» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
683 / 1180
»»

Utk ::

Gregor P ::

Zato pa pravim, danes so hibridi prava stvar, jutri bodo pa morda res že EV;)

Ali pa ultimativna rešitev

WhiteAngel je izjavil:

Meni je ravno kul, ker tankam LPG,

... hibrid z bencinskim motorjem predelanim na plin ... in ... čista ZMAGAAA:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

MrNighthawk ::

feryz je izjavil:

Primerljiv bencinar, bi za enako vožnjo, kuril med 17 in 20 litri.

Kater bencinar tolko kuri?

feryz ::

J.McLane je izjavil:

Še kot zanimivost, si si kdaj pogledal spritmonitor.de za te svoje vozove? Se nebi ti raje malo zamislil kako voziš?
Mislim vsako sekundo, vsak trenutek. Drugače niti ne moreš. Gre prehitro cesta mimo, da bi to nalahko jemal.

Sem šel na tvoj sprintmonitor. Točno en avto je tam, tak kot moj. Povprečna poraba 11,45 l/100 km za zadnjih 25 kkm. Kaj želiš povedati?

bbf ::

"Kater bencinar tolko kuri? "
Tolko kuri močan turbobencinar ali osmak pri jajceguncanju po mestu. Ali pa pri 200 na AC.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bbf ()

feryz ::

Sem preveril, primerljivi bencinarji kurijo, na sprint monitorju, od 14 do 18,5 l/100 km.

Gregor P ::

Sam nisem šel preverjati podatkov, ampak po spominu je toliko porabil 8-cilindrski bencinski 5.0 motor, o kakšnih vozilih se sedaj tu pogovarjamo?!? 8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

Še enkrat pojdi zapeljat Toyoto Corollo 2.0 hibrid, rade volje jih dajo na testno vožnjo, in potem poročaj koliko kuri za tvoj stil vožnje. Do takrat te pa pač ne jemljem resno.

Še kot zanimivost, si si kdaj pogledal spritmonitor.de za te svoje vozove? Se nebi ti raje malo zamislil kako voziš?


Prednosti tekega hibrida ne pridejo do izraza na AC, kjer je pac dizel se vedno kralj. Vceraj sem imel z 1.6 TDI na relaciji Lj-Dunaj porabo 4.4 l/100 km, pa nisem niti malo mislil na varcnost. 4 leta nazaj, pri nakupu novega avtomobila, sem se skoraj odlocil za hibrida (Auris), pa se ze na relaciji Kr-Lj ni splacal, ker sem imel premalo mestne voznje. Ko pa sem uposteval se pogoste vikend izlete do Pule, pa se toliko manj.

Zgodovina sprememb…

nekikr ::

Gregor P je izjavil:

Sam nisem šel preverjati podatkov, ampak po spominu je toliko porabil 8-cilindrski bencinski 5.0 motor, o kakšnih vozilih se sedaj tu pogovarjamo?!? 8-O

O takih, ki trenutno pašejo v našo kalkulacijo. Enkrat je to 5.0 500km dizl mašina, drugič električna Kona, s katero se dela po 100.000km letno. Odvisno od tega, kdo nabija :)

J.McLane ::

Je pokuril 70% več kot pravi @Feryz? Verjetno ne.

Tu govorimo o centih in dcl, pa btw, nova Corolla na AC pokuri ene 10% manj kot je prejšnji Auris, hibridi napredujejo bolj kot dizli, ki s porabo caplajo na istem že ene 20 let.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

Je pokuril 70% več kot pravi @Feryz? Verjetno ne.

Tu govorimo o centih in dcl, pa btw, nova Corolla na AC pokuri ene 15% manj kot je prejšnji Auris, hibridi napredujejo bolj kot dizli, ki s porabo caplajo na istem že ene 20 let.


Razlika je skoraj enaka kot med dizlom in bencinarjem. HEV na AC ni bistveno boljsi od klasicnega bencinarja. Nekaj malega pridobis pri prehitevanju, mogoce s CVT, ampak to je sele zanemarljivo. Torej bistveno bolj zanemarljiva razlika je med bencinarjem in HEV, kot pa med hibridom in dizlom. Na AC seveda (!).

J.McLane ::

Moja izkušnja ni taka, sorry, sem prevozil že 170k km s Priusom in je poraba na Passatu 1.6 TDI bluemotion limuzina po 500 km italijanskih AC zelo enaka, tam pri 5,5 l/100 km. To je vožnja z okrog 140 kmh in zelo tekoča brez nekih zaviranj. Če pa gledam lifetime porabo Passata in Priusa pa Prius pokuri 1 liter manj. Res pa je da do prve AC imamo 40 km, tako da večinoma lokalne primestne ceste, resne mestne uporabe pa ne vidi noben od teh dveh avtov. Oba avta sta v naši družinski uporabi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

Moja izkušnja ni taka, sorry, sem prevozil že 170k km s Priusom in je poraba na Passatu 1.6 TDI bluemotion limuzina po 500 km italijanskih AC zelo enaka, tam pri 5,5 l/100 km. To je vožnja z okrog 140 kmh in zelo tekoča brez nekih zaviranj. Če pa gledam lifetime porabo Passata in Priusa pa Prius pokuri 1 liter manj. Res pa je da do prve AC imamo 40 km, tako da večinoma lokalne primestne ceste, resne mestne uporabe pa ne vidi noben od teh dveh avtov. Oba avta sta v naši družinski uporabi.


Prius pri 140 km/h nima niti priblizno 5.5 l/100 km porabe... sorry

J.McLane ::

Tega direktno nisem napisal, nekaj je napaka števca, nekaj je promet, dela na cesti, ki ne dovoli stalno take hitrosti... pač daljši 500 km trip in tam kjer se, da se je peljalo 140 kmh, tak je pač moj način vožnje in pri takem načinu je poraba kot sem napisal.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

MrNighthawk ::

Alternativa EV bi lahko bila vozila na vodik... https://siol.net/avtomoto/novice/eksplo...
da ne bo kdo rekel, da se "poroča" samo, ko EV zagori :)

BigWhale ::

"I told you so!" -- Ferdinand von Zeppelin

Spock83 ::

codeMonkey je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Moja izkušnja ni taka, sorry, sem prevozil že 170k km s Priusom in je poraba na Passatu 1.6 TDI bluemotion limuzina po 500 km italijanskih AC zelo enaka, tam pri 5,5 l/100 km. To je vožnja z okrog 140 kmh in zelo tekoča brez nekih zaviranj. Če pa gledam lifetime porabo Passata in Priusa pa Prius pokuri 1 liter manj. Res pa je da do prve AC imamo 40 km, tako da večinoma lokalne primestne ceste, resne mestne uporabe pa ne vidi noben od teh dveh avtov. Oba avta sta v naši družinski uporabi.


Prius pri 140 km/h nima niti priblizno 5.5 l/100 km porabe... sorry


Bom probal danes iz LJ do Vipave, če ne bo gužve (Definitivno ne bo šlo). Včeraj sem tudi šel in se mi je mudilo. Do vrhniškega klanca je bilo večinoma pod 100km/h zaradi gneče. Naprej pa od 140-170km/h (pa števec laže za 8km/h). Zdaj bom šel tankrat in sem naredil skoraj 800km za 50eur. :) Da ne rečem, ko sem novega Priusa sprobal in ga nisem šparal je kuril še vsaj za liter manj!!!

BigWhale ::

Jaz sem po nekaj casa racunanja nehal gledati na te evre. Ko kupujes nov avto in gledas na to koliko bos prihranil, ce kupis varcnejsi avto in kdaj avto odplacas, so vsi izracuni brezpredmetni, dokler ne delas res veliko kilometrov. Pod pogojem, da bi kupoval avto samo zato, da bos prihranil nekaj.

S 15.000km letno so prihranki zanemarljivi in se ti bolj splaca voziti avto, ki ga ze imas, ker novega avtomobila ne 'odplacas' s prihrankom za cas zivljenske dobe avtomobila. Ce imas prej bencinca, ki porabi do 8l/100km in gres na dizla, ki porabi 4l/100km potem v desetih letih prihranis okrog 8.000 EUR. Z 25.000km letno pa je ta prihranek ze okrog 13.000 EUR. Ce vzames BEV so te stevilke okrog 11.000 EUR in 19.000 EUR.

Ce pa moras kupit nov avto, se pa splaca pogledati na TCO in koliko utegnes prihraniti na dolgi rok.

feryz ::

Načeloma novih avtov ne kupuješ za 15 let. Niti za 10 ne.
Kdor kupuje nove, jih menja na 5 let. Dokler so še stari kaj vredni.

Okapi ::

Odvisno od posameznika, in avta.
In ne menjajo jih na 5 let, ker bi bili potem manj vredni, ampak ker so potem prestari. Tudi če jim po 5 letih ne bi več padala cena, bi jih še vedno takrat menjali, ker pač hočejo voziti "nov" avto, ne starega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

MrNighthawk ::

feryz je izjavil:

Načeloma novih avtov ne kupuješ za 15 let. Niti za 10 ne.
Kdor kupuje nove, jih menja na 5 let. Dokler so še stari kaj vredni.

Emmm...vse je čisto odvisno od avta/želje potrebe. Jaz sem novi avto zamenjal po cca 7ih letih (najbrž sem kakšen EUR "izgubil").
Trenutnega, ki sem kupil novega pa imam že 10 let... ne vem zakaj bi menjal :), največji (in edini) servis zaradi okvare me je stal 220EUR

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Je kar dosti takih, ki nov avto kupijo samo zato, ker se nočejo ukvarjati s kupovanjem rabljenih, zaradi nezaupanja v to, kaj bodo dobili. Se zavedajo, da je zato dražji, ampak so to pač pripravljeni plačati. Potem ga pa vozijo, dokler še dobro dela, kar je hitro lahko 10, 15 let.

Da pa ostanemo on-topic, pri tesla, oziroma električnih avtih na splošno, se pa dogaja ravno obratno - mnogi, ki bi sicer kupili rabljenega, kupijo (oziroma so kupili) novega samo zato, ker je ponudba rabljenih zelo majhna.

V ZDA sedaj ugotavljajo, da Tesli prodaja pada (ali raste počasneje) tudi na račun tega, da je na trgu čedalje več rabljenih tesl (zlasti velja za modela S in X).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Magic1 ::

Poleg tega pa so še nove Tesle S/X iste kot stare. Če primerjaš pri klasiki, današnji, ali 6 let stari, je kar velika razlika v notranjosti. Kdo bo za 8 let star izgled danes plačeval 100k€? Vedno manj.
Magic

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

Je kar dosti takih, ki nov avto kupijo samo zato, ker se nočejo ukvarjati s kupovanjem rabljenih, zaradi nezaupanja v to, kaj bodo dobili. Se zavedajo, da je zato dražji, ampak so to pač pripravljeni plačati. Potem ga pa vozijo, dokler še dobro dela, kar je hitro lahko 10, 15 let.

Da pa ostanemo on-topic, pri tesla, oziroma električnih avtih na splošno, se pa dogaja ravno obratno - mnogi, ki bi sicer kupili rabljenega, kupijo (oziroma so kupili) novega samo zato, ker je ponudba rabljenih zelo majhna.


Ja, tocno to. Jaz kupim avto in ga vozim dokler ne zacne razpade do te mere, da so mi servisi neka sitnost. Rabljenih pa ne kupujem iz tega razloga, ker poznam nekaj preprodajalcev avtomobilov in jaz od njih, ceprav smo kolegi, neb nikol kupil avta. :D Je pa zame osebno vseen kar se tice pogona.

Elektricnih je pa resnicno malo na trgu, novih ali rabljenih. Na avto.net jih prakticno ni. Pri novih je pa izbira zlo zlo omejena in na avto cakas ali pa vzames tisto kar imajo trenutno na zalogi. Od pooblascenih proizvajalcev niti vsi nimajo zaloge.

Nikec3 ::

Danes sem se na avtocesti kakih 30 km vozil za Teslo Model 3 (Avstrijske tablice). Čisto vse Tesle so v živo videti precej bolje kot na slikah.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Spock83 ::

Se strinjam :) sem tusi na avtocesti vidwl enga avstrica

Gregor P ::

To je potem ravno obratno kot pri klasičnih vozilih, ki so vsa videti super na slikah, potem pa si v živo malo razočaran :P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Webmojster ::

Nikec3 je izjavil:

Danes sem se na avtocesti kakih 30 km vozil za Teslo Model 3 (Avstrijske tablice). Čisto vse Tesle so v živo videti precej bolje kot na slikah.


Meni so že na slikah kar ok :)

kow ::

V ponedeljek bodo predstavili Renault Zoe 2. generacije. Nekaj informacij je ze zunaj.

https://pushevs.com/2019/06/13/leaked-i...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Webmojster ::

Električni avti niso za avtocesto... ;((

roCkY ::

Oni folover je že skoraj domov prišel, ko je bil MC Hammer še veno na kablu.
Vozit se manj časa kot polnit v vsakdanu pač nima smisla. Je pa vsekakor dobro da se zadeva ne pregreva in lepo konstantno drži 200kmh. No tudi ko ga je tiščal do limita 233 (video je objavil pred par dnevi) je zadeva kar lepo delala brez većjih omejitev. Zanimivo bo videti kako bo z spojlerjem in 26x km/h... Je pa to res le zanimivost brez praktične vrednosi za vsakdan kot podobni "testi" z X in S.

Jah nekaj klikov in € pač bo. Meni so zadnje dni veliko bolj zanimivi videi s potepa po severu Norveške s predstavnikom Fortuma. Država bo financirala postavitevitev hitrih polnilnic v najbolj severni pokrajini...

RedDrake ::

Webmojster je izjavil:

Električni avti niso za avtocesto... ;((


Saj niso.
S "povprečnim" bencinarjem lahko pri 200km/h prevoziš okoli 450-500km (dobri dve uri vožnje) in potem po 15 minutah nadaljuješ.
S "povprečnim" dizlom gre ta številka nad 600km (oziroma okoli tri ure vožnje).
Govorimo seveda o vozilih, ki so sposobna "udobne" vožnje nad 200km/h (se pravi vsaj kakih 170KM ali raje več).
Z top-of-the top električarjem lahko narediš dobrih 150km v idealnih pogojih (noč, se pravi nič klime ter poletje, se pravi nič degradacije dosega zaradi mraza).
Z drugimi besedami, za 600km pot potrebuješ z dizliom tri ure, z bencinarjem tri ure + 15 minut postanka za dopolnitev, z električarjem pa tri ure + 1,5 do 2 dodatni uri za polnjenje.
Dobesedno ne-prava stvar torej, za hitrosti okoli 200km/h.
Pri 100km/h je računica že drugačna.

Btw, ravno sem se vrnil iz potepa po Skandinaviji in imajo tudi izven Norveške "relativno" veliko električarjev.
M3 izgleda precej ok v živo, a pokrov prtljažnika je dobesedno esenca ne-praktičnosti. Notranjost me še vedno ne prepriča, kot me ni že v prejšnjih teslah. Bolj so me impresionirali EV tovornjaki (proper tri osni full size), ker sem bil prepričan, po trditvah Teslarijancev, da bo Semi prvi. Za tovorni promet v mestih je to izjemno izjemno dobrodošlo.

kow ::

Lol, v kateri drzavi pa lahko 3 ure vozis s povprecno hitrostjo 200km/h. Nehaj nabijat.

Webmojster ::

RedDrake je izjavil:

Webmojster je izjavil:

Električni avti niso za avtocesto... ;((


Saj niso.
S "povprečnim" bencinarjem lahko pri 200km/h prevoziš okoli 450-500km (dobri dve uri vožnje) in potem po 15 minutah nadaljuješ.
S "povprečnim" dizlom gre ta številka nad 600km (oziroma okoli tri ure vožnje).
Govorimo seveda o vozilih, ki so sposobna "udobne" vožnje nad 200km/h (se pravi vsaj kakih 170KM ali raje več).
Z top-of-the top električarjem lahko narediš dobrih 150km v idealnih pogojih (noč, se pravi nič klime ter poletje, se pravi nič degradacije dosega zaradi mraza).
Z drugimi besedami, za 600km pot potrebuješ z dizliom tri ure, z bencinarjem tri ure + 15 minut postanka za dopolnitev, z električarjem pa tri ure + 1,5 do 2 dodatni uri za polnjenje.
Dobesedno ne-prava stvar torej, za hitrosti okoli 200km/h.
Pri 100km/h je računica že drugačna.

Btw, ravno sem se vrnil iz potepa po Skandinaviji in imajo tudi izven Norveške "relativno" veliko električarjev.
M3 izgleda precej ok v živo, a pokrov prtljažnika je dobesedno esenca ne-praktičnosti. Notranjost me še vedno ne prepriča, kot me ni že v prejšnjih teslah. Bolj so me impresionirali EV tovornjaki (proper tri osni full size), ker sem bil prepričan, po trditvah Teslarijancev, da bo Semi prvi. Za tovorni promet v mestih je to izjemno izjemno dobrodošlo.


Tukaj se ne strinjajo s tabo
https://www.autobild.de/artikel/vw-golf...

Bolj 300 - 350 km s 55L tankom.

RedDrake ::

Webmojster je izjavil:


Tukaj se ne strinjajo s tabo
https://www.autobild.de/artikel/vw-golf...

Bolj 300 - 350 km s 55L tankom.

Hatchi in karavani so _mnogo_ slabši kar se tiče porabe pri višjih hitrostih. Zato primerjajmo z limuzinami. MB E300 bencinarja sem vozil in je pri 190 kuril ~13. Sklepam na 14 pri 200. Avto ima 65L kestl, se pravi naredi ~450km pri 200.
Dizla nisem vozil, sklepam na 20% nižjo porabo, torej ~11, kar da range okoli 600km.
Še enkrat, limuzina ima količnik upora vedno izjemno nižji in je torej boljša za potovanje pri višjih hitrostih.
Za primerjavo, imam karavana z okoli 300KM in kuri že pri 180 krepko nad 20l, medtem ko je pri ~130 na "znosnih" 10.

EDIT: našel video MB E400 pri 200 (kuri nekje okoli 14,5):

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

Webmojster ::

Zdaj pa še najdi enga z maso 1,847kg, pospeški 3.2s do 100km/h, motorjem 353 kW, s tankom, kjer je energije približno toliko kot v 75 kWh bateriji in s ceno nekje 52K USD in potem primerjaj porabo obeh pri 200km/h.

Nikec3 ::

Nemčija v maju 2019:

https://insideevs.com/news/354892/may-2...

In May, the total number of passenger plug-in car registrations amounted to 7,899 (up 65% year-over-year and 2nd highest result ever) at close to 2.4% market share.

BEVs: 4,630 - up 100% at ?1.4% market share
PHEVs: 3,269 - up 33% at ?1.0% market share

Tudi konservativna Nemčija se prebuja in pa enak trend kot drugje. BEV-ji zmagujejo proti PHEV-jem.

Še en fun fact. Tesal je v maju v Nemčiji prodala več EV-jev kot VW. :))
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

J.McLane ::

A niso Nemci šele sedaj dobili neke (večje?) subvencije, se kot kaže pripravljajo na VW.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Nekaj sem ujel po radiu, da razmišljajo o povišanju subvencij in podaljšanju časa, ko bodo aktualne. Moram sam še preverit, če jih talajo tudi gastarbajterem ;)

fikus_ ::

VW se je zbudil in začel dajat na trg EV. Ali je to pravi čas za njih, se bo pa pokazalo. Predvsem je diselgate premaknil razmišljanje kupcev/nemcev.

Sedaj je pa še samo vprašanje zmogljivost svetovne proizvodnje baterij in cena. Sicer bo pa na koncu to plačal potrošnik.

kow ::

Narobe razmisljas. Dizelgate ni nic premaknil. Premaknili so Americani - visoke kazni VW in Tesla.

fikus_ ::

Narobe! Američani so samo zaščitili svojo avto industrijo. Za dizelgate so nekateri odgovorni vedeli že nekaj časa.

Utk ::

Haha, nekateri odgovorni vedeli. Ti pa si za hece. Vsi odgov9rni so vedeli, in obenem nič, ko bi treba v zapor.

kow ::

Nisem govoril o motivaciji. Govoril sem o vzrokih. VW bi lahko tudi sel nazaj na bencinarje, drazje dizle itd. Elektrifikacija je posledica konkurence in politike (okoljska zakonodaja). VW motivira profit, ne resevanje okolja.

Spock83 ::

RedDrake je izjavil:

Webmojster je izjavil:


Tukaj se ne strinjajo s tabo
https://www.autobild.de/artikel/vw-golf...

Bolj 300 - 350 km s 55L tankom.

Hatchi in karavani so _mnogo_ slabši kar se tiče porabe pri višjih hitrostih. Zato primerjajmo z limuzinami. MB E300 bencinarja sem vozil in je pri 190 kuril ~13. Sklepam na 14 pri 200. Avto ima 65L kestl, se pravi naredi ~450km pri 200.
Dizla nisem vozil, sklepam na 20% nižjo porabo, torej ~11, kar da range okoli 600km.
Še enkrat, limuzina ima količnik upora vedno izjemno nižji in je torej boljša za potovanje pri višjih hitrostih.
Za primerjavo, imam karavana z okoli 300KM in kuri že pri 180 krepko nad 20l, medtem ko je pri ~130 na "znosnih" 10.


Meni recimo to ni tako pomembno. Bolj mi je pomembno, da če ga stisnem ne zapravim celo bogastvo za gorivo. Tukaj je e-avto precej na boljšem :)

fikus_ ::

Utk, ti si za hece + poleg tega preberi še enkrat, sem napisal nekateri, ne vsi!

Utk ::

Ja kaj si potem sploh napisal? A ni jasno, da so nekateri vedeli? Kako zaboga ne bi nekateri vedeli? A se je samo naredilo in odobrilo? In kaj ima to veze z ameriško industrijo in pred kom jo ščitijo? Japonci in korejci so povozili njihove avte čez in čez, ti pa misliš, da se sekirajo zaradi vw, ki proda en drobiž v ZDA.

fikus_ ::

Sori usa fanboj, da sem ti stopil na žulj.
VW ima v USA okrog 3-4%.

kow ::

Kar je relativno malo, ce primerjas z Japonsko in Korejsko konkurenco.

nekikr ::

fikus_ je izjavil:

Sori usa fanboj, da sem ti stopil na žulj.
VW ima v USA okrog 3-4%.

In 2017, Volkswagen's market share was 2 percent in the U.S.
In praviš, da so jim stopili na žulj? Komu točno?
««
683 / 1180
»»