» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
965 / 1140
»»

J.McLane ::

Je zanimiv in po slikah mi je delovalo, da ima dokaj visoko oddaljenost od tal, kar bi bilo super za nekoga, ki hodi v hribe. Ampak potem sem šel gledat v podatke in dobil podatek da je od tal oddaljen samo 151 mm. Kot kaže videz močno vara.

Zanimivo, da je konkurent iz istega koncerna (Twingo) od tal oddaljen 170 mm.

Mogoče je to samo moja kaprica, ampak en nizek avto (Prius 130 mm) imamo že pri hiši, želel bi si enega takega poceni malčka, ki bi zmogel tudi en povprečen makadam. Kot kaže je Twingo za to bolj primeren, čeprav po slikah ne zgleda tako.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

dunda ::

He, he - ni samo tvoja kaprica. To je bil glavni razlog, da poleti nisem kupil Priusa (plug-in).
https://www.kacnje.eu

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

Je zanimiv ikonkurent iz istega koncerna ... je Twingo za to bolj primeren ...
Po mojem je Renault Dacio Spring in Twinga zanalašč naredil ravno toliko drugačna, da si drug drugemu ne zajedata trga. Če si zadovoljen z malim (torej res osnovno za po mestu) vzameš Dacio, če pa hočeš malo več, potem pa moraš vzeti Twinga (vsaj kar se Renaulta tiče).

Kar se mene tiče, bi tale Dacia bila super nadomestilo za moj e-skuter.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

TribesMan ::

pegasus je izjavil:

Meni je najbolj všeč masa. Nakazuje smer, v katero se morajo razviti električna vozila. Je sploh trenutno na voljo kaj lažjega?


Dacia Sandero je še lažja, kljub temu da je precej večji in bolj prostoren avto :)
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

J.McLane ::

... ki pa ni EV in ti zato kuri nekje 60 kWh/100 km v obliki sprešanih dinozavrov.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Sono motors Sion:

Vse kar potrebuje slo družina.

Goody ::

Tvoja mogoče...

Kebo ::

Vprašanje kako je z zanesljivostjo takega avta, ljudje ki kupujejo budget avte si ne morejo lih privoščit, da ga imajo stalno na servisu.

a_borlak ::

Zanesljivost ni tak problem, ker so večinoma znane sestavine, bolj je vprašanje, če bo ta avto sploh kdaj videl proizvodnjo.

TheBlueOne ::

Bolj zanimiva bo EU konkurenca:

kow ::

Dejansko bomo 2022 v Evropi prvic dobili TRG elektricnih vozil. In se bo konkurenca prekrivala tudi po segmentih. Pricakujem noro borbo na trgu vozil med 40-50k evrov.

Machete ::

TheBlueOne je izjavil:

Bolj zanimiva bo EU konkurenca:



Katastrofa od oblike. Dejansko, kot bi ga delalo 6 oblikovalcev vsak nek del, potem bi pa to brez repa in glave skupaj zlimali. Pa sem suker za bmww, sam tole je pa katastrofa.

Also goreli EVji v gar. hiši. Komentarji niso dovoljeni :)
https://www.rtvslo.si/crna-kronika/poza...
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

kow ::

Morda povezano z dezevjem? Lahk je tud nakljucje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

MrStein ::

so gasilci ljubljanske gasilske brigade pogasili požar, prezračili prostore in iz nadstropij evakuirali sedem ljudi.

aaaah, niso mogli napisati "in odlopili akumulator".

(gre za foro, da ne bo kdo zašel na napačno pot)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

DamijanD ::

Je znano kaj več? Kateri avti in ali so se polnili takrat (ne vem ali gar. hiša to sploh omogoča ali ne)?

pegasus ::

Zelo kul vpogled v bližnjo zgodovino:

jernejl ::

IL_DIAVOLO ::

kow je izjavil:

Dejansko bomo 2022 v Evropi prvic dobili TRG elektricnih vozil. In se bo konkurenca prekrivala tudi po segmentih. Pricakujem noro borbo na trgu vozil med 40-50k evrov.


Samo kdo bo kupil? Neke mase ljudi, ki bi si to lahko privoščila vendarle ni.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

endelin ::

jernejl je izjavil:

Slovenski cenik za IONIQ 5.

Id3 bi imel zelo težko delo. Govorim za bolje opremljene variante.

Ioniq5 ali Tesla 3 če bi jaz kupoval električni avto.

Meni osebno je design Ioniq5 nekaj najboljšega kar je prišlo v avtoindustriji v zadnjih 10letih

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

Mikrohard ::

ID.3 z večjo baterijo (58 vs 52 ali 77 vs 72) in praktično max opremo stane približno toliko kot ioniq 5 z najnižjo opremo. Enako velja, če primerjaš s Teslo 3. Poleg tega to niso avti v isti kategoriji... meni osebno sta Ioniq 5 in Tesla 3 prevelika. V bistvu tudi Ioniq 5 in Tesla 3 nista v isti kategoriji. Primerjaš lahko Ioniq 5, Teslo Y, ID.4, Škoda Enyaq, itd..

BigWhale ::

jernejl je izjavil:

Slovenski cenik za IONIQ 5.


Uh, sem pricakoval, da ne bo poceni, sam tele ceno so pa ze kr nore. :D

Mikrohard ::

Glede na to, da je avto v velikostnem razredu ID.4 in Tesle Y, so cene popolnoma pričakovane in nič kaj bolj nore od konkurence.

jernejl ::

Kaj pa vem, glede na ostalo konkurenco se mi zdijo cene pričakovane.
Če pogledam varianto 72,6 kWh / PREMIUM / AWD - 55 kEUR
ID.4 GTX, če mu dodam še asistente za vožnjo in gretje sedežev (se mi zdi da je potem podobna raven opreme), je okrog 56 kEUR.

ID.4 ima nekaj večjo baterijo (+4kWh), na drugi strani pa slabše pospeške (+1s) in počasnejše polnjenje.
Po velikosti je IONIQ5 malce večji (IONIQ5 je 5cm daljši in ima 23cm daljšo medosno razdaljo).

Verjetno bo pa na koncu marsikaj odvisno tudi od tega, koliko popustov na cene iz cenika ponuja kateri proizvajalec/prodajalec :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

BigWhale ::

Sem pol sel gledat mal review-e in vidim, da je res precej vecji avto, kot se mi je najprej zdel.

Jaz mam cedalje bolj obcutek, da nekega bistveno cenejsega elektricnega avtomobila se ne bomo dobili tako zelo kmalu.

pegasus ::

To se bere kot da Dacia ni avto? ;)

Utk ::

Zakaj je vw 10 let zadaj (ostali najbrž še več)?
Zakaj točno in v čem vsem je bilo težko rečt, ker niti sam vw ni vedel, dokler ni naredil id3. Zdaj so ugotovili, da rabijo nov avto, da bi bili ko konkurenčni tesli, najverjetneje pa bo treba za to kar podret njihovo glavno tovarno in jo postavit na novo. Leta 2026, da bojo ujeli model 3 iz leta 2016. Kaj vse jim manjka pa še niti sami najbrž ne vejo. In še enkrat, vw je tu še najbližje tesli, njim je vsaj jasno, da morajo marsikaj naredit. Drugo še tega ne vejo.
Če se komu ne da gledat filmčka, vw med drugim pravi da tesla naredi model 3 v 10 urah, za id3 pa rabijo 30 ur. Proizvajalec avtov, ki dela avte že skoraj 100 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

A video je od Tesla Daily in praviš, da gre za objektivno zadevo pa to ...8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Vir je bussines insider.

fikus_ ::

Verjetno so pozno ugotovili, da v ICE ne mores kar tako natlacit baterij zaradi prostora
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

TilenS ::

Utk je izjavil:

...pravi da tesla naredi model 3 v 10 urah, za id3 pa rabijo 30 ur...
Glede na QC, v to trditev mislim, da nihče ne dvomi niti najmanj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: TilenS ()

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Vir je bussines insider.

A to je tale ...

Bias, reliability, and editorial policy
In 2010, Business Insider falsely reported that New York Governor David Paterson was slated to resign, which multiple news sources had also reported; BI had earlier reported a false story alleging that Steve Jobs experienced a heart attack, which was based on the citizen-journalism site iReport. The story was updated 25 minutes after being published, after learning that it was false.

In April 2011, Blodget sent out a notice inviting publicists to "contribute directly" to Business Insider. As of September 2011, Business Insider allowed the use of anonymous sources "at any time for any reason". According to the World Association of Newspapers and News Publishers, Business Insider gave SAP "limited editorial control" over the content of its "Future of Business" section as of 2013.[31] The website publishes a mix of original reporting and aggregation of other outlets' content. Business Insider has also published native advertising.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Vir je bussines insider.

A to je tale ...

Bias, reliability, and editorial policy
In 2010, Business Insider falsely reported that New York Governor David Paterson was slated to resign, which multiple news sources had also reported; BI had earlier reported a false story alleging that Steve Jobs experienced a heart attack, which was based on the citizen-journalism site iReport. The story was updated 25 minutes after being published, after learning that it was false.

In April 2011, Blodget sent out a notice inviting publicists to "contribute directly" to Business Insider. As of September 2011, Business Insider allowed the use of anonymous sources "at any time for any reason". According to the World Association of Newspapers and News Publishers, Business Insider gave SAP "limited editorial control" over the content of its "Future of Business" section as of 2013.[31] The website publishes a mix of original reporting and aggregation of other outlets' content. Business Insider has also published native advertising.

Ok ok, vse je kul, ni problema...
Nekateri so že dvignili glavo iz peska, drugi pa še ne.

Najbrž ti tudi ta vir ni dovolj uraden:
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Truga ::

BigWhale je izjavil:

Sem pol sel gledat mal review-e in vidim, da je res precej vecji avto, kot se mi je najprej zdel.

Jaz mam cedalje bolj obcutek, da nekega bistveno cenejsega elektricnega avtomobila se ne bomo dobili tako zelo kmalu.
v ameriki se ze zdaj prodajajo prakticno samo se "trucks" in ostali SUVi. zadnjic sem bral da ce hoces kupit normalen nov avto imas na izbiro ene 2 toyotina modela, pol se pa konca. vse ostalo kar je na cesti non-SUVa je staro.

pri nas se zadeve tudi pocasi premikajo v to smer, vedno manj avtov na cesti je cliotov, vedno vec nekih krav in ladij ki nimajo kaj iskat na asfaltnih cestah, sploh pa ne v mestih.

EVji tega trenda ne bodo spremenili, kvecjemu obratno ker bo folk lahko rekel "pa saj je zelen?", in "sej ma ful dobre pospeske ceprav je tezk" lol

a_borlak ::

To z 10 urami za model 3 napram 30 za ID3 je kar divje, me pa predvsem zanima, kje so ti časovni prihranki.

DamijanD ::

Verjetno ni razlika samo v drugačni obliki hale :-) Sumim, da je tukaj tudi nekaj razlike zaradi uporabe različne metrike.

Drugače pa Truga se strinjam. Skoraj vsi EVji so neki SUVi - recimo še napovedan EV Megane ni več isto kot ICE Megane, Id3 tudi ni ekvivalent golfa,... Ne vem pa ali je to bolj zaradi tega, ker trg hoče SUVe ali bolj zaradi tega, ker je v višje avte lažje baterije stlačit.

Utk ::

Če so tako rekli na sestanku VW imamo samo dve možnosti. Ali je metrika enaka (Musk in Diess se pogovarjata) in je res tako, ali pa pri VW ne vejo čisto točno in so vrgli to cifro ven, samo da sami sebe prestrašijo in se zmigajo. Katera opcija je manj slaba za VW?

Verjetno ni razlika samo v drugačni obliki hale :-)

Ni ne. Samo če te oblika hale omejuje, ni dobro. Nekateri so rekli, da bo tesla crknila, ker nima preteklosti v izdelovanju avtov. Drugi s(m)o rekli, da je ravno to prednost tesle. Kdo je imel prav?

kow ::

a_borlak je izjavil:

To z 10 urami za model 3 napram 30 za ID3 je kar divje, me pa predvsem zanima, kje so ti časovni prihranki.


Zelo verjetno gre za pretiravanje. Pogledati moras tudi KDO je to povedal in KOMU je to rekel. CEO VW hoce premakniti firmo, zato mu je v interesu, da predstavi "transformacijo" kot nujno za ohranitev (vsaj vecine) delovnih mest. Osebno se z njim sicer strinjam, VW (in ostala evropska avto industrija) je pred ogromnim izzivom in se bori za ohranitev primata na globalnem odru. Ce evropske firme v naslednjih 10-20 letih ohranijo to pozicijo, bo to imo velik uspeh.

fikus_ ::

a_borlak je izjavil:

To z 10 urami za model 3 napram 30 za ID3 je kar divje, me pa predvsem zanima, kje so ti časovni prihranki.


Tukaj je vprašanje, kaj smatrajo 10 oz. 30 ur, koliko so komponente predpripravljene za sestavo, koliko je modulno sestavljeno, tako da to primerjat tako po novinarsko populistično ni smiselno.

DamijanD je izjavil:

Drugače pa Truga se strinjam. Skoraj vsi EVji so neki SUVi - recimo še napovedan EV Megane ni več isto kot ICE Megane, Id3 tudi ni ekvivalent golfa,... Ne vem pa ali je to bolj zaradi tega, ker trg hoče SUVe ali bolj zaradi tega, ker je v višje avte lažje baterije stlačit.


Zato ker je najbolj elegantno baterije namestiti v dno (po možnosti po celi površini) in je avto zato višji.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

Utk ::

tako da to primerjat tako po novinarsko populistično ni smiselno.

Tega niso rekli novinarji, ampak šefi pri VW. Model 3 je drugače sestavljen v 90 minutah, tako da v 10ih urah je not še vse ostalo. Bi rekel, da je največja prednost tesle hitrost pri baterijah, ne pri karoseriji.

Lonsarg ::

Trend visjih avtov je splosen in nima nic z EV. Glavni pionir elektricnih avtov Tesla dela nizke avte.

Visji avti so pac ocitno ljudem lepsi, torej ponudba/povprasevanje. Kar se tice ID 3/4 gre zgolj za to da si je VW tukaj upal iti bolj moderni dizajn, medtem ko klasicni golf ohranja obliko za konzervativne kupce.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

pegasus ::

Hitrost izdelave avta je zelo kapitalistična metrika in pretežno nesmiselna, ko se pogovarjamo o EV. Veliko bolj smiselna metrika bi bila poraba v Wh/km. Dejstvo, da to nikogar ne zanima, je zaskrbljujoče.

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

Hitrost izdelave avta je zelo kapitalistična metrika in pretežno nesmiselna, ko se pogovarjamo o EV. Veliko bolj smiselna metrika bi bila poraba v Wh/km. Dejstvo, da to nikogar ne zanima, je zaskrbljujoče.


Dejstvo je predvsem to, da se tebi samo zdi, da to nikogar ne zanima. :)

Hitrost izdelave avtomobila je pa v kapitalisticno naravnanem svetu vseeno kar smiselna metrika. Ce tovarna ne bo mogla izpolnjevati povprasevanja, bodo sli kupci drugam.

TheBlueOne ::

Ce se prav spomnem je pri avtih ca. 50% stroska proizvodnja, ca. 5% pa cisti dobicek. To v grobem pomeni, da ce ti stoski proizvodnje zrastejo za 10%+, kar je lahko cez palec -15% proizvodnje znas delati minus. Na vsak nacin pa ne dosegas ciljev.

DamijanD ::

Oz. če bo proizvodnja prepočasna je hkrati tudi predraga in posledično firma ni konkurenčna...

kow ::

Kar je v bistvu VW povedal: Tesla ima visje marze. Kar pomeni, da lahko vedno znizajo cene, ce hocejo braniti nivo proizvodnje. Ce je to res, bo ID3 bolj malo profita prinesel -> ceprav se je VW hvalil, da je avto profitabilen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

TheBlueOne ::

Ce se prav spomnem je VW dal izjavo, da je ID3 cenejsi za prozvidnjo kot Golf enakega razreda. Ce to se drzi, potem ima Tesla resnicno zelo visoke marze, kar pa bi moralo biti mogoce najti na letnih porocilih, ker podjetje je na borzi.

kow ::

Ce se prav spomnim sta VW in Tesla trenutno priblizno enaka profitabilna (relativno). Ni pa trivialno ugotoviti oz. primerjati marze, ker VW grupa dela ICE, pa ne samo avtomobile itd.
Direktno primerjate BEV marze je nemogoce, ker VW tega v porocilih ne pokaze. Vsaj kolikor vem. Poleg tega Tesla hitreje raste, kar pomeni da ima ogromno kratkorocnih investicijskih stroskov (gradijo nove tovarne z nule). Ampak, ce Tesla hitreje in bolj ucinkovito naredi avto - to vsaj pravi VW CEO - (ki ga potem proda se za visjo ceno) bi pricakoval, da ima visjo marzo, ceteris paribus.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

TheBlueOne ::

VW poznam in je kar tezko biti bolj ucinkovit. Edino kar sem videl od Tesle, da je posebej drugace in ima ogromen potencial je gigapress. Sem pa gledal Teslin teardown in lahko recem, da je vsaj v preteklosti bila dosti manj ucinkovita pri izgrandji karoserije, ker je bilo dosti vec delov.

Recimo MQB na katerem gradi svojo floto VW menda ze veselo prodajajo naprej. Deloma sem delal na teh linijah, tudi kot planer proizvodnje in so pravilo maksimalno moderne in maksimalno ucinkovite. Drugace povedano, s VW platformo lahko poplavis market, ce bodo dobivali dosti kriticnih delov, ki pa trenutno niti niso baterije ampak cipi.

J.McLane ::

Učinkovitost lahko meriš samo na nekem enakem procesu, ko proces drastično spremeniš (ala gigapress), potem ti tista učinkovitost na starem procesu ne poemeni več kaj dosti.

Stari proizvajalci gredo preveč na tem, da pilijo obstoječi proces, kdor štarta iz nule oz. širi proizvodnjo za 50% letno ima pa to prednost da lahko za to širitev izbere drastično drugačen pristop, pri tem ni tako pomembno, da ima tisti začetni del proizvodnje še vedno na starem procesu, pomembno je da je novi na novem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Tesla ima tudi veliko boljso bilanco stanja, ker prakticno nima dolga. Za razliko od VW. Skratka, nizja cena kapitala.
««
965 / 1140
»»