» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
881 / 1139
»»

Marko40 ::

No ja, za kakšne babice in dedke, ki letno prevozijo malo kilometrov, znajo biti majhni in lahki ICE okoljsko boljša izbira, ker je izdelava takega avta okoljsko bolj zelena od izdelave EV.


Ne bo držalo. Tudi za babice in dedke, ki prevozijo malo kilometrov so EV-ji bolj okolju prijazna rešitev. pri povprečnem američanu se glede na povprečni ameriški miks elektrike (imamo v sloveniji boljši in bolj zelen miks kot pa povprečje amerike) izpusti zaradi proizvodnje električnega avtomobila glede na ICE prinesejo notri v 1,67 leta (glej vir na koncu komentarja). Tudi če dedki in babice delajo štirikrat manj kilometrov je to še vedno samo 6,7 leta. Življenska doba pa 20 let vsaj (nima veze če bo deda prej prodal, ker pol ga bo pa nekdo drug vozil). V celotni življenski dobi EV onesnažijo mnogo manj, tudi pri babicah in dedkih ki naredijo malo kilometrov. :D Vir:


roCkY je izjavil:

hruske je izjavil:

Jah, kakor koli obrneš, električni avtomobili so še vedno boljši od avtomobilov na notranje izgorevanje, če ne zaradi drugega zato, ker ne rabiš ničesar kurit.

Edina boljša stvar je ... električno kolo. ;)

Rabiš kurit LIGNIT!


Kar pa je še vedno bolje za okolje kot pa da bi fural dizla ali bencinarja. Na elektrarno je enostavno in procentualno zelo poceni dat gor dober filter. Na miljone avto je to zelo težko, zelo drago in učinkovitost filtriranja pri miljonih avtov bo mnogo slabša.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Marko40 ::

roCkY je izjavil:

SUV je nuja zaradi baterije v dnu.

EV SUV-i niso ravi SUV-i. 13-15 cm od tal in prostora nad sedežem kot v limuzini ni SUV. Pa še za ta odmik od tal mora bit na vsaj 19" kolesih in ne na nizkoprofilnih gumah...


SUV se na tehnično narediti točno po teh željah kot si jih napisal. Vprašanje samo ali vas je takšnih kupcev zadosti, da se proizvajalcev sploh splača narediti model takšenga avtomobila za vas.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

codeMonkey ::

Marko40 je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Marko40 je izjavil:

mikhaair je izjavil:

A morajo strokovnjaki vsako bedasto študijo zavrniti? Saj je napisano, da je nemogoče, da iz xkg gume dobiš 2xkg odpadkov. Vsakemu je tudi jasno, da bo tono težak avtomobil, ne glede na pogon enako, podobno obrabljal gume. Največ pa vpliva stil vožnje.


Točno tako, se strinjam.


S katero zadevo se strinjas? S svojo oceno odpadkov ali z mnenjem, da vsake studije ni potrebno zavracati, ceprav sam trdis da so konkertno to studijo strokovnjaki zavrnili?


Strinjam se z zdravo logiko. Pač ne verjamem v neumnosti, ti pa kar če hočeš.

codeMonkey je izjavil:

Fora je v tem, da na osnovi linka niti ni videti, da bi bil namen te studije blatenje EV. To (ICE vs EV) se je razvilo v debati tukaj. Ter posledicno iz riti vleklo podatke ter preracune, kot tudi navedbe, da je studija fake.

Ce je ze kaksen namen za pozivom k regulaciji gum, je veliko prej zaradi zascite trga pred kitajskimi izdelki. Ne pa EVji...


Študija je neresnična, fizično to ni možno. Kaj pa je bil namen študije ali pa ni bil namen pa je nerelevanetno. Vsi pozabljate eno zadevo: delec ni enak delcu. Medtem ko so delci izpuhov dizelskih in bencinskih motorjev dokzano RAKOTVORNI, so delci gum relativno neškodljivi.


Kje je link, da ni resnicna? Saj si rekel, da je ovrzena s strani strokovnjakov. Zakaj zdaj govoris o verovanju? Ni potrebe.

Fizikalno sigurno ni mozno, ce ne razumes napisanega in jemljes maksimalno emisijo za povprecno. Ampak nekako zakljucki na osnovi tega vec povedo o sposobnosti razumevanja besedila, kot pa pravilnosti te studije.

Vsaj z linka oz. besedila, ki si ga prelepil...

stara mama ::

TheBlueOne je izjavil:

stara mama je izjavil:

Taycan bo game changer. Porsche ogromno stavi na njega (info iz prve roke)


Bo? Jaz jih ze videvam na cesti.

Porh nikol ni bil avto za mase, bimbo!
Ekologija™ in Trajnost™

TheBlueOne ::

stara mama je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

stara mama je izjavil:

Taycan bo game changer. Porsche ogromno stavi na njega (info iz prve roke)


Bo? Jaz jih ze videvam na cesti.

Porh nikol ni bil avto za mase, bimbo!


In? Ce ni zate, se ne pomeni, da ni na cesti in da ne gamechanger. V svojem segmentu morda je.

mertseger ::

stara mama je izjavil:

Taycan bo game changer. Porsche ogromno stavi na njega (info iz prve roke)


:)) Ja itak , avto za 180 jurjev ti bo game changer. Vsaka familija bo imela vsaj enega. Zresni se.

Gone ::

https://www.theverge.com/2020/7/15/2132...

Ariya, men je kar všeč. Sam ga ne bi kupil, suvi niso po mojem okusu zaenkrat, ampak verjamem da bo imel veliko kupcev ob primerni ceni. Upam samo da imajo bolje rešeno temperiranje baterij kot leaf.

Marko40 ::

codeMonkey je izjavil:

Marko40 je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Marko40 je izjavil:

mikhaair je izjavil:

A morajo strokovnjaki vsako bedasto študijo zavrniti? Saj je napisano, da je nemogoče, da iz xkg gume dobiš 2xkg odpadkov. Vsakemu je tudi jasno, da bo tono težak avtomobil, ne glede na pogon enako, podobno obrabljal gume. Največ pa vpliva stil vožnje.


Točno tako, se strinjam.


S katero zadevo se strinjas? S svojo oceno odpadkov ali z mnenjem, da vsake studije ni potrebno zavracati, ceprav sam trdis da so konkertno to studijo strokovnjaki zavrnili?


Strinjam se z zdravo logiko. Pač ne verjamem v neumnosti, ti pa kar če hočeš.

codeMonkey je izjavil:

Fora je v tem, da na osnovi linka niti ni videti, da bi bil namen te studije blatenje EV. To (ICE vs EV) se je razvilo v debati tukaj. Ter posledicno iz riti vleklo podatke ter preracune, kot tudi navedbe, da je studija fake.

Ce je ze kaksen namen za pozivom k regulaciji gum, je veliko prej zaradi zascite trga pred kitajskimi izdelki. Ne pa EVji...


Študija je neresnična, fizično to ni možno. Kaj pa je bil namen študije ali pa ni bil namen pa je nerelevanetno. Vsi pozabljate eno zadevo: delec ni enak delcu. Medtem ko so delci izpuhov dizelskih in bencinskih motorjev dokzano RAKOTVORNI, so delci gum relativno neškodljivi.


Kje je link, da ni resnicna? Saj si rekel, da je ovrzena s strani strokovnjakov. Zakaj zdaj govoris o verovanju? Ni potrebe.

Fizikalno sigurno ni mozno, ce ne razumes napisanega in jemljes maksimalno emisijo za povprecno. Ampak nekako zakljucki na osnovi tega vec povedo o sposobnosti razumevanja besedila, kot pa pravilnosti te studije.

Vsaj z linka oz. besedila, ki si ga prelepil...


Najdi link na googlu sam, jaz sem ga pred kakšnim leto ko sem to raziskoval (ne da se mi iskat). Napisano razumem, napisanega pa ne razumeš ti, tudi če upoštevaš povprečno emisijo, še vedno ni fizično možno da bi bili emisije pri gumah 1000x večje.

Drugače pa to študijo o tem kako so izpusti iz gum tudi 1000 x večji od izpustov motorja izpodbije že tale študija:

Non-exhaust PM emissions from electric vehicles; Victor R.J.H. Timmers, *, Peter A.J. Achten:

http://www.soliftec.com/NonExhaust%20PM...




Drugače pa:

Vsi pozabljate eno zadevo: delec ni enak delcu. Medtem ko so delci izpuhov dizelskih in bencinskih motorjev dokzano RAKOTVORNI, so delci gum relativno neškodljivi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Marko40 ::

Evo še zadnji žebelj v krsto lažnivi študiji: oni dobesedno pravijo tole: LAŽEJO ko prasci:

To understand the scale of the problem, Emissions Analytics - the leading independent global testing and data specialist for the scientific measurement of realworld emissions - performed some initial tyre wear testing. Using a popular family hatchback running on brand new, correctly inflated tyres, we found that the car emitted 5.8 grams per kilometer of particles.

Compared with regulated exhaust emission limits of 4.5 milligrams per kilometer, the completely unregulated tyre wear emission is higher by a factor of over 1,000.

Pravjo da avto generira 5,8 grama delcev na kilometer. V nadaljevanju je točno posredno povedano da gre za delce gum. 5,8 grama na kilometer, bi pomenilo 348 kg OBRABE GUM v samo 60.000 km (cca življenska doba gum). Ja kako kurac je lahko OBRABE 348 kg, če pa gume sploh ne vagajo 348 kg?! A pol imajo gume na koncu negativno težo al kako? Lažejo ko prasci.

https://www.emissionsanalytics.com/news...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

jernejl ::

Marko40 je izjavil:

Drugače pa to študijo o tem kako so izpusti iz gum tudi 1000 x večji od izpustov motorja izpodbije že tale študija:

Non-exhaust PM emissions from electric vehicles; Victor R.J.H. Timmers, *, Peter A.J. Achten:

http://www.soliftec.com/NonExhaust%20PM...



Študija, ki jo navajaš, pove tudi, da so emisije delcev PM2,5 in PM10 pri ICE in EV praktično enake.

codeMonkey ::

Marko40 je izjavil:



Najdi link na googlu sam, jaz sem ga pred kakšnim leto ko sem to raziskoval (ne da se mi iskat). Napisano razumem, napisanega pa ne razumeš ti, tudi če upoštevaš povprečno emisijo, še vedno ni fizično možno da bi bili emisije pri gumah 1000x večje.


Nasel sem enega:

The ETRMA also pointed out that its analysis of the tire-wear rate results of Emissions Analytics' driving test found that they "do not reflect normal driving conditions and go far beyond the toughest realistic driving behavior."

In addition, the ETRMA said Emissions Analystics used a fully loaded vehicle fitted with "low quality" tires and incorporated "high speeds and excessive cornering" in its testing, elements it said "underscores the unrealistic nature of the driving test and its results. ...."


https://www.tirebusiness.com/news/uk-fi...

ETRMA - European Tire & Rubber Manufactuers Association

Ocitno se s precej truda torej da :) Sem pricakoval prilagojene rezultate, vseeno pa ne toliko 8-O

Marko40 je izjavil:


Drugače pa to študijo o tem kako so izpusti iz gum tudi 1000 x večji od izpustov motorja izpodbije že tale študija:

Non-exhaust PM emissions from electric vehicles; Victor R.J.H. Timmers, *, Peter A.J. Achten:


To so spet povprecni izpusti, ze naslov tabele o tem govori. O maksimalni iz dane tabele ni videti nicesar.

Marko40 je izjavil:

Evo še zadnji žebelj v krsto lažnivi študiji


Tukaj precej bolj konkretno namigujejo, da je to normalna dolgotrajna obraba. Zdaj se strinjam.

DamijanD ::

Gone je izjavil:

https://www.theverge.com/2020/7/15/2132...

Ariya, men je kar všeč. Sam ga ne bi kupil, suvi niso po mojem okusu zaenkrat, ampak verjamem da bo imel veliko kupcev ob primerni ceni. Upam samo da imajo bolje rešeno temperiranje baterij kot leaf.

pa k sreči so tudi AWD različice

m0LN4r ::

Torej z exponentnim rastom EVjev, ostaja kopanje rude na umazane nacine konstantno?

Sicer bolj zanimivo vprasanje, ali potem kolicina strupenega odpada baterij tudi ostane konstantna?

Ali se bomo o tem pogovarjali cez 50 let?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

a_borlak ::

mikhaair ::

Cena lepo zveni. Avto pa grd.

Marko40 ::

jernejl je izjavil:

Marko40 je izjavil:

Drugače pa to študijo o tem kako so izpusti iz gum tudi 1000 x večji od izpustov motorja izpodbije že tale študija:

Non-exhaust PM emissions from electric vehicles; Victor R.J.H. Timmers, *, Peter A.J. Achten:

http://www.soliftec.com/NonExhaust%20PM...



Študija, ki jo navajaš, pove tudi, da so emisije delcev PM2,5 in PM10 pri ICE in EV praktično enake.


Študija definitivno debunka mit o tem kako je delcev gum 1000 x več. S tem da ni bisteno samo število delcev, ampak škodljivost posameznih delcev. Delci dizelskih in bencinskih izpuhov so dokazano rakotnotvorni, medtem ko so delci gum relativno neškodljivi. Ostale študije tudi kažejo manjše izpuste pri EV-jih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Marko40 ::

m0LN4r je izjavil:

Torej z exponentnim rastom EVjev, ostaja kopanje rude na umazane nacine konstantno?

Sicer bolj zanimivo vprasanje, ali potem kolicina strupenega odpada baterij tudi ostane konstantna?

Ali se bomo o tem pogovarjali cez 50 let?


Proizvodnja baterij ni nič posebaj okoljsko sporna ko jo primerjamo z proizvodnjo ICE avtomobilov. Izpusti za proizvodnjo baterij se prinesejo notri v samo 1,67 leta za povprečnega voznika v Ameriki, glede na njihov miks elektrike (vir objavljen stran ali dve nazaj). V Sloveniji pa še veliko prej, ker imamo bolj zeleno elektriko kot je povprečje Amerike.

Li-ion baterije, ki se uporabljajo v vseh sodobnih električnih avtih niso ravno strupene. Ti si verjetno mislil svinčene baterije (takšna kot je v tvojem ICE avtu) in nikelj-kadmijeve baterije, ki so se uporabljale za nekatere zadeve pred pol stoletja in se v električnih avtomobilih ne uporabljajo.

Sicer pa se li-ionske baterije da reciklirati in se to že dela. Dejstvo je da je električni avtomobil za okolje mnogo bolj prijazen kot pa dizel ali bencinar, pa kakorkoli obrneš.

Recikliranje li-ion baterij (poglej cel posnetek, se splača):



Baterije, ki so dejansko strupene, pa so svinčene baterije v tvojem dizlu/bencinarju.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

Marko40 ::

Video 2:

DamijanD ::

Marko40, kolikor vem imajo tudi EVji še vedno tudi svinčene akumulatorje...

J.McLane ::

Imajo, ampak velikosti kot jo ima en skuter, medtem ko ima dizel s S&S ene 3x večjo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Marko40 ::

DamijanD je izjavil:

Marko40, kolikor vem imajo tudi EVji še vedno tudi svinčene akumulatorje...


Imajo. Lahko pa jih enostavno lahko ne bi imeli in bi se tudi luči in ostala mala šara napajala iz velike li-ion baterije iz katere se napaja tudi električni motor. En step down converter če že drugače ne, pa gasa. Ampak to ni point. Point je da je svičeni akumulator, ki je v vsakem ICE avtu mnogo mnogo mnogo bolj strupen od li-ionskega. Andrej Pečečnik, znan slovenski inovator je na enem srečanju eno li-ionsko baterijo celo POJEDEL, da bi dokazal kako relativno neškodljive so.

Še večji point je to da so električni avtomobili mnogo bolj prijazni do okolja kot pa ICE avtomobili, sploh zato ker imajo 4x večji izkoristek. To preprosto pomeni da za premagat isto razdaljo pokurijo 4x manj energije. Fascinantno dejstvo when you think about it. Poleg tega ne slabšajo že tako slabo kakovost zraka v mestih, kar dizli in bencinarji veselo počnejo..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

fikus_ ::

Imajo jih tudi zaradi varnosti! Npr odpove varovalka glavne baterije, avto obstoji na cesti, od kod bodo vzeli elektriko vsi štirje smerniki?!

Marko40 ::

fikus_ je izjavil:

Imajo jih tudi zaradi varnosti! Npr odpove varovalka glavne baterije, avto obstoji na cesti, od kod bodo vzeli elektriko vsi štirje smerniki?!


Za redundanco (smernike in podobno šaro) imaš lahko kumot eno mini 12V li-ion baterijo v velikosti škatlice za cigarete ali dveh. Ni potrebe po svincu niti malo.

Sploh pa ICE redundance pri svinčeni bateriji nima, zakaj jo pol zahtevaš od EV-jev? Ali zahtevaj redundanco povsod ali pa nikjer. Da jo zahtevaš samo pri eni stvari, pri tvojem sveten dizlu pa ne, kaže samo na to da si bias.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Marko40 ()

fikus_ ::

Pogumno komentiras stvari, ki jih ne poznaš! Preveri zakonodajo, začneš lahko s tehničnimi smernicami za vozila - TSV.

a_borlak ::

mikhaair je izjavil:

Cena lepo zveni. Avto pa grd.


Res je :). Ampak če bo cena ok, jih boš videval po cestah na veliko.

DamijanD ::

Marko40: pri ICE je redundanca alternator

Gregor P ::

a_borlak je izjavil:

mikhaair je izjavil:

Cena lepo zveni. Avto pa grd.


Res je :). Ampak če bo cena ok, jih boš videval po cestah na veliko.
... kaj pa vem, tudi Priusov nismo množično kupovali ... ravno zaradi dizajna.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

a_borlak ::

Priusi so pri nas res bolj redki, so pa Aurisi, Yarisi in drugi njihovi hibridi, ki imajo isto tehnologijo.

Erik39 ::

DamijanD je izjavil:

Marko40: pri ICE je redundanca alternator


Altenator ni redundanca, ker v primeru da crkne akumulator, motorja ne moreš vžgati. Brez prižganega motorja pa se tudi altenator ne vrtni in ne polni akumulatorja.

IL_DIAVOLO ::

a_borlak je izjavil:

Priusi so pri nas res bolj redki, so pa Aurisi, Yarisi in drugi njihovi hibridi, ki imajo isto tehnologijo.


Malo manj grdi in cenejsi.

Future is bright.

DamijanD ::

Erik39 - v tem primeru je avto pri miru in ni panike. Če pa razmišljaš iz delujočega avta (motor+alternator), ko nekaj crkne kritične zadeve še delujejo preko akumulatorja. Podobno bi pri EVjih lahko rekel, da ko crkne nekaj na glavnem baterijskem sklopu, se lahko kritične zadeve napajajo iz akumulatorja.
(Je pa res, da je v bistvu akumulator redundanca motorju in alternatorju in ne obratno - hotel sem napisati zgolj, da imajo ICEji in EVji določene kritične zadeve podvojene - če za izhodišče prevzameš premikajoče, delujoče vozilo)

Erik39 ::

DamjanD: Debata se je začela z temle:

Npr odpove varovalka glavne baterije, avto obstoji na cesti, od kod bodo vzeli elektriko vsi štirje smerniki?


To pomeni da pri ICE-ju odpove akumulator/varovalka, se žica prežge, whatever in avto je brez štroma za karkoli. Altenator ni redundanca, ker ne pomaga nič in je avto še vedno brez štroma, tudi če altenator tam ždi in miruje.

Moj point je: ICE-ji nimajo redundance akumulatorja, zakaj jih potem zahteva pri EV-jih. Naj jih zahteva pri obojih, ali pri nobenem.

Sicer pa EV ne bi rabil svinčenega akumulatorja in upam se trditi, da ga v prihodnosti tudi ne bo imel. Za napajati elektroniko, bi imel EV kumot lahko 3S 12V battery pack v velikosti kozarca za sok. Ni potrebe po svincu.

Erik39 ::

Še zelo zanimiv posnetek tehnologije električnih avtov iz leta 1968.

https://www.facebook.com/watch/?v=56076...

"The car of the future! ? Electric cars are common these days, but back in 1968, they were a revolutionary idea!"

Že takrat so bili električni 5x cenejši za vozit, danes so pa cca 7x cenejši za vozit, pač bencin se draži k svina, elektrika veliko manj (upošteva se povprečje cene bencina za recimo 10 let nazaj, trenutna cena ima na povpečje neznaten vpliv.) Pravi da z štirimi šilingi je na bencinarja nareduu 30 milj, z električnim pa z štirimi šilingi naredi 140 milj. Pravi da čaka na preboj baterij, z litionskimi baterijami se je preboj glede na svinec zgodil. Prihodnost je električna, s čimer se strinjajo tudi vsi avtomobilski proizvajalci, ki so investirali skupno čez 100 miljard dolarjev v razvoj električnih avtomobilov in to kljub temu da jim to znižuje rentabilnost že postavljenih linij za ICE avte :) Oni nebi nikol šli v razvoj električnih če ne bi res verjeli v električno tehnologijo in vedeli da bodo zadaj in jih bodo drugi prehiteli če ne bodo šli. Vsi vemo kaj se je zgodilo z Nokio in njihovim prepoznim vztopom na trg pametnih telefonov. Propadli so. Nihče seveda noče ponoviti napake Nokie in propasti. Verjamem da je Tesla poskrbela da se je ta pospešen ravoj električnih zgodil, jaz bi rekel ene 10 let prej kot bi se sicer.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Erik39 ()

jernejl ::

Erik39 je izjavil:

pač bencin se draži k svina, elektrika veliko manj

Ni treba pretiravati. V zadnjih 10 letih (2009-2019) se je (povprečna letna cena) elektrike podražila za 21%, 95-oktanski bencin pa za 22%.
Od 2007, ko smo že celo leto imeli evro, pa do konca 2019, pa se je povprečna letna cena elektrike podražila za 45%. 95-oktanski bencin se je od takrat do konca 2019 podražil za 25%.
Če kaj, potem si tisti "k svina" dodal napačni vrsti energenta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

ziga1990 ::

jernejl je izjavil:

Erik39 je izjavil:

pač bencin se draži k svina, elektrika veliko manj

Ni treba pretiravati. V zadnjih 10 letih (2009-2019) se je (povprečna letna cena) elektrike podražila za 21%, 95-oktanski bencin pa za 22%.
Od 2007, ko smo že celo leto imeli evro, pa do konca 2019, pa se je povprečna letna cena elektrike podražila za 45%. 95-oktanski bencin se je od takrat do konca 2019 podražil za 25%.
Če kaj, potem si tisti "k svina" dodal napačni vrsti energenta.


Še vedno lahko kupiš sončno elektrarno in imaš potem elektriko zastonj
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

pumaxx ::

Povdarek je na kupiš elektrarno in potem enkrat v prihodnosti bo zastonj.

IL_DIAVOLO ::

Ob mainstreamu EV-jev bo tudi elektrika šla gor za 300% cez recimo 20 let.

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Investicijo vsakih nekaj let pa bomo kar spregledali? To pac ne drzi 40 let.

BigWhale ::

jernejl je izjavil:

Erik39 je izjavil:

pač bencin se draži k svina, elektrika veliko manj

Ni treba pretiravati. V zadnjih 10 letih (2009-2019) se je (povprečna letna cena) elektrike podražila za 21%, 95-oktanski bencin pa za 22%.
Od 2007, ko smo že celo leto imeli evro, pa do konca 2019, pa se je povprečna letna cena elektrike podražila za 45%. 95-oktanski bencin se je od takrat do konca 2019 podražil za 25%.
Če kaj, potem si tisti "k svina" dodal napačni vrsti energenta.


Povprecna maloprodajna cena za bencin od 4. 1. 2007 ni do 14. 7. 2020 je 1,2553 EUR. Za nekoga, ki redno tanka in dela priblizno enako kilometrov iz leta v leto, je to edina pomembna stevilka. Povprecna cena elektrike pa je bila okrog 0,15 EUR.

Ce primerjas dva avtomobila z neko povprecno porabo 7l/100km in 16kWh/100km potem je to 8900 EUR za bencin in 2300 EUR za elektriko, po prevozenih 100.000km. Pri porabi 5l/100km je pa to 6300 EUR. Pri tej zadnji stevilki je to skoraj 1300 EUR na leto v petih letih.

Jaz sem imel avto, ki je spil povprecno 7.8l/100km kar je zneslo nekaj drobiza manj kot 10,000 EUR za 100,000km. Razlika je ocitna. Ce bi kupoval novega dizla (recimo Golf) s taksno opremo kot jo imam sedaj in s pol manjso porabo bi na 100.000km se vedno porabil 4000 EUR vec. Avto bi me pa stal vec kot me je stal sedaj.

m0LN4r ::


Od zgoraj navzdol na 100.000km
- 7857 EUR
- 6652 EUR
- 9874 EUR
- 6352 EUR
Povprecje varcnih na 100.000km = ca. 6500 EUR

Ajd okej, razlika na 100.000km ni zanemarljiva, je pa treba pri ceni goriva na 100.000km upostavati, koliko Litrov goriva je v razliki nabavne cene taksnega vozila. Potem pa pri ljudeh, ki delajo 10.000km letno pomeni, da sele po 10 letih se je drazja zadeva splacala.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

BigWhale ::

m0LN4r je izjavil:

Ajd okej, razlika na 100.000km ni zanemarljiva, je pa treba pri ceni goriva na 100.000km upostavati, koliko Litrov goriva je v razliki nabavne cene taksnega vozila. Potem pa pri ljudeh, ki delajo 10.000km letno pomeni, da sele po 10 letih se je drazja zadeva splacala.


VW Golf stane 32.000 EUR. 2018/19 Leaf s 40kWh baterijo s prakticno enako opremo stane 36.000 EUR. Ce odstejes subvencijo in ce pri Golfu dobis tri jurje popusta, potem za oba avta placas enako. Jaz sem v prvem letu naredil par sto km vec kot 20.000km, s tem, da je avto prakticno celo pomlad stal zaradi korone.

Meni se racunica izide ze v prvem letu. Ce stejem se kredit in ostale stroske, je sedaj mesecni strosek za Leafa okrog 300 EUR, za Golfa bi bil vsaj 500 EUR. Komu drugemu se mogoce ne bi, se sreca, da imamo trg, ki pokrije potrebe razlicnih ljudi.

IL_DIAVOLO ::

Cena mojega voza je 5k.

Tank je 70l in ce predpostavljam, da je uporabnega 65l in prevozim 900-1100 km z enim tankom. Vzamem zlato sredino. 65/1000*100=6.5l. Ajde imam tezko nogo, je blizje 7l.

Mesecno prevozim službenih 1200km.To je ~15000 km na leto +/- 2000km privat.

To je cca 1200 evrov na letni ravni.
100k km, ki jih naredim v 6 letih, me stane avto:

- 5000 evrov nakup vozila
- mali servisi 420 evrov
- gorivo +/- 7000 evrov
- vinjeta 660 evrov
-zavarovanje + stroski cestnine 4000 evrov
-gume so tako rekoc nove in se verjetno ne bojo menjale do prodaje avtomobila
- 2000 evrov za sprotno vzdrževanje.

Torej 20k +/-. Za koliko se prodajajo konkretni EV-ji? Pod 30k ne vem ce je kaj pametnega, ki ni samo kot drugi avto.

Drugi avto pa spet. Elektrika ni tako ugodna, da bi not dobil 7k, ki jih dam za gorivo + odkup vozila vsaj 10k + registracija. Ce je par stotakov profita je veliko.

Meni se zdi precej neumno, ce ne rabis drugega avta. Pa tudi ce ga rabis, imas te jajcke za 2 jurja z zelo nizkimi stroski.

hojnikb ::

najbolj pocen clio predelan na plin ali star vw/skoda na fritezno olje (bonus point, ce je oldtimer in ga lahko registriras/zavarujes cenej preko koga) je ultimativni money saver. Tukaj overall CoO ne pride bliz elektricar.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

BigWhale ::

Moj kolo je bil 700 EUR, pa kaj?

Primerjat nov avto, v katega lahko zbases stiri ljudi, z neko staro kanto al pa z enim mini peglajznom je pac neumnost. Pri nas v familiji 'drugi avto' nardi skoraj tolk kilometrov kot prvi in prvi je sluzbeni, ki se vozi vsak dan po terenu. :)

Druga stvar je pa se to, da se nikoli nisem kupil starega avtomobila in ga zelo verjetno tudi nikoli ne bom. Ko ga kupis, ga zvozis dokler ne razpade in to je to. Enostavno nimam ne casa in ne volje se ukvarjati z nakupom starega avtomobila in s tem kje in kdaj me bo kdo nategnil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

IL_DIAVOLO ::

Aja, kaj v starega pa ne mores? Lol.

Jaz jih lahko celo 5! Pa se eno kravo lahko vrzem v prtljažnik.

:D

hojnikb ::

sj v segmentu novih je tut kaksna dacia na plin v prednosti, vsaj ce ne delas ogromno kilometrov. Za tistih 10-20 jurjov vec, koker te pride elektricarjev, mas pa ze ogromno servisov in plina pokritga.
ce gledamo striktno iz stroskovnega vidika in da more bit nov.

Pa se to, ker nisi teh 20 jurjov dal takoj, jih lahko pametno nalozis in iz tega dobicka cez 10 let kupis drugo dacio zastonj :)
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

IL_DIAVOLO ::

Niso vsi finančno pismeni, čeprav znajo racunat kolko jih pride voznja na 100km :)

hojnikb ::

ja, ker 20 jurjov, nalozenih v kaksen dober sklad je kr lep donos v naslednjih 10 letih, ce se glih ne pade meteor na zemljo ali izbruhne WWIII.
ampak glavno da je prevozen kilometer pocen in elektrika prakticno zastonj :)
#brezpodpisa

IL_DIAVOLO ::

Hihihi :))

hojnikb ::

v koncni fazi, ce se pocutis prikrajsanga v ev svetu, lahko teh 20 jurjov vrzes v TSLA delnice. Profit and saving the environment :))
#brezpodpisa
««
881 / 1139
»»