» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
1002 / 1201
»»

Masayoshi ::

Utk je izjavil:

Masayoshi je izjavil:

Adios T3 na Kitajskem

https://www.notebookcheck.net/Tesla-Mod...

Another tesla killer? Booooooring...



If you say so ;)

https://www.ft.com/content/b600a20f-562...

Utk ::

To ni tako velik problem za teslo, ampak bolj za ostale.

ales85 ::

Utk je izjavil:

Masayoshi je izjavil:

Adios T3 na Kitajskem

https://www.notebookcheck.net/Tesla-Mod...

Another tesla killer? Booooooring...

ales85 je izjavil:

cias je izjavil:

EV so bolj za bogataše ki majo hišo in lahko čez noč filajo. Ne vem kako bo kdo iz 5ega nadstropja bloka potegnil 200m podaljšek da bo lahko filal?

Marsikatero stanovanje je drazje od marsikatere hise.

Ja, ampak v teh marsikaterih stanovanjih polnjenje ni problem. Če je, potem ne more bit dražje od marsikatere hiše.

Dvomim, da bo to tako zelo drzalo. Nekje ze, ampak manjsina.

J.McLane ::

cias je izjavil:

EV so bolj za bogataše ki majo hišo in lahko čez noč filajo. Ne vem kako bo kdo iz 5ega nadstropja bloka potegnil 200m podaljšek da bo lahko filal?


A ne živi nekih 75% Slovencev v hišah? Kar velik del bogatašev ima to Slovenija :D
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Dvomim, da bo to tako zelo drzalo. Nekje ze, ampak manjsina.

Sej je tudi manjšina stanovanj dražja od hiš.

Mike_Rotch ::

Kaj je drugače ozko grlo za proizvodnjo EVjev pri dinozavrih, so to še vedno baterije ali je kaj drugega?


Največji problem so marže.

Pri EVjih marže niso dovolj visoke, dokler ne dosežejo masovne proizvodnje. Če želijo doseči masovno proizvodnjo morajo zmanjšati proizvodnjo ICE, kar pomeni nižje marže na ICE modelih zaradi ekonomije obsega.

Torej, začaran krog, ki ga večina legacy proizvajalcev ne bo preživela brez ogromnih vložkov ali državnih bailoutov.

If you say so ;)

https://www.ft.com/content/b600a20f-562...


Tesla proda skoraj 2x več BEV kot BYD. V prvi polovici 2022 so prodali 324k BEV in cca. 300k PHEV. Tesla 564k BEV.

Sicer osebno ne vidim problema v tem. Dober primer zakaj market share ni vedno najpomembnejša metrika je Apple z iPhonom, ki je praktični edini, ki dela ogromne dobičke s smartphoni.

Masayoshi ::

Lol, spet Tesla loverji delajo primerjavo z Apple. Tesla v avtoindustriji ni noben Apple, ne po kvaliteti in ne po inovacijah. Pa glede Byd, stopnjo rasti imajo 325%, Tesla 46%. Imajo cel kup modelov, Tesla dejansko 2, pa Byd se še sploh v tujino niso odpravli. Ampak ja. Ni problemov pravijo Tesla loverji.

Mike_Rotch ::

Spet tripaš :) Nobene primerjave z Applom nisem delal, le izpostavil sem, da tržni delež ni edino merilo. Prav tako ni merilo število različnih modelov.

Dejstvo je pač, da BYD v prodajne števlike EVjev šteje tudi PHEV.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Trzni delez je merilo samo takrat, ko je Tesla v prednosti, ce pa ni, potem pa to ni vec merilo. :>

Jaz sicer pravim, da je trzni delez merilo zgolj samo za trzni delez. O drugih stvareh pa ne pove kaj dosti.

pegasus ::

kow ::

Naslednje leto pride BMW i4 (eDrive35), z manjso 66kwh baterijo. Bomo videli kaksne bodo proizvodne stevilke.

Utk ::

To je bedarija. Kaj bo 15% manjša baterija spremenila. Big deal, če bo zarad tega 3 jurje v proizvodnji cenejši. Če bo manj kot tolk razlike v MPC, je itak brez veze in nihče ne bo vzel manjšo, če bo razlika večja, bojo pa sami sebi škodo delali.

deleted ::

Morda ste že prediskutirali, nisem vsega šel brat.

Kaj se splača vzeti v segmentu MG ZS vs AIWAYS U5 vs ŠKODA ENYAQ ? Vsi stanejo praktično isto, izgledajo podobno, rang 400km+ je pri vseh treh. Kupujem kot službeni avto.

kow ::

Utk je izjavil:

To je bedarija. Kaj bo 15% manjša baterija spremenila. Big deal, če bo zarad tega 3 jurje v proizvodnji cenejši. Če bo manj kot tolk razlike v MPC, je itak brez veze in nihče ne bo vzel manjšo, če bo razlika večja, bojo pa sami sebi škodo delali.


Naredil bos lahko 15% vec avtomobilov. Je pa res, da ce imas premalo cipov, ti to ne pomaga.

Utk ::

Če so tako zelo omejeni z baterijami, da so že zdaj na maksimumu, potem naj raje kaj na tem naredijo.
15% več jih bi naredil samo, če bi vsem zmanjšal baterijo. Kar se pa ne bo zgodilo, dokler je večja baterija opcija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Drzi.

Glede omejenosti baterij, ne morejo narediti nic. Saj niso rudarji, proizvajalci surovin, sestavljalci baterij itd. Lahko povecajo narocila in cakajo, da proizvodnja skalira.

DamijanD ::

deleted je izjavil:

Morda ste že prediskutirali, nisem vsega šel brat.

Kaj se splača vzeti v segmentu MG ZS vs AIWAYS U5 vs ŠKODA ENYAQ ? Vsi stanejo praktično isto, izgledajo podobno, rang 400km+ je pri vseh treh. Kupujem kot službeni avto.

Škodo

Utk ::

kow je izjavil:

Drzi.

Glede omejenosti baterij, ne morejo narediti nic. Saj niso rudarji, proizvajalci surovin, sestavljalci baterij itd. Lahko povecajo narocila in cakajo, da proizvodnja skalira.

Odvisno kje se zatakne, ampak če bi bli resni, bi našli to točko in vrgli not par milijard.

Masayoshi ::

Kje spita da vaju ne ukradejo? BMW, Merc, VW bi se morali tepsti za vaju ;)

kow ::

Ce bi naju poslusali, ne bi nemska avto industrija pred 5 leti zagrabila taka panika. Ves nemski politicni vrh, se je skoraj pokakal od strahu. Panika bi jih zagrabila ze nekaj let prej.
Jaz rad nasvete delima kar zastonj. Sem zadovoljen s financnim stanjem.

Trenutno "jim svetujem", da se bolj resno lotijo avtonomne voznje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Masayoshi je izjavil:

Kje spita da vaju ne ukradejo? BMW, Merc, VW bi se morali tepsti za vaju ;)

Ne, oni delajo to kar delajo z razlogom, namenom. Jaz samo pravim, da niso resni - na stvar gledajo do naslednjega roka ko se delijo bonusi moneyžderom. Kaj bo pol, nikogar ne briga. Diess je bil drugačen, zato je letel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

AtaŠtumf ::

Popolnoma avtonomne vožnje še leta in leta ne bo.

Sploh je pa še preveč moralnih vprašanj, ki se še niso rešila glede tega:

Kdo je odgovoren, ko avtonomno vozilo povzroči nesrečo? Lastnik, voznik, proizvajalec?

Če je možnost nesreče in so trije scenariji v koga se bo vozilo zaletelo, stara mama, mlad dojenček, nesreča lastnika v vozilu, kaj se bo avto odločil?

Kako bo poskrbljeno za hackanje, da ne bomo imeli umorov z avtonomnim vozilom?


EV, pa so danes, kakor so bili več kot 10 let nazaj, ko je bila ta tema odprta, navadne igračke za fake ekologe z debelo denarnico.

Za rajo pa danes še enega vozila ni in ga še nekaj časa ne bo!
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem

Mike_Rotch ::

Popolnoma avtonomne vožnje še leta in leta ne bo.


Kdo pa rabi popolnoma avtonomno vožnjo? Spet ta vse ali nič mentaliteta, ki ne prinaša napredka.

To kar dela Tesla s FSD v resnici že danes pokrije 80% ali več potreb. Zadnjih 20% bo pa trajalo še nekaj časa. Zmagali bodo tisti, ki danes razvijajo dovolj dobre sisteme, ne tisti, ki bodo čakali na popolne sisteme in zamudili na trg.

Za rajo pa danes še enega vozila ni in ga še nekaj časa ne bo!


Najprej definiraj kaj je za tebe raja. Na trgu je kar nekaj EVjev, ki so cenovno primerljivi ICE avtomobilom za 15, 20 jurjev.

ales85 ::

Mike_Rotch je izjavil:

To kar dela Tesla s FSD v resnici že danes pokrije 80% ali več potreb.

Glede na zajebe, ki jih dela Teslin FSD, je to daleč od 80%, ker se ne moreš (niti ne smeš) sprostiti in "odtavati". To je samo igračka, katero moraš nadzorovati, da koga ne ubije in ti nastradaš.

Mike_Rotch je izjavil:

Najprej definiraj kaj je za tebe raja. Na trgu je kar nekaj EVjev, ki so cenovno primerljivi ICE avtomobilom za 15, 20 jurjev.

Daj podaj 3 primere, ki so tako zelo primerljivi. Resno me zanima, ker do sedaj še nisem videl takšnega, ki bi bil cenovno tam-tam za zelo podoben razred.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ales85 ()

kow ::

Not again. To smo ze vse predebatirali. Imamo tudi specializirano temo.

AtaŠtumf ::

Mike_Rotch je izjavil:

Popolnoma avtonomne vožnje še leta in leta ne bo.


Kdo pa rabi popolnoma avtonomno vožnjo? Spet ta vse ali nič mentaliteta, ki ne prinaša napredka.

To kar dela Tesla s FSD v resnici že danes pokrije 80% ali več potreb. Zadnjih 20% bo pa trajalo še nekaj časa. Zmagali bodo tisti, ki danes razvijajo dovolj dobre sisteme, ne tisti, ki bodo čakali na popolne sisteme in zamudili na trg.

Za rajo pa danes še enega vozila ni in ga še nekaj časa ne bo!


Najprej definiraj kaj je za tebe raja. Na trgu je kar nekaj EVjev, ki so cenovno primerljivi ICE avtomobilom za 15, 20 jurjev.


Če rabim cel čas gledati, kdaj bo Teslin "AP" zajebal to ni avtonomna vožnja, pa se lahko na glavo postaviš.

Danes imajo ljudje probleme voziti z radaskim tempomatom, ker niso več pozorni večinoma na vožnjo, sedaj mu pa daj Teslin FSD in se čudi.

Da sploh ne omenjam, celotne fake marketing kampanije glede Autopilota, ki bi morala biti prepovedana.


Pa še nekaj, kdaj smo prišli v praksi, da lahko napišem na izdelek Beta in proizvajalec praktično ni nič kriv, če moj software oz. killer feauture povzroči pizdarijo!?

Tole je praksa, ki bi se jo moralo popolonma prekitini in konkretno kaznovati!
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem

Utk ::

Lažeš kot pes teče. Nikamur ni treba napisat Beta, ker če piše ali ne, ni kriv proizvajalec, ker so to asistenčni pripomočki.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Mike_Rotch ::

Če rabim cel čas gledati, kdaj bo Teslin "AP" zajebal to ni avtonomna vožnja, pa se lahko na glavo postaviš.

Danes imajo ljudje probleme voziti z radaskim tempomatom, ker niso več pozorni večinoma na vožnjo, sedaj mu pa daj Teslin FSD in se čudi.


Če ti samo gledaš in avto pelje sam, potem je to zame avtonomna vožnja. Za tebe pa mogoče nekaj drugega, ampak ne spremeni dejstva, da je to bistven napredek od radarskih tempomatov in lane assistov, ki jih ima večina avtomobilov danes.

Pa kakšni točno so problemi z radarskim tempomatom, lahko malo več poveš? Jaz jih ne vidim. Klikneš gumb in pelješ po avtocesti, v čem je problem?

Daj podaj 3 primere, ki so tako zelo primerljivi. Resno me zanima, ker do sedaj še nisem videl takšnega, ki bi bil cenovno tam-tam za zelo podoben razred.


Praktično vsak EV za cca. 35 jurjev. Razne Opel Mokke, Hyundai ioniqi, Citroeni C4, Berlingoti, Renault Megani itd.

AtaŠtumf ::

Utk je izjavil:

Lažeš kot pes teče. Nikamur ni treba napisat Beta, ker če piše ali ne, ni kriv proizvajalec, ker so to asistenčni pripomočki.


Torej potem to ni avtonomna vožnja, ampak fancy tempomat in FSD ni pol kurc* vreden!

Lepo, da se strinjava.
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem

ales85 ::

Mike_Rotch je izjavil:

Praktično vsak EV za cca. 35 jurjev. Razne Opel Mokke, Hyundai ioniqi, Citroeni C4, Berlingoti, Renault Megani itd.

Vse to ni primerljivo z avtomobili v podobnem rangu, ki so ICE, če stanejo 35k.

a_borlak ::

deleted je izjavil:

Morda ste že prediskutirali, nisem vsega šel brat.

Kaj se splača vzeti v segmentu MG ZS vs AIWAYS U5 vs ŠKODA ENYAQ ? Vsi stanejo praktično isto, izgledajo podobno, rang 400km+ je pri vseh treh. Kupujem kot službeni avto.


Zaenkrat Enyaq, ker servisi povsod. Baje pa prihaja MG na velika vrata in bo imel 11 salonov po Sloveniji, ampak dokler jih ni ... Skratka, če dobiš Enyaqa 77kWh za enako ceno, kot MGja, potem prvega.

Mike_Rotch ::

Vse to ni primerljivo z avtomobili v podobnem rangu, ki so ICE, če stanejo 35k.


Po 5 letih lastništva pri povprečnih kilometrih je cena EVja primerljiva z ICE avtom, ki ima 30-50% nabavno ceno.

AtaŠtumf ::

Renault Clio je najbolj prodajano vozilo leta 2021, primerljivo vozilo v Renalut liniji je Zoe.

Cena Cliota je med 15-20k eur na njihovi spletni strani.

Koliko je novi ZOE?

32k EU?

Mike_Rotch je izjavil:

Vse to ni primerljivo z avtomobili v podobnem rangu, ki so ICE, če stanejo 35k.


Po 5 letih lastništva pri povprečnih kilometrih je cena EVja primerljiva z ICE avtom, ki ima 30-50% nabavno ceno.


Večina ljudi gleda ceno novega, cene primerjav, ki jih ti delaš glede po petih letih lastništva imajo preveč predvidevanj, od cene goriva, elektrike, servisa, dolgoživosti baterije, itd., zato so malce dvomljive narave.

Tudi v temi o solarnih elektrarnah se je delalo ogromno predpostavk, da bi bile le-te bolj ugodne, danes so cene občutno drugačne od cene postavitve, do cene elektrike, do problemov z usmerniki, padcem zmogljivosti v praksi itd.

Aja pa, da v vseh teh primerih sploh ne govorimo glede eko efekta pri rudarjenju svinjarij potrebnih za izdelavo EV, napajanje EV iz termoelektrark, podpiranje fašističnih in nacionalističnih sistemov po svetu.
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

"Če je možnost nesreče in so trije scenariji v koga se bo vozilo zaletelo, stara mama, mlad dojenček, nesreča lastnika v vozilu, kaj se bo avto odločil?"

Če se bo avto "odločil" da bo žrtvoval voznika, to avtomatsko pomeni, da bodo takšne avtomobile težje prodajali ali pa sploh ne.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

ales85 ::

Mike_Rotch je izjavil:

Vse to ni primerljivo z avtomobili v podobnem rangu, ki so ICE, če stanejo 35k.


Po 5 letih lastništva pri povprečnih kilometrih je cena EVja primerljiva z ICE avtom, ki ima 30-50% nabavno ceno.

Pet let je zelo dolga doba... še posebej pri avtomobilih in v tem kaj vse se lahko pripeti na cesti (ali parkirišču). Poleg tega, da je "range anxiety" še vedno živa stvar, vsaj za precej ljudi.

kow ::

Mike_Rotch je izjavil:


Po 5 letih lastništva pri povprečnih kilometrih je cena EVja primerljiva z ICE avtom, ki ima 30-50% nabavno ceno.


Verjetno cirka 80% avtomobilov naredi manj kot povprecno kilometrino. Merodajni podatek je mediana po glavnih tipih avtomobilov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mike_Rotch ::

Renault Clio je najbolj prodajano vozilo leta 2021, primerljivo vozilo v Renalut liniji je Zoe.

Cena Cliota je med 15-20k eur na njihovi spletni strani.

Koliko je novi ZOE?

32k EU?


Zoe s subvencijo dobiš za cca. 27k. Podobno opremljen Clio za 18k. Po nekje 120.000 prevoženih km si nekje na istem. Čez palec seveda, odvisno od načina vožnje, oblike financiranja itd.

Masayoshi ::

In to ti je ok? Povprečni ne-službeni Clio rabi 10+ let da naredi 120k...

Utk ::

Zoe je tako drag, ker je lahko, ne bi ker bi tolk več stal v proizvodnji.

Mike_Rotch ::

Masayoshi je izjavil:

In to ti je ok? Povprečni ne-službeni Clio rabi 10+ let da naredi 120k...


Da ne bomo na pamet sem na avto.net poskrejpal cliote letnik 2015.

Povprečno število kilometrov je 126k. Mediana je 118k.

Lahko se sicer prepucavamo ali pri določenem modelu EV prideš na break even po 7,4 ali 6,5 letih ampak čez palec drži, da ima lahko EV nekje 30-50% višjo nabavno ceno pa je TCO približno izenačen.

Detajli so pa potem odvisni od posameznega primera. Prevoženi kilometri, način financiranja, način vožnje, lokacija polnjenja, izguba vrednosti...

ales85 ::

V času 6-8 let bo precej lastnikov avto že zamenjalo, kje so pa potem prihranki?

Masayoshi ::

Mike_Rotch je izjavil:

Masayoshi je izjavil:

In to ti je ok? Povprečni ne-službeni Clio rabi 10+ let da naredi 120k...


Da ne bomo na pamet sem na avto.net poskrejpal cliote letnik 2015.

Povprečno število kilometrov je 126k. Mediana je 118k.

Lahko se sicer prepucavamo ali pri določenem modelu EV prideš na break even po 7,4 ali 6,5 letih ampak čez palec drži, da ima lahko EV nekje 30-50% višjo nabavno ceno pa je TCO približno izenačen.

Detajli so pa potem odvisni od posameznega primera. Prevoženi kilometri, način financiranja, način vožnje, lokacija polnjenja, izguba vrednosti...


Imaš težave z branjem? Ne-službeni, poskrejpal mal tiste kjer piše 1. lastnik, ali pa privat ponudba, pa lahko tudi starejše da jih boš več zadel.

Cliotov je pač ogromno službenih.

Zgodovina sprememb…

ginekk ::

ales85 je izjavil:

Mike_Rotch je izjavil:

Vse to ni primerljivo z avtomobili v podobnem rangu, ki so ICE, če stanejo 35k.


Po 5 letih lastništva pri povprečnih kilometrih je cena EVja primerljiva z ICE avtom, ki ima 30-50% nabavno ceno.

Pet let je zelo dolga doba... še posebej pri avtomobilih in v tem kaj vse se lahko pripeti na cesti (ali parkirišču). Poleg tega, da je "range anxiety" še vedno živa stvar, vsaj za precej ljudi.


Se strinjam, da je tveganje računat na subvencije in manjše operativne stroške. Jaz sem kupoval recimo TČ in MČN in v obeh primerih je zmanjkalo subvencij. Niso kar danost.

Cena ICE danes je znana. Cena EV tudi, če pa gledaš v prihodnje operativne stroške in računaš na subvencije, je pa pa to zgolj oportunitetni popust. Nihče ne ve kakšna bo cena elektrike/fosilcev čez tri leta.

Vračunaš lahko še večji strošek EV financiranja za teh 30%-50% (ker avta nihče ne skešira) in dražje zavarovanje zaradi večje nabavne vrednosti (ker rabiš kasko za nov avto, razen če si ga skeširal in je hkrati vseeno za padec vrednosti) To je za tiste, ki nabavljamo nova vozila.

Za rabljene pa je trg še manj primerljiv. Za par jurjev dobiš dober ICE in nikaršen EV.

MrStein ::

Mike_Rotch je izjavil:


Za rajo pa danes še enega vozila ni in ga še nekaj časa ne bo!


Najprej definiraj kaj je za tebe raja. Na trgu je kar nekaj EVjev, ki so cenovno primerljivi ICE avtomobilom za 15, 20 jurjev.

Raja nima 15-20 jurjev za avto, kaj šele 32.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

RedDrake ::

Mike_Rotch je izjavil:


Po 5 letih lastništva pri povprečnih kilometrih je cena EVja primerljiva z ICE avtom, ki ima 30-50% nabavno ceno.

Mhm.

Pet let povprečnih kilometrov je okoli 65kkm.
65kkm je pri "povprečnem" avtomobilu z benz motorjem nekje 4500L benza ali nekje okoli 3200L dizla.
Trenutni strošek tega je 6700 EUR oziroma 5100 EUR.
Tak ICE stane 20-25k EUR.
EV, kot si že ugotovil je 35k EUR.
Povprečen EV porabi za teh 65kkm nekje tam 10-12 MWh. To je pri trenutni ceni res samo tistih 1200-1400 EUR (+ nekaj skritega stroška višje priključne moči kar lahko računico hitro dvigne na 2k EUR). V petih letih torej EV proti benzarju prišpara dobrih 5k EUR, proti dizlu pa dobrih 3,5k EUR. Ko bo EV stal 5k EUR več kot benzar potem bo veljalo kar pišeš. Do takrat je pa pač bulshit.

Zdaj, povprečnih kilometrov praktično nihče ne dela, veliko je ljudi, ki naredijo letno <8kkm in veliko jih je ki delajo 20kkm+.
Jasno je da se za tiste prve EV ne bo splačal prkatično NIKOLI (večina vozil bo prej razpadla), za tiste druge pa je jasno druga zgodba. Tam mogoče celo drži teh 5 let. Če imaš izpolnjenih še par pogojev.

J.McLane ::

ales85 je izjavil:

V času 6-8 let bo precej lastnikov avto že zamenjalo, kje so pa potem prihranki?


Če avto prej prodaš, boš razliko ujel pri prodaji.

Načeloma je veljalo (pred inflacijo), da je avto po 5 letih vreden še 40% novega. Torej:
EV za 30k € bo vreden po 5 letih 12k €
ICE za 20k € bo vreden 8k €

Torej v 5 letih moraš s stroški na EV prihraniti 6k € in ne celotne razlike v ceni, ki si jo plačal ko si kupil nov avto.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

RedDrake ::

J.McLane je izjavil:

ales85 je izjavil:

V času 6-8 let bo precej lastnikov avto že zamenjalo, kje so pa potem prihranki?


Če avto prej prodaš, boš razliko ujel pri prodaji.

Načeloma je veljalo (pred inflacijo), da je avto po 5 letih vreden še 40% novega. Torej:
EV za 30k € bo vreden po 5 letih 12k €
ICE za 20k € bo vreden 8k €

Torej v 5 letih moraš s stroški na EV prihraniti 6k € in ne celotne razlike v ceni, ki si jo plačal ko si kupil nov avto.

Trenutno je pa realnost taka, da sem prodal 5 let staro škodo Yeti za 12k EUR, nova je bila pa 15k EUR.

MrStein ::

AtaŠtumf je izjavil:

Popolnoma avtonomne vožnje še leta in leta ne bo.

Sploh je pa še preveč moralnih vprašanj, ki se še niso rešila glede tega:

Kdo je odgovoren, ko avtonomno vozilo povzroči nesrečo? Lastnik, voznik, proizvajalec?

Tako kot zdaj, zavarovalnica?


> Kako bo poskrbljeno za hackanje, da ne bomo imeli umorov z avtonomnim vozilom?
Kako je zdaj poskrbljeno?
Zavore se lahko manipulirajo že desetletja.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

ales85 ::

RedDrake je izjavil:

J.McLane je izjavil:

ales85 je izjavil:

V času 6-8 let bo precej lastnikov avto že zamenjalo, kje so pa potem prihranki?


Če avto prej prodaš, boš razliko ujel pri prodaji.

Načeloma je veljalo (pred inflacijo), da je avto po 5 letih vreden še 40% novega. Torej:
EV za 30k € bo vreden po 5 letih 12k €
ICE za 20k € bo vreden 8k €

Torej v 5 letih moraš s stroški na EV prihraniti 6k € in ne celotne razlike v ceni, ki si jo plačal ko si kupil nov avto.

Trenutno je pa realnost taka, da sem prodal 5 let staro škodo Yeti za 12k EUR, nova je bila pa 15k EUR.

To bomo se videli, koliko se bo dobilo za rabljene EV. Ce bodo baterije v povprecju ok, najbrz ja, ce bodo tezave, bo pa zanimivo.

Mike_Rotch ::

Imaš težave z branjem? Ne-službeni, poskrejpal mal tiste kjer piše 1. lastnik, ali pa privat ponudba, pa lahko tudi starejše da jih boš več zadel.


Aha, neslužbeni pa 1. lastnik, pa svetlo modre barve mora bit, pa registerska številka se mora končat na določeno številko... Napisal sem ti realno stanje iz avto.net, ampak, kot predvideno se želiš prepucavati glede malenkosti. Ker sem pisal pavšalno npr. nisem vzel kakšnega EVja, kjer je razmerje bistveno boljše, nisem računal tekočiš stroškov kot so registracija in servisi, nižje izgube vrednosti...

Dejstvo je, da ima EV lahko precej višjo nabavno ceno kot ICE, da bo TCO na koncu podoben. Koliko točno in v kakšnih pogojih pa naj si vsak sam izračuna za svoj način uporabe.

Cena ICE danes je znana. Cena EV tudi, če pa gledaš v prihodnje operativne stroške in računaš na subvencije, je pa pa to zgolj oportunitetni popust. Nihče ne ve kakšna bo cena elektrike/fosilcev čez tri leta.


Res je, nihče ne ve kakšna bo cena elektrike in bencina. Je pa izjemno verjetno, da bo razmerje ostalo vsaj podobno, če ne bolj ugodno za elektriko.

Vračunaš lahko še večji strošek EV financiranja za teh 30%-50% (ker avta nihče ne skešira) in dražje zavarovanje zaradi večje nabavne vrednosti (ker rabiš kasko za nov avto, razen če si ga skeširal in je hkrati vseeno za padec vrednosti) To je za tiste, ki nabavljamo nova vozila.


Evo primerjava kredita za 84 mesecev, v primeru, da imaš 7 jurjev za avto.

EV
20k kredita (Skupna vrednost avtomobila 27k)
Skupni stroški kredita 1.657,44
https://www.ekosklad.si/prebivalstvo/in...

ICE
12k kredita (skupna vrendost avtomobila 19k)
Skupni stroški kredita: 3.192,12
https://www.skb.si/sl/osebne-finance/kr...

Verjetno bi se dalo znižati obrestno mero, tole je prvi zadetek na googlu. Ampak definitivno ne prideš niti blizu subvencioniranem kreditu eko sklada.

Kar se tiče zavarovanja. Za Wiz.si je stanje za obvezno in kasko s 100€ odbitne franšize in 1. premijski razred takšno:

Zoe: 659€ na leto zavarovanje + 10€ cestnina. Skupaj 669€
Clio: 344€ na leto zavarovanje + 110€ cestnina. Skupaj 545€
««
1002 / 1201
»»