» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1064 / 1167
»»

Utk ::

Skratka, ugotovil si, da ima POS terminal zanemarljiv učinek na rentabilnost in bi bile polnilnice itak nerentabile v vsakem primeru. Da bi pa rabil POS terminal na brezplačnih polnilnicah... do take ugotovitve pa lahko pride zgolj idiot tvojega kova.

Pa vendar je uspelo to samo tebi.

Tudi to, da se očitno bolj splača narediti aplikacijo kot preprost gumb za začetek polnjenja, je prvovrsten idiotizem

Nihče nikomur ne brani, da postavi polnilnico z gumbom za začetek polnjenja. V bistvu kar nekaj takih polnilnic tudi obstaja, čeprav vse manj, ker so v resnici neuporabne. Ker v resnici ne moreš vedet ali bo sploh delala ko prideš tam ali ne, in take polnilnice nihče ne rabi. Ni problem plačat elektriko, ampak stvar mora delat. Če je polnilnica v neki mreži, online, da se jo lahko preveri vnaprej ali dela, pa pač mora bit nekje registrirana in moraš imet neko aplikacijo prek katere to stranka vidi.

Ja, aplikacijo naredijo študenti v 20-ih urah po 3 evre na uro, vzdrževanje je pa itak zastonj. POS terminal pa stane milijavžent evrov, pa crkne vsake 3 dni. Pa še pokazat ga ne moreš stranki, kot lahko pokažeš aplikacijo.

Na začetku niso ble niti aplikacije, ampak namenske kartice za katero si nekaj malega plačal na začetku ali pa vsak mesec nek drobiž, evro, dva, in si potem polnil zastonj.
Aplikacije so dodajali potem, ker je to itak praktično zastonj, ker so aplikacijo potrebovali oni, ne "mi". Polnilnice so se sesuvale in veliokrat so morali oni sprožit polnjenje na daljavo. Nekateri to še zmeraj tako izvajajo, Gremonaelektriko in Petrol pa recimo da zdaj kolk tolk delata. Čeprav ne 100%.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Mato989 ::

Utk je izjavil:

Skratka, ugotovil si, da ima POS terminal zanemarljiv učinek na rentabilnost in bi bile polnilnice itak nerentabile v vsakem primeru. Da bi pa rabil POS terminal na brezplačnih polnilnicah... do take ugotovitve pa lahko pride zgolj idiot tvojega kova.

Pa vendar je uspelo to samo tebi.

Tudi to, da se očitno bolj splača narediti aplikacijo kot preprost gumb za začetek polnjenja, je prvovrsten idiotizem

Nihče nikomur ne brani, da postavi polnilnico z gumbom za začetek polnjenja. V bistvu kar nekaj takih polnilnic tudi obstaja, čeprav vse manj, ker so v resnici neuporabne. Ker v resnici ne moreš vedet ali bo sploh delala ko prideš tam ali ne, in take polnilnice nihče ne rabi. Ni problem plačat elektriko, ampak stvar mora delat. Če je polnilnica v neki mreži, online, da se jo lahko preveri vnaprej ali dela, pa pač mora bit nekje registrirana in moraš imet neko aplikacijo prek katere to stranka vidi.

Ja, aplikacijo naredijo študenti v 20-ih urah po 3 evre na uro, vzdrževanje je pa itak zastonj. POS terminal pa stane milijavžent evrov, pa crkne vsake 3 dni. Pa še pokazat ga ne moreš stranki, kot lahko pokažeš aplikacijo.

Na začetku niso ble niti aplikacije, ampak namenske kartice za katero si nekaj malega plačal na začetku ali pa vsak mesec nek drobiž, evro, dva, in si potem polnil zastonj.
Aplikacije so dodajali potem, ker je to itak praktično zastonj, ker so aplikacijo potrebovali oni, ne "mi".


Zanimivo, jaz ne rabim za nobeno pumpo vnaprej preverjat če dela >:D
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Utk ::

Zanimivo, jaz ne rabim za nobeno pumpo vnaprej preverjat če dela

Pri tebi je še marsikaj drugega še bolj zanimivega...ampak to ni tema o psihopatih.

DamijanD ::

kow je izjavil:

Prisla je sveza norveska statistika za registrirane avtomobile:

dizli:2023Q2: 1071969
bencin:
2023Q2: 808214
BEV:
2023Q2: 651358

Zanimivo, da dizli še vedno vodijo - glede na to koliko je gonje proti njim.

Sparkxl ::

kow je izjavil:

Prisla je sveza norveska statistika za registrirane avtomobile:

dizli:

2016: 1276947
2017: 1294493 (rekordna kolicina na cesti)
2018: 1290442
2019: 1281019
2020: 1215308
2021: 1166789
2022: 1106423
2023Q2: 1071969

bencin:
2016: 1196148
2017: 1139998
2018: 1075179
2019: 1031207
2020: 968331
2021: 911502
2022: 817979
2023Q2: 808214

BEV:
2023Q2: 651358

Lep pokazatelj kako dolgo traja, da spravis fosilne avtomobile s cest. Se cirka leto dni, in bo na norveskih cestah vec BEV kot bencinarjev.


Čudovito...isto velja za hmm recimo kosovo? Kongo? Urugvaj?

J.McLane ::

A imaš morda podatek koliko novih avtomobilov se proda tam?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

jernejl ::

Utk je izjavil:

Nihče nikomur ne brani, da postavi polnilnico z gumbom za začetek polnjenja. V bistvu kar nekaj takih polnilnic tudi obstaja, čeprav vse manj, ker so v resnici neuporabne. Ker v resnici ne moreš vedet ali bo sploh delala ko prideš tam ali ne, in take polnilnice nihče ne rabi. Ni problem plačat elektriko, ampak stvar mora delat.
Aha, najprej praviš, da je tam cel kup polnilnic praznih in jih skoraj nihče ne uporablja, zdaj pa naenkrat praviš, da mora biti aplikacija, da uporabniku pokaže, če lahko gre tja, ker bi bilo možno, da nobena ne dela ali je vse zasedeno. :D
Sicer pa, kaj pomaga aplikacija, če potem prideš tja in ne dela. Ali je zaparkirano. Da bo zadeva "stvar mora delat", bo treba malo več kot ena aplikacija, ki jo študent naredi zastonj v dveh popoldnevih.



Na začetku niso ble niti aplikacije, ampak namenske kartice za katero si nekaj malega plačal na začetku ali pa vsak mesec nek drobiž, evro, dva, in si potem polnil zastonj.
Aplikacije so dodajali potem, ker je to itak praktično zastonj, ker so aplikacijo potrebovali oni, ne "mi". Polnilnice so se sesuvale in veliokrat so morali oni sprožit polnjenje na daljavo.
Aplikacija za končnega uporabnika ima bolj malo skupnega z aplikacijo, ki jo uporabljajo "oni", da na daljavo vklapljajo polnjenje in počnejo še kake druge reči.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Utk ::

Aha, najprej praviš, da je tam cel kup polnilnic praznih in jih skoraj nihče ne uporablja, zdaj pa naenkrat praviš, da mora biti aplikacija, da uporabniku pokaže, če lahko gre tja, ker bi bilo možno, da nobena ne dela ali je vse zasedeno. :D

Da. Ne vem kaj je tu čudnega. Mislim "mora"...ne rabi bit, ampak če operater že ima ta podatek, ne vem zakaj ga ne bi sharal prek neke aplikacije in/ali spletne strani.

Aplikacija za končnega uporabnika ima bolj malo skupnega z aplikacijo, ki jo uporabljajo "oni", da na daljavo vklapljajo polnjenje in počnejo še kake druge reči.

Niti ne, ima kar dost skupnega, ampak kako bi ti to vedel. Polnilnica mora bit online, mora bit povezana z nekim plačilnim sistemom in mora se na daljavo kontrolirat. Ena aplikacija ali spletna stran za stranko tega nič kaj dost ne spremeni.
Pametnejše navigacije v avtih znajo potegnit te podatke in ti splanirat pot glede na polnilnice ob poti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

jernejl ::

Utk je izjavil:

Da. Ne vem kaj je tu čudnega. Mislim "mora"...ne rabi bit, ampak če operater že ima ta podatek, ne vem zakaj ga ne bi sharal prek neke aplikacije in/ali spletne strani.
Če operater že itak ponuja plačilo polnjenja s kreditno kartico, ne vem zakaj ne bi omogočil takega plačila preko POS terminala.

Aplikacija za končnega uporabnika ima bolj malo skupnega z aplikacijo, ki jo uporabljajo "oni", da na daljavo vklapljajo polnjenje in počnejo še kake druge reči.

Niti ne, ima kar dost skupnega, ampak kako bi ti to vedel.
Ker mora "admin" aplikacija ponujati možnosti, ki jih "client" aplikacija nima, in obratno. Če bi ti kdaj videl kak "admin" vmesnik - kaj šele, če bi ga kdaj programiral - bi vedel, da gre za precej različno zadevo od vmesnika za končnega uporabnika. Od prijave do UI/UX do admin APIja. Ni to "vzamemo admin aplikacijo in 'zakomentiramo' dva gumba, pa dobimo aplikacijo za end userja".

Pithlit ::

jernejl je izjavil:

Utk je izjavil:

Da. Ne vem kaj je tu čudnega. Mislim "mora"...ne rabi bit, ampak če operater že ima ta podatek, ne vem zakaj ga ne bi sharal prek neke aplikacije in/ali spletne strani.
Če operater že itak ponuja plačilo polnjenja s kreditno kartico, ne vem zakaj ne bi omogočil takega plačila preko POS terminala.

Aplikacija za končnega uporabnika ima bolj malo skupnega z aplikacijo, ki jo uporabljajo "oni", da na daljavo vklapljajo polnjenje in počnejo še kake druge reči.

Niti ne, ima kar dost skupnega, ampak kako bi ti to vedel.
Ker mora "admin" aplikacija ponujati možnosti, ki jih "client" aplikacija nima, in obratno. Če bi ti kdaj videl kak "admin" vmesnik - kaj šele, če bi ga kdaj programiral - bi vedel, da gre za precej različno zadevo od vmesnika za končnega uporabnika. Od prijave do UI/UX do admin APIja. Ni to "vzamemo admin aplikacijo in 'zakomentiramo' dva gumba, pa dobimo aplikacijo za end userja".

Way to miss the whole point. Bravo majstr, obvladaš.
Life is as complicated as we make it...

Utk ::

Če operater že itak ponuja plačilo polnjenja s kreditno kartico, ne vem zakaj ne bi omogočil takega plačila preko POS terminala.

Glede na to, da je v Sloveniji vsaj 5 mrež polnilnic, bom sklepal, da jih je v Evropi vsaj 100, in glede na to, da praktično nobena ne ponuja direktnega plačevanja (kakšna ga), bi reku da najbrž obstaja kak razlog.


Ker mora "admin" aplikacija ponujati možnosti, ki jih "client" aplikacija nima, in obratno. Če bi ti kdaj videl kak "admin" vmesnik - kaj šele, če bi ga kdaj programiral - bi vedel, da gre za precej različno zadevo od vmesnika za končnega uporabnika. Od prijave do UI/UX do admin APIja. Ni to "vzamemo admin aplikacijo in 'zakomentiramo' dva gumba, pa dobimo aplikacijo za end userja".

Ja, v časih ko ima vsak pralni prašek svojo aplikacijo, je res problem in enormen strošek ena aplikacija za nek petrol, ki ima že itak še 2 drugi aplikaciji (za polnjenje je 3.). In kot rečeno, aplikacija sploh ni potrebna, so je pač uvedli, ker je praktična in jih skoraj nič ne stane. Gen-i recimo je dolgo imel samo fizično kartico, brez aplikacije, pa smo tudi preživeli, polnjenje si pa plačal pri računu za elektriko, prej je bilo pa itak zastonj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

TESKAn ::

Video za vse 'Kaj bomo z baterijami OMGOMG!!!' in 'Baterije pa kar na odpad mečejo!!!':
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

MrStein ::

BigWhale je izjavil:

Glavni problem EVjev v Sloveniji je torej to, da ni streh nad polnilnicami in da ne mores placati z gotovino? Ce bi to imeli, potem bi povprecen slovenec kupil EVja, ker je boljsi. Tako mu je pa najvecji problem to, da ne zna instalirat aplikacije, ki jo potrebuje, da bo polnil avto. Povprecen slovenec bo raje placal 200 EUR meseceno za gorivo, kot da bi se naucil uporabljati eno aplikacijo? Ja, makes perfect sense.

Vi resnicno niste normalni, ce se vam to zdi najvecji problem EVjev.

To je strawman. Nihče ni trdil tega.

Utk je izjavil:

Če operater že itak ponuja plačilo polnjenja s kreditno kartico, ne vem zakaj ne bi omogočil takega plačila preko POS terminala.

Glede na to, da je v Sloveniji vsaj 5 mrež polnilnic, bom sklepal, da jih je v Evropi vsaj 100, in glede na to, da praktično nobena ne ponuja direktnega plačevanja (kakšna ga), bi reku da najbrž obstaja kak razlog.

Ah, ta fallacy pa še nima imena. "Tak je, ker tak je".
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

MrStein ::

PS: Kaj je mreža polnilnic? Pet v Sloveniji? A to je isto kot je pet ponudnikov "starih" goriv: Petrol, OMV, MOL, Shell,... no niti pet jih ni (če ne štejemo nišnih). Ampak ni pomembno, ker je popolnoma vseeno, na katerem se ustaviš. Polnjenje in plačilo je na vseh enako. (na večini, če bo kdo dlake cepil)

Kaj pa EV mreže? A se kaj razlikujejo razen imen? Kako?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

Tule (in na podobnih straneh) sicer piše, da je pogosto možno plačilo s kartico: https://blog.evbox.com/uk-en/electric-c...

Je Slovenija tu neka izjema?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Pithlit ::

MrStein je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Glavni problem EVjev v Sloveniji je torej to, da ni streh nad polnilnicami in da ne mores placati z gotovino? Ce bi to imeli, potem bi povprecen slovenec kupil EVja, ker je boljsi. Tako mu je pa najvecji problem to, da ne zna instalirat aplikacije, ki jo potrebuje, da bo polnil avto. Povprecen slovenec bo raje placal 200 EUR meseceno za gorivo, kot da bi se naucil uporabljati eno aplikacijo? Ja, makes perfect sense.

Vi resnicno niste normalni, ce se vam to zdi najvecji problem EVjev.

To je strawman. Nihče ni trdil tega.


Seveda je.
Life is as complicated as we make it...

BigWhale ::

MrStein je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Vi resnicno niste normalni, ce se vam to zdi najvecji problem EVjev.

To je strawman. Nihče ni trdil tega.


Ze dve strani nabijate o pos terminalih in gotovini in delate iz pizde kozolec zaradi tega. To je nekaj kar je v tem trenutku non-issue.

Ne mores placat? Pritozi se ponudniku storitve, vec vas bo, prej se bo morda kaj spremenilo.

MrStein je izjavil:


Utk je izjavil:

Če operater že itak ponuja plačilo polnjenja s kreditno kartico, ne vem zakaj ne bi omogočil takega plačila preko POS terminala.

Glede na to, da je v Sloveniji vsaj 5 mrež polnilnic, bom sklepal, da jih je v Evropi vsaj 100, in glede na to, da praktično nobena ne ponuja direktnega plačevanja (kakšna ga), bi reku da najbrž obstaja kak razlog.

Ah, ta fallacy pa še nima imena. "Tak je, ker tak je".


Ne to, je "fuck, dejte ze nehat najedat, EU je izdala direktivo, da morajo na vse 50kW in vec polnilnice zmontirat POS terminale. Za sibkejse od 50kW pa to velja samo za nove polnilnice, stare pa lahko ostanejo taksno kot so.

Ce bi pa bi radi se gotovino, pa lobirjate to tam kjer je treba.

Zdaj pa resno nehajte s temi POS terminali najedat. Ni jih, shit happens, ce zaradi tega ne boste kupili EVja je to pac vasa izbira. Move on.

b3D_950 ::

https://www.isi.fraunhofer.de/en/blog/t...

However, if we compare the quantities of materials that can be recycled from end-of-life batteries with the demand for battery materials for cell production - which is currently in a phase of extreme market ramp-up - we have to conclude that recyclates will only be able to provide a small proportion of the battery materials required in the medium term.


-*The term recyclate is used to describe a raw material transported to a waste recycling facility or a material recovering plant for processing into a newly formed material or product
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Utk ::

Ah, ta fallacy pa še nima imena. "Tak je, ker tak je".

Ne, ni tak je ker tak je, sem napisal razlog(e). Glavni razlog je, da bi samo idiot inštaliral pos terminale v polnilnice, ki ti ne zaračunavajo nič kot je bilo v začetku pri nas in po Evropi. Niti niso vedeli kdaj bojo začeli zaračunavat. Niti niso vsi providerji začeli zaračunavat istočasno na istih polnilnicah - če si prislonil eno kartico, si nekaj plačal, če si drugo, pa nisi.
Če ti nekdo šenkava polnjenje, mislim da ni prehuda zahteva, da moraš za to imet neko njegovo kartico ali aplikacijo. Hudiča, 99% vas ima zastonj email pri providerju, ki vam bere emaile v zameno, da ga imate zastonj, pa vas to nič ne moti.

jernejl ::

Utk je izjavil:

Če operater že itak ponuja plačilo polnjenja s kreditno kartico, ne vem zakaj ne bi omogočil takega plačila preko POS terminala.

Glede na to, da je v Sloveniji vsaj 5 mrež polnilnic, bom sklepal, da jih je v Evropi vsaj 100, in glede na to, da praktično nobena ne ponuja direktnega plačevanja (kakšna ga), bi reku da najbrž obstaja kak razlog.
Zdaj ko je EU predpisala plačilo s kartico, bodo vse po vrsti propadle. No, obstoječe bodo ostale, novih pa ne bo, ker "reason", zakaj je postaviti tako polnilnico nemogoče ali nesmiselno.

Ja, v časih ko ima vsak pralni prašek svojo aplikacijo, je res problem in enormen strošek ena aplikacija za nek petrol
Ja, v časih ko ima vsak avtomat za kavo svoj POS terminal, je res problem in enormen strošek POS terminal tudi na polnilnicah za nek petrol.

In kot rečeno, aplikacija sploh ni potrebna, so je pač uvedli, ker je praktična in jih skoraj nič ne stane.
Zakaj neki so se vrgli v tako velik strošek razvoja in vzdrževanja nepotrebne aplikacije, če pa so polnilnice nerentabilne. To je nesmisel, zaradi katerega bodo prej ali slej propadli, uporabniki pa so nezadovoljni, ker morajo plačevati bistveno večjo ceno, da s tistimi nekaj polnjenji na dan (itak so polnilnice večinoma prazne) financirajo razvoj aplikacije!!!!1111

Ne, ni tak je ker tak je, sem napisal razlog(e). Glavni razlog je, da bi samo idiot inštaliral pos terminale v polnilnice, ki ti ne zaračunavajo nič kot je bilo v začetku pri nas in po Evropi.
Če niso bile narejene na ta način, da bi omogočale plačevanje, potem so itak bile podobne domačim polnilnicam in jih je bilo treba temeljito nadgraditi, da so sploh lahko začeli zaračunavati polnjenje. Razen če so bili taki idioti, da so že vnaprej predvideli zaračunavanje in polnilnice zasnovali na ta način, da bodo to nekega dne lahko vključili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Utk ::

Zdaj ko je EU predpisala plačilo s kartico, bodo vse po vrsti propadle. No, obstoječe bodo ostale, novih pa ne bo, ker "reason", zakaj je postaviti tako polnilnico nemogoče ali nesmiselno.

1. Plačilo s kartico je predpisano samo za hitrejše od 50 kw, kar pomeni, da bo to veljalo za kakšna 2% obstoječih polnilnic v Sloveniji, še to sem najbrž preveč reku. Vse imajo že danes nfc branje, če se da to uporabit za brezstične bančne kartice (pin itak nimaš kje vnest), bojo morda to naredili, če ne, zelo dvomim da bojo šli nameščat pos terminale v obstoječe počasne polnilnice.
2. Nova hitra polnilnica stane kar veliko, in ne bojo jih več postavljali, če se ne pokrijejo. Tu potem pos terminal ni problem niti nek strošek. Tudi stare hitre polnilnice so drugačne od počasasnih, imajo nek touchscreen in prostor kjer bi lahko bil pos terminal.

Ja, v časih ko ima vsak avtomat za kavo svoj POS terminal, je res problem in enormen strošek POS terminal tudi na polnilnicah za nek petrol.

Še enkrat, je problem, če polnjenja itak ne zaračunavaš ali pa imaš eno polnenje na dan za 2 evra.

Če niso bile narejene na ta način, da bi omogočale plačevanje, potem so itak bile podobne domačim polnilnicam in jih je bilo treba temeljito nadgraditi, da so sploh lahko začeli zaračunavati polnjenje. Razen če so bili taki idioti, da so že vnaprej predvideli zaračunavanje in polnilnice zasnovali na ta način, da bodo to nekega dne lahko vključili.

Tako je, to so praktično domače polnilnice. Imajo nfc čitalec in remote upravljanje, kar imajo tudi domače polnilnice, če tako kupiš oz doplačaš par 100 evrov. Nič jih ni bilo treba temeljito nadgraditi, ker so take od začetka. Mreža polnilnic je ena stvar, tvoj "provider" je pa druga, ti lahko na neki polnilnici potegneš več različnih kartic, in mreža vpraša tvojega providerja ali ti naj dovoli polnit ali ne. Polnilnica bo njemu zaračunala nekaj, od njega je pa odvisno koliko bo tebi. Recimo s slovensko kartico lahko komot polneš tudi po hrvaški in po pol Evrope. In to ni čisto nič odvisno od tistega konkretnega stolpca z dvema štekarjama.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

deco16 ::

Kar pridno šrawfajo pos terminale na HPCje v tujini ;)

Utk ::

To je odvisno od lokalnih zahtev. Tam kjer jih imajo že res ogromno, se država lahko kurči in nekaj zahteva. Pri nas, kjer jih bomo potrebovali še bistveno več, je pa vprašanje če se splača, ker je pač marsikdo enostavno ne bo postavil, če bo predraga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Pithlit ::

Utk je izjavil:

Recimo s slovensko kartico lahko komot polneš tudi po hrvaški in po pol Evrope. In to ni čisto nič odvisno od tistega konkretnega stolpca z dvema štekarjama.

Folk stvari pač ne ve. In s tem ni nič narobe. Problem nastane takrat ko kljub novim informacijam še kar trmarijo po svoje in se nikakor nočejo prilagodit oziroma najdejo vedno bolj blesave argumente za svoj prav.

Jaz, recimo, citiranega nisem vedela. Tako da hvala za to.
Life is as complicated as we make it...

Utk ::

Tu je zemljevid polnilnic, ki grejo čez s kartico od elektro ljubljana:
https://polnilnice.gremonaelektriko.si/

Petrolova kartica dela pa na teh (po Evropi se najbrž dost prekrivajo):
https://onecharge.eu/#/portal/locations

jernejl ::

Utk je izjavil:

2. Nova hitra polnilnica stane kar veliko, in ne bojo jih več postavljali, če se ne pokrijejo. Tu potem pos terminal ni problem niti nek strošek.
Tako je, cena POS terminala je zanemarljiva pri vseh ostalih stroških polnilnice. Velja sicer tudi za počasne polnilnice.

Ja, v časih ko ima vsak avtomat za kavo svoj POS terminal, je res problem in enormen strošek POS terminal tudi na polnilnicah za nek petrol.

Še enkrat, je problem, če polnjenja itak ne zaračunavaš ali pa imaš eno polnenje na dan za 2 evra.
Ne, v resnici ni problem, ker gre za zanemarljiv strošek. Če je to problem, je problem tudi aplikacija. Ali pa risanje belih črt, ki označujejo mesto polnjenja. Ali pa display na polnilnici. Ali kabel. Ali pluženje in čiščenje.

Če niso bile narejene na ta način, da bi omogočale plačevanje, potem so itak bile podobne domačim polnilnicam in jih je bilo treba temeljito nadgraditi, da so sploh lahko začeli zaračunavati polnjenje. Razen če so bili taki idioti, da so že vnaprej predvideli zaračunavanje in polnilnice zasnovali na ta način, da bodo to nekega dne lahko vključili.

Tako je, to so praktično domače polnilnice. Imajo nfc čitalec in remote upravljanje, kar imajo tudi domače polnilnice, če tako kupiš oz doplačaš par 100 evrov.
Skratka, vrgli so se v nepotreben strošek in doplačali par 100 evrov (za eno polnenje na dan za 2 evra!!!111), čeprav bi lahko bile polnilnice tudi brez tega. To je več kot košta POS terminal.

Nič jih ni bilo treba temeljito nadgraditi, ker so take od začetka.
Ja, ker so bili idioti in so že v startu doplačali par 100 evrov, da bo to mogoče. Namesto da ne bi in bi zdaj lepo vse tiste polnilnice metali ven in postavljali nove z novim HW, da bi lahko ljudem začeli zaračunavati.

Recimo s slovensko kartico lahko komot polneš tudi po hrvaški in po pol Evrope. In to ni čisto nič odvisno od tistega konkretnega stolpca z dvema štekarjama.
Je. Če je polnilnica butasta, ne ve, kaj je to kartica. Velika večina domačih polnilnic se pač ne bo odzvala na to, da boš zraven prislonil neko hrvaško kartico za kaj-jaz-vem-kaj.
Če so se pa že odločili in za dodatni strošek podprli branje kartic, bi pač podprli še branje kreditnih kartic in bi bil problem plačevanja s kreditnimi karticami že v startu rešen.

Pithlit je izjavil:

Problem nastane takrat ko kljub novim informacijam še kar trmarijo po svoje in se nikakor nočejo prilagodit oziroma najdejo vedno bolj blesave argumente za svoj prav.
Saj zato pa potem nastopi zakonodajalec in tistim z blesavimi argumenti predpiše, kako mora biti. Po novem se bo dalo plačevati tudi s kreditnimi karticami, tako da bodo blesavi argumenti o tem, kako je to brezveze in nesmiselno in drago in komplicirano, sčasoma postali odveč.

Utk ::

Ne, v resnici ni problem, ker gre za zanemarljiv strošek. Če je to problem, je problem tudi aplikacija. Ali pa risanje belih črt, ki označujejo mesto polnjenja. Ali pa display na polnilnici. Ali kabel. Ali pluženje in čiščenje.

Seveda je vse to problem. Zato se tega ne dela če in kadar ni nujno. Če bi bila polnilnica in njeno vzdrževanje zastonj, bi jih že zdavnaj imeli še 10x več.

Skratka, vrgli so se v nepotreben strošek in doplačali par 100 evrov (za eno polnenje na dan za 2 evra!!!111), čeprav bi lahko bile polnilnice tudi brez tega. To je več kot košta POS terminal.

Kako bi lahko ble brez tega? In če bi imele POS terminal, bi to še zmeraj bilo enako potrebno.

Ja, ker so bili idioti in so že v startu doplačali par 100 evrov, da bo to mogoče. Namesto da ne bi in bi zdaj lepo vse tiste polnilnice metali ven in postavljali nove z novim HW, da bi lahko ljudem začeli zaračunavati.

To bi naredil ti, sploh ne dvomim.

Je. Če je polnilnica butasta, ne ve, kaj je to kartica. Velika večina domačih polnilnic se pač ne bo odzvala na to, da boš zraven prislonil neko hrvaško kartico za kaj-jaz-vem-kaj.
Če so se pa že odločili in za dodatni strošek podprli branje kartic, bi pač podprli še branje kreditnih kartic in bi bil problem plačevanja s kreditnimi karticami že v startu rešen.

Polnilnice se postavljajo že 10 let. Koliko kartic je bilo brezstičnih 5-7-8 let nazaj? Potem bi spet jokal, zakaj pa kontaktne kartice ne delajo. In ja, te mreže polnilnic so postavljali v glavnem elektro providerji, ki so svojim strankam omogočali zastonj polnjenje, tujim, gostujočim, pa ne (nujno).
Morda so bli pa toliko daljnovidni, da so montirali samo nfc čitalnik, par 1000 klasičnih pos terminalov bi pa postalo v par letih v bistvu neuporabnih, ker rež za kartice čez 5 let itak ne bo več nihče uporabljal. Razen vas, ki itak nimate niti EV, zato vam je najbolj prikladno plačevanje polnilnic z gotovino.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

jernejl ::

Utk je izjavil:

Ne, v resnici ni problem, ker gre za zanemarljiv strošek. Če je to problem, je problem tudi aplikacija. Ali pa risanje belih črt, ki označujejo mesto polnjenja. Ali pa display na polnilnici. Ali kabel. Ali pluženje in čiščenje.

Seveda je vse to problem. Zato se tega ne dela če in kadar ni nujno.
In ker ni problem, vse te nenujne zadeve obstajajo. In komot bi obstajalo še plačilo s kreditno kartico, ki bi koštalo manj od risanja nenujnih belih črt.

Skratka, vrgli so se v nepotreben strošek in doplačali par 100 evrov (za eno polnenje na dan za 2 evra!!!111), čeprav bi lahko bile polnilnice tudi brez tega. To je več kot košta POS terminal.
Kako bi lahko ble brez tega? In če bi imele POS terminal, bi to še zmeraj bilo enako potrebno.
Če so domače polnilnice brez tega, bi bile lahko tudi te. Ker vse to imajo, bi lahko imele tudi POS terminal. Pri celotnem strošku polnilnice in postavitve in ureditve okolice je to zanemarljiv dodatni strošek, še sploh če že itak imajo čitalnik kartic.

Ja, ker so bili idioti in so že v startu doplačali par 100 evrov, da bo to mogoče. Namesto da ne bi in bi zdaj lepo vse tiste polnilnice metali ven in postavljali nove z novim HW, da bi lahko ljudem začeli zaračunavati.

To bi naredil ti, sploh ne dvomim.
Ravno nasprotno, ti si izjavil, da je idiotizem napraviti podporo za plačevanje, če je zastonj. Še dobro, da vsega tega ne načrtujejo idioti tvojega kova.

Polnilnice se postavljajo že 10 let. Koliko kartic je bilo brezstičnih 5-7-8 let nazaj?
NLB jih ima od leta 2014. Tehnologija bila na voljo že nekaj let prej (Visa, Mastercard od ~2008), ampak po tvoje bi itak bil idiotizem napraviti podporo za nekaj, kar se šele uvaja, je bolje kasneje zamenjati HW.
Je pa tudi res, da je velika večina polnilnic bila postavljena pred zgoraj navedenimi letnicami, po tem pa skoraj nobena, zato dandanes itak nobena polnilnica ne bi podpirala brezstičnega plačevanja, ker ta tehnologija ob postavljanju polnilnic še ni obstajala. Kajneda? :))

Morda so bli pa toliko daljnovidni, da so montirali samo nfc čitalnik, par 1000 klasičnih pos terminalov bi pa postalo v par letih v bistvu neuporabnih, ker rež za kartice čez 5 let itak ne bo več nihče uporabljal.
V resnici so bili kratkovidni, ker niso predvideli, da bodo v prihodnje morali podpreti plačilo s kreditno kartico.
Glede "klasičnih pos terminalov" - verjetno misliš take ki nimajo možnosti brezstičnega plačevanja - pa sem že zgoraj lepo predstavil, da si se očitno nekje v času izgubil in vse zamešal, ker tehnologija obstaja že precej dlje časa, kot je starost velike večine polnilnic. Pa tudi če bi bilo tako, kot se ti motiš, da je, se danes kartice še zmeraj lahko vtakne v režo in plača na ta način, torej reža ob uveljavitvi brezstičnega plačevanja ni postala neuporabna. Neverjetno, kajneda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Utk ::

Vseeno nisi odgovoril koliko brezstičnih kartic je bilo 5, 8 let nazaj. Da je nekaj obstajalo ti čist nič ne pomaga, če ima to 5% ljudi.
Podporo za plačevanje so naredili vseeno že takoj. Ampak ne za bančne kartice in gotovino.

Ostale bedarije je škoda komentirat.

jernejl ::

Kreditne oz. bančne kartice imamo skoraj vsi že kakih 30 let, v tujini še kaj dlje. Koliko je bilo brezstičnih 5 let nazaj je popolnoma nepomembno za to, da bi lahko na polnilnicah podprli plačilo s kreditno kartico. Kakorkoli, tudi brezstičnih je bila 5 let nazaj že večina. Pa tudi če ne bi bila, lahko samo idiot tvojega kova pride na idejo, da tega ne bo podprl, dokler jih ne bo večina, in bo potem menjal HW, da bo to podpiral. To je identični idiotizem tistemu, kjer si blejal o tem, kako je nesmiselno podpreti plačilo, če ne zaračunavaš storitve. Idioti tvojega kova so leta 2006 najbrž delali avtomate za plačila s tolarji brez podpore za evre, ker evrov še nihče ni imel, pa čeprav se je vedelo, da jih bo kmalu imela večina.
To je pač tako, če si izgubljen v času in nimaš pojma, kako so si sledili dogodki v preteklih letih in desetletjih, pa imaš potem tudi popolnoma izkrivljeno predstavo o tem, kaj se bo dogajalo v bližnji prihodnosti in ne znaš predvideti, kaj je treba narediti za to, da boš pripravljen na jutri.

Če se želiš izognit bedarijam, ne beri svojih prispevkov, ker jih velika večina izvira od tam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Utk ::

Kreditne oz. bančne kartice imamo skoraj vsi že kakih 30 let, v tujini še kaj dlje. Koliko je bilo brezstičnih 5 let nazaj je popolnoma nepomembno za to, da bi lahko na polnilnicah podprli plačilo s kreditno kartico. Kakorkoli, tudi brezstičnih je bila 5 let nazaj že večina.

Večina polnilnic je starejših od 5 let. In večina ti nič ne pomaga, če rečeš da podpiraš plačilo s kartico, moraš podpirat vse kartice, ne samo 51%.

Pa tudi če ne bi bila, lahko samo idiot tvojega kova pride na idejo, da tega ne bo podprl, dokler jih ne bo večina, in bo potem menjal HW, da bo to podpiral.

Da bojo menjali hw, je tvoja fantazija. Ne bojo ga.

Idioti tvojega kova so leta 2006 najbrž delali avtomate za plačila s tolarji brez podpore za evre, ker evrov še nihče ni imel, pa čeprav se je vedelo, da jih bo kmalu imela večina.

Idioti mojega kova vejo, da kitajci niso nikoli delali avtomatov za kovance, ki bi posebej podpirali tolarje, ampak je to stvar sw. Kitajci nimajo pojma kaj vse podpirajo njihovi avtomati.

To je pač tako, če si izgubljen v času in nimaš pojma, kako so si sledili dogodki v preteklih letih in desetletjih, pa imaš potem tudi popolnoma izkrivljeno predstavo o tem, kaj se bo dogajalo v bližnji prihodnosti in ne znaš predvideti, kaj je treba narediti za to, da boš pripravljen na jutri.

Ti nimaš pojma niti o situaciji s polnjenjem danes, kaj šele včeraj in jutri. Sramotiš se.

jernejl ::

Utk je izjavil:

Kreditne oz. bančne kartice imamo skoraj vsi že kakih 30 let, v tujini še kaj dlje. Koliko je bilo brezstičnih 5 let nazaj je popolnoma nepomembno za to, da bi lahko na polnilnicah podprli plačilo s kreditno kartico. Kakorkoli, tudi brezstičnih je bila 5 let nazaj že večina.

Večina polnilnic je starejših od 5 let.
Neumnost, a kaj drugega od tebe niti ni za pričakovati. Pa tudi če bi bila ta tvoja neumnost vsaj na pol resnična, kot rečeno, kreditne kartice uporabljamo že kakih 30 let. Tvoji debilizmi bi torej še nekako pili vodo, če bi večina polnilnic bila narejena nekaj deset let nazaj.

Ti nimaš pojma niti o situaciji s polnjenjem danes, kaj šele včeraj in jutri. Sramotiš se.
Kot že zgoraj dokazano nimaš pojma, kaj se dogaja s polnjenjem danes, kaj šele včeraj in jutri. Tudi nimaš pojma, kaj se dogaja s kreditnimi/bančnimi karticami danes, kaj šele včeraj in jutri. In če primerek takega omejenca, ki nima pojma o ničemer in serijsko producira neumnosti, ne deli mnenja z mano, si to štejem v čast, ker mi očitno ne uspe spraviti skupaj dovolj neumne vsebine, da bi se ti z mano strinjal.

Utk ::

Sem mislil, da se menimo o Sloveniji. Ker za Kitajsko jaz ne dam roke v ogenj, da nimajo za plačat direktno. Ampak zate vidimo, da si izkušen v polnjenju in najbrž veš kako je tam.
Tudi če se dodajo nove polnilnice, ne morejo nekatere delat tako, druge pa drugače.

deco16 ::

Na obstoječe polnilnice zvrtajo lukno in dodajo POS, če je v tujini tako bo tudi pri nas enkrat, in komaj čakam da bo temu tako.

Če pa nucaš sliko pa lahk poslikam kje 2 tedna nazaj ni blo POSa, zdej pa je, celo priliko sem imel videt ko je to vijačil noter ko sem kot pešec šel mimo.


In sploh nimam nič proti temu da z obstoječimi karticami dobijo uporabniki nek popust, sej to je že itak stalnica v trgovinah, samo naj bo opcija normalnega plačevanja, ker ko bom sam šel enkrat v neznano se mi nebo treba s tem zafrkavat, kot sem se že parkrat do zdaj.

TESKAn ::

TESKAn je izjavil:

Sparkxl je izjavil:

Madona, saj vem da si omejen program, ampak brat pa mogoče vseeno znaš? Če ti švabsko ne leži pa obstaja g translate.

Da ti olajšam muke, prevedi si samo ta stavek:

Zuvor war offenbar ein E-Fahrzeug in Flammen geraten.

Previously, an electric vehicle had apparently caught fire.

Kaže da je EV zagorel -> ni 100%. Drugače pa ni problem najt drugih novic o gorečih trajektih, pa o gorečih avtih itd itd tako da dokler nimaš statistike da EVji povzročijo proporcionalno več požarov kot ICEji, samo nakladaš.


U lej, nove informacije o 'požaru na ladji zaradi samovžiga EVja': link.
TL;DR: EVji so vsi ostali nepoškodovani, zagorelo je štiri palube pod njimi.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Utk ::

Edina rešitev je prepoved prevoza z ladjo ice avtov.

Na obstoječe polnilnice zvrtajo lukno in dodajo POS, če je v tujini tako bo tudi pri nas enkrat, in komaj čakam da bo temu tako.

Če pa nucaš sliko pa lahk poslikam kje 2 tedna nazaj ni blo POSa, zdej pa je, celo priliko sem imel videt ko je to vijačil noter ko sem kot pešec šel mimo.

Ja, na hitri polnilnici ali v tujini. Za hitre sem napisal, da tam ni problema, prostora dovolj, manj jih je in hitreje se obrnejo. Če ima katera od počasnih elektro ljubljana pos terminal, to sliko bi pa res rad videl.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Utk ::

In sploh nimam nič proti temu da z obstoječimi karticami dobijo uporabniki nek popust, sej to je že itak stalnica v trgovinah, samo naj bo opcija normalnega plačevanja, ker ko bom sam šel enkrat v neznano se mi nebo treba s tem zafrkavat, kot sem se že parkrat do zdaj.

Jaz bi tudi to rad in to bo, na hitrih sigurno že zarad direktive. Jaz samo pravim zakaj ni bilo ravno samoumevno, da bi 5 let nazaj nekdo investiral v 500 ali pa 1000 pos terminalov po Sloveniji, če pa so bile polnilnice že itak nerentabilne. Veliko jih je bilo narejenih vsaj delno z EU denarjem in komot bi takrat EU zahtevala POS terminal. Najbrž so tudi oni hoteli nekaj prišparat oz. je bila prioriteta zgradit čim več polnilnic za čim manjši strošek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Sparkxl je izjavil:

kow je izjavil:

Uradna stran obalne straze pravi, da je vzrok pozara neznan. Komu verjeti? Sparklxu in senzacionalisticnim cajntgom, ali uradni instituciji?

Seveda je mozno, da je zagorel BEV. Ampak sparkxl trdi - ce ga prav razumem - da ICE ne more zagoreti.


Isti članek je tudi na reutersu. Ker vem da si polpismen, ti povem kaj tam piše: požar je nastal v bližini evja. In to je izjava od "coastguard spokesmana", ki je zaposlen na uradni instituciji. Senzacionalistčni medij? Očitno samo takrat ko tebi nekaj ne paše.

In kot pričakovano, razumeš narobe. Nikjer nisem napisal da dinozaver ne more zagoret. Problem pri teh igračah je, kot so že drugi zapisali, ko to zagori, je izjemno težko pogasiti. In zato se to toliko izpostavlja po medijih. Ker dinozavri se vozijo na ladjah odkar obstajajo. In tu ni problema. Če zagori, ga pogasiš takoj


Sparxl, kaksen update o pozaru? Hvala!

TESKAn ::

Očitno je bil tudi senzacionalistični 'coastguard spokesman'.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Utk ::

A mislite da je nek random 'coastguard spokesman' kaj manj trigger happy versko blazen kot povprečen anti-ev na slo-techu?
Btw, pomagajte že enkrat tistemu človeku z utrganim jermenom na passatu in škodo za 5 jurjev...sej mu bi jaz kaj napisal, pa kaj ko sem menda vw hejter, tako da ne smem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hruske ::

TESKAn je izjavil:


TL;DR: EVji so vsi ostali nepoškodovani, zagorelo je štiri palube pod njimi.


Če so EVji ostali nepoškodovani, potem je zagorelo nad njimi. Ogenj se zelo rad širi navzgor, in tudi slike dajejo vedet, da je od požara navzgor precej škode.

Rad imam tole državico. <3

J.McLane ::

EVji so bili na level 4, požar na level 8
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

jernejl ::

Utk je izjavil:

Sem mislil, da se menimo o Sloveniji.
Ne vem na kaj se ta tvoja misel o Sloveniji nanaša. Menda nas ne boš zdaj prepričeval, da smo Slovenci prehiteli Evropo za 10 (ali 30) let in boom postavljanja polnilnic doživeli tedaj, medtem ko se to v evropi dogaja komaj zadnjih nekaj let?
Ne glede na vse je pač dejstvo, da kreditne oziroma plačilne kartice večina ljudi ima že nekaj desetletij. S tem se je plačevalo takrat, ko so bili EV-ji in polnilnice in pametni telefoni popolna eksotika. Z nekimi bebavimi trditvami o tem, kako nekaj let nazaj morda kreditne kartice še niso bile dovolj razširjene, si se pač popolnoma zaplezal. In namesto da bi priznal svojo zmoto, zdaj trmariš še naprej.

Jaz bi tudi to rad in to bo, na hitrih sigurno že zarad direktive. Jaz samo pravim zakaj ni bilo ravno samoumevno, da bi 5 let nazaj nekdo investiral v 500 ali pa 1000 pos terminalov po Sloveniji, če pa so bile polnilnice že itak nerentabilne. Veliko jih je bilo narejenih vsaj delno z EU denarjem in komot bi takrat EU zahtevala POS terminal. Najbrž so tudi oni hoteli nekaj prišparat oz. je bila prioriteta zgradit čim več polnilnic za čim manjši strošek.
To seveda ne drži, ker - kot si že sam ugotovil - se da narediti polnilnico ceneje. Čitalnik kartic in aplikacija pač nista nujna za polnjenje, tudi LCD zaslon ne. Ampak očitno ni bil problem narediti polnilnic s čitalnikom kartic, je pa bil problem narediti polnilnice s čitalnikom kartic. :)) Ampak hej, očitno je mogoče čitalnik petrolove kartice narediti iz žagovine, za čitalnik kreditne kartice bi pa rabili najmanj pol kg platine, kar je čist prevelik strošek.

EU je pač malo zaspala. Oziroma je reagirala, ko so videli, da je trg postal divji zahod in je vsak ponudnik trmaril po svoje z nekimi svojimi karticami in aplikacijami. In so se pač odločili, da je treba to nekako standardizirat.

b3D_950 ::

J.McLane je izjavil:

EVji so bili na level 4, požar na level 8


https://www.taycanforum.com/forum/threa...
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

coffeetime12 ::

Kateri vir energije se uporablja za izdelavo e-avtomobila da zapelje na cesto?

kow ::

kow je izjavil:


Sparxl, kaksen update o pozaru? Hvala!


Verjetno je na dopustu.

DamijanD ::

coffeetime12 je izjavil:

Kateri vir energije se uporablja za izdelavo e-avtomobila da zapelje na cesto?

približno enak kot za ICE, zato je pa najbolj EKO avto tisti, ki ga ne kupiš oz. sploh ni narejen...

b3D_950 ::

Nekaj vozil so 'izkrcal'
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

BigWhale ::

Vceraj na poti iz dopusta je bil razgled na polna pocivalisca kr impresiven. Vsa parkirisca polna do zadnjega, na posamezniih tocilnih mestih pa kolone avtomobilov, pet in vec.

Resnicno me zanima kako se bodo lotili resevanja tega in kako bo z dovodi elektrike na taksna pocivalisca. Sto avtomobilov, ki se hkrati polni s 150kW je kar precej. :>

Po drugi strani pa, ce bi bil na pocitnicah z EVjem, bi ga lahko napolnil na lokaciji in vecina boljsih EVjev z malenkost vecjimi baterijami ima ze do 400km dosega na avtocestah, kar ni vec zanemarljivo. V nekaterih primerih pa se pripeljes tudi do doma in se na pocivaliscu drenjas samo v vrsti za WC.

Sparkxl ::

kow je izjavil:

kow je izjavil:


Sparxl, kaksen update o pozaru? Hvala!


Verjetno je na dopustu.


Ne nisem na dopustu...čudim se samo kako tele brez življenja mora nekdo bit, da gre zagrizeno iskati stare poste in potem onanira na njih, če so napačni. Pa saj ne da si to prvič naredil. To je tvoja stalna strast. Bolnik.

Pa da se vrnemo on topic

https://www-businessinsider-com.cdn.amp...

O tem sem že večkrat razmišljal...kako bo izgledal prehod od prvih zagrižencev do množičnega tega. Nisem edini ki menim da bolj počasi

BigWhale je izjavil:

Vceraj na poti iz dopusta je bil razgled na polna pocivalisca kr impresiven. Vsa parkirisca polna do zadnjega, na posamezniih tocilnih mestih pa kolone avtomobilov, pet in vec.

Resnicno me zanima kako se bodo lotili resevanja tega in kako bo z dovodi elektrike na taksna pocivalisca. Sto avtomobilov, ki se hkrati polni s 150kW je kar precej. :>

Po drugi strani pa, ce bi bil na pocitnicah z EVjem, bi ga lahko napolnil na lokaciji in vecina boljsih EVjev z malenkost vecjimi baterijami ima ze do 400km dosega na avtocestah, kar ni vec zanemarljivo. V nekaterih primerih pa se pripeljes tudi do doma in se na pocivaliscu drenjas samo v vrsti za WC.


400km dosega ni na avtocesti, oz je za šleperji. Samo v nedeljo jih ni in si v riti. Torej 300 max. Zdaj pa računaj koliko krat moraš polnit iz hr do recimo Frankfurta.

Opažam pa jaz eno zanimivost na moji lokaciji v hr. 2 polnilni mesti v radiusu precej km. Zasedeni vedno, če ne z evji, pa z drugimi ki tam parkirajo in jih boli kita, ker parkingi so v hudem pomanjkanju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Sparkxl ()
««
1064 / 1167
»»