» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
900 / 1141
»»

J.McLane ::

Še strategija kar se sestave katod tiče:


Glede na tole lahko sklepamo da gredo bolj proti manganu in stran od kobalta, cilj je pa kot kaže samo nikelj.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mikrohard ::

kow je izjavil:

"Few understand". Pred 4 leti si lahko na tem forumu bral, da nimajo nic, eno majhno tovarno v Fremontu. Ce jim uspe 50%, kar so napovedali, jih ostali niso prehiteli.
Ce jim uspe 75%, so ostali v velikih tezav. Ce jim uspe blizu 100%, je vecina proizvajalcev propadla.

Pač... ti gledaš na situacijo iz vidika investitorja (ali fana). Jaz pa iz vidika nekoga, ki kupuje avto. Jaz bi rad long range EV za trenutno ceno standard range... in to v roku pol leta. Pa mi je vseeno, ali bo to Tesla, ali kaj tretjega. To, da napovedujejo drastične pocenitve v roku treh let, me kvečjem odvrača od nakupa EV-ja danes.

kow ::

Tega ne bos dobil od nobenega proizvajalca. Jaz pa bi rad 10x mocnejsi "mobitel" za isto ceno, da lahko laptop vrzem v smeti in nikoli vec ne nosim 3kg okoli. In kaj potem? Ne obstaja.

Utk ::

Nobenih drastičnih pocenitev (tesel) ne bo. Ne tolk, da se ti bi "splačalo" čakat.
Poglejte raje druge...pežo 208 in podobni, ki so jih letos uspeli prodat celih par 1000. Normalno, če pa stanejo 30 jurjev. Proti teslam so dragi kot žafran. Razen tistega novega modela, ki bo pač najbrž manjši in cenejši, se tesle drastično ne bojo cenile. Model 3 je avto, ki je pač vreden 40+ jurjev, glede na konkurenco, ne samo električno.

BigWhale ::

CleanTehnica lepo razlozi kje je 4680 baterija boljsa in kaksne so pridobitve.

https://cleantechnica.com/2020/09/22/ev...

J.McLane ::

Ko smo imeli 24 kWh Leafe, ki jim je hitro degradirala baterija je bil posmeh, ampak se je že takrat videlo, da je kar nekaj zanimanja za 40 kWh baterijo, da to je pa že tudi za kakšen izlet z družino po Sloveniji z otroci, ki itak nočejo sedet v avtu kaj dlje kot eno uro.

Realno danes lahko kupiš 2 leti starega Leafa za 20k € ali novega za 28k €. To je en lepo zaokrožen paket s ProPilotom in zelo dobro opremo. Opcija je še Hyundai/Kia, ampak berem o kar nekaj problemih glede pogonskega sklopa. Rabljen e-Golf, ampak se mi zdi da dobiš manj kot pri Leafu.

Če greš s ceno nižje imaš Zoe, ampak za moje pojme ponuja premalo avta za to ceno, sploh če iščeš opcijo brez najema baterije.

Ostalo (med cenejšimi) kar je ravno prišlo na trg, pa jaz še nebi kupoval, bo treba še malo počakat, da se pokažejo porodne težave.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mikrohard ::

kow je izjavil:

Tega ne bos dobil od nobenega proizvajalca. Jaz pa bi rad 10x mocnejsi "mobitel" za isto ceno, da lahko laptop vrzem v smeti in nikoli vec ne nosim 3kg okoli. In kaj potem? Ne obstaja.

VW je s svojim ID.3 (z 82kWh baterijo) v Nemčiji cenovno že zelo blizu Tesli 3 SR+. Z max opremo je 5k€ dražji, z osnovno opremo pa 2k€ cenejši. Tako da ne govori na pamet, da tega ne bom dobil od nobenega proizvajalca. Saj ne zahtevam Tesle 3 za 25k€. Bi pa rad cca 10k€ pocenitve glede na njihovo trenutno ponudbo.

kow ::

Kaksna je dobavljivost?

Mikrohard ::

Z manjšo baterijo ga lahko dobiš takoj (1st edition). Večja baterija naj bi bila pri nas na voljo po novem letu.

kow ::

Skratka, ne obstaja.

Snohman ::

Pa zakaj so pravzaprav EV tako draga?
Klasični bencinarji/dizli imajo ropotajoče bate, EGR, DPFje, komplicirane avtomatske menjalnike itd...torej strašno veliko dragih gibljivih delov.
Zagovorniki EVjev eno izmed prednosti poudarjajo, da so precej bolj preprosti za izdelavo. Še vedno pa so kar večinoma dražji.
Torej, zakaj niso cenejši? Baterije so tudi bojda že bistveno cenejše kot so bile.
Meni so to zdi en paradoks.

kow ::

@Snohman
In koliko stanejo, ti "strasno dragi gibljivi deli"? V resnici ne kaj veliko.

Mikrohard ::

kow je izjavil:

Skratka, ne obstaja.

Bo obstajal prej kot pa Teslin avto s tako baterijo za tak denar.

kow ::

V kaksnih kolicinah? Nehajte ze vsi nakladat o EV, brez da bi pristavili produkcijske stevilke...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

pegasus ::

Snohman je izjavil:

Meni so to zdi en paradoks.
Malo se poduči o ekonomiji, predvsem kaj pomeni "economy of scale".

Mikrohard ::

kow je izjavil:

V kaksnih kolicinah? Nehajte ze vsi nakladat o EV, brez da bi pristavili produkcijske stevilke...

To bomo pa videli, ko se bo prodaja začela. Sem pa prepričan, da bo Volkswagen koncern prodal v Evropi več EV-jev od Tesle. Enyaqa z veliko baterijo lahko naročiš že danes. Dobava? Prej kot Model Y v Evropi.

Utk ::

Snohman je izjavil:

Pa zakaj so pravzaprav EV tako draga?
Klasični bencinarji/dizli imajo ropotajoče bate, EGR, DPFje, komplicirane avtomatske menjalnike itd...torej strašno veliko dragih gibljivih delov.
Zagovorniki EVjev eno izmed prednosti poudarjajo, da so precej bolj preprosti za izdelavo. Še vedno pa so kar večinoma dražji.
Torej, zakaj niso cenejši? Baterije so tudi bojda že bistveno cenejše kot so bile.
Meni so to zdi en paradoks.

Dražji so zato, ker jih ne morejo/nočejo naredit veliko, to malo količino, ki jih naredijo, pa lahko prodajo po takšnih cenah.

kow ::

Prej si trdil, da kupujes avto, zdaj trdis, da ga kupujes naslednje leto. Pa se to ne ves, kolk je to realno? Ampak dobro, brez veze se prepucavati. lp.

Mikrohard ::

Napisal sem v naslednje pol leta. Očitno površno bereš. Definitivno pa ne bom čakal 3 leta.

J.McLane ::

Zadeva je čisto jasna, tisti ki bo prej resno začel z "economy of scale" ta bo lahko imel bolj konkurenčne produkte in profit.

Če se firma ki naredi 10 milijonov gre neke butične proizvodnje 50.000 EV, je cena teh EVjev lahko postavljena kjerkoli, ker ima na celoten profit koncerna samo 5% težo.

Če kupuješ v naslednje pol leta, potem se že točno ve kaj je na voljo za kakšen denar, torej izbiraš med tem kar obstaja oz. je sploh možno dobiti.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

kow ::

Samo se to:
- je jasno v kaksnih razmerjih bodo proizvajane variante ID3?
- bo Slovenija prioritetni trg?
- ima Tesla (in ostali proizvajalci) maneverski prostor za spremembo cen
- znamo napovedati kaksno bo povprasevanje na splosno oz. kaksna bo politicna situacija? (se ta lahko spremeni?)

Skratka, kot kupec, ne vem kaj bo cez 6-12 mesecev.

J.McLane ::

Za kupca, ki hoče avto v pol leta ID.3 ni realna opcija. Če pa nisi kupec ampak po VW besedah "first adopter" potem pa izvoli in čakaj na ID.3 in kupi kar ti bo takrat ponujeno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

IL_DIAVOLO ::

Danes kupovati EV-ja je neumno. Cez par let, ko se bojo uveljavili in bo trg rabljenih bolj pester, dizli pa se bolj nezazeleni, pa bo seveda logičen nakup.

kow ::

Malo jih razume, lep primer je tudi naslov:
https://www.delo.si/gospodarstvo/novice...

Cenovni napredki so tudi pri ostalih vrstah baterij, ker scale raste, pa tudi materiale, elektrolite lahko optimizirajo na obstojecih linijah oz. takih, ki bodo kmalu online.
Zato sem tudi napisal "few understand", in tudi trg je reagiral negativno, ker so bili nahypeani kot, da se bodo jutri magicno pojavile tovarne novih baterij.

IL_DIAVOLO je izjavil:

Danes kupovati EV-ja je neumno. Cez par let, ko se bojo uveljavili in bo trg rabljenih bolj pester, dizli pa se bolj nezazeleni, pa bo seveda logičen nakup.


Problem je samo, da ce danes kupis dizla.. vprasanje kaksno ceno dobis zanj cez 7,8 let. Bolje, da ga potem prodas v roku 5 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Kaksno ceno ima avto cez 7 ali 8 let pa res ni pomembno.

J.McLane ::

Zakaj ne? Za 10 let star avto sem dobil 25% nakupne vrednosti, pri menjavi staro za staro.

kow je izjavil:

Malo jih razume, lep primer je tudi naslov:
https://www.delo.si/gospodarstvo/novice...

Cenovni napredki so tudi pri ostalih vrstah baterij, ker scale raste, pa tudi materiale, elektrolite lahko optimizirajo na obstojecih linijah oz. takih, ki bodo kmalu online.
Zato sem tudi napisal "few understand", in tudi trg je reagiral negativno, ker so bili nahypeani kot, da se bodo jutri magicno pojavile tovarne novih baterij.



Leto 2022 je že praktično jutri, takrat bo Tesla na x4, leta 2030 bodo na x20
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

</head> ::

Evo, Bjorn je testiral ID.3 in sploh ni dobil tako slabih rezultatov, kot nekateri poročajo.

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

Zakaj ne? Za 10 let star avto sem dobil 25% nakupne vrednosti, pri menjavi staro za staro.


Super. Ampak, ali si res racunal na ta delez ze 8 let prej?

DamijanD ::

head: pri 120km/h je Bjorn dobil 20.5Wh/km (doseg 271km), on v prejšnjem videu je pa v 1000km testu, kjer se je vozil s povprečno ~120km/h imel okrog 24Wh/km porabo.

Mikrohard ::

kow je izjavil:

Problem je samo, da ce danes kupis dizla.. vprasanje kaksno ceno dobis zanj cez 7,8 let. Bolje, da ga potem prodas v roku 5 let.

Jaz mislim, da je to še večji problem, če danes kupuješ EV. Kdo ti ga bo čez 7/8 let takrat odkupil za normalno ceno, če bodo pa vmes prišli na trg pol cenejši avti z boljšimi baterijami. Poglejte recimo trenuten trg rabljenih EV-jev... nekateri optimisti prodajajo 4 leta stare Tesle S 75D za 52k€ (ceneje dobiš danes novo Teslo 3 LR dual motor). En prodaja 7 let staro Teslo S že skoraj eno leto (lani je začel s ceno blizu 50k€... sedaj je na 33k€... skoraj vsak mesec gre za 1-2k€ dol pa še vedno ni prodal). Potem imaš optimiste, ki prodajajo 3 leta stare e-Golfe za 20k+€ (čeprav si lahko letos dobil za ta denar novega). Pa par let stari BMW i3 z 22 ali 33kWh baterijo se prodajajo za 20k+€. Saj tega noben pri zdravi pameti ne bo kupil za tak denar. Razvoj EV-jev gre trenutno tako hitro naprej, da ima to negativen vpliv na trg rabljenih.

J.McLane ::

Vse je odvisno od tega za kakšno ceno si kupil novega, tisti ki je kupil e-Golfa za 20k € (če je to sploh res) se mu bo čez 10 let smejalo ko ga bo prodal brez problema enemu upokojencu za 5k €. Tisti ki je zanj dal 40k € mu to ne bo tako smešno, ker bo mislil da enih 10k € pa že še mora dobiti, pa jih bo bolj težko.

Pa saj to pravilo velja pri vsakem avtu, če dobiš nek dober deal v dobro prodajanem cenovnem rangu (Tesla S to ni) in se ne zmišljuješ z barvo in opremo, boš imel bistveno nižji padec cene. Ne glede na to da gre razvoj bliskovito naprej, če je avto dobro narejen in bo ohranil svoje lastnosti, bo enako uporaben kot je tebi tudi uporaben nekomu, ki bo kupil od tebe rabljenega. Leta 2030 bo nekdo s 7k € v žepu kolebal ali naj kupi 10 leta starega Leafa (to je 25% od novonabavnih 28k €) ali pa 7 let starega dizla, drugega mu itak kaj dosti ne preostane.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

Snohman je izjavil:

Pa zakaj so pravzaprav EV tako draga?


Ker so lahko... VW pravi, da ID.3 stane 60% cene enako opremljenega Golfa v smislu proizvodnje. Dokler se prodajajo za take cene bo VW konkurencen in verjetno z najboljsim profitom.

kow ::

TheBlueOne je izjavil:


VW pravi, da ID.3 stane 60% cene enako opremljenega Golfa v smislu proizvodnje.


Vir?

TheBlueOne ::

https://insideevs.com/news/383004/volks...

Bi moral napisati E-Golf, sem spregledal....

DamijanD ::

Drugače so pa pri EVjih imho še vedno največji problem baterije, ker jih ne znamo na simpl način štancat oz. drugače povedano: če povečaš količino proizvodnje za 2x, se tudi stroški povečajo za približno enak faktor.

pegasus ::

Evo, svež povzetek, če nisi bil ponoči pokonci in spremljal v živo:

Okapi ::

Videti je, da delničarji niso ravno vzhičeni.;)

pegasus ::

Jah, preveč so hypali event že pol leta vnaprej ... in pol folk pričakuje second coming of jesus, dobi pa realističen update stanja in ideje za naslednja tri leta, je pa razočaran.

kow ::

@Okapi
"Zoom out", lol. A ne vidis kaksen je graf?

Okapi ::

Kaj naj zumam? 5% je padlo, od predstavitve, pa se borza še niti odprla ni.

kow ::

Tudi, ce pade 30%, ni to nek big deal, ker je slo prej x5 gor.

m0LN4r ::

</head> je izjavil:

Ko enkrat voziš EV ugotoviš, da te problemi niso tako težki. Po tem vidiš, da ga ni lepšega, kot zjutraj se usest v topel nafilan avto in se odpeljat v službo.

Range anxiety se na forumih potencira v neko paranojo. Folk misli, da vozniki EV vsakodnevno doživljamo živčne zlome zaradi tega.
Jaz imam i3 z 200km dometa, pa sem bolj pomirjen kot sem bil z bencincem s 700km dometa. Zato, ker je avto večinoma poln. Vedno lahko na telefonu preverim, če ga slučajno rabim vštekat. Vštekam ga v 20 sekundah. S kavča, nazaj na kavč.
Pri bencincu sem bil dostikrat v situaciji "ne da se mi dons na pumpi ustavit", naslednji dan pa "hm... a bom prišel do šihta, al moram vmes tankat?".

Je kul občutek, ko pozabiš zakaj bencinski servisi obstajajo. Ko pomisliš... a res rabimo to ogabno rdečo pumpo vsake 3 kilometre...

Ja, ko pa pride čas za road trip se pa odločiš - gremo s prvim avtom al s smrdljivim, glasnim, tresočim bencinarjem? Pač odvisno od razdalje, časovnih omejitev in potnikov/prtljage. Jaz še nekaj časa mislim road tripe do 2000km delat z i3. Bo pa enkrat verjetno življenje drugačno in bo potreba po večjem avtu. Mogoče bodo takrat že EV karavani...

Fora je: Imaš primarni avto in se odločiš, da bi drugi avto lahko bil električen.
In ti čez pol leta bencinar ribne na parkingu, ker ga pol leta tudi vžgal nisi. Pa z ženo se kregata, kdo bo "tisto smrdljivo kravo" peljal na šiht, ko slučajno rabita vsak svoj avto.
Ne v bistvu je pretiravanje tvoj post o tem, da mi pretiravamo. Medtem ko pa vi vidite in izpostavljate samo ideal e primere in za vse ostalo odgovorj tipa "ja ampak" se prilagajad avtu. Za fosilce pa izpostavljate robne primere. To tako pac ne gre. Avto za 20k mora biti primern za vso sranje, pa ce je to vlaciti kanistre vina po vikendih, pa izletih pa nenancrtovanih relacij.
Kot sem ze rekel imate eni zelo dolgocasen vsakdan in ce vas prijatelj povabi nekam, pac nimate casa, ker tega niste vnaprej splanirali.
Jaz grem danes na obisk k starsem 170km popoldan, avto imam sparkiran na vikendu, kjer ne bom vlekel 100m kabla in gnjavil tasta za elektriko in zakaj nima 100m kabla doma.
Vmes sem sel z tasco dopoldan v mesto na kavo, najblizja polnilnica je od kavarne 1km. Spet brezveze.
Spet starse doma ne bom gnjavil, da mi vlecejo 150m kabla na drugo stran ceste in gnjavil za elektriko, kako tudi mladoporocenca kamor smo nato zvecer vabljeni v bolj odrocni kraj v hribe na vikend, da mi naj kabel potegne do avta, da bi ga jaz filal.
Pac za 20+k evrov se takih zajebancij clovek ne gre, pa nima veze ali je dodatno breme ali ne. Za 20k grem po liniji najmanjsega napora, se vstavim na petrolu ki mi je usput za 5 minut ne pol ure in imam naslednjih 800+km mir stem, v pol urah pa prevozim vsaj 40km ali vec.

No da pa o tistih butastih 130kmh omejitvah sploh ne zacnem. Moj avto vidi stevilko 130 na slovenski regionalki, vsak dan. Razumem pa da ste vi bolj 70-90 soferji, ker varcujete z EVjem tistih par evrov na mesec.

Saj pac ok, EVjasi ste ziherasi, dolgocasni in neflekaibilni v vsakdanu.
Za ohranjanje stikov po sloveniji itn. meni pac ni vazno, ce je to na mesec par evrov vec al manj.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

m0LN4r ::

Pa z ženo se kregata, kdo bo "tisto smrdljivo kravo" peljal na šiht, ko slučajno rabita vsak svoj avto.
Moja zena z veseljem pelje smrdljivega "malcka" na siht, je prostoren tut za kake kolegice, pa se nobena ni rekla, da smrdi.
Tanka pa 1x na 50 dni, na poti do sluzbe.

Jaz pa z veseljem vzgem sekundarni avto pa ti porabim 10+L/100km, pa je se vedno cenej od enako velikega stromarja in pod 130 se vozim samo v naselju.

Ce teb zadaj smrdi dvomim, ker se vec k 130 ne peles za mano al pa si nabav boljsi filter za kabino.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

IL_DIAVOLO ::

Nekaj je ZELO zanimivo.

Električarji so precej bolj kulturni od fosilcev in nikoli noben ne sili kogarkoli v nakup EV-ja. Zakaj taksno usajanje?

Jaz vozim dizla in bi z največjim veseljem kupil električarja, ce bi imel na voljo 25 jurjev. No brainer.

Tisina, nobenega cukanja, polnjenje doma, unikatnost. Freaking awesome.

Gregor P ::

... a na cesti pa ni temu tako, EV vozniki delajo enake napake kot vsi ostali in prav tako želijo v mestnih središčih na silo "uveljaviti" pospeške električnega vozila, medtem ko na AC vozijo prepočasi. In pa kar je meni interesantno, zaradi pospeškov bijejo bitko s kolesarji, kdo bo bil hitrejši pri sekanju poti oz. zavojih ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

Moj avto vidi stevilko 130 na slovenski regionalki, vsak dan.


A zdej pricakujes za svoje debilizme medaljo al kaj?

Utk ::

Z električnim, ali pa katerimkoli drugim dobrim, avtom nima nobenga smisla vozit 130 po regionalki. Ker ni zanimivo. Tako kot ne 180 po avtocesti. Če maš kripo, ki komaj skup stoji, potem pa je zanimivo...

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

... a na cesti pa ni temu tako, EV vozniki delajo enake napake kot vsi ostali in prav tako želijo v mestnih središčih na silo "uveljaviti" pospeške električnega vozila, medtem ko na AC vozijo prepočasi. In pa kar je meni interesantno, zaradi pospeškov bijejo bitko s kolesarji, kdo bo bil hitrejši pri sekanju poti oz. zavojih ipd.


A bejz no! Stats or it didn't happen. Kaj ce bi nehal s taksnimi posplosenimi debilizmi, ker se bo zdej takoj najdu en EVjas k bo zacel razlagat kako so vsi lastniki dizlov v bistvu morilci in zastrupljevalci dojenckov.

Fuck, k osnovna sola ... Zdej mors sam se napisat, da gres s tasco na kavo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

b3D_950 ::

BigWhale je izjavil:

Gregor P je izjavil:

... a na cesti pa ni temu tako, EV vozniki delajo enake napake kot vsi ostali in prav tako želijo v mestnih središčih na silo "uveljaviti" pospeške električnega vozila, medtem ko na AC vozijo prepočasi. In pa kar je meni interesantno, zaradi pospeškov bijejo bitko s kolesarji, kdo bo bil hitrejši pri sekanju poti oz. zavojih ipd.


A bejz no! Stats or it didn't happen. Kaj ce bi nehal s taksnimi posplosenimi debilizmi, ker se bo zdej takoj najdu en EVjas k bo zacel razlagat kako so vsi lastniki dizlov v bistvu morilci in zastrupljevalci dojenckov.


Fuck, k osnovna sola ... Zdej mors sam se napisat, da gres s tasco na kavo.

Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Gregor P ::

... torej jaz tašči kavo skuham 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
««
900 / 1141
»»