» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
839 / 1168
»»

hojnikb ::

WarpedGone je izjavil:

Kak je TCO-ekvivalent ko je zadost-dober-ev enako drag kot dizl mašina?
Cifro prosim. Pa ne potegnjeno iz riti ampak zgrajeno iz podatkov.


Predvsem iz stalisca uporabnosti. Kaj ti nuca traktor, ki stane po kwh enako kot dizlas, ce bo ob prvem defektu na njivi en velik brick, ki ga lahko samo slepas prvemu ev traktor mehaniku. Kako fino je stvar slepat, ki je malenost tezja od 2t tezke tesle (da ne omenjam niti ostalih pogojev, ki ni cesta :)) ves, da je dizlski traktor, ki se ga da usposobit na lico mesta precej boljsa zadeva. Vsaj za manjse kmete.

Ampak ta koncept, poleg drugih, je tezko razumljiv nekomu, ki te zadeve ne vidu druga kot skozi youtube in forum :)

Ob sprejemljivi ceni baterij, bi bila tudi opcija menjave baterijskega paketa, z enim delaš, drugega polniš in če bi lahko tako kombiniral z več stroji, bi bila situacija čisto druga.

Sounds good, doesn't work. Bi blo precej nerodno menjavat kaksno tono ali vec tezko baterijo za vsak taksen spas. Ze za kaksne prikjucke danes hoces met vec traktorjov, da jih na dnevni ravni ne rabis prestavljat, kaj sele baterijo.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

WarpedGone ::

Kaj misliš, da boš spremenu, če mene prepričaš v karkoli?
Gor maš linke na ljudi, ki stvar dnevno uporabljajo.
Gor maš linke na ponudbo novih, 'velikih'.
They are coming.
Pravi kmet kapira, da živi od svojega dela, da plačevanje več kot je nujno potrebno pomeni več revščine.

Opletanje z nerodno, ni dost ipd je le opletanje s tuji K. Ko je treba za boljšo stvar plačat več, hitro cenejša postanme čist dost dobra.

Tut v tej temi je kup duševnih bolečin kako tesle so ok ampak predrage, da so cenejš EVji čist dost dobr za ful ljudi.

Teli današnji EV traktorji so neki tazga kot razni Leafi, i3, eUp ipd. Mizerija od avta ampak ker je cena dosegljiva 'ne nucam nič več, je dost'.

S traktorji bo čist enak. Pridejo ornk električni traktorji ampak bodo tolk dražji, da ne bodo res nujni. Kako stvar se bo delalo mal drugač kot z dizlom. Prihranek bo konkreten.

P.S. Zdravstvena škoda, ki nastaja ko si cer dan izpostavljen dizl izpuhu, njemu izpostavljaš svojo družino ipd. je en tak Elephant in the room, katerega bo spregledalo in nehalo ignorirat vse več ljudi.

Kr mej svoj paradajz zastrupljen z dizl PM...
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

Kaj misliš, da boš spremenu, če mene prepričaš v karkoli?

Nic. Mogoce se bo prihranu kaksen neumen komentar, but thats just me being delusional.

Gor maš linke na ljudi, ki stvar dnevno uporabljajo.

Ja, ene par kalifornijskih hipijev.Yey.

Pravi kmet kapira, da živi od svojega dela, da plačevanje več kot je nujno potrebno pomeni več revščine.

Placevanje vec kot je nujno ni samo placevanje nafte vs elektrike. Ubistvo pogonska goriva pri tipicni kmetiji spet ne predstavljajo polovico vseh stroskov, da bi se moglo upirat samo na to. Je pa precej hud strosek dat recimo 100 cukov za en EV traktor (izmisljena cifra za ilustracijo) ce obstojeca zadeva brez tezav opravlja svojo nalogo. But no, TCO is ALL!!!!!!1

P.S. Zdravstvena škoda, ki nastaja ko si cer dan izpostavljen dizl izpuhu, njemu izpostavljaš svojo družino ipd. je en tak Elephant in the room, katerega bo spregledalo in nehalo ignorirat vse več ljudi.


Mam filing da je zdravstvena in mentalna skoda precej hujsa ob gledanju in prebiranju youtube in forumskih neumnosti, kot pa PM in NOx zastrupljanje. But valid point none the less.

Kr mej svoj paradajz zastrupljen z dizl PM...

Torej pravis, da kakrsnih kol pridelkov ne jes? Zanimivo.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

WarpedGone ::

>> But no, TCO is ALL!!!!!!1

Ja, TCO is all. Če tega še ne razumeš, te ta naloga še čaka.

Mal pomoči:
TCO pomeni tudi "več za isto", "isto za manj".
Osnovna sila, ki poganja evolucijo.

Razumeš al pa še ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

Sj, iz ust teoretika za kavcom :)
Realnost je pa mickeno drugacna kot cifre na papirju.

Hint: pogonska goriva so le manjsi delez stroskov na eni tipicni kmetiji. Ko bos to razumel, bos tudi dojel, da se kmeti precej manj ubadajo z tcjome traktorja, kot pa recimo z ceno skropil, zdravil itd.

Se enkrat, ni to avtoprevoznistvo, kjer je glavnina stroskev ravno gorivo.
Ampak ne pricakujem, da bo kavc teoretik to razumel. Drzi se trolanja okol osebnih EVjov, panoge ki jih pa poznas samo iz youtuba in komentarjov, pa pusti pri miru, vsaj for the time being. Ker te ze tako noben resno ne jemlje.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

vostok_1 ::

WarpedGone je izjavil:

Kaj misliš, da boš spremenu, če mene prepričaš v karkoli?
Gor maš linke na ljudi, ki stvar dnevno uporabljajo.
Gor maš linke na ponudbo novih, 'velikih'.
They are coming.
Pravi kmet kapira, da živi od svojega dela, da plačevanje več kot je nujno potrebno pomeni več revščine.

Opletanje z nerodno, ni dost ipd je le opletanje s tuji K. Ko je treba za boljšo stvar plačat več, hitro cenejša postanme čist dost dobra.

Tut v tej temi je kup duševnih bolečin kako tesle so ok ampak predrage, da so cenejš EVji čist dost dobr za ful ljudi.

Teli današnji EV traktorji so neki tazga kot razni Leafi, i3, eUp ipd. Mizerija od avta ampak ker je cena dosegljiva 'ne nucam nič več, je dost'.

S traktorji bo čist enak. Pridejo ornk električni traktorji ampak bodo tolk dražji, da ne bodo res nujni. Kako stvar se bo delalo mal drugač kot z dizlom. Prihranek bo konkreten.

P.S. Zdravstvena škoda, ki nastaja ko si cer dan izpostavljen dizl izpuhu, njemu izpostavljaš svojo družino ipd. je en tak Elephant in the room, katerega bo spregledalo in nehalo ignorirat vse več ljudi.

Kr mej svoj paradajz zastrupljen z dizl PM...


Saj razumem kaj želiš povedati, ampak elektrika v določenih panogah ne bo nikoli zaživela...barring kaki revoluciji v tehnologiji baterij.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

hojnikb ::

Pa se neki za glodat


Z ev sigurno nebo situacja kaj bolsa, kvecjemu slabsa.
#brezpodpisa

Spock83 ::

Mogoče bodo traktorji na vodik kdo ve. S sončnimi celicami bo pomagal do proizvodnje vodika v regiji. Kdo ve kaj bo.

Ej warped. Kako se avto obnaša, ko je mokro, pesek itd in ga malo bolje stisneš? :)

roCkY ::

W1
Globalno gledano so PM 10001 prvi problem v kmetijstvu. Ko že omenjaš paradajz en link spodaj. Najverjetneje sem dal še kaki dve ničli premalo.

Evo ga skoraj brez PM z EU poreklom. Za 40-50€ za tono! Super cena!
Zračunaj potrebno ceno strojev in predvsem AKUMULATORJEV, da bo delo opravil kombajn gnan z EV traktorjem. Saj veš TCO!

MisterR ::

A škode IV se bo dalo letos kupiti? Je se kaj podobnega oz bo (letos) za ta denar?

WarpedGone ::

@spock:
>> Ej warped. Kako se avto obnaša, ko je mokro, pesek itd in ga malo bolje stisneš? :)

Brez drame in problemov. Max kar občutiš je nek namig da mogoče pa kaka guma nima tolk oprijema, kot bi ga potreboval. Tvoja dual bo ta problem še bolje skrivala, point & squirt.

Zračunaj potrebno ceno strojev in predvsem AKUMULATORJEV, da bo delo opravil kombajn gnan z EV traktorjem. Saj veš TCO!

Se ponavljam, naj nek 'pravi kmet' prosim potegne skupaj številke in ta TCO opremi s konkretnim podatkom. A je mejna cena pri 1000, 100 ali 10 EUR za KWh?

Al se boste še naprej raje spakovali sami iz sebe?

A škode IV se bo dalo letos kupiti? Je se kaj podobnega oz bo (letos) za ta denar?

Se že dobavljajo. Vseh 50 kolikor jih je vsemogočni koncern VW letos sposobn namenit Sloveniji. Več sreče naslednje leto ...
Zbogom in hvala za vse ribe

ziga1990 ::

eGolf je trenutno najboljše električno vozilo ker ponuja največ za svoj denar
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

fikus_ ::

W1, sem ti že zgoraj napisal, da v SLO naredi malo traktorjev 1000 delovnih ur/leto. Veliko ur delajo v DE, NL, . . . , ampak tisti so v sezoni v pogonu 10-16 ur/dan in do konca koristijo svojih 100-300 ali več KM! Tukaj s trenutno elektriko ne prideš blizu.
Za kaj bi pa bili pa primerni elektro traktorji, sem pa tudi napisal.

Motion ::

kot avtomobilov ima slovenija prav tako ogromno traktorjev na prebivalca. Večina jih res ne naredi dosti ur, vendar tisti ki živijo od kmetije sigurno naredijo 1000 ur.

roCkY ::

se motiš!

pegasus ::

Wat ... ravnokar videl, da ima model Y še vedno 12V svinčen akku. Razočaran ...

WarpedGone ::

Cena hitrosti razvoja.
Tut kabli zgledajo še 'po starem', razen povezave med štekarjem in baterijo, ki je v kovinski cevi.
It will come ...
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

ziga1990 je izjavil:

eGolf je trenutno najboljše električno vozilo ker ponuja največ za svoj denar

ne, dejansko citigo ev ponuja največ za dani denar. eGolf pač za skoraj 2,5x več ne ponuja 2,5x več dosega, niti 2,5x več komforta ali placa.
citigo, če ti je good enough, je price/performance to beat.

Motion je izjavil:

kot avtomobilov ima slovenija prav tako ogromno traktorjev na prebivalca. Večina jih res ne naredi dosti ur, vendar tisti ki živijo od kmetije sigurno naredijo 1000 ur.

verjameš ali ne, tisti resni kmeti nimajo samo enga traktorja. Ko imaš pa enkrat floto 5-10 traktorjev (ali še več) pa težko na vsakega nardiš po 1000ur.
Vsaj pri nas.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

SambaShare ::

hojnikb je izjavil:


ne, dejansko citigo ev ponuja največ za dani denar.
Vsaj pri nas.


Ne, ker ga ne moreš kupiti.

roCkY ::

pegasus je izjavil:

Wat ... ravnokar videl, da ima model Y še vedno 12V svinčen akku. Razočaran ...

Zakaj? Poceni preverjena zadeva. Tesla ima lahko gromozansko maržo saj sam menjat verjetno ne smeš.

pegasus ::

Ločen akku za napajanje elektronike sem v svojih avionih odpravil že pred dvema desetletjema. Ne glede na napetost pogonske baterije dobiš ven 5V prek t.i. BEC (battery elimination circut ;)). Zato sklepam da to tehnično ni noben bavbav in bi marsikaj poenostavili, če bi se znebili ločenega 12v napajanja in omrežja. No ja, nekaj si morajo prihraniti za prihodnost ...

roCkY ::

W1
kje kupim elektrčni traktor nekih 80KW permanentne moči z 14 ur avtonomije in si doživljensko zagotovim elektriko po današnjih nemških cenah.

-78.15 € MWh
https://www.electricitymap.org/?country...

WarpedGone ::

Kolk plačaš za info?
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

pegasus je izjavil:

Ločen akku za napajanje elektronike sem v svojih avionih odpravil že pred dvema desetletjema. Ne glede na napetost pogonske baterije dobiš ven 5V prek t.i. BEC (battery elimination circut ;)). Zato sklepam da to tehnično ni noben bavbav in bi marsikaj poenostavili, če bi se znebili ločenega 12v napajanja in omrežja. No ja, nekaj si morajo prihraniti za prihodnost ...

v resnici je Pb akku tam zarad regulacij (afaik je tko v USA) zato imajo se vedno vsi EVji auxiliary 12v baterijo.
#brezpodpisa

pegasus ::

Čist možno, regulacije znajo bit nadležne.

codeMonkey ::

Na 12V tecejo krmilniki, ki so kriticni s stalisca funkcionalne varnosti. Med njimi je tudi elektronika, ki nadzira ter zazene pogonsko baterijo (BMS).

Ni problem v nadlezni regulaciji, ampak v tem, da avto ni igracka.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Ma te zadeve napajaš z eno malo solarno celico in nekaj supercapsi ... mogoče 100g vseskupaj, ne pa 10kg+ pb zgodovine.

Če se motim, me prosim poduči, kaj od teh krmilnikov vleče več štroma in zakaj. Hvala.

codeMonkey ::

Zgresil si bistvo, ravno o tem govorim. Teza je tukaj najmanj pomembna. Ker so od low-voltage sistema odvisna stevilna varna stanja (luci, servo sistem, ABS, BMS, ipd.), mora ta v prvi fazi biti na voljo, dokler varna stanja ob kriticnih napakah niso dosezena. Vsekakor je v tem primeru potrebna temeljita analiza (v stilu FTA) in ne obcutek. Po vsem tem pa pride na vrsto se ekonomska racunica.

pegasus ::

Ok, to je torej trenutno stanje in proces v industriji. Ki je potrebna koraka naprej, to se strinjamo. Nimamo pa soglasja, v katero smer je ta "naprej". Tako kot jaz vidim zadeve, je masa bistvenega pomena. Če ne gre krepko navzdol, ne bo ne energijsko vzdržnega transporta ne letečih avtomobilov, ki so nekakšna referenca za napredek v popularni scifi kulturi.
Bolj ko razmišljam o tem, bolj se mi dozdeva, da bi moral za spremembo miselnosti okrog tega najeti kake psihologe, sociologe, ali celo psihiatre. "Več je bolje" je enostavno najbolj primitivna oblika primerjave, ki ji je težko konkurirati. Kako jo premagati z "manj je bolje"? Npr. vsi igračkasti avti ala mazda mx5, ki se hvalijo z odlično vozno dinamiko, so taki na prvem mestu zaradi nizke mase. A vozna dinamika je že hudo abstraktna reč. Imamo kako boljšo idejo, kako zmagati z "manj je bolje"?

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:

Ok, to je torej trenutno stanje in proces v industriji. Ki je potrebna koraka naprej, to se strinjamo. Nimamo pa soglasja, v katero smer je ta "naprej". Tako kot jaz vidim zadeve, je masa bistvenega pomena. Če ne gre krepko navzdol, ne bo ne energijsko vzdržnega transporta ne letečih avtomobilov, ki so nekakšna referenca za napredek v popularni scifi kulturi.


Nizja masa je nekaj kar bi bilo super danes, jutri pa mogoce sploh ne bo pomembna. Kako si lahko preprican, da tvoja verzija prihodnosti ne zgleda nekako takole: http://www.milk.com/wall-o-shame/waterp...

WarpedGone ::

Imamo kako boljšo idejo, kako zmagati z "manj je bolje"?


You can't fix stupid, you can only fix yourself.
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

codeMonkey je izjavil:

Nizja masa je nekaj kar bi bilo super danes, jutri pa mogoce sploh ne bo pomembna. Kako si lahko preprican, da tvoja verzija prihodnosti ne zgleda nekako takole
Zgledujem se po najboljši možni referenci, ki je skozi zgodovino ves čas dokazovala, da zna najti optimalne parametre za dolgotrajni obstoj: narava. Na nas kot vrsti je, da ali ponižno sprejmemo to znanje in izkušnje, ali pa se arogantno kot krona stvarstva samougonobimo. Biomimikrija v inžinerskih vodah sicer obstaja, a je marketing oddelki še niso vzeli za svojo, kar me žalosti. Najnižja možna masa bo vedno pomembna pri karkšnikoli obliki gibanja, kar izhaja iz fizike vztrajnosti. Narava mi pravi, da ima najboljše možnosti preživetja tisti, ki za svoj obstoj in življenske aktivnosti porabi najmanj energije.

J.McLane ::

Zanimivo da narava še ni odkrila kolesa, ki ima bistveno manjši upor kot pa noge. Človeku dodaš maso v obliki kolesa in kljub tej dodatni masi prehiti vsakega tekača.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Drži, a si spregledal, da narava ne optimizira za končno hitrost.

WarpedGone ::

Narava optimizira za preživetje .. moraš biti le hitrejši od najpočasnješega plena. In to minimalno hitrejši, sicer mečeš energijo v nič.

Probelm SUVov ipd se bo rešil sam ... lastništvo avtomobilov odhaja na smetišče zgodovine.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

pegasus je izjavil:

Drži, a si spregledal, da narava ne optimizira za končno hitrost.


Saj ne gre samo za hitrost, ampak tudi za vloženi trud. Daj prepešači ti 20 km in poročaj koliko energije boš pokuril, potem pa še isto pot odpleji "lagano" s kolesom.

Narava nekje res naredi izjemne stvari, ampak vseeno ni perfect.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Kolo brez ceste je juzles.
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

Hello, trains :\
#brezpodpisa

WarpedGone ::

Bankruptcy imminent!

Tesla courted with $1 Billion incentive for Cybertruck Gigafactory in Missouri

Recent reports from Missouri reveal that Joplin is offering a $1 billion package to Tesla if the electric car maker decides to build its upcoming Cybertruck Gigafactory in the city. The $1 billion package includes a massive 1,042-acre plot of land at a 50% discount, a 100% tax break for 12 years, and generous state incentives. Considering that the city is located at the heart of America's pickup truck industry, Joplin's pitch may very well be compelling for the electric car maker.


"1042 acres" je okrog 421 hektarjev. Joplin je le en v vrsti kandidatov, ki 'se ponujajo'... kaj bojo šele ponudl kakemu VW ...
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

J.McLane je izjavil:

Daj prepešači ti 20 km in poročaj koliko energije boš pokuril,
To v normalnih časih počnem praktično vsak vikend, če se le da. App pravi nekaj čez 1000kcal po meni neznanem modelu. Kar je tudi moj namen, tako da je bicikliranje slabša opcija.

codeMonkey ::

Bicycle performance @ Wikipedia

On firm, flat ground, a 70 kg (150 lb) person requires about 60 watts[5] to walk at 5 km/h (3.1 mph). That same person on a bicycle, on the same ground, with the same power output, can travel at 15 km/h (9.3 mph) using an ordinary bicycle,[6] so in these conditions the energy expenditure of cycling is one-third that of walking.


Filozofija s kopiranjem narave je super, ampak dalec od tega, da bi bila splosna resitev za inzenirske probleme. Pri tem je "narava" pogosto ze zajeta s fizikalnimi zakonitostmi, ki jih upostevamo s pomocjo uporabnih fizikalnih modelov. Kar si sicer deloma zajel, ampak vseeno si zanemaril cel kup drugih omejitev in pogojev (tehnicni, druzbeni, ekonomski, politicni itd.).

In se enkrat. Prihodnost je negotova. Zgoraj sem ti dal precej poznan primer pogleda na glavni problem danasnje gospodinje izpred 70ih let. Ne samo, da je koncept resitve sfaljen, tudi koncept gospodinje je preteklost. Je danes se smisleno razmisljati kako bo gospodinja cez 50 let cistila stanovanje?

Masa mojega vozila je zadnjih nekaj tednov precej nepomembna :)

pegasus ::

codeMonkey je izjavil:

si zanemaril cel kup drugih omejitev in pogojev (tehnicni, druzbeni, ekonomski, politicni itd.).
Pa ravno v tem grmu tiči zajec. Arogantno mislimo, da so našteti pogoji primarni. Trdim, da so samo v primeru, ko gledamo ozko in kratkoročno. In to nas dolgoročno zna zelo boleti.

codeMonkey ::

Tehnokratski pogled na svet nikakor ne more biti sirsi, dolgorocnost pa ponovno vodi v napovedovanje prihodnosti.

ziga1990 ::

no da malo dregnem:

Ali obstaja razlog da bi vzel 2 leti starega Ioniq-a z 28kw baterijo namesto novega eGolfa če je cena skoraj ista?
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

hojnikb ::

absolutno nobega razloga ni, da bi vzel mizerijo z 28kWh, pa naj bo to gnojf ali ioniq
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

ziga1990 ::

^^ samo a ni Ioniq lažji od eGolfa plus bolj aerodinamičen torej v teoriji bolj varčen?
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Utk ::

Kaj zdaj spet staro župo pogrevaš? Učinkovitost enega in drugega je že stokrat secirana, poglej si teste, poglej si velikost baterije enega in drugega, premisli kod se največ voziš, in to je to.

roCkY ::

naslednji 2 leti se bomo vozili večinoma do meje občine. Pri št. občin v SLO razen v LJ in MB to ni daleč!

hojnikb ::

ziga1990 je izjavil:

^^ samo a ni Ioniq lažji od eGolfa plus bolj aerodinamičen torej v teoriji bolj varčen?

bi mogu bit precej varčen, da pri 28kWh nebi bil mizerija. Kupi že hibrida, no :)
#brezpodpisa

Gregor P ::

Sam se tudi strinjam s predlogom hojnikb-ja, sedaj lepo v miru kupiš hibrida in počakaš na malo boljo ponudbo EV enkrat v prihodnosti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
««
839 / 1168
»»