Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
MrNighthawk ::
WarpedGone je izjavil:
Drek se meče tja kamor je to popularno.
Preberi si naslov teme in ti bo mogoče jasno zakaj govorimo o EV in ne (toliko) o ICE
Probaj pa enkrat že pogruntat, da sta požar ICE in EV dve različni zadevi, različna požar in ukrepi so drugačni.
7982884e ::
Musk je rekel da bo v dveh letih tesla vozila popolnoma avtonomno.
Ne ampak zdej pa res! Obljubim!
(jest ce bi imel veliko delnic bi ga tozil za zbijanje cene)
Ne ampak zdej pa res! Obljubim!
(jest ce bi imel veliko delnic bi ga tozil za zbijanje cene)
Gregor P ::
To ni mogoče oz. je morda mislil popolnoma avtonomno na nekem specifičnem območju, kjer je vse že vnaprej predvideno in nadzorovano (morda del AC, del nakupovalnega središča ipd.)?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
7982884e ::
mislil je isto kot leta 2015, ko je rekel da bo v dveh letih tesla sama prisla iz ene obale USA do druge.
nekikr ::
(jest ce bi imel veliko delnic bi ga tozil za zbijanje cene)
Zbijanje cene? Tip je praktično lastnoročno (ok, s tweeti), s svojim egom in premetenim laganjem nabil ceno do današnje vrednosti, ki z realno nima absolutno nobene veze. Zbijanje cene? Nigga please. On je mojster nabijanja tečaja v višave. Je pa res, da samo toliko in toliko časa folk pada na to, zadnja leta so ga spregledali in delnica tone. Ampak je kljub temu še vedno prenapihnjena za 10x.
Dve leti za full autonomy? Itak, secured! :)
jb_j ::
Kot je nekdo napisal za baterijske naprave oz. kosilnice.
Zakaj ne nardijo enotnega standarda za baterije tut pri avtih?
Da bi bil enostaven slot, kjer bi po potrebi le zamenjal baterijo. Ne glede na vrsto ali znamko vozila.
Ali pa če pride do požara, da se lahko enostavno baterijski sklop odstrani.
Če ima večina RC igrač enake slote za baterije (ene rabjo 2 bateriji, in ene 8baterij), bi mogoče to lahko uvedl tut na avtih.
Zakaj ne nardijo enotnega standarda za baterije tut pri avtih?
Da bi bil enostaven slot, kjer bi po potrebi le zamenjal baterijo. Ne glede na vrsto ali znamko vozila.
Ali pa če pride do požara, da se lahko enostavno baterijski sklop odstrani.
Če ima večina RC igrač enake slote za baterije (ene rabjo 2 bateriji, in ene 8baterij), bi mogoče to lahko uvedl tut na avtih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
pegasus ::
7982884e ::
(jest ce bi imel veliko delnic bi ga tozil za zbijanje cene)
Zbijanje cene? Tip je praktično lastnoročno (ok, s tweeti), s svojim egom in premetenim laganjem nabil ceno do današnje vrednosti, ki z realno nima absolutno nobene veze. Zbijanje cene? Nigga please. On je mojster nabijanja tečaja v višave. Je pa res, da samo toliko in toliko časa folk pada na to, zadnja leta so ga spregledali in delnica tone. Ampak je kljub temu še vedno prenapihnjena za 10x.
Dve leti za full autonomy? Itak, secured! :)
sej si sam napisal zakaj zbijanje cene. ze veckrat je imel probleme s svojimi izjavami na twitterju. nonstop laganje deluje samo nekaj casa, potem je se najvecjim vernikom pocasi jasno, da je samo laganje. hype traini tipa "big tesla announcement in 3 days, gonna be a revolution" ne delajo vec oz. za toliko kot se ustvari hypa, gre potem v obratno smer dol, ko je jasno da obljube niso uresnicene.
codeMonkey ::
Kot je nekdo napisal za baterijske naprave oz. kosilnice.
Zakaj ne nardijo enotnega standarda za baterije tut pri avtih?
Da bi bil enostaven slot, kjer bi po potrebi le zamenjal baterijo. Ne glede na vrsto ali znamko vozila.
Ali pa če pride do požara, da se lahko enostavno baterijski sklop odstrani.
Če ima večina RC igrač enake slote za baterije (ene rabjo 2 bateriji, in ene 8baterij), bi mogoče to lahko uvedl tut na avtih.
To za avto ni smiselno. Imas lahko standard na nivoju celic, kar je odlicno za proizvajalca, ker lahko sestavi paket na osnovi vecih potencialnih dobaviteljev. Kako so pa te celice zapakirane, hlajene in integrirane v/ob nosilno konstrukcijo avtomobila pa je kljucno za oblikovalsko svobodo v inzenirskem smislu
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
telexdell ::
Kot je nekdo napisal za baterijske naprave oz. kosilnice.
Zakaj ne nardijo enotnega standarda za baterije tut pri avtih?
Da bi bil enostaven slot, kjer bi po potrebi le zamenjal baterijo. Ne glede na vrsto ali znamko vozila.
Ali pa če pride do požara, da se lahko enostavno baterijski sklop odstrani.
Če ima večina RC igrač enake slote za baterije (ene rabjo 2 bateriji, in ene 8baterij), bi mogoče to lahko uvedl tut na avtih.
Le zakaj menjati baterijo, če bo zdržala 300 k km+?
Le kako boš enostavno odstranil 200...300 kg baterijskega bloka?
Enake baterije pomenijo enako ali precej podobno konstrukcijo podvozja in s tem podobno konstrukcijo avtomobila.
Da bi se vsi vozili v podobnih vozilih si pa najbrž ne želimo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Okapi ::
Kdo bi vedel, a Musk verjame v to, kar govori, ali pa se zaveda, da naklada (da ne rečem laže).
Tesla vehicles will likely be better at driving than humans by the end of 2019, CEO Elon Musk said in an interview with MIT research scientist Lex Fridman.
I think it will become very quickly -- maybe even towards the end of this year, but I would say I'd be shocked if it's not next year, at the latest -- that having a human intervene will decrease safety, Musk said.
Musk later said that Tesla's autonomous-driving technology was improving at an exponential rate, and that it seemed to him that the company is ahead of its competitors in the autonomous-driving industry.
Nikec3 ::
Kdo bi vedel, a Musk verjame v to, kar govori, ali pa se zaveda, da naklada (da ne rečem laže).
Tesla vehicles will likely be better at driving than humans by the end of 2019, CEO Elon Musk said in an interview with MIT research scientist Lex Fridman.
I think it will become very quickly -- maybe even towards the end of this year, but I would say I'd be shocked if it's not next year, at the latest -- that having a human intervene will decrease safety, Musk said.
Musk later said that Tesla's autonomous-driving technology was improving at an exponential rate, and that it seemed to him that the company is ahead of its competitors in the autonomous-driving industry.
Ve da laže, a si hkrati razlaga da s svojimi lažmi rešuje svet, tako da nima problemov s tem, da laže.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
J.McLane ::
Kako naj ve da laže, on pač tako napoveduje prihodnost, to ni laganje, pač cilja ne bodo dosegli, nebi bilo prvič in tudi ni Tesla edina pri tem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Okapi ::
Kot šef firme bi moral precej dobro vedeti, kje se pri razvoju. To ni stvar želja, ampak dejanskega stanja. Možno je sicer, da mu podrejeni lažejo glede napredka, ampak dvomim.
Nikec3 ::
Po slabem februarju je Hyundai v marcu prodal lepo število električnih avtomobilov:
https://insideevs.com/hyundai-plug-in-c...
https://insideevs.com/hyundai-plug-in-c...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
jb_j ::
codeMonkey je izjavil:
Kot je nekdo napisal za baterijske naprave oz. kosilnice.
Zakaj ne nardijo enotnega standarda za baterije tut pri avtih?
Da bi bil enostaven slot, kjer bi po potrebi le zamenjal baterijo. Ne glede na vrsto ali znamko vozila.
Ali pa če pride do požara, da se lahko enostavno baterijski sklop odstrani.
Če ima večina RC igrač enake slote za baterije (ene rabjo 2 bateriji, in ene 8baterij), bi mogoče to lahko uvedl tut na avtih.
To za avto ni smiselno. Imas lahko standard na nivoju celic, kar je odlicno za proizvajalca, ker lahko sestavi paket na osnovi vecih potencialnih dobaviteljev. Kako so pa te celice zapakirane, hlajene in integrirane v/ob nosilno konstrukcijo avtomobila pa je kljucno za oblikovalsko svobodo v inzenirskem smislu
To ni res. Lahko imajo vsi različni proizvajalci različne rešitve.
Le dimenzijo bi določil. In plus minus priključek.
jb_j ::
codeMonkey je izjavil:
Kot je nekdo napisal za baterijske naprave oz. kosilnice.
Zakaj ne nardijo enotnega standarda za baterije tut pri avtih?
Da bi bil enostaven slot, kjer bi po potrebi le zamenjal baterijo. Ne glede na vrsto ali znamko vozila.
Ali pa če pride do požara, da se lahko enostavno baterijski sklop odstrani.
Če ima večina RC igrač enake slote za baterije (ene rabjo 2 bateriji, in ene 8baterij), bi mogoče to lahko uvedl tut na avtih.
To za avto ni smiselno. Imas lahko standard na nivoju celic, kar je odlicno za proizvajalca, ker lahko sestavi paket na osnovi vecih potencialnih dobaviteljev. Kako so pa te celice zapakirane, hlajene in integrirane v/ob nosilno konstrukcijo avtomobila pa je kljucno za oblikovalsko svobodo v inzenirskem smislu
Recimo 20cm visok baterijski vložek (mogoče malo več), dolg 1 meter, s podobno širino. (za večja vozila večkratnik dolžine enega metra)
Mogoče celo v dveh "nadstropjih" za extended range in podobno.
Za večja vozila bi lahko uporabil naprimer večnadstropne baterijske vložke.
In imajo za hlajenje lahko vsi proizvajalci baterij svoje rešitve.
Sedaj so celice integrirane v obliko in konstrukcijo vozila.
Ali vsi svetovni inženirji ne bi mogel ustvart vozila, če bi baterijske celice imele določene mere?
Oz. da bi ustvarjal vozila na določenih merah baterijskih vložkov.
Lahko bi imel to nalogo, ampak bi moral rečt (oz. strogo določt), da je baterijski standard za avte in podobna vozila takšen, glede baterijskih vložkov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
Pomoje so tej inženirji tolk pametni, da bi lahko sestavljal vozila, okoli ene dimenzije baterij.
In bi lahko mel fiat 500, al pa lamborginija. Na enake baterije. (le standard pr avtih, bi se mogu določt za baterije)
Pomoje
In bi lahko mel fiat 500, al pa lamborginija. Na enake baterije. (le standard pr avtih, bi se mogu določt za baterije)
Pomoje
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
hammock ::
Once-hailed 'Tesla Killer' Audi e-tron slows down production to just 6 hrs/day
Totalno nepricakovan obrat, ampak Audi ne najde baterij na trgu, LG Chem ima razprodano proizvodnjo in dviga cene
Totalno nepricakovan obrat, ampak Audi ne najde baterij na trgu, LG Chem ima razprodano proizvodnjo in dviga cene
Utk ::
Najbrž bi oni to "lahko" naredili, vprašanje pa če bi ti to "lahko" plačal in kako bi izgledal tak avto. Če so integrirane baterije bistveno cenejše in bolje izkoriščen prostor, jih ne rabimo menjavat. Lahko bi pa imel v prtljažniku priključek za dodatno baterijo z neko omejeno močjo, da v nujnem primeru narediš 50 km z nekimi 30 kw outputa oz tolk da ni potrebno neko strašno hlajenje. Ampak spet vprašanje kdo bi to (do)plačal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
MrNighthawk ::
Da bi se vsi vozili v podobnih vozilih si pa najbrž ne želimo.
A se ne? Imamo ene par različnih oblik. Sedan, hatchback, višji hatchback aka SUV. Karavan aka dolg hatchback. Glavne razlike med znamkami so oblika luči in emblem. Gledano iz vidika designa.
Večje razlike so med npr. super športniki
Utk ::
Once-hailed 'Tesla Killer' Audi e-tron slows down production to just 6 hrs/day
Totalno nepricakovan obrat, ampak Audi ne najde baterij na trgu, LG Chem ima razprodano proizvodnjo in dviga cene
Audi laže, audi ne zna delati avtov, audi bankrot!!!!!111!!
Gregor P ::
Že samo naslov te spletne strani teslarati.com ti da vedeti, da bi oni radi vozili Ferrarije, tako morajo pa sam Tesle
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
MrNighthawk ::
WarpedGone ::
Interesting insight on the state of autonomy from the founder of Creative Destruction Labs and AI Expert
Vi ste vaše nesreče kovači.
Vi ste vaše nesreče kovači.
Zbogom in hvala za vse ribe
DarkSite ::
Kaj točno se pričakuje, da bodo prikazali na autonomy day?
Sam predvidevam, da bodo udeleženci pridobili vpogled oz testne vožnje z DEV verzijo AP.
DEV verzija je verjetno že popolnoma avtonomna. (Če se spomnimo videa okrog leta 2016, ko je bilo prikazano kaj zmore takratna dev verzija.)
Vprašanje bo le kako hitro bodo spustili v divjino posamezne funkcije te DEV verzije.
Verjetno bodo tudi omenili, da HW3 že montirajo v nove avte.
Tesla Network.
Sam predvidevam, da bodo udeleženci pridobili vpogled oz testne vožnje z DEV verzijo AP.
DEV verzija je verjetno že popolnoma avtonomna. (Če se spomnimo videa okrog leta 2016, ko je bilo prikazano kaj zmore takratna dev verzija.)
Vprašanje bo le kako hitro bodo spustili v divjino posamezne funkcije te DEV verzije.
Verjetno bodo tudi omenili, da HW3 že montirajo v nove avte.
Tesla Network.
hammock ::
WarpedGone ::
Kaj točno se pričakuje, da bodo prikazali na autonomy day?
Trenutne sposobnosti večje NN na teslinem čipu + XY.
Tesla Network je že praktično najavljen. Kak detajl planov bodo pustili za konferenco 2 dni kasneje.
Zbogom in hvala za vse ribe
RedDrake ::
Kaj točno se pričakuje, da bodo prikazali na autonomy day?
Sam predvidevam, da bodo udeleženci pridobili vpogled oz testne vožnje z DEV verzijo AP.
DEV verzija je verjetno že popolnoma avtonomna. (Če se spomnimo videa okrog leta 2016, ko je bilo prikazano kaj zmore takratna dev verzija.)
Vprašanje bo le kako hitro bodo spustili v divjino posamezne funkcije te DEV verzije.
Verjetno bodo tudi omenili, da HW3 že montirajo v nove avte.
Tesla Network.
Avto v videu iz leta 2016 je imel hardcoded stvari za reševanje točno tistih situacij in prepoznavanje objektov, ki so tam videni.
Ni bil niti en sam glyph od besede "Umetna inteligenca" ali "Samostojna vožnja". Drugače je vsak AI iz igric tipa "GTA" povsem enaka stvar.
Kaj bodo pokazali čez par dni?
Imho veliko obljub in malo realnih, delujočih stvari. Morajo pomiriti vlagatelje, da so na pravi poti.
Reveal in-faking-sanely awesome stvari se ne dela za zaprtimi vrati.
Pomisli, če bi jaz imel v dev verziji "delujoč" AV, bi šel na oder kot Jobs ali Gates pred 20+ leti se vsedel na zadnji zic praznega avta in se pustil odpeljati na lokacijo X par km stran, po možnosti čez čim več "realnih" situacij.
Pa lingo se počasi spreminja.
Sedaj ni več feature complete FSD do konec 2019, sedaj je obljuba, da bo do konca leta človeška "intervencija" med vožnjo povečala možnost nesreče.
WarpedGone je izjavil:
Interesting insight on the state of autonomy from the founder of Creative Destruction Labs and AI Expert
Vi ste vaše nesreče kovači.
Ejga.
Daj mi datum, kdaj bo avto sposoben sam (prazen) voziti po mestu/regionalkah/AC.
Ne zakonsko, ampak tehnološko.
Bo to letos, 2020, 2022, 2025, kasneje?
Lahko narediva tudi stavo.
Ti poveš kak okviren napredek bo doesežen v letošnjem letu in potem bo cel januar tu na STju banner, ki bo sramotil mene ali tebe, odvisno od natančnosti tvojih napovedi. Si za?
Banner bo s polnim imenom in priimkom, da ne bo dovolj samo zamenjati accounta ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
VaeVictis ::
Ejga.
Daj mi datum, kdaj bo avto sposoben sam (prazen) voziti po mestu/regionalkah/AC.
Ne zakonsko, ampak tehnološko.
Bo to letos, 2020, 2022, 2025, kasneje?
Kasneje, veliko kasneje...
BTW, dej še napiši, da v vsakem primeru, ker samo v idelnem vremenu, bo verjetno nekaj prej, sam pred 2025 tudi v idealnem vremenu nikoli!
ps: Nekateri ljudje se sprašujejo, ali Tesla s svojim forsiranjem "beta" tehnologije Autopilot-a (z zaletavanjem in ubijanjem ljudi na Autopilot-u) znižuje možnosti legaliziranja samodejne vožnje.
Okapi ::
codeMonkey ::
Pomoje so tej inženirji tolk pametni, da bi lahko sestavljal vozila, okoli ene dimenzije baterij.
In bi lahko mel fiat 500, al pa lamborginija. Na enake baterije. (le standard pr avtih, bi se mogu določt za baterije)
Pomoje
Ne stekas. Ne tridm, da tega ni mogoce narediti, ampak da ni smiselno.
Tvoja absurdna primerjava med Fiat 500 ali pa Lamborghinijem to lepo pokaze. Koliko toka potegne fiat 500 in koliko Lamborghini s 5x - 10x vec moci? Kaj bi zdaj ti standardiziral tu?
7982884e ::
WarpedGone je izjavil:
Interesting insight on the state of autonomy from the founder of Creative Destruction Labs and AI Expert
Vi ste vaše nesreče kovači.
marketing, nobene revolucije. napredek v strojnem ucenju/AI je znan, to ni neko tajno podrocje; preden je stvar v uporabi obstajajo clanki vsaj kaksno leto prej. trenutno ni nobene tehnologije ki bi dobro resila probleme deep learninga, torej to da rabis gore podatkov, da se z samo nekaj primeri ne mores naucit, da nimas dobrega vpogleda v notranjost in da sistem ne zna dobro obrazlozit svojih odlocitev.
neko nabijanje o "NN mrezah" in podobno je samo nabijanje za novinarje in rajo, ki pac pozre vse, kar ima notri besede povezane z umetno inteligenco, ker je to pac v modi.
kdor pogleda kaksne probleme ima Waymo, ki je DALEC pred vsem drugim v tem podrocju, mu bo jasno zakaj Musk patolosko laze. to da ima tesla vec avtov ki so "povezani v mrezo" ima 0% relevance. Googlove simulacije kjer delajo milijarde kilometrov jim dajo vec uporabnih podatkov kot pa omejen nabor podatkov iz tesla senzorjev;
sploh pa glede na res embarrasing nesrece ko se tesle zabijajo v ovire ki jih je Google zanesljivo zaznaval ze na zacetku svojih projektov, mislim da neka globlja debata niti ni potrebna.
codeMonkey ::
WarpedGone je izjavil:
Interesting insight on the state of autonomy from the founder of Creative Destruction Labs and AI Expert
Vi ste vaše nesreče kovači.
marketing, nobene revolucije. napredek v strojnem ucenju/AI je znan, to ni neko tajno podrocje; preden je stvar v uporabi obstajajo clanki vsaj kaksno leto prej. trenutno ni nobene tehnologije ki bi dobro resila probleme deep learninga, torej to da rabis gore podatkov, da se z samo nekaj primeri ne mores naucit, da nimas dobrega vpogleda v notranjost in da sistem ne zna dobro obrazlozit svojih odlocitev.
neko nabijanje o "NN mrezah" in podobno je samo nabijanje za novinarje in rajo, ki pac pozre vse, kar ima notri besede povezane z umetno inteligenco, ker je to pac v modi.
kdor pogleda kaksne probleme ima Waymo, ki je DALEC pred vsem drugim v tem podrocju, mu bo jasno zakaj Musk patolosko laze. to da ima tesla vec avtov ki so "povezani v mrezo" ima 0% relevance. Googlove simulacije kjer delajo milijarde kilometrov jim dajo vec uporabnih podatkov kot pa omejen nabor podatkov iz tesla senzorjev;
sploh pa glede na res embarrasing nesrece ko se tesle zabijajo v ovire ki jih je Google zanesljivo zaznaval ze na zacetku svojih projektov, mislim da neka globlja debata niti ni potrebna.
Bravo. GM je sicer precej blizu.
VaeVictis ::
WarpedGone je izjavil:
Interesting insight on the state of autonomy from the founder of Creative Destruction Labs and AI Expert
Vi ste vaše nesreče kovači.
marketing, nobene revolucije. napredek v strojnem ucenju/AI je znan, to ni neko tajno podrocje; preden je stvar v uporabi obstajajo clanki vsaj kaksno leto prej. trenutno ni nobene tehnologije ki bi dobro resila probleme deep learninga, torej to da rabis gore podatkov, da se z samo nekaj primeri ne mores naucit, da nimas dobrega vpogleda v notranjost in da sistem ne zna dobro obrazlozit svojih odlocitev.
neko nabijanje o "NN mrezah" in podobno je samo nabijanje za novinarje in rajo, ki pac pozre vse, kar ima notri besede povezane z umetno inteligenco, ker je to pac v modi.
kdor pogleda kaksne probleme ima Waymo, ki je DALEC pred vsem drugim v tem podrocju, mu bo jasno zakaj Musk patolosko laze. to da ima tesla vec avtov ki so "povezani v mrezo" ima 0% relevance. Googlove simulacije kjer delajo milijarde kilometrov jim dajo vec uporabnih podatkov kot pa omejen nabor podatkov iz tesla senzorjev;
sploh pa glede na res embarrasing nesrece ko se tesle zabijajo v ovire ki jih je Google zanesljivo zaznaval ze na zacetku svojih projektov, mislim da neka globlja debata niti ni potrebna.
Tako je, pa še Waymo je zelo daleč od avtonomne vožnje po vseh mestih, regionalkah in avtocestah v vseh vremenskih pogojih.
RedDrake ::
marketing, nobene revolucije. napredek v strojnem ucenju/AI je znan, to ni neko tajno podrocje; preden je stvar v uporabi obstajajo clanki vsaj kaksno leto prej. trenutno ni nobene tehnologije ki bi dobro resila probleme deep learninga, torej to da rabis gore podatkov, da se z samo nekaj primeri ne mores naucit, da nimas dobrega vpogleda v notranjost in da sistem ne zna dobro obrazlozit svojih odlocitev.
neko nabijanje o "NN mrezah" in podobno je samo nabijanje za novinarje in rajo, ki pac pozre vse, kar ima notri besede povezane z umetno inteligenco, ker je to pac v modi.
kdor pogleda kaksne probleme ima Waymo, ki je DALEC pred vsem drugim v tem podrocju, mu bo jasno zakaj Musk patolosko laze. to da ima tesla vec avtov ki so "povezani v mrezo" ima 0% relevance. Googlove simulacije kjer delajo milijarde kilometrov jim dajo vec uporabnih podatkov kot pa omejen nabor podatkov iz tesla senzorjev;
sploh pa glede na res embarrasing nesrece ko se tesle zabijajo v ovire ki jih je Google zanesljivo zaznaval ze na zacetku svojih projektov, mislim da neka globlja debata niti ni potrebna.
"Članek" je drugače o tem, kako so pomembni podatki. Problem simulacij je da, ali ne zajamejo nepredvidljivih dogodkov, ali pa to zaobidejo z naključnim generiranjem dogodkov, kar privede do podatkov, ki v realnosti niso možni - ergo preveč podatkov.
Dejstvo je tudi, da Tesla trenutno precej omejeno zbira te podatke.
Mogoče bodo z HW3 sposobni sproti bolje izluščiti podatke on-the-fly in ne bo potrebno pošiljati raw podatkov preko interneta, ampak že obdelane case. To bi izboljšalo njihovo sposobnost zajema in posledično "učenja". Mogoče bo najava tudi v to smer, kaj vem.
Vsekakor, pa moje mnenje ostaja, da preko "na-pol" delujočega L4 s tem kar imajo ne pridejo.
codeMonkey ::
Kako Musk brezskrbno otresa s primerjavami med autopilotom ter clovekom pa se posebej odraza neresen pristop. Ko ze enkrat imas algoritem, mora 100 avtomobilov voziti priblizno 400 let 24/7, da lahko z zadostno statisticno znacilnostjo trdis, da je algoritem v avtonomnem vozilu primerljiv s cloveskim voznikom. Seveda se vmes da z zajemom nekatere scenarije ponoviti v simulacijah, ce se ta algoritem vmes nekoliko spreminja, ampak cesta je tu vseeno nujna. Teh kilometrov ti ne smejo nabirati stranke seveda.
Torej koliko avtomobilov z varnostnimi inzenirji morajo pri Tesli dati na cesto danes, da lahko nekaj takega trdijo cez dve leti? :D
Torej koliko avtomobilov z varnostnimi inzenirji morajo pri Tesli dati na cesto danes, da lahko nekaj takega trdijo cez dve leti? :D
Okapi ::
Prava samostojna vožnja (da bodo avti sami okoli vozili potnike) je oddaljena še pregovornih 20 let.
Nekaj bližje (mogoče 5 let) so taksiji brez voznikov, daljinsko nadzorovani iz centrale (en "voznik" recimo daljinsko nadzoruje 10-20 vozil), z dovoljenjem za vožnjo samo po določenih cestih in v dovolj dobrih pogojih. V zelo omejenem obsegu so pravzaprav možni že sedaj - recimo na za javni promet zaprtih cestah (za prevoz med dvema terminaloma letališča in podobno), ali pri minimalni hitrosti v podobno omejenih okoliščinah. V vsakem primeru pa daljinsko nadzorovani.
In tehnologijo za te daljinsko nadzorovane taksije bo na trg prej dal Weymo kot Tesla. Verjetno bo na začetku lidar zakonsko predpisan tehnični pogoj, tudi če bo Musk 100x rekel, da so kamere dovolj.
Nekaj bližje (mogoče 5 let) so taksiji brez voznikov, daljinsko nadzorovani iz centrale (en "voznik" recimo daljinsko nadzoruje 10-20 vozil), z dovoljenjem za vožnjo samo po določenih cestih in v dovolj dobrih pogojih. V zelo omejenem obsegu so pravzaprav možni že sedaj - recimo na za javni promet zaprtih cestah (za prevoz med dvema terminaloma letališča in podobno), ali pri minimalni hitrosti v podobno omejenih okoliščinah. V vsakem primeru pa daljinsko nadzorovani.
In tehnologijo za te daljinsko nadzorovane taksije bo na trg prej dal Weymo kot Tesla. Verjetno bo na začetku lidar zakonsko predpisan tehnični pogoj, tudi če bo Musk 100x rekel, da so kamere dovolj.
RedDrake ::
codeMonkey ::
Prava samostojna vožnja (da bodo avti sami okoli vozili potnike) je oddaljena še pregovornih 20 let.
Nekaj bližje (mogoče 5 let) so taksiji brez voznikov, daljinsko nadzorovani iz centrale (en "voznik" recimo daljinsko nadzoruje 10-20 vozil), z dovoljenjem za vožnjo samo po določenih cestih in v dovolj dobrih pogojih. V zelo omejenem obsegu so pravzaprav možni že sedaj - recimo na za javni promet zaprtih cestah (za prevoz med dvema terminaloma letališča in podobno), ali pri minimalni hitrosti v podobno omejenih okoliščinah. V vsakem primeru pa daljinsko nadzorovani.
In tehnologijo za te daljinsko nadzorovane taksije bo na trg prej dal Weymo kot Tesla. Verjetno bo na začetku lidar zakonsko predpisan tehnični pogoj, tudi če bo Musk 100x rekel, da so kamere dovolj.
Drugace povedano, level 5 ni omejen na ODD (operational design domain), zato zahteva bistveno vec napora. Level 4 je tudi lahko avto brez volana, kljucno vprasanje pa je kaj je njegov ODD in kako zagotavlja, da se ga ne krsi. Torej ce nekdo trdi, da njegov produkt omogoca level 4, to samo po sebi se ne pomeni nic posebnega, ce ne pove tudi kaj je njegov ODD.
Nisem pa preprican na tole z zakonom, ker nic ne kaze v to smer. Se posebej v ZDA so stvari precej v rokah NHTSA, ki ne zeli, da se take zadeve zakonsko opredeljujejo.
"NHTSA strongly encourages States not to codify this Voluntary
Guidance (that is, incorporate it into State statutes) as a legal
requirement for any phases of development, testing, or
deployment of ADSs. Allowing NHTSA alone to regulate the
safety design and performance aspects of ADS technology will
help avoid conflicting Federal and State laws and regulations
that could impede deployment."
Vir: Automated Driving Systems: A Vision for Safety - NHTSA
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
feryz ::
J.McLane ::
in 5 let si potegnil iz riti al kako?
Če danes nebi več prodajali ICE sploh, bi trajalo enih 10 let da bi bilo pol voznega parka EV. Pri teh 2% EV trga novih vozil se nam ni treba bati glede polnjenja še 20 let.
Če danes nebi več prodajali ICE sploh, bi trajalo enih 10 let da bi bilo pol voznega parka EV. Pri teh 2% EV trga novih vozil se nam ni treba bati glede polnjenja še 20 let.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
WarpedGone ::
Kdo pa še v življenju nuca matematko, čist brezvezn predmet ...
Zbogom in hvala za vse ribe
DarkSite ::
Moja napoved oz. bi bil malce razočaran, če se ne uresniči a ne bo konec sveta.
V naslednjih 6 do 12mes. To kar imajo sedaj na avtocestah zadnji update, ko sam menja pas, prehiteva ostala vozila in prevozi v celoti pot na avtocesti se prenese na lokalne ceste, križišča, semaforji, parkirisca. Voznik bo seveda še vedno moral imeti roke na volanu in prevzeti kontrolo, ko bo potrebno. Na koncu tega obdobja naj bi bilo saj 99% voženj od točke A do točke B brez posredovanja voznika.
V naslednjih 6 do 12mes. To kar imajo sedaj na avtocestah zadnji update, ko sam menja pas, prehiteva ostala vozila in prevozi v celoti pot na avtocesti se prenese na lokalne ceste, križišča, semaforji, parkirisca. Voznik bo seveda še vedno moral imeti roke na volanu in prevzeti kontrolo, ko bo potrebno. Na koncu tega obdobja naj bi bilo saj 99% voženj od točke A do točke B brez posredovanja voznika.
RedDrake ::
in 5 let si potegnil iz riti al kako?
Če danes nebi več prodajali ICE sploh, bi trajalo enih 10 let da bi bilo pol voznega parka EV. Pri teh 2% EV trga novih vozil se nam ni treba bati glede polnjenja še 20 let.
A še ne veš?
V roku 5 let bo samovoznost normala.
Ergo lahko 90% vozil odpade, ker lahko samovzno vozilo servisira vsaj 10, če ne še več normalnih vozil.
Tesla bo s svojimi par miljoni v roku pet let zamenjala mogoče celo 100M osebnih vozil po svetu.
To je to.
Okapi ::
Iz nikol na 50 let in sedaj na 20 let. Sej počasi se bližaš.Ne vem, kaj bluziš.
Nikoli nisem rekel, da ne bo nikoli.
"Pregovornih 20 let" pa pomeni "nekoč v prihodnosti, skoraj sigurno pa še ne v 20 letih". Ker smo že pred 30-40 let slišali napovedi, da bomo čez 20 let imeli fuzijske elektrarne, pa da bo čez 20 let umetna inteligenca na ravni človeka, pa da čez 20 let ne bo več treba tipkati, ker bomo računalniku kar narekovali ... Skratka, teh 20 let je ena taka stalnica pri napovedovanju tehnološkega napredka, ki se skoraj nikoli ne uresniči v roku, ampak po 20 letih je napoved tako ali tako že pozabljena.
codeMonkey je izjavil:
Nisem pa preprican na tole z zakonom, ker nic ne kaze v to smer. Se posebej v ZDA so stvari precej v rokah NHTSA, ki ne zeli, da se take zadeve zakonsko opredeljujejo.Tako kot mora voznik imeti vozniško dovoljenje, bodo tudi samodejni avti morali imeti neko uradno dovoljenje, da smejo sami na cesto. Je povsem nemogoče, da bi bilo kako drugače.
"NHTSA strongly encourages States not to codify this Voluntary
Guidance (that is, incorporate it into State statutes) as a legal
requirement for any phases of development, testing, or
deployment of ADSs. Allowing NHTSA alone to regulate the
safety design and performance aspects of ADS technology will
help avoid conflicting Federal and State laws and regulations
that could impede deployment."
Vir: Automated Driving Systems: A Vision for Safety - NHTSA
Dokler jih šele razvijajo in preizkušajo, in je v avtu vedno še voznik (ker po predpisih mora biti), je seveda stvar drugačna. Ampak to niso samodejni avti, ki sami vozijo naokoli.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()