» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
853 / 1168
»»

Valvoline ::

Up 1.0 pije 4.0-5l v povprecju. Ima ga zena od sodelavca. Kar vredu malcek, zal nima nic od prtljaznika,kam so elektricnemu vtaknil baterijo mi ni jasno. Bencincku za 9k vgradis lpg za jurja, pa se vozis za cca 3e na 100km. Ampak up pac ni avto za vse to je pecikl na 4ih kolesih.

Zgodovina sprememb…

b3D_950 ::

Ja ampak tisti, ki kupi up-a dela manj kot 10kkm na leto?
Za 25kkm letno verjetno kupiš nekaj večjega in bolj udobno 'ladjo'.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Sneznik ::

codeMonkey je izjavil:

Sneznik je izjavil:



Kar še naprej špilaj idiota, vsak ki bo šel na youtube in bo vpisal "diy power pack" ali "diy powerwall bo videl da si deluden, zboljen in nimaš pojma kaj govoriš. Jaz sem 18650 battery packe že naredil sam, tako da mi ne pametuj, Dunning-Kruger se kaže pri tebi, ne pri meni. Sam sebi streljaš avtogole.


Ne govorimo o avtu na daljinca ampak o Renault Twizyu. Ker si tak strokovnjak, z diplomo, ti ne bo tezko podati linke na vse potrebne komponente, pa da vidimo kako, ti, ko nimas dveh levih rok, to naredis za 1kEUR.


Celice ki imajo zmerjeno kapaciteto 3000 mAh imaš v akciji na Aliexpressu za 19 $ za 10 celic. 10 je 1,9 $ po celici.

https://www.aliexpress.com/af/18650.htm...

Za 6kWh rabiš: 6000 / (3,7 x 3) = 540 celic

540 x 1,9 $ = 951 €

Ostalo je za cca 2 € za mosfete in manj kot 2 € za kitajsko kopijo Arduono nano-ta. Rabiš še par kablo, meter termoskrčljive cevke in podobnega, vse skupaj je pod 1 k€.

pegasus ::

Seveda, kakršnekoli diskont celice iz kitajske so ok za v avto. Všeč mi je tvoja naivnost ;)

Sneznik ::

b3D_950 je izjavil:

Ja ampak tisti, ki kupi up-a dela manj kot 10kkm na leto?
Za 25kkm letno verjetno kupiš nekaj večjega in bolj udobno 'ladjo'.


Ni nujno. 25kkm je samo 35 km do službe in nazaj in kakšen vidend izlet vmes. Kdor hoče prišparati in se je pripravljen prilagodit malo, lahko to naredi z E-upom.

Utk ::

(10.000 € / 5,91)x 100 = 169.200 km

Pri 25 tisoč na leto je to 6,7 let vračilne dobe.

Dej nehaj s temi 8 centi. In nehaj s 25,000 letno s tem avtom. Kako boš naredu 25,000 letno z 8 centi? Vsakič ko boš šel malo dlje, boš polnil še kje drugje, in to po višji ceni. Če ne boš šel nikoli malo dlje, ne boš na leto naredu 25,000 km. Če ga imaš samo za v službo in narediš teh 25,000, pa itak rabiš še en avto za ostale stvari in spet zmanjšaš profit. Eno je matematika, drugo pa ko postaviš matematiko v realen svet. Poglej si 10 let stare upe na avto.netu in preštej kak procent jih ima 250,000 prevoženih. Potem pa fantaziraj dalje. Pa menda pri teh sekretih nihče ne vrti kilometrov...

Sneznik ::

pegasus je izjavil:

Seveda, kakršnekoli diskont celice iz kitajske so ok za v avto. Všeč mi je tvoja naivnost ;)


Niso to diskont celice. So stestirane zadeve, tudi tokovna zbogljivost je ustrezna- Sem jih že kupil in testiral ;) Drugače pa lahko dobiš tudi tesline celice za 130 € po kWh, imam ponudbo od človeka ki se s tem poklicno ukvarja.

Valvoline je izjavil:

Up 1.0 pije 4.0-5l v povprecju. Ima ga zena od sodelavca. Kar vredu malcek, zal nima nic od prtljaznika,kam so elektricnemu vtaknil baterijo mi ni jasno. Bencincku za 9k vgradis lpg za jurja, pa se vozis za cca 3e na 100km. Ampak up pac ni avto za vse to je pecikl na 4ih kolesih.


E-up pije toliko na papirju, v praksi pa 5,5 litra kot piše povprečna poraba realnih uporabnikov. Ni pecikl na kolesih ampak je primerljiv z Cliotom. Pri lpg-ju ni 3 € na 100 km ampak je več, ker je tudi poraba lpg-ja za 15-20 % večja kot je prej žrl bencina. Z lpg-jem se še vedno voziš več kot 3x dražje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

J.McLane ::

Še zmeraj 5,5 in ne 7 kot predvidevaš v svojih primerjavah Cliotom.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Naredu 14,5k km, plačal 265€ ... 1,83 € / 100 km.
And falling saj zadnje čase filam brezplačno, deal with it...

Pri 320 HP na kolesih, hehe ...
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Sneznik je izjavil:

[Niso to diskont celice. So stestirane zadeve, tudi tokovna zbogljivost je ustrezna- Sem jih že kupil in testiral ;) Drugače pa lahko dobiš tudi tesline celice za 130 € po kWh, imam ponudbo od človeka ki se s tem poklicno ukvarja.
Mogoče imaš srečo. Tudi jaz sem kitajcem že pustil čisto preveč denarja za lipo baterije in na koncu ugotovil, da me stane manj denarja, časa in živcev, če kupim rahlo dražje pri lokalnem dilerju, ki so mu baterije posel, lipo.si.

Utk ::

E-up pije toliko na papirju, v praksi pa 5,5 litra kot piše povprečna poraba realnih uporabnikov

Če bi tam postavu filter na polota, dizla, od 2015 letnik naprej, bi imel porabo točno 5. Če ti je poraba pomembna. Pri 1,2 evra za dizel, je to 6 evrov. Ali 4,5 več na 100 km.

Sneznik ::

Utk je izjavil:

(10.000 € / 5,91)x 100 = 169.200 km

Pri 25 tisoč na leto je to 6,7 let vračilne dobe.

Dej nehaj s temi 8 centi. In nehaj s 25,000 letno s tem avtom. Kako boš naredu 25,000 letno z 8 centi? Vsakič ko boš šel malo dlje, boš polnil še kje drugje, in to po višji ceni. Če ne boš šel nikoli malo dlje, ne boš na leto naredu 25,000 km. Če ga imaš samo za v službo in narediš teh 25,000, pa itak rabiš še en avto za ostale stvari in spet zmanjšaš profit. Eno je matematika, drugo pa ko postaviš matematiko v realen svet. Poglej si 10 let stare upe na avto.netu in preštej kak procent jih ima 250,000 prevoženih. Potem pa fantaziraj dalje. Pa menda pri teh sekretih nihče ne vrti kilometrov...


8 centov je pocen tarifa pri gen-i eneergiji skupaj z vsemi stroški. Okej saj sem ti izračunal tud če se voziš samo 40 km na dan (15kkm na leto). 40 km na dan ni veliko. In če se voziš 15 tisoč na leto, potem se ti 4000 € večja nabavna cena v primerjavi z Cliotom (s subvencijo) povrne v :

(4000 € / 5,91) x100 = 67.600 km

Torej pri 15 kkm se povrne po dobrih 4 letih.

Okej sedaj boš rekel da kdaj polniš tudi da ta drag tok in kje na polnilnici in tako dalje. Razumljivo. Bomo tud to upošteval ane, da boš srečen. Damo povprečno ceno 10 centov na kwh, sepravi 50/50 razmerje visoka/nizka tarifa. Razmerje bo seveda bolj v prid nizke, ker bo večino polnjenja čez noč, ampak bomo dali toliko, zato da upoštevamo še da dvakrat ali 3x na mesec ali kaj takšnega polniš še na polnilnici :)

Up navaden: 5,44 x 1,3 € = 7,07 € na 100 km
E-up = 14,47 kwh x 0,1 = 1,47 € na 100 km

Razlike je 5,6 € na 100 km.

Pri 4000 € razlike se ti povrne v:

(4000 € / 5,6 ) x100 = 71400 km.

Če delaš 15 kkm na leto (to je samo 41 km na dan), potem se ti zadeva povrne v manj kot 5 letih. Nato v nadaljne 15 let prihraniš 3x 4000 € = 12.000 €. To se še vedno splača. Tud če daš 11 centov ali tudi več se še vedno splača. Pač kakorkoli obrneš se pod pogojem, če si se pripravljen malo prilagodit splača. :)

Valvoline ::

WarpedGone je izjavil:

Naredu 14,5k km, plačal 265EUR ... 1,83 EUR / 100 km.
And falling saj zadnje čase filam brezplačno, deal with it...

Pri 320 HP na kolesih, hehe ...

Javni sektor? Potni stroski lj/nazaj? Ce bi le obstajali podatki o kupcih tesel, grem stavit da je 90% kupcev javnosektorasev ki izkoriscajo preplacano js kilometrino. :V
V realnem sektorju ti placajo do max 15-20km in tu se pri kilometrini konca.

Zgodovina sprememb…

Sneznik ::

J.McLane je izjavil:

Še zmeraj 5,5 in ne 7 kot predvidevaš v svojih primerjavah Cliotom.


tam sem pozabil spremenit napis Clio ko sem kopiral, Upoštevana je poraba za Volkswagen up navaden, ne Clio (v ta drugem izračunu to mislim). Clio ima povprečne porabe 7 litrov ( 9,1 €), up bencinar pa 5,44 litra kar je 7,07 €, razlike z električni E-upom je tako 7,07 € - 1,16 € = 5,91 € na 100 km.

Utk ::

Kako prikladno, da je zdaj naenkrat (brez subvencije ali z?) samo še 4 jurje dražji od cliota. Če ne gre rešitev v enačbo, se pač spremeni enačbo...

pegasus ::

To niso enačbe, to so modeli. In ja, modeli se spreminjajo.

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Kako prikladno, da je zdaj naenkrat (brez subvencije ali z?) samo še 4 jurje dražji od cliota. Če ne gre rešitev v enačbo, se pač spremeni enačbo...


Ja zaenkrat ga lahko kupiš s subvencijo ane, zakaj bi računal nekaj kar ni tako kot je. Subvencija ti pripada ane :)

Lahko pa dava brez subvencije pa bo pač malo daljša vračilna doba, ampak v celi življenski dobi se bo še vedno mnogo bolj splačal električni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Valvoline ::

Kdo pa casti subvencijo in zastojn voznjo?

J.McLane ::

Ti bom postavil moj trenutni benchmark na bencin:
Naredu 13048 km, za bencin plačal 729 EUR, za zimske gume z menjavo vred 250 EUR, za zavarovanje in letno dajatev 500EUR, za servis 150EUR, avto ima 2,7m medosne in 500 l prtljažnik. Kupil za 22k EUR.
...
Toyota Prius
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Utk ::

pegasus je izjavil:

To niso enačbe, to so modeli. In ja, modeli se spreminjajo.

Ja naj se, potem naj reče, da obstaja določeno število primerov po katerem se ti ta avto izplača po 5 letih. Nihče ne bo zanikal.
Ampak na splošno to ne velja. Zakaj, sem napisal že zdavnaj, in to 5 razlogov.

Ja zaenkrat ga lahko kupiš s subvencijo ane, zakaj bi računal nekaj kar ni tako kot je. Subvencija ti pripada ane

Če upoštevaš subvencijo, ker zaenkrat je, potem upoštevaj tudi, da zaenkrat tega avta ne moreš kupit. In naslednji najcenejši je 208 ali zoe za 24-25 jurjev. S subvencijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Sneznik ::

Utk je izjavil:

pegasus je izjavil:

To niso enačbe, to so modeli. In ja, modeli se spreminjajo.

Ja naj se, potem naj reče, da obstaja določeno število primerov po katerem se ti ta avto izplača po 5 letih. Nihče ne bo zanikal.
Ampak na splošno to ne velja. Zakaj, sem napisal že zdavnaj, in to 5 razlogov.


Okej dejmo izračunat še če ne bi bilo subvencije recimo (pa je v resnici, v resnici JE),

Torej, BREZ subvencije bi bilo:

Up navaden: 5,44 x 1,3 € = 7,07 € na 100 km
E-up = 14,47 kwh x 0,1 = 1,47 € na 100 km

Razlike je 5,6 € na 100 km.

Pri 10000 € razlike BREZ SUBVENCIJE se ti povrne v:

(10000 € / 5,6 ) x100 = 178.571 km.

Če delaš 15 kkm na leto (to je samo 41 km na dan), potem se ti zadeva povrne v manj kot 12 letih. Nato v nadaljne 8 let prihraniš 6720 €. To se še vedno splača.

Valvoline je izjavil:

Kdo pa casti subvencijo in zastojn voznjo?


Tudi brez subvencije se splača. Glej izračun. In to če delaš samo 40 kilometrov na dan.

Valvoline je izjavil:

Kdo pa casti subvencijo in zastojn voznjo?


Noben ne časti. Brez subvencije EV-je bi če bi ta ista oseba kupila bencinarja ali diesla to državo stalo mnogo več kot če da EV subvencijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Valvoline ::

Razlika brez subvencij je 16k. 9k vs 25k. Tist k so v promociji narocil bodo dobil cenejse, ostali po rednem ceniku 25k. Pri 25k tudi z subvencijo se ne bo prodajalo.

Sneznik ::

Valvoline je izjavil:

Razlika brez subvencij je 16k. 9k vs 25k. Tist k so v promociji narocil bodo dobil cenejse, ostali po rednem ceniku 25k. Pri 25k tudi z subvencijo se ne bo prodajalo.


Kje je cena 32 jurjev za E-upa? To mi smrdi da si se zlagal. Dokaži da se nisi, ker če ne bo dokaza bom smatral da je laž. :)

In ja 25 k EUR za upa je res prevelika cena če bi bila. Pa ni taka cena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

Ni se nič zlagal, samo ti bereš tako kot računaš. Bolj slabo in po svoje.

Valvoline ::

Realni minus v proracunu, 7.5k subvencija+ cestna taksa+ naj bo 10k trosarin. Se enkrat sprasujem, kdo koga casti?

Valvoline ::

ID3 je tudi v predpromociji bil 30k, za tiste k so ga takrat rezerviral. Trzna cena se bo zacela pri 35k za najslabsi model, 40 srednji ter 50k+ za long range.

Utk ::

Ja, in njegov problem bo enak kot pri e-upu. Ne boš prišel na vrsto še par let.
Btw, subvencija je 6 jurjev po novem.

Sneznik ::

J.McLane je izjavil:

Ti bom postavil moj trenutni benchmark na bencin:
Naredu 13048 km, za bencin plačal 729 EUR, za zimske gume z menjavo vred 250 EUR, za zavarovanje in letno dajatev 500EUR, za servis 150EUR, avto ima 2,7m medosne in 500 l prtljažnik. Kupil za 22k EUR.
...
Toyota Prius


Ti si kupil sicer malo večji avto, ampak resnici na ljubo že v štartu 7000 € dražji avto v primerjavi z E-upom. Izračunana poraba priusa iz tvojih podatkov je 5,6 € na 100 km, z E-upom bi imel manj kot 1,5 € na 100 km (res pa da je resnici na ljubo manjši avto, ampak pripelje te lih tako).

Torej ti si dal že v štartu 7000 €, v 20 letih boš dal pa še dodatno več toliko:
150 x 20 = 3000 €
((5,6-1,47)x 130) x 20 let = 10783 € več za gorivo v primerjavi z E-upom.

Skupaj boš dal več v primerjavi z E-upom: 7000 € + 10783 € + 3000 € = cca 20.000 €.

Ali se ti splača dat več 20 tisoč več za malo večji avto, pa veš sam. Jaz bi se raje odločil za E-upa. Ti pa kokr hočeš.

Pa sploh še nismo upošteval še da se ti bo več kvaril in boš dal za izredne servise še kaj jurjev, ampak pustimo to da se ne boš vpičil v to.

Utk ::

Ali se ti splača dat več 20 tisoč več za malo večji avto, pa veš sam. Jaz bi se raje odločil za E-upa. Ti pa kokr hočeš.

Koliko jih danes kupuje avto za 30 jurjev, potem pa reče, fuck this shit, in kupi dacio za 10? Sej je samo malo manjša, pa glih tako te pripelje...

Pa sploh še nismo upošteval še da se ti bo več kvaril in boš dal za izredne servise še kaj jurjev, ampak pustimo to da se ne boš vpičil v to.

Tega pač ne veš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Ali se ti splača dat več 20 tisoč več za malo večji avto, pa veš sam. Jaz bi se raje odločil za E-upa. Ti pa kokr hočeš.

Koliko jih danes kupuje avto za 30 jurjev, potem reče, fuck this shit, in kupi dacio za 10? Sej je samo malo manjša, pa glih tako te pripelje...

Pa sploh še nismo upošteval še da se ti bo več kvaril in boš dal za izredne servise še kaj jurjev, ampak pustimo to da se ne boš vpičil v to.

Tega pač ne veš.


Koliko je takih? Nekaj jih je. In tisti ki hoče prišprarati če se malo prilagodi, lahko to tudi naredi.

Saj zato ker ne vemo koliko bo dal za izredne servise za toyoto hibrida pa jih nisem računal. Upošteval sem kot da izrednih servisov sploh ne bo imel. Pa sigurno cena za vse izredne servise v 20 letih ne bo 0 EUR, to si lahko prepričan. Ampak dali smo 0 EUR zato da se ne bo kdo vpičil v to, kar si ti btw ravnokar naredil..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

Koliko je takih? Nekaj jih je. In tisti ki hoče prišprarati če se malo prilagodi, lahko to tudi naredi.

In kaj bi potem s tem denarjem? Kupil stanovanje in ga oddajal, zakaj, da boš imel še več denarja? Zakaj, če se boš potem še naprej vozil z e-upom. Ker je cenejši.
Življenje je prekratko za kaj takega.
Če si pa ne moreš privoščit kaj drugega, pa pač nimaš izbire.

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Koliko je takih? Nekaj jih je. In tisti ki hoče prišprarati če se malo prilagodi, lahko to tudi naredi.

In kaj bi potem s tem denarjem? Kupil stanovanje in ga oddajal, zakaj, da boš imel še več denarja? Zakaj, če se boš potem še naprej vozil z e-upom. Ker je cenejši.
Življenje je prekratko za kaj takega.
Če si pa ne moreš privoščit kaj drugega, pa pač nimaš izbire.


Ja recimo lahko s tem denarjem kupi stanovanje in da od najemnine živi in mu ni treba hoditi v službo. Užival bo bolj kot nekdo ki živi samo za šiht in nima nobenega življenja, pa tudi če se mora peljati z E-upm na izlet in živi svobodno kot ptica. :)

Življenje je prekratko da bi vse spušil na bencinu, ko pa lahko ta denar investiraš in živiš svobodno kot ptica brez da si cele dneve v službi in živiš samo za šiht :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Utk ::

Če bi se dalo od 20 jurjev živet, potem že dolgo ne bi nihče nič delal. Ampak sej vemo, da ti matematika ne gre...

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Če bi se dalo od 20 jurjev živet, potem že dolgo ne bi nihče nič delal. Ampak sej vemo, da ti matematika ne gre...


Matematika mi gre, sem jo imel 10 in če nisi opazil da malo karikiram in ti probam prikazati da stvari niso črno bele, potem nisi ravno pameten :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

Valvoline ::

Ko smo pri cenah goriv, pri sev sosedih je nafta ze pod 80c, bencin pod 90c, lpg na hrvaskem pa 40c, da vidimo kak doug bodo nasi komunajzarji vztrajali z cenami. Napovedi so da se nafta ne bo nikoli vec premaknila cez 20usd barel, v zda je do konc tega leta skor 100% zagotovljena cena benza pod 1usd galon, tam se z priusom (k ga majo tako rad progresivni jenkici) peles danes za 1usd 100km.

Zgodovina sprememb…

Sneznik ::

Valvoline je izjavil:

Ko smo pri cenah goriv, pri sev sosedih je nafta ze pod 80c, bencin pod 90c, lpg na hrvaskem pa 40c, da vidimo kak doug bodo nasi komunajzarji vztrajali z cenami. Napovedi so da se nafta ne bo nikoli vec premaknila cez 20usd barel, v zda je do konc tega leta skor 100% zagotovljena cena benza pod 1usd galon, tam se z priusom (k ga majo tako rad progresivni jenkici) peles danes za 1usd 100km.


Povprečna cena nafte v tem trenutku (pa še to samo zato ker nafte trenutno zaradi karantene nihče noče) je veliko več kot 1 $ na galono. Ko bo karantene konec in se bojo ljudje spet začeli vozit in trošit nafto, industrija pa bo zagnala svojo proizvodnjo, bo cena skočila nazaj na prejšnjo raven in se zelo povečala. Tako da cena nafte sedajle za 2 ali 3 mesece zanemarljivo vpliva na povprečno ceno nafte v roku 15 let, kar je podatek ki ga ti moraš upoštevati ko računaš ceno v življenski dobi avtomobila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

J.McLane ::

Sneznik je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Ti bom postavil moj trenutni benchmark na bencin:
Naredu 13048 km, za bencin plačal 729 EUR, za zimske gume z menjavo vred 250 EUR, za zavarovanje in letno dajatev 500EUR, za servis 150EUR, avto ima 2,7m medosne in 500 l prtljažnik. Kupil za 22k EUR.
...
Toyota Prius


Ti si kupil sicer malo večji avto, ampak resnici na ljubo že v štartu 7000 € dražji avto v primerjavi z E-upom. Izračunana poraba priusa iz tvojih podatkov je 5,6 € na 100 km, z E-upom bi imel manj kot 1,5 € na 100 km (res pa da je resnici na ljubo manjši avto, ampak pripelje te lih tako).

Torej ti si dal že v štartu 7000 €, v 20 letih boš dal pa še dodatno več toliko:
150 x 20 = 3000 €
((5,6-1,47)x 130) x 20 let = 10783 € več za gorivo v primerjavi z E-upom.

Skupaj boš dal več v primerjavi z E-upom: 7000 € + 10783 € + 3000 € = cca 20.000 €.

Ali se ti splača dat več 20 tisoč več za malo večji avto, pa veš sam. Jaz bi se raje odločil za E-upa. Ti pa kokr hočeš.

Pa sploh še nismo upošteval še da se ti bo več kvaril in boš dal za izredne servise še kaj jurjev, ampak pustimo to da se ne boš vpičil v to.


OK fair enough, mi imamo dva avta ker smo 4 članska familija, če bi kupil eUP namesto Priusa, bi to pomenilo da bi z njim lahko naredil samo nekje 70% poti kot jih sedaj delam s Priusom, da ne omenjam udobja (radarski tempomat, keyless, HUD..). Ostalih 30% bi tako naredil z drugim avtom, ki pije 9 l/100 km dizla, menjava tega vozila ne pride v poštev, ker je namensko tak.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Sneznik je izjavil:

Utk je izjavil:

Če bi se dalo od 20 jurjev živet, potem že dolgo ne bi nihče nič delal. Ampak sej vemo, da ti matematika ne gre...


Matematika mi gre, sem jo imel 10 in če nisi opazil da malo karikiram in ti probam prikazati da stvari niso črno bele, potem nisi ravno pameten :)

Če niso črno-bele, zakaj potem hočeš na vsak nači šparat? In to z e-upom, ki ga kot bencinarja nihče ne bi vozil niti da mu plačaš, kot električnega ga pa ne moreš niti naročit. Električni avti so v redu, ampak kot sem tu napisal že kar nekaj let nazaj, postopoma bo šlo od višjih razredov proti nižjim, od leta 2025 pa ne bo več debate kaj kupit. Pri tem vztrajam. 40 kwh baterija je premalo. 80-100 je dovolj. Vmes je...vmes.
Za mestne avtomobilčke bi bila dovolj tudi 20 baterija, ampak mora bit potem avto RES poceni. Ker se s temi ne dela veliko km, pa tudi ni nekega razloga, da bi bili dragi. Taka baterija stane danes drobiž. 25 jurjev za eupa je pač nateg. Vseeno kolk država prispeva zraven, nateg je enak.
Ne trudi se karikirat. Ti si karikatura...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Valvoline ::

Nafta je -40usd barel zarad korone. Tudi brez korone bi se mocno pocenila, ze prejsne leto so stevilni strokovnjaki napovedal barel pod 20usd za obdobje 2020-2030, ker se je cng(zemeljski plin) ze prej veliko pocenil.

Zgodovina sprememb…

Sneznik ::

Utk je izjavil:

Sneznik je izjavil:

Utk je izjavil:

Če bi se dalo od 20 jurjev živet, potem že dolgo ne bi nihče nič delal. Ampak sej vemo, da ti matematika ne gre...


Matematika mi gre, sem jo imel 10 in če nisi opazil da malo karikiram in ti probam prikazati da stvari niso črno bele, potem nisi ravno pameten :)

Če niso črno-bele, zakaj potem hočeš na vsak nači šparat? In to z e-upom, ki ga kot bencinarja nihče ne bi vozil niti da mu plačaš, kot električnega ga pa ne moreš niti naročit. Električni avti so v redu, ampak kot sem tu napisal že kar nekaj let nazaj, postopoma bo šlo od višjih razredov proti nižjim, od leta 2025 pa ne bo več debate kaj kupit. Pri tem vztrajam. 40 kwh baterija je premalo. 80-100 je dovolj. Vmes je...vmes.
Za mestne avtomobilčke bi bila dovolj tudi 20 baterija, ampak mora bit potem avto RES poceni. Ker se s temi ne dela veliko km, pa tudi ni nekega razloga, da bi bili dragi. Taka baterija stane danes drobiž. 25 jurjev za eupa je pač nateg. Vseeno kolk država prispeva zraven, nateg je enak.
Ne trudi se karikirat. Ti si karikatura...



Šparaš zato da lahko investiraš in denar oplemenitiš. Tako ti je treba delati manj /nič. Na ta način imaš več od življenja. Pač moj point je: že sedaj se marsikomu splača električni avto namesto navadnega. Kupijo ga ne ker ne preračunajo, nekateri pa zato ker raje preplačajo luksuz. Pri 2025 res ne bo več debate kaj kupit in takrat bo prodaja električnih poletela v nebo :)

40 kwh baterija je zadosti za 90 % ljudi če se malo prilagodi. Ampak se nočejo. Tudi prav, naj pa plačujejo več ane :) Nisem nobena karikatura, to si ti lol :P

Utk ::

40 kwh baterija je zadosti za 90 % ljudi če se malo prilagodi.

Tudi dacia je dovolj za 100% ljudi, če se malo prilagodijo. Pa se vseeno proda več bmwjev kot dacij.

Sneznik ::

Utk je izjavil:

40 kwh baterija je zadosti za 90 % ljudi če se malo prilagodi.

Tudi dacia je dovolj za 100% ljudi, če se malo prilagodijo. Pa se vseeno proda več bmwjev kot dacij.


Res je. Se proda. Ker se ljudje nočejo malo prilagodit. Pa ne bi bilo treba dosti, praktično nič prilagajanja. Avto bi polnil v domači garaži in imel vsako jutro polnega in 200 km dosega. Pol urne polnilnice za daljše poti na vsakem koraku. Ampak ljudje nočejo. Njihov problem, sej sami svoj keš zakanjajo v kamin (naftnim miljonarjem direktno v žepe).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()

msjr ::

Meanwhile: Po ene sto straneh lurkanja bi samo rekel da je s polno ritjo lahko srat, kot nas prepričujejo razni engineeerji, emobiji, snezniki in podobni. Vsem, ki govorijo o prilagoditvi in podobnem pa priporočam, da si preberejo Staničevo knjigo onkraj Kremlja in poglavje o avtomobilu v socializmu in naj primerjajo svoje besede s tekstom izpred več ko 50 let. Če povzamem [za tiste, ki se jim ne da iskat in brat] je vse nekako isto, lahko si ga privošči samo elita, kar se tiče ostalih pa naj se prilagodijo, naj plačajo več, naj čakajo, naj si ga delijo z drugimi (ja, car-sharing ni tako nova stvar), ali pa naj vozijo svojo dacio ali pa diesla (v socializmu beri: naj gredo peš).

Valvoline ::

Pri povprecni placi 1000e forsirat ev je totalni debilizem. Se vecji pa subvencioniranje elite za nakup evjev. Doslej kolk denarja so zmetal/castil za subvencije bi lahko precejsen del voznega parka ze predelal na plin, tudi revezem k majo kante za par stotakov.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:

Seveda, kakršnekoli diskont celice iz kitajske so ok za v avto. Všeč mi je tvoja naivnost ;)


Ali pa BMS na kitajski kopiji Arduinota :) Verjetno bi vse to tudi fiksiral na eno desko.

Me pa je malo mikalo pogledati kaj obstaja od teh DIY projektov. Nekdo je celo ze poskusal razbrati CAN sporocila in spacati BMS:
https://github.com/dexterbg/Twizy-Virtu...
https://github.com/dexterbg/KlausBMS

Sneznik ::

Valvoline je izjavil:

Realni minus v proracunu, 7.5k subvencija+ cestna taksa+ naj bo 10k trosarin. Se enkrat sprasujem, kdo koga casti?


Držva "časti" vse ki imajo diesla ali bencinarja. In to mnogo bolj kot une ki kupijo električnega in dobijo subvencijo. Država dizelašem/bencinarjem dovoli onesnaževati zrak v mestih, tako da so redno presežene koncentracije trdih delcev PM10, PM2,5 in NOx, tudi SOx in nezgoreli ogljikobodiki so na visokih ravneh. Tudi če imamo samo 1 % več bolniških zaradi tega in 1 % več oboljenj (rak, srčno žilne bolezni ipd) in tudi če se produktivnost vsakega čisto vsakega državljana zniža samo za 0,1 % je država več zapravila za tistega ki vozi diesla, kot pa če bi isti človek kupil električnega in dobil 6k subvencijo.

Valvoline ::

Bo pa zanimivo spremljat za kolk se bo povecalo stevilo pozarov zarad preobremenjenosti instalacij. Zagotovo ne bo malo.

Zgodovina sprememb…

Sneznik ::

msjr je izjavil:

Meanwhile: Po ene sto straneh lurkanja bi samo rekel da je s polno ritjo lahko srat, kot nas prepričujejo razni engineeerji, emobiji, snezniki in podobni. Vsem, ki govorijo o prilagoditvi in podobnem pa priporočam, da si preberejo Staničevo knjigo onkraj Kremlja in poglavje o avtomobilu v socializmu in naj primerjajo svoje besede s tekstom izpred več ko 50 let. Če povzamem [za tiste, ki se jim ne da iskat in brat] je vse nekako isto, lahko si ga privošči samo elita, kar se tiče ostalih pa naj se prilagodijo, naj plačajo več, naj čakajo, naj si ga delijo z drugimi (ja, car-sharing ni tako nova stvar), ali pa naj vozijo svojo dacio ali pa diesla (v socializmu beri: naj gredo peš).


Ravno obratno je: diesel in bencinar sta za elito, ker jim je vseeno za denar. EV je pa za tiste racionalne. In nič si ga ni treba deliti, nihče ni govoril o car sheringu. Vse kar je prilagajanja je da moraš parkrat na leto ko greš na več kot 200 km dolgo pot počakat pol urce. Not a big deal. Ampak ljudje nočejo. Njihov problem. Saj sami zaganjajo svoj keš v kamin (multimiljarderjem direktno v žepe).

Valvoline ::

Sneznik je izjavil:

msjr je izjavil:

Meanwhile: Po ene sto straneh lurkanja bi samo rekel da je s polno ritjo lahko srat, kot nas prepričujejo razni engineeerji, emobiji, snezniki in podobni. Vsem, ki govorijo o prilagoditvi in podobnem pa priporočam, da si preberejo Staničevo knjigo onkraj Kremlja in poglavje o avtomobilu v socializmu in naj primerjajo svoje besede s tekstom izpred več ko 50 let. Če povzamem [za tiste, ki se jim ne da iskat in brat] je vse nekako isto, lahko si ga privošči samo elita, kar se tiče ostalih pa naj se prilagodijo, naj plačajo več, naj čakajo, naj si ga delijo z drugimi (ja, car-sharing ni tako nova stvar), ali pa naj vozijo svojo dacio ali pa diesla (v socializmu beri: naj gredo peš).


Ravno obratno je: diesel in bencinar sta za elito, ker jim je vseeno za denar. EV je pa za tiste racionalne. In nič si ga ni treba deliti, nihče ni govoril o car sheringu. Vse kar je prilagajanja je da moraš parkrat na leto ko greš na več kot 200 km dolgo pot počakat pol urce. Not a big deal. Ampak ljudje nočejo. Njihov problem. Saj sami zaganjajo svoj keš v kamin (multimiljarderjem direktno v žepe).

Racionalni za 50k+ kupi stanovanje, ne ev.

Sneznik ::

codeMonkey je izjavil:

pegasus je izjavil:

Seveda, kakršnekoli diskont celice iz kitajske so ok za v avto. Všeč mi je tvoja naivnost ;)


Ali pa BMS na kitajski kopiji Arduinota :) Verjetno bi vse to tudi fiksiral na eno desko.

Me pa je malo mikalo pogledati kaj obstaja od teh DIY projektov. Nekdo je celo ze poskusal razbrati CAN sporocila in spacati BMS:
https://github.com/dexterbg/Twizy-Virtu...
https://github.com/dexterbg/KlausBMS


Na kakšno desko neki, daj ne debiliči. Narediš lahko BMS z arduinotom in nekaj uporov, kondenzatorjev ipd za manj kot 30 €. Celice so cca cca 950 €. Pod jurja vse skupaj.

Valvoline je izjavil:

Sneznik je izjavil:

msjr je izjavil:

Meanwhile: Po ene sto straneh lurkanja bi samo rekel da je s polno ritjo lahko srat, kot nas prepričujejo razni engineeerji, emobiji, snezniki in podobni. Vsem, ki govorijo o prilagoditvi in podobnem pa priporočam, da si preberejo Staničevo knjigo onkraj Kremlja in poglavje o avtomobilu v socializmu in naj primerjajo svoje besede s tekstom izpred več ko 50 let. Če povzamem [za tiste, ki se jim ne da iskat in brat] je vse nekako isto, lahko si ga privošči samo elita, kar se tiče ostalih pa naj se prilagodijo, naj plačajo več, naj čakajo, naj si ga delijo z drugimi (ja, car-sharing ni tako nova stvar), ali pa naj vozijo svojo dacio ali pa diesla (v socializmu beri: naj gredo peš).


Ravno obratno je: diesel in bencinar sta za elito, ker jim je vseeno za denar. EV je pa za tiste racionalne. In nič si ga ni treba deliti, nihče ni govoril o car sheringu. Vse kar je prilagajanja je da moraš parkrat na leto ko greš na več kot 200 km dolgo pot počakat pol urce. Not a big deal. Ampak ljudje nočejo. Njihov problem. Saj sami zaganjajo svoj keš v kamin (multimiljarderjem direktno v žepe).

Racionalni za 50k+ kupi stanovanje, ne ev.


Noben ni govoril o 50k+. Govorili smo o E-up za 15k. Za dražje EV-je pa odvisno od pogojev in prevoženih kilometrov. Se ti lahko EV bolj splača kot stanovanje. Vse je odvisno od pogojev in postavk.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Sneznik ()
««
853 / 1168
»»