa ne nervirej poštenih državljanov.
"Večje pnevmatike na težjih avtomobilih bolj onesnažujejo okolje! Električni avti niso izjema."
Ok, maš avto na štrom, zej pa pa bi bo dobr da nehaš, pa ne nervirej poštenih državljanov.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Telbanc ()
BlaY0 ::
No, še dobro da so zdaj največji problem električarjev gume? Predvčerajšnjim so bile še redke zemlje, ki jih je včeraj dokončno zmanjkalo.
BTW, čisto tako mimogrede večjih gum/koles si niso izmislili izrecno za električarje. Renault je z večjimi in ožjimi gumami začel 2016 recimo na svojem ICE Scenicu. Baje (ne boš verjel), zaradi konforta in nižje porabe. Skratka nič novega v zvezi s tem pa tudi nič dražje niso te gume (195/55 R20) od recimo "klasičnih" 225/45 R17, ki danes krasijo marsikateri družinski avto.
BTW, čisto tako mimogrede večjih gum/koles si niso izmislili izrecno za električarje. Renault je z večjimi in ožjimi gumami začel 2016 recimo na svojem ICE Scenicu. Baje (ne boš verjel), zaradi konforta in nižje porabe. Skratka nič novega v zvezi s tem pa tudi nič dražje niso te gume (195/55 R20) od recimo "klasičnih" 225/45 R17, ki danes krasijo marsikateri družinski avto.
Utk ::
https://www.amzs.si/motorevija/test/pne...
"Večje pnevmatike na težjih avtomobilih bolj onesnažujejo okolje! Električni avti niso izjema."
Ok, maš avto na štrom, zej pa pa bi bo dobr da nehaš, pa ne nervirej poštenih državljanov.
Spet brez konkretnih številk za konkreten model. Kaj pa zavore? EV jih obrablja 5x počasneje...
Jaz sem delal prej cca 25 kkm letno, pa nisem še nikoli vrgel stran gum, ki ne bi imele dovolj profila še za vsaj 20 kkm, ampak jih vržem stran ko čutim, da več ni to to, im to je predvsem zarad starosti, toplih zim itd. Zimske in letne. Ti ziher delaš 50 kkm letno, da ti je obraba tak faktor.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
A ni eden komentiral, da so potem težave z zavorami, ker se jih premalo uporablja
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
karafeka ::
Skratka nič novega v zvezi s tem pa tudi nič dražje niso te gume (195/55 R20) od recimo "klasičnih" 225/45 R17, ki danes krasijo marsikateri družinski avto.
In kateri evji imajo 195/55 r20, razen leafa?
Poglej si cene za gume od modela 3, kaj šele Y in ostale “zelene” EVje. Še najmanjše gume ima ioniq 1, in je posledično tudi zaradi tega najbolj varčen.
Gregor P ::
A ni eden komentiral, da so potem težave z zavorami, ker se jih premalo uporablja
Odvisno kaj je zate težava.
Po spominu je napisal, da so mu začele rjaveti.
Sem pa jaz imel podobno težavo pred desetletji pri Volvu, kjer po mojem vsaj 10 let nisem nikoli rabil potegniti ročne, ker je bil itak avtomatik, in potem sem jo enkrat potegnil na Ljubelju v klancu in se je odtrgala zajla. Na servisu so mi rekli, da se je to zgodilo zato, ker je dlje časa nisem uporabljal.
Tako da ja, morda ne bi bilo slabo, da je vsaj letno pregled teh zadev na avtu, ki se jih manj uporablja zaradi prednosti EV sklopa; ali pa kakšna avtomatika, ki skrbi za to.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Gambino ::
No ja kolega, ki ima VW ID3 je dal za gume 900E. Sicer pa ima VW kar veliko problemov z SWjem v povezavi z elektroniko.
Da ne pišem, da ima VW neko foro, da se baterije naj ne bi spraznilo pod 20% in da se jo ne fila do konca!
Da ne pišem, da ima VW neko foro, da se baterije naj ne bi spraznilo pod 20% in da se jo ne fila do konca!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gambino ()
BigWhale ::
Zamnejaš gume in bankrotiraš. Verjetno so tud menjave bolj pogoste, ampak zaj se o tem modro molči. Pobi dokler ne boste vedli, kaj prinaša večja teža, nima smisla debatirat z vami. To so elementarne stvari.
Jaz sem prve gume na Leafu menjal po stirih letih. Nisem bankrotiral. Ne elementarno in ne financno.
kow ::
Vecja teza ti ne bo unicila gume, kvecjemu ce bos pretirano pospeseval. Sam sem se vsake (ICE) gume vrgel stran zaradi starosti, ne obrabe - nikoli nisem maral voziti hitro. Malo vecja obraba, vecjega vpliva, ceteris paribus, ne bi smela imeti. Ce te pa ze tako skrbi za gume.. nihce ti ne preprecuje, da kliknes tisti 'eko' gumbek, da omejis pospeske. Itak so dovolj veliki za varno, udobno, hitro mestno voznjo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Cveto ::
Moja Tesla MOdel 3 ima 18 colske gume, širine 245, obremenitev XL (98). Taka guma ni nič posebnega, če upoštevaš razred, v katerem je avto. Škoda Octavia RS ima recimo podobno dimenzijo, pa večino TDI-jev se tudi vozi okoli na takih. Ima pa avto ene 200kg več, pa moč podaja bolj sunkovito, tako da gotovo gume zdržijo manj. Vsekakor pa ob menjavi ne "bankrotiraš" (Michelin E-primacy, ki je prva vgradnja na teh avtih, stane 193€/kos, Sava Intensa je 115, Pirelli, Goodyear itd pa od 150 naprej).
BigWhale ::
https://www.amzs.si/motorevija/test/pne...
"Večje pnevmatike na težjih avtomobilih bolj onesnažujejo okolje! Električni avti niso izjema."
Ok, maš avto na štrom, zej pa pa bi bo dobr da nehaš, pa ne nervirej poštenih državljanov.
Prisel si na skupscino kinoloskega drustva, vsem tezis, da so macke boljse kot psi, potem pa folku tezis nej nehajo nervirat postene drzavljane? A se zavedas kolk butasto zvenis?
DamijanD ::
Jaz gume na "lahkem" avtu (~1300kg) uničim v 3 letih. Sem mnenja, da bolj kot kilometri uničujejo gume ovinki. Torej veliko zavite ceste in gredo gume bistveno hitreje. Ko imam zimske gume, dejansko počasneje vozim čez ovinke ravno zaradi tega, da ostane kaj profila za sneg.
BlaY0 ::
Skratka nič novega v zvezi s tem pa tudi nič dražje niso te gume (195/55 R20) od recimo "klasičnih" 225/45 R17, ki danes krasijo marsikateri družinski avto.
In kateri evji imajo 195/55 r20, razen leafa?
Poglej si cene za gume od modela 3, kaj šele Y in ostale “zelene” EVje. Še najmanjše gume ima ioniq 1, in je posledično tudi zaradi tega najbolj varčen.
Ne štekam kaj hočeš zdaj povedat? Jasno da nimajo vsi 195/55 R20. Dal sem samo primer kdaj so se le te pojavile in na katerih avtih.
Avto ni v nobenem primeru zelen in v nobenem primeru se z njim nič ne špara, ampak se kvečjemu denar meče skozi okno. Če imaš EV se ga skozi okno meče malo manj, to je vse. Vzemi katerikoli EV in daj zraven primerljiv ICE in videl boš, da v ceni gum ni bistvene razlike. Ampak ne, ti boš pač še naprej trdil, da te nekdo hoče zavest, ker ti obljublja EV, ki naj bi bil komplet narejen iz planktona.
Gregor P ::
Po mojem spet primerjate neprimerljive zadeve. Zdaj če vzamemo, kakšnega klasičnega umirjenega hibrida, ki ima pnevmatike 225/45 r17, ki stanejo okoli 100 evrov po kosu (ali celo 195/65R15, ki so še cenejše), potem je pač to najbrž ceneje (ker jih najhitreje menja na 4 leta); če pa primerjamo kakšnega superšportnika, kjer moraš gume zamenjat, ko si se enkrat zmotil pri štartu in si zažgal gume dimenzij 335/35 ZR 17 za po najmanj 500 evrov komad, je pač to primerljivo dražje. EV-ji so pa očitno nekje vmes, pretežki z možnostjo dosti hitrejšega pospeševanja od klasike (najbrž moraš kupiti tudi temu primerno dražje pnevmatike, ali ne?). Logično si mora potem vsak sam izračunat, kaj mu bolj cenovno ustreza (glede na celotno sliko stroškov, prihrankov ipd.).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
deco16 ::
EV ma švoh 130k sem še na originalnih zimskih sem reku da jih bom znucal čez poletje ampak če jih nebi bi zdržale še 1 sezono ampak pozimi se na tolk starih nebom vozil. Avto bo mel 5 let novembra. Lani marca sem dal nove letne torej so zdržale 3,5 let.
Dimenzija 215 55 17. Cene so šle kar gor gum ampak spet nič takega, tako kot poraba gum ne. Avto ma 1,8t torej 450kg na gumo. En se je hvalil da so mu zimske zdržale celo 180k na tesli(skupaj z letnimi).
Se mi zdi da je to enako kot ICE oziroma zelo podobno, odvisno od vožnje seveda. Da bi rekli da moram zarad evja menjavat gume na 2 leti je karneki. Vsekakor še vedno daste več z svečkami tako da za razliko je to preveč ;)
Dimenzija 215 55 17. Cene so šle kar gor gum ampak spet nič takega, tako kot poraba gum ne. Avto ma 1,8t torej 450kg na gumo. En se je hvalil da so mu zimske zdržale celo 180k na tesli(skupaj z letnimi).
Se mi zdi da je to enako kot ICE oziroma zelo podobno, odvisno od vožnje seveda. Da bi rekli da moram zarad evja menjavat gume na 2 leti je karneki. Vsekakor še vedno daste več z svečkami tako da za razliko je to preveč ;)
karafeka ::
Ne štekam kaj hočeš zdaj povedat? Jasno da nimajo vsi 195/55 R20. Dal sem samo primer kdaj so se le te pojavile in na katerih avtih.
Sem samo na hitro (nisem delal tržne analize sedaj :)) pogledal cene in so tele of leafa še relativno ugodne (100€) na pram od teslinih, ki so po 300€ na gumo.
Ampak ko to primerjaš z recimo 195/65/15, ki te pride ena okrog 50€, potem vidiš, da je to drag šport, še posebej če imaš dva kompleta za zimo in poletje na svojih platiščih. Res ne vem, zakaj je treba imeti take velike gume na EVjih? A to zaradi teže, velikosti zavor, ali kaj?
In potem dodaj zraven še (kasko) zavarovanje, ki te zaradi nabavne cene pride olalla in letne redne servise (ki kolikor berem pridejo okrog 100€), pa iskreno ne vidim kje kaj prišparaš pri sprotnih stroškov na pram ICEjih, razen če voziš orgomne kilometre, da se ti pozna razlika pri ceni goriva, ampak je potem tudi vzdrževanje bolj pogosto.
Ampak to je samo moje mnenje, sem prepričan da ostali drugače menijo.
deco16 ::
Na e-Golfu sem imel zimske 195/65/15 so celo vpisane v homologaciji, ja se strinjam da so cenejše ampak ful je odvisno kak EV vzameš tudi gume nekaj štejejo pri samih stroških.
Če potegneš črto vsi novi avti majo velike gume. Lahko vzameš 20" in preplačaš gume al pa vzameš najmanjše možne v homologaciji in prideš cenej čez.
Če potegneš črto vsi novi avti majo velike gume. Lahko vzameš 20" in preplačaš gume al pa vzameš najmanjše možne v homologaciji in prideš cenej čez.
Pithlit ::
Bom mogoče eno neumno ustrelila zdej (ne da se mi guglat - je prezgodaj).
A vam kdo brani na Teslo montirat druge gume? 15, 16...? Ne vem no, če dam jaz lahko na moj mlinček vse od 14 do 17 (homologirano) zakaj na neko Teslo to ne bi šlo?
A vam kdo brani na Teslo montirat druge gume? 15, 16...? Ne vem no, če dam jaz lahko na moj mlinček vse od 14 do 17 (homologirano) zakaj na neko Teslo to ne bi šlo?
Life is as complicated as we make it...
deco16 ::
Odvisno od avta kolk so veliki zavorni diski in seveda homologacije. Načeloma novi EVji(TUDI VW) so 17+
BlaY0 ::
Bom mogoče eno neumno ustrelila zdej (ne da se mi guglat - je prezgodaj).
A vam kdo brani na Teslo montirat druge gume? 15, 16...? Ne vem no, če dam jaz lahko na moj mlinček vse od 14 do 17 (homologirano) zakaj na neko Teslo to ne bi šlo?
Brani. Homologacija predpisuje katera platišča in katere gume imaš lahko na avtu.
Na e-Golfu sem imel zimske 195/65/15 so celo vpisane v homologaciji, ja se strinjam da so cenejše ampak ful je odvisno kak EV vzameš tudi gume nekaj štejejo pri samih stroških.
Če potegneš črto vsi novi avti majo velike gume. Lahko vzameš 20" in preplačaš gume al pa vzameš najmanjše možne v homologaciji in prideš cenej čez.
Še ena stvar je, ki jo je treba upoštevati. Eksotične gume so relativno dražje od klasike. Ko bo po cestah vozilo 10x več Tesel kot danes, se bodo tudi relativne cene gum temu prilagodile.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
BlaY0 ::
Sem samo na hitro (nisem delal tržne analize sedaj :))
Ne vem, ampak zdi se mi, da ti primerjaš nove Tesle s starimi Passati? Primerjaj novo z novim.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
DamijanD ::
karafeka potem imaš ist problem če primerjap tvoj trenutni ICE z nekim novim ICEjem... In ne moreš tega samo na EV posploševat
BlaY0 - se spomnim, da je ena serija meganov imela neke 185 gume, skor noben drug avto jih ni imel. Bile so bistveno dražje od primerljivih 195 gum. Tako da ja eksotika podraži zadevo.
BlaY0 - se spomnim, da je ena serija meganov imela neke 185 gume, skor noben drug avto jih ni imel. Bile so bistveno dražje od primerljivih 195 gum. Tako da ja eksotika podraži zadevo.
Pithlit ::
Brani. Homologacija predpisuje katera platišča in katere gume imaš lahko na avtu.
O šment. Tega pa nisem vedela. Le zakaj sem homologacijo omenila v mojem postu?
Ok, naj nadaljujem... Kakšne dimenzije ima Tesla homologirane? Tovarniško.
Pa še naprej, kdo nam brani homologirat druge dimenzije naknadno?
Al je fora sam v temu da se je zdej moderno vpičit sam v tiste gume za 300€ pa gladko ignorirat vse ostale opcije?
Life is as complicated as we make it...
Pithlit ::
Ajde za hec sem šla gledat najmanjšo dimenzijo za BMW 320i pa Teslo S. Oba 2018. Enak model Contijev. Razlike je celih 60EUR na gumo v prid BMW.
Ne vem kako sta avtomobila primerljiva. Niti me ne zanima. Bolj me zanima kako hudiča nekomu ki za avto da 50k EUR... dodatnih 250EUR na 3 leta (al pa 5) predstavlja kakršnokoli težavo.
* pri novejših modelih je cenovna razlika manjša.
Ne vem kako sta avtomobila primerljiva. Niti me ne zanima. Bolj me zanima kako hudiča nekomu ki za avto da 50k EUR... dodatnih 250EUR na 3 leta (al pa 5) predstavlja kakršnokoli težavo.
* pri novejših modelih je cenovna razlika manjša.
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
J.McLane ::
Tesla Model 3 ima lahko 18", 19" ali 20" (original ali aftermarket), glede na te dimnenzije bodo seveda različne cene gum. Najcenejše so 235/45 R18, dobiš Conti, GY, Michelin za okrog 150 EUR/kos (zimske 170 EUR).
Model Y ima 19", 20" ali 21"najcenejše so 255/45 R19 GY, Michelin, Conti pridejo 180-200 EUR/kos (zimske 230 EUR)
Model Y ima 19", 20" ali 21"najcenejše so 255/45 R19 GY, Michelin, Conti pridejo 180-200 EUR/kos (zimske 230 EUR)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Pithlit ::
Povzetek: ne igrajo baš neke vloge.
Razen za tiste ki dajo zadnji cent za avto, pa pol nimajo za gume/zavarovanje/bencin...
Razen za tiste ki dajo zadnji cent za avto, pa pol nimajo za gume/zavarovanje/bencin...
Life is as complicated as we make it...
wcpapir ::
Nekako me zanimajo EV pa zelim priti do izracuna ko bi se mi splacal. Pomagam si s CHTgpt
1. Vrednost trenutnega avtomobila: 15.000 €
2. Cena novega električnega vozila: 42.000 €
3. Trenutni stroški goriva: 400 € na mesec (4.800 € na leto)
4. Financiranje novega električnega avtomobila za 10 let: Približno 42.000 € / 10 let = 4.200 € na leto
5. Zavarovanje novega električnega avtomobila: 500 € dražje na leto
6. Prihranek pri cestnini: 200 € cenejše na leto
7. Stroški sončnih panelov: 1.000 € enkratno
Sedaj ponovno izračunajmo skupni učinek menjave na vaše stroške:
Prihranek pri gorivu - Stroški financiranja + Sprememba v stroških zavarovanja + Prihranek pri cestnini - Stroški sončnih panelov
4.800 € - 4.200 € + (-500 €) + 200 € - 1.000 € = 300 € prihranka na leto
Sam pridem do podobnih izracunov. Nekje tu tu smo ce se gre v nabavo EV. Oziroma malce na slabšem, sedaj vozimo 10let starega dizla "visjega" razreda, potem pa bi spodnji srednji rang. Pri izracunih ni upostevano se "tankanje" na terenu, ki bi ga vsekakor nekaj bilo.
3500-4000km mesecno. Cca. ko je avto v muvingu je to povprecno 180 na dan. To je povprecno kak dan je 400-500 kak dan je 3km.
Nimam pojma koliko stane tankanje. Mi lahko pomagate? Brez da izbiras polnilnico povprecna cena hitrega polnjenja na AC do vrha?
Postanek ni samo strosek polnjenja ampak to pomeni da 10-15min ne delaš nič kar vrjetno stane še enkrat toliko, vrjetno zato tak postanek uporabiš za malico in delo na daljavo dokler ni do vrha ?
1. Vrednost trenutnega avtomobila: 15.000 €
2. Cena novega električnega vozila: 42.000 €
3. Trenutni stroški goriva: 400 € na mesec (4.800 € na leto)
4. Financiranje novega električnega avtomobila za 10 let: Približno 42.000 € / 10 let = 4.200 € na leto
5. Zavarovanje novega električnega avtomobila: 500 € dražje na leto
6. Prihranek pri cestnini: 200 € cenejše na leto
7. Stroški sončnih panelov: 1.000 € enkratno
Sedaj ponovno izračunajmo skupni učinek menjave na vaše stroške:
Prihranek pri gorivu - Stroški financiranja + Sprememba v stroških zavarovanja + Prihranek pri cestnini - Stroški sončnih panelov
4.800 € - 4.200 € + (-500 €) + 200 € - 1.000 € = 300 € prihranka na leto
Sam pridem do podobnih izracunov. Nekje tu tu smo ce se gre v nabavo EV. Oziroma malce na slabšem, sedaj vozimo 10let starega dizla "visjega" razreda, potem pa bi spodnji srednji rang. Pri izracunih ni upostevano se "tankanje" na terenu, ki bi ga vsekakor nekaj bilo.
3500-4000km mesecno. Cca. ko je avto v muvingu je to povprecno 180 na dan. To je povprecno kak dan je 400-500 kak dan je 3km.
Nimam pojma koliko stane tankanje. Mi lahko pomagate? Brez da izbiras polnilnico povprecna cena hitrega polnjenja na AC do vrha?
Postanek ni samo strosek polnjenja ampak to pomeni da 10-15min ne delaš nič kar vrjetno stane še enkrat toliko, vrjetno zato tak postanek uporabiš za malico in delo na daljavo dokler ni do vrha ?
Pithlit ::
Nekako me zanimajo EV pa zelim priti do izracuna ko bi se mi splacal. Pomagam si s CHTgpt
1. Vrednost trenutnega avtomobila: 15.000 €
2. Cena novega električnega vozila: 42.000 €
3. Trenutni stroški goriva: 400 € na mesec (4.800 € na leto)
4. Financiranje novega električnega avtomobila za 10 let: Približno 42.000 € / 10 let = 4.200 € na leto
5. Zavarovanje novega električnega avtomobila: 500 € dražje na leto
6. Prihranek pri cestnini: 200 € cenejše na leto
7. Stroški sončnih panelov: 1.000 € enkratno
Sedaj ponovno izračunajmo skupni učinek menjave na vaše stroške:
Prihranek pri gorivu - Stroški financiranja + Sprememba v stroških zavarovanja + Prihranek pri cestnini - Stroški sončnih panelov
4.800 € - 4.200 € + (-500 €) + 200 € - 1.000 € = 300 € prihranka na leto
Sam pridem do podobnih izracunov. Nekje tu tu smo ce se gre v nabavo EV. Oziroma malce na slabšem, sedaj vozimo 10let starega dizla "visjega" razreda, potem pa bi spodnji srednji rang. Pri izracunih ni upostevano se "tankanje" na terenu, ki bi ga vsekakor nekaj bilo.
3500-4000km mesecno. Cca. ko je avto v muvingu je to povprecno 180 na dan. To je povprecno kak dan je 400-500 kak dan je 3km.
Nimam pojma koliko stane tankanje. Mi lahko pomagate? Brez da izbiras polnilnico povprecna cena hitrega polnjenja na AC do vrha?
Postanek ni samo strosek polnjenja ampak to pomeni da 10-15min ne delaš nič kar vrjetno stane še enkrat toliko, vrjetno zato tak postanek uporabiš za malico in delo na daljavo dokler ni do vrha ?
Ko bi ti namesto stare kible in novega ev primerjal vsaj novega ice in približno primerljivega novega ev... Bi bila računica mal bolj kredibilna.
Tko pa jaz lahko primerjam tudi 15 let starega golfa z novo Teslo y. Nekak ne gre, kajne?
Baje sta BMW 330 pa Tesla model 3 nekako primerljiva. Pustimo ob strani fanboyizme "BMW je ful bl kvaliteten, pa range ma, pa gume ma cenejše..."
Life is as complicated as we make it...
J.McLane ::
wcpapir, če voziš 10 let starega dizla, boš prej ali slej postavljen pred dejstvo, da bo treba menjat avto, takrat boš izračun ponovil na čem?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BlaY0 ::
Pa še naprej, kdo nam brani homologirat druge dimenzije naknadno?
Ne kdo, predvsem kaj. To pa so tehnične karakteristike avtomobila. Na določeno velikost zavornih diskov ne moreš dati manjših platišč. Na določene kolesne odprtine ne moreš dati vseh tipov platišč. Skratka praktično pri vseh današnjih (novih) avtih nimaš kaj dosti maneverskega prostora za naknadne homologacije, ravno tako pa ni smiselno predelovati novega avtomobila samo zato, da boš imel na letni ravni za gume 50 EUR nižje stroške.
Razen za tiste ki dajo zadnji cent za avto, pa pol nimajo za gume/zavarovanje/bencin...
V tem je v bistvu največji problem percepcije slovenskih "šoferjev"... velika udobna stara limuzina, zelo poceni!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()
Sparkxl ::
Likalnik ::
Nekako me zanimajo EV pa zelim priti do izracuna ko bi se mi splacal. Pomagam si s CHTgpt
1. Vrednost trenutnega avtomobila: 15.000 €
2. Cena novega električnega vozila: 42.000 €
3. Trenutni stroški goriva: 400 € na mesec (4.800 € na leto)
4. Financiranje novega električnega avtomobila za 10 let: Približno 42.000 € / 10 let = 4.200 € na leto
5. Zavarovanje novega električnega avtomobila: 500 € dražje na leto
6. Prihranek pri cestnini: 200 € cenejše na leto
7. Stroški sončnih panelov: 1.000 € enkratno
Sedaj ponovno izračunajmo skupni učinek menjave na vaše stroške:
Prihranek pri gorivu - Stroški financiranja + Sprememba v stroških zavarovanja + Prihranek pri cestnini - Stroški sončnih panelov
4.800 € - 4.200 € + (-500 €) + 200 € - 1.000 € = 300 € prihranka na leto
Sam pridem do podobnih izracunov. Nekje tu tu smo ce se gre v nabavo EV. Oziroma malce na slabšem, sedaj vozimo 10let starega dizla "visjega" razreda, potem pa bi spodnji srednji rang. Pri izracunih ni upostevano se "tankanje" na terenu, ki bi ga vsekakor nekaj bilo.
3500-4000km mesecno. Cca. ko je avto v muvingu je to povprecno 180 na dan. To je povprecno kak dan je 400-500 kak dan je 3km.
Nimam pojma koliko stane tankanje. Mi lahko pomagate? Brez da izbiras polnilnico povprecna cena hitrega polnjenja na AC do vrha?
Postanek ni samo strosek polnjenja ampak to pomeni da 10-15min ne delaš nič kar vrjetno stane še enkrat toliko, vrjetno zato tak postanek uporabiš za malico in delo na daljavo dokler ni do vrha ?
majster, kje si pa servise spustil? ICE ti lahko iz prve roke povem, da pri BMW letnik 2019, če delaš cca 35-40kkm na leto...računaj še cca dodatnih 2k€ za servise in gumbe na leto...seveda so to uradni mehaniki in ne neki šalabajzerji pod kozolcem....
mn ::
Tesla Model 3 ima lahko 18", 19" ali 20" (original ali aftermarket), glede na te dimnenzije bodo seveda različne cene gum. Najcenejše so 235/45 R18, dobiš Conti, GY, Michelin za okrog 150 EUR/kos (zimske 170 EUR).
Model Y ima 19", 20" ali 21"najcenejše so 255/45 R19 GY, Michelin, Conti pridejo 180-200 EUR/kos (zimske 230 EUR)
Mimogrede za občutek, 235/45 R18 je približno enaka cena kot 215/55 R16, ki jih imam na Peugeot Partnerju edine homologirane.
Cena gum očitno ni kak bistven faktor.