» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
899 / 1189
»»

J.McLane ::

Pa saj tudi če prej prodaš za dražji avto (EV) tudi več dobiš. Zato nima nobene veze računat po koliko km dobiš razliko v nakupni ceni, če avto prej prodaš bo pač tisti naprej lovil to razliko, saj bo tudi tak rabljen avto dražji, kot nek bencinar. Ali pa če narediš prej totalko, saj ti zavarovalnica povrne glede na nakupno ceno avta, kar pomeni da boš pri EV dobil več od zavarovalnice kot pri ICE.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Si tisti, za katerim se dela kolona in mu vsi trobijo, on pa jih pozdravlja, ker misli, da so impresionirani nad vozilom.


Ne verjamem, da ima avto takega kova. :)

Janez36 ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Si tisti, za katerim se dela kolona in mu vsi trobijo, on pa jih pozdravlja, ker misli, da so impresionirani nad vozilom.


Ne nisem. Z EV-ji voziš normalno kot si prej dizla, kar ti bo povedal vsak lastnik Ev-ja. :)

TheBlueOne ::

J.McLane je izjavil:

Pa saj tudi če prej prodaš za dražji avto (EV) tudi več dobiš. Zato nima nobene veze računat po koliko km dobiš razliko v nakupni ceni, če avto prej prodaš bo pač tisti naprej lovil to razliko, saj bo tudi tak rabljen avto dražji, kot nek bencinar. Ali pa če narediš prej totalko, saj ti zavarovalnica povrne glede na nakupno ceno avta, kar pomeni da boš pri EV dobil več od zavarovalnice kot pri ICE.


Padec cene je ocitno vecji. Pravijo tudi na EV fansitu. Tebe zanima predvsem ta podatek.

Za popravilo ne bos dobil vec, ker placajo popravilo alpa pa ti skesirajo nekaj manj. Samo ce bo totalka bo vec ampak bo izguba v ceni se vedno vecja, ker ne dobis izpalcanega novega avta. Sej se bos srecal s temi zadevami, ko bos enkrat kaj dosti na cesti.

J.McLane ::

Pri totalki te nategnejo (za EV ali ICE), to je jasno, ampak pri EV boš še vedno dobil ven več, ker je avto v osnovi dražji.

Ta padec cene EV je zelo zamegljen, ker velikokrat ni upoštevana subvencija, drugo je Tesla, ker je jasno da katerokoli avto za 80k EUR ne bo v % držal cene tako kot en Clio za 10k EUR....
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

J.McLane ::

BW je dve leti nazaj kupil Leafa N-Connecta + ProPilot za 28k €, po nekem srednji oceni 2 leti star avto izgubi 30%. Torej bi moral dobiti 2 leti starega Leafa za 20k €.

Evo izvoli, spot on:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

J.McLane je izjavil:

BW je dve leti nazaj kupil Leafa N-Connecta + ProPilot za 28k €, po nekem srednji oceni 2 leti star avto izgubi 30%. Torej bi moral dobiti 2 leti starega Leafa za 20k €.

Evo izvoli, spot on:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear...


Ce se ti poglej se koliko je izgubil ekvivalenten Clio. :)

J.McLane ::

Daj ti podatek za enega Golfa 2018, ki je veliko bolj primerljiv Leafu. Pa daj znano nakupno ceno in znano opremo, da bomo lahko dobili ekvivalent rabljenega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

Tezko, pri Golfu se je zamenjal model. To takoj padejo cene bolj. Leaf pa je v trenutni obliki menda od 2017.

DamijanD ::

Spock a prav vidim? EV karavan :)

Spock83 ::

Jp. Za tega navijam, da pride čim prej. Bo dober za mojega fotra. Edino ang GUI mu lahko povzroča težave.

mn ::

Mimogrede Spock in BigWhale, pa seveda tudi ostali z električnimi avti. Koliko vas stane kasko?

Kar se pa tiče teh MG vozil, kaj vas ne skrbi manjko servisne mreže? Kje se bo dobilo rezervne dele?

DamijanD ::

Vmes sem pa naletel na id.3 1000km test.
Rezultat 10h30m ga postavlja ob bok M3 SR+ (po Bjornu).

BigWhale ::

mn je izjavil:

Mimogrede Spock in BigWhale, pa seveda tudi ostali z električnimi avti. Koliko vas stane kasko?


Kasko gre itak vedno na vrednost vozila. Full kasko za Leafa 2018 model, N-Connecta oprema + ProPilot + kovinska barva, je ~700 EUR, ce imas polni bonus. Pri prvi registraciji placas se tablice, ki so pa cca 40 EUR. Cestnine potem ni vec.

</head> ::

DamijanD je izjavil:

Vmes sem pa naletel na id.3 1000km test.
Rezultat 10h30m ga postavlja ob bok M3 SR+ (po Bjornu).

Kar ni odlično, glede na to da ima večjo baterijo. Očitno ga tepe to, da ima visoko porabo in da se počasneje polni.

Res mi ne gre v glavo, zakaj ima ID.3 tako slab izkoristek. Več sem pričakoval od avta, ki šele pride ven.
Moj i3 ima v vseh pogojih 5%-10% manjšo porabo od ID.3, pa je 8 let stara platforma. Pa i3 je daleč od neke aerodinamike...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: </head> ()

Gone ::

Pa dobr o čem ti to? Po specih ima ID3 58kWh, T3 sr plus pa 55. Gre za 5% razlike, pa še veliko jih špekulira, da Tesla dovoljuje da se baterija bolj napolni in bolj sprazni kot pri VW. Folk pa tule sanja da je Tesla pri baterijah 20 let pred VW in ostalimi. i3 pa rešuje teža, napredka pri pogonih pa ni glih revolucionarnega.

</head> ::

ID3 58kWh usable, 62kWh total
T3 SR+ 47kWh usable, 50kWh total.

Ja, praktično isto. Al jaz česa ne razumem?

Spet klasična slo-tech napadalnost.
Nisem pro-tesla, prav tako nisem anti-VW. Še pro-BMW nisem, mi je pa i3 zelo všeč. Zarad mene bi ga lahko delal citroen, pa bi mi bil še bolj všeč.

ID3 ima visoko porabo. VSI ki so ga peljali na testno vožnjo so poročali, da so imeli veliko večjo porabo, kot s svojim EV na isti trasi. Praktično 20kWh na mešani vožnji, kar se meni zdi slabo. Z mojim i3 redko pridem čez 14kWh/100km.

Vidim da so teže telih VW res konkretne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: </head> ()

lay2er ::

Bolje napadalnost kot neinformiranost. SR+ ima 54,5 kwh usable battery. Uradni dokumenti:

https://iaspub.epa.gov/otaqpub/display_...

</head> ::

Ha, se opravičujem. Tule sem gledal: https://ev-database.org/car/1177/Tesla-...
Niti ne vem a je podatek napačen al sem napačen model gledal.
Ima pa bjorn v tabeli za teslo napisan 49kWh usable. Tko da itak nimam pojma. Bi bilo fajn, če se te podatki standardizirajo.


Po tem razlika ni tako velika. Vztrajam pa pri tem, da sem razočaran nad ID.3 porabo. Pa sem se ful veselil te platforme.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: </head> ()

roCkY ::

a_borlak je izjavil:

MG ZS EV je pri nas 25 oz 27k s subvencijo. Kar se tiče resnih preizkusov jih skrivajo kot kača noge, sicer pa avto je spodobno narejen, poraba je sicer višja, a če lahko izbiram med njim in Kono za isto ceno, ne bi preveč razmišljal, Kona kljub malo manjši bateriji. Lahko pa da se motim, da je ZS EV na koncu dneva boljša izbira.

Bjorn se je čist lepo peljal prek Tajske (praktično brez hitrih polnilnic) in na Nordcap iz Osla. Čist soliden avto za tistega, ki vidi smisel v nabavi EV in mu je doseg znotraj tedenskih potreb - polnenje doma in mu seveda ustreza skočit na prvi vagon.
Pač avto na lignit za zmerno ceno za tiste, ki jim nafta smrdi.

BigWhale ::

Ta 1000km test je neumnost, ki je mogoce zabavna za pogledat na YT. Dejte ze enkrat dojet, da iz Lj do Izole ni 1000km. :> Ja, tisti, ki mu je zivljenskega pomena, da 1000km prevozi v desetih urah, pac ne bo sel kupit ID.3. Ostalih 97% ljudi pa se ne bo sekiralo, ce bodo stali pol ure dlje, ker bi tako ali tako stali. Ce se bodo ze vozili 1000km, vecina se ne bo.

Tle mamo pa zgleda forum poln folka, ki z golazem v tupperware posodi hodi na Dunaj na kavo vsaj trikrat na teden.

roCkY ::

hruske je izjavil:

Če gledam skupni znesek položnice glede na porabljenih kilovatnih ur, potem ...
... me pri Elektro energija trenutno stane 19.7 centa/kWh,
... bi me pri Gen-I prišlo 17.5 centa/kWh.

Čeprav na položnici piše, da je neto cena energije 8 centov, je bruto centa znatno višja (ampak še vedno cenejša od toksičnih tekočin).

Jap lignit zgori v rožice!

roCkY ::

BigWhale je izjavil:

Ta 1000km test je neumnost, ki je mogoce zabavna za pogledat na YT. Dejte ze enkrat dojet, da iz Lj do Izole ni 1000km. :> Ja, tisti, ki mu je zivljenskega pomena, da 1000km prevozi v desetih urah, pac ne bo sel kupit ID.3. Ostalih 97% ljudi pa se ne bo sekiralo, ce bodo stali pol ure dlje, ker bi tako ali tako stali. Ce se bodo ze vozili 1000km, vecina se ne bo.

Tle mamo pa zgleda forum poln folka, ki z golazem v tupperware posodi hodi na Dunaj na kavo vsaj trikrat na teden.

1000 km test je neumnost za nas v SLO.
Ampak pod črto pa ti pove kolk časa boš rabil tistih nekajkrat, ko greš v letu - kakor kdo - prek EU ali morda prek Balkana, na jug IT v Španijo,.... Dejstvo je, da se z EV da normalno potovat z malo manjšo povprečno hitrostjo kot z ICE in z nekaj planiranja. nerodno pa je, če ti vsak tedenen pri kaki turi zmanjka za par 10 km in se moraš zato cjazit oz iskat polnilnico, ki jih zaenkrat še ni na vsakem vogalu. pa še prišparaš nič, kar je bojda glavna prednost EV glede na zadnje debate.

pegasus ::

Nekajkrat, ko greš ... lepo povedano. Tudi lepo demonstrira, da smo ljudje nagnjeni k optimizaciji za napačne scenarije. Optimizirati je treba za najbolj pogost scenarij, torej vsakodnevno cijazenje naokrog, ne pa za robne pogoje ("kofe u berlinu").

BigWhale ::

Premature optimization is a mother of all fuckups.

In optimizirat nakup avtomobila za to, da mos mogoce enkrat na leto sel v Spanijo, je debilizem. S 40kWh Leafom prides iz Maribora na otok Vir v dobrih petih urah. Stestirano letos. Vmes polnis dvakrat po pol ure. Ni optimalno, ni pa nobena katastrofa.

IL_DIAVOLO ::

Torej kupovati EV-ja, ker sem 5x na leto v centru mesta, nima smisla.

Hvala, sem bil v dilemi.

Zimonem ::

BigWhale je izjavil:

Premature optimization is a mother of all fuckups.

In optimizirat nakup avtomobila za to, da mos mogoce enkrat na leto sel v Spanijo, je debilizem. S 40kWh Leafom prides iz Maribora na otok Vir v dobrih petih urah. Stestirano letos. Vmes polnis dvakrat po pol ure. Ni optimalno, ni pa nobena katastrofa.

U bistvu je katastrofa za potovanja. Ampak , se da povsem normalno rentat avtomobil za tisti cajt. Ravno tako kot ne voziš kombija, ker enkrat na dve leti prepelješ kako omaro. Kakšen razpon voženj ima kdo je pa stvar katero mora vsak sam dat na papir. Meni bi Kangoo ZE pokril prek 90% potreb. Kar je pa že za razmislit.

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:

Premature optimization is a mother of all fuckups.

In optimizirat nakup avtomobila za to, da mos mogoce enkrat na leto sel v Spanijo, je debilizem. S 40kWh Leafom prides iz Maribora na otok Vir v dobrih petih urah. Stestirano letos. Vmes polnis dvakrat po pol ure. Ni optimalno, ni pa nobena katastrofa.


Si imel na Viru kje za polniti, ali si moral v Zadar? Glede na to da je bil cel otok na crno pozidan... (kot mulc sem 25 let nazaj tam prezivljal poletja)

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Vir je v veliki vecini zdaj pozidan in elektrificiran. :) Polnilnice pa afaik ni nobene.

m0LN4r ::

Jaz imam za youtube klike tudi 3 litre porabe in 1500km dosega



Slika je samo za to, da ne bo kdo rekel pics or it didnt happen.

Polek tega se nisem ukvarjal z tankanjem ama nista. Niti doma, niti na poti. Tankal sem pa v avstriji nazadnje nekaj tednov nazaj za 90 centov, avto pa stane mank kot Corsa-E
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: </head> ()

facepalm ::

Zimonem je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Premature optimization is a mother of all fuckups.

In optimizirat nakup avtomobila za to, da mos mogoce enkrat na leto sel v Spanijo, je debilizem. S 40kWh Leafom prides iz Maribora na otok Vir v dobrih petih urah. Stestirano letos. Vmes polnis dvakrat po pol ure. Ni optimalno, ni pa nobena katastrofa.

U bistvu je katastrofa za potovanja. Ampak , se da povsem normalno rentat avtomobil za tisti cajt. Ravno tako kot ne voziš kombija, ker enkrat na dve leti prepelješ kako omaro. Kakšen razpon voženj ima kdo je pa stvar katero mora vsak sam dat na papir. Meni bi Kangoo ZE pokril prek 90% potreb. Kar je pa že za razmislit.


Meni se zdi v redu to, da si se prisiljen ustavit na cca 4h ter se odpocit za pol urce. Skoraj tako kot morajo to poceti vozniki vozil s tahografom.

Zimonem ::

Na dve ure po pol ure , to skupaj znese pet ur, pač ni za potovanje pa saj je rekel da nebi šel v španijo.btja vzameš rentacar ali letalo.

Okapi ::

facepalm je izjavil:

Meni se zdi v redu to, da si se prisiljen ustavit na cca 4h ter se odpocit za pol urce. Skoraj tako kot morajo to poceti vozniki vozil s tahografom.

Problem je, ker polnilnice niso tako na gosto posejane, da bi se lahko ustavil kar kjerkoli. Se pravi takrat, ko bi ti pavza prav prišla. In se moraš potem temu prilagajati, ustavit, ko te še ne tišči na wc, potem pa še enkrat, ko te. Skratka, ena komplikacija več, ki se marsikomu ne zdi vredna denarja (oziroma prihranka).

Sploh, ker pri avtih nihče, razen mogoče taksistov, ne dela natančnih izračunov. Kot so že pred mano ugotovili, pogosto je bolj smiselno za 2-3x letno, ko greš na morje, smučanje in še kam dlje, najeti avto, kot pa samo zaradi teh 2-3 poti letno kupovati večji in dražji avto.

</head> ::

Ko enkrat voziš EV ugotoviš, da te problemi niso tako težki. Po tem vidiš, da ga ni lepšega, kot zjutraj se usest v topel nafilan avto in se odpeljat v službo.

Range anxiety se na forumih potencira v neko paranojo. Folk misli, da vozniki EV vsakodnevno doživljamo živčne zlome zaradi tega.
Jaz imam i3 z 200km dometa, pa sem bolj pomirjen kot sem bil z bencincem s 700km dometa. Zato, ker je avto večinoma poln. Vedno lahko na telefonu preverim, če ga slučajno rabim vštekat. Vštekam ga v 20 sekundah. S kavča, nazaj na kavč.
Pri bencincu sem bil dostikrat v situaciji "ne da se mi dons na pumpi ustavit", naslednji dan pa "hm... a bom prišel do šihta, al moram vmes tankat?".

Je kul občutek, ko pozabiš zakaj bencinski servisi obstajajo. Ko pomisliš... a res rabimo to ogabno rdečo pumpo vsake 3 kilometre...

Ja, ko pa pride čas za road trip se pa odločiš - gremo s prvim avtom al s smrdljivim, glasnim, tresočim bencinarjem? Pač odvisno od razdalje, časovnih omejitev in potnikov/prtljage. Jaz še nekaj časa mislim road tripe do 2000km delat z i3. Bo pa enkrat verjetno življenje drugačno in bo potreba po večjem avtu. Mogoče bodo takrat že EV karavani...

Fora je: Imaš primarni avto in se odločiš, da bi drugi avto lahko bil električen.
In ti čez pol leta bencinar ribne na parkingu, ker ga pol leta tudi vžgal nisi. Pa z ženo se kregata, kdo bo "tisto smrdljivo kravo" peljal na šiht, ko slučajno rabita vsak svoj avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: </head> ()

Spock83 ::

Big kaj je bilo tako spornega da si brisal moj post o dometu in pri težavah /netežavah pri iskanju polnilnic?

</head> ::

Janez/Caffeine se je tako raztrosil, da je banhammer malo bolj na široko zapel :D
Smešno je samo, da najbolj nekoherenten post od Janeza vseeno ostane :)

jernejl ::

</head> je izjavil:

Ko pomisliš... a res rabimo to ogabno rdečo pumpo vsake 3 kilometre...

A polnilnice za vse EV dopustnike, ki bodo romali iz nemčije na jadran, bodo drugačne barve? Jih bo potrebnih manj in bodo manjše, ker se EV-ji ne polnijo tako pogosto in tako počasi kot ICE?

gremo s prvim avtom al s smrdljivim, glasnim, tresočim bencinarjem?
Če primerjaš avte primerljivega ranga in starosti, je to čisto pretiravanje.
- če je TEŠ dovolj daleč, potem res lahko uživaš v iluziji, da je en avto čist, drug pa smrdljiv;
- bencinar je pri pospeševanju res glasnejši, sicer pa so vzroki za hrup v kabini še marsikje drugje kot zgolj v motorju, in električar je lahko tudi hrupnejši, če ima denimo slabše podvozje, gume in je slabše izoliran;
- moj bencinar je v mirovanju toliko tresoč, da moram pogledati na obratomer, da vidim, ali motor teče ali ga je avtomatika ustavila; med samo vožnjo pa so vzroki za tresenje še marsikje drugje kot zgolj v motorju, in električar je lahko tudi bolj tresoč od bencinarja.
No, če primerjaš novega EV s 30 let staro Zastavo, potem se omenjene razlike najbrž res čutijo.

</head> ::

Dude, chill. Nisem te žalil. Pišuka je cel s-t občutljiv. Furaj ti kar češ. Boli me k*rac. Imam jaz tudi bencinarje, že 20 let. Chill.

In ja: EV ni idealna rešitev vseh problemov človeštva. Ampak če meni kdo lahko z resnim izrazom na obrazu pove, da se njemu zdi najbolj smiseln način transporta, da imaš tristo kilski agregat, ki 20krat na sekundo eksplodira prdce mrtvih dinozavrov in zgnit mah v nekem zaporedju, da drka neke bate, ki potem to blazno neučinkovito pretvorijo v vrtenje, za katerega rabiš kompleksen menjalnik, da zadeva sploh lahko funkcionira. Zraven dodaš še sklope in podobno. Vse probleme s hlajenjem, zvočno izolacijo, vibracijami in vsem. Pozabi sploh da delamo čudeže, da bi izpusti bili manj smrdljivi in strupeni.
Če se komu to zdi idealna rešitev... Kul. Ampak ste v napačnem threadu.

jernejl ::

Če mora kdo čilat, si to ti, ker se ti zdi, da vse tisto, v kar nisi zaljubljen, smrdi, se trese in rožlja, medtem ko tvoja ljubezen tega ne počne.
Treba je pač biti objektiven in povedati, da tudi EVji smrdijo, se tresejo in rožljajo. Neslišnega avtomobila, ki ne bi tresel in onesnaževal okolja, pač še nismo videli.

</head> je izjavil:

Ampak če meni kdo lahko z resnim izrazom na obrazu pove, da se njemu zdi najbolj smiseln način transporta, da imaš tristo kilski agregat, ki 20krat na sekundo eksplodira prdce mrtvih dinozavrov in zgnit mah v nekem zaporedju
Potem tudi petsto kilska baterija, ki se polni s kurjenjem premoga, ni najbolj smiseln način transporta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

</head> ::

Hehe, OK.

kow ::

Tesla spet all in. Lepo. Skoda k Musk ni raje pustil tistemu tipu zraven, da govori sam... njegovo "jecljanje" nima nobene dodane vrednosti.
Ce jim vsaj priblizno uspejo plani z novo baterijo in njihovo proizvodnjo linijo, bo cena baterij padla precej pod 100$ za kWh. Sploh, ker izgleda da bodo na "pack levelu" se dodatni prihranki.

Kolikor sem stekal, bi linija bi morala delati do konca 2021, ker do takrat so obljubili izboljsan model S.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Ja, počasen napredek, 10, 15 procentov pri gostoti, 15, 20 pri ceni, in čez par let spet. Nobene nove baterije ne bo v velikosti škatle za čevlje in s ceno 300 dolarjev, da bi je bilo vredno čakat. Je treba kar začet delat s tem kar je.

kow ::

Meni se zdi ravno obratno, ce seveda ne nakladajo prevec. Prihranki pri "gostoti proizvodnje" se slisijo neverjetni.

Utk ::

Katera cifra se ti zdi neverjetna?

kow ::

10Gwh linija v Fremontu.

kow ::

Ce se prav spomnim, so na zacetku rekli za Nevado, da bo tovarna proizvajala 50Gwh do leta 2018. Smo 2 leti kasneje, pa so cirka pri 40Gwh. Zdi se, da bodo cifro dosegli naslednje leto, torej 3 leta kasneje kot je bil plan.

Tudi, ce so za novo linijo pretiravali za 2x, je to velik napredek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mikrohard ::

V bistvu trenutno nimajo nič konkretnega. Samo obljube, kaj naj bi imeli čez tri leta. In prepričanje, da konkurenca ne bo mogla slediti razvoju. Ne spremeni pa dejstva, da jih "konkurenca" (v narekovajih zato, ker avti niso v istem rangu) cenovno prehiteva po levi in desni. Teslin problem (zaenkrat) še vedno ostaja, da nimajo cenovno dostopnega avta za širše množice (česar se tudi sami zavedajo). Kaj bo čez tri leta pa mene danes, ko bi rad kupil nov avto, ne zanima. Lahko pa danes naročiš ultra drag Model S, ki bo dostavljen konec naslednjega leta... wau.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

kow ::

"Few understand". Pred 4 leti si lahko na tem forumu bral, da nimajo nic, eno majhno tovarno v Fremontu. Ce jim uspe 50%, kar so napovedali, jih ostali niso prehiteli.
Ce jim uspe 75%, so ostali v velikih tezav. Ce jim uspe blizu 100%, je vecina proizvajalcev propadla.

J.McLane ::

Tale slika najlepše povzame kaj naj bi bila glavna konkurenčna prednost Teslinih baterij:
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

kow ::

Koliko avtomobilov je 1Twh? 10^12/10^5 => 10^7
««
899 / 1189
»»