» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
874 / 1141
»»

pegasus ::

GM EV1 je bil oblikovni korak v pravo smer. Tudi danes bi se tak dizajn dobro prodajal, a ga nihče noče ponuditi...

J.McLane ::

GM EV1 je bil dvosedežnik, to je čist nišni razred avta, podobno je bil 1. gen Honda Insight.

Problem ni design kot tak, se da narediti zelo všečno obliko (MB CLA). Ljudje negodujejo predvsem zaradi praktičnosti, taki avti so nizki, sediš nizko, potem je padajoča streha kar pomeni manj prostora za glave za tiste, ki sedijo zadaj (npr. IONIQ), pa v EU je precej negodovanja, češ ko bi bil vsaj karavan... ;((

"liftback" je po praktičnosti zelo podoben kot karavanu, ravno včeraj smo šli na družinski izlet, 4 v avtu v prtljažniku pa dve otroški kolesi (16 in 20 col).
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Kdaj bi vi stopili na zavore? Hitreje kot UI ali počasneje?8-O

https://twitter.com/i/web/status/126730...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

vostok_1 ::

lol, to pa je bil fail ja. Pa še bela površina.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

lufthammer ::

Će mene prašaš, nikoli, ama NIKOLI se ne bom 100% zanašal na kakšen UI. Ne moreš se zanest na avtonomno vožnjo svojega avta, če si med navadnimi kantami. Vedno lahko gre kaj narobe.

m0LN4r ::

To je kot, da bi rekel, da so windowsi 100% stabilni. Tut AI nebo nikol, ampak tudi clovek marsikaj spregleda med voznjo.
Jaz recimo na zajca z vecjim avtom reagiram tako, da ga povozim za kosilo. Pri srni pa cist odvisno kako velika je.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

ziga1990 ::

zakaj pa ne saj Tesla pravi da je autopilot in da avto sam pele ljudje pa so pač zares to vzeli
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

fikus_ ::

Je/bo samo vprašanje, kdo je bolj zanesljiv, "AI" ali človek. Kdo naredi manj (usodnih) napak.
Tole zgoraj je mejni primer, kjer bi pozoren voznik (lahko) rešil situacijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

zmaugy ::

Kako se pa Tesle kaj servisirajo v Sloveniji?
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.

fikus_ ::

V AT, Gradcu.

mertseger ::

ziga1990 je izjavil:

zakaj pa ne saj Tesla pravi da je autopilot in da avto sam pele ljudje pa so pač zares to vzeli


Že 100 krat je bilo napisano pa še 101 napišem ker eni ne berete nič.

https://www.tesla.com/sites/default/fil...

preberi si od str. 85 naprej koliko je omejitev.

ČE si tak bedak da upoštevaš nekaj kar nekdo na twiterju napiše je pa to tvoj problem.



edit:

Pa še iz njihove spletne strani

Using Autopilot and Full Self-Driving Capability
Before using Autopilot, please read your Owner's Manual for instructions and more safety information. While using Autopilot, it is your responsibility to stay alert, keep your hands on the steering wheel at all times and maintain control of your car. Many of our Autopilot features, like Autosteer, Navigate on Autopilot and Summon, are disabled by default. To enable them, you must go to the Autopilot Controls menu within the Settings tab and turn them on.

Before enabling Autopilot, the driver first needs to agree to "keep your hands on the steering wheel at all times" and to always "maintain control and responsibility for your vehicle." Subsequently, every time the driver engages Autopilot, they are shown a visual reminder to "keep your hands on the wheel."

Zgodovina sprememb…

zmaugy ::

Za 49000 EUR dobiš Tesla 3 long range AWD. Računam da 350-400 km bi moral z njim naredit z enim polnjenjem.
Odšteješ subvencijo in si na 43000 EUR.
A sem kaj pozabil? Je kakšen keč s subvencijo? Servisiranje zlatarsko?

Rahlo imam poln k. evropskih proizvajalcev in njihove nesposobnosti pri EVjih.

@fikus: Hvala za odgovor.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

codeMonkey ::

mertseger je izjavil:


Že 100 krat je bilo napisano pa še 101 napišem ker eni ne berete nič.



Ravno tolikokrat je bilo tudi razlozeno, da tak napis ni vreden nic. Imamo standarde za funkcionalno varnost in "reasonable foreseeable misuse" bi pri Tesli morali resneje upostevati.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

A touch upravljenje v golfu 8 je pa šlo čez?

codeMonkey ::

Ne stekam. Kako je to povezano z zasnovo level 2+ sistema?

J.McLane ::

Na koliko časa ti pa v VW teži da moraš imeti roke na volanu, a ti mogoče pri VW kontrolirajo kam gledaš? To bi bil edini pameten sistem kontrole, ker vse drugo dopušča nepozornost voznika, tudi pri vseh drugih znamkah z ACC in lane assist. Samo Teslo se na posnetkih takoj opazi in je takoj kriv AP, ko pa kamionar brez reakcije zruši vse pred sabo je pa kriv neprespan kamionar.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::

lufthammer je izjavil:

Će mene prašaš, nikoli, ama NIKOLI se ne bom 100% zanašal na kakšen UI. Ne moreš se zanest na avtonomno vožnjo svojega avta, če si med navadnimi kantami. Vedno lahko gre kaj narobe.
Aja, ker ko ti voziš, pa ne more nikoli iti nič narobe?

Čisto dovolj bo, da bo robot vozil bolje od tebe, pa boš lahko mirno spal med vožnjo. In si ni težko predstavljati, da bo nekoč vozil bolje, ker bo imel veliko boljša "čutila" (radar, lidar, sonar, IR...) in 100x hitrejše reflekse. Samo umetno pamet mu bo treba še malo izboljšati.

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

Ne stekam. Kako je to povezano z zasnovo level 2+ sistema?

Ja ne vem, pričakoval bi, da je tudi upravljanje radia in klime podvrženo kakšnemu premisleku, če je dovolj varno ali ne.

mertseger ::

J.McLane je izjavil:

Na koliko časa ti pa v VW teži da moraš imeti roke na volanu, a ti mogoče pri VW kontrolirajo kam gledaš? To bi bil edini pameten sistem kontrole, ker vse drugo dopušča nepozornost voznika, tudi pri vseh drugih znamkah z ACC in lane assist. Samo Teslo se na posnetkih takoj opazi in je takoj kriv AP, ko pa kamionar brez reakcije zruši vse pred sabo je pa kriv neprespan kamionar.


Kia ima tako da t lane assistent zapiska da moaš dati roke na volan šele ko popravi smer vožnje vozila nič prej.

J.McLane ::

Morda sploh ni trik v tem teženju za roke na volan. Problem je sama zanesljivost sistema, če neka Kia na Acc in lane assist dela en kup napak pri vožnji, potem je voznik navajen, da ves čaš kontrolira. Bolj ko je sistem dober več lažnega zaupanja vliva in človeška neumnost pač naredi svoje.

Kamera, ki sledi očem voznika bi bila edina prava kontrola.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

Bolj ko je DDT (dynamic driving task) pokrit s strani sistema, manj je voznik vkljucen v voznjo. Level 2 sistem s sirokim naborom OEDR (objects and event detection and response) da cloveku prej obcutek, da sistem zmore vec od dejanskega. Mnogi to razumejo kot "naprednost" Teslinega sistema, kar je narobe. Zato je tudi narobe primerjati varnostne mehanizme takega sistema z manj "naprednimi" sistemi (z bolj omejenim DDT ter OEDR). Je pa to vseeno manj narobe kot zagovarjati, da je varnost itak zagotovljena z nekim zapisom v prirocniku.

energetik ::

fikus_ je izjavil:

Je/bo samo vprašanje, kdo je bolj zanesljiv, "AI" ali človek. Kdo naredi manj (usodnih) napak.
Tole zgoraj je mejni primer, kjer bi pozoren voznik (lahko) rešil situacijo.
V tem primeru bi tudi mrtvo pijan voznik rešil situacijo, ker sploh ni bilo nekaj za reševati, saj se je oviro videlo na par 100m.
AI vozilu bo za zaupati, ko bo ločil med oblakom dima in kesonom prevrnjenega tovornjaka, ali pa med vrečko za smeti in zajcem. Torej npr. lidar z ustrezno valovno dolžino, da se bo odbila od 1mm cerade, od vodnih kapljic pa ne.

Gregor P ::

Torej ostala vozila na posnetkih se vsekakor umikajo na desno stran. Domnevam, da nimajo tako napredne UI8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

m0LN4r ::

zmaugy je izjavil:

Za 49000 EUR dobiš Tesla 3 long range AWD. Računam da 350-400 km bi moral z njim naredit z enim polnjenjem.
Odšteješ subvencijo in si na 43000 EUR.
A sem kaj pozabil? Je kakšen keč s subvencijo? Servisiranje zlatarsko?

Rahlo imam poln k. evropskih proizvajalcev in njihove nesposobnosti pri EVjih.

@fikus: Hvala za odgovor.
Mas kaksno povezavo do te tesle? Sicer pa a ni nekdo v tej temi govoril, da je long range 600km brez problema?
Ali je teh 49.000 misljeno sverckomerc, pol pa ko imas probleme pa imas do najblizjega uradnega servisa 400km?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Spock83 ::

Verjetno je pozabil dodati ddv in EU tax na avtomobile + prevoz + papirji.


Drugače. Jaz sem izredno zadovoljen. Nikoli več ne kupim ICE.

m0LN4r ::

Verjamem, meni se nacin voznje tudi dopade, ampak trenutno ni se taksnega modela, ki bi ga zelel. Predvidevam pa, da cez 5 let bi znal ze kaksen bit.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Gone ::

a za butaste EU kupce pa Tesla ne bo nič spustila cen kot jih je kar konkretno za kitajce in američane?

Spock83 ::

EU trg je zgleda lačen Tesel, dokler se prodaja... Paaaa import tax je 10% če se ne motim. Mogoče imajo kitajci manjšega.

Gone ::

https://www.engadget.com/tesla-cuts-ev-...

Nima veze s taxom, Tesla je znižala tovarniške cene (samo ne za evropo)

zmaugy ::

m0LN4r je izjavil:

zmaugy je izjavil:

Za 49000 EUR dobiš Tesla 3 long range AWD. Računam da 350-400 km bi moral z njim naredit z enim polnjenjem.
Odšteješ subvencijo in si na 43000 EUR.
A sem kaj pozabil? Je kakšen keč s subvencijo? Servisiranje zlatarsko?

Rahlo imam poln k. evropskih proizvajalcev in njihove nesposobnosti pri EVjih.

@fikus: Hvala za odgovor.
Mas kaksno povezavo do te tesle? Sicer pa a ni nekdo v tej temi govoril, da je long range 600km brez problema?
Ali je teh 49.000 misljeno sverckomerc, pol pa ko imas probleme pa imas do najblizjega uradnega servisa 400km?


Uf, sem spregledal “excluding taxes and fees...“. Moja napaka.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.

TheBlueOne ::

Zanimiv VW EV:

Gregor P ::

Kot zanimivost ...
STA: Prodaja osebnih avtomobilov v prvih petih mesecih 37 odstotkov pod lansko

Ljubljana, 2. junija - Od začetka leta do konca maja je bilo v Sloveniji prvič registriranih 21.440 osebnih avtomobilov, kar je 12.715 oz. 37,2 odstotka manj kot lani v tem obdobju, so danes sporočili iz Trgovinske zbornice Slovenije (TZS). Samo v maju je bilo prodanih 5086 osebnih avtomobilov, kar glede na maj lani pomeni 31,7-odstotni padec.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

m0LN4r ::

Normalno, ce so zgubljali sihte zaradi korone, prodaje prakticno v dolocenih poslovanlnicah ni blo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Utk ::

Ne v določenih, ampak v nobeni, če še registrirat nisi mogel avta, tudi če bi ga kupil.

Makita ::

The future is electric without any doubt! :) Dieslu in bencinu so šteti dnevi. Batteries for cars, and hydrogen fuel cells and electric motor for "over the ocean, 10.000 km ships and planes". For short distance ships and planes the future is also batteries and pure electric power. And of course electric trains (half of the trains nowadays is already directly electric powered) and trucks.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Makita ()

Makita ::

Velika večina vlakov je že danes poganjana z električnim motorjem: kjer so elektrificirane proge direktno preko vodnika nad progo, kjer pa ni elektrificiranih prog pa se uporabljajo hibridni vlaki (dizelski motor ki žene generator, ta pa proizvaja električno energijo za električni motor, ki žene lokomotivo). Vendar elektrika je dosti cenejša od diesla, tako da hibridni pogoni so obsojeni na propad: proge se bodo kmalu vse elektrificirale. 8-)

Okapi ::

Saj tudi pri veliko ladjah propelerje že vrtijo elektromotorji. Pri praktično vseh velikih sodobnih potniških križarkah, trajektih in vlačilcih, pri čedalje več tankerjih...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Mikrohard ::

Saj to ni nič novega, da imajo elektromotorji boljše karakteristike... problem je izključno v hranjenju energije. Kjer imaš direkten dostop do elektrike (vlaki), je stvar "no brainer". Pri avtomobilih počasi prihajamo do točke, ko so baterije dovolj dobre. Pri ladjah, letalih in tovornjakih, kjer ti pa baterije odščipnejo večji del nosilnosti pa to še ni smiselno... potrebujemo večji preboj na področju baterij.

Okapi ::

Ali pa to;)

Spock83 ::

Še 5G ima probleme kaj šele to.

mertseger ::

Okapi je izjavil:

Ali pa to;)



Pozabi na to.....to boš samo v ZF filmih gledal.

Makita ::

Mikrohard je izjavil:

Saj to ni nič novega, da imajo elektromotorji boljše karakteristike... problem je izključno v hranjenju energije. Kjer imaš direkten dostop do elektrike (vlaki), je stvar "no brainer". Pri avtomobilih počasi prihajamo do točke, ko so baterije dovolj dobre. Pri ladjah, letalih in tovornjakih, kjer ti pa baterije odščipnejo večji del nosilnosti pa to še ni smiselno... potrebujemo večji preboj na področju baterij.


Strinjam se z vsem, razen z delom kjer praviš da pri ladjah letalih in tovornjakih baterije še niso smiselne. Če gre za krajše razdalje (80 % voženj v obe smeri pri tovornjakih je pod 800 km kolikor je planirano da bo zmogel Tesla Semi), se definitivno splača uporabiti električni pogon ker ima za nekajkrat nižjo ceno za gorivo, ki pri prevozniških podjetjih predstavlja zelo velik strošek. Zakaj bi ti baterije odščipnile del nosilnosti? Važna je obremenitev ceste na os (na kolesni par) in bo pač električni tovornjak ene 2 tone težji, vendar bo imel enako nosilnost kot dieslki tovornjak. To se da kumot narest. Za obrabo ceste je pa važna obremenitev na os (na en kolesni par), ti lahko kumot dodaš en ali dva kolesna para VEČ pri tovornjaku in obremenjuješ cesto celo manj kot dieselki tovornjak. Ali 3 kolesne pare več če ti paše, ni to noben tehnični problem. Dodatni 2 toni teže za baterije znaša komaj 5 % mase pri 40 tonskem tovornjaku. Bo pač dieslki tovornjak polno naložen tehtal 40 ton, električni pa 42 ton. Treba je omeniti še da je električni motor za isto moč mnogo lažji od dieselskega, poleg tega pa ne rabi težkega menjalnika (ki ga pa dieslki tovornjak ZAHTEVA in potrebuje).

Sicer pa obetajo električni tovornjaki ki imajo dosega z enim polnjenjem baterije recimo 300 km, ko se tovornjak pelje po avtocesti, se preko vodnika nad avtocesto polni (trolejbus princip), nato pa zapelje iz avtoceste, gre na končno destinacijo ki od avtoceste sigurno ni oddaljena več kot 150 km, odloži robo in gre nazaj na avtocesto kjer se preko vodnika nad avtocesto zopet polni. Nemci imajo plan elektrificirati avtoceste za električne tovornjake:

Novica na slotech: https://slo-tech.com/novice/t692463/p54...

Nemci so izračunali, da bi 40-tonski tovornjak na vsakih prevoženih 100.000 kilometrov privarčeval 20.000 evrov, če bi namesto dizelskega goriva uporabljal elektriko, in zmanjšal izpuste ogljikovega dioksida za šest milijonov ton.


https://siol.net/avtomoto/novice/tovorn...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Makita ()

IL_DIAVOLO ::

Večine ne moti, ce se smradi izven mestnih središč. Mi ki smo vecino casa na avtocestah, tudi nimamo razstelanih avtov brez dpf-ja in egr-ja.

Seveda pa se naj uredi mestna sredisca. To podpiram in je nujno.

Makita ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Večine ne moti, ce se smradi izven mestnih središč. Mi ki smo vecino casa na avtocestah, tudi nimamo razstelanih avtov brez dpf-ja in egr-ja.

Seveda pa se naj uredi mestna sredisca. To podpiram in je nujno.


Saj tudi z DPF filtrom in erg-jem disel še vedno onasnažuje veliko več kot pa električni avto. Brez DPF in erg je pa sploh katastrofa. V električnih je prihodnost, to vejo vsi avtomobilski proizvajalci zato pa tudi investirajo desetine miljard evrov (pa čeprav se jim mnoge linije za diesle in bencinarje še odplačale niso in z prodajo električnih zažirajo svoj profit pri ice avtih). Kdor je pameten ve da so električni avti prihodnost že danes, kdor pa ne, bo pa to spoznal najkasneje čez 10 let. Se pa električni finančno splačajo za večino primerov že sedaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Makita ()

J.McLane ::

Če bi bilo tako simpl delat pantografe, potem mi res ni jasno zakaj del železniške infrastrukture v Slo še ni elektrificiran. A niso SŽ ravno nekaj nabavljali nove vlake, še vedno so nabavljali nove dizelske lokomotive (poleg električnih seveda), torej tudi v prihodnje nič ne kaže, da bi v celoti elektrificirali progo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

IL_DIAVOLO ::

Makita je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Večine ne moti, ce se smradi izven mestnih središč. Mi ki smo vecino casa na avtocestah, tudi nimamo razstelanih avtov brez dpf-ja in egr-ja.

Seveda pa se naj uredi mestna sredisca. To podpiram in je nujno.


Saj tudi z DPF filtrom in erg-jem disel še vedno onasnažuje veliko več kot pa električni avto. Brez DPF in erg je pa sploh katastrofa. V električnih je prihodnost, to vejo vsi avtomobilski proizvajalci zato pa tudi investirajo desetine miljard evrov (pa čeprav se jim mnoge linije za diesle in bencinarje še odplačale niso in z prodajo električnih zažirajo svoj profit pri ice avtih). Kdor je pameten ve da so električni avti prihodnost že danes, kdor pa ne, bo pa to spoznal najkasneje čez 10 let. Se pa električni finančno splačajo za večino primerov že sedaj.


Vem, ampak ni tako blizu ljudem. V mestu pa dobesedno jemo izpuste.

lufthammer ::

Bo pač dieslki tovornjak polno naložen tehtal 40 ton, električni pa 42 ton.

Ker tvoje dodane osi z vso konstrukcijo pa ne tehtajo in ne stanejo nič...

Nemci so izračunali, da bi 40-tonski tovornjak na vsakih prevoženih 100.000 kilometrov privarčeval 20.000 evrov, če bi namesto dizelskega goriva uporabljal elektriko, in zmanjšal izpuste ogljikovega dioksida za šest milijonov ton.

Zavajaš ali pa slabo bereš. V članku piše namreč:
Pri Siemensu so izračunali, da 40-tonski tovornjak pri 100 tisoč prevoženih kilometrih lahko s sistemom električnega polnjenja privarčuje 20 tisoč evrov. Če bi 30 odstotkov tovornjakov na nemških cestah elektrificirali, bi to državni izpust CO2 zmanjšalo za šest milijonov ton.

ne pa en tovornjak.
Bo prišel čas, ko bodo priznali, da električni transport onesnažuje še bolj nevarno, kot bencinski. Ni daleč, analize se že delajo. Edina rešitev je javni prevoz - tudi za tovor preko Slovenijue, recimo.

pegasus ::

Luštno. Več takih rabimo.

pegasus ::

Youtube mi je ponudil tole:

Izgleda da se industrija na splošno še vedno ne zaveda dobro, kaj se dogaja in kje je že Tesla ...

MrStein ::

A ta graf je že bil omenjen?

Ve kdo, kaj točno vse štejejo v te stroške?



Slika je iz tega dokumenta: https://www.europarl.europa.eu/news/sl/...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()
««
874 / 1141
»»