» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1023 / 1184
»»

Gregor P ::

Te dodatne žice vlečejo najbrž tile8-)
Sestavljanje električnih avtomobilov namreč zahteva okrog 30 odstotkov manj delavcev od proizvodnje avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Centralizirana arhitektura je danes standard, mnogi jo uvajajo na novih (BEV) platformah, ocitno pa ne vsi. Pri Tesli so s tem zaceli zgodaj. Sicer nekateri proizvajalci ze razmisljajo o conski arhitekturi, kjer bo teh povezav se manj, ampak to je za zdaj se precej v razvojni fazi. Tudi neke pametne izbire med dobavitelji komponent za tako infrastrukturo se ni. Softver (middleware) je pa s SOA ze relativno pripravljen. Nekaj dela za varnostno kriticne sisteme je sicer se potrebnega, da se v kos vrze tudi stare pristope preko CAN busa.

Zgodovina sprememb…

l0g1t3ch ::

AtaŠtumf je izjavil:

Adijo sanje, dobrodošla realnost...

Če na to idejo pridejo samo še dva ali trije v ulici, boste vsi brez elektrike, če boste vsi hoteli polniti svoj avto istočasno."


Paniko delajo.
Tako kot smo še par let nazaj brali kako bodo TČ, zdaj zdaj sesule omrežje.

Potem pa jaz pogledam na mojelektro portal za za zadnje 3 dni, ko je dejansko celo cenakj mraza (danes -9c ponoči) in vidim da gredo špice moči do celih 4kW :))
In to gre vsak dan zvečer ena, kar čez palec sovpada s tem, da se vsa družina stušira in mora TČ nazaj zagret 300L vode.

Ostalo čez noč niha med 1 in 2kW. Dnevno sicer porabim okoli 30kWh elektrike.

Povprečen voznik na dan naredi koliko 50km ? to je še 10kWh dodatne porabe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: l0g1t3ch ()

Gregor P ::

Saj za koliko več pa lahko sploh napolniš EV doma?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

V 10 urah lahko napolneš 50, 60 kwh s pametno polnilnico. Tolk ima vsaka hiša varovalk. Če imaš malo večje, lahko tudi 100, odvisno od drugih porabnikov. Z navadno 2kw pa pač 20 kwh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

In to je ok ta kratka vsakodnevna polnjena za baterije? Garancije so običajno na 8 let, tako da vsaj v tem času bi to moralo biti v redu?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

strel ::

Pa ne boš vsak dan polnil če ne porabiš ?? 60kWh je za 300 km + .

Gregor P ::

Zdaj pozimi, ko je minus zunaj, je verjetno za ene pol manj.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

billy ::

Razlika poleti-pozimi je cca 20-30% in ne 50%.

Gregor P ::

Razumem. Hvala za odgovore.:)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Taka razlika ni cez celo zimo, ampak v trenutnih razmerah. Imas tudi zimske dni, ko se temperatura sploh ne spusti do nicle. No, vsaj tam kjer je glavnina slo prebivalstva.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

ales85 ::

kow je izjavil:

Taka razlika ni cez celo zimo, ampak v trenutnih razmerah. Imas tudi zimske dni, ko se temperatura sploh ne spusti do nicle. No, vsaj tam kjer je glavnina slo prebivalstva.

Ali pa se ne dvigne nad ničlo :D Pa ni tako daleč od Ljubljane (20+ km).

Karen ::

Razlika poleti/pozimi je lahko tudi precej več (odvisno od okoliščin in avta). Če avto nima TČ pa je SR in se zdajle v minusu voziš v službo ob jutranji konici recimo 10km (ogrevanje vključeno) pa 10 popoldan nazaj spet okoli ničle, si lahko tudi samo 4x v službo pa nazaj (sodelavec, slaba 2 tedna nazaj). Če gledaš nove s TČ bo razlika bistveno manjša kot če gledaš recimo starejšo T.

billy ::

Če se vozi 10km v službo je itak vseeno koliko višja je poraba.

kow ::

ales85 je izjavil:

kow je izjavil:

Taka razlika ni cez celo zimo, ampak v trenutnih razmerah. Imas tudi zimske dni, ko se temperatura sploh ne spusti do nicle. No, vsaj tam kjer je glavnina slo prebivalstva.

Ali pa se ne dvigne nad ničlo :D Pa ni tako daleč od Ljubljane (20+ km).


Ce se peljes v sluzbo, se ponavadi peljes v kaksno slovensko mesto ipd. Skoraj vsa so pod 400m nadmorske visine. Da je ornk mraz, se cez celo zimo nabere za 30 - 40 dni? V Sloveniji pac ni nekega resnega mraza cez celo zimo. Ce se peljes daljso razdaljo v sluzbo, si itak na avtocesti, kjer je nadmorska visina nizka. Ne pravim, da manjsi range pozimi ni neprijeten, je pa predvidljiv in ni pogost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Še vedno lahko najbrž v teh nekaj dneh hujše zime, kar močno škoduješ bateriji ob nepravilni uporabi; zato - si vsaj mislim - moraš kar dobro gledati kakšen EV kupuješ oz. kako dobro skrbi za baterije v takšnih vremenskih razmerah (polnjenje baterije pod ničlo ipd.). Sam nimam EV, zato zgolj pišem na pamet - jih sicer vozim, to je pa to. Sem pa vesel vsakega koristnega odgovora v tej temi.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Pozimi moraš samo pazit, da ga ne pustiš praznega dlje časa na mrazu. Pa še to pri mrazu tipa -20 in nižje, ne pri -5. Drugo vse normalno, oz. bo sam poskrbel, da bo v redu.
Dobro je tudi po eni strani, da ga polneš takoj po vožnji, dokler je še topla baterija, čeprav po drugi strani se s polnjenjem tudi greje in ni slabo, da se greje čez noč, ko postane ponavadi zares mrzlo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

billy ::

Tesla recimo omeni regeneracijsko moč že pri temp pod 10°C. Pri starih baterijah, pri LPF pa je temperatura še foliko bolj pomembna.

V glavnem "pameten" avto zna delat v vseh pogojih, problem so kakšni Leafi, Zoe, ipd...

Utk ::

Tesla ima par 100 kw moči, tam mora omejit. Leaf, zoe, ne rabi, tistih 40 kw že prenese.
Problem so vsi šalabajzersko narjeni, ne nujno "stari".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

billy ::

No ja, tudi Tesla, če je baterija pod "optimalno" temperatura, polni zelo bogo, dokler je ne segreje, lahko tudi zgolj s 1kw, ostalo porabi grelec...

ima Bjorn polno takšnih testov.

Ampak OP komplicira okoli nepomembnih zadev. Nabavit EV, vozit, ne se sekirat, prodat, kupit drugega, repeat...

Utk ::

Normalno, s tem ni nič narobe. Lahko se celo zgodi da priklopiš na polnilnico in ti en čas še pada napolnjenost baterije.

a_borlak ::

Leafi so problematični le poleti, pa še to v primeru, če divjaš od hitre polnilnice do hitre polnilnice. Pri normalni vožnji in polnenju čez noč ni nobene panike.

roCkY ::

Od kdaj je vožnja na omejitvah divjanje?

Utk ::

Od trenutka ko zapelješ na AC z leafom :)

PrimoZ_ ::

Gregor P je izjavil:

Zdaj pozimi, ko je minus zunaj, je verjetno za ene pol manj.


Sodelavec s teslo 3 pravi da se je čez leto vozil z okoli 19kWh/100, sedajle ta teden ko je dejansko nekaj mraza pa z okoli 24kWh.

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

In to je ok ta kratka vsakodnevna polnjena za baterije? Garancije so običajno na 8 let, tako da vsaj v tem času bi to moralo biti v redu?


Pocasna polnjenja so za baterijo bolj prijazna kot hitra.

Utk je izjavil:

Od trenutka ko zapelješ na AC z leafom :)


Mah z Leafom se ne vozis na taksnih etapah, ker enostavni ni narjen za taksno voznjo. Jest sem v treh poletjih samo enkrat dozivel, da bi imel upocasnjeno polnjenje zarad vroce baterije. Se pa nisem nikol peljal vec kot 200km v enem kosu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Utk ::

V resnici s polnjenjem nimaš kaj dost za komplicirat. Ko lahko polneš doma, polneš doma, doma sigurno ne boš polnil strašno hitro. Ko si na poti, polneš kjer je pri roki, čim hitreje, ceneje, odvisno koliko imaš viška časa. Vsak nov EV bo normalno preživel normalno uporabo.
Če pa vsak dan delaš 600 km, si pač moraš kupit primeren ev, ali pa kaj drugega. Ampak to pač ni več normalna uporaba.

hojnikb ::

https://web.stanford.edu/group/cui_grou...

en zlo zanimiv research okol extendanja in recovery-a kapacitet v litijskih celicah...
#brezpodpisa

pegasus ::

Haha, sam ne bi mogel povedati bolje:

redtech ::

Glede aptere, najprej sem gledal prazne hale sedaj CGI zaloga na parkirišču, prav vidim?

Zanimive bodo številke sedaj, ko se subvencija počasi ukinja:

Sales of fully electric vehicles (EVs) fell 13.2% in January compared to January 2022, Germany's Motor Transport Authority reports. Sales of hybrids declined 6.2%. This compares to an increase of 3.5% in the number of new gasoline-powered cars sold, and a modest decline of 1.2% for diesel.

The main explanation is the end of Berlin's subsidies for EVs and hybrids at the new year. Until December the subsidy had offered up to €9,000 split between consumer and producer for EVs with a net list price below €40,000. Hybrids in that price range received €6,750. Berlin has ditched the subsidy for hybrids entirely, and cut the payout to €4,500 for EVs below €40,000.

BigWhale ::

Drugic mal vec opisa k videu, a?

pegasus je izjavil:

Haha, sam ne bi mogel povedati bolje:


To kar je povedal o CCS je bullshit. CCS standard je v bistvu ok in mu nic ne manjka. 350kW moci je vrh glave za polnjenje osebnih avtomobilov in last mile dostavnih vozil.

CCS charging network v ZDA (al pa kjerkol drugje) pa ni shitty zarad CCS standarda ampak zarad izvajalcev in operaterjev. :)

pegasus ::

Da ... electify america charging network je baje kr pain. Pač ima po ukazu VW prste zraven, kar se na daleč vidi ... Ljudje dojemajo tesla chargerje in njihov standard kot superiornega, posledica je akcija Aptere za njegovo standardizacijo. Bomo videli, kako se bo to razvilo v bližnji prihodnosti.

Kako bo to vplivalo na situacijo pri nas ... verjetno nič. Edino zase vem, da bom za Aptero moral kaufnit še adapter na ccs ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:

Bomo videli, kako se bo to razvilo v bližnji prihodnosti.


A niso pri Tesli zaceli delati adapterje na CCS? V tem primeru je ze jasno priblizno.

https://electrek.co/2022/05/10/tesla-ad...

billy ::

To je že dolgo. In tudi starejši modeli se lahko nadgradijo na CCS

J.McLane ::

V EU priključni standard nebi smel biti problem, saj je tudi Tesla šla na CCS. Problem je v Ameriki.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

V ameriki je problem izkljucno zaradi Tesle. Njihov konektor je res manjsi in kabel tanjsi ampak zaradi tega je vse skupaj precej bolj komplicirano za vzdrzevanje in delovanje.

pegasus ::

Ena za vse, ki jamrajo, kako je rudarjenje litija okoljsko problematično:

Nemci dokazujejo, da je litij je praktično vsepovsod in da se ga da rudariti brez kakršnih koli odpadkov.

fulk ::

Prvotni prius je imel Nimh baterije kolikor vem.
V najslabšem primeru se prešalta na te. Izpad performansev bo najbrž 30-40%, ampak že to je povsem zadovoljivo za marsikatero dejavnost.
Problem današnjega razvitega sveta je to, da ne vemo kaj sploh hočemo. Vsaj raja ne ve. Elita pa. Želi omejit porabo prejšnje na minimalno vzdržen nivo, zato sprejemajo zakone v ta namen.
Zedinit se moramo kaj in kako ter ponudit svetu alternativo.

J.McLane ::

NiMh je dejansko težje iti ekonomijo obsega, ker se ti zatakne pri uporbljenih materialih, uporablja namreč nekatere redke zemlje (lanthanum, cerium, neodymium, praseodymium). Litij pa ima potencial da se gremo praktično ekonomijo obsega ker se lahko začne izkoriščat vire, ki prej pač niso bili rentabilni. Cena litija je bila zgodovinsko dokaj nizko, v zadnjih dveh letih pa je tržna cena ponorela in to bo zagnalo veliko projetkov ki prej niso bili rentabilni. Tudi če to pomeni x2 ceno kot je bila pred 5 leti, bo to še vedno 5x nižje kot je trenutna tržna cena, ampak to zahteva čas.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Tesla Y 13. najbolj prodajan avto v Evropi v 2022, to je bilo še pred veliko pocenitvijo. Ni nemogoče, da bo v 2023 med 5, če ne celo na prvem mestu.
VW id4 50. Še za modelom 3 debelo zaostaja.

mikhaair ::

Berlinske Tesle so že oz. kdaj bodo izdelane z Gigapres?

kow ::

Pomoje bos moral biti bolj specificen. Ce prav pomnim - ne govorim za berlin specificno - so sprva izdelovali model Y, kjer je bil "giga"presan samo zadnji del, cez nekaj casa pa so v enem kosu izdelovali tudi prednji kos. Torej je odgovor da, verjetno pa je da tudi za prednji del - imas fotke, kjer imajo veliko sprednjih delov "na dvoriscu" tovarne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Berlin že dela ja.

a_borlak ::

In to čisto spodobno.

ales85 ::

a_borlak je izjavil:

In to čisto spodobno.

A to si bil notri, da veš?

fulk ::

Sem razmišljal o tej pegasusovi apteri.
Glede na učinkovitost sredstva, kje točno je problem narediti bio-etanolsko verzijo? To porabi tako malo, da elektrika sploh ni nuja.
Pa še v mrzlih krajih, bi avto lahko imel solidno ogrevanje, glede na pomanjkljivo izolacijo kabine.

J.McLane ::

Aptera je že enkrat "propadla" leta 2011, takrat so imeli v planu hibridni pogon:
Aptera 2 Series @ Wikipedia

Danes se to zdi nesmiselno, saj elektrifikacija najmočneje prodira ravno iz lažjih manj močnih načinov transporta (e-bike, skiro, skuter...). Neko alternativno gorivo je pa še manj priročno, ker kje za boga ga boš pa tankal. A misliš da bo Petrol samo za tistih par 10 apter v Slo šel dobavljat bio-etanol? Električna vtičnica je najbolj dostopen vir energije, sploh za tako vozilo, ki ima tako nizko porabo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

roCkY ::

Bio etanol je bolj realna opcija kot vodik. Zna biti, da se AG sektor sploh v ZDA premakne v to smer. Ja je pa problrm (za nekatere rdeča luč), ker direktno posega v površine namenjene pridelavi hrane.

codeMonkey ::

fulk je izjavil:

Sem razmišljal o tej pegasusovi apteri.
Glede na učinkovitost sredstva, kje točno je problem narediti bio-etanolsko verzijo? To porabi tako malo, da elektrika sploh ni nuja.
Pa še v mrzlih krajih, bi avto lahko imel solidno ogrevanje, glede na pomanjkljivo izolacijo kabine.


Ce bi ga vec bral, bi se spraseval zakaj nima kar pedal, kot kolesa, ker ima tistih nekaj soncnih celic in blazno aeordinamicno obliko.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

roCkY je izjavil:

Bio etanol je bolj realna opcija kot vodik. Zna biti, da se AG sektor sploh v ZDA premakne v to smer. Ja je pa problrm (za nekatere rdeča luč), ker direktno posega v površine namenjene pridelavi hrane.


Morda je bioetanol bolj relana opcija, ampak v resnici še vedno ni realna opcija, ker proizvodnja in infrastruktura se ne bo postavila sama od sebe. Povpraševanja po njej pa ni.

Edina opcija za tekoča goriva je, da sintetična e-goriva počasi dobivajo pot v klasična goriva, torej da so za nazaj združljiva. Druge opcije enostavno ni.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
1023 / 1184
»»