Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
fikus_ ::
Karkulator ::
vostok_1 ::
Vse to pokrivanje špic porabe nekdo placa! Ko se bo finančno izšlo, se bo te zadeve gradilo, prej ne! Samo kakšne testne prej, ostalo pozabite! Pa ne mi omenjate Avstralcev, oni so zgodba zase, s katastrofalnim omrežjem in jim to rabijo zaradi nevarnosti razpada električnega sistema.
Tako je. Kdo mi bo plačeval amortizacijo baterij, da lahko sosedov mulc nabija igre sredi večera.
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Nikec3 ::
Na veliko se investira v SE, ki pa drago subvencioniran strom proizvajajo zgolj podnevi.
Pri fotovoltaiki se v zadnjem času dogajajo tektonski premiki. V Italiji in Španiji jih postavljajo že brez subvencij in to ZATO ker se izplača. Pri nas imamo to shemo samooskrbe, ki je kar dober primer, kako blago subvencionirati panogo, hkrati pa se na ta način investira tako, da je potrebnega kar najmanj investiranja v omrežje. Doma smo tik pred tem, da zgradimo 33kW sončno elektrarno - investicija se bo predvidoma povrnila v sedmih letih. KO bo znanega kaj več, tudi napišem v primerno temo.
Vehicle2Grid je neki kar je po mojem utopija. Noben ne bo dajal svoje baterije na uporabo vsem.
Za primerno plačilo se da vse zmenit. Jaz takoj dam elektro distributerju možnost upravljanja z mojo toplotno črpalko. Pogoji so naslednji:
1. V pogodbi mora bit napisano, da mora bit temperatura v toplotni od te in te ure najmanj 40°C,
2. Nadomestilo mora bit primerno (lahko par 10€ na mesec).
3. Njihovo upravljanje moje toplotne črpalke ne sme bistveno vplivat na življenjsko dobo toplotne, oziroma zahtevam, da mi kako leto garancije na toplotno plača elektro distributer.
Glede Vehicle2 Grid je zadeva enaka. Sklene se pogodba, kjer:
1. Zahtevam, da je vsako jutro baterija napolnjena vsaj 70%
2. Omogočam jim, da mi na teden lahko xy-krat posegajo v polnjenje/praznjenje baterije
3. Določi se maksimalna moč praznjenja/polnjenja, ki jim jo dovolim.
Vehicle2Grid in upravljanje domačih porabnikov ni nobena utopija, ampak zelo očitno se to trenutno ne splača. Benefiti niso dovolj veliki, da bi se elektro podjetja to šla. S tem ko bo več virov električne energije, ki niso stabilni, bo pa to vedno bližje realizaciji.
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
IL_DIAVOLO ::
Karkulator je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kupujejo jih zato, ker se jim splaca. Fosilna goriva so pri njih cca 2 evra/liter, brezplačna uporaba avtocest, predorov, parkirisc, neobdavčena vozila etc. Infrastruktura pa je takšna, da lahko polnijo avtomobile prakticno vsepovsod, da niti ne omenjam javnega prometa, ki je 200 let pred ostalimi in 1000 let pred nami.
Torej sploh ne potrebujejo dolgega dosega. Ko bo Slovenija tako modernizirana, bomo lahko govorili o EV-ju kot mainstream.
Vem ja, tudi cng infrastruktura je boga, ampak je razlika če narediš 1200km(plin+bencin) ali pa 300km. In najbolj pomembno, plin nafilas v nekaj minutah.
Noben ne bo sel kupovat EV zaradi okolja, ampak če se mu bo izplačalo.
Z teslo model 3 narediš 525 kilometrov po EPA specifikaciji (torej normalna vožnja), če voziš bolj varčno pa lahko tudi 1000 kilometrov (ne 300 tako kot ti trdiš). Ne razumem kako je možno, da potrebuješ daljši doseg? Si kdaj do zdaj vozil 5 ur skupaj brez enega 20 minutnega počitka? Pomoje nisi, pa tudi če si to ni ne zdravo, ne varno zate (in tudi ne za ostale udeležence v prometu). Z električnim avtom brez problema narediš 1800 kilometrov v enem dnevu, nevem kako ti to ni zadosti. Povrh vsega ima zjutraj vsak dal polnega, ker se ti napolni preko noči (ne pa tako kot pri CNG, kjer se rabiš peljati nekam v "vukojebine" da napolniš rezervoar s plinom.).
Če bi pa res hotel peljati po 5 ur skupaj brez energa samega postanka (kolikorat na leto bi to bilo? vsak dan sigurno ne), pa lahko predelaš električni avto tako, da vgradiš dodatne baterije in boš imel dosega 1200 kilometrov, če boš hotel pa tudi več. Sicer pa res nevem kaj delaš da ti 1800 kilometrov dosega na dan ni zadosti.
Se enkrat, namesto 50k "vredne" tesle lahko kupim 15k ICE in me v 10 letih pride 10-15k ceneje
EV mora stat pod 25k, da se mi splača. Za jurja razlike v 10 letih lastništva pa ne bom šel kupovat EV-ja.
m0LN4r ::
Glih vceraj sem si mislil, kako to mora bit fajn, ko prides ene 3x v ene 20 minutno kolono in se jajcas, pol pa se drkanje po zabasanem mestu. Tudi DSG ni cudez v teh primerih.
Trade Republic 38MVDVXM
Sp3m ::
Nekje sem zasledil izračun, da je v ZDA povprečna cena 2,99 USD na Watt (ne vem pa čisto točno ali je to na proizveden ali instaliran Watt).
Kakor sem gledal v ZDA porabijo letno 3,902 millijard (3,902 billion) kWh, od tega je 70% energije proizvedeno z fosilnimi gorivi.
Torej, če malce računamo je tole 2,731 milijard kWh x 2,99 USD/W dobimo 8,164 bilijarde USD (8,165 trillion USD), če je seveda povprečna cena zgoraj na proizveden Wattt.
Kje so šele zneski za baterije za primere, ko SE ne proizvede nič!
ps: Če se komu da, lahko še izračuna, koliko prostora vse to porabi...
ps: Če je na instaliran Watt cena je cena cca. 5x večja, torej 40 trillion USD.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Sp3m ()
Utk ::
Doma smo tik pred tem, da zgradimo 33kW sončno elektrarno - investicija se bo predvidoma povrnila v sedmih letih.
Zanimivo, meni so (Petrol) za manjšo elektrarno naračunali, da bi se povrnilo v 15 letih. Jaz bi sicer dodal še kakšno leto več, zarad zavarovanje, servisov itd., ampak že 15 let je zadost slabo.
-valvoline- ::
Na veliko se investira v SE, ki pa drago subvencioniran strom proizvajajo zgolj podnevi.
Pri fotovoltaiki se v zadnjem času dogajajo tektonski premiki. V Italiji in Španiji jih postavljajo že brez subvencij in to ZATO ker se izplača. Pri nas imamo to shemo samooskrbe, ki je kar dober primer, kako blago subvencionirati panogo, hkrati pa se na ta način investira tako, da je potrebnega kar najmanj investiranja v omrežje. Doma smo tik pred tem, da zgradimo 33kW sončno elektrarno - investicija se bo predvidoma povrnila v sedmih letih. KO bo znanega kaj več, tudi napišem v primerno temo.
Vehicle2Grid je neki kar je po mojem utopija. Noben ne bo dajal svoje baterije na uporabo vsem.
Za primerno plačilo se da vse zmenit. Jaz takoj dam elektro distributerju možnost upravljanja z mojo toplotno črpalko. Pogoji so naslednji:
1. V pogodbi mora bit napisano, da mora bit temperatura v toplotni od te in te ure najmanj 40°C,
2. Nadomestilo mora bit primerno (lahko par 10EUR na mesec).
3. Njihovo upravljanje moje toplotne črpalke ne sme bistveno vplivat na življenjsko dobo toplotne, oziroma zahtevam, da mi kako leto garancije na toplotno plača elektro distributer.
Glede Vehicle2 Grid je zadeva enaka. Sklene se pogodba, kjer:
1. Zahtevam, da je vsako jutro baterija napolnjena vsaj 70%
2. Omogočam jim, da mi na teden lahko xy-krat posegajo v polnjenje/praznjenje baterije
3. Določi se maksimalna moč praznjenja/polnjenja, ki jim jo dovolim.
Vehicle2Grid in upravljanje domačih porabnikov ni nobena utopija, ampak zelo očitno se to trenutno ne splača. Benefiti niso dovolj veliki, da bi se elektro podjetja to šla. S tem ko bo več virov električne energije, ki niso stabilni, bo pa to vedno bližje realizaciji.
Ne talajo direktnih subvencij za postavitev soncnih elektrarn, subvencionirana nakupna cena stroma pa ostaja. Prav spanski ter portugalski el sistemi so zarad SE v najvecjih dolgovih in ogromnih financnih luknjah. Nimajo drugega izhoda kot precejsnega povisanja cen plus ukinitev nt. S povisanjem cen se pa ogroza konkurencnost ter gospodarski razvoj.
Pac tko kot vedno ljudstvo bo dobilo racun in moralo placat SE preseravanje in bogatenje posameznikov/investitorjev v SE.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Karkulator ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Karkulator je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kupujejo jih zato, ker se jim splaca. Fosilna goriva so pri njih cca 2 evra/liter, brezplačna uporaba avtocest, predorov, parkirisc, neobdavčena vozila etc. Infrastruktura pa je takšna, da lahko polnijo avtomobile prakticno vsepovsod, da niti ne omenjam javnega prometa, ki je 200 let pred ostalimi in 1000 let pred nami.
Torej sploh ne potrebujejo dolgega dosega. Ko bo Slovenija tako modernizirana, bomo lahko govorili o EV-ju kot mainstream.
Vem ja, tudi cng infrastruktura je boga, ampak je razlika če narediš 1200km(plin+bencin) ali pa 300km. In najbolj pomembno, plin nafilas v nekaj minutah.
Noben ne bo sel kupovat EV zaradi okolja, ampak če se mu bo izplačalo.
Z teslo model 3 narediš 525 kilometrov po EPA specifikaciji (torej normalna vožnja), če voziš bolj varčno pa lahko tudi 1000 kilometrov (ne 300 tako kot ti trdiš). Ne razumem kako je možno, da potrebuješ daljši doseg? Si kdaj do zdaj vozil 5 ur skupaj brez enega 20 minutnega počitka? Pomoje nisi, pa tudi če si to ni ne zdravo, ne varno zate (in tudi ne za ostale udeležence v prometu). Z električnim avtom brez problema narediš 1800 kilometrov v enem dnevu, nevem kako ti to ni zadosti. Povrh vsega ima zjutraj vsak dal polnega, ker se ti napolni preko noči (ne pa tako kot pri CNG, kjer se rabiš peljati nekam v "vukojebine" da napolniš rezervoar s plinom.).
Če bi pa res hotel peljati po 5 ur skupaj brez energa samega postanka (kolikorat na leto bi to bilo? vsak dan sigurno ne), pa lahko predelaš električni avto tako, da vgradiš dodatne baterije in boš imel dosega 1200 kilometrov, če boš hotel pa tudi več. Sicer pa res nevem kaj delaš da ti 1800 kilometrov dosega na dan ni zadosti.
Se enkrat, namesto 50k "vredne" tesle lahko kupim 15k ICE in me v 10 letih pride 10-15k ceneje
EV mora stat pod 25k, da se mi splača. Za jurja razlike v 10 letih lastništva pa ne bom šel kupovat EV-ja.
S tem se strinjam. Treba je preračunati kaj prinese nižje stroške lastništva v žicljenski dobi avta. Drugače če avto misliš imeti 10 let se ti bolj splača električni avto. Razlike med stroškom električnega in dizelskega na 100 km je cca 7 €.
Dizelski: 6 litrov/100 km (če tvoj porabi manj, si preračunaj sam, point še vedno ostane isti).
6 litrov x 1,5 €/liter (v resnici več, ker bo povprečna cena v roku 10 let sigurno večja kot je sedaj, diesel se bo dražil na dolgi rok sigurno). = 9 € / 100 kilometrov
Električni avto:
15 kWh /100 km.. ena kilovatna ura stane ponoči, ko ga polniš 8 centov:
15 kWh x 0,08 €/kWh = 1,2 € /100 km.
Razlika pri 100 narejenih kilometrih znaša: 9 € -1,2 € = 7,8 € /100 km.
Izračunamo lahko, da se ti 10000 € več v nabavni ceni povrne v X kilometroov:
X= 10000 € /7,8 € =1282 krat po 100 kilomerov, torej X = 128200 (manj kot 130k kilometrov).
Prepričan sem, da na leto prevoziš več kot samo samo 13 tisoč kilometrov (prepričan sem, da na dan narediš v poprečju več kot 36 km glede na to da govoriš kako ti 1800 kilometrov dosega na dan ni zadosti.)
Torej tebi se električni avto splača ŽE SEDAJ.
Drugače pa cena baterija za teslo model 3(ki naredi z enim polnjenjem 525 km, po EPA klasifikaciji, torej normalna vožnja) trenutno stane okoli 9000 €, kar je ugodno glede na ceno avta. Elektromotor in elektronika je tudi poceni, kar pomeni, da je pričakovati, da bo šla cena električnim avtom po hitrem postopku dol.
Nikec3 ::
Doma smo tik pred tem, da zgradimo 33kW sončno elektrarno - investicija se bo predvidoma povrnila v sedmih letih.
Zanimivo, meni so (Petrol) za manjšo elektrarno naračunali, da bi se povrnilo v 15 letih. Jaz bi sicer dodal še kakšno leto več, zarad zavarovanje, servisov itd., ampak že 15 let je zadost slabo.
1. Manjša elektrarna je dražja od večje
2. Veliki igralci (Petrol, GEN-i,...) so dražji od kakšnih manjših
3. Pri nas pride do nekaj sinergijskih učinkov, ker bi dve omarici (kmetijskih objekt + hiša) združili v eno + lahko bi bi imeli 45A varovalke in hkrati obdržali gospodinjski tok.
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
-valvoline- ::
Karkulator je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Karkulator je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kupujejo jih zato, ker se jim splaca. Fosilna goriva so pri njih cca 2 evra/liter, brezplačna uporaba avtocest, predorov, parkirisc, neobdavčena vozila etc. Infrastruktura pa je takšna, da lahko polnijo avtomobile prakticno vsepovsod, da niti ne omenjam javnega prometa, ki je 200 let pred ostalimi in 1000 let pred nami.
Torej sploh ne potrebujejo dolgega dosega. Ko bo Slovenija tako modernizirana, bomo lahko govorili o EV-ju kot mainstream.
Vem ja, tudi cng infrastruktura je boga, ampak je razlika če narediš 1200km(plin+bencin) ali pa 300km. In najbolj pomembno, plin nafilas v nekaj minutah.
Noben ne bo sel kupovat EV zaradi okolja, ampak če se mu bo izplačalo.
Z teslo model 3 narediš 525 kilometrov po EPA specifikaciji (torej normalna vožnja), če voziš bolj varčno pa lahko tudi 1000 kilometrov (ne 300 tako kot ti trdiš). Ne razumem kako je možno, da potrebuješ daljši doseg? Si kdaj do zdaj vozil 5 ur skupaj brez enega 20 minutnega počitka? Pomoje nisi, pa tudi če si to ni ne zdravo, ne varno zate (in tudi ne za ostale udeležence v prometu). Z električnim avtom brez problema narediš 1800 kilometrov v enem dnevu, nevem kako ti to ni zadosti. Povrh vsega ima zjutraj vsak dal polnega, ker se ti napolni preko noči (ne pa tako kot pri CNG, kjer se rabiš peljati nekam v "vukojebine" da napolniš rezervoar s plinom.).
Če bi pa res hotel peljati po 5 ur skupaj brez energa samega postanka (kolikorat na leto bi to bilo? vsak dan sigurno ne), pa lahko predelaš električni avto tako, da vgradiš dodatne baterije in boš imel dosega 1200 kilometrov, če boš hotel pa tudi več. Sicer pa res nevem kaj delaš da ti 1800 kilometrov dosega na dan ni zadosti.
Se enkrat, namesto 50k "vredne" tesle lahko kupim 15k ICE in me v 10 letih pride 10-15k ceneje
EV mora stat pod 25k, da se mi splača. Za jurja razlike v 10 letih lastništva pa ne bom šel kupovat EV-ja.
S tem se strinjam. Treba je preračunati kaj prinese nižje stroške lastništva v žicljenski dobi avta. Drugače če avto misliš imeti 10 let se ti bolj splača električni avto. Razlike med stroškom električnega in dizelskega na 100 km je cca 7 EUR.
Dizelski: 6 litrov/100 km (če tvoj porabi manj, si preračunaj sam, point še vedno ostane isti).
6 litrov x 1,5 EUR/liter (v resnici več, ker bo povprečna cena v roku 10 let sigurno večja kot je sedaj, diesel se bo dražil na dolgi rok sigurno). = 9 EUR / 100 kilometrov
Električni avto:
15 kWh /100 km.. ena kilovatna ura stane ponoči, ko ga polniš 8 centov:
15 kWh x 0,08 EUR/kWh = 1,2 EUR /100 km.
Razlika pri 100 narejenih kilometrih znaša: 9 EUR -1,2 EUR = 7,8 EUR /100 km.
Izračunamo lahko, da se ti 10000 EUR več v nabavni ceni povrne v X kilometroov:
X= 10000 EUR /7,8 EUR =1282 krat po 100 kilomerov, torej X = 128200 (manj kot 130k kilometrov).
Prepričan sem, da na leto prevoziš več kot samo samo 13 tisoč kilometrov (prepričan sem, da na dan narediš v poprečju več kot 36 km glede na to da govoriš kako ti 1800 kilometrov dosega na dan ni zadosti.)
Torej tebi se električni avto splača ŽE SEDAJ.
Drugače pa cena baterija za teslo model 3(ki naredi z enim polnjenjem 525 km, po EPA klasifikaciji, torej normalna vožnja) trenutno stane okoli 9000 EUR, kar je ugodno glede na ceno avta. Elektromotor in elektronika je tudi poceni, kar pomeni, da je pričakovati, da bo šla cena električnim avtom po hitrem postopku dol.
Kak doug se bomo prerekal okrog izracunih? Razlika/prihranek je izkljucno birokratski, ker ev ni primerno obdavcen za prevozen km.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
-valvoline- ::
Jaz hočem ev, ker je boljši. Da je cenejši in čistejši, je samo bonus.
Jaz pa raje kupim rabljenega cng iz italije do 5k ter za gnar kot stane ev kupim stanovanje in ga dam v najem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
Karkulator je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Karkulator je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kupujejo jih zato, ker se jim splaca. Fosilna goriva so pri njih cca 2 evra/liter, brezplačna uporaba avtocest, predorov, parkirisc, neobdavčena vozila etc. Infrastruktura pa je takšna, da lahko polnijo avtomobile prakticno vsepovsod, da niti ne omenjam javnega prometa, ki je 200 let pred ostalimi in 1000 let pred nami.
Torej sploh ne potrebujejo dolgega dosega. Ko bo Slovenija tako modernizirana, bomo lahko govorili o EV-ju kot mainstream.
Vem ja, tudi cng infrastruktura je boga, ampak je razlika če narediš 1200km(plin+bencin) ali pa 300km. In najbolj pomembno, plin nafilas v nekaj minutah.
Noben ne bo sel kupovat EV zaradi okolja, ampak če se mu bo izplačalo.
Z teslo model 3 narediš 525 kilometrov po EPA specifikaciji (torej normalna vožnja), če voziš bolj varčno pa lahko tudi 1000 kilometrov (ne 300 tako kot ti trdiš). Ne razumem kako je možno, da potrebuješ daljši doseg? Si kdaj do zdaj vozil 5 ur skupaj brez enega 20 minutnega počitka? Pomoje nisi, pa tudi če si to ni ne zdravo, ne varno zate (in tudi ne za ostale udeležence v prometu). Z električnim avtom brez problema narediš 1800 kilometrov v enem dnevu, nevem kako ti to ni zadosti. Povrh vsega ima zjutraj vsak dal polnega, ker se ti napolni preko noči (ne pa tako kot pri CNG, kjer se rabiš peljati nekam v "vukojebine" da napolniš rezervoar s plinom.).
Če bi pa res hotel peljati po 5 ur skupaj brez energa samega postanka (kolikorat na leto bi to bilo? vsak dan sigurno ne), pa lahko predelaš električni avto tako, da vgradiš dodatne baterije in boš imel dosega 1200 kilometrov, če boš hotel pa tudi več. Sicer pa res nevem kaj delaš da ti 1800 kilometrov dosega na dan ni zadosti.
Se enkrat, namesto 50k "vredne" tesle lahko kupim 15k ICE in me v 10 letih pride 10-15k ceneje
EV mora stat pod 25k, da se mi splača. Za jurja razlike v 10 letih lastništva pa ne bom šel kupovat EV-ja.
S tem se strinjam. Treba je preračunati kaj prinese nižje stroške lastništva v žicljenski dobi avta. Drugače če avto misliš imeti 10 let se ti bolj splača električni avto. Razlike med stroškom električnega in dizelskega na 100 km je cca 7 EUR.
Dizelski: 6 litrov/100 km (če tvoj porabi manj, si preračunaj sam, point še vedno ostane isti).
6 litrov x 1,5 EUR/liter (v resnici več, ker bo povprečna cena v roku 10 let sigurno večja kot je sedaj, diesel se bo dražil na dolgi rok sigurno). = 9 EUR / 100 kilometrov
Električni avto:
15 kWh /100 km.. ena kilovatna ura stane ponoči, ko ga polniš 8 centov:
15 kWh x 0,08 EUR/kWh = 1,2 EUR /100 km.
Razlika pri 100 narejenih kilometrih znaša: 9 EUR -1,2 EUR = 7,8 EUR /100 km.
Izračunamo lahko, da se ti 10000 EUR več v nabavni ceni povrne v X kilometroov:
X= 10000 EUR /7,8 EUR =1282 krat po 100 kilomerov, torej X = 128200 (manj kot 130k kilometrov).
Prepričan sem, da na leto prevoziš več kot samo samo 13 tisoč kilometrov (prepričan sem, da na dan narediš v poprečju več kot 36 km glede na to da govoriš kako ti 1800 kilometrov dosega na dan ni zadosti.)
Torej tebi se električni avto splača ŽE SEDAJ.
Drugače pa cena baterija za teslo model 3(ki naredi z enim polnjenjem 525 km, po EPA klasifikaciji, torej normalna vožnja) trenutno stane okoli 9000 EUR, kar je ugodno glede na ceno avta. Elektromotor in elektronika je tudi poceni, kar pomeni, da je pričakovati, da bo šla cena električnim avtom po hitrem postopku dol.
Kak doug se bomo prerekal okrog izracunih? Razlika/prihranek je izkljucno birokratski, ker ev ni primerno obdavcen za prevozen km.
To NE DRŽI. Pa dajmo izračunati:
Bencin BREZ trošarine in raznih prispevko stane okoli 0,8 € /liter. Poraba na 100 km recimo 6 litrov. (za podoben avto kot je tesla model 3):
Torej: 6 litrov x 0,8 € /liter --brez trošarine in prispevkov = 4,8 € /100 kilometrov
Električni avto:
15 kWh /100 km.. ena kilovatna ura stane ponoči, ko ga polniš 8 centov:
15 kWh x 0,08 EUR/kWh = 1,2 EUR /100 km.
Razlika je 4,8/1,2 = 4 kratna ! Kako lahko trdiš da razlike in (oziroma da je samo birokratska ker EV ni obdavčen) če je ra razlika 4 kratna?! Upoštevali smo ceno bencina BREZ trošarine in prispevkov.
-valvoline- ::
Bencinski avto prispeva 5-7e davkov na 100km, dizelski 4-5e, plinski 3-4e, cng 2-3e, ev manj k 1e.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
-valvoline- ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
Kakorkoli ze, vsak si bo kupu tist kar mu pase ane. Jaz bi mev cng avto ze pred desetletjem mam pa smolo da zivim v zakotno komunajzarsko vukojebino, hvala bogu so se spomnil vsaj lpg pripeljat,30 let prepozno. Enivej raje mam rabljen cng iz it+ stanovanje kot pa ev. But thats just me.
Cene električneih avtov se bojo čez nekaj let izenačile z bencinskimi in dieselskimi (CNG avto pa bo po vsej verjetnosti ostal dražji, ker nebo mase proizvodnje). Torej ti boš plačal DRAŽJO nabavno ceno, stroški na kilometer in stroški vzdrževanja bodo pa VEČJI pri tvojem CNG v primerjavi z električnim. Prej bo imel stanovanje nekdo, ki bo kupil električnega, ker bodo stroški lastništva NIŽJI v primerjavi z CNG ;) Vendar ne oporekam temu, da si kupiš CNG avto, če ti je pač CNG avto všeč ga kupi, vendar zavedaj se: plačal boš VEČ. Zaradi mene, če si se tako odločil, prav, denar je tvoj (pa plačuj več če hočeš tako).
Drugače pa so CNG avti s stališča izkoristka popolna neumnost.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
-valvoline- ::
Da poenostavim po kmecko, prebivalci neke obcine majo npr 1000 avtov, vsak dan naredijo po 100km obcina pobere dnevno 5000e dajatev.(5e na 100km) Pol avtov se zamenja z ev dnevni izplen je 2600e, vse gre na ev pa ostane le 1000e. Kapis?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
Se enkrat, stroski lastnistva so nizji zarad nakupne subvencije ter neplacevanja deleza v skupno malho.
Da poenostavim po kmecko, prebivalci neke obcine majo npr 1000 avtov, vsak dan naredijo po 100km obcina pobere dnevno 5000e dajatev.(5e na 100km) Pol avtov se zamenja z ev dnevni izplen je 2600-2700e, vse gre na ev pa 1000e. Kapis?
Point je, da je električni avto enako drag za idelavo, kot bencinski oz. dieselski avto. Kar pomeni, da bodo cene električnih avtov BREZ subvencij (ki, se bodo kmalu ukinile), enake oz. z pocenitvijo cene kilovatne ure baterij kmalu MANJŠE kot za bencinske ali dieselske avte. Tudi če EV avte obdavčimo ENAKO, je strošek na 100 kilometrov pri električnih avtih še vedno NIŽJI kot CNG, bencinski ali dieselski avto. Kapiš?
Plus tega da CNG, bencinski in dieselski avto SVINJAJO mesta, kjer je največja koncentracija ljudi in slabšajo kakovost življenja večini prebivalstva. Poleg tega povzročajo še energetsko ODVISNOST za razliko od električnih avtov.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
-valvoline- ::
CNG se lahko tudi proizvaja doma v slo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
Pol pa kar takoj ju3 ze, ukinitev vseh subvencij pa se zmenite za primerno takso na 100km.
Jaz sem za ;) Subvencije povzročajo, da se proizvajalci šlepajo na subvencije, ker računajo da itak na prodajno ceno pride še subvencija in jo zaradi tega dajo ustrezno višjo.
IL_DIAVOLO ::
15k ICE + 15k goriva + 5k maintenance = 35k
30k EV + 2k elektrike + 2k maintenance = 34k
Not worth it.
Ko pa bojo cene padle na 20k, pa seveda nimaš kaj studirat.
Danes se še ne splaca EV-ja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IL_DIAVOLO ()
-valvoline- ::
Ce bi slovenistan imel primerno cng omrezje pol pa res ne bi bilo nic kaj za studirat, vseeno rabljen ali nov avto na cng.
btw zadnjih par let so avti na cng mel kar opazen napredek pri shranjevanju, z uvedbo karbonskih cng rezervoarjev k so 5x lazji napram kovinskih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Utk ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
150 000 km/10 let
15k ICE + 15k goriva + 5k maintenance = 35k
30k EV + 2k elektrike + 2k maintenance = 34k
Not worth it.
Ko pa bojo cene padle na 20k, pa seveda nimaš kaj studirat.
Danes se še ne splaca EV-ja.
Leafa dobiš za 25, še zmeraj veliko več opreme od ice za 15, se pravi 5 jurjev manj. Če narediš 200,000 namesto 150, je to še 3 jurje profita. Je to že 10 jurjev profita, in z boljšo vožnjo. Totally worth it.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Karkulator ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kupujejo jih zato, ker se jim splaca. Fosilna goriva so pri njih cca 2 evra/liter, brezplačna uporaba avtocest, predorov, parkirisc, neobdavčena vozila etc. Infrastruktura pa je takšna, da lahko polnijo avtomobile prakticno vsepovsod, da niti ne omenjam javnega prometa, ki je 200 let pred ostalimi in 1000 let pred nami.
Torej sploh ne potrebujejo dolgega dosega. Ko bo Slovenija tako modernizirana, bomo lahko govorili o EV-ju kot mainstream.
Vem ja, tudi cng infrastruktura je boga, ampak je razlika če narediš 1200km(plin+bencin) ali pa 300km. In najbolj pomembno, plin nafilas v nekaj minutah.
Noben ne bo sel kupovat EV zaradi okolja, ampak če se mu bo izplačalo.
EVO kot si napisal, NAJBOLJ POMEMBNO ZATE: Pri plinu se najprej potrebuješ pripeljat do plinske polnilnice, torej recimo 15 minut za v obe strani + recimo 5 minut da napolniš torej skupej 20 minut za 1200 kilomtrov. Pri električnem avtu rabiš za ta doseg približno 2,4 napolniti (ok, upoštevajmo 3 krat). Da zatlačiš kabel v avto v domači garaži recimo potrebuješ 10 sekund. sepravi skupaj 3 x 10 sekund, torej skupaj pol minute. Razlika v porabljenem času je 40 kratna. Oziroma z drugimi besedami: pri električnem avtu rabiš 40 x manj časa da ga napolniš kot pri CNG. (pa sem še premalo upošteval 7,5 minute do CNC polnilnice, ki je seveda v "vukojebini".) Sepravi v praksi je razlika še večja. Torej ker kot si napisal, ti je to najbolj pomembno, torej se ti samo zaradi tega SPLAČA kupiti električni avto.
IL_DIAVOLO je izjavil:
150 000 km/10 let
15k ICE + 15k goriva + 5k maintenance = 35k
30k EV + 2k elektrike + 2k maintenance = 34k
Not worth it.
Ko pa bojo cene padle na 20k, pa seveda nimaš kaj studirat.
Danes se še ne splaca EV-ja.
Zakaj se nebi splačalo, cena kot si izračunal je nižja, pospeški pa MNOGO boljši ;)
-valvoline- je izjavil:
Pol pa kar takoj ju3 ze, ukinitev vseh subvencij pa se zmenite za primerno takso na 100km.
CNG se lahko tudi proizvaja doma v slo.
Iz česa bi ti v Sloveniji proizvajal CNG, ne rečem da se ne da (se da), ampak se pa definitivno ne izplača (beri izkoristek procesa je boren).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
m0LN4r ::
15 kWh x 0,106 EUR/kWh = 1,59 EUR /100 km.
Ker se tu ne jajcamo naokoli vzamemo sledeco stevilko 17kWh in v 80 miljonski drzavi je najcenejsa elektrika 0,26 (vsako leto drazja) pridemo na 17x0,25=4,42EUR, kar pri mojih 115tkm je 5000 EUR elektrike.
Avto bi moral furati 15 let, da bi prisel sele na _nulo_ za razliko v nabavni ceni.
Kdo pa fura dandanes avto 15 let? NIHCE ! V 15ih letih se bo politika se ene vsaj 3x spremenila in na koncu bom se jaz moral placati za "odvoz nevarne baterije" zaenkrat ne vemo, kam bo ta cela hipi politika sla zaradi problema, ki ga danes se ne vidimo in sicer proizvodja in odpad baterij.
PS:
Se pa strinjam, da doli v Sloveniji je poceni elektricni avto way to go. Dokler ponudniki elektrike ne bodo sledili severnjakom, kot to pocnejo z navadnim gorivom, kjer je celo vcasih bencin prinas drazji kot gori. Samo ugotoviti morajo, kje se skrivajo veliki dnarci. Pa se bo do leta 2025 cena elektrike doma potrojila. Ja rekli boste, da ni mozno. A res ni?
Trade Republic 38MVDVXM
Karkulator ::
Meni spritmonitor pravi, da v enem letu natankam za 1500Eur goriva. Torej v 5 letih 7500Eur Nafte.
15 kWh x 0,106 EUR/kWh = 1,59 EUR /100 km.
Ker se tu ne jajcamo naokoli vzamemo sledeco stevilko 17kWh in v 80 miljonski drzavi je najcenejsa elektrika 0,26 (vsako leto drazja) pridemo na 17x0,25=4,42EUR, kar pri mojih 115tkm je 5000 EUR elektrike.
Avto bi moral furati 15 let, da bi prisel sele na _nulo_ za razliko v nabavni ceni.
Kdo pa fura dandanes avto 15 let? NIHCE ! V 15ih letih se bo politika se ene vsaj 3x spremenila in na koncu bom se jaz moral placati za "odvoz nevarne baterije" zaenkrat ne vemo, kam bo ta cela hipi politika sla zaradi problema, ki ga danes se ne vidimo in sicer proizvodja in odpad baterij.
PS:
Se pa strinjam, da doli v Sloveniji je poceni elektricni avto way to go. Dokler ponudniki elektrike ne bodo sledili severnjakom, kot to pocnejo z navadnim gorivom, kjer je celo vcasih bencin prinas drazji kot gori. Samo ugotoviti morajo, kje se skrivajo veliki dnarci. Pa se bo do leta 2025 cena elektrike doma potrojila. Ja rekli boste, da ni mozno. A res ni?
Eno vprašanje: ali stanuješ v Nemčiji, če je odgovor DA potem ok. Če ne, potem pa nesmeš upoštevati Nemške cene električne energije, ampak tisto v tisti državi kjer živiš (nevem recimo Slovensko ceno). Če prevoziš na leto samo 15 tisoč kilometrov (41 kilometrov na dan v povprečju), potem izračun za 15 let vpračilne dobe drži. Če pa prevoziš več, pa se poplača prej. Nemci so zaradi zaradi tehnološko neizobraženege večine prebivalstva in dejatva, da je bilo javno mnenje proti jedskim elektrarnam, zaprli vse nuklearne elektrarne (so že neumni da to delajo, to zvišuje ceno njihove elektrike). Odpadno baterijo iz električnega avta boš lahko prodal približno za polovico originalne cene, za battery storage. Ne bo ti treba plačati, ampak boš dobil plačano. Cena električne energije na trgu je znana, znaša okoli 60 EUR na MWh (megavatnouro). Trg se bo sam reguliral in trikratno zvišanje cene električne energije NI možno, ker tudi če se cena dvigne samo recimo za 20 % se bodo kar naenkrat začele splačati stotine še ne postavljenih elektrarn, ki bodo na podlagi zakonitosti o ponudbi in povpraševanju celo zopet zbile dol- Če bi se cena zvišala, pač postaviš svojo lastno sončno elektrarno za lastno uporabo in polnjenje svojega električnega avta, keine problem ;) Ker elektriko lahko sam proizvajaš, plina pa ne moreš sam pridobivati ali sam uvažati (vsaj ne tako, da bi se ti splačalo).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
-valvoline- ::
Karkulator je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kupujejo jih zato, ker se jim splaca. Fosilna goriva so pri njih cca 2 evra/liter, brezplačna uporaba avtocest, predorov, parkirisc, neobdavčena vozila etc. Infrastruktura pa je takšna, da lahko polnijo avtomobile prakticno vsepovsod, da niti ne omenjam javnega prometa, ki je 200 let pred ostalimi in 1000 let pred nami.
Torej sploh ne potrebujejo dolgega dosega. Ko bo Slovenija tako modernizirana, bomo lahko govorili o EV-ju kot mainstream.
Vem ja, tudi cng infrastruktura je boga, ampak je razlika če narediš 1200km(plin+bencin) ali pa 300km. In najbolj pomembno, plin nafilas v nekaj minutah.
Noben ne bo sel kupovat EV zaradi okolja, ampak če se mu bo izplačalo.
EVO kot si napisal, NAJBOLJ POMEMBNO ZATE: Pri plinu se najprej potrebuješ pripeljat do plinske polnilnice, torej recimo 15 minut za v obe strani + recimo 5 minut da napolniš torej skupej 20 minut za 1200 kilomtrov. Pri električnem avtu rabiš za ta doseg približno 2,4 napolniti (ok, upoštevajmo 3 krat). Da zatlačiš kabel v avto v domači garaži recimo potrebuješ 10 sekund. sepravi skupaj 3 x 10 sekund, torej skupaj pol minute. Razlika v porabljenem času je 40 kratna. Oziroma z drugimi besedami: pri električnem avtu rabiš 40 x manj časa da ga napolniš kot pri CNG. (pa sem še premalo upošteval 7,5 minute do CNC polnilnice, ki je seveda v "vukojebini".) Sepravi v praksi je razlika še večja. Torej ker kot si napisal, ti je to najbolj pomembno, torej se ti samo zaradi tega SPLAČA kupiti električni avto.
IL_DIAVOLO je izjavil:
150 000 km/10 let
15k ICE + 15k goriva + 5k maintenance = 35k
30k EV + 2k elektrike + 2k maintenance = 34k
Not worth it.
Ko pa bojo cene padle na 20k, pa seveda nimaš kaj studirat.
Danes se še ne splaca EV-ja.
Zakaj se nebi splačalo, cena kot si izračunal je nižja, pospeški pa MNOGO boljši ;)
-valvoline- je izjavil:
Pol pa kar takoj ju3 ze, ukinitev vseh subvencij pa se zmenite za primerno takso na 100km.
CNG se lahko tudi proizvaja doma v slo.
Iz česa bi ti v Sloveniji proizvajal CNG, ne rečem da se ne da (se da), ampak se pa definitivno ne izplača (beri izkoristek procesa je boren).
Cng lahko se zdaj tankam doma, mamo mestni priklop majhni kompresorji se prodajajo ze za 500e z kapaciteto 5kg na uro, stroma porabijo pod 1kwh. Gen-i ga prodaja po 55c na kg. Sam pa kaj pomage ce se nekje odpravis polilnic vo slo ni.
Metan lahko proizvaja vsaka vecja kmetija, mesnina, klavnica, deponija itn. Ce se hoce.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
Karkulator je izjavil:
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kupujejo jih zato, ker se jim splaca. Fosilna goriva so pri njih cca 2 evra/liter, brezplačna uporaba avtocest, predorov, parkirisc, neobdavčena vozila etc. Infrastruktura pa je takšna, da lahko polnijo avtomobile prakticno vsepovsod, da niti ne omenjam javnega prometa, ki je 200 let pred ostalimi in 1000 let pred nami.
Torej sploh ne potrebujejo dolgega dosega. Ko bo Slovenija tako modernizirana, bomo lahko govorili o EV-ju kot mainstream.
Vem ja, tudi cng infrastruktura je boga, ampak je razlika če narediš 1200km(plin+bencin) ali pa 300km. In najbolj pomembno, plin nafilas v nekaj minutah.
Noben ne bo sel kupovat EV zaradi okolja, ampak če se mu bo izplačalo.
EVO kot si napisal, NAJBOLJ POMEMBNO ZATE: Pri plinu se najprej potrebuješ pripeljat do plinske polnilnice, torej recimo 15 minut za v obe strani + recimo 5 minut da napolniš torej skupej 20 minut za 1200 kilomtrov. Pri električnem avtu rabiš za ta doseg približno 2,4 napolniti (ok, upoštevajmo 3 krat). Da zatlačiš kabel v avto v domači garaži recimo potrebuješ 10 sekund. sepravi skupaj 3 x 10 sekund, torej skupaj pol minute. Razlika v porabljenem času je 40 kratna. Oziroma z drugimi besedami: pri električnem avtu rabiš 40 x manj časa da ga napolniš kot pri CNG. (pa sem še premalo upošteval 7,5 minute do CNC polnilnice, ki je seveda v "vukojebini".) Sepravi v praksi je razlika še večja. Torej ker kot si napisal, ti je to najbolj pomembno, torej se ti samo zaradi tega SPLAČA kupiti električni avto.
IL_DIAVOLO je izjavil:
150 000 km/10 let
15k ICE + 15k goriva + 5k maintenance = 35k
30k EV + 2k elektrike + 2k maintenance = 34k
Not worth it.
Ko pa bojo cene padle na 20k, pa seveda nimaš kaj studirat.
Danes se še ne splaca EV-ja.
Zakaj se nebi splačalo, cena kot si izračunal je nižja, pospeški pa MNOGO boljši ;)
-valvoline- je izjavil:
Pol pa kar takoj ju3 ze, ukinitev vseh subvencij pa se zmenite za primerno takso na 100km.
CNG se lahko tudi proizvaja doma v slo.
Iz česa bi ti v Sloveniji proizvajal CNG, ne rečem da se ne da (se da), ampak se pa definitivno ne izplača (beri izkoristek procesa je boren).
Cng lahko se zdaj tankam doma, mamo mestni priklop majhni kompresorji se prodajajo ze za 500e z kapaciteto 5kg na uro, stroma porabijo pod 1kw. Sam pa kaj pomage ce se nekje odpravis polilnic vo slo ni.
Metan lahko proizvaja vsaka vecja kmetija, mesnina, klavnica, deponija itn. Ce se hoce.
CNG lahko tankaš doma če hočeš, samo splača se ti pa ne ;) Nasploh je CNG glede izkoristka popolna neumnost, ker je izkoristek boren. Poudarek je na LAHKO proizvaja, samo splača se ji pa ne ;) (Vsaj ne v količini za en CNG avto, tudi količini za 10 njih ne). Sploh pa z vso produkcijo CNG-ja v Sloveniji niti približno ne moreš pokriti niti nekaj procentov voznega tega (CNG-ja preprosto ni dovolj v Sloveniji).
IL_DIAVOLO ::
Tako pač je, žal :)
m0LN4r ::
Karkulator je izjavil:
Meni spritmonitor.....eco stevilko 17kWh in v 80 miljonski drzavi je najcenejsa elektrika 0,26 (vsako leto drazja) pridemo n.... boste, da ni mozno. A res ni?
Eno vprašanje: ali stanuješ ...... da bi se ti splačalo).
Torej ti garantiras, da se elektrika ne bo drasticno dvignila, ker politiki dodaten zasluzek, da bi se mastili ni v interesu. Oukej
Nekega dne, ko bo vse laufalo na elektriko, se bo dalo z elektriko mastno sluzit.
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Karkulator ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Ko bo EV cenovno dostopen, noben več ne bo povohal ice-ja. Tudi če gre elektrika gor x2 in kuriš 20kWh, je to še vedno samo 600 evrov na leto oz. 6000 evrov v 10 letih. Z nobenim ice vozilom ne bos prišel blizu tem stroskom, z izjemo plina. Pa tudi če cng cena ostane taksna(3.5 evra na 100km), imas se vedno večje stroske z vzdrževanjem. Kot je omenil uporabnik zgoraj, lahko celo postaviš sončno elektrarno in spet profitiras.
Tako pač je, žal :)
Dobro povedano, se strinjam. Še par let pa se bo zelo splačalo kupiti EV tudi uporabniku, ki naredi povprečno število kilometrov.Drugače pa s sončno elektrarno in battery storage-tom lahko v 25 letih kolikor je življenska doba sončnih celic sosežeš ceno električne energije pod 3 cente na kilovatno uro (sem izračunal). Tako da če bodo elektro podjetja kaj preveč dvigovala ceno električne energije, bomo pa svoje sončne elektrarne postavl pa z njimi filal električne avte :) Bencinskim in dieselskim avtom so šteti dnevi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
m0LN4r ::
Bencinskim in dieselskim avtom so šteti dnevi.
Leta in leta.
Trade Republic 38MVDVXM
Karkulator ::
Bencinskim in dieselskim avtom so šteti dnevi.
Leta in leta.
jasno par let še pol boš pa vidu da bojo električni avti prevladal ;)
Karkulator je izjavil:
Meni spritmonitor.....eco stevilko 17kWh in v 80 miljonski drzavi je najcenejsa elektrika 0,26 (vsako leto drazja) pridemo n.... boste, da ni mozno. A res ni?
Eno vprašanje: ali stanuješ ...... da bi se ti splačalo).
Torej ti garantiras, da se elektrika ne bo drasticno dvignila, ker politiki dodaten zasluzek, da bi se mastili ni v interesu. Oukej
Nekega dne, ko bo vse laufalo na elektriko, se bo dalo z elektriko mastno sluzit.
Če električne avto obdavčimo ENAKO kot bencinske ali dieselske, se še vedno mnogo bolj splačajo. Če bo cena elektrike (hipotetično) narasla na preveliko vprednost, pač postaviš svojo sončno elektrarno z battery strage-tom in imap ceno električne energije 3 cente na kilovatno uro ;) Sepeavi to znese 0,45 € (manj kot pol evra) na 100 kilometrov ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
-valvoline- ::
Trenutno je se vedno cng bolj smiseln nakup kot ev, sam rabimo cng omrezje.
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
K bo ev zavoha mainstteam brez skrbi bo takoj primerno obdavcen na km podobno ostalim, ne bo bistvene razlike na prevozen km.
Trenutno je se vedno cng bolj smiseln nakup kot ev, sam rabimo cng omrezje.
To ne drži OBOJE NEOBDAVČENO je razlika še vedno 2,5 kratna. Kako je možno da trdiš da ni nobene razlike? (glej moje prejšnje poste, tam je izračun). CNG ni smiselen ne cenovno, ne energetsko z vidika izkoristka, ki je pri CNG-ju mizeren.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
-valvoline- ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
jernejl ::
Karkulator je izjavil:
Če bo cena elektrike (hipotetično) narasla na preveliko vprednost, pač postaviš svojo sončno elektrarno z battery strage-tom in imap ceno električne energije 3 cente na kilovatno uro ;)Če bo cena električne energije visoka, bo trg poskrbel tudi za to, da bodo sončne elektrarne primerno drage.
BigWhale ::
-valvoline- je izjavil:
Kak doug se bomo prerekal okrog izracunih? Razlika/prihranek je izkljucno birokratski, ker ev ni primerno obdavcen za prevozen km.
Prevozen km je obdavcen zgolj s cestnino. Kolk je pa te cestnine? 150 EUR na leto? Dej, preboli ze no. Prav neumno tecen si ze s tem papagajskim ponavljanjem, ki je precej neutemeljeno.
Pa zacni normalno citirati, ker res ni nobene potrebe, da vleces vsebino treh objav za sabo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
Drzava bo ze enkrat izstavila racun za tistih 5e na 100km dajatev brez skrbi.
Zakaj ga pa zdaj ne izstavi za 5 EUR /100 km? Tudi če z električnimi avti poberomo ISTO količino denarja v državni proračun kot ga sedaj, še vedno so 2,5 krat cenejši, kapiš?
Karkulator je izjavil:
Če bo cena elektrike (hipotetično) narasla na preveliko vprednost, pač postaviš svojo sončno elektrarno z battery strage-tom in imap ceno električne energije 3 cente na kilovatno uro ;)Če bo cena električne energije visoka, bo trg poskrbel tudi za to, da bodo sončne elektrarne primerno drage.
To ne drži, ker je cena solarnih panelov vezana na razmere na GLOBALNEM trgu in jih lokano gibanje cene električne energije v Sloveniji ne zanima prav nič. Proizvajalcev sončnih celic je ogromno, če bo nekdo dvignil ceno, bo pač toliko manj prodal pa bodo zato ostali več (razen v primeru kartelnega dogovora o skupnem dvigu cen, ki pa je zaradi velike količine proizvajalcel nemogoč).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
BigWhale ::
-valvoline- je izjavil:
Metan lahko proizvaja vsaka vecja kmetija, mesnina, klavnica, deponija itn. Ce se hoce.
Tudi ti lahko proizvajas metan doma. Zakaj ga ne? Zakaj? Ce je tolk enih prednosti.
Karkulator ::
Karkulator je izjavil:
-valvoline- je izjavil:
K bo ev zavoha mainstteam brez skrbi bo takoj primerno obdavcen na km podobno ostalim, ne bo bistvene razlike na prevozen km.
Trenutno je se vedno cng bolj smiseln nakup kot ev, sam rabimo cng omrezje.
To ne drži OBOJE NEOBDAVČENO je razlika še vedno 2,5 kratna. Kako je možno da trdiš da ni nobene razlike? (glej moje prejšnje poste, tam je izračun). CNG ni smiselen ne cenovno, ne energetsko z vidika izkoristka, ki je pri CNG-ju mizeren.
Se opravičujem za lapsus zgoraj, cena za NEOBDAVČEN bencin proti električnemu pogonu je 4 kratna (ne 2,5 kratna). Izračun je v prejšnjem postu.
jernejl ::
Karkulator je izjavil:
To ne drži, ker je cena solarnih panelov vezana na razmere na GLOBALNEM trgu in jih lokano gibanje cene električne energije v Sloveniji ne zanima prav nič.To ne drži, ker je cena električne energije v Sloveniji vezana na razmere na GLOBALNEM trgu.
če bo nekdo dvignil ceno, bo pač toliko manj prodal pa bodo zato ostali večA to pa za ponudnike električne energije pri nas ne velja? Če bo elektrika tako draga, da bomo vsi kupili lastne poceni sončne elektrarne, komu bodo potem prodajali drago elektriko?
BigWhale ::
Torej ti garantiras, da se elektrika ne bo drasticno dvignila, ker politiki dodaten zasluzek, da bi se mastili ni v interesu. Oukej
Nekega dne, ko bo vse laufalo na elektriko, se bo dalo z elektriko mastno sluzit.
Jaz sem vcasih tankal za pol evra na liter. Tudi meni ni nihce garantiral, da se bencin ne bo drasticno podrazil. :)
Karkulator je izjavil:
To ne drži, ker je cena solarnih panelov vezana na razmere na GLOBALNEM trgu in jih lokano gibanje cene električne energije v Sloveniji ne zanima prav nič.To ne drži, ker je cena električne energije v Sloveniji vezana na razmere na GLOBALNEM trgu.
Ne razumem teh argumentov na obeh straneh. Se cena krompirja pri nas je odvisna od razmer na globalnem trgu. :>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Karkulator ::
Karkulator je izjavil:
To ne drži, ker je cena solarnih panelov vezana na razmere na GLOBALNEM trgu in jih lokano gibanje cene električne energije v Sloveniji ne zanima prav nič.To ne drži, ker je cena električne energije v Sloveniji vezana na razmere na GLOBALNEM trgu.
če bo nekdo dvignil ceno, bo pač toliko manj prodal pa bodo zato ostali večA to pa za ponudnike električne energije pri nas ne velja? Če bo elektrika tako draga, da bomo vsi kupili lastne poceni sončne elektrarne, komu bodo potem prodajali drago elektriko?
V praksi zaradi razpršenosti virov električne energije oz. z drugimi besedami, električno energijo lahko proizvajaš na 100 in en način, preprosto ni mogoče da se bo cena električne energije dvignila za 4x, cena bencina pa ostala ista kot je sedaj, to preprosto ni mogoče.
Drugače pa NE, ni cena električne energije v Sloveniji NI popolnoma vezana na cene v globalnem trgu, ker prenosna zgogljivost električnega omrežja NI NESKONČNA (beri ne moremo prodati vse elektrike v tujino in uvoziti tuje k nam, ker bi daljnovodi pregoreli.) Odogovor je preprost, če bojo prodajalci električne energije pri nas videli, da so z dvigom cen povzročili znaten padec odjemalcev električne energije, tolikšen da bo njihov čisti dobiček manjši kot je bil pred podražitvijo, potem pač ne bodo podražili elektrike ;)
jernejl ::
Jaz sem vcasih tankal za pol evra na liter. Tudi meni ni nihce garantiral, da se bencin ne bo drasticno podrazil. :)Zato pa za vse izračune o tem, ali se bo EV bolj splačal kot ICE ali ne, potrebuješ kristalno kroglo. Vsi predpostavljajo konstantne cene za naslednjih 10 in več let. Pa če pogledamo kakšnih 10 ali 15 let nazaj, vidimo, da je najvišja cena bencina bila dvakratnik najnižje. Tudi pri ceni električne energije so bila nihanja, sicer nekaj manjša, pa vseeno. In če kaj vemo o cenah teh energentov za naslednjih 10 ali 20 let, je to, da ne bodo ves čas enake, kot so danes
Karkulator je izjavil:
preprosto ni mogoče da se bo cena električne energije dvignila za 4x, cena bencina pa ostala ista kot je sedaj, to preprosto ni mogoče.Če se bodo električni avti razmahnili, to pomeni večje povpraševanje po el. energiji in manjše po bencinu/dizlu. Posledica (samo) tega dejavnika je višja cena el. energije in nižja cena bencina/dizla.
Karkulator je izjavil:
Drugače pa NE, ni cena električne energije v Sloveniji NI popolnoma vezana na cene v globalnem trgu, ker prenosna zgogljivost električnega omrežja NI NESKONČNA (beri ne moremo prodati vse elektrike v tujino in uvoziti tuje k nam, ker bi daljnovodi pregoreli.)Ne rabi biti neskončna, ker lahko postavljamo lastne elektrarne tudi znotraj Slovenije in s tem ravno tako vplivamo na proizvodne cene pri nas.
Če bodo sončne elektrarne na globalnem trgu zelo poceni, jih bodo začeli graditi tudi ponudniki el. energije pri nas in tako znižali proizvodno in prodajno ceno energije.
Karkulator je izjavil:
Odogovor je preprost, če bojo prodajalci električne energije pri nas videli, da so z dvigom cen povzročili znaten padec odjemalcev električne energije, tolikšen da bo njihov čisti dobiček manjši kot je bil pred podražitvijo, potem pač ne bodo podražili elektrike ;)Torej si le ugotovil, da ni mogoče, da bi bila v splošnem el. energija zelo draga, sončne elektrarne (oz. tako pridobljena energija) pa zelo poceni.
m0LN4r ::
Trade Republic 38MVDVXM
Karkulator ::
Jaz sem vcasih tankal za pol evra na liter. Tudi meni ni nihce garantiral, da se bencin ne bo drasticno podrazil. :)Zato pa za vse izračune o tem, ali se bo EV bolj splačal kot ICE ali ne, potrebuješ kristalno kroglo. Vsi predpostavljajo konstantne cene za naslednjih 10 in več let. Pa če pogledamo kakšnih 10 ali 15 let nazaj, vidimo, da je najvišja cena bencina bila dvakratnik najnižje. Tudi pri ceni električne energije so bila nihanja, sicer nekaj manjša, pa vseeno. In če kaj vemo o cenah teh energentov za naslednjih 10 ali 20 let, je to, da ne bodo ves čas enake, kot so danes
Karkulator je izjavil:
preprosto ni mogoče da se bo cena električne energije dvignila za 4x, cena bencina pa ostala ista kot je sedaj, to preprosto ni mogoče.Če se bodo električni avti razmahnili, to pomeni večje povpraševanje po el. energiji in manjše po bencinu/dizlu. Posledica (samo) tega dejavnika je višja cena el. energije in nižja cena bencina/dizla.
Karkulator je izjavil:
Drugače pa NE, ni cena električne energije v Sloveniji NI popolnoma vezana na cene v globalnem trgu, ker prenosna zgogljivost električnega omrežja NI NESKONČNA (beri ne moremo prodati vse elektrike v tujino in uvoziti tuje k nam, ker bi daljnovodi pregoreli.)Ne rabi biti neskončna, ker lahko postavljamo lastne elektrarne tudi znotraj Slovenije in s tem ravno tako vplivamo na proizvodne cene pri nas.
Če bodo sončne elektrarne na globalnem trgu zelo poceni, jih bodo začeli graditi tudi ponudniki el. energije pri nas in tako znižali proizvodno in prodajno ceno energije.
Karkulator je izjavil:
Odogovor je preprost, če bojo prodajalci električne energije pri nas videli, da so z dvigom cen povzročili znaten padec odjemalcev električne energije, tolikšen da bo njihov čisti dobiček manjši kot je bil pred podražitvijo, potem pač ne bodo podražili elektrike ;)Torej si le ugotovil, da ni mogoče, da bi bila v splošnem el. energija zelo draga, sončne elektrarne (oz. tako pridobljena energija) pa zelo poceni.
Okej gremo lepo po vrsti: Električno energijo se lahko proizvaja na 100 in en način, če se dvigne cena sončnih elektrarn, imamo še vedno na voljo hidroelektrarne, temoelektrarne na premog, plin, nafto, jedrske elektrarne ipd. če se dvigne cena premoga imamo še vedno (naštej si sam vse možne načine pridobivanja elektrike). Na kratko električna energija je zelo fleksibilen in razprsšen vir električne energije in zaradi tega je nemogoče da bi se cena bistveno povišala v naslednjih nekaj desetih letih. Pri fosilnih gorivih je to precej drugače, tam so znatna povečanja cene ne samo možna, ampak tudi pričakovana.
Seveda s postavitvijo novih elektrarn pri nas vplivamo na ceno električne energije pri nas. V prejšnjem postu sem povedal samo, da cena električne energije pri nas ni POPOLNOMA vezana na cene na trgu v tujini.
Nič nisem ugotovil, ja sem to že vseskozi vedel. Moj argument je bil, da je nemogoče, da bi bil vezan na potencialno 3x dražjo elektriko (sepravi to da se bo cena v desetih letih dvignila kar za 3x napram sedanji kot so trdili nekateri tukaj), ker lahko preprosto postavim svojo sončno elektrarno in imam ceno kilovatne ure celo NIŽJO, kot je sedanja cena iz omrežja. Kot pravim nemogoče je, da se hkrati zgodita oba dogodka A in B:
A) cena električne energije se dvigne za 4x, torej iz zdajšnjih 60 € /MWh na 240 €/MWh
B) cena diesla in bencina, ter plina ostane enaka kot je sedaj.
Tudi če bi se v vzporednem vesolju kaj takšnega zgodilo, torej to, da bi se hkrati uresničila A in B dogodek hkrati, bi še vedno lahko postavil lastno sončno (ali tudi katerokoli drugo elektrarno, recimo na lesno biomaso), in bi imel ceno električne energije NIŽJO kot je sedaj iz omrežja.
Karkulator ::
Izracuni gor al dol, ko bomo povsem odvisni od elektrike, drzava in zepi politikov bodo pa lacni, bodo lahko cene navijali po mili volji, ker kot vemo nikoli nimajo dovolj.
To drži, vendar je že NEOBDAVČEN vir elektrike vs bencin 4x cenejši, sepravi če si vzamejo enako, bo za nas 4x ceneje z električnim avtom na 100 kilometrov. Če si bodo vzeli pa več, pa si bodo vzeli več tudi pri bencinu. Torej z enačko
B= 4xA
A= električni pogon
B= bencinski pogon
C= podatek na ceno (podražitev politikov)
Cene po podražitvi politikov:
Nova cena = B+C = 4A+C
in B, ki je enak 4A+C bo vedno VEČJI kot A + C. Torej bencinski in dieselski pogon bo VEDNO dražji od električnega. Kapiš?
B(=4A+C) > A+C