Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
TheBlueOne ::
Učinkovitost lahko meriš samo na nekem enakem procesu, ko proces drastično spremeniš (ala gigapress), potem ti tista učinkovitost na starem procesu ne poemeni več kaj dosti.
Stari proizvajalci gredo preveč na tem, da pilijo obstoječi proces, kdor štarta iz nule oz. širi proizvodnjo za 50% letno ima pa to prednost da lahko za to širitev izbere drastično drugačen pristop, pri tem ni tako pomembno, da ima tisti začetni del proizvodnje še vedno na starem procesu, pomembno je da je novi na novem.
Vprasanje kaksni bodo prihranki z Gigapressom. Ideja dalec ni nova.
MQB je nova platforma. Linije v automotive se kar pogosto delajo na novo, hale za EVje pa so menda tudi pri VW popolnoma nove, ostane pa lahko dolocena kompatibilnost. Ce te zanima kaksen detajl v smislu prilagajanj linij vprasaj, morda je kaj, s cim sem delal.
Ce ze ostane linija, recimo pri posodobitvi modela, se skoraj vedno na novo dela vsa specificna mehanika, po potrebi na novo postavi robote itn. Recimo kar naredi gigapress niti ni ne vem kako velik del izgradnje karoserije in niti ni tako zelo drag del proizvodnje, zato pa verjetno tega drugje ne vidis. Mene bi recimo zanimalo kako potem odpravljajo nepravilnosti, kdaj del skartirajo, kako delajo nadzor kakovosti in popravke itn.
Bo pa na vse probleme o katerih teoretiziras naletela tudi Tesla pri prvi menjavi modela na isti liniji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
Utk ::
Ce se prav spomnem je VW dal izjavo, da je ID3 cenejsi za prozvidnjo kot Golf enakega razreda. Ce to se drzi, potem ima Tesla resnicno zelo visoke marze, kar pa bi moralo biti mogoce najti na letnih porocilih, ker podjetje je na borzi.
Tu je en majhen detajl: VW je dal izjavo, da je ID3 cenejši za proizvodnjo od e-golfa. Ne golfa.
VW poznam in je kar tezko biti bolj ucinkovit. Edino kar sem videl od Tesle, da je posebej drugace in ima ogromen potencial je gigapress. Sem pa gledal Teslin teardown in lahko recem, da je vsaj v preteklosti bila dosti manj ucinkovita pri izgrandji karoserije, ker je bilo dosti vec delov.
Karoserija je samo en (majhen) del. Pri EV so pomembne baterije, tu je tesla v prednosti. Tesla ima celo menda (že, pa še delajo na zmanjševanju) manj kablov od klasičnih ICE avtov, čeprav je polna elektronike, kar je vsaj meni smešno. To jim prišpara težo, denar in predvsem poenostavi proizvodnjo. Kabli so zajebana stvar.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
kow ::
Pri proizvodnji itak ne mores dolgorocno pridobiti resne prednosti, ker te relativno hitro vsi skopirajo. Imo je glavna prednost Tesle:
- software
- vertikalna integracija (kar se je recimo obrestovalo sedaj pri manjku cipov)
- najnizja cena kapitala
- v prihodnje nobenih "stranded assets"
V prihodnje bomo imo prednost tudi proizvodnja, ker je Musk diktator in ne bo delal politicnih kompromisov. Je pa res, da bo tudi Tesla v nekaj letih postala velika in se bo zacela vmesavati politika. Bo zanimivo videti, kako se bo odvilo. Koliko se politika vmesava, se je recimo pokazalo pri sedanjem predsedniku ZDA, ki je clovek sindikatov.
- software
- vertikalna integracija (kar se je recimo obrestovalo sedaj pri manjku cipov)
- najnizja cena kapitala
- v prihodnje nobenih "stranded assets"
V prihodnje bomo imo prednost tudi proizvodnja, ker je Musk diktator in ne bo delal politicnih kompromisov. Je pa res, da bo tudi Tesla v nekaj letih postala velika in se bo zacela vmesavati politika. Bo zanimivo videti, kako se bo odvilo. Koliko se politika vmesava, se je recimo pokazalo pri sedanjem predsedniku ZDA, ki je clovek sindikatov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
J.McLane ::
Nemci so kralji v doseganju učinkovitosti vseh možnih modelov in tudi različic modelov, tu jim res ni kaj oporekati. Ampak ali potrošniki res želijo imeti 5 različnih brandov (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra) in znotraj teh še po 5 modelov in znotraj teh še 20 variant opreme/motorja/menjalnika. Že jaz sem zmeden, ki temu dokaj dobro sledim, kako ne bo zmedena neka mama, ki želi kupit nek povprečen družinski avto.
Toyota ima tu že malo drugačen pristop, zelo omejen nabor modelov, paketov opreme in variant motorjev.
Tesla ima pa praktično samo dva modela (3 in Y), omejene možnosti pogona (LR-AWD, SR-RWD). Poleg tega so od mrtvih obudili Model S, kdo bi si mislil da po 10 letih delajo praktično enak avto in ga spet začnejo prodajat. To je nepredstavljivo za nekega klasičnega proizvajalca, kjer mora biti vsakih 6 let čisto nov design.
Toyota ima tu že malo drugačen pristop, zelo omejen nabor modelov, paketov opreme in variant motorjev.
Tesla ima pa praktično samo dva modela (3 in Y), omejene možnosti pogona (LR-AWD, SR-RWD). Poleg tega so od mrtvih obudili Model S, kdo bi si mislil da po 10 letih delajo praktično enak avto in ga spet začnejo prodajat. To je nepredstavljivo za nekega klasičnega proizvajalca, kjer mora biti vsakih 6 let čisto nov design.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
TheBlueOne ::
Karoserija je samo en (majhen) del. Pri EV so pomembne baterije, tu je tesla v prednosti. Tesla ima celo menda (že, pa še delajo na zmanjševanju) manj kablov od klasičnih ICE avtov, čeprav je polna elektronike, kar je vsaj meni smešno. To jim prišpara težo, denar in predvsem poenostavi proizvodnjo. Kabli so zajebana stvar.
Ravno zato se cudim, da je gigapress taka revolucija. Posebej, ker je nadzor kakovosti skoraj sigurno tricky, skartiras pa vse ali nic.
Mi pa ni cudno, da ima EV manj kablov, ker pri ICE avtu imas morje senzorike in komponent. Verjetno je pri VWjevih EVjih podobno optimizirano kot pri Tesli.
Kar se tice baterij, pa res nimam pojma kako dalec za Teslo so ostali. Vem, da so investirali mali bogastvo v to, da jih dohitijo ampak od kar jim zaradi pomanjkanja bolj redko obstoji proizvodnja ne zasledim nekih novih clankov na temo. Vem tudi, da imas nekaj strategij, kjer bi Tesla v teoriji utegnila potegniti takratko, ker v Musk stilu stavijo skoraj vse na eno idejo. Ampak po drugi strani verjamem, da zadeve poznajo in da je povsod vse koncepirano z nekim maneverskim prostorom.
Ne vidim pa razlogov, da bi bili ne vem kako spredaj. Recimo kar slisim o novem BMW iX je na nivoju, da vecina v EU verjetno ne bo vec pogledala Tesle. Tudi meni dosti bolj pase, tudi ce je pogonski sklop morda 10% za Teslo.
J.McLane ::
Tesla nima več konkurenta za iX, Model X trenutno ne proizvajajo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
kow ::
Ja, to je smesno. Vsak dan beremo o Tesla killerjih, a vsi so 30k drazji avtomobili. Neverjetno koliko so novinarji podkupljeni (ali pa neumni). Edina konkurenca, ki trenutno steje je 50k evrov (torej modelu Y), ki je seveda tudi dobavljiva.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
TheBlueOne ::
Ja, to je smesno. Vsak dan beremo o Tesla killerjih, a vsi so 30k drazji avtomobili. Neverjetno koliko so novinarji podkupljeni (ali pa neumni).
Niti priblizno. Ne mores predvideti, da vsi kupujejo enako kakor ti. Premium brendi bi bili popoln nesmisel, ce bi ljudje odlocali samo glede na funkcionalnost.
Novinarji morajo v obzir vzeti vse in vedno v obzir vzamejo tudi ceno.
Utk ::
Ne vidim pa razlogov, da bi bili ne vem kako spredaj. Recimo kar slisim o novem BMW iX je na nivoju, da vecina v EU verjetno ne bo vec pogledala Tesle. Tudi meni dosti bolj pase, tudi ce je pogonski sklop morda 10% za Teslo.
Verjetno tudi bmw ne vidi razlogov. Ko bojo hoteli naredit 100,000 komadov teh avtov in jih prodat, se bo pa našel razlog ali 2.
Seznam tesla killerjev s polomljenimi zobmi je dolg. Tesli pa poleg vseh teh še zmeraj uspe prodajat 10 let star avto. V EV svetu je to še 2x več kot v ICE.
kow ::
TheBlueOne je izjavil:
Ja, to je smesno. Vsak dan beremo o Tesla killerjih, a vsi so 30k drazji avtomobili. Neverjetno koliko so novinarji podkupljeni (ali pa neumni).
Niti priblizno. Ne mores predvideti, da vsi kupujejo enako kakor ti. Premium brendi bi bili popoln nesmisel, ce bi ljudje odlocali samo glede na funkcionalnost.
Novinarji morajo v obzir vzeti vse in vedno v obzir vzamejo tudi ceno.
Za visjo ceno lahko naredi tudi boljsi avto. Vsak proizvajalec. Smesno enostavno je izboljsati model X, ce mu dvignes proizvodnje stroske.
TheBlueOne ::
Verjetno tudi bmw ne vidi razlogov. Ko bojo hoteli naredit 100,000 komadov teh avtov in jih prodat, se bo pa našel razlog ali 2.
Seznam tesla killerjev s polomljenimi zobmi je dolg. Tesli pa poleg vseh teh še zmeraj uspe prodajat 10 let star avto. V EV svetu je to še 2x več kot v ICE.
Jaz nisem pricakoval, da bo kdo delal revolucijo na hitro, ker se mi zdi ekonomsko nesmiselno. Niti ne razmisljam o Tesla killerjih, ker Tesla na vsak nacin bo obstala, tudi ce zaide v tezave ima za moj okus predragocene assete.
Ne verjamem pa, da bo stevilka ena, ko bo vecji del presel vecinsko na EVje. Jaz bi prej vzel iX, kot Model X, tudi ce ima nekoliko slabsi pospesek in se polni nekoliko dlje in tudi, ce stane vec. Meni kakovost v detajlih pomeni kar veliko, pri Tesli pa mi ni vsec politika popravil, rezervnih delov in kako hitro menda avto oznacijo, da popravila niso ekonomsko smiselna. Da ne govorimo, da so mi vsi razen Model S in Model 3 grdi, ker so kakor lepe Tesle na ameriski dieti.
Za visjo ceno lahko naredi tudi boljsi avto. Vsak proizvajalec. Smesno enostavno je izboljsati model X, ce mu dvignes proizvodnje stroske.
Sej v nekaj vlozijo. Takoj vidis, da je pri Tesli ogromno sparanja na vsakem detajlu. Na koncu govoris o morda 2% razlike v dobicku. Ce se prav spomnem je bila cela revolucijo, ko je Mercedes priznal, da malo prevec varcujejo in takrat menda malo pred krizo naznanil, da bo profit iz 5% znizal na 3%.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
pegasus ::
Se moram kar uščipniti, da ne sanjam ... zanimiva debata na nivoju v zadnjih nekaj urah. Hvala fantje, tako bi moral izgledati cel forum.
kow ::
Vse kar omenjas, lahko zlahka popravijo, ce bo to zahteval trg. Zaenkrat se vedno prodajo, vse kar hocejo. Meni osebno je model 3 grd, pa bi ga vseeno imel, ker je tako ucinkovit avto. Kar je super zadeva za uporabnost (range pri malo visjih hitrostih). Model S mi je pa izjemno lep. Ampak so what... na koncu preracunas in se odlocis.
Recimo Mercedes mi ima v splosnem ogabno notranjost. Samo Nemec lahko sproducira kaj tako grdega, ce se posalim.
Skratka, ljudje kupijo tudi stvar, ki si jo manj zelijo, ce je ta veliko cenejsa. Ne kupujes samo z razumom, kakor tudi ne kupujes samo s srcem.
Recimo Mercedes mi ima v splosnem ogabno notranjost. Samo Nemec lahko sproducira kaj tako grdega, ce se posalim.
Skratka, ljudje kupijo tudi stvar, ki si jo manj zelijo, ce je ta veliko cenejsa. Ne kupujes samo z razumom, kakor tudi ne kupujes samo s srcem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
TheBlueOne ::
No jaz lahko recem, da obcudujem uspehe Tesle in recimo SpaceXa. Mi pa niso vsec vsi avti. Ce ne bi bilo teh hororstorijev okoli popravil in neekonomskih popravil bi imel kaksen bolj sporten Model 3 na wishlisti.
Recimo interier novih Mercedezov, ki je bil moj priljubljeni brend ampak ga nimamo vec, ker mi vmesni niso vec, mi je ponovno zelo vsec. Recimo novi A, verjetno pa bodo za S in A klaso sledili se ostali:
Meni ne pase, da je ekran spodaj, mi je dosti bolj vsec, da je zgoraj kakor pri teh Mercedezih. Ce bodo to imeli C klasa in E klasa bodo takoj na wishlisti. Pa ne me vprasati, kaj imamo trenutno, ker je zacetek familije terljal svoj davek.
Sem pa gledal kaj planira Tesla, ker sem, ko jim je padla cena skoraj vzel njihove delnice in me je skorajda sokirala zelja po prakticno eksponentni rasti proizvodnje do 2025. Ko je prislo tako dalec, da bi v to dal svoj denar, se mi je zadeva zdela prevroca. Me pa zanima, koliko imas v Tesli ti, ce si nad njimi zelo navdusen?
Recimo interier novih Mercedezov, ki je bil moj priljubljeni brend ampak ga nimamo vec, ker mi vmesni niso vec, mi je ponovno zelo vsec. Recimo novi A, verjetno pa bodo za S in A klaso sledili se ostali:
Meni ne pase, da je ekran spodaj, mi je dosti bolj vsec, da je zgoraj kakor pri teh Mercedezih. Ce bodo to imeli C klasa in E klasa bodo takoj na wishlisti. Pa ne me vprasati, kaj imamo trenutno, ker je zacetek familije terljal svoj davek.
Sem pa gledal kaj planira Tesla, ker sem, ko jim je padla cena skoraj vzel njihove delnice in me je skorajda sokirala zelja po prakticno eksponentni rasti proizvodnje do 2025. Ko je prislo tako dalec, da bi v to dal svoj denar, se mi je zadeva zdela prevroca. Me pa zanima, koliko imas v Tesli ti, ce si nad njimi zelo navdusen?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
kow ::
Mislim, da cirka 20p premozenja, morda se vec, niti ne vem. Pac je slo vec kot x10 gor. Bi prodal, ce ne bi videl FSD softwarea. Computer vision je insane zadeva, ljudje so nori, ce mislijo, da bodo lepi sivi in usnje odlocili o prihodnjih zmagovalcih pri avtomobilih. Ali pa ucinkovit elektromotor, inverter ipd.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
Vir je bussines insider.
Posnetek zavaja. Izjave se nanasajo na produkcijo v EU, torej na obstojece nemske tovarne, in Teslino tovarno Nemciji, ki se odpira (s precej hitrejso produkcijo). VW na Kitajskem in v USA postavlja/je postavil stvari z nule.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
TheBlueOne je izjavil:
Mi pa ni cudno, da ima EV manj kablov, ker pri ICE avtu imas morje senzorike in komponent. Verjetno je pri VWjevih EVjih podobno optimizirano kot pri Tesli.
Ker je VW presel na MEB platformi na centralizirano arhitekturo. CAN vodila gredo na glavni gateway in nato je Ethernet dalje. To zdaj prehaja tudi na nove ICE modele.
Bo se bolje, ko se uvede conska arhitektura. V tem primeru bo gatewayov vec (spredaj levo, desno, zadaj levo, desno, ...), povezani preko Etherneta, CAN vodila (ter ostale zadeve, Flexray, ...) pa namesto do centralnega pac do najblizjega gatewaya.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
pegasus ::
Mhm, to so tudi pri Apteri že razložili, da bodo implementirali "consko arhitekturo". Ubistvu kar fascinantno, da se to dogaja šele sedaj, osebno bi pričakoval tako topologijo že pred desetletji.
codeMonkey ::
Automotive Ethernet ni obstajal. Sicer zanimivo, da toliko let za IT, ampak glede stroskov, sevanja in obcutljivosti na motnje je avto poseben. Sele, ko sta BMW in Broadcom uspesno zadostila zahtevam z neoklopljenim prepletenim parom, je slo dalje. In se to najprej le za programiranje ECU-jev in niti ne za avtomobilsko infrastrukturo. BMW X5 je bilo tako prvo vozilo, kjer je bilo to uporabljeno, s tem pa so uspeli 20+ ur flashanja zmanjsati na ne vem vec koliko - precej :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
Pa se ena stvar. Zdaj so predvsem Tier 2 proizvajalci na potezi, da razvijejo ustrezen hardver za te gatewaye (CAN -> Ethernet in obratno). Trenutno se vse dela softversko in so nove arhitekture, ki bi stvari pohitrile zelo dobrodosle. Ampak seveda na software defined nacin, torej nekaj v stilu "network procesorja" za Automotive.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
TheBlueOne ::
@CodeMonkey, Ja pred 2008 je menda bil bolj kot ne samo CAN. Ti mislis FlexRay v X5 od 2006 dalje?
Ampak cisto iskreno mi ni jasno zakaj ni etherneta, ker menda sme biti na letalih.
Ampak cisto iskreno mi ni jasno zakaj ni etherneta, ker menda sme biti na letalih.
codeMonkey ::
TheBlueOne je izjavil:
@CodeMonkey, Ja pred 2008 je menda bil bolj kot ne samo CAN. Ti mislis FlexRay v X5 od 2006 dalje?
Ne, prav o Ethernetu. Tam nekje 2012 ali 2013.
EDIT: https://kenathjayashankarmenon.wordpres...
TheBlueOne je izjavil:
Ampak cisto iskreno mi ni jasno zakaj ni etherneta, ker menda sme biti na letalih.
Zahteva se "unshielded twisted pair", stroski pa to.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
TheBlueOne ::
codeMonkey je izjavil:
Zahteva se "unshielded twisted pair", stroski pa to.
Kaj tocno? Menda ja ne cena kablov? Se ne spoznam toliko na to infrastrukturo, da ne bo delovalo kakor, da ne verjamem.
Invictus ::
Zato, ker je avto industrija še bolj nazadnjaška od letalske...
Kaj pa strojniki vedo o kabelskih tehnologijah...
Glede na količino kablov v avto, je par kablov za ethernet brezzvezen strošek... Tudi cena malo boljšim konektorjem (recimo to kar ima Garmin na barkah za ethernet - NE2000, ali nekaj podobnega), bi hitro padla ob količini...
Pač vsak avto proizvajalec hoče imeti svinjsko visoko maržo na brezzvezne IT dodatke...
Kaj pa strojniki vedo o kabelskih tehnologijah...
Glede na količino kablov v avto, je par kablov za ethernet brezzvezen strošek... Tudi cena malo boljšim konektorjem (recimo to kar ima Garmin na barkah za ethernet - NE2000, ali nekaj podobnega), bi hitro padla ob količini...
Pač vsak avto proizvajalec hoče imeti svinjsko visoko maržo na brezzvezne IT dodatke...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
TheBlueOne ::
Saj ne delajo strojniki teh zadev. Praviloma imas razvoj s strani velikih, v nemciji predvsem BOSCH + ogromno startupov, ki prodajajo inovacije. Si mislim, da je bolj stvar regulacije kot samih podjetij. Zna pa biti, da CodeMonkey ve kaj vec, se bere kakor da je iz foha.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
codeMonkey ::
Kabel je del zgodbe, ni pa to vse. Kljucna stvar je tudi ustrezen PHY/Transceiver za to aplikacijo, da se zadosti EMC zahtevam. Broadcom je bil tu prvi, ki se je potrudil, in nato so stvari tudi odprli za ostale: BroadR-Reach @ Wikipedia
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
Zato, ker je avto industrija še bolj nazadnjaška od letalske...
Kaj pa strojniki vedo o kabelskih tehnologijah...
Glede na količino kablov v avto, je par kablov za ethernet brezzvezen strošek... Tudi cena malo boljšim konektorjem (recimo to kar ima Garmin na barkah za ethernet - NE2000, ali nekaj podobnega), bi hitro padla ob količini...
Pač vsak avto proizvajalec hoče imeti svinjsko visoko maržo na brezzvezne IT dodatke...
Nisem direktno napisal, ampak point je v single twisted pair. V Automotive imas GbE (full duplex) preko parice (1000BASE-T1). Kaj je standard v letalski? 1000BASE-T, torej stiri parice?
EDIT: Sem nekaj nasel in ocitno sele pocasi prehajajo v letalski na single pair https://www.aviationtoday.com/2020/05/0...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Truga ::
Hitrost izdelave avta je zelo kapitalistična metrika in pretežno nesmiselna, ko se pogovarjamo o EV. Veliko bolj smiselna metrika bi bila poraba v Wh/km. Dejstvo, da to nikogar ne zanima, je zaskrbljujoče.
Dejstvo je predvsem to, da se tebi samo zdi, da to nikogar ne zanima. :)
Hitrost izdelave avtomobila je pa v kapitalisticno naravnanem svetu vseeno kar smiselna metrika. Ce tovarna ne bo mogla izpolnjevati povprasevanja, bodo sli kupci drugam.
lol. oh ne, prodajamo vec kot zmoremo narest, whatever are we gonna do??
Utk ::
Če pogledamo ioniq 5 in električnega mercedesa za ta denar...ni nekega razloga, da bi raje imel mercedesa. Bi treba sprobat oba itd., ampak da je mercedes očitno boljši - ni. To pa so zanimivi časi...
Invictus ::
codeMonkey je izjavil:
Nisem direktno napisal, ampak point je v single twisted pair. V Automotive imas GbE (full duplex) preko parice (1000BASE-T1). Kaj je standard v letalski? 1000BASE-T, torej stiri parice?
EDIT: Sem nekaj nasel in ocitno sele pocasi prehajajo v letalski na single pair https://www.aviationtoday.com/2020/05/0...
Tehnologija ne bi smela biti problem. Kolikor pa spremljam, sicer bolj slabo, se v letalstvu uporablja že optika...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
codeMonkey ::
Ni, ampak prej pac ni bilo nikogar, ki bi vlozil v PHY za zahteve avtomobilske industrije. In tukaj konkretno je bil pogoj unshielded single twisted pair zaradi stroskov in teze. Niso pa vlozili predvsem zaradi ROI, ker v resnici niso znali OEMi pokriti stroskov razvoja, dokler dejansko niso imeli tezav s flashanjem, ter so zaceli dodajati kamere in podobne zadeve, ki jim CAN ni zmogel zadostiti.
Naslednji korak je bila sele spremeba arhitekture, kjer so se potrebe po teh komponentah se bistveno povecale. Zdaj imas automotive switch od Marvella, Realteka, Broadcoma, ipd. Pa jim se vedno trenutno to predstavlja le manjsi del biznisa.
Naslednji korak je bila sele spremeba arhitekture, kjer so se potrebe po teh komponentah se bistveno povecale. Zdaj imas automotive switch od Marvella, Realteka, Broadcoma, ipd. Pa jim se vedno trenutno to predstavlja le manjsi del biznisa.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Precej modern marketing. Za Italijane.
Je sploh kaj povedal? Pa zdi se kot, da fakea slabo anglescino. Kot, da v resnici govori bolje :D
Je sploh kaj povedal? Pa zdi se kot, da fakea slabo anglescino. Kot, da v resnici govori bolje :D
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
Recimo kar slisim o novem BMW iX je na nivoju, da vecina v EU verjetno ne bo vec pogledala Tesle.
Model X je veljal za težko kravo ko je prišel. 6 let pozneje podoben bmw je še 100 kil težji. Ni tak problem, da je 100 kil težji, problem je, zakaj ni 200-300 lažji. Po sedmih letih...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
l0g1t3ch ::
Če pogledamo ioniq 5 in električnega mercedesa za ta denar...ni nekega razloga, da bi raje imel mercedesa. Bi treba sprobat oba itd., ampak da je mercedes očitno boljši - ni. To pa so zanimivi časi...
Ioniq 5 zgleda super po slikah in reviewih. Bo potrebno preveriti v živo.
Je pa meni osebno res absurd, da se pri prehodu na EV-je poudarja ekologija a hkrati trenutno dajejo na trg same velike in težke SUV opeke.
Ali je mestni malček ali pa SUV cigla.
Edina pametna limunzina je še vedno samo model 3 in S.
Gregor P ::
S temi SUV-ji res pretiravajo, ampak očitno je takšen trend in jih zgleda vsi kupujete
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
l0g1t3ch ::
Jaz ga ne bom, iz principa.
Priznam, me zanima kako izgleda v praksi in to ampak kupil pa ga ne bom.
Hyundai Ioniq Electric, je med najbolj učinkoviti avti, ki so tudi normalno uporabni s porabo tam med 14,5 do 15,4 odvisno od testa. Če bi tega naredili na novi platformi in brez kompromisov za možnost bencinskega pogona, bi zagotovo še kaj pridobil na učinkovitosti.
Pa ni treba kaj bistveno večje baterije, da imaš nekih 45kWh ti pri taki učinkovitosti da 300km WLTP dosega in 200km v relanem življenu brez nekih skrbi.
Ampak ja, splošna publika se pa navdušuje nad ciglami.
Priznam, me zanima kako izgleda v praksi in to ampak kupil pa ga ne bom.
Hyundai Ioniq Electric, je med najbolj učinkoviti avti, ki so tudi normalno uporabni s porabo tam med 14,5 do 15,4 odvisno od testa. Če bi tega naredili na novi platformi in brez kompromisov za možnost bencinskega pogona, bi zagotovo še kaj pridobil na učinkovitosti.
Pa ni treba kaj bistveno večje baterije, da imaš nekih 45kWh ti pri taki učinkovitosti da 300km WLTP dosega in 200km v relanem življenu brez nekih skrbi.
Ampak ja, splošna publika se pa navdušuje nad ciglami.
Kebo ::
Današnji mestni malčki imajo več placa, kot kakšen clio iz leta 2000, ali golf iz leta 1990. Jaz bi Dacio Spring kupil danes, če bi bila na voljo sam vprašanje kdaj bo to sploh dobavljivo v Sloveniji in v kakšnih količinah.
Utk ::
Če pogledamo ioniq 5 in električnega mercedesa za ta denar...ni nekega razloga, da bi raje imel mercedesa. Bi treba sprobat oba itd., ampak da je mercedes očitno boljši - ni. To pa so zanimivi časi...
Ioniq 5 zgleda super po slikah in reviewih. Bo potrebno preveriti v živo.
Je pa meni osebno res absurd, da se pri prehodu na EV-je poudarja ekologija a hkrati trenutno dajejo na trg same velike in težke SUV opeke.
Ali je mestni malček ali pa SUV cigla.
Edina pametna limunzina je še vedno samo model 3 in S.
Električnim to oprostim, ker imajo baterije v dnu. Od tal pa niso kaj dost dvignjeni.
a_borlak ::
Danes je Top Gear objavil zanimiv članek, primerjavo med Ioniq 5, ID3 in Mach E. Ko potegneš črto, pogledaš domet in ceno, Ioniq postane hudo drag, čeprav na papirju ponuja veliko in tudi izgleda dobro. Ampak vsaj pri meni bi na koncu odločila denarnica.
J.McLane ::
Vpliv na denarnico se lahko od trga do trga razlikuje in tudi s časom nekje dobiš več popusta kot drugje. Tako da zaključke se dela ko imaš ponudbe v roki.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Id3 in ioniq 5 ali mach e pa res niso v isti ligi. To je skorja glih tako kot da bi rekel, da je twingo ice boljši, ker je cenejši od tesle.
pegasus ::
Kaj pa tole?
Kitajc za 18-25k eur. Z vgrajenim hladilnikom za "mrzu per", posteljo in kinom. Kdaj bodo nemci na tem nivoju?
Kitajc za 18-25k eur. Z vgrajenim hladilnikom za "mrzu per", posteljo in kinom. Kdaj bodo nemci na tem nivoju?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: pegasus ()
FireSnack ::
Druge variante ni kot da vsem novim avtom nabijejo ceno 20-30% gor ker pravih zalog še vsaj kakšno leto ne bo. Pa srečno pri nakupu.
J.McLane ::
Imam občutek, da bomo Evropejci potegnili kratko zaradi teh čipov, sodelavec je naročil Mazdo baje jo dobi še pred novim letom, Suzuki pravijo, da so avti v prihodu...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
FireSnack ::
Avtov praktično ni in trgovci te zavedno ali nezavedno nategujejo z dobavnimi roki. Denarja je ko solate po tej pandemiji in normalno da bojo šle cene še vsaj 30% gor.
TheBlueOne ::
Midva sva vzela Twingeca kot drugi avto, testni, ca. pred letom in pol. Ko pogledam za koliko se prodajajo, prakticno nisva izgubila na vrednosti, tako da cene so v tem segmentu ze sle gor.