» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
964 / 1182
»»

J.McLane ::

A pa si ti že peljal EV (ali vsaj Toyotinega hibrida)? Ali to teoritiziraš?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

europenian ::

Kot sopotnik ja in sem se pogovarjal s clovekom, ki je se nekaj tisocakov dodatno vrgel v zvocno izolacijo in dal podmazati nekaj stvari po 1 ali 2 letih, nevem tocno. Po prvi ali drugi zimi, mu je zacelo marsikaj skripati.
Razlika je samo v dojemanju, medtem ko lasten motor preglasi te majhne tecne zvoke vecinoma, so pri EVji bili toliko bolj intenzivni.



Je bilo hujs, ker so nas prehitevali nonstop neki bolj sportni nemci in si samo to slisal. Midva pa ekonomskih 130.
Najbolj si zapomnis, ko se peljes cez tiste zareze na AC, za raztegovanje ali vodo, ko bumpnes al pa kaksne luknje in slisis amortzizerje al kaj je ze, ko tak cudn zvok spusti kot lufthammer.

J.McLane ::

Če nisi bil voznik, moraš enkrat probat, pa ne se peljat po AC, pojdi v mesto od semaforja do semaforja.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Lonsarg ::

Avtocesta je rock koncert (ne glede na to kaj ti vožiš je okoli rock koncert), to ni plac za testirat tihost vožnje lol!

Tak da ja, testiraj na običnih cestah, razlika je neizmerno velika. Taka da kar jokam ko se usedem v benciranja, če sem kak dan prej vozil z električnim Avant2Go.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

MrStein ::

Na tihi deželni cesti bo še bolj slišal zvoke lastnega avta.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

J.McLane ::

Ne ločiš hrupa od zvoka.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Lonsarg ::

MrStein je izjavil:

Na tihi deželni cesti bo še bolj slišal zvoke lastnega avta.
No sj to je moj point, test bo relavanten in bo (ozoroma je ker sem sam probal) v prid električnih.

BigWhale ::

europenian je izjavil:

Tisje je relativno, res je da ne slisis motorja, zato pa pridejo drugi zvoki bolj do izraza, od road noise, tyre noise, wind noise, tesla wheel squeek, skratka manjsi zvoki postanejo bolj opazni.


Meni sta pri Leafu skripali dve stvari, slo je za serijsko napako in so jo odpravili v garanciji. In ce bi imel klasicen avto sem preprican, da tega sploh slisal ne bi.

Je pa tisina v avtu v resnici rahlo srhljiva dokler se je ne navadis. Slisi se res vse. In ja, men je to precej bolj udobno kot pa poslusati konstanten ropot. :)

karafeka ::

A je tako tiho, da niti radio ne pomaga? ;).
Ne spomnem se več kdaj sem vozil brez prižganega radia, verjetno samo takrat ko sem iskal od kod kaj ropota.

SambaShare ::

europenian je izjavil:

Pa seveda potem slisis druge avte, ki te prehitevajo in imajo proper passionate zvok.


Ah daj no, lepo prosim. Bolj opaziš ropotanje drugih, kakšen passionate zvok neki.

BigWhale ::

karafeka je izjavil:

A je tako tiho, da niti radio ne pomaga? ;).
Ne spomnem se več kdaj sem vozil brez prižganega radia, verjetno samo takrat ko sem iskal od kod kaj ropota.


Jaz velikrat vozim brez glasbe v ozadju. :)

Gregor P ::

Ok, če je pa to edini problem EV-jev, pol smo pa že zmagal :P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

facepalm ::

Tistega, ki moti tisina, si lahko predvaja zvok TDIja preko bluetootha;))

kow ::

Gregor P je izjavil:

kow je izjavil:

Gotovo bos s tem naredil najvec za okolje. Ce ga bos res redno uporabljal, seveda.
Dvomim, mislim da naredim več za okolje z mojim navadnim kolesom :)


Naj uganem, v sluzbo se vozis z avtom? Ali ce ti, razlozim drugace. Odvisno je kako ga uporabljas. Ce se 10 ali 15km v sluzbo vozis z elektricnim kolesom (z navadnim bi bila prevelika muka), si druzbi prihranil veliko denarja, pa se za svoje pocutje si nekaj naredil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Jaz si avta ne lastim8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Okapi ::

Si hotel napisati, da nimaš avta, ne? Zakaj potem nisi napisal tako - nimam avta.

a_borlak ::

Ne lastiti lahko pomeni tudi leasing.

TESKAn ::

Al pa ata mama. Al pa kaka teta.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

widj3098dj32 ::

https://scitechdaily.com/deadwood-relea...

zeleni pa na suicide watch

J.McLane ::

Z BYD ne bo šale:

Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

MrStein ::

Hmm, zakaj imajo (nekateri, recimo ID3/4) električni avtomobili "fejk" hladilne reže spredaj?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

mikhaair ::

Ker smo tako navajeni. In vw ne naredi vsega za najboljšo aerodinamiko. Procent na procent....10% slabši od Tesle.

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

Z BYD ne bo šale:


Ceprav trditev precej verjetno drzi, ampak kaj je na tem posnetku tako posebnega oz. bistveno drugacnega od tega kar pocno cisto vsi ostali proizvajalci?

Zgodovina sprememb…

kow ::

Kitajci imajo nizje stroske kot ostali. Ce delajo isto kot ostali proizvajalci, bodo najbolj konkurencni.
Je pa posnetek bolj ali manj marketing oz. hvaljenje kako kopirajo zahodno konkurenco.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

J.McLane ::

codeMonkey je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Z BYD ne bo šale:


Ceprav trditev precej verjetno drzi, ampak kaj je na tem posnetku tako posebnega oz. bistveno drugacnega od tega kar pocno cisto vsi ostali proizvajalci?


Točno to je posebno, da delajo enako kot vsi ostali proizvajalci. S tem da Kitajci ne bodo to tehnologijo še 5 let pilili v razvojnih laboratorijih in tuhtali kako dati v proizvodnjo, oni to storijo veliko prej kot konzervativni Evropejci.

Jaz sicer ne vem kje smo kaj Evropejci s tehnologijo in serijskimi proizvodi, ampak kolikor vem SiC močnostna elektronika ni ravno razširjena v evropskih EVjih, ali se bo to na hitro spremenilo? Bo to v kmalu v dostopnih EV?
Kje smo evropejci s poceni LFP baterijami, ki s cell-to-pack in integracijo v strukturo avta s skupno maso zaostajajo kvečjemu nekje 10% za NMC?
Kako smo evropejsci kaj s posodobitvijo komunikacije med komponentami vozila, je še vedno 10+ ECU-jev na čipih, ki jih nihče več nove proizvajat?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

J.McLane ::

Še en svež članek glede SiC:
https://semiengineering.com/the-silicon...

"Since then, we have witnessed an interest in SiC from almost all carmakers and Tier 1s. BYD, Toyota, and Hyundai have chosen SiC for their EV models, and Audi, GM, Nio, and Volkswagen are expected to follow"

Slabo tole, če se od Evropjcev samo pričakuje, da bodo sledili.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

Za prvi dve tocki tudi nimam prevec informacij, ker ni moje podrocje, zato pa je zadnja tocka in tukaj so se glavne stvari razvile v EU in se se naprej. Malo poglej kdo je prvi spravil Ethernet v vozilo, kar je osnova tudi za prehod na consko arhitekturo, ki se pocasi uveljavlja. Continental ima npr. blazno visok delez zakupljenih Automotive Ethernet Switchov, da lahko pokriva svoje stranke (ne vem ce je podatek javen). Tudi link, ki si ga dal na to temo, niti ni s tem kaj prevec povezan, oz. ti tam lepo pise v cem je glavni problem. Cip za npr. ABS modul je tak kot je zaradi zahtev, oz. narave aplikacije, in menjava za drugega tudi ni hitra, zaradi postopkov, ki so taki kot so (za varnostno kriticne naprave). Tisti, ki lahko to naredi drugace ni inovativen, ampak je enostavno precej spustil standard, ker je trenutno state of the art tak kot je. Verjetno je v osnovi stvar pri prvih dveh tockah podobna.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

Še en svež članek glede SiC


Hehe Infineon :) Ce imajo oni to pod kotnrolo, je za EU proizvajalce resena stvar.

TilenS ::

SiC ni edina zanimiva tehnologija, zna biti GaN v prihodnosti še dosti bolj zanimiva.

J.McLane ::

V zgornjem članku piše da GaN ima svoj use case, ampak SiC je kar se tiče automotive boljša izbira.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

Ne pozabiti na skalabilnost. O kaksnem cenovnem razredu se sploh pogovarjamo? 50k? ali 100k?

pegasus ::

Vidim da se na yt začenjajo pojavljati reviewi Sono Motors Sion. Nekaj za vse, ki jim je Aptera premajhna - proper 5 sedežni people mover z ogromnim prtljažnikom. Trdijo, da iz solar celic dobijo 5-6k km letno zastonj. To pa že pokrije precej slovenskih scenarijev, tudi cena bo z okrog 25k eur dosegljiva. Kdo bo začel uvažat? ;)

kixs ::

Neki gledam Nissan Leaf. Gen II. izgleda cisto v redu. Sam kaj, ko delam (pre)malo kilometrov...

FireSnack ::

Po SUV vozilih, revolucija z SUM vozili?
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/p...

Kaj pravite na te malčke? Da si trije sharamo enega takega malčka, pomoje ne preseže stroška 30€ za odplačevanje in vzdrževanja na mesec.

nejc_nejc ::

FireSnack je izjavil:

Po SUV vozilih, revolucija z SUM vozili?
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/p...

Kaj pravite na te malčke? Da si trije sharamo enega takega malčka, pomoje ne preseže stroška 30€ za odplačevanje in vzdrževanja na mesec.

Kolikokrat in kakšne stvari si si dolgoročno delil z drugimi?
Da se razumemo nič napačno, samo prosim odgovor.

J.McLane ::

Tole je pa padlo iz neba, baje že delajo delujoče prototipe za ameriško vojsko:
https://lyten.com/lyten-launches-lithiu...



- Critical to Lyten's battery breakthrough was the development of Lyten 3D Graphene(R), a novel three-dimensional graphene material platform that took years to refine.
- The Lyten 3D Graphene(R)-based Li-S architecture has the potential to reach a gravimetric energy density of 900 Wh/kg
- ne potrebuje Kobalta, Niklja, Mangana...

Obljubljajo zagon proizvodnje za 2025, tole na prvo žogo zgleda kar obetavno, vprašanje je samo kako zahteven je proces izdelave, predvsem tega 3D grafena.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

3D grafen? To je nekaj takega kot snake oil?

Goody ::

da si najbolj hightech proizvajalec BEV lahko privošči tole:

https://insideevs.com/news/534878/tesla...

je pa rahlo....

FireSnack ::

nejc_nejc je izjavil:

FireSnack je izjavil:

Po SUV vozilih, revolucija z SUM vozili?
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/p...

Kaj pravite na te malčke? Da si trije sharamo enega takega malčka, pomoje ne preseže stroška 30€ za odplačevanje in vzdrževanja na mesec.

Kolikokrat in kakšne stvari si si dolgoročno delil z drugimi?
Da se razumemo nič napačno, samo prosim odgovor.

Ne vem, ampak jaz ne gledam na avto kot večina slovencev. Nikoli se nisem zaljubil v prevozno sredstvo. 50€ mi je tudi zgornja meja mesečnega stroška vozila za komplet nakup/lizing/kredit in vzdrževanje. Eni imajo z avtomobilom mesečno tudi čez 300€ stroškov, kar je nedopustno. To je letno 3000€ oz. eno res fajn potovanje mokre sanje za vse travel addicte.

nejc_nejc ::

Če ti lahko funkcioniraš brez ok, jaz in veliko jih ne more.
Pač nujno zlo...
V spanoviji je pa jeb.., verjemi.

J.McLane ::

Večina samo za gorivo da 80+ EUR na mesec, ti bi pa dal največ 50 za vse skup :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

hruske ::

Moji stroški za avto, vključno z nakupom in gorivom, so bili do sedaj 8.431,47 EUR.
Lastim si ga 1042 dni oz. 34,7 mesecev.
Prevozil sem 24.608 km, v povprečju 709km na mesec.


Na km je to 0,3426 EUR,
na dan je to 8,09 EUR,
oz. na 30-dnevni mesec pride cca 234 EUR.


Goriva je bilo za 1.654,31 litrov oz. 1.957,27 EUR,
v povprečju nekje 47,7 litrov na mesec oz. 56,4 EUR na mesec - zgolj za gorivo.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

nejc_nejc ::

Evo jaz v povprečju 360 +/mesec za gorivo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc_nejc ()

FireSnack ::

Res noro visoki stroški. Koliko enega denarja gre po nepotrebnem v nič, glede na to da lahko večina komot dela na daljavo in te reči... Žalostno.

roCkY ::

Večina komot dela na daljavo?? Večina teh je nepoduktivna oz. nepotrebna!

nejc_nejc ::

"gre v nepotreben nič"
Ja tko je, samo da ti lahko delaš na daljavo, mnogo drugih dela na drug način,
da ti sploh lahko funkcioniraš...
Da se razumemo mani paše...ne menjam
ne gre v nepotreben nič..
Če bi bil zloben bi te vprašal "če sploh veš od kje je mleko..."

@rocky
kompjuteraši na daljavo z lahkoto..


ok offtopic

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc_nejc ()

pegasus ::

https://www.dacia.si/vozila/novi-spring... ... že kdo šel sprobat? Zna bit kar hit.

msms ::

Ni slaba tale Dacia za po mestu ni boljšega. Žal pa samo 45KM in omejena hitrost na 125km/h.

Gregor P ::

Za po mestu povsem dovolj.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

pegasus ::

Meni je najbolj všeč masa. Nakazuje smer, v katero se morajo razviti električna vozila. Je sploh trenutno na voljo kaj lažjega?
««
964 / 1182
»»