Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
RoccoC ::
Se zastonj trudiš, tale Elon lover lahko vidi, poiskusi, sliši...pa bo še vedno verjel da je Elon večji od Jezusa in da je Tesla najbolje za faktor 10 od naslednjega zasledovalca...
kow ::
codeMonkey ::
a_borlak ::
Podatki, ki so na ev-database.org so zelo relevantni in dokaj točni, sem jih primerjal s svojimi z različnimi vozili, tako da jim je za verjeti.
kow ::
Da, tam so precej smiselni podatki. Sploh, ker imajo vec stevilk za range, in si lahko ustvaris neko priblizno sliko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
EQS notranjost: https://insideevs.com/news/497239/merce...
Nocni pogled na verzijo z velikim (hyper) zaslonom mi je precej vsec. Ambient lighting ne toliko. Prevec kicasto.
Nocni pogled na verzijo z velikim (hyper) zaslonom mi je precej vsec. Ambient lighting ne toliko. Prevec kicasto.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
BigWhale ::
Ok, zdaj si me sokiral. Hoces reci, da moderna vozila prenehajo delovati, ko range pride na 0, ceprav imajo se dovolj goriva v rezervoarju?
Domnevam, da EV avtomobili v vecih stage-ih zmanjsujejo moc motorja ipd, da omogocajo cim daljse range, preden zmanjka energije.
Pa zakaj se delas neumnega, a?
Tvoj kazalec na ICEju je odvisen od visine plovca in ko je visina plovca na minimumu ti kaze kazalec 0. V casih lahko kak kazalec zleze se malenkost pod niclo odvisno od oblike tanka in kako je plovec (al pa kaksni drugi senzoriji) postavljen v rezervoarju. Pred tem se pa v vecini avtomobilov prizge lucka, ki ti pove, da ti bo kmalu zmanjkalo goriva. In tistega, kar je 'pod niclo', nihce pri zdravi pameti ne steje vec kot doseg.
Pri elektriki je pa enako. Pri 10% napolnjenosti baterije se ti prizge opozorilo in lahko se nekaj casa vozis. Koliko je odvisno od nacina voznje, vremena in terena. Ko prides na 0% se pri vecini avtomobilov vklopi 'turtle' mode in takrat ne ves vec koliko casa se bos se lahko vozil. Ponavadi si omejen na 40km/h in to je to. In tega nihce ne steje vec v domet avtomobila.
kow ::
Pa zakaj se delas neumnega, a?
Ne delam se. Morda mi ne verjames, ampak do sedaj sem imel 2 avtomobila in pri obeh je sel kazalec pod 0, ko je bilu v tanku vec kot 5 litrov goriva oz. bolj 10 litrov. Lucka se je pa itak vedno prizgala 100x prehitro in sem jo popolnoma ignoriral. Vedno ko tankam napolnim do konca in resetiram stevec in o tankanju razmisljam, ko gre range preko 700km. Drzi pa, da revezi verjetno ne tankajo vedno do konca in tak sistem ne bi deloval.
Verjetno je tak sistem, da lahko tudi popolnoma zasanjan clovek zgresi 2 crpalki in se vedno pripelje do naslednje. Tudi v drzavah, kjer so crpalke redke.
Dopuscam moznost, da so moderni avtomobili drugace programirani, pa ne vem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
WhiteAngel ::
Pa zakaj se delas neumnega, a?
Ne delam se. Morda mi ne verjames, ampak do sedaj sem imel 2 avtomobila in pri obeh je sel kazalec pod 0, ko je bilu v tanku vec kot 5 litrov goriva oz. bolj 10 litrov. Lucka se je pa itak vedno prizgala 100x prehitro in sem jo popolnoma ignoriral. Vedno ko tankam napolnim do konca in resetiram stevec in o tankanju razmisljam, ko gre range preko 700km. Drzi pa, da revezi verjetno ne tankajo vedno do konca in tak sistem ne bi deloval.
Verjetno je tak sistem, da lahko tudi popolnoma zasanjan clovek zgresi 2 crpalki in se vedno pripelje do naslednje. Tudi v drzavah, kjer so crpalke redke.
Dopuscam moznost, da so moderni avtomobili drugace programirani, pa ne vem.
Heh, imaš srečo. Pri mojem Hyundaju je bil ocenjen domet kar pravi. Ko je še 50 km do konca ti neha kazat, kolikšen je še domet. Ampak, ko sem jih naredil 60, mi je avto crknil in čav miki. Klical soseda, da mi pripelje kantico bencina. Tega se jaz ne grem več Aja, lučka je seveda že nekaj časa gorela
kow ::
Ja, ti dometi so predvsem problem, ce vozis avto, ki ni tvoj oz. ga ne poznas. Prisezem, da pri mojem skoraj do litra natacno uganim, koliko bom natankal.
jernejl ::
Lucka se je pa itak vedno prizgala 100x prehitro in sem jo popolnoma ignoriral. Vedno ko tankam napolnim do konca in resetiram stevec in o tankanju razmisljam, ko gre range preko 700km. Drzi pa, da revezi verjetno ne tankajo vedno do konca in tak sistem ne bi deloval.
Prazen rezervoar povzroča škodo - voziti "na hlape" ni ravno blagodejno za motor.
a_borlak ::
Skratka, če zaključimo, ko pride števec dosega na 0km pri EV, je uradno konec vožnje. Neuradno pa lahko Tesla skače do neba ali da ven popravek, ki bo kazal več zaradi bruto kapacitete baterije.
kow ::
Skratka, če zaključimo, ko pride števec dosega na 0km pri EV, je uradno konec vožnje. Neuradno pa lahko Tesla skače do neba ali da ven popravek, ki bo kazal več zaradi bruto kapacitete baterije.
Po Edmundsu je uradno konec voznje, ko je na stevcu 10 milj . Tudi, ce prides na 0, bos nekaj kilometrov se vedno lahko vozil. Da bos ostal s praznim avtomobilom se zdi malo verjetno, bolj verjetno pa je, da bos izgubil ogromno casa, ko bos polnil na najbliznji vticnici, ce v blizini ni delujocega hitrega polnilca. In bos raje kar poklical vleko.
Gregor P ::
Itak, da ni Tesla&co.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Mike_Rotch ::
WhiteAngel ::
Mike_Rotch je izjavil:
Glede na ta video je Kia e-Niro daleč najbolj optimalen nakup :).
Kako si prišel do tega zaključka? Samo na podlagi dosega?
Verjetno price/performance. št. prevoženih kilometrov brez polnjenja / nabavna cena vozila.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: WhiteAngel ()
Mike_Rotch ::
Če je to edini kriterij, imaš na trgu verjetno tudi kaj boljšega (Twingo, nova Dacia Spring, verjetno še kaj).
Sicer pa je smiselno primerjati tudi kaj drugega, ko kupuješ avto. Npr. Tesla 3 je sicer 7400 eur dražja, ampak dobiš za ta denar bistveno večji avto in hitrejši avto z določenimi prednostmi, ki jih pri Kiji ne dobiš.
Odvisno kaj pričakuješ od avta, a ne?
Sicer pa je smiselno primerjati tudi kaj drugega, ko kupuješ avto. Npr. Tesla 3 je sicer 7400 eur dražja, ampak dobiš za ta denar bistveno večji avto in hitrejši avto z določenimi prednostmi, ki jih pri Kiji ne dobiš.
Odvisno kaj pričakuješ od avta, a ne?
Mikrohard ::
e-Niro je bolj prostoren od Tesle 3. Je pa počasnejši, ima počasnejše polnjenje, manj fancy infotainment, itd. Noben avto ni idealen... vsak ima svoje prednosti in slabosti. Zato se mora vsak zase odločiti. Glavna slabost Tesle je to, da ima na voljo samo 4 modele, od katerih je (pri nas) najcenejši 46k€. Gledam cene brez subvencije.
Gregor P ::
Pa še vedno je tu vprašanje servisiranja in rezervnih delov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Pa v Evropi imajo samo 3 modele. Y ne prodajajo. Odlocili so se prioritetno za kitajski trg.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
MrStein ::
Tvoj kazalec na ICEju je odvisen od visine plovca in ko je visina plovca na minimumu ti kaze kazalec 0. V casih lahko kak kazalec zleze se malenkost pod niclo odvisno od oblike tanka in kako je plovec (al pa kaksni drugi senzoriji) postavljen v rezervoarju.
Digitalna verzija tega kazalca ima tam 10 pozicij in že zaradi tega pogrešek ranga 10%. (analogni ni nič bolj natančen)
"Pod ničlo" eni ne gredo preprosto zato, ker je mehanska ovira pod kazalcem. Drugi pa gredo. Odvisno koliko napake imajo.
Dlakocepite dlako, ki jo nima smisla dlakocepiti.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
gile ::
Dovolite še meni...
Prej pri ICE sem ob vžigu lučke za gorivo iz izkušenj vedel, da imam še za blizu 100km dosega. Po nakupu egolfa sem se na začetku tresel vsakič, ko je kazalec prišel na rdečo. Po enem letu sem se iz istih izkušenj z egolfom navadil, da je dosega pač toliko, kolikor kaže. Ko je polna baterija doseg sicer mal varira glede na način vožnje, bolj ko pa gre proti prazni bateriji, bolj je GOM natančen. Tako da, če imam cilj čez 50km, dosega mi kaže 51km, vem da bom prišel do cilja. Tako sem že 2x prišel do cilja z 1% baterije in zgolj nekaj km dosega. Brez, da bi se tresel, ker sem se pač iz izkušenj naučil, kako gre to pri EV. Pa tukaj govorim o egolfu s svojih mizernih 200km dosega (kar je meni sicer dovolj in mi uspe polnit baterijo na za njo najbolj ugodnih 20-80%, ampak vsake toliko pa pride do kakšne nepredvidljive situacije).
Disclaimer: po dobrem letu lastništva in 30k prevoženih km še nisem obstal s prazno baterijo.
Prej pri ICE sem ob vžigu lučke za gorivo iz izkušenj vedel, da imam še za blizu 100km dosega. Po nakupu egolfa sem se na začetku tresel vsakič, ko je kazalec prišel na rdečo. Po enem letu sem se iz istih izkušenj z egolfom navadil, da je dosega pač toliko, kolikor kaže. Ko je polna baterija doseg sicer mal varira glede na način vožnje, bolj ko pa gre proti prazni bateriji, bolj je GOM natančen. Tako da, če imam cilj čez 50km, dosega mi kaže 51km, vem da bom prišel do cilja. Tako sem že 2x prišel do cilja z 1% baterije in zgolj nekaj km dosega. Brez, da bi se tresel, ker sem se pač iz izkušenj naučil, kako gre to pri EV. Pa tukaj govorim o egolfu s svojih mizernih 200km dosega (kar je meni sicer dovolj in mi uspe polnit baterijo na za njo najbolj ugodnih 20-80%, ampak vsake toliko pa pride do kakšne nepredvidljive situacije).
Disclaimer: po dobrem letu lastništva in 30k prevoženih km še nisem obstal s prazno baterijo.
Mike_Rotch ::
kow ::
Dovolite še meni...
Prej pri ICE sem ob vžigu lučke za gorivo iz izkušenj vedel, da imam še za blizu 100km dosega. Po nakupu egolfa sem se na začetku tresel vsakič, ko je kazalec prišel na rdečo. Po enem letu sem se iz istih izkušenj z egolfom navadil, da je dosega pač toliko, kolikor kaže. Ko je polna baterija doseg sicer mal varira glede na način vožnje, bolj ko pa gre proti prazni bateriji, bolj je GOM natančen. Tako da, če imam cilj čez 50km, dosega mi kaže 51km, vem da bom prišel do cilja. Tako sem že 2x prišel do cilja z 1% baterije in zgolj nekaj km dosega. Brez, da bi se tresel, ker sem se pač iz izkušenj naučil, kako gre to pri EV. Pa tukaj govorim o egolfu s svojih mizernih 200km dosega (kar je meni sicer dovolj in mi uspe polnit baterijo na za njo najbolj ugodnih 20-80%, ampak vsake toliko pa pride do kakšne nepredvidljive situacije).
Disclaimer: po dobrem letu lastništva in 30k prevoženih km še nisem obstal s prazno baterijo.
Vsi problemi bi bili zlahka reseni, ce proizvajalci ne bi skrivali bufferjev ipd. Da bi prikazali dejanske podatke oz. stevilo kwh.
Po eni sezoni voznje, bi vozniki intuitivno razumeli kaksen je dejanski range ob razlicnih rezimih voznje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
RoccoC ::
Mike_Rotch je izjavil:
Pa še skupaj so narejeni tako in s takšnimi materiali, da za 60k buh pomahaj...
Kdaj si pa nazadnje od blizu videl Teslo?
Sem jo vozil t3 performance cca 1 mesec nazaj par ur. Če so ti to dobri materiali in dobro narejen avto za 60k imaš pa obupna merila in evropskega avta za vsaj 40k od blizu še videl nisi...
kow ::
ID3 in Niro imata veliko boljse materiale? ID3 na TV-ju zgleda bolj ubogo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
RoccoC ::
Id3 stane precej manj, materiali so precej slabi, je pa občutek solidnosti vseeno boljši kot pri t3. Id4 je pa v materialih za klaso višje. Pejt pogledat sam v Alejo. Sem bil blizu nakupa t3, me je pa res zelo razočarala zadeva. Da v ravni liniji leti kot sneta sekira meni pač ni najpomembnejše pri avtu.
kow ::
Da ID3 stane precej manj, sem skepticen. Realno bos lahko cene primerjal sele, ko VW ID3 v vecjih kolicinah prodajal v ZDA. Kar je verjetno nikoli.
Ko se bosta ID4 in model Y, oba prodajal na obeh trgih - bos videl realno stanje. Zaenkrat se VW in Tesla niti se nista uspela udariti, ker se jim trgi ne prekrivajo kaj veliko.
Ko se bosta ID4 in model Y, oba prodajal na obeh trgih - bos videl realno stanje. Zaenkrat se VW in Tesla niti se nista uspela udariti, ker se jim trgi ne prekrivajo kaj veliko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Mike_Rotch ::
Sem jo vozil t3 performance cca 1 mesec nazaj par ur. Če so ti to dobri materiali in dobro narejen avto za 60k imaš pa obupna merila in evropskega avta za vsaj 40k od blizu še videl nisi...
Koliko staro? Sicer tudi prvi letniki niso bili ravno zanič, ampak se pa kvaliteta izdelave spreminja na boljše praktično iz meseca v mesec.
Imam izkušnje s T3LR 2019, pa nisem opazil kakšnih hujših napak. Tudi materiali se mi ne zdijo slabi. Usnje pa plastika, nič bistveno drugače kot pri drugih avtomobilih v tem rangu. Kaj točno te tako zelo moti?
btw, sicer vozim bmwja in toyoto.
codeMonkey ::
Ko se bosta ID4 in model Y, oba prodajal na obeh trgih - bos videl realno stanje. Zaenkrat se VW in Tesla niti se nista uspela udariti, ker se jim trgi ne prekrivajo kaj veliko.
Pocasi se zacenja, Kitajska je prvi tak trg. Me je malo zanimalo in zgleda se je ID.4 Crozz zacel prodajati prejsnji mesec, ko naj bi prodali prvih 180 vozil (napram 4630 za model Y): https://carsalesbase.com/china-car-sale...
RoccoC ::
Vozil sem povsem novega, testnega 2021. Ne vem kako si skeptičen glede tega da je id3 precej cenej? Govorim o ceni za katero lahko danes pri nas kupiš id3 ali t3.
Mike_Rotch ::
No, glede materialov in izdelave se očitno ne strinjava. Sigurno obstajajo avtomobili, ki so v tem pogledu boljši. EVja sicer ne poznam nobenega ampak tale tvoja izjava je precej mimo: "Pa še skupaj so narejeni tako in s takšnimi materiali, da za 60k buh pomahaj..."
Glede primerjave z id3 si pa napačnemu odgovarjal. Nimam pojma koliko stane id3 ampak bi pričakoval, da manj kot večja, veliko hitreja in bolj napredna Tesla 3.
Glede primerjave z id3 si pa napačnemu odgovarjal. Nimam pojma koliko stane id3 ampak bi pričakoval, da manj kot večja, veliko hitreja in bolj napredna Tesla 3.
BigWhale ::
Vsi problemi bi bili zlahka reseni, ce proizvajalci ne bi skrivali bufferjev ipd. Da bi prikazali dejanske podatke oz. stevilo kwh.
Po eni sezoni voznje, bi vozniki intuitivno razumeli kaksen je dejanski range ob razlicnih rezimih voznje.
Ne, pri nuli je pac konec voznje. Takrat se vklopi turtle mode. Kolk dalec se pripeljes v turtle mode je povsem nepomembno. Ce se ti to zgodi na avtocesti se moras ustaviti in ne smes nadaljevati voznje, ker si v prekrsku.
a_borlak ::
Pri VWjih je baje želvak do 50km/h, ja, si v prekršku na AC. Sicer pa, zaenkrat še nikoli prišel pod 10%, upam, da tudi v prihodnje. Včeraj sem si vzel 10 minut časa, skočil v trgovino, na srednje hitri polnilnici dodal 30km in se mirno odpeljal domov brez vseh težav.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: a_borlak ()
</head> ::
Mike_Rotch je izjavil:
No, glede materialov in izdelave se očitno ne strinjava. Sigurno obstajajo avtomobili, ki so v tem pogledu boljši. EVja sicer ne poznam nobenega.
BMW i3 :)
kow ::
Vozil sem povsem novega, testnega 2021. Ne vem kako si skeptičen glede tega da je id3 precej cenej? Govorim o ceni za katero lahko danes pri nas kupiš id3 ali t3.
ID3 je 50k evrov. Tako mi pise na volkswagenovi strani. Razen, ce ti primerjas trojko z ID3 z manjso baterijo, kar pa verjetno ni smiselno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Mikrohard ::
58kWh baterija se začne pri 37.5kEUR. Ti gledaš ceno z max opremo. 45kWh baterija se začne pri 35kEUR. 77kWh baterija pa pri 48.5kEUR. Vse ceneje kot Tesle s primerljivim dosegom.
PS: cene brez subvencije.
PS: cene brez subvencije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
c3p0 ::
kow ::
58kWh baterija se začne pri 37.5kEUR. Ti gledaš ceno z max opremo. 45kWh baterija se začne pri 35kEUR. 77kWh baterija pa pri 46.5kEUR. Vse ceneje kot Tesle s primerljivim dosegom.
PS: cene brez subvencije.
No, sej. 46.5k EUR. Ko dodas se toplotno crpalko si ze cez 48k. Ok, priznam, ni 50k, ampak 48k.
To je bila tudi moja poanta. Da ID3 ni veliko cenejsi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
TheBlueOne ::
VW ze ve kaj pocne. 2020 je menda potrojil stevilo prodanih EVjev v primerjavi z 2019, kar nanese na ca. polovico tega, kar je prodala Tesla. Pa tu so menda samo VW, Audi, Porsche. Letos pa bo verjtno se dosti vec, ker pridejo se Skode, Seati, Id4 in ne vem kaj se.
kow ::
Tudi Tesla ve kaj pocne. Oboji mocno povecujejo proizvodnjo. Ampak percepcija manj informiranega je, da bodo Nemci - ko zelijo - zlahka sesuli konkurenco. Naivno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
TheBlueOne ::
Eh o sesutjo konkurence razmisljajo samo neki Fanboyi. Podjetja niso tako skregana, kot njihovi privrzenci. Pac VW bo verjetno v nekaj letih prodal dosti vec EVjev kot Tesla.