» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1056 / 1167
»»

damirj79 ::

EV je prihodnost, tu ni dileme. vse ostale alternative so daleč zadaj in niti ne boljše. FuelCell, na vodik, na plin ipd, to ne bo nikoli zares zaživelo. Problem baterij danes bo čez 10 let manjši. Prvi EV avti so se furali na NiMH in celo na klasične svinčeve baterije (GM EV1)...

kow ::

Vidim, da smo prisli od "nemogoce", do "1%", sedaj do "10%". Trend je obetaven.

Sparkxl ::

damirj79 je izjavil:

EV je prihodnost, tu ni dileme. vse ostale alternative so daleč zadaj in niti ne boljše. FuelCell, na vodik, na plin ipd, to ne bo nikoli zares zaživelo. Problem baterij danes bo čez 10 let manjši. Prvi EV avti so se furali na NiMH in celo na klasične svinčeve baterije (GM EV1)...



Če ignoriramo take PR vložke kot je zgoraj citirano, pisane pod vplivom močnega marketinga, lahko o tem kako ni deleme da je to prihodnost govorimo samo pod 2 pogojema: da obstaja infrastruktura za to in da je cenovno dostopno raji. Trenutno smo še eno galaksijo odmaknjeni od tega.

Infrastruktura je komedija. Komaj smo prišli ven iz promilov v procente prodanih, že škripa električno omrežje. Se še spomnimo novic iz zime, da se lahko omeji filanje ponoči v določenih državah, ker je omrežje preobremenjeno? Torej komaj smo na začetku, pa so že problemi. Se pravi rabimo triljonskoziljonske investicije v električna omrežja, da bodo le ta lahko podpirala razne 100% EV, net zero, carbon free in podobne nebuloze. Vidimo kake novice o tem, kako se masovno investira v električna omrežja? Nope. Vsaj jaz ne. In vsa ta elektrika mora seveda bit eko. Propelerji ali paneli. vse ostalo je fuj. Kako je kaj s tem? Slabo, premog je še vedno king, propelerji pa so ob trenutnih obrestnih merah in brez subvencij nerentabilni. Aja pa ne vem če ste vedeli, vem da eko sekta to ne ve...ko ni vetra...nema štroma. Kdo bi si mislil...

Isto velja za polnilnice. Če hočemo te fantazije doseči, bi morale polnilnice že zdaj rasti kot gobe po dežju. Tudi v vzhodni romuniji, ker tam tudi velja no more dizl in benz po 2035.

Kaj hočem povedat...ko čisto malo pokrampaš pod površjem marketinga in propagande zelene sekte, se pokaže čisto druga slika

deco16 ::

Sej nekje 30% je sam hetarjev pa nebom jaz priklopil večkrat kot 2x na mesec tipov. Pa majo vse pogoje za EV.

Aja pa večino folka polni ponoči kjer je štroma čist zadosti. Problem bodo in so TČ in ne EV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: deco16 ()

Utk ::

Nikjer nimajo problema z omrežjem zarad EV. Celo v Teksasu, kjer ste lepili članke, kako fehtajo lastnike tesel naj jih ne polnejo, je nekdo izračunal, da vse tesle porabijo par desetink procenta elektrike in bi veliko več naredili, če bi prosili ljudi naj dvignejo temperaturo na klimi za kako stopinjo, skuhajo samo toliko kave kot je res spijejo in podobno.

Ampak suckerji nasedejo na vsako neumnost. Zato pa so suckerji, ki se jim zdi 26, 30, 40 jurjev nepredstavljivo veliko za avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Kawhi ::

MrStein je izjavil:

Pithlit je izjavil:

GupeM je izjavil:

Ja, ja... Saj nisem mislil dobesedno. Ampak vem kako je bilo s prostorom v Cliu. Pa stane kakšnih 20k manj.

Dokler s sabo ne trogaš otroškega vozička in kakšnih drugih stvari za otroka, je ok. Za na šiht pa nazaj, pač. Ampak za na šiht pa nazaj, je pa 32k eur pač preveč. Veliko preveč.

Pa smo šele pri enem do dveh otrokih. Pri treh otrokih pa sploh ne dobiš nič pametnega, kaj šele kaj pametnega za normalen denar.

Pol pač kupi cliota. Jaz ti ne bom pameti solila kaj boš ti kupoval, še manj pa me zanimaj zakaj. Nimamo vsi treh otrok da bi morali vozičke prekladat okoli vsak dan. Nekateri jih imajo po 6,7... 8... a zdaj naj tile tebi pamet solijo ker kupiješ passeratija v karavanski izvedbi (ja kam bomo pa vozičke dal, pizda si kreten k kupuješ ta mini avtek)?

Sem že pri prvem postu napisala da se mora vsak zase odločit. Torej subjektivno. Objektivno pa 32k za avto s 50kwh (bom verjela) baterijo in brez upoštevanja subvencije... nikakor ni slabo. V bistvu je to normalno dosegljiv avto velikosti/cene nekega random golfa (zih se bo kdo zdej na kvaliteto volana pa ergonomijo senčnikom obesil - ne, pojma nimam kakšna sta ta dva avta za vsakdanjo uporabo). Če rabiš met kombi za prevažat vseh 17 vozičkov za podmladek... si pa kupi kombi in nehaj drugim pamet z neumnostmi solit.

Sem letos za 32 000 EUR kupil skoraj dvakrat večji avto.



8 metrov dolg, 3tone težek?

damirj79 ::

Sparkxl je izjavil:

damirj79 je izjavil:

EV je prihodnost, tu ni dileme. vse ostale alternative so daleč zadaj in niti ne boljše. FuelCell, na vodik, na plin ipd, to ne bo nikoli zares zaživelo. Problem baterij danes bo čez 10 let manjši. Prvi EV avti so se furali na NiMH in celo na klasične svinčeve baterije (GM EV1)...



Če ignoriramo take PR vložke kot je zgoraj citirano, pisane pod vplivom močnega marketinga, lahko o tem kako ni deleme da je to prihodnost govorimo samo pod 2 pogojema: da obstaja infrastruktura za to in da je cenovno dostopno raji. Trenutno smo še eno galaksijo odmaknjeni od tega.

Infrastruktura je komedija. Komaj smo prišli ven iz promilov v procente prodanih, že škripa električno omrežje. Se še spomnimo novic iz zime, da se lahko omeji filanje ponoči v določenih državah, ker je omrežje preobremenjeno? Torej komaj smo na začetku, pa so že problemi. Se pravi rabimo triljonskoziljonske investicije v električna omrežja, da bodo le ta lahko podpirala razne 100% EV, net zero, carbon free in podobne nebuloze. Vidimo kake novice o tem, kako se masovno investira v električna omrežja? Nope. Vsaj jaz ne. In vsa ta elektrika mora seveda bit eko. Propelerji ali paneli. vse ostalo je fuj. Kako je kaj s tem? Slabo, premog je še vedno king, propelerji pa so ob trenutnih obrestnih merah in brez subvencij nerentabilni. Aja pa ne vem če ste vedeli, vem da eko sekta to ne ve...ko ni vetra...nema štroma. Kdo bi si mislil...

Isto velja za polnilnice. Če hočemo te fantazije doseči, bi morale polnilnice že zdaj rasti kot gobe po dežju. Tudi v vzhodni romuniji, ker tam tudi velja no more dizl in benz po 2035.

Kaj hočem povedat...ko čisto malo pokrampaš pod površjem marketinga in propagande zelene sekte, se pokaže čisto druga slika


Cenovno dostopno je zdaj bolj kot pred 5imi leti. Cene niso še čisto izenačene z ICE, ampak sej bo tudi to počasi. Tako da eno glaksijo stran tole ni. Kar se tiče polnilne ifrastrukture pa ja, tole sedaj trenutno ni še to to. Ampak je v tem skritih več problemov: raztrosenost polnilnic, ker v čsito vsaki vukojebini je pač ni, petrol najdeš na skoraj povsod. Drugo je čas polnjenja, EV bo zares zaživel, ko boš baterijo lahko nafilal do konca v 15minutah. 45min pač ni to to (pa še tu je ponavadi disclaimer 20-80%) (ne se zdej usajat, da sej to je pa to kar večina rabi ali pa pač filaš samo 5min ali kolkr pač rabiš), na koncu pa tudi doseg, 200km je premalo, 450km je boljš, pa vseeno ni še to to. Mentalni preskok bo, ko bo doseg 1000km.

Mato989 ::

damirj79 je izjavil:

Sparkxl je izjavil:

damirj79 je izjavil:

EV je prihodnost, tu ni dileme. vse ostale alternative so daleč zadaj in niti ne boljše. FuelCell, na vodik, na plin ipd, to ne bo nikoli zares zaživelo. Problem baterij danes bo čez 10 let manjši. Prvi EV avti so se furali na NiMH in celo na klasične svinčeve baterije (GM EV1)...



Če ignoriramo take PR vložke kot je zgoraj citirano, pisane pod vplivom močnega marketinga, lahko o tem kako ni deleme da je to prihodnost govorimo samo pod 2 pogojema: da obstaja infrastruktura za to in da je cenovno dostopno raji. Trenutno smo še eno galaksijo odmaknjeni od tega.

Infrastruktura je komedija. Komaj smo prišli ven iz promilov v procente prodanih, že škripa električno omrežje. Se še spomnimo novic iz zime, da se lahko omeji filanje ponoči v določenih državah, ker je omrežje preobremenjeno? Torej komaj smo na začetku, pa so že problemi. Se pravi rabimo triljonskoziljonske investicije v električna omrežja, da bodo le ta lahko podpirala razne 100% EV, net zero, carbon free in podobne nebuloze. Vidimo kake novice o tem, kako se masovno investira v električna omrežja? Nope. Vsaj jaz ne. In vsa ta elektrika mora seveda bit eko. Propelerji ali paneli. vse ostalo je fuj. Kako je kaj s tem? Slabo, premog je še vedno king, propelerji pa so ob trenutnih obrestnih merah in brez subvencij nerentabilni. Aja pa ne vem če ste vedeli, vem da eko sekta to ne ve...ko ni vetra...nema štroma. Kdo bi si mislil...

Isto velja za polnilnice. Če hočemo te fantazije doseči, bi morale polnilnice že zdaj rasti kot gobe po dežju. Tudi v vzhodni romuniji, ker tam tudi velja no more dizl in benz po 2035.

Kaj hočem povedat...ko čisto malo pokrampaš pod površjem marketinga in propagande zelene sekte, se pokaže čisto druga slika


Cenovno dostopno je zdaj bolj kot pred 5imi leti. Cene niso še čisto izenačene z ICE, ampak sej bo tudi to počasi. Tako da eno glaksijo stran tole ni. Kar se tiče polnilne ifrastrukture pa ja, tole sedaj trenutno ni še to to. Ampak je v tem skritih več problemov: raztrosenost polnilnic, ker v čsito vsaki vukojebini je pač ni, petrol najdeš na skoraj povsod. Drugo je čas polnjenja, EV bo zares zaživel, ko boš baterijo lahko nafilal do konca v 15minutah. 45min pač ni to to (pa še tu je ponavadi disclaimer 20-80%) (ne se zdej usajat, da sej to je pa to kar večina rabi ali pa pač filaš samo 5min ali kolkr pač rabiš), na koncu pa tudi doseg, 200km je premalo, 450km je boljš, pa vseeno ni še to to. Mentalni preskok bo, ko bo doseg 1000km.


Zakaj nafilal v 15 min? nafilat jo morš v takem času kot naliješ benz ali dizl v 60l tank... nič več... to bo resničen uspeh potem... 15 min je že dolgčas... poščijem se stoje, kafeja ne pijem... kaj naj delam 15 min? Kadim ne...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

MrStein ::

J.McLane je izjavil:

MrStein je izjavil:


Sploh ne bom vprašal, ampak se zgolj pridružil malo prej napisanem: električni avtomobili so prava stvar za 10% prebivalstva
Za druge pa je zgolj tečna modna muha, s katero težijo mediji več ali manj ur na dan.


Imaš prav danes je EV zanimiv za 10% prebivalstva, ampak ali res misliš, da se bo procent manjšal in ne večal?

Vedeževanje prepuščam... tebi in Pithlit. ;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Sparkxl ::

Utk je izjavil:

Nikjer nimajo problema z omrežjem zarad EV. Celo v Teksasu, kjer ste lepili članke, kako fehtajo lastnike tesel naj jih ne polnejo, je nekdo izračunal, da vse tesle porabijo par desetink procenta elektrike in bi veliko več naredili, če bi prosili ljudi naj dvignejo temperaturo na klimi za kako stopinjo, skuhajo samo toliko kave kot je res spijejo in podobno.

Ampak suckerji nasedejo na vsako neumnost. Zato pa so suckerji, ki se jim zdi 26, 30, 40 jurjev nepredstavljivo veliko za avto.


Aha...ker se mi ne da pretirano uvarjat z verniki, sem investiral v to samo pol minute in prišel do tega: Electric cars charging at night could make America's power grids unstable, study warns ... To je študija iz standford univerze, da ne bo takoj razglašeno za rusko propagando.
Če te kaj več zanima, ključna beseda je ev charging ban at night

Kar se suckerjev tiče, opažam vzorec...kak hitro se nekdo ne strinja z vašo vero, sledijo žalitve. Stalna praksa tebe in tvojega namestnika kow

40 jurjev nepredstavljivo veliko za avto? Pokaži mi EV karavana za take pare. Če ti serješ denar, izvoli. Ne sili ostale v to. In to je problem pri vsem tem. Nimaš izbire. Začne se pri dragem, konča pa pri 100000+€. In potem mi ona kura tukaj včeraj reče ja fiat 500 za faking 32.000 pa si ja res lahko vsak privošči. Pazi...govorimo o mali kanti za okrog mesta. To je v normalnih časih stalo max 15k. Vam zblaznelim vernikom pa se zdi povsem normalno da je to zdaj 30k+. Pa še ena malenkost, sami seveda tega ne vozite, ker nimate denarja za to, ostalim pa pridigate da pa ja...to morajo kupit, drugače so suckerji. Bolniki...kaj na drugega rečem

Sparkxl ::

Aja pa še ena malenkost, za razliko od vas youtube vernikov, ki tega sploh ne vozite, ali pa neke prastare evje, zraven pa dizla za backup, so EVji, natančneje razvoj evjev, moj kruh, zato vem mogoče iz prakse čisto malo več kot vi iz teorije. In zgoraj je en mojster napisal:

Cene niso še čisto izenačene z ICE, ampak sej bo tudi to počasi.

Ti povem kaj je na tem svetu zagarantirano? Davki, smrt in negiranje zgornje trditve z opombo "ne s trenutno tehnologijo"

In ja, že vidim odgovor...ja kitajci delajo baterije iz soli. Res je, ampak ta tehnologija bo naletela na točno iste ovire kot trenutna...surovine

Gregor P ::

Pithlit je izjavil:

...
A to, v Sloveniji, je eden najbolj neracionalnih nakupov. Sploh če kupuješ avto zato ker boš nekoč v ikei postlo kupil (kar, mimogrede, brez problema sede v golfa ali cliota). Ali pa zato ker (drugi argument predragega sodelavca):"lep je!". Ni panike. Tudi čustvena komponenta igra vlogo pri nakupu avta. Nič narobe s tem. Sam ne bluzit da je odločitev racionalna. Ker ni.

Še enkrat, objektivno je EV boljša odločitev. Subjektivno se pa mora vsak sam odločit.
... (kot sem že zapisal) najbolj racionalna in družbeno odgovorna rešitev je seveda, da si avta sploh ne lastiš. Vse ostalo so subjektivne, neracionalne odločitve, vključno z nakupom EV.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Kar se suckerjev tiče, opažam vzorec...kak hitro se nekdo ne strinja z vašo vero, sledijo žalitve. Stalna praksa tebe in tvojega namestnika kow

Če napišeš, da mreža trpi zarad EVjev, to ni vera, ampak laž.

b3D_950 ::

Sj bo cena višja pa ne bo trpela.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Sparkxl ::

Utk je izjavil:

Kar se suckerjev tiče, opažam vzorec...kak hitro se nekdo ne strinja z vašo vero, sledijo žalitve. Stalna praksa tebe in tvojega namestnika kow

Če napišeš, da mreža trpi zarad EVjev, to ni vera, ampak laž.


Laž, podkrepljena z študijo

Utk ::

Laž, podkrepljena z nerazumevanjem angleščine.

a_borlak ::

Gledam soseda, trije odrasli trije avti. Kupili novega, Toyota Yaris Cross, hibrid, 24k. In me je zanimalo zakaj, preprosto povedano, verjeli so prodajalcu. Dela 40, 50km dnevno, doma sta še dva normalna avta, se pravi se lahko zapeljejo kamorkoli želijo, kadarkoli (kar mnogi ponavljate, da ne gre) in EV ne bo kupil, ker mu je prodajalec rekel, da to še ni to, še posebej MG, ki ga prodajjo poleg. Slednji stane po subvenciji 1.500€ več, avta sta po velikosti dokaj podobna, tisto razliko v ceni pa dobiš notri pri teh kilometrih relativno hitro.

Ampak ... ni moj denar, niti ne morem reči, ali je odločitev dobra ali slaba, vsekakor bi se jaz z zdajšnjimi izkušnjami drugače odločil. Kupil bi rabljenega EVja v rangu 10-15k, se najde že lepo število čisto spodobnih vozil, če se z njim 5 let vozim in ga na koncu odpeljem na razgradnjo, sem še vedno naredil plus.

pegasus ::

Ma kakšno razgradnjo? EVji so večni, tisti ki niso, so pokvarjeni že v štartu.

deco16 ::

Sem že enkrat napisal.

Leta 2020 sem kupil novega e-Golfa, z odbito subvencijo sem dal cca 21k. Primerljiv golf dizel al pa benciner(z radarskim tempomatom kot pogoj recimo) je bil dražji.

Leta 2022 sem zamenjal ravno zaradi razdalje, kupil sem 3 letga starga evja za 24, pa to že takrat ko so cene podivjale oziroma lih začele. Ja ni bil nov ampak cena je bla čist primerna oz zelo nižja novim škatlam.

Ja ni karavan, kupil sem box za na kljuko in lahko žena nafila kar hoče, pa še mam na strehi plac da trugo dam če bo manjk. Za tistikrat dvakrat na leto res ne rabim karavana, bi pa bil fajn ampak ni potrebe. Frunk sem si tudi zrihtal in placa zadaj koliko češ.

Ja še vedno so to velike pare ampak nasproti ICE je že čist primerljivo. Lahko pa vpijete da se ne splača medtem pa na pumope hodite pa 80€ stavite oziroma kolikor pač je tisti dan.

Sam ponavadi če že grem na hitro zapravim tam od 5 do 15€, pa še to moram res dosti nardit v dnevu da je potreba.

Pithlit ::

Gregor P je izjavil:

Pithlit je izjavil:

...
A to, v Sloveniji, je eden najbolj neracionalnih nakupov. Sploh če kupuješ avto zato ker boš nekoč v ikei postlo kupil (kar, mimogrede, brez problema sede v golfa ali cliota). Ali pa zato ker (drugi argument predragega sodelavca):"lep je!". Ni panike. Tudi čustvena komponenta igra vlogo pri nakupu avta. Nič narobe s tem. Sam ne bluzit da je odločitev racionalna. Ker ni.

Še enkrat, objektivno je EV boljša odločitev. Subjektivno se pa mora vsak sam odločit.
... (kot sem že zapisal) najbolj racionalna in družbeno odgovorna rešitev je seveda, da si avta sploh ne lastiš. Vse ostalo so subjektivne, neracionalne odločitve, vključno z nakupom EV.

We have a badass here.

Jaz bi bila z veseljem brez avta. Mi priskrbiš alternativo? Brez zajebancije.
Life is as complicated as we make it...

MrStein ::

pegasus je izjavil:

Ma kakšno razgradnjo? EVji so večni, tisti ki niso, so pokvarjeni že v štartu.

No true Scotsman...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Pithlit ::

Sparkxl je izjavil:

Utk je izjavil:

Kar se suckerjev tiče, opažam vzorec...kak hitro se nekdo ne strinja z vašo vero, sledijo žalitve. Stalna praksa tebe in tvojega namestnika kow

Če napišeš, da mreža trpi zarad EVjev, to ni vera, ampak laž.


Laž, podkrepljena z študijo

Dej nehi k povprečen hladilnik pokuri več štroma kot povprečen ev.
Life is as complicated as we make it...

a_borlak ::

pegasus je izjavil:

Ma kakšno razgradnjo? EVji so večni, tisti ki niso, so pokvarjeni že v štartu.


Hotel sem povedati, da sem v tem času vrgel manj denarja stran, tudi če je avto po 5 letih vreden 0, pa praviloma ni.

MrStein ::

Pithlit je izjavil:


Še enkrat, objektivno je EV boljša odločitev. Subjektivno se pa mora vsak sam odločit.

Saj. Prosim objektiven komentar. Ne pa to nakladanje.

Go!
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Utk ::

LOL. Tista študija pravi, da bi bil leta 2030 lahko problem, če bi vsi polnili ponoči. Naš vseznalec, razvijalec električnih vozil, je to prevedel v "sesulo bo omrežje". Ampak študija v resnici predlaga, da se naj avti polnejo kar čez dan, na delovnem mestu, na parkingu, kjerkoli, ko je več sonca in elektrike. Nič o tem, da je rešitev v nafti.
Vidite, kako vas znajo zavest, suckerji pa to ponavljajo potem v nedogled, da smo vsi doomed.

mu je prodajalec rekel, da to še ni to, še posebej MG, ki ga prodajjo poleg.

TPV?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

b3D_950 ::

Omrežje bo potrebovalo upgrade. To mislm, da celo piše nekje.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Sparkxl ::

Ja čakaj...religija pravi, da se EVji polnijo čez noč v garaži, ker potem nimaš skrbi z polnilnicami na cesti, pa še poceni tarifa je ponoči. In na to teorijo se je študija obesila. Da če to res vsi naredijo, je problem.

Utk ::

b3D_950 je izjavil:

Omrežje bo potrebovalo upgrade. To mislm, da celo piše nekje.

Jasno da bo. Ampak ne (samo) zaradi električnih avtov.

Sparkxl je izjavil:

Ja čakaj...religija pravi, da se EVji polnijo čez noč v garaži, ker potem nimaš skrbi z polnilnicami na cesti, pa še poceni tarifa je ponoči. In na to teorijo se je študija obesila. Da če to res vsi naredijo, je problem.

Religija pravi, da če je nekdo tako napisal za neko državo, da to velja vedno in povsod za ves svet in vse večne čase. Normalni pravimo, da je to lokalna stvar. Nekje imajo čez dan preveč elektrike, drugje ponoči. Zmoreš to razumet?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Sparkxl ::

No končno smo na isti liniji kar se tiče omrežja, zdaj pa mi še daj odgovor na vprašanje: kje vidiš masovne investicije v to? Jaz jih ne. Niti prav govora ni o tem

Mato989 ::

Jasno da bo. Ampak ne (samo) zaradi električnih avtov.


Ampak zaradi EVje ga bo potrebovalo prej pa še več kot drugače
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Utk ::

Niti ne. V Ameriki se jim že itak omrežje sesuva zaradi klim. V Nemčiji zarad toplotnih črpalk. Mi bi radi imeli 3x več elektrarn pa ne moremo. To so stvari, ki bojo do leta 2030 eksplodirale. Plina ni, nafta je fuj, z drvmi se nihče noče več zajebavat. Kje so še avti...do 2030 jih ne bo še kaj dost po cestah, vse drugo pa bo, še prej.

Polnjenje avta je najlažje pametno regulirat. Cel dan ima čas se polnit, ko je viška elektrike, jo vzame, ko ni, ne rabi, bo se že napolnil za tistih 50 km na dan. Toploto pa rabiš, bemu mater, ne moreš rečt, zdej pa 5 ur ne rabim gret, ali pa hladit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

RedDrake ::

kow je izjavil:

Vidim, da smo prisli od "nemogoce", do "1%", sedaj do "10%". Trend je obetaven.

Jasno.
Dokler je bila v igri neka igrača za bogate in NiMH baterije smo bili na "nemogoče".
Ko so bili v igri sedani za 50k-100k smo bili na 1%.
Sedaj, ko obstajajo EVji že v vseh možnih oblikah in velikostih, a je vstopna cena še vedno relativno visoka, smo na 10%.
Nihče ni zanikal, da bo tech eventuelno dozorel.
V končni fazi, če se ravno ne bomo samouničili, bomo dosegli tudi fuzijo, pa terraforming, pa še marsikaj.
Zanikali smo razne absurde o tem, kako so vsi "drugi" mrtvi, kako so vsi "drugi" 10 let zadaj in podobne neumnosti. In seveda primerjave z mobiteli.
Aja, pa EVji bodo s tem ko bo njihova življenska doba potrjeno dokaj zanesljivo tam 15-20 let brez astronomskih vložkov, postali dostopni tudi za tistih 50%+ prebivalstva ki nikoli ne kupi novega avtomobila. Sicer je to iz vidika prodaje novih irrelevantno, ampak za končni efekt na cesti pa nikakor ne.

Če pogledam svoj primer, ko sem konec 2019 začel iskati zase nov avto, ni bilo izbire. Rabim solidno prostoren avto, rabim 4 pogon. Pri evjih bi bil omejen na e-trona, X-a pa še kako eksotiko. Vse več kot dupla cena tega ki sem ga kupil. Še najbližje uporabnemu avtu je bil Niro EV, ampak so bili redki ko sam satan.
Danes, če bi spet kupoval bi morda šel testirati Y-a, čeprav že po izgledu vem da notranjost ni ravno najbolj zadovoljiva, pa jasno preučiti bi moral celo hordo kitajskih SUV-ov, ki se prodajajo. Morda tudi ENYAQ (oziroma derivati). Ne vem. Vem pa da ko bom menjal avto čez kakih 5 let, bo izbire zagotovo dovolj, da bom 99% kupil EV-ja.

kow ::

RedDrake je izjavil:

kow je izjavil:

Vidim, da smo prisli od "nemogoce", do "1%", sedaj do "10%". Trend je obetaven.

Jasno.
Nihče ni zanikal, da bo tech eventuelno dozorel.



Japajade. Zacni brati temo od zacetka.

Tech ni "dozorel". Nekdo je moral investirati kapital in skalirati proizvodnjo. Z mentaliteto "tech se ni dozorel" se ne bi zgodilo kaj veliko.

MrStein ::

MrStein je izjavil:

Pithlit je izjavil:


Še enkrat, objektivno je EV boljša odločitev. Subjektivno se pa mora vsak sam odločit.

Saj. Prosim objektiven komentar. Ne pa to nakladanje.

Go!

Trenutno imam Renault Grand Scenic (kako in kolikokrat ga napolnim, je irelevantno, to rabim).
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

MrStein ::

PS: Naslovu teme bi bilo potrebno na konec dodati vprašaj. Pa "zakaj" spremeniti v "za koga", torej:
Za koga so električni avtomobili prava stvar?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

RedDrake ::

A se norca delaš?
Poglej volumen težo povprečne Li baterije leta 2000 in poglej isto stvar leta 2010 (pred večino Muskovega kultizma).
Trend se nadaljuje še danes. In bi se nadaljeval z ali brez Muska. Morda bi avtomobili šli malce "počasneje" brez Telistov ampak pritisk na boljše baterije je iz vidika mobilnih naprav velik. Slej kot prej bi bila dosežena točka, ko se "splača" delati EV-je.
Ker na začetku se jih ni. Danes se jih že - v nekaterih segmentih.
Čez 10 let se jih bo praktično povsod splačalo.
Čez 20 let bo to "normala".
Leta 2000 sem si kupil enega prvih mobitelov z LiPo baterijo. Takrat je bila 500mAh, čez dobro leto je že bila 650mAh.
Danes je v isti obliki 1700mAh. Trdiš, da bi lahko nek bogataš že leta 2000 vse začel in bi bili evji 2015 tam kjer so danes? DA/NE?
Če si mnenja da DA, zakaj potem ne pushamo miljard v umetno fotosintezo. Oh wait ...

Pithlit ::

MrStein je izjavil:

MrStein je izjavil:

Pithlit je izjavil:


Še enkrat, objektivno je EV boljša odločitev. Subjektivno se pa mora vsak sam odločit.

Saj. Prosim objektiven komentar. Ne pa to nakladanje.

Go!

Trenutno imam Renault Grand Scenic (kako in kolikokrat ga napolnim, je irelevantno, to rabim).

Torej si se subjektivno odločil tako da je zate prav.

Objektivno je pa EV boljši (eni bolj, drugi manj). Na srednji rok stane manj, na dolgi še manj. Manj se je treba z njim ukvarjat. Manj cajta stojiš na pumpah...

Ampak ker ti rabiš tako zverino da noter zbašeš ženo in vse tri otroke skupaj z vso možno opremo za kampiranje pa vozičke... In to seveda vsakodnevno, poleg tega vsak dan delaš dovolj km da bi ev moral na ac polnit... Si si pač to kupil. Nič narobe s tem. In to je pač subjektivno. Ja, te mal zajebavat s to mojo zgodbico ker s tem da se sam samcat v avtu prevažaš 15km na dan je tudi vse v najlepšem redu. Ne rabiš opravičevat svoje izbire. Ne rabiš pa tud tupit da je EV sam za 10% ljudi, ker je to navadna laž.

Pa vozim ice. In trenutno nimam namena menjat. Iz mojih povsem subjektivnih razlogov.
Life is as complicated as we make it...

RedDrake ::

@Pithit, tisti Fiat 600 se za povprečnega Italijana splača v 11-ih letih proti primerljivemu ICE avtomobilu.
11 let se mi ne zdi "na srednji rok" za avtomobile. Bolj na dolgi rok. Sploh ker ni čisto 100% kako bodo baterije še kaj dobre po 10+ letih.

Pithlit ::

MrStein je izjavil:

PS: Naslovu teme bi bilo potrebno na konec dodati vprašaj. Pa "zakaj" spremeniti v "za koga", torej:
Za koga so električni avtomobili prava stvar?

Za veliko večino ljudi ki imajo možnost polnjenja na domači štekdozi. Pa naj bo to predpotopnih 2,2kw al pa z majhno investicijo, 11kw.

Načeloma to počnejo lahko tudi 'blokarji', sam da je tam investicija večja in, ja, zna bit da ne ravno praktična.

To je menda jasno vsakomur ki avta ne kupuje čustveno. Pa nekak obvlada osnovnošolsko matematiko in malenkost fizike zraven.
Life is as complicated as we make it...

kow ::

Koliko let razlike je naredila Tesla ne moremo vedeti. Verjetno cirka 3 leta ipd. Ne moremo vedeti - nima smisla debatirati.
Poanta je bila, da brez subvencij bi dobili se ekstra par let razlike. Subvencij pa ne bi bilo, ce bi poslusali ljudi tvojega kova, ki so trdili "da tech ni zrel".

Tech je bil zrel ze leta 2000. Samo posamezniki tega se niso dojeli. Nekdo mora vedno sesteti vse predpostavke in skupaj zloziti potrebne tehnologije ter izboljsave. Da je elektricni avtomobil dovolj uporaben, je potrebno v avto instalirati bolj energetsko ucinkovito toplotno crpalko ipd. Pa tega nismo storili takoj. Ne pomeni, da tehnicno ni bilo mogoce.

Glavna izboljsava v zadnjih letih, ironija, je uporaba celic z manjso energijsko gostoto. LFP

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Pithlit ::

RedDrake je izjavil:

@Pithit, tisti Fiat 600 se za povprečnega Italijana splača v 11-ih letih proti primerljivemu ICE avtomobilu.
11 let se mi ne zdi "na srednji rok" za avtomobile. Bolj na dolgi rok. Sploh ker ni čisto 100% kako bodo baterije še kaj dobre po 10+ letih.

Zakaj je pa treba Italijane vlečt v to zgodbo? Kupi pri nas MG-ja in se ti obrne v parih letih. No, meni se.

30kkm/leto z ice me pride pri trenutnih cenah 2400€.

Z EV pa nekje 450.

Torej slabe 2k na leto manj. Zdej pa vzemi ceno dveh primerljivih avtov, en ice pa en EV... Poglej kolk ev 'preplačaš' in izračunaj v koliko letih se ti ta razlika povrne. Ni 11. Nazadnje ko sem na hitro gledala nekaj pa cifre premetavala mi je prišlo nekje med 3 do 5 let. To je srednji rok.

BW ma pa realno izkušnjo ki več ali manj potrjuje zgoraj napisano.
Life is as complicated as we make it...

ales85 ::

Pithlit je izjavil:

MrStein je izjavil:

MrStein je izjavil:

Pithlit je izjavil:


Še enkrat, objektivno je EV boljša odločitev. Subjektivno se pa mora vsak sam odločit.

Saj. Prosim objektiven komentar. Ne pa to nakladanje.

Go!

Trenutno imam Renault Grand Scenic (kako in kolikokrat ga napolnim, je irelevantno, to rabim).

Torej si se subjektivno odločil tako da je zate prav.

Objektivno je pa EV boljši (eni bolj, drugi manj). Na srednji rok stane manj, na dolgi še manj. Manj se je treba z njim ukvarjat. Manj cajta stojiš na pumpah...

Ampak ker ti rabiš tako zverino da noter zbašeš ženo in vse tri otroke skupaj z vso možno opremo za kampiranje pa vozičke... In to seveda vsakodnevno, poleg tega vsak dan delaš dovolj km da bi ev moral na ac polnit... Si si pač to kupil. Nič narobe s tem. In to je pač subjektivno. Ja, te mal zajebavat s to mojo zgodbico ker s tem da se sam samcat v avtu prevažaš 15km na dan je tudi vse v najlepšem redu. Ne rabiš opravičevat svoje izbire. Ne rabiš pa tud tupit da je EV sam za 10% ljudi, ker je to navadna laž.

Pa vozim ice. In trenutno nimam namena menjat. Iz mojih povsem subjektivnih razlogov.

Ce gre kampirat na primer 10x na leto je pa alternativa kaj? Kufre na avto in na kljuko (ce jo sploh ima)? Resno sprasujem, ne raziskujem veliko na to temo.

Pithlit je izjavil:

nekje med 3 do 5 let. To je srednji rok.

Za marsikoga je to dolgi rol, pac subjektivna ocena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ales85 ()

pegasus ::

ales85 je izjavil:

Ce gre kampirat na primer 10x na leto je pa alternativa kaj?
Aptera. Avto je tudi šotor in postelja.

Gregor P ::

Moj izračun je bil pred nekaj leti vsaj 8 let, pišem malo po spominu sedaj; s tem da pač nisi imel ravno primerljivih vozil na voljo. Je bilo bolj v rangu dobro opremljenega hibrida za 24k ali pa primerljivo pogojno uporaben EV za vsaj 40k, rajši več (s seveda veliko manjšim dosegom). Danes je verjetno boljša izbira in manjša razlika nekje v rangu 10k evrov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

ales85 ::

pegasus je izjavil:

ales85 je izjavil:

Ce gre kampirat na primer 10x na leto je pa alternativa kaj?
Aptera. Avto je tudi šotor in postelja.

Je to sploh ze na voljo ali ne najdem prave?

J.McLane ::

ales85 je izjavil:


Ce gre kampirat na primer 10x na leto je pa alternativa kaj? Kufre na avto in na kljuko (ce jo sploh ima)? Resno sprasujem, ne raziskujem veliko na to temo.

Za marsikoga je to dolgi rol, pac subjektivna ocena.


Namenski avtodom? Resno za 10x na leto je to edina pametna izbira. Ne boš rekel, da se bo nekdo za kampiranje 10x na leto zajebaval z nekim kombijem (Transporter, Trafic..) ki ga ima tudi za dnevno vožnjo. No, če pomislim, tudi taki mazohisti obstajajo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

pegasus ::

ales85 je izjavil:

Je to sploh ze na voljo ali ne najdem prave?
Bo čez eno leto, trenutno se postavlja proizvodna linija.

ales85 ::

J.McLane je izjavil:

ales85 je izjavil:


Ce gre kampirat na primer 10x na leto je pa alternativa kaj? Kufre na avto in na kljuko (ce jo sploh ima)? Resno sprasujem, ne raziskujem veliko na to temo.

Za marsikoga je to dolgi rol, pac subjektivna ocena.


Namenski avtodom? Resno za 10x na leto je to edina pametna izbira. Ne boš rekel, da se bo nekdo za kampiranje 10x na leto zajebaval z nekim kombijem (Transporter, Trafic..) ki ga ima tudi za dnevno vožnjo. No, če pomislim, tudi taki mazohisti obstajajo.

Kdor sotori, ga avtodom ne zanima.

Gregor P ::

Šotor seveda cenovno zmaga. Če pa želiš na dopustniških lokacijah živeti tako kot v kakšnem apartmaju in to res počneš 10x letno po vsaj teden dni, potem je pa nakup avtodoma res prava rešitev (ker izposoja stane okoli 1500 evrov na teden).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

J.McLane ::

Kdor šotori to ne dela 10x letno, če pa že ima pa nekega 30 let starega predelanega landcruiserja s šotorm na strehi. To bo lahko delal tudi leta 2050 če bo hotel.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
1056 / 1167
»»