» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
843 / 1168
»»

TheBlueOne ::

Ne vem no, mene skrbi, kako bi se to polnilo. Kakor sem omenjal, kjer delam imamo za 30MW od svojih daljnovodov, do zaposlenih posebej za to. In tu zadeve skozi tri desetletja niso postale nic cenejse, ker nekih optimizacij ni, varnost je kakor je, kvecemo bolj strogo in drazje, materiali so dragi oz. vedno drazji...

Kar se tice avtonomnih zadev in novih trendov jih kmetje poznajo. So delali v zbornici izracune in so menda se svetlobna leta od tega, da bi se izplacali pri nas.

Comparator je izjavil:


Nič ne sanjam ;) 400 kWh baterije za velike stroje. Za manjše pa 100 kWh. To je še vedno cca samo 3 % baterije za 10 km narest. Pa še 3 % nazaj. Ni problema, vse se izide. Da čez 20 let. Lahko pa tudi že kaj prej ;)


Kaj je zate velik stroj? Koliko kuri danes? Koliko vaga in stane taka baterija?

Mimogrede teza traktorja je zelo obcutljiva tema. Potegna s sabo marsikaj, posebej v Sloveniji, ki je dosti hribovita.

Zgodovina sprememb…

Comparator ::

Utk je izjavil:

Sem inženir zato sem izračunal. Narobe si predpostavil. Ti si predpostavil da se bo življenska doba pri vseh vozilih iztekla do konca v Sloveniji. To ne bo držalo. Ne bo se. Ko boš imel ugoden rabljen EV avto, ki ima 5x manjši strošek za gorivo, takrat boš starega prodal na balkan. Ali pa ga boš peljal na odpad, ker se ga ne bo splačalo uporabljati. Vidiš, sem inženir, sem izračunal ;P

A balkanci pa ne znajo računat? Povprečen nemški, slovenski in bosanski avto naredi približno enako km letno, cca 12,000. Mesečni strošek goriva 100 evrov, če podražaš bencin za 50 procentov. Torej se za kar lep del avtov NE BO izplačalo menjat za novega električnega, boš pa vseeno kupil novega električnega ko boš hotel novega. Kot se tudi danes ne splača menjat starega cliota za novega, pa vseeno se to naredi. S starimi bencinarji se bojo pa vozili tisti, ki delajo malo km, še lep čas.

Življenska doba traktorja je omejena z življensko dobo kmetije i.e. dokler še dela profit.
Ko TCO preseže prihodek, je traktorjeva življenska doba končana.
Z vidika, kolk subvencij gre kmetom, nebi bil presenečen če bi bila večina obstoječih dizelskih strojev že defacto mrtvih, če bi morali sami služit svoj kruh.

Sej, zato gledat kolk imajo ti traktorji kw in konjev, je brez veze. Ker njih električni sigurno ne bojo nadomeščali. Niti dizli ne.


Da balkanci ne znajo računat? Tega ni noben rekel. So pa manj premožen narod v povprečju, kar pomeni da nečesa ne bodo mogli financirati tudi če bi jih na dolgi rok stalo manj. Če ne bo starega dizla noben hotel, ga boš pač peljal na smetišče. Ker se ti ne bo splačalo uporabljati avta, ki ima 5x večji strošek na 100 km, ko pa boš dobil rabljenega ev-ja za male denarje. Dizla boš pač peljal na smetišče, kamor tudi spada ;)

Sanjaj o tistih 50 EUR na mesec za 12 tisoč km na leto. Upošteval si porabo 5 EUR/ 100 km, kar je poraba 3,85 litra na 100 km. NI RES, LAŽEŠ! Tak ki se vozi samo 12 tisoč km na leto ima velik delež vožnje po mestu, kjer so porabe po 7 litrov in več. Pa tud sicer avti nimajo po 3,85 l/100 km porabe!

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

It is happening ..
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

Drugace ni treba lepit teh DIY, Fendt ima e Traktor ampak je menda uporaben dosti nisno.

WarpedGone ::

Torej *je uporaben*?

K'do b'si m'slu!
Zbogom in hvala za vse ribe

Comparator ::

TheBlueOne je izjavil:

WarpedGone je izjavil:


Imate le občutek in zaledenelo kri ob nečem novem.
Se bo komu uspelo osvobodit teh okovov?

Al mi bo kdo končno uspel razložit, kako cena baterij ne bo več padala, kako njihova 'kvaliteta' ne bo več rasla?
Ne bo, ker tega še sam ne ve, verjame pa kup bulšita prebranega na siol.net.


Ze ocitne omejitve in cena so dovolj, da se ne izide okoli traktorjev in ostale mehanizacije.

Me pa zanima, zakaj trgovski potniki se nimajo EVjev, nisem videl niti taksijev (pa bi se dalo dosti dobro utemeljit) itn. Vidim pa kaksne bjonde, hipsterje itn. Kaj je tukaj problem, da tisti, ki zadeve potrebujejo za delo ne znajo racunat, ceprav so do danes bili kar se tice logistike zelo preracunljivi?

Pa ne vem, kdo pravi, da je proti ali za EV? Vecini je vseeno in se cudimo, kako vi, ki ste dejansko neki EV verniki nocete videti dosti ocitnih pomankljivosti. In tudi nihce ne pravi, da se to ne bo spremenilo, super, ce se bo na boljse. Koga sploh briga, kaj mu poganja stroj. Tistim, ki jih potrebujejo za delo je to se najmanj vazno.


Prvič kot prvič nisem noben EV vernik. Pogledam kaj se splača in se zavzemam za tist kar se splača.

"Me pa zanima, zakaj trgovski potniki se nimajo EVjev"

Ker si ne znajo zračunati in so navajeni na staro tehnologijo. Žal je tako. Ker splačalo bi se jim. Če ne verjameš, PORAČUNAJ! ;)

"Koga sploh briga, kaj mu poganja stroj. Tistim, ki jih potrebujejo za delo je to se najmanj vazno."

Ni res kolega! Seveda je ljudem važno kaj jim poganja stroj iz neracionalnega vidika. Ljudje so na nekaj navajeni in so v svoji navajenosti in strahu na nekaj novega zelo NERACIONALNI.

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

WarpedGone je izjavil:

Torej *je uporaben*?

K'do b'si m'slu!


Ni vprasanje uporabnosti, vprasanje je, ce je boljsa alternativa in menda trenutno se ni. Tale menda zmore do MAX 5h, torej verjetno pod 3h, ce je vsaj malo naporno, kar je preslabo.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Comparator je izjavil:

"Me pa zanima, zakaj trgovski potniki se nimajo EVjev"

Ker si ne znajo zračunati in so navajeni na staro tehnologijo. Žal je tako. Ker splačalo bi se jim. Če ne verjameš, PORAČUNAJ! ;)
Na to potihem računam tudi jaz. Ko se trgovski potniki (oz. njihovi šefi) naučijo računat, bo Aptera eksplodirala. Zaviralo tu je, da je trgovina, torej prodajanje, še vedno bolj čustvena kot pa logična aktivnost ...

Comparator ::

TheBlueOne je izjavil:

Ne vem no, mene skrbi, kako bi se to polnilo. Kakor sem omenjal, kjer delam imamo za 30MW od svojih daljnovodov, do zaposlenih posebej za to. In tu zadeve skozi tri desetletja niso postale nic cenejse, ker nekih optimizacij ni, varnost je kakor je, kvecemo bolj strogo in drazje, materiali so dragi oz. vedno drazji...

Kar se tice avtonomnih zadev in novih trendov jih kmetje poznajo. So delali v zbornici izracune in so menda se svetlobna leta od tega, da bi se izplacali pri nas.

Comparator je izjavil:


Nič ne sanjam ;) 400 kWh baterije za velike stroje. Za manjše pa 100 kWh. To je še vedno cca samo 3 % baterije za 10 km narest. Pa še 3 % nazaj. Ni problema, vse se izide. Da čez 20 let. Lahko pa tudi že kaj prej ;)


Kaj je zate velik stroj? Koliko kuri danes? Koliko vaga in stane taka baterija?

Mimogrede teza traktorja je zelo obcutljiva tema. Potegna s sabo marsikaj, posebej v Sloveniji, ki je dosti hribovita.


Polnilo se bo doma čez noč. Lahko pa tudi na kamionskih polnilnicah, ki BODO ČEZ 20 LET SIGURNO :) Pod sigurno mislim stoprocentno.

"Kar se tice avtonomnih zadev in novih trendov jih kmetje poznajo."

Ni res kolega, večina kmetov je izredno neumnih in neizobraženih. Ampak to je večina, seveda so tudi taki ki so izobraženi in pametni.

"Kaj je zate velik stroj? Koliko kuri danes?"

Tak ki danes kuri 32 litrov na uro.

"Koliko vaga in stane taka baterija?"

Vaga 1,6 tone in stane 40 tisoč evrov. Toliko stane danes. Čez 20 let pa lahko samo še 15-20 tisoč. Amapak maš zato elektromotor skoraj zastonj in tudi ne rabiš dizeslkega motorja, ki danes z vsemi sistemi proti onasnaževanju stane celo bogastvo in je zlatarsko drag za vzdrževanje!

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

Comparator je izjavil:


"Kaj je zate velik stroj? Koliko kuri danes?"

Tak ki danes kuri 32 litrov na uro.


Ok, to je pri nas menda ca. 40t bager. To ni mala zadeva. Tezko verjamem, da bo tukaj tvoja baterija dovolj velika. Tako velikih zadev se ne vozi po cestah, bos potreboval posebni prevoz do polnilnice. Premik za 10km bo sigurno nekaj 100EUR.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Sanjaj o tistih 50 EUR na mesec za 12 tisoč km na leto. Upošteval si porabo 5 EUR/ 100 km, kar je poraba 3,85 litra na 100 km. NI RES, LAŽEŠ! Tak ki se vozi samo 12 tisoč km na leto ima velik delež vožnje po mestu, kjer so porabe po 7 litrov in več. Pa tud sicer avti nimajo po 3,85 l/100 km porabe!

12,000 na leto, je 1000 na mesec. To narediš pri 6,5 porabe pri ceni 1 evro za 65 evrov, če ga podražaš za 50%, je to cca 100 evrov (kot sem tudi napisal za mesečni strošek za gorivo). Ali ni? Glede na to, da je tudi danes povprečna starost v Nemčiji cca 10 let, pomeni, da je glih tolk avtov starih okoli 20 let kot je tudi novih (do nekaj let). Pomeni, da Nemci nimajo glih nekega problema s tem, da bi vozili star avto, vsaj za drugega, tretjega pri bajti.
Ti ne lažeš (razen tega, da jaz lažem), samo računat ne znaš. Dost žalostno za nekoga s takim nikom...

Comparator ::

Utk je izjavil:

Slabo razumeš TCO ... v njem je tudi strošek/cena neopravljenega dela.
Kolk je strošek neobranih jabolk na drevesu? Tolk, kot bi zanje dobil, če bi jih uspel pobrat in prodat, pa jih nisem. TCO je strošek doseženega cilj. Lahko tudi po mal drugačni poti, kot komu ustreza.

Nasad jabolk imaš zato, ker upaš, da boš z njimi zaslužil. Če je kakšno leto strošek obiranja previsok, boš že premislil, če ni za posekat vse skupaj.
Recimo da te 10ha za obdelat stane 1000 na dizel, narediš pa jurja profita, se pravi vse skupaj 2000 prihodka. Če imaš električni traktor, ki zmore 80%, 8ha, mora teh 80% obdelat za 600, da boš spet 1000 v plusu. Če rečemo, da je zaslužek 3x strošek traktorja, se pravi zaslužiš 2 jurja čistega na 10ha, mora električni traktor 8ha obdelat za 400, se pravi mora bit pol cenejši od dizelskega. Dokler kmeti dobivajo trošarino nazaj, bo to bolj težko.


Prvič kot prvič si upošteval napačne predpostavke. Zakaj bi električni obdelal samo 80 % tistega kar zmore dizel. Zakaj ne bi obdelal 100 % tako kot diesel, pa boš pa eno noč žrtvoval in bil na kavi. Glede na to če je strošek za diesla v tem tvojem primeru 1000 €, pol bi bil pri električnem 200 €. To pomeni da bi zaslužil 1800 € namesto samo 1000 € s tvojim dieslom. Splača se.

Utk ::

5x prihranek pri gorivu ni niti pri avtu, pa imajo traktorji vseeno boljši izkoristek, pa še, kot sem tudi napisal, kmeti dobijo trošarino za nafto nazaj.
Zakaj 80%? Zato, ker ste napisali, da nič zato, če zmore malo manj, če je to ful cenejše. Ja, ampak mora bit res FUL cenejše....

Comparator ::

Utk je izjavil:

5x prihranek pri gorivu ni niti pri avtu, pa imajo traktorji vseeno boljši izkoristek, pa še, kot sem tudi napisal, kmeti dobijo trošarino za nafto nazaj.
Zakaj 80%? Zato, ker ste napisali, da nič zato, če zmore malo manj, če je to ful cenejše. Ja, ampak mora bit res FUL cenejše....


Seveda da je 5x prihranek pri avtu.

Poraba dizelaša: 6 litrov/ 100 km; to je 1,3 x 6 = 7,8 € /100 km

Poraba EV-ja: 16 kWh/100 km = 0,08 x 16 = 1,28 € / 100 km.

7,8/1,28 = 6,1.

6,1 kratna razlika pri avtih! Pri traktorju pa nekje cca 5 kratna. Nikoli ni tako nabito poln urnik da nebi mogel v dodatnih osmih urah enkrat ali dvakrat na leto kolikor jih porabiš za spanje z EV-jev vse narediti. Če zaslužiš 1800 € namesto 1000 € je to 80 % večji ZASLUŽEK ;) to se splača tud če žrtvuješ eno noč ali dve.

hojnikb ::

8c za kilowat elektrike (pustimo še izgube pri sami prevorbi v baterijo):)
Šaljivc :)
#brezpodpisa

Utk ::

Če vzameš 16kwh/100 km iz prospekta, vzami še porabo dizla iz prospekta. Recimo 4,5. Cena dizla je trenutno 1 evro, se pravi 4,5.
Tudi elektrika je malo dražja. Bolj realno je tam 10 centov, plus izgube. Se pravi slaba 2 evra. Se pravi že za 3x razliko moraš kar kreativno računat.
In jaz sem ful za električne avte, ampak vseeno, smanji ribu, bi rekli hrvati.
In kmeti dobijo še zmeraj trošarino nazaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Comparator ::

Utk je izjavil:

Sanjaj o tistih 50 EUR na mesec za 12 tisoč km na leto. Upošteval si porabo 5 EUR/ 100 km, kar je poraba 3,85 litra na 100 km. NI RES, LAŽEŠ! Tak ki se vozi samo 12 tisoč km na leto ima velik delež vožnje po mestu, kjer so porabe po 7 litrov in več. Pa tud sicer avti nimajo po 3,85 l/100 km porabe!

12,000 na leto, je 1000 na mesec. To narediš pri 6,5 porabe pri ceni 1 evro za 65 evrov, če ga podražaš za 50%, je to cca 100 evrov (kot sem tudi napisal za mesečni strošek za gorivo). Ali ni? Glede na to, da je tudi danes povprečna starost v Nemčiji cca 10 let, pomeni, da je glih tolk avtov starih okoli 20 let kot je tudi novih (do nekaj let). Pomeni, da Nemci nimajo glih nekega problema s tem, da bi vozili star avto, vsaj za drugega, tretjega pri bajti.
Ti ne lažeš (razen tega, da jaz lažem), samo računat ne znaš. Dost žalostno za nekoga s takim nikom...


Tud to ne drži. ;) 50 % večja cena, to pomeni 66 € za 100 kilometrov na mesec. To je cca 50 litrov na mesec za 1000 km. To je poraba 5 l/100 km. In tisti ki delajo samo 12 tisoč na leto NIMAJO TAKO MAJHNE POVPREČNE PORABE, ker se večino časa vozijo po mestu, kjer so porabe večje. Drugač pa znam računat, sem malo površno prebral ;)

Ja ampak ko boš enkrat poceni dobil rabljen Ev, se ti ne bo splačalo furat stare dizelske kante ki ima 6,1 x večji strošek za gorivo ;) Ga boš pač peljal na odpad, kamor tudi spada ;) :D

Utk ::

Pa ti veš kolk stane nafta in bencin danes? Če še tega ne veš, zakaj sploh kaj računaš?

hojnikb ::

Cena nafte po poračunanem davku in odbiti večini trošarine pride pod 0,50EUR/l ta trenutek

6l/h*0,5 = 3EUR
16kwh*0,14EUR = 2,24EUR

Če tukaj še upoštevamo izgube konverzije energije (100% elektrike pač ne gre za napolnitev 100% baterije) je matematika precej slabša za EV.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Comparator ::

Utk je izjavil:

Če vzameš 16kwh/100 km iz prospekta, vzami še porabo dizla iz prospekta. Recimo 4,5. Cena dizla je trenutno 1 evro, se pravi 4,5.
Tudi elektrika je malo dražja. Bolj realno je tam 10 centov, plus izgube. Se pravi slaba 2 evra. Se pravi že za 3x razliko moraš kar kreativno računat.
In jaz sem ful za električne avte, ampak vseeno, smanji ribu, bi rekli hrvati.
In kmeti dobijo še zmeraj trošarino nazaj.


Ne kolega. Vzemiva REALNE porabe za oba. Tesla model 3 naredi pri kombinirani porabi 365 km. Ima 47,5 kWh veliko baterijo (usable capacity). Vir:https://ev-database.org/car/1177/Tesla-...

To pomeni da porabi:

47,5 /3,65 = 13 kWh / 100 km.

Upošteval sem seveda 16 kWh da boš srečen. Še celo preveč sem upošteval, samo da boš srečen ;)

Diesel ima kombinirane porabe 6 litrov čisto realno.

Cena dizla ni en evro, ampak je 1,3 €. Elektrika nižja tarifa (čez noč) je 8 centov na kwh in ne 10 centov kot trdiš.

Tako da velja tako kot sem izračunal.

Poraba dizelaša: 6 litrov/ 100 km; to je 1,3 x 6 = 7,8 € /100 km

Poraba EV-ja: 16 kWh/100 km = 0,08 x 16 = 1,28 € / 100 km.

7,8/1,28 = 6,1.


In kmetje dobijo trošarino nazaj samo za delovne stroje, ne za osebne avtomobile.

Utk ::

Dej si tu poglej, da ne boš še bolj butast izpadel kot si že itak:
https://www.gov.si/teme/cene-naftnih-de...

In kmetje dobijo trošarino nazaj samo za delovne stroje, ne za osebne avtomobile.

Sej. Pri avtu je razlika 3 do 4x. Pri traktorjih ne bo niti 2x.

hojnikb ::

Cena dizla ni en evro, ampak je 1,3 €

Ja, JA ?
Ne.

https://www.gov.si/teme/cene-naftnih-de...

Poraba EV-ja: 16 kWh/100 km = 0,08 x 16 = 1,28 € / 100 km.

Se še vedno delamo, da je cena 8c/kwh?

In kmetje dobijo trošarino nazaj samo za delovne stroje, ne za osebne avtomobile.

In to ma kakšno vezo, če se pogovarjamo o delovnih strojih?
#brezpodpisa

Comparator ::

hojnikb je izjavil:

Cena nafte po poračunanem davku in odbiti večini trošarine pride pod 0,50EUR/l ta trenutek

6l/h*0,5 = 3EUR
16kwh*0,14EUR = 2,24EUR

Če tukaj še upoštevamo izgube konverzije energije (100% elektrike pač ne gre za napolnitev 100% baterije) je matematika precej slabša za EV.


Ni res kolega. Tudi če odšteješ trošarino (davka ne smeš, ker pri elektriki je tudi davek) je cena bencina 0,9 € na liter. (ne moreš upoštevati krizne cene sedaj, ampak realno ki je 1,3 €/liter).

torej:

6l x 0,9 = 5,4 €
(13 kwh (za vir glej https://ev-database.org/car/1177/Tesla-... x 0,08 EUR) / izkoristek ki je 95 % = 1,1 €

Razlika je cca 5 kratna! (5,4 /1,1=4,9)

hojnikb ::

zakaj se še vedno pretvarjamo, da je elektrika 8c ?

In zakaj nebi smel poračunat davka?
#brezpodpisa

Utk ::

Elektrika nižja tarifa (čez noč) je 8 centov na kwh in ne 10 centov kot trdiš.

A nisi reku, da boš pač šel domov, ali na hitro polnilnico, napolnit traktor in nazaj na njivo? A zdaj boš že noč čakal? Pa boš uspel v osmih urah poceni toka napolnit 400 kwh baterijo? In ali bo ta tok še zmeraj tako poceni za take moči? Če boš polnil po 10 centov realno, boš lahko kar srečen. Ob 6h se boš vstal in šel delat, do kosila boš spraznil baterijo, in potem boš gledal v luft do 22h, da boš prišparal par evrov elektrike. Mona. Bi ti rekli.

(ne moreš upoštevati krizne cene sedaj, ampak realno ki je 1,3 €/liter).

Zato sem pa povečal ceno za 50%, ampak ti jo bi povečal 3x za 50, samo da bi prišel ven rezultat, ki ga ti hočeš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Comparator ::

hojnikb je izjavil:

Cena dizla ni en evro, ampak je 1,3 €

Ja, JA ?
Ne.

https://www.gov.si/teme/cene-naftnih-de...

Poraba EV-ja: 16 kWh/100 km = 0,08 x 16 = 1,28 € / 100 km.

Se še vedno delamo, da je cena 8c/kwh?

In kmetje dobijo trošarino nazaj samo za delovne stroje, ne za osebne avtomobile.

In to ma kakšno vezo, če se pogovarjamo o delovnih strojih?


JA, cena je 1,3 € na liter. NE SMEŠ in NE MOREŠ upoštevati krizne cene. Kar lepo upoštevaj realno ceno, taka kot bo čez pol leta ;)

Nič se ne delamo da je 8 centov /kwh, ampak DEJANSKO JE 8 CENTOV NA KWH.

Poglej tukaj ;)


Nekdo je rekel da tudi pri avtih ni 5 kratne razlike. IN to ni res. Ne drži. Razlika je več kot 6 kratna. Pri delovnih strojih moraš pa zračunat na novo, seveda.

Ampak tudi tam bi ti država kot kmetu oprostila ddv pri elektriki, tako kot ti sedaj oprosti trošarino. Tako da smo spet cca na 5x razliki tudi pri delovnih strojih.

hojnikb je izjavil:

zakaj se še vedno pretvarjamo, da je elektrika 8c ?

In zakaj nebi smel poračunat davka?


Pri avtih porabčunaš davek, kdo je rekel da ga ne smeš. Ne se delat neumnega. :)

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

Ce hoces furati neko ekonomsko logiko, potem verjetno sledi, da bo cena elektrike rastla v primeru visjega povprasevanja, posebej, ce se bo govorilo o MW prikljuckih. To se tezko poceni, ker ni toliko tech, kot pa materiali in zakoni fizike.

hojnikb ::

>JA, cena je 1,3 € na liter. NE SMEŠ in NE MOREŠ upoštevati krizne cene. Kar lepo upoštevaj realno ceno, taka kot bo čez pol leta ;)

Kaj ustavlja kmeta (ali kogarkoli drugega) da si naredi rezervo kaksnih par tisoč litrov nafte. Bo sedaj nafta še vedno stala 1,3€ ?

TheBlueOne je izjavil:

Ce hoces furati neko ekonomsko logiko, potem verjetno sledi, da bo cena elektrike rastla v primeru visjega povprasevanja, posebej, ce se bo govorilo o MW prikljuckih. To se tezko poceni, ker ni toliko tech, kot pa materiali in zakoni fizike.

nene, elektrika bo šla magično na 3c/kwh, because economics!!!

Poglej tukaj ;)

Kje?
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Comparator ::

Utk je izjavil:

Elektrika nižja tarifa (čez noč) je 8 centov na kwh in ne 10 centov kot trdiš.

A nisi reku, da boš pač šel domov, ali na hitro polnilnico, napolnit traktor in nazaj na njivo? A zdaj boš že noč čakal? Pa boš uspel v osmih urah poceni toka napolnit 400 kwh baterijo? In ali bo ta tok še zmeraj tako poceni za take moči? Če boš polnil po 10 centov realno, boš lahko kar srečen. Ob 6h se boš vstal in šel delat, do kosila boš spraznil baterijo, in potem boš gledal v luft do 22h, da boš prišparal par evrov elektrike. Mona. Bi ti rekli.

(ne moreš upoštevati krizne cene sedaj, ampak realno ki je 1,3 €/liter).

Zato sem pa povečal ceno za 50%, ampak ti jo bi povečal 3x za 50, samo da bi prišel ven rezultat, ki ga ti hočeš.



Ne mona si ti, ne jaz ;) Kakšne par evrov elektrike mona! Dobesedno smo prej izračunali da se ti DOBIČEK v tistem primeru ki smo ga imeli poveča za 80 %. (Zaslužiš 1800 €, namesto 1000 €). Pri 400 kWh bateriji boš delal cel dan, in preko noči se ti bo napolnil doma. Polnil boš za 8 centov po kwh realno.

"Zato sem pa povečal ceno za 50%, ampak ti jo bi povečal 3x za 50, samo da bi prišel ven rezultat, ki ga ti hočeš."

Nič nisem jaz cene povečal. Jaz sem računal objektivno, tako kot je. Ti si si pa nekaj zmišljeval.

Okapi ::

Eh, že 10+ let se v tej temi brezplodno "prepucavamo" okoli istih reči. Vsakomur je jasno, da je načeloma elektromotor boljši od bencinskega. Zato imamo v delavnici žago in ostala orodja na elektriko, ne na bencinski motor.

Ko je pa treba iti nekam, kjer ni električne vtičnice na dosegu kabla, se pa stvari začnejo komplicirati. Akumulator je drag, težak... Za obrezat dve hruški imaš lahko akumulatorsko "motorko", ko greš v gozd podirat drevje, je pa verjetno še 50 let ne boš imel.

S kmetijsko mehanizacijo je pa podobno. Načeloma se zelo dobro ve, koliko traktorjev ali kombajnov ali česa tretjega potrebuješ, če hočeš določeno površino obdelati v omejenem času, ki je na voljo. Odvisno od posameznega opravila in posamezne poljščine.

Tudi tile še dolgo ne bodo na elektriko.>:D

Comparator ::

TheBlueOne je izjavil:

Ce hoces furati neko ekonomsko logiko, potem verjetno sledi, da bo cena elektrike rastla v primeru visjega povprasevanja, posebej, ce se bo govorilo o MW prikljuckih. To se tezko poceni, ker ni toliko tech, kot pa materiali in zakoni fizike.


Ne ti meni o materialih in zakonih fizike, jih poznam veš ;)

Cena elektrike bo zrasla za kakšni 10-20 % pa kaj pol. Diesel bo pa zrasel za 50-100 % vsaj v roku 20 let.

MW priključek bo polnilna postaja, ki jo boš uporabil samo nekajkrat na leto ko bo kriza z časom. Drugače boš polnil doma na 40 kW priključku ;)

Zakoni ekonomije in fizike pa to ;P

Utk ::

Dobesedno smo prej izračunali da se ti DOBIČEK v tistem primeru ki smo ga imeli poveča za 80 %.

Samo če bi bila nafta bistven strošek. Če ti zarad slabšega traktorja uspe obdelat samo malo manj, pri nekih fiksnih stroških, komot narediš tudi izgubo, tudi če je ta traktor veliko cenejši. Odvisno od vseh stroškov, ne samo strošek traktorja.

Nič nisem jaz cene povečal. Jaz sem računal objektivno, tako kot je. Ti si si pa nekaj zmišljeval.

Jaz sem napisal v štartu 100 evrov na mesec za 1000 km na mesec. Ti si pa začel komplicirat u božu mater, in narobe brat in računat.
In tudi če bi električni avto porabil 5x manj, je to 80 evrov na mesec, za ta denar pa ne dobiš avta, ki bi se mu lahko reklo avto, sploh pa ne električnega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Comparator ::

hojnikb je izjavil:

>JA, cena je 1,3 € na liter. NE SMEŠ in NE MOREŠ upoštevati krizne cene. Kar lepo upoštevaj realno ceno, taka kot bo čez pol leta ;)

Kaj ustavlja kmeta (ali kogarkoli drugega) da si naredi rezervo kaksnih par tisoč litrov nafte. Bo sedaj nafta še vedno stala 1,3€ ?

TheBlueOne je izjavil:

Ce hoces furati neko ekonomsko logiko, potem verjetno sledi, da bo cena elektrike rastla v primeru visjega povprasevanja, posebej, ce se bo govorilo o MW prikljuckih. To se tezko poceni, ker ni toliko tech, kot pa materiali in zakoni fizike.

nene, elektrika bo šla magično na 3c/kwh, because economics!!!

Poglej tukaj ;)

Kje?


Nič ga ne ustavlja. Ampak kmetje tega ne bodo naredili, tako da brez veze da to računaš, in ker tega ne bodo naredili tudi ne moreš to upoštevati v izračunu, pa saj to razumeš ane? :) Morda se najde kakšna izjema kje, ampak po večini pa ne bodo kmetje sedaj delali nekih zalog goriva.

"nene, elektrika bo šla magično na 3c/kwh, because economics!!!"

Ja z lastno sončno elektrarno bo šla res ;) drugače pa tega ni nihče trdil!!!! ;) ;)

Gen-i cenike poglej ;) Cena je manj kot 8 centov na kwh za nižjo tarifo skupaj z vsemi stroški!

TheBlueOne ::

Comparator je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Ce hoces furati neko ekonomsko logiko, potem verjetno sledi, da bo cena elektrike rastla v primeru visjega povprasevanja, posebej, ce se bo govorilo o MW prikljuckih. To se tezko poceni, ker ni toliko tech, kot pa materiali in zakoni fizike.


Ne ti meni o materialih in zakonih fizike, jih poznam veš ;)

Cena elektrike bo zrasla za kakšni 10-20 % pa kaj pol. Diesel bo pa zrasel za 50-100 % vsaj v roku 20 let.

MW priključek bo polnilna postaja, ki jo boš uporabil samo nekajkrat na leto ko bo kriza z časom. Drugače boš polnil doma na 40 kW priključku ;)

Zakoni ekonomije in fizike pa to ;P


Cena za gospodinstva morda, ti govoris o xMW Priklopih. Tam je vse drago zaradi materialov in zakonov fizike. Ze danes je hitro polnjene zaradi teh omejitev drago, kaj sele bo, ce bos imel tvojo postajo, ki bo hitro polnila kamione, traktorje, mehanizacijo, 1MW po prikljucku, za recimo 50 vozil, vsaj 25MW. To je drago, ce pa znas narediti poceni pa morda se ne ves, da si najbolj iskan kader.

Comparator ::

Okapi je izjavil:

Eh, že 10+ let se v tej temi brezplodno "prepucavamo" okoli istih reči. Vsakomur je jasno, da je načeloma elektromotor boljši od bencinskega. Zato imamo v delavnici žago in ostala orodja na elektriko, ne na bencinski motor.

Ko je pa treba iti nekam, kjer ni električne vtičnice na dosegu kabla, se pa stvari začnejo komplicirati. Akumulator je drag, težak... Za obrezat dve hruški imaš lahko akumulatorsko "motorko", ko greš v gozd podirat drevje, je pa verjetno še 50 let ne boš imel.

S kmetijsko mehanizacijo je pa podobno. Načeloma se zelo dobro ve, koliko traktorjev ali kombajnov ali česa tretjega potrebuješ, če hočeš določeno površino obdelati v omejenem času, ki je na voljo. Odvisno od posameznega opravila in posamezne poljščine.

Tudi tile še dolgo ne bodo na elektriko.>:D

Načeloma se v redu napisal, razen nekaj stvari ki niso čisto take.

Ena od teh je: "Tudi tile še dolgo ne bodo na elektriko."

Seveda bodo, flikneš notri 600 kwh baterijo, ki pri ceni takšnega stroja ne predstavlja bistvenga stroška in se znebiš dragega motorja in vseh sitemov za čiščenje izpuha in si suma sumarum s stroški kot proizvajalec na istem ;)

Akumulator drag in težak? To je relativno ;) Pri marskikateri stvari se plača zadevo narest na elektriko in traktorji in kombajni ne bodo nobena izjema.

hojnikb ::

Gen-i cenike poglej ;) Cena je manj kot 8 centov na kwh za nižjo tarifo skupaj z vsemi stroški!

Strošek omrežnine pa seveda prikladno pozabljaš.
#brezpodpisa

Comparator ::

TheBlueOne je izjavil:

Comparator je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:

Ce hoces furati neko ekonomsko logiko, potem verjetno sledi, da bo cena elektrike rastla v primeru visjega povprasevanja, posebej, ce se bo govorilo o MW prikljuckih. To se tezko poceni, ker ni toliko tech, kot pa materiali in zakoni fizike.


Ne ti meni o materialih in zakonih fizike, jih poznam veš ;)

Cena elektrike bo zrasla za kakšni 10-20 % pa kaj pol. Diesel bo pa zrasel za 50-100 % vsaj v roku 20 let.

MW priključek bo polnilna postaja, ki jo boš uporabil samo nekajkrat na leto ko bo kriza z časom. Drugače boš polnil doma na 40 kW priključku ;)

Zakoni ekonomije in fizike pa to ;P


Cena za gospodinstva morda, ti govoris o xMW Priklopih. Tam je vse drago zaradi materialov in zakonov fizike. Ze danes je hitro polnjene zaradi teh omejitev drago, kaj sele bo, ce bos imel tvojo postajo, ki bo hitro polnila kamione, traktorje, mehanizacijo, 1MW po prikljucku, za recimo 50 vozil, vsaj 25MW. To je drago, ce pa znas narediti poceni pa morda se ne ves, da si najbolj iskan kader.


Kot sem ti že pojasnil. Čak bom skoriral da ne bom še enkrat pisal.

"MW priključek bo polnilna postaja, ki jo boš uporabil samo nekajkrat na leto ko bo kriza z časom. Drugače boš polnil doma na 40 kW priključku ;)"

Nima tolk dost veze kolk je cena polnjenja na postaji, če pa ta predstavlja manjši delež porabljene energije v primerjavi z deležem polnjenja doma na 40 kW priključku.

Če govoriva o MW polnilnici: ni tako drago da se ne bi splačalo čez ene 10 let ko b zadeva bolj razširjena. Je dražje kot polnjenje doma. Ni pa drago.

hojnikb je izjavil:

Gen-i cenike poglej ;) Cena je manj kot 8 centov na kwh za nižjo tarifo skupaj z vsemi stroški!

Strošek omrežnine pa seveda prikladno pozabljaš.


Nič ga ne pozabljam, prištej še omrežnino, ki sem jo sam že prej. Zato pa ni 7,5 centov na kwh ampak je dobrih 8 centov na kwh ;)

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

@"Engineer007" Dodam, do tiste 25MW postaje za polnjenje bos potreboval kaj takega:

https://de.wikipedia.org/wiki/380-kV-St...

To in na koncu pravtako zadeva ne bo mickena in enostavna. Mislis, da se to ne bo poznalo pri ceni polnjenja?

Kje je sele kako kupovati elektriko, hitre spremembe porabe pri teh stevilkah lahko stanje veckratnik normalne cene.

Da ne govorimo, da bodo vsaj na 20km, da bodo vsi kmetje, kamioni, gradbeniki lahko polnili, ce ne bos potem nagruntal kaj v smislu "Kje pa je prolem, da traktorji ne gredo 200km/h".

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Misliš do tiste 25MW polnilnice, ki si si jo ti izmislil. Zakaj za boga bi potreboval 25 MW polnilnico, če imaš ponoči na voljo polnit 8 ur.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TheBlueOne ::

Kaj ni nekdo spekuliral, da se potrebuje 1MW za dovolj hitro polnjenje kosa mehanizacije? Koliko W potrebujes, da napolnis 500kWh baterijo na 80% v recimo 30min?

In on je predvideval, da bo dovolj za traktorje, kamione itn. Vse na eni postaji. Predvidevan radij strank je bil 10km.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Pump it up!
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Nima tolk dost veze kolk je cena polnjenja na postaji, če pa ta predstavlja manjši delež porabljene energije v primerjavi z deležem polnjenja doma na 40 kW priključku.

Jaz sem takoj za eno nuklearko v vsako vas...

J.McLane ::

TheBlueOne je izjavil:

Kaj ni nekdo spekuliral, da se potrebuje 1MW za dovolj hitro polnjenje kosa mehanizacije? Koliko W potrebujes, da napolnis 500kWh baterijo na 80% v recimo 30min?

In on je predvideval, da bo dovolj za traktorje, kamione itn. Vse na eni postaji. Predvidevan radij strank je bil 10km.


Ne potrebuješ kapacitete kot jo obdela trenutna bencinska črpalka, če ti 90% časa EV filaš doma na 10 kW.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::

Comparator je izjavil:


Akumulator drag in težak? To je relativno ;) Pri marskikateri stvari se plača zadevo narest na elektriko in traktorji in kombajni ne bodo nobena izjema.

Pri kombajnih je še posebej izrazito, da je čas denar. Časa za žetev ima kmet na voljo malo, in sicer iz dveh razlogov - ker moraš polje požeti, ko je kakovost pridelka optimalna, to je pa mogoče samo par dni. Ne smeš začeti prej, in če končaš prepozno, je že spet slabo. Pa še od vremena si odvisen. Pri odkupu ceno določa kakovost pridelka. Poleg tega velja še star mlinarski pregovor, da kdor prej pride, prej melje (in kasira).

Če je treba, se dela dan in noč. Stroj, ki mora v tem času 10% ali 20% stati, da napolni akumulatorje, je hitro slabša izbira, tudi če je gorivo cenejše. Pa problem s težo sem tudi omenil. Ponekod je zaradi lastnosti zemlje teža mehanizacije, ki jo lahko uporabljaš, omejena, tako da to še zmanjša prednosti električnega pogona.

Comparator ::

TheBlueOne je izjavil:

Kaj ni nekdo spekuliral, da se potrebuje 1MW za dovolj hitro polnjenje kosa mehanizacije? Koliko W potrebujes, da napolnis 500kWh baterijo na 80% v recimo 30min?

In on je predvideval, da bo dovolj za traktorje, kamione itn. Vse na eni postaji.


1 MW polnilnice za kamione bodo ker ze že načrtujejo. V prihodnosti bodo, to definitivno drži.

Za 25 MW rabiš pri 110 kV 227 A toka, kar lahko zagotoviš že z kablom premera 1 cm. Uglavnem tukaj res ni težave.

https://www.engineeringtoolbox.com/wire...

"To in na koncu pravtako zadeva ne bo mickena in enostavna. Mislis, da se to ne bo poznalo pri ceni polnjenja?"

BOM PONOVIL ŠE TRETJIČ (za naslenjič pa BERI PROSIM!: Polnjenje na polnilnici predstavlja majhen delež porabe. Recimo 10 %. Nima kaj dosti veze, tudi če je cena na kWh malo večja.

Sploh pa lahko narediš massive sončno elektrarno(recimo 200 x 200 m) in battery storage s katere se bodo polnili kamioni in traktorji in imaš ceno proizvodnje še nižjo kot je sedaj na trgu, in tako zelo zmanjšaš peak porabe ter še zaslužiš zraven z sončno elektrarno.

Lej tudi če so postaje na 20 km, kje je problem? bo pač rabil 20 minut da pride do tja. Ni panike.

Sploh pa ne boš rabil 25 polnilnih mest. Recimo 10 jih bo že zadosti. To je samo 15 MW moči za celo polnilnico. Če boš mel sončno elektrarno in battery storage, boš ta peak lahko zmanjšal na 1 MW, kar je mala malica.

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

J.McLane je izjavil:



Ne potrebuješ kapacitete kot jo obdela trenutna bencinska črpalka, če ti 90% časa EV filaš doma na 10 kW.


Izhajam iz pomislekov o mehanizaciji, ko je gospod menda dipl inz predvideval, torej MW prikljucke za gospodarska vozila dostopna v radiju 10km za kmete. Ker drugace se ne izidejo casi polnjenja in delovni tempo.

Predvideva tudi traktorje, ki b.p. gredo 80km/h+ ali vec, da si lahko hitro nazaj na delovnem mestu.

:D

Za EV za osebne potrebe mi je jasno, da gre polnit doma.

Comparator je izjavil:


Za 25 MW rabiš pri 110 kV 227 A toka, kar lahko zagotoviš že z kablom premera 1 cm. Uglavnem tukaj res ni težave.


Letim do direktorja, da mu povem kako zelo smo pretiravali s postavitvitjo omrezja podobnega tistem na sliki. Za nase 30-40MW bi potem gotovo slo z dvema kabloma premera 1cm? :D

Zgodovina sprememb…

Comparator ::

TheBlueOne je izjavil:

J.McLane je izjavil:



Ne potrebuješ kapacitete kot jo obdela trenutna bencinska črpalka, če ti 90% časa EV filaš doma na 10 kW.


Izhajam iz pomislekov o mehanizaciji, ko je gospod menda dipl inz predvideval, torej MW prikljucke za gospodarska vozila dostopna v radiju 10km za kmete. Ker drugace se ne izidejo casi polnjenja in delovni tempo.

Predvideva tudi traktorje, ki b.p. gredo 80km/h+ ali vec, da si lahko hitro nazaj na delovnem mestu.

:D

Za EV za osebne potrebe mi je jasno, da gre polnit doma.


Spet spreobračaš moje besede! Če ti 80 km/h traktorji niso všeč (ki so btw čisto realno izvedljivi in mnogi že grejo tako hitro), potem pa upoštevaj 60 km/h!!

Če ti 10 km radijo niso všeč, pa upoštevaj 20 km radij. Pri 60 km/h je to še vedno samo 20 minut. Če ti 60 km/h ni všeč pa upoštevaj 50 km/h, to je še vedno samo 24 minut.

"Ker drugace se ne izidejo casi polnjenja in delovni tempo."

Seveda se izidejo!

Imaš 2 MOŽNOSTI:

1.MOŽNOST: Prva vrjanta je dvakrat manjša baterija in vmesno ENKRATNO polnjenje. Tudi če bi ti polnjenje skupaj z vožnjo vzelo 2 uri, to še vedno gre skozi. Če ti polnjenje vzame 2 uri, to pomeni da imaš več kot eno uro za polnjenje. Moč polnjenja je tako lahko samo 500 kW. Že sedaj imaš množično 350 kW polnilnice za električne avte in ti mi govoriš da 500 kW ni možno al kaj!?

2.MOŽNOST; Druga vrjanta je pa da se izogneš polnjenju čez dan in polniš preko noči. Z 50 kW se ti napolni 400 kWh traktor preko noči brez problema. In če ti je jasno da polnjenje preko noči za avte deluje, pol ti je tudi lahko jasno da tudi čez 20 let boš lahko imel po kmetijah 50 kW priključek, ker ga že sedaj lahko imaš!

Uglavnem na kratno: argumente ne vleči IZ RITI, ker pol SMRDIJO in NE DRŽIJO.

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

Pa ves koliko placas za 350kW polnjenje in ves zakaj toliko placas? Bo treba malo prevetrit racunice. Ko bos poznal tadva podatka, bos lazje sodil koliko bodo stale se mocnejse postaje. Oziroma morda tema za magisterij? :)

Mimogrede, 350kW je max, ce je tam vec avtov ne prides niti blizu.

In, ni vseno 10 ali 20km. Vecina kmetov toliko km prevozi samo ko kupi svoj traktor. In ne, ni vseeno kako hitro se polni, ker ko je delo je sranje, ce se vozis uro polnit, uro polnis in uro nazaj. Se manj vseeno, ce je vse x2. Trenutni edini EV traktor zmore MAX 5h, realno bolj 3. Ti bi bil bolj v kaficu ob polnilnici in na poti, kot na njivi.

In ko racunas kako hitro prides kam, to ne gre tako, da das max teoreticno hitrost cez celo pot. Razen, ce ima tvoj super traktor se kaksen fazni zamik in lahko gre skozi materijo v StarTrek stilu.

Zgodovina sprememb…

Comparator ::

Utk je izjavil:

Dobesedno smo prej izračunali da se ti DOBIČEK v tistem primeru ki smo ga imeli poveča za 80 %.

Samo če bi bila nafta bistven strošek. Če ti zarad slabšega traktorja uspe obdelat samo malo manj, pri nekih fiksnih stroških, komot narediš tudi izgubo, tudi če je ta traktor veliko cenejši. Odvisno od vseh stroškov, ne samo strošek traktorja.

Nič nisem jaz cene povečal. Jaz sem računal objektivno, tako kot je. Ti si si pa nekaj zmišljeval.

Jaz sem napisal v štartu 100 evrov na mesec za 1000 km na mesec. Ti si pa začel komplicirat u božu mater, in narobe brat in računat.
In tudi če bi električni avto porabil 5x manj, je to 80 evrov na mesec, za ta denar pa ne dobiš avta, ki bi se mu lahko reklo avto, sploh pa ne električnega.


Računat prav, pri branju je bil pa samo en lapsus, ki pa se tebi dogajajo konstantno, meni se je samo enkrat ;P

Pri 12 tisoč km na leto razliko 8 tisoč evrov v nabavni ceni med navadnim in električnim avtom prineseš notri prej kot v 10 letih.

Pri 24 tisoč km na leto pa v pol manj časa, to je v 5 letih. In marsikdo dela 24 tisoč km ne leto. Mnogo jih dela še več kot toliko ;)

TheBlueOne ::

@Engineer007 Ti dam clanek okoli tega, koliko stanejo zmogljive polnilnice. Morda je cuden lapsus sistema, ker ne sovpada s tvojim optimizmom, ampak kaj ce bodo sle zadeve v to smer?

https://www.oe24.at/businesslive/oester...

Ma neee.... Verjetno bodo vec MW polnilnice, ki bodo bp polnile z 1MW po vozilu, vse skupaj skozi 1cm kabel za drobiz, postale realnost. :D Bomo utrgali od zdravstva, da bomo subvencionirali.
««
843 / 1168
»»