Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Machete ::
Kaj manjka temule spodaj?
https://www.bmwblog.com/2019/06/11/worl...
*aha ok 2020. Sej prej pa itak neboš rabil.
https://www.bmwblog.com/2019/06/11/worl...
*aha ok 2020. Sej prej pa itak neboš rabil.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Machete ()
J.McLane ::
Seveda je Slovenija primerna za to, samo Slovenci nismo. Ker večina bo vedno čakala kaj bo in navajala razloge proti EV-jem.
ID.3 bo z odšteto subvencijo od okrog 25 k€ navzgor, ampak eni bi radi VW za 18 k€ (s subvencijo 10,5 k€!) in jadikujejo, ker bo to šele leta 2023. Ampak takrat ne bo več subvencij!
Eni bodo čakali, da bo EV rentabilen pod 10 kkm/leto, kar itak ni nobeden nov avto.
Zopet drugi čakajo na izgradnjo še dveh blokov NEK, češ da elektrifikacija prometa brez tega nima smisla, kar je velika neumnost.
Mhm. Eni pa samo v denarnico pogledajo, pa vidijo, koliko je ura. Lahko si privoščijo obrok kredita za 250-350 €/mes za naslednjih 5 let, ne morejo si pa privoščit obroka 500-600 €/mes - kar je razlika, če si hočeš kupit avto za 15.000 € ali pa avto za 25.000+ €.
Saj ni tako težko razumet. Eni lahko skeširajo 30, 40, 60 jurjev za avto, drugi pa morajo skalkulirat, a bodo ob obroku kredita prišli skozi mesec. Ni Clio brez razloga že desetletja redno slovenski avto leta, no.
Manjšina pa razmišlja in kalkulira ter se pravilno odloči. In potem uživa v številnih prednostih in tudi v tistih dveh slabostih.
S polno ritjo je lahko srat. In s polno ritjo je tvoja kalkulacija in pa to, kar je "prav", čisto nekaj drugega kot pri tistem, ki mu dosežek predstavlja odločitev, ali naj kupi 5 let star avto za 6-8 jurčkov, ali naj da malo več pa kupi novega Cliota.
Tu nič ne pomaga to, da je potem cena energenta ful nižja, ker si v osnovi ne more privoščit višjega stroška. OK - če razmišlja, da bi vzel kredit z obrokom cca 250 €/mes za 5 let za nakup Cliota, pa če razmišlja, da bo porabil 100 €/mes za bencin, potem bi bila alternativa, da se raje zakreditira za električni avto za 350 €/mes za naslednjih 5 let. Kaj električnega pa dobiš za cca 18.000 €?
A se ti zdi da je nekdo s povprečno plačo posvečen? Vem da ima povprečno plačo veliko manj kot pol delovnega prebivalstva, pa vseeno takih ljudi je dovolj da pokupijo nove EVje ostali bodo pač kupovali rabljene kot to storijo že danes. Ali pa bog ne daj imeli nov avto več kot 10 let, zakaj bi avto menjal na 5 let? Prvo pišeš kako si lahko samo posvečeni privoščijo avto za 30k € potem pa pišeš da je po 5 letih treba kupit nov avto, WTF?
Normalna situacija je ponavadi taka, da že imaš nek avto, ki je nekaj vreden, pa potem imaš kakega jurja še našparanga, aja to ne gre ker so vsi zakreditirani do amena. Če imaš nek normalen prihodek in rešen stanovnajski problem je potrebno samo malo discipline in si lahko privoščiš marsikaj, seveda če je taka želja.
Za 18k € ne moreš kupiti novega EV, lahko pa 2 leti starega za 20k €, če delaš veliko km (20k km letno), te tak avto stane ca 16 € /100 km za dobo 8 let, oziroma 3,3k € letno. Navaden zelo varčen avto za tako vsoto te stane najmanj 20 €/100 km.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BigWhale ::
Konkretno, Leaf stane 325 EUR na mesec, za naslednjih deset let, ce vzames kredit pri eko skladu.
To resno ali je zajebancija (priznam nisem sel preverjat)? Ker ce je resno, mi potem zares ni jasno ker kreten gre to naredit.
No, niso vsi, ki ne razmisljajo tako kot ti, kar kreteni. Veliko vecja moznost je, glede na tvojo retoriko, da si kreten v prvi vrsti ti. Poleg tega pa govoris nekaj na pamet, ampak naj ti bo, ti bom mal razlozil kako to gre.
Bistvo vsega je, da zmanjsas mesecni obrok na minimum kar gre. Subvencija odbije skoraj dve leti odplacilne dobe (23 mesecev, ce smo natancni). Torej, kar naenkrat ni vec na deset let ampak na osem let. Nekateri ljudje nismo redno zaposleni in delamo bolj po projektih. To pomeni, da kak mesec dobimo denar, kak mesec ga pa ne dobimo in zivimo s tistim kar imamo prihranjeno in kar je ostalo od prejsnjih projektov. Zato je precej pomembno, da so redni mesecni stroski cim nizji. Mogoce naslednje tri mesece ne bo nobenega projekta?
Vsake toliko casa pa uleti se kak projekt, ki prinese extra denar, ki ni bil planiran in ta denar se vrze takoj v odplacilo avtomobila. Koncna odplacilna doba je pa bolj v rangu 4-6 let. Banka ni bla se nikoli jezna, ce je kdo prej odplacal kredit.
J.McLane ::
TheBlueOne je izjavil:
@invictus, Lexusi so kar udobni.
Konkretno, Leaf stane 325 EUR na mesec, za naslednjih deset let, ce vzames kredit pri eko skladu.
To je pa jajca v velikosti Clia? Deset let za avto je nerealno racunat. Koliko stane na mesec za pet let, kar je neka normalna doba za odplacevanje avta?
Leaf je velikosti Golfa in za 5 let te kredit stane okrog 500€/mesec, ampak po 5 letih imaš avto, ki je še vedno vreden 12k €. Po tej logiki če to delaš z vsakim avtom potem ne potrebuješ vzeti krediti za celotnih 28k €, ampak samo za 16k €, za ta znesek pa kredit za 5 let pride okrog 280 €/mesec.
Torej tisti ki vidi potrebo menjat avto na 5 let, ima že v štartu nek avto k ije nekaj vreden, tisti ki menja na 10 let pa ne vem zakaj nebi vzel kredita na 10 let, če ti že eko sklad ponuja to smešno nizko obrestno mero.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Emobi ::
Konkretno, Leaf stane 325 EUR na mesec, za naslednjih deset let, ce vzames kredit pri eko skladu.
To resno ali je zajebancija (priznam nisem sel preverjat)? Ker ce je resno, mi potem zares ni jasno ker kreten gre to naredit. Kakrsen koli avto, sploh pa nekaj na baterije, gre nekdo kupit s kreditom za 10 let??? No saj po eni strani zakaj pa ne... vzames kredit za 10let, prvih 5 let odplacujes 325eur/mesec, drugih 5 let pa 650eur/mesec, ker imas ze nov 10 letni kredit za drug avto, saj je sel prvi ze davno tega v vecna lovisca. Ampak cez 10let je pa cool, ker si navajen ziveti s 100eur/mesec, in ti tretji kredit za naslednji avto ne spremeni vec stvari, saj ti je prvi ravno potekel, ko si zaprosil za tretjega :D
Avtomobili so dizajnirani za življenjsko dobo 15 let, tudi EV-ji, z baterijo vred!
BigWhale ::
TheBlueOne je izjavil:
To je pa jajca v velikosti Clia?
Leaf je kr vecji, ma vec prostora not in vecji prtlaznik.
Gregor P ::
Kakšna ta nova hibridna Toyota Corolla TS bi znala ustrezati opisu karavana. Z eko kreditom na 10 let je mesečni obrok nekje 200 evrov (če ne vzameš z najmočnejšim motorjem in vso možno opremo seveda). Če jo pa odplačaš že v 5-ih letih, potem imaš pa še vedno 5-let garancije na baterijo, kar ti najbrž pomaga ohranjati ceno, in kupiš nato novo vozilo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
J.McLane ::
Če vržem v svoj kalkulator za 20k km letno taka Corolla 2.0 TS stane 25 €/100 km, Nissan Leaf kot ga ima BW pa stane 20 €/100 km. Ja, vem, vem Leaf ni karavan.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Kaj manjka temule spodaj?
https://www.bmwblog.com/2019/06/11/worl...
*aha ok 2020. Sej prej pa itak neboš rabil.
Tak avto BMW že ima, serijo 2 v plugin varianti. Ko zmanjka elektrike, je poraba bencina enormna. Toyota, pa tudi hyundai, so daleč pred Nemci glede tega. Tako da bi jaz počakal na kakšen test preden bi začel spraševat "kaj mu pa manjka".
Emobi ::
Sem na polovici 5 letnega leasinga. Plačujem 500 € obroka, stroški za gorivo, servis in popravila ter cestnina pa so najmanj 250 € na mesec manjši kot prej, ko sem imel ICE. Delam 18 kkm/leto.
Če ne bi imel leasinga, bi vzel 10 let eko kredita in bi isto bil na boljšem.
Avta pa po 5-tih letih nikakor ne bom menjal, ker sem z njim več kot zadovoljen.
Če ne bi imel leasinga, bi vzel 10 let eko kredita in bi isto bil na boljšem.
Avta pa po 5-tih letih nikakor ne bom menjal, ker sem z njim več kot zadovoljen.
2dark ::
TheBlueOne je izjavil:
Recimo Audijev nakljucni sedez
JA iz modela S3.. navaden audi nima takšnega sedeža oz. je doplačilo drago.
Vazelin ::
TheBlueOne je izjavil:
Recimo Audijev nakljucni sedez
JA iz modela S3.. navaden audi nima takšnega sedeža oz. je doplačilo drago.
to je A4
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...
Gregor P ::
Če vržem v svoj kalkulator za 20k km letno taka Corolla 2.0 TS stane 25 EUR/100 km, Nissan Leaf kot ga ima BW pa stane 20 EUR/100 km. Ja, vem, vem Leaf ni karavan.
Zakaj ravno 2.0, saj je tudi 1.8 (še manj izpustov v okolje)? Se išče sedaj športnega karavana?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
-valvoline- ::
Sem na polovici 5 letnega leasinga. Plačujem 500 EUR obroka, stroški za gorivo, servis in popravila ter cestnina pa so najmanj 250 EUR na mesec manjši kot prej, ko sem imel ICE. Delam 18 kkm/leto.
Če ne bi imel leasinga, bi vzel 10 let eko kredita in bi isto bil na boljšem.
Avta pa po 5-tih letih nikakor ne bom menjal, ker sem z njim več kot zadovoljen.
sure sure, dobrsen del tistih kao prsparanih 250e castijo revezi ki vplacujejo tvoj delez davkov v skupno malho. nice.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
J.McLane ::
Ane, tako kot ti častiš enormne denarje v trošarini ko se voziš na plin. Samo ti si revež, ti to lahko počneš.
Pravila so pisana kakor so pisana, vsak posamezenik revež ali bogatun jih bo pa izkoristil kakor mu je volja. Krivec ni posameznik, kvečjemu pravila igre.
Pravila so pisana kakor so pisana, vsak posamezenik revež ali bogatun jih bo pa izkoristil kakor mu je volja. Krivec ni posameznik, kvečjemu pravila igre.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
imagodei ::
A se ti zdi da je nekdo s povprečno plačo posvečen? Vem da ima povprečno plačo veliko manj kot pol delovnega prebivalstva, pa vseeno takih ljudi je dovolj da pokupijo nove EVje ostali bodo pač kupovali rabljene kot to storijo že danes.
Huh? Prvega dela sploh ne razumem, kaj ima vezo posvečenost? Niso vsi ljudje samski; 1x povprečna plača in 1x podpovprečna, 2-3 otroci, vrtec, šola, želja po dopustu, otroci obiskujejo glasbeno šolo, trening košarke... Da vzdrževanja stanovanja/hiše ali pa najemnine sploh ne omenjam ... A tebi se povprečna plača zdi okno v svet?!
Nadalje, čas za kupovanje rabljenih EV bo šele čez nekaj let (10?), ko bomo sploh na dovolj velikem vzorcu videli, kako se ti avti obnašajo, ko so enkrat stari 10 let.
Ali pa bog ne daj imeli nov avto več kot 10 let, zakaj bi avto menjal na 5 let? Prvo pišeš kako si lahko samo posvečeni privoščijo avto za 30k € potem pa pišeš da je po 5 letih treba kupit nov avto, WTF?
Prosim da pokažeš, kje sem napisal, da je treba nov avto kupit po 5 letih? Ker nisem tega mnenja. 5 let je pač nekaj, kar marsikdo zmore (če govorimo o avtu vrednosti tja do 15.000 € + ostali stroški kredita), pa da avta ne preplačajo preveč - ker, saj veš, dlje časa kot imaš kredit, bolj ga preplačaš.
Normalna situacija je ponavadi taka, da že imaš nek avto, ki je nekaj vreden,
Če imaš avto, ki je star 10, 15 let (ker baje ni treba prodajat 5 let starega - se spomniš, kako si me ravnokar to učil), potem je tisti avto vreden jako malo.
Če imaš nek normalen prihodek in rešen stanovnajski problem je potrebno samo malo discipline in si lahko privoščiš marsikaj, seveda če je taka želja.
Nekam veliko če-jev se nabere.
- Hoc est qui sumus -
joggi79 ::
No, niso vsi, ki ne razmisljajo tako kot ti, kar kreteni.
Niti ne pricakujem, da vsi razmisljajo kot jaz, tako da je bilo misljeno to da moras biti kreten da vzames 10 letni kredit za nekaj takega kot je avto. Ampak ja saj drzava in firme imajo rade taksne ljudi. So bolj tiho in poslusni. Tako da go for it, sploh ce imas potem se 30 letni kredit za hiso/stanovanje. ;)
Utk ::
Kako točno se 10 letni kredit razlikuje od 10 letnega plačevanja goriva mi še zmeraj ni jasno. Ja, lahko si izmišljamo situacije, v katerih ne boš več rabil goriva, ker boš ali invalid ali brezposeln ali ne vem kaj. Ampak, če smo realni, naslednjih 10 let boste praktično vsi, ki ne boste kupili EV, plačevali od 50 do 200 evrov mesečno za gorivo, kakor kdo.
-valvoline- ::
Ane, tako kot ti častiš enormne denarje v trošarini ko se voziš na plin. Samo ti si revež, ti to lahko počneš.
Pravila so pisana kakor so pisana, vsak posamezenik revež ali bogatun jih bo pa izkoristil kakor mu je volja. Krivec ni posameznik, kvečjemu pravila igre.
plin ter cng sta tudi obdavcena vec k 100% se vedno najmanj 3e davkov na 100km.
feryz ::
WarpedGone je izjavil:
Plačaš komplet.Ne gre za to, v kaj si se ti supel usesti (prav dosti tega očitno ni), ampak za to, kaj se pričakuje od nečesa.
In tvoje nabijanje, kaj je teb všeč, kaj si ti mislš, kaj pričakuješ, kaj zahtevaš, pove nekaj samo o tebi, o avtu nič.
Notranjost trojke je super.
Bistveno boljša od vseh BMWjeve in audijev v katerih sem uspel sedet.
Sprijazni se.
V avtu za 45 jurjev, ki nima blaga na zicih, se pričakuje del prave krave, ne kitajsko čunga lunga plastiko.
Tudi, če smo že pri tem, dokler folk masovno dere v mc donaldse, je, vsaj po mojem mnenju, bolj ekološko, da se tudi ta del krave ponuca, namesto da se ga zakoplje ali sežge.
Kot pa da Kitajci nafto predelujejo in potem na tem sediš v, kao, ogljično nevtralnem vozilu. Ali vsaj bolj nevtralnem od klasike.
WarpedGone ::
>> V avtu za 45 jurjev, ki nima blaga na zicih, se pričakuje del prave krave, ne kitajsko čunga lunga plastiko.
You assume too much.
You assume too much.
Zbogom in hvala za vse ribe
Emobi ::
No, niso vsi, ki ne razmisljajo tako kot ti, kar kreteni.
Niti ne pricakujem, da vsi razmisljajo kot jaz, tako da je bilo misljeno to da moras biti kreten da vzames 10 letni kredit za nekaj takega kot je avto. Ampak ja saj drzava in firme imajo rade taksne ljudi. So bolj tiho in poslusni. Tako da go for it, sploh ce imas potem se 30 letni kredit za hiso/stanovanje. ;)
Kaj pa če je, v tvoji maniri, obratno? Če je kredit tako ugoden, kot so eko krediti, si kreten, če ga ne vzameš na 10 let, pa četudi je to avto!
BigWhale ::
Kaj pa če je, v tvoji maniri, obratno? Če je kredit tako ugoden, kot so eko krediti, si kreten, če ga ne vzameš na 10 let, pa četudi je to avto!
Tocno to sem pa tud ze rekel. Kredit je tko ugoden, da mors bit res nor, da ga ne vzames. :) Jaz 325 EUR na mesec lahko pogresim. Sploh pa to ni 325 EUR ampak je okrog 200 EUR, po tem, ko odstejem kolk sem zapravil prej za gorivo.
imagodei ::
Kako točno se 10 letni kredit razlikuje od 10 letnega plačevanja goriva mi še zmeraj ni jasno. Ja, lahko si izmišljamo situacije, v katerih ne boš več rabil goriva, ker boš ali invalid ali brezposeln ali ne vem kaj. Ampak, če smo realni, naslednjih 10 let boste praktično vsi, ki ne boste kupili EV, plačevali od 50 do 200 evrov mesečno za gorivo, kakor kdo.
- V tem, da krediti za (nov) ne stanejo 50-150 € na mesec.
- V tem, da marsikdo lažje plačuje 250 € (OK, 350 €/mes, če dodamo še gorivo) kredita na mesec kot 500 €/mes
- Hoc est qui sumus -
BigWhale ::
Utk ::
- V tem, da krediti za (nov) ne stanejo 50-150 € na mesec.
Niti za cliota ne.
- V tem, da marsikdo lažje plačuje 250 € (OK, 350 €/mes, če dodamo še gorivo) kredita na mesec kot 500 €/mes
Če hoče nekdo plačevat 350 namesto 500, si komot kupi električnega. Za 500 na mesec dobiš že teslo.
imagodei ::
Kaj pa če je, v tvoji maniri, obratno? Če je kredit tako ugoden, kot so eko krediti, si kreten, če ga ne vzameš na 10 let, pa četudi je to avto!
Tocno to sem pa tud ze rekel. Kredit je tko ugoden, da mors bit res nor, da ga ne vzames. :) Jaz 325 EUR na mesec lahko pogresim. Sploh pa to ni 325 EUR ampak je okrog 200 EUR, po tem, ko odstejem kolk sem zapravil prej za gorivo.
OK, recimo, da si pripravljen vzet kredit za 10 let.
Pa je ta Leaf trenutno lahko edini avto pri bajti? Je to družinski avto? Je z njim smotrno na pot v Dalmacijo? Je z njim smotrno hodit na celodnevni izlet v Bohinj?
- Hoc est qui sumus -
imagodei ::
- V tem, da krediti za (nov) ne stanejo 50-150 € na mesec.
Niti za cliota ne.
Tebe je zanimalo, kako se 10 letni kredit razlikuje od 10 letnega plačevanja goriva. Desetletni kredit za Leafa, imamo zdaj podatek od BigWhalea, stane 325€/mes. Gorivo za Cliota, če ne delaš ravno 50 km v eno smer do službe vsak dan, pa na mesečni ravni ne pride več kot 100 €.
Cliota odplačaš s 15.000 € kredita (250 €/mes za dobo 5 let) in zraven zavališ še 100€ za gorivo. OK, ni upoštevanih ostalih stroškov, ampak tega niti nisi spraševal. To je razlika med kreditom in bencinom.
Kakor koli - z nakupom Cliota dobiš funkcionalni avto, s katerim gre lahko 4-članska družina z dvema majhnima otrokoma brez velike drame na počitnice v Dalmacijo. Z Leafom je to sicer možno, je pa treba pot precej bolj načrtovat in računat, da ti bo pot najverjetneje vzela cel dan. In kot je opisal BW nekaj strani nazaj, lahko tudi kar nekaj živcev.
- Hoc est qui sumus -
TheBlueOne ::
Kako je s kaskom pri teh relativni dragih EVjih? Kar bi me skrbelo je, da se avto kupi za deset let, po nekaj letih pa na trgu ni vreden nic. Torej cetudi imas poln kasko in ga razbijes cez pet let, dobis nekaj malega, placujes pa se polovico. Clio kuplen na pet let stane s kar lepo opremo pod 300€ na mesec brez pologa.
Dvomim, da veliko ljudi gre v tak riziko, kjer pa je tako ali tako samoumevno, da bodo EVji brez problema drzali deset let.
Dvomim, da veliko ljudi gre v tak riziko, kjer pa je tako ali tako samoumevno, da bodo EVji brez problema drzali deset let.
BigWhale ::
Pa je ta Leaf trenutno lahko edini avto pri bajti? Je to družinski avto? Je z njim smotrno na pot v Dalmacijo? Je z njim smotrno hodit na celodnevni izlet v Bohinj?
Ma, sej jest ne pravim, da bi kdorkoli ga sploh moral vzet in da je to res prava stvar. :) Men se zdijo EVji se vedno neki kar je za early adopterje, ne za vsakdan. Lahko ga imas kot daily commuterja. Kot edini avto je pa ze mal vprasljiv, vsak EV z dosegom manj kot 400km je vprasljiv.
Torej, odgovori na tvoja vprasanja: ni edini avto pri bajti. Lahko bi bil komot druzinski avto, je dovolj velik z dovolj veliko prtljaznika. Ce je smotrno iti v Dalmacijo? Nimam pojma. Najprej se mi je zdelo, da ne, zdaj, ko vidim, da s polnilnicami ni tak problem, pa se mi rec ne zdi vec tolk zlo nesmotrna. Je pa res, da ne vem kako bi se obnasal avto v poletni vrocini. Leaf ima tukaj res problem, ker se baterija pregreje. Drug problem je pa ta, da polnilnice niso tako zelo pogoste in ce ena ne dela vmes, si lahko hitro v tezavah.
Celodnevni izlet v Bohinj pa tud ni problem. Naceloma noben celodnevni trip po Sloveniji ni problem, tudi z Leafom ne. Avtocestni kriz ima dovolj hitrih polnilnic in meni iz Stajerske ni problem it na Gorenjsko.
-valvoline- ::
Kako točno se 10 letni kredit razlikuje od 10 letnega plačevanja goriva mi še zmeraj ni jasno. Ja, lahko si izmišljamo situacije, v katerih ne boš več rabil goriva, ker boš ali invalid ali brezposeln ali ne vem kaj. Ampak, če smo realni, naslednjih 10 let boste praktično vsi, ki ne boste kupili EV, plačevali od 50 do 200 evrov mesečno za gorivo, kakor kdo.
Problem ni v tem da folk placuje za gorivo (pravzaprav tu se gre za futranje drzave kot pa samo gorivo). Problem je ker evji zaenkrat ne prispevajo svoj delez za prevozen km.
Emobi ::
Kaj manjka temule spodaj?
https://www.bmwblog.com/2019/06/11/worl...
*aha ok 2020. Sej prej pa itak neboš rabil.
Tak avto BMW že ima, serijo 2 v plugin varianti. Ko zmanjka elektrike, je poraba bencina enormna. Toyota, pa tudi hyundai, so daleč pred Nemci glede tega. Tako da bi jaz počakal na kakšen test preden bi začel spraševat "kaj mu pa manjka".
No, BMW-ju ne manjka konjev, Toyoti in Hyundaiju pa to manjka, predvsem pa jima manjka prestižnost, ker ne gre za premijske znamke, kar se seveda odraža v ceni. Zato se te avtomobile težje primerja med seboj.
Ker so BMW-jevi motorji eni najbolj naprednih na svetu, je njihova relativna poraba majhna, seveda v odvisnosti od moči motorja in težke noge.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
J.McLane ::
-valvoline- je izjavil:
Ane, tako kot ti častiš enormne denarje v trošarini ko se voziš na plin. Samo ti si revež, ti to lahko počneš.
Pravila so pisana kakor so pisana, vsak posamezenik revež ali bogatun jih bo pa izkoristil kakor mu je volja. Krivec ni posameznik, kvečjemu pravila igre.
plin ter cng sta tudi obdavcena vec k 100% se vedno najmanj 3e davkov na 100km.
Glede UNP za pogonska goriva:
"Cena vključuje trošarino v višini 0,0736 EUR/l, okoljsko dajatev v višini 0,0289 EUR/l, dodatek za povečanje energetske učinkovitosti v višini 0,0059 EUR/l in prispevek za zagotavljanje podpor proizvodnji električne energije v višini 0,0073 EUR/l."
vir: http://www.plinarna-maribor.si/sl/insid...
Če kuriš 8 l plina / 100 km je teh davkov le koli 1,5 €. Če kuriš 8 l bencina je davkov okrog 6 €.
Kdo ti sponzorira teh 4,5 €/100 km?
Vsi smo enaki, ne se nekaj sprenevedat in kazat s prstom na druge, če ti kaj ni všeč pojdi v politiko in kaj spremeni.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
-valvoline- ::
lpg ter cng so mocno obdavceni se pri samem uvozu. V startu je skor 50% dajatev plus na to se trosarine ter ddv za koncnega kupca.
Emobi ::
Natanko tako J.McLane, nobeden izmed nas ni postavljal pravila, to počno zakonodajalci, ki smo jih izvolili. Bistveno je, da smo pred zakonom vsi enaki, in vsi lahko koristimo ugodnosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
feryz ::
Električni zoe stane 24 jurjev, 20 procentov manj, in ima še večji doseg od leafa.A vi, v bistvu, rabite avto ali karjolo?
Zoe je resda električni, avto pa niti pod razno ni.
Za drugo igračo pri hiši, je pa krepko predrag. Tudi rentabilnosti na taki igrači ne moreš doseči. Ni variante.
-valvoline- ::
Borzne cene cngja so okrog 10-15c na kg. V slo je cena 1e na crpalkah.
Not for long i hope. Al pa pricakujem pravicno ceno cngja 30c za kg.
Natanko tako J.McLane, nobeden izmed nas ni postavljal pravila, to počno zakonodajalci, ki smo jih izvolili. Bistveno je, da smo pred zakonom vsi enaki, in vsi lahko koristimo ugodnosti.
Not for long i hope. Al pa pricakujem pravicno ceno cngja 30c za kg.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
J.McLane ::
A se ti zdi da je nekdo s povprečno plačo posvečen? Vem da ima povprečno plačo veliko manj kot pol delovnega prebivalstva, pa vseeno takih ljudi je dovolj da pokupijo nove EVje ostali bodo pač kupovali rabljene kot to storijo že danes.
Huh? Prvega dela sploh ne razumem, kaj ima vezo posvečenost? Niso vsi ljudje samski; 1x povprečna plača in 1x podpovprečna, 2-3 otroci, vrtec, šola, želja po dopustu, otroci obiskujejo glasbeno šolo, trening košarke... Da vzdrževanja stanovanja/hiše ali pa najemnine sploh ne omenjam ... A tebi se povprečna plača zdi okno v svet?!
Disciplina, pa ti bo ostalo dovolj da se greš "nižanja" stroška prevoza z EV in ne kuriš sproti za bencin.
Nadalje, čas za kupovanje rabljenih EV bo šele čez nekaj let (10?), ko bomo sploh na dovolj velikem vzorcu videli, kako se ti avti obnašajo, ko so enkrat stari 10 let.
Se strinjam, tudi sam še vedno čakam.
Ali pa bog ne daj imeli nov avto več kot 10 let, zakaj bi avto menjal na 5 let? Prvo pišeš kako si lahko samo posvečeni privoščijo avto za 30k EUR potem pa pišeš da je po 5 letih treba kupit nov avto, WTF?
Prosim da pokažeš, kje sem napisal, da je treba nov avto kupit po 5 letih? Ker nisem tega mnenja. 5 let je pač nekaj, kar marsikdo zmore (če govorimo o avtu vrednosti tja do 15.000 EUR + ostali stroški kredita), pa da avta ne preplačajo preveč - ker, saj veš, dlje časa kot imaš kredit, bolj ga preplačaš.
Saj bencin plačuješ celotno življensko dobo vozila, zakaj nebi še za kredit plačeval 10 let
Normalna situacija je ponavadi taka, da že imaš nek avto, ki je nekaj vreden,
Če imaš avto, ki je star 10, 15 let (ker baje ni treba prodajat 5 let starega - se spomniš, kako si me ravnokar to učil), potem je tisti avto vreden jako malo.
Moj 10 let star avto so ocenili na 6k EUR pri uradnem dilerju, staro za novo. Nov je bil 25kEUR, kupil sem 1,5 let rabljenega za 18.500EUR.
-valvoline- je izjavil:
lpg ter cng so mocno obdavceni se pri samem uvozu. V startu je skor 50% dajatev plus na to se trosarine ter ddv za koncnega kupca.
Te dajatve niti približno ne pobere naša država, to kar pobere naša država je čist transparentno navedeno v sestavi cene (trošarina...)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Emobi ::
Električni zoe stane 24 jurjev, 20 procentov manj, in ima še večji doseg od leafa.A vi, v bistvu, rabite avto ali karjolo?
Zoe je resda električni, avto pa niti pod razno ni.
Za drugo igračo pri hiši, je pa krepko predrag. Tudi rentabilnosti na taki igrači ne moreš doseči. Ni variante.
Kakšen snobizem je pa zdaj to?
Zoe je avtomobil segmenta B. A ti bi to dejstvo rad spremenil? Ne rabiš nas obveščat o svojem omalovažujočem mnenju.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Emobi ::
Not for long i hope. Al pa pricakujem pravicno ceno cngja 30c za kg.
Goriva za ICE-je se ne bodo cenila, saj ne bomo mogli doseči zastavljenih ciljev.
Okapi ::
Ce je smotrno iti v Dalmacijo? Nimam pojma. Najprej se mi je zdelo, da ne, zdaj, ko vidim, da s polnilnicami ni tak problem, pa se mi rec ne zdi vec tolk zlo nesmotrna. Je pa res, da ne vem kako bi se obnasal avto v poletni vrocini. Leaf ima tukaj res problem, ker se baterija pregreje. Drug problem je pa ta, da polnilnice niso tako zelo pogoste in ce ena ne dela vmes, si lahko hitro v tezavah.
A nisi bral one odisejade hrvaškega novinarja, ki je šel z električnim audijem iz Splita v Zagreb? Šest sata vozili, sedam punili.
https://www.slobodnadalmacija.hr/novost...
Utk ::
Problem ni v tem da folk placuje za gorivo (pravzaprav tu se gre za futranje drzave kot pa samo gorivo). Problem je ker evji zaenkrat ne prispevajo svoj delez za prevozen km.
Od kdaj pa ti podpiraš futranje države? A si se že zaposlil v JS?
No, BMW-ju ne manjka konjev, Toyoti in Hyundaiju pa to manjka, predvsem pa jima manjka prestižnost, ker ne gre za premijske znamke, kar se seveda odraža v ceni. Zato se te avtomobile težje primerja med seboj.
Ker so BMW-jevi motorji eni najbolj naprednih na svetu, je njihova relativna poraba majhna, seveda v odvisnosti od moči motorja in težke noge.
Plugin serija 2 je čisto konkreten avto pa si poglej čisto konkretno njegovo porabo ko zmanjka elektrike. Ni mi treba bluzit o tem kako dobre motorje ima bmw. V hibridih jih pač toyota in hyundai naščijata. Ker so Nemci v navaden avto vtaknli še za 200 kil motorjev in baterije, in bolj malo drugega naredili. To ne gre. 8 litrov porabe v bmwju serije 2 (ki ni niti prestižna če smo že pri tem) pač ni za nikamur. Če bi tak avto naredila toyota, bi imel 3 litre manjšo porabo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
No, BMW-ju ne manjka konjev, Toyoti in Hyundaiju pa to manjka, predvsem pa jima manjka prestižnost, ker ne gre za premijske znamke, kar se seveda odraža v ceni. Zato se te avtomobile težje primerja med seboj.Ok sicer ima BMW sedaj tudi manjša vozila, ampak načeloma BMW-ja ne primerjaš s Toyoto, ampak z Lexusom. Toyota pa je po drugi strani višji razred od Hyundaija. Čeprav se zadnja leta tako Kia kot Hyundai dražita in prebijata v višji razred, ker tudi izdelujeta vedno boljša vozila.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
joggi79 ::
Kako točno se 10 letni kredit razlikuje od 10 letnega plačevanja goriva mi še zmeraj ni jasno. Ja, lahko si izmišljamo situacije, v katerih ne boš več rabil goriva, ker boš ali invalid ali brezposeln ali ne vem kaj. Ampak, če smo realni, naslednjih 10 let boste praktično vsi, ki ne boste kupili EV, plačevali od 50 do 200 evrov mesečno za gorivo, kakor kdo.
V cem se razlikuje 10 letni kredit za avto od 10 letnega placevanja goriva? Recimo v eni majckeni malenkosti... da pri EV placujes 10 letni kredit za avto plus vsak mesec elektriko (ce ni bilo dovolj jasno beri: gorivo). Ce mislis, da se bos z EV vozil zastonj se malce motis. Je pa res ja, ta moment ne placujes direktno za "tankanje" ampak dodatno elektriko, ki jo porabis za "tankanje" vseeno placas. Samo ker jo placas zraven tiste, ki jo porabis za pralni stroj to seveda ne steje kot "tankanje". No saj po pravici se pri taksni inteligenci sploh ne cudim ne 10 letnim kreditom za avto, ne racunicam da se 3x drazji EV avto full dobro izzide.
Utk ::
Vrzi številke za razne avte v excel za 10 let in 200,000 km, kar ni nič posebnega, pa potem pametuj kaj je kdo upošteval in kaj ne. Cifre so brutalne. Če pa delaš tako malo km, da se ti EV nikakor ne splača, se ti noben nov avto ne splača.
joggi79 ::
Utk za EV se mi po pravici povedano ne da, ker se lep cas ne bo EV avtomobila, ki bi ga jaz imel... zato raje zabijam cas, ki bi ga porabil z racunanjem nepotrebnih stvari, s pisanjem tule. Rezultat je pa naceloma enak. Sem pa v najboljsih letih dizlov, ko so mi vsi govorili kako bi full boljse prisel skozi z dizlom naredil racunico... samo malo bolj popolno, ko so jo delali ljudje zgolj na podlagi enega racuna na bencinski. Zato predvidevam da je ta elektro hypom enako dobro oz. bolje receno pomanjkljivo poracunan, kot je bilo prej z dizlom. Ja brutalno je bilo... samo kaj ko je bilo fejst razlicno od tistega, kar so ljudje tako "brutalno" trdili. Ze samo ideje o tem da EV "tankas" zastonj dovolj povedo o dosegu teh "racunic".
J.McLane ::
3x dražji EV si ti privlekel na dan iz ne vem kje
zastonj tankanje si ti povlkel iz ne vem kje
EV trenutno ni nadomestilo za vsako možno kombinacijo prevoza, v nekaterih segmentih za nekatere dosti splošne potrebe je pa že kar konkurenčna izbira.
zastonj tankanje si ti povlkel iz ne vem kje
EV trenutno ni nadomestilo za vsako možno kombinacijo prevoza, v nekaterih segmentih za nekatere dosti splošne potrebe je pa že kar konkurenčna izbira.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci