» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1024 / 1184
»»

a_borlak ::

ales85 je izjavil:

a_borlak je izjavil:

In to čisto spodobno.

A to si bil notri, da veš?


Ne, le berlinski avto sem že peljal.

fulk ::

J.McLane je izjavil:

roCkY je izjavil:

Bio etanol je bolj realna opcija kot vodik. Zna biti, da se AG sektor sploh v ZDA premakne v to smer. Ja je pa problrm (za nekatere rdeča luč), ker direktno posega v površine namenjene pridelavi hrane.


Morda je bioetanol bolj relana opcija, ampak v resnici še vedno ni realna opcija, ker proizvodnja in infrastruktura se ne bo postavila sama od sebe. Povpraševanja po njej pa ni.

Edina opcija za tekoča goriva je, da sintetična e-goriva počasi dobivajo pot v klasična goriva, torej da so za nazaj združljiva. Druge opcije enostavno ni.


Da. Bioetanol, e-goriva. Ali lahko pravzaprav tudi klasičen fosilc.
Štos je v tem, da je zadeva prekleto učinkovito prevozno sredstvo za 1-2 osebi. Daleč nad vsem ostalim. V tem primeru skoraj ni pomembno kaj ga poganja. Tisto malo fosilca, ki bi porabili se bo že recikliralo v okolju. Nekakšna hibridna trajnost.
Pravzaprav pridemo do bistva. Problem je teža, zračni in kotalni upor današnjih avtomobilov. Z ekvivalentom apter na cesti bi najbrž lahko zreducirali velikost cest za ene 30%.

Zakaj delamo konstatno vse narobe ali kontra kot človeštvo, ne vem.

J.McLane ::

Zato ker smo razvajene riti.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

ales85 ::

In ker vsak tepec enostavno MORA imeti SUV.

Gregor P ::

Sami upokojenci naokoli zgleda:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

No, ja. Je pri nas kar veliko t.i. CUV. Ce gledas vozni park, ni spet tako veliko ogromnih vozil. Ce gledam znance, jim ima malo res velik avto. Ce pa ze, je to ponavadi karavan.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

deco16 ::

Sam mam CUV. Pa bi vzel kaj bolj lepšega in učinkovitega ampak kaj ko ma porabo boljšo kot marsikateri EV. Tko da je kar žalostno glede porabe in tudi jim ni lih v interesu da bi sedane delali....

3 leta od kar se vozim na štrom drugače ;)

Gregor P ::

Mene ta velika vozila motijo v prometu predvsem zaradi tega, ker nič ne vidim na cesto čez njih in se tako težje prilagajam prometnim nevarnostim (primer; če otrok teče čez cesto, to zaznam tudi čez vozilo klasične velikosti in že pravočasno prilagodim hitrost oz. zaviram; če je pa SUV, pa zaviram lahko šele takrat, ko vidim, da on zavira in je večja možnost naleta).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

ales85 ::

deco16 je izjavil:

Sam mam CUV. Pa bi vzel kaj bolj lepšega in učinkovitega ampak kaj ko ma porabo boljšo kot marsikateri EV. Tko da je kar žalostno glede porabe in tudi jim ni lih v interesu da bi sedane delali....

3 leta od kar se vozim na štrom drugače ;)

Katero vozilo pa je to?

In ka je je to CUV? Menda ni tipkarski škrat.

deco16 ::

Kona.

Kao crossover pa še kaka druga beseda se najde. SUV so veliki avti, čeprav danes vsak misli da če je taka oblika je že SUV. Tko kot so prej napisali pravih SUV je na cesti bolj malo.

https://www.autonationdrive.com/researc...

Spock83 ::

Evo konec aprila bo tri leta odkar imam Teslo. Zdaj že imam 104k km. Še enkrat bi se isto odločil. Dobro, da nisem čakal.

ales85 ::

Spock83 je izjavil:

Evo konec aprila bo tri leta odkar imam Teslo. Zdaj že imam 104k km. Še enkrat bi se isto odločil. Dobro, da nisem čakal.

Se vozis precej vec kot povprecen voznik. Jaz jih naredim do 16k/leto.

Spock83 ::

Jaz imam vsak dan relacijo Vipava-LJ-Vipava

billy ::

Povprečen voznik bi itak moral imeti cenejšo opcijo kaj drugega, kot je lasten avto.

Sicer je pomoje že sedaj ceneje, ampak večina se pač noče odpovedi luxuza, ki to mogoče sploh ni?

kow ::

Spock83 je izjavil:

Jaz imam vsak dan relacijo Vipava-LJ-Vipava


Kako polnis? Pa kaksen je strosek? Kaksne so izgube pri polnenju?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Spock83 ::

kow je izjavil:

Spock83 je izjavil:

Jaz imam vsak dan relacijo Vipava-LJ-Vipava


Kako polnis? Pa kaksen je strosek? Kaksne so izgube pri polnenju?


Polnim v službi in včasih na javnih. Nimam stroškov. Povprečno pri 11kW moči zgubiš ene 10% najmanj.

billy je izjavil:

Povprečen voznik bi itak moral imeti cenejšo opcijo kaj drugega, kot je lasten avto.

Sicer je pomoje že sedaj ceneje, ampak večina se pač noče odpovedi luxuza, ki to mogoče sploh ni?


Jaz osebno bi raje avtobus oz vlak plus kolo. Samo ni mi dosegljivo. Ob 5h pa ne mislim iti na bus.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

roCkY ::

Nimam pojma zakaj ima tale tema tako brado? Kje ste EV fani? Tisti, ki smo malo stran on fanatizma smo ušli iz teme pred časom.

Kaj si mislite glede pomoje kar fiaska Toyote z bz4x? Leta se je govorilo o super duper solid state baterijah v letu 23....
Sedaj bodo šli odpirat polnenje, bufre itd. Kolk bo to dejansko prizadelo baterijo? Kaj počnejo ostali? Imajo zadeve nastavljene tako, da se baterije občutno hitreje degradirajo kot bi se lahko?....

vir za tole pisanje so mi vlogi Bjorna

deco16 ::

Nekateri so na trgu že nekaj let in majo zadeve porihtane. Nemci majo visoke top bufferje, ostali nekaj vmes. Tesla brez top bufferja.

Škoda za Toyoto ker prodajajo hibride že 20+ let pa ne znajo enga bmsja zrihtat.

Glede degradacije si poglej pol še druge videje od Bjorna za stare EV-je.

hojnikb ::

Toyoti se gladko jebe za EVje, oni bodo silil ICEje in hibride, dokler nebodo propadl. bz4x je samo bedni poskus zato da lohk rečejo "lejte, imamo EV!" nič druga.
#brezpodpisa

Utk ::

Toyota dela te električne s kitajci, dvomim da so tehnično toliko slabši, čeprav nekaj sigurno. Je pa toyota zelo previdna, in hoče dat 15 let garancije do 1 mio km. To je čist pretirano. Naj dajo pol tega in normalno polnjenje. Je pa res da je tudi poraba velika pri toyoti, najbrž so vseeno neke bližnjice ubrali.

hojnikb ::

tinfoil hat: mogoče je toyota namenoma nardil bz4x slab, da bo common folk mislu "lejga, če je tale električna toyota tok slaba, kaksni so sele ostali 8-O" Ie folk prepričajo da so EVji ze by design drek in lahk naprej vsiljujejo svoje hibride pa vodik... Maybe i'm wrong, maybe im not. Njihovo stalno lobiranje proti elektrifikaciji ne daje preveč zaupanja...
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

roCkY ::

Bjorna precej pogledam...

Baterije so za resno oceno še premlade za vse, ki v 8 letih avta ne zvozimo prek 75% življske dobe.

Bjorn je našel oz so mu pripeljali že marsikaj. Tudi kako garancijsko zamenjavo baterije so že "izsili" na meji garancije...

ICE normalno špila pri hiši 20+ let, če je treba, oz špila pri več lastnikih, če ni kilometrov in je neko normalno vzdrževanje.

Oni Finec, ki je s strelivom Teslo z zanič baterijo v prafaktorje poslal itak zmaga.

Skratka nakup EV zgleda nekoliko tvegana zadeva zaenkrat. Komur sede za službo in podobno je super. Eni imamo službo na isti lokaciji kot stanovanje. Ampak avto moraš imet. In to tak, ki tudi 400-800 km naredi v dnevu z čimmanj obremenitve za voznika, če je treba. Čeprav niti vsak mesec nimaš take fure.

Bolj me zanima kaj si fani podkrepljenis svojim realnim znanjem mislite o temle igračkanju s SW. 80% baterij bo šlo skoz? Eni bodo pač nahebali. Toyota je šla na miljon km na zihr ostali so zavestno v tveganju? V tveganju, ki jih verjetno ne bo masovno obremenil na meji garancije? A kupec?

hojnikb ::

Kupis EV z vodno hlajeno LFP baterijo, pa bo zivljenska doba baterije pri taksnem avtu se najmanjsi problem...
#brezpodpisa

Kawhi ::

Kateri pa imajo vodno hlajeno lfp baterijo? (Za nas avto ne navdušence)

kow ::

ICE avtomobili, da zdrzijo 20 let? Ja, s taksnimi stroski vzdrzevanja, da bi v zadnjih 5 letih lahko kupil celo novo baterijo.

Kawhi ::

Upam da ne, sam imam 14 let starega bencinarja pa do sedaj ni bilo nič omembe vrednega...

kow ::

Ti ne verjamem. Ne pozabi, da das na leto tisocaka vec tudi za gorivo (kot bi dal za elektriko).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Kawhi ::

? Največ stroškovno kar sem menjal so bili diski. Zdaj pa če ne verjameš pa tudi ok...

kow ::

Ja, ne verjamem ti.

Kawhi ::

Ja gorivo ok, ampak ti pišeš o servisih.

A misliš da se kaj sekiram če mi en nevzgojen random osebek na forumu pravi da mo ne verjame ?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kawhi ()

kow ::

Da, govorim o servisih, ki so seveda potrebni tudi pri EV. Ampak, pri ICE ves cas kaj crkuje, pac opazujem lastnike avtomobilov v svoji okolici. No, saj bo tudi pri EV crkovalo. Ne pa nam prodajati pravljic kako avti zdrzijo 20 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Ali se zdaj že pogovarjamo o tem, koliko let avti zdržijo brez servisa?!?8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Kawhi ::

Ok, statistično zlo relevantno da ti opazuješ okolici. Približno tako kot da moj dela brez problema, in kot to da je bil fotrov audi pri 15 že pravo skropucalo (ga je pa do 18 leta ko je šel praktično sam rihtal izven garancije)

Ok, da se ne spregleda: kateri imajo vodno hlajeno lfp baterijo? Me mika da bi sprobal nekaj novega...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Kawhi ()

Senior Dev ::

Prodaja električnih avtomobilov je že dosegla vrh. Zdaj bo samo še padalo. Vrh prodaje smo dosegli pri komaj 0,5% deleža električnih vozil. Težka bo tale z zelenim prehodom, hahahaha. Dizel 4 ever in 1200km z enim tankom.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

hojnikb ::

Senior Dev je izjavil:

Prodaja električnih avtomobilov je že dosegla vrh. Zdaj bo samo še padalo. Vrh prodaje smo dosegli pri komaj 0,5% deleža električnih vozil. Težka bo tale z zelenim prehodom, hahahaha. Dizel 4 ever in 1200km z enim tankom.

po čem sklepas da je bildosezen vrh?

Kawhi je izjavil:

? Največ stroškovno kar sem menjal so bili diski. Zdaj pa če ne verjameš pa tudi ok...

Strosek je vse kar das na avtomobil v njegovi zivljenski dobi. V 20 letih je to kar nekaj servisov (rednih in izrednih), pa gum, pa tehničnih pregledov pa registracij. Pri EVju ze kr nekaj na dolgi rok prsparas iz naslova registracij in odsotnosti menjav olja/filtrov, kateri so pri ICEju standardni del lastnistva. Pa seveda samo gorivo. V 20 letih, tudi če se ne vozis velik, iz tega naslova zapravis vsaj se en avto.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

kow ::

Senior je trol - za po vrhu, pa se ne slab.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Senior Dev ::

Odkar ni več subvencij v Nemčiji in večina električne energije pride iz premoga, so tudi najbolj zeleni ekologi ugotovili, da je bolj ekološko voziti dizel kot EV.
Za povrhu vsega pa ni več niti najbolj gospodarno voziti EV. Golf dizel je 30k, ID3 na elektriko je 46k. Teh 16k razlike ne boš nikoli pokril. Žal taka je pač realnost. En lep zeleni dizelski pozdrav vsem.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

Zgodovina sprememb…

kow ::

Iz dobro obvescenih virov sem izvedel, da Senior vozi prvega Priusa. Takega kot DiCaprio.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

hojnikb ::

Senior Dev je izjavil:

Odkar ni več subvencij v Nemčiji in večina električne energije pride iz premoga, so tudi najbolj zeleni ekologi ugotovili, da je bolj ekološko voziti dizel kot EV.
Za povrhu vsega pa ni več niti najbolj gospodarno voziti EV. Golf dizel je 30k, ID3 na elektriko je 46k. Teh 16k razlike ne boš nikoli pokril. Žal taka je pač realnost. En lep zeleni dizelski pozdrav vsem.

MG4 pa 29 pred subvencijo. Kar pomeni da je z nemsko subvencijo MG4 cenejsi kot osnovn golf... in to precej.
Kdo bi pri zdravi pameti in taksno ponudbo se kupo golfa za tok, če ga res ne rabi za dolge razdalje (kar pa itk ze v startu ne kupis golfa)?
#brezpodpisa

Senior Dev ::

Ker pozimi z Golfom 2.0 TDI prideš 1200km z enim tankom, z elektriko pa 200km. To je teh 1000km razlike - dodana vrednost. Včasih je bil čas denar, ne vem kako je to danes med mularijo.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

roCkY ::

kow je izjavil:

Ti ne verjamem. Ne pozabi, da das na leto tisocaka vec tudi za gorivo (kot bi dal za elektriko).

Za 6-8 k km letno cliota 2001 pride nafta? Na BC sem imel 4.4 dokler sem sam vozil, pol je blo nekaj prek 5. Izrednega servisa ni blo. Tist filter, brmzpakne in podobno se itak doma pošravfa. Sem ga pred nekaj leti šenkal v stanju v kakršnem je bil in kolker pravijo so dali nanj nekih 1200€ v podvozje. In vesel odnevno fura šiht furo. Kilometrov ima verjetno okoli 150k Pazi letnico? V 22 letih z baterijo, podvozjem avta s cca. dvojno težo bo stroškov?

ICE elektrika ni črno belo. Zelo veliko je odvisno od rabe. Zakaj bi se šel rizik z baterijo pri rabi precej pod 10 k letno. Ravno tle je totalna neumnost v popolni prepovedi nekih starejših preverjenih tehnologij.

V hibridu bo baterija crknila in gremo naprej na ICE. Ali frišni hibridi sploh ne mrdnejo brez zdrave baterije?

MrStein ::

kow je izjavil:

ICE avtomobili, da zdrzijo 20 let? Ja, s taksnimi stroski vzdrzevanja, da bi v zadnjih 5 letih lahko kupil celo novo baterijo.

Sem pred leti prodal bencinarja, po 17 letih. Okoli 220 000 km.
Servisi standardni.
Prodal, ker bi moral na podvozju eno večje popravilo narediti in raje kupil drugega.
Pa da se ne vozim z oldtimerjem :)

Podvozje se verjetno podobno obrabi tudi pri EV.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

asdf_jklc ::

Bolj zabavno bo, kako bo šla recimo Nemčija s tem temi "nobel EV sranjem" na morje na Hrvaško - eni prevozijo nekaj 100km do tja, avto polno naložen, zastoji, truga na strehi, eni ša prikolicijo vlečejo. Mhm... tole bo šlo na elektriko... sure...

DamijanD ::

Avti se bolj starajo s kilometri/uporabo, kot pa s samo starostjo. Če imaš nekega simpl bencinarja, ki je v garaži in greš z njim 1x na teden k maši in nazaj, bo po 10 letih še praktično nov (vseeno bo pa treba naredit kakšno menjavo olja zaradi starosti)... Kakšno bi bilo stanje baterije pri takem načinu uporabe? - koliko starost direktno vpliva na baterijo ali so samo cikli pomembni?

asdf_jklc: drugače se EVji ravno v zastojih najbolje obnesejo - gledano s stališča porabe.

BigWhale ::

Kawhi je izjavil:

? Največ stroškovno kar sem menjal so bili diski. Zdaj pa če ne verjameš pa tudi ok...


Po 14 letih se nisi menjal jermena/verige, crpalke za hladilno tekocino? Drzim pesti, da ne ostanes na cesti. :)

Utk ::

roCkY je izjavil:

kow je izjavil:

Ti ne verjamem. Ne pozabi, da das na leto tisocaka vec tudi za gorivo (kot bi dal za elektriko).

Za 6-8 k km letno cliota 2001 pride nafta? Na BC sem imel 4.4 dokler sem sam vozil, pol je blo nekaj prek 5. Izrednega servisa ni blo. Tist filter, brmzpakne in podobno se itak doma pošravfa. Sem ga pred nekaj leti šenkal v stanju v kakršnem je bil in kolker pravijo so dali nanj nekih 1200€ v podvozje. In vesel odnevno fura šiht furo. Kilometrov ima verjetno okoli 150k Pazi letnico? V 22 letih z baterijo, podvozjem avta s cca. dvojno težo bo stroškov?

ICE elektrika ni črno belo. Zelo veliko je odvisno od rabe. Zakaj bi se šel rizik z baterijo pri rabi precej pod 10 k letno. Ravno tle je totalna neumnost v popolni prepovedi nekih starejših preverjenih tehnologij.

V hibridu bo baterija crknila in gremo naprej na ICE. Ali frišni hibridi sploh ne mrdnejo brez zdrave baterije?

Za 6 do 8k letno ti bi vsak električno zdržal vsaj 25 let brez problemov.

hojnikb ::

DamijanD je izjavil:

Avti se bolj starajo s kilometri/uporabo, kot pa s samo starostjo. Če imaš nekega simpl bencinarja, ki je v garaži in greš z njim 1x na teden k maši in nazaj, bo po 10 letih še praktično nov (vseeno bo pa treba naredit kakšno menjavo olja zaradi starosti)... Kakšno bi bilo stanje baterije pri takem načinu uporabe? - koliko starost direktno vpliva na baterijo ali so samo cikli pomembni?

asdf_jklc: drugače se EVji ravno v zastojih najbolje obnesejo - gledano s stališča porabe.


spodobne baterije zgubijo manj kot 0,5%/leto kapacitete na račun degradacije časa...

v 20 letih je to dobrih 10%, kar je na EVju z napol spodobno veliko baterijo precej ok.

Senior Dev je izjavil:

Ker pozimi z Golfom 2.0 TDI prideš 1200km z enim tankom, z elektriko pa 200km. To je teh 1000km razlike - dodana vrednost. Včasih je bil čas denar, ne vem kako je to danes med mularijo.


Kolikokrat greš pozimi 1200km nekam, ne da bi se ustavil?
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

AtaŠtumf ::

#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem

ales85 ::

hruske ::

Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
««
1024 / 1184
»»