» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
602 / 1166
»»

roCkY ::

WarpedGone je izjavil:

Ne, to ti dojemaš kot vrh možnega. Še vedno imate slepo pego za HRANJENJE energije.
Očitno tega niste sposobni vkomponirat v svoje modele in opletate s smešnimi ciframi ranga 12 ur in omejitvijo samo na sonce.
Če želite bit zaplankani, pač ostanite zaplankani. Obzorja se širijo s pogledom čez planke.

Razsvetli nas!
Mimgrede. Polnenje accujev prakticiramm že prek 25 let za potrebe skladišča (viličar) cca. 3 leta je pri bajti tudi EV UTV. Kot sem že omenil pa se pri trenutni ponudbi nikakor ne vidim z EV-jem za na cesto.
Skratka precej jasna mi je trenutna realnost odvisnosti od SLO elektrodistributerjev. Mislim predvsem na njihov odziv na večje potrebe. Kot sem omenil pa imam vse objekte SJ in ni opcije za kakršnokoli fotovoltaiko razen, da jo postavim sredi njive/travnika za kar pa trenutno niti slučajno ni računice pri naših 46 stopinjah in megli tričetrt zime. Je v okolici nekaj tega tako da stanje in prakso poznam.

ziga1990 ::

Osebno bi takoj kupil električni avto, če bi bile cene bolj dostopne, ker kot nekateri vidim prihodnost v električnih vozilih samo rabimo še malo počakat da se tehnologija malo bolj razvije in da država začne bolj spodbujat nakupe električnih vozil
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

nekikr ::

mikhaair je izjavil:

Pozimi kuriš na kogeneracijo. Ekološki v nulo ne bomo nikoli. Teženje k višjem izkoristku

To je povsem druga stvar. Če imaš EV, ki je velik porabnik električne energije, potem tudi poleti iz fotovoltaike ne bo kaj dosti presežka, da bi ga prodal nazaj. Vprašanje, če bi iz idealne poletne sezone v zimsko vstopil s presežkom. Pa tudi če bi, bi bil ta v rangu parih zimskih dni, kjer bi pokuril vse za ogrevanje, kaj šele za EV.
Ljudje, ki fantazirajo o tem, preveč stanje v Kaliforniji gledajo. Potem pogledajo še prodajne številke na norveškem in fantazija te čudolandije je perfektna. Realni svet pa seveda nista samo Kalifornija in Norveška.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

jernejl ::

Emobi je izjavil:

Ko sprejmeš dejstvo, da so stroški lastništva ICE-ja in dvakrat dražjega EV-ja v desetih letih izenačeni,

Bi bilo zanimivo videti tak izračun za upokojenko, ki živi na kmetiji in s svojim majhnim avtom (twingo, clio) naredi tri tisoč kilometrov na leto.
Ali pa za IT freelancerja, ki napravi 20 tisoč km letno, živi v blokovskem naselju in je ena ura njegovega časa vredna petdeset evrov.

Ti "izračuni" običajno vsebujejo kup predpostavk, od števila prevoženih kilometrov, do možnosti polnjenja doma, konstantnosti trenutnih cen energentov in konstantnosti davkov za naslednjih deset let, ter da baterija nikoli nikomur izven garancijske dobe ne bo odpovedala in da je izgubljen čas na polnilnicah vreden nič.

hammock je izjavil:

Cena tekocih goriv ne bo sla nikamor razen mogoce gor. Cena elektrike ne more bistveno gor, ker si jo lahko vsak proizvaja sam, in to je tezko obdavciti. Elektrika bo vedno cenejsa.

Če bo zaradi elektrifikacije avtomobilov povpraševanje po tekočih gorivih padalo, povpraševanje po elektriki pa naraščalo, to pomeni pritisk na zniževanje cen tekočih goriv in zviševanje cene električne energije.
Poleg tega bo cesar moral nadomestiti izpad prihodkov iz davkov, trošarin in prispevkov od tekočih goriv, in jih bo prenesel kam drugam, morda tudi k elektriki.

BigWhale je izjavil:

Parkirisca v vecjih blokovskih naseljih so polna. Kako bos tam uredil polnjenje? Polnilni prikljucek na vsako mesto? 500 polnilnic?

Ponekod niso samo polna, ampak so prepolna in je precej avtomobilov parkiranih tako, kot naj ne bi bili parkirani. Četudi bo vsako parkirno mesto imelo polnilnico, se bo ljudem dogajalo, da bodo ostali brez možnosti polnjenja.

WarpedGone je izjavil:

Cena elektrike dobavljene preko žice ima zato zgornjo mejo - zanimiva bo le toliko časa, dokler bo cenejša od lastnega zajema. Če bo država preveč pogoltna, prerežem žico do hiše in država dobi 0.

Država zmeraj lahko obdavči lastno proizvodnjo, tako kot lahko "obdavči" vodnjake, deževnico in podobno. Električno omrežje boš pač moral vzdrževati in plačevati, pa če ti to ustreza ali ne.

WarpedGone je izjavil:

Ne, to ti dojemaš kot vrh možnega. Še vedno imate slepo pego za HRANJENJE energije.

Težko bo energijo iz poletja shraniti za zimo. Sončeve energije je pozimi nekajkrat manj, poraba pa je pozimi večja. Še EV-ji pozimi več porabijo kot poleti.

WarpedGone ::

Država zmeraj lahko obdavči lastno proizvodnjo, ... lektrično omrežje boš pač moral vzdrževati in plačevati, pa če ti to ustreza ali ne

Država te lahko (in je že) pošlje tudi pred zid, ker nimaš blond las.
That does not make it OK.

Sončeve energije je pozimi nekajkrat manj, poraba pa je pozimi večja.

Torej je potrebno stvar dimenzionirat na zimsko porabo.

Problem samo za slotech inteligenzzo in kljukce, ki želijo dokazat nemogoče.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Vsaka hiša ma na razpolago vsaj 100m2 površine, s katero lahko zajema brezžično dobavljivo energijo iz fuzijske elektrarne.


V nasi hisi je 150 stanovanj in kakih 270 avtomobilov. Povrsine na razpolago je sicer nekaj vec ampak ne 150x vec.

WarpedGone je izjavil:


Cena elektrike dobavljene preko žice ima zato zgornjo mejo - zanimiva bo le toliko časa, dokler bo cenejša od lastnega zajema. Če bo država preveč pogoltna, prerežem žico do hiše in država dobi 0.


Tega danes v bistvu ne mores narediti. Pa tudi, ce bi lahko te bo pozimi zeblo in tvoj avto bo kak dan ostal na dvoriscu. Danes je v nasih krajih ze cel dan soncno obsevanje samo 10% in za naslednje tri dni ne kaze nic kaj dosti izboljsanja. Prezivis tri dni samo z 10% energije? Kaj pa deset dni samo s 5%?

WarpedGone je izjavil:


Js bom svoj EV zvečer štekal in šel spat.
Slepec bo pa svoje trdil in težil naprej.


Ignorant se bo pa pretvarjal, da njegov soforumas ne zivi v bloku in svojega EVja zvecer nima kam vstekati, tako kot tega ne more 149 njegovih sosedov.

Ampak ja, lako cemo.

nekikr ::

Torej je potrebno stvar dimenzionirat na zimsko porabo.

Problem samo za slotech inteligenzzo in kljukce, ki želijo dokazat nemogoče.

Zato te pa ponižno prosimo, o presvetla visokost, da nam, neuki raji, predložiš izračun kako to izgleda.

Bo šlo ali boš ostal pri svoji inteligenzzi? Matematika je sila lepa reč, veš. Izniči namreč potrebo po verovanju.

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Država zmeraj lahko obdavči lastno proizvodnjo, ... lektrično omrežje boš pač moral vzdrževati in plačevati, pa če ti to ustreza ali ne

Država te lahko (in je že) pošlje tudi pred zid, ker nimaš blond las.
That does not make it OK.

Dokler v državi obstajajo organi, ki omogočajo njen obstoj in zahtevajo stabilen vir el. energije, je obstoj električnega omrežja zelo OK.
Ko boš našel rešitev za to, da vojska, policija, zapori, ministrstva, UKC-ji, IJS-i, šole in podobne reči ne rabijo omrežja (potem bomo imeli rešitev tudi za vse prebivalce mest), takrat pa se bomo lahko pogovarjali o tem, da el. omrežje ni več smiselno.

WarpedGone je izjavil:

Sončeve energije je pozimi nekajkrat manj, poraba pa je pozimi večja.

Torej je potrebno stvar dimenzionirat na zimsko porabo.

Problem samo za slotech inteligenzzo in kljukce, ki želijo dokazat nemogoče.

Seveda je nemogoče za mesta. Za enostanovanjske hiše z zemljišči je to sicer mogoče, ampak to še ne pomeni, da je smiselno.
Dizajniranje sončnih elektrarn tako, da bodo poleti proizvajale 20x več, kot je potrebno, zna biti potratno in drago. Če ne bodo precej predimenzionirane, pa bomo vsako zimo imeli deset tisoče prebivalcev kakega dela države, ki jim bo zaradi neugodnega vremena zmanjkalo energije in se bodo drli "na pomoč, država".

lufthammer ::

Če bo država preveč pogoltna, prerežem žico do hiše in država dobi 0.


Tudi RTV naročnini se lahko izogneš, da država ne dobi nič, kako že? Da dokažeš, da nimaš TV aparata. Ni dovolj, če rečeš, da TV SLO1 ne gledaš. Če te slučajno ujamejo na laži, ti izstavijo račun za vsa leta goljufanja. Boš prerezal žico in izgubil uporabno dovoljenje, naslednji dan pa deložacija. Nič bat, metod za pobiranje denarja je kolikor češ.

Danes ni bilo pri nas videti sonca niti minuto. S čim naj neodvisen filam, da mene ne bo zeblo in bo avto zjutraj poln, ko grem na pot? S powerbankom za telefon? Eni res živite v Kaliforniji, zgleda, v ogromni bajti s polno ritjo keša.

J.McLane ::

Za avto vedno obstaja en čist preprost davek, ki se mu reče letna dajatev, nobenega kompliciranja ni treba z obešanjem davkov na energent. Res je da je to pavšalna obdavčitev, ne glede na to koliko se voziš, ampak cesto enako krvavo potrebuje tisti, ki gre za praznike do sorodnikov ali tisti, ki se dnevno vozi po njej v službo.

Zaračunavanje po prevoženem kilometru pa verjetno tudi pride malo kasneje, najprej morda samo za AC, potem pa za kar celotno območje Slovenije.

Vi si kar kuhajte svojo elektriko, vam ne bo nič pomagalo, pri sami ceni vožnje.

Zanimivo je tudi to, da med tem ko nekateri jokajo kako bo omrežje počepnilo, se omrežnina z novim letom ceni, narobe svet, vam rečem :))
https://www.zurnal24.si/slovenija/odlic...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Lonsarg ::

Ja se strinjam, elektriko je dovolj težko obdavčit zgolj za avtomobile vs vso, ki se uporablja še za kaj drugega da bodo raje ekstra keš pobirali bodisi pri nakupu bodisi z letno dajatvijo.

Pri bencinu je drugače, tega je zelo enostavno ekstra obdavčiti in uporablja se bolj ali manj samo za prevoz.

Pri vseh anti-benz gibanjih/zakonih pa lahko verjamete da bodo ekstra dajatve doletele hkrati bencinarje in EV ali pa benciranje celo bolj:)

J.McLane ::

Pavšalna letna obdavčitev ima še en pozitiven učinek na elektromobilnost. Za samo izdelavo EV se pokuri več energije, s staranjem pa baterije izgubljajo lastnosti, ne glede na to ali se voziš ali ne. Tako bi z višjo letno dajatvijo dejansko EV kupili samo tisti, ki se veliko vozijo, ker je ponudba EV omejena bi na tak način še največ naredil za planet.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Lepo vsake toliko prebrat nekaj, kar je vsaj v osnovi sound...
Kaj bo takšna letna dejatov dosegla? Povišala ceno lastništva, car-sharing postane še bol zanimiv.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Ste očitno pozabili čase, ko smo pri nas preplačevali avtomobile na veliko (in to ne zaradi kakšnih okoljskih ipd. dajatev), pa smo jih ravno tako kupovali.8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Je kaj podobnega za pričakova tudi pri nas?
Pickup drivers target Tesla Superchargers in "ICEing" incidents

Ja, assholes are just being what they are, .. ampak, se naj pripravim na razbito steklo, spraskano barvo, jogurt na šajbi, prazne gume, XY?
Zbogom in hvala za vse ribe

Spock83 ::

Poklical bi pajka. Ce to ne zaleze pa samo nalimat nalepko cez sajbo, ki se tezko da dol.

s1m0n ::

Tega pač ni za pričakovat pri nas.
Kar se ti pač lahko zgodi, da je kdo parkiran ker pač mesto ni pravilno označeno ali ker drugje ni bilo prostora. (To se redno dogaja v našem kraju kjer imamo par parkirnih prostorov za el. vozila, a se v večini hitro reši ker gre za objekte kot so restavracije, ustanove...)

No pa veliko ljudi (starejši) sploh ne vedo kaj so ta drugače obarvana parkirna mesta ter kaj je tista škatla zraven :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

Emobi ::

jernejl je izjavil:

Emobi je izjavil:

Ko sprejmeš dejstvo, da so stroški lastništva ICE-ja in dvakrat dražjega EV-ja v desetih letih izenačeni,

Bi bilo zanimivo videti tak izračun za upokojenko, ki živi na kmetiji in s svojim majhnim avtom (twingo, clio) naredi tri tisoč kilometrov na leto.
Ali pa za IT freelancerja, ki napravi 20 tisoč km letno, živi v blokovskem naselju in je ena ura njegovega časa vredna petdeset evrov.

Ti "izračuni" običajno vsebujejo kup predpostavk, od števila prevoženih kilometrov, do možnosti polnjenja doma, konstantnosti trenutnih cen energentov in konstantnosti davkov za naslednjih deset let, ter da baterija nikoli nikomur izven garancijske dobe ne bo odpovedala in da je izgubljen čas na polnilnicah vreden nič.

hammock je izjavil:

Cena tekocih goriv ne bo sla nikamor razen mogoce gor. Cena elektrike ne more bistveno gor, ker si jo lahko vsak proizvaja sam, in to je tezko obdavciti. Elektrika bo vedno cenejsa.

Če bo zaradi elektrifikacije avtomobilov povpraševanje po tekočih gorivih padalo, povpraševanje po elektriki pa naraščalo, to pomeni pritisk na zniževanje cen tekočih goriv in zviševanje cene električne energije.
Poleg tega bo cesar moral nadomestiti izpad prihodkov iz davkov, trošarin in prispevkov od tekočih goriv, in jih bo prenesel kam drugam, morda tudi k elektriki.

BigWhale je izjavil:

Parkirisca v vecjih blokovskih naseljih so polna. Kako bos tam uredil polnjenje? Polnilni prikljucek na vsako mesto? 500 polnilnic?

Ponekod niso samo polna, ampak so prepolna in je precej avtomobilov parkiranih tako, kot naj ne bi bili parkirani. Četudi bo vsako parkirno mesto imelo polnilnico, se bo ljudem dogajalo, da bodo ostali brez možnosti polnjenja.

WarpedGone je izjavil:

Cena elektrike dobavljene preko žice ima zato zgornjo mejo - zanimiva bo le toliko časa, dokler bo cenejša od lastnega zajema. Če bo država preveč pogoltna, prerežem žico do hiše in država dobi 0.

Država zmeraj lahko obdavči lastno proizvodnjo, tako kot lahko "obdavči" vodnjake, deževnico in podobno. Električno omrežje boš pač moral vzdrževati in plačevati, pa če ti to ustreza ali ne.

WarpedGone je izjavil:

Ne, to ti dojemaš kot vrh možnega. Še vedno imate slepo pego za HRANJENJE energije.

Težko bo energijo iz poletja shraniti za zimo. Sončeve energije je pozimi nekajkrat manj, poraba pa je pozimi večja. Še EV-ji pozimi več porabijo kot poleti.


Izračun je izdelan na podlagi predpostavk, ki izhajajo iz poznavanja problematike. Ker je država zavezana ciljem elektrifikacije, še zelo dolgo ne bo obdavčevala EV-je, pač pa bo stopnjevala pritisk na ICE-je z davki in trošarinami, tako da se goriva dolgoročno ne bodo cenila, elektrika pa se ne bo dražila. Dražila se bo samo v mejah inflacije, ker je to tudi socialni korektiv in država ne more dražiti kuhanja na elektriko, da bi dražila stroške uporabe EV-ja.
Izračun je narejen za nov ICE za 15 kEUR in povprečno slovensko letno kilometrino, ki je 12.500 km. Kdor dela veliko manj kilometrov, se pač mora sprijazniti z dejstvom, da strošek na prevoženi kilometer ni okrog 28 centov/km, pač pa okrog 80 centov/km pri 3 kkm/leto; zato taki običajno kupujejo poceni rabljene avtomobile.

Polnjene avtomobilov pred blokovskimi naselji je sorazmerno enostavno rešljivo, saj se večina EV-jev polni na počasni način preko noči in ni takšen tehnološki problem parkirišča in ulične svetilke opremiti s šuko vtičnicami. Večji problem je, da kapitalu to ni v interesu, ker bi radi mastno služili s hitrimi (AC 22 kW) in ultra hitrimi (DC 50-350 kW). Petrol že mastno služi in elektriko zaračunava kot bi točil gorivo. Vendar pa se bodo te hitre polnilnice uporabljale v veliki manjšini, od 5 do 8 %, le za daljša potovanja in kakšne nujnosti. Tako pravi Sodo, ki zastopa javni interes in ki zatrjuje, da bo v petih letih država omogočila stanovalcem v blokih polnjenje na parkiriščih. Ker smo v naši državi eni najbolj varčnih v Evropi, bomo polnili počasi in poceni, že zaradi tega, ker je avto pri 20 kkm/leto v uporabi približno eno uro na dan (4 %) in bi se ga teoretično lahko polnilo teh 23 ur s samo 300 vati. Sam polnim 97 % doma z močjo 0,8 ali 1,5 ali 2,5 kW. Na polnilnicah pa sem do sedaj v skoraj dveh letih zapravil tri ure, kar ni nič več kot bi zapravil časa z rednimi obiski na bencinskih servisih. S tem, da sem v tem času počel kaj bolj pametnega od vdihovanja bencinskih hlapov.

To pa, da se nikoli nobenemu po izteku garancije nič ne pokvari, je pa nerealno, ker se je ravno te dni mojemu kolegu dizelska mašina pri 220 kkm razletela in gre avto na odpad. Ker pa jaz delam skoraj 20 kkm/leto, bom v 10-tih letih prihranil 6000 EUR glede na ICE, kar bo ravno dovolj za zamenjavo baterije, če bi slučajno šla k hudiču, kar pa je malo verjetno. Bolj je verjetno, da bo vzdržala 20 let, lahko pa jo bom imel še dlje, v kolikor se bom sprijaznil z manjšim dosegom, ali pa bom avto prodal tisti penzionerki, ki dela 3 kkm/leto. :)

Vsekakor ICE-jem vrednost hitreje pada (dizelašem še bolj) kot EV-jem, kar bo še desetletja. In moji preračuni so se v teh slabih dveh letih uresničili in je velika verjetnost, da bo še naprej tako, kot sem si preračunal.

Vsekakor bo vse več plačeval tisti, ki se bo vozil z ICE-ji in tisti, ki bo hitreje polnil.

Najbolje pa bo, ko bom imel elektrarno na strehi in še eno baterijo v kleti. Tak sistem je skupaj z EV-jem neodvisen od omrežja od marca do konec oktobra, na leto pa pridela od 12 do 14.000 kWh, kar zadostuje za hišo in štiri avtomobile. Pozimi pa seveda laufa hidro in NEK ter TEŠ, slednji bo ugasnjen med prvimi, se ne da (za zdaj) drugače pomagat. Vsekakor bolje dve tretjini leta biti neodvisen in razbremenjevali omrežje kot nič. Da ne govorim o tem, da ko se bo spremenila zakonodaja, bom lahko ponoči poceni kupoval elektriko in jo podnevi dražje prodajal.

Tako, da tisti, ki bo sam kuhal elektriko, si bo prav gotovo pocenil vožnjo z avtomobilom. Res pa je, da velikim igralcem diverzifikacija kuhanja elektrike ne diši, ampak upam, da jih bodo razmere na trgu in pametne poteze države v to prisilile!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Gregor P ::

A pa si ti šel dejansko pogledat tisti državni link do projekcij v prihodnosti?:|

Ponovno: https://www.eks.si/
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Emobi ::

No, resni analitiki ne uporabljajo samo enega vira...

Gregor P ::

Torej pri zgornjih projekcijah je delalo več strokovnjakov, tudi izven Slovenije; na podlagi več virov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Emobi ::

Potem pa te projekcije niso tako slabe, kot nakazuješ.
Mislim, ne bi smele biti slabe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

ginekk ::

Edino pravilen izračun je tak ki upošteva enake davščine za vsako gorivo. Trošarine na goriva so prikladne, ker je povpraševanje precej neelastično (enako recimo za tobak in alkohol). In obstajale so zaradi namenov polnjenje proračuna, še preden se je začela pospešena okoljska zavednost

Že zdaj ni težko tehnično narest trošarine samo za EV polnjenje. Če bo forum še živ čez 20 let... pobiram stave že zdaj, da se bodo ob prevladi EV trošarinske davščine iz fosilnih goriv preselile na elektriko.

Emobi ::

Ne bo tako enostavno narest, na hitro polnjenje lahko udariš trošarine, za počasno pa ni mogoče, ker imam doma 35 šuko vtičnic, ki jih ne moreš zaplombirati, zadostuje mi pa že polnjenje s 500 vati...

svit ::

V čem je fora, da se tako poudarjajo trošarine oziroma davščine, ki so zdaj pri gorivu? In da se predvideva, da se bodo te davščine preselile na električno energijo EV avtomobilov? Elektriko lahko vsak sam enostavno proizvaja, kar pa ne velja za diesel/bencin. A to tako poudarjate zato, da se pride do sklepa "EV je brezveze, ostanimo na ICE-u, ker bo itak država nabila davke"?

Če ga bo država preveč "švinglala" z omrežnino in trošarinami, toliko več bo sončnih panelov v kombinaciji z baterijo po hišah in toliko več "off-grid" mikro omrežij. Glede na to, da velika večina Slovencev živi v hišah, bo taka investicija hitro postala še bolj profitabilna, kot je sedaj.

Mimogrede... tudi če je megla, sončni paneli proizvajajo električno energijo. Sicer ne v takšnem obsegu, kot če je jasen dan, ampak vseeno. Važno je samo, da je svetloba.
Ni ideje

WarpedGone ::

V čem je fora, da se tako poudarjajo trošarine oziroma davščine, ki so zdaj pri gorivu?

No matter what, as long as you are wrong and I am right.
Zbogom in hvala za vse ribe

Emobi ::

Sem se pogovarjal z nekom, ki pozna evrobirokrate, ki razmišljajo, da bi naredili takšne priključke za polnjenje, torej ne-šuko, da bi lahko nadzorovali polnjenje doma. No, nobeden mi ne more vzeti moj polnilec, pa tudi špegati ne more, kaj počnem v domači garaži, tako, da se ne bojim. Davki nekoč bodo, samo prej bodo izumirajoči ICE-ji plačali za onesnazevanje, potem šele pridejo na vrsto EV-ji. In še vedno bo takrat liter vina pri kmetu okrog 2 EUR, kilometer pa bo okrog 28 centov...

svit, s teboj se pa popolnoma strinjam.
Država bo namenoma vzpodbujala elektrifikacijo prometa in sončne elektrarne, ker nas k temu zavezujejo evropski načrti za razogljičenje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Wrop ::

Država ti lahko obdavči solarno elektrarno. Po instalirani moči/kvadraturi. Sončno elektrarno pa boš bolj težko kril pred očmi države. Lahko ti obdavči letno proizvodjo, npr. pavšalno glede na instalirano moč in letno obsevanost v kraju ali pa po števcu.
Država lahko najde 100 in 1 način, da te obdavči.

Emobi ::

Se strinjam, ampak večji onesnaževalci bodo bolj obdavčeni, ker sicer zastavljenih ciljev ne bo moč doseči.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

svit ::

To itak, da ti lahko država obdavči kar se spomne... ampak zakaj že zdaj o tem govoriti? In to predstavljati kot "gotovo" dejstvo, oziroma kot nek argument (vhodno spremenljivo) za odločanje med EV-ji in ICE-ji.

Še ubogega nepremičninskega davka nismo sposobni sprejeti, pa čeprav ga poznajo v tako rekoč vseh državah zahodne Evrope...
Ni ideje

Emobi ::

Zato pa teh prihajajočih davkov nisem dal v svojo kalkulacijo, ker jih še najmanj desetletje ne bo.

jernejl ::

Emobi je izjavil:

Izračun je izdelan na podlagi predpostavk, ki izhajajo iz poznavanja problematike. Ker je država zavezana ciljem elektrifikacije, še zelo dolgo ne bo obdavčevala EV-je, pač pa bo stopnjevala pritisk na ICE-je z davki in trošarinami, tako da se goriva dolgoročno ne bodo cenila, elektrika pa se ne bo dražila.

Špekulacija. Tekoča goriva bi se lahko cenila zaradi nižjega povpraševanja, elektrika pa dražila. Četudi bo država vse bolj obdavčevala tekoča goriva, elektrike pa ne, se tekoča goriva ne bodo dražila, elektrika pa se bo.

Emobi je izjavil:

Polnjene avtomobilov pred blokovskimi naselji je sorazmerno enostavno rešljivo, saj se večina EV-jev polni na počasni način preko noči in ni takšen tehnološki problem parkirišča in ulične svetilke opremiti s šuko vtičnicami.

Bodimo resni. Šuko vtičnice na kandelabre, pa bo problem polnjenja v mestih rešen? :D

Emobi je izjavil:

Vsekakor ICE-jem vrednost hitreje pada (dizelašem še bolj) kot EV-jem, kar bo še desetletja.

Špekulacija. Električni avtomobili so že sami po sebi dražji in vsebujejo baterijo, ki je precej draga in se sčasoma iztroši, lahko pa predstavlja tudi limono (če je v slabem stanju) na trgu avtomobilov. Kakšne bodo cene rabljenih EV-jev po desetih ali dvajsetih letih, pravzaprav še ne vemo. Morda jim bo vrednost padla bistveno bolj kot ICE-jem.

Emobi je izjavil:

No, nobeden mi ne more vzeti moj polnilec, pa tudi špegati ne more, kaj počnem v domači garaži, tako, da se ne bojim.

RTV prispevka tudi večina prebivalstva ne plačuje, ker država ne more špegati, kdo ima doma televizor in kdo ne... kajne?
V resnici je pa tako, da država precej bolje ve, kdo je lastnik električnega avtomobila, kot ve, kdo ima televizijo.

Utk ::

10 let star "clio" na elektriko za 5 jurjev je dobra nalozba, se 5 do 10 let se vozis prakticno zastonj. 10 let star clio na bencin ali dizel, je nicvreden, posebej ce dobis elektricnega za vsega 4 jurje vec, ki jih prisparas v naslednjih letih na gorivu, pa se par jurjev na vzdrzevanju.

M-XXXX ::

Emobi je izjavil:

Sem se pogovarjal z nekom, ki pozna evrobirokrate, ki razmišljajo, da bi naredili takšne priključke za polnjenje, torej ne-šuko, da bi lahko nadzorovali polnjenje doma. No, nobeden mi ne more vzeti moj polnilec, pa tudi špegati ne more, kaj počnem v domači garaži, tako, da se ne bojim. Davki nekoč bodo, samo prej bodo izumirajoči ICE-ji plačali za onesnazevanje, potem šele pridejo na vrsto EV-ji. In še vedno bo takrat liter vina pri kmetu okrog 2 EUR, kilometer pa bo okrog 28 centov...

svit, s teboj se pa popolnoma strinjam.
Država bo namenoma vzpodbujala elektrifikacijo prometa in sončne elektrarne, ker nas k temu zavezujejo evropski načrti za razogljičenje.

Upam, da se hecaš?
Vsakoletno (ali večkratletno) poročanje opravljenih kilometrov. Vsak kilometer stane xx centov.
Ali pa čisto enostavno satelitsko cestninjenje in obračunavanje kilometrov.

Dve stvari (katere že sedaj obstajajo) in sem se jih spomnil v cca 10 sekundah pisanje tega posta.

Tako, da bi lahko rekel, da pomoje pa le obstajajo kakšne možnosti kako bodo obračunali trošarine!

Utk je izjavil:

10 let star "clio" na elektriko za 5 jurjev je dobra nalozba, se 5 do 10 let se vozis prakticno zastonj. 10 let star clio na bencin ali dizel, je nicvreden, posebej ce dobis elektricnega za vsega 4 jurje vec, ki jih prisparas v naslednjih letih na gorivu, pa se par jurjev na vzdrzevanju.

5 let star bencinar je 5k€ cenejši (zelo pesimistično, da je zgolj 5k€ cenejši) Povrečni uporabnik naredi cca za dobrih 1000€ letno/goriva. Z drugimi besedami si po ene 6-7 letno na istem. Nor prihraneh. In povprečen uporabnik ima itak zdajle 5k€ več katere ne rabi dobiti prej kot v parih letih nazaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M-XXXX ()

oiwedfhjweif ::

Emobi je izjavil:

Sem se pogovarjal z nekom, ki pozna evrobirokrate, ki razmišljajo, da bi naredili takšne priključke za polnjenje, torej ne-šuko, da bi lahko nadzorovali polnjenje doma. No, nobeden mi ne more vzeti moj polnilec, pa tudi špegati ne more, kaj počnem v domači garaži, tako, da se ne bojim. Davki nekoč bodo, samo prej bodo izumirajoči ICE-ji plačali za onesnazevanje, potem šele pridejo na vrsto EV-ji. In še vedno bo takrat liter vina pri kmetu okrog 2 EUR, kilometer pa bo okrog 28 centov...

svit, s teboj se pa popolnoma strinjam.
Država bo namenoma vzpodbujala elektrifikacijo prometa in sončne elektrarne, ker nas k temu zavezujejo evropski načrti za razogljičenje.

Ker je ful problem doma namontirat 3F vtičnico, kabel pa predelat na 3F priklop?
Če pa bi že delali zamenjavo za schko, pa samo odmontiraš patentiran priklop in namontiraš schuko. Ne vem, če je 2 minuti dela.

ICE ne gre nikamor v kratkem, cel tranzit dela na nafto. Elektrike še blizu ni.

Emobi ::

Druščina, vem da obstajajo številne možnosti za obdavčitev EV-jev, od števca kilometrov, števca elektrike, GPS bi bil najbolj pravičen.

Pravim pa, da tega še zlepa ne bo, zaradi ciljev, ki jih moramo doseči. Dokler v več desetletjih tega ne dosežemo, bodo EV-ji pozitivno diskriminirani in to NI ŠPEKULACIJA.

Se strinjam z macidumom, ki pravi
ICE ne gre nikamor v kratkem, cel tranzit dela na nafto. Elektrike še blizu ni.



Srečno novo leto! Čimveč elektrike vam želim...

Utk ::

Wrop je izjavil:

Država ti lahko obdavči solarno elektrarno. Po instalirani moči/kvadraturi. Sončno elektrarno pa boš bolj težko kril pred očmi države. Lahko ti obdavči letno proizvodjo, npr. pavšalno glede na instalirano moč in letno obsevanost v kraju ali pa po števcu.
Država lahko najde 100 in 1 način, da te obdavči.

Napaka. Slovenija lahko najde 100 in en način, da te obdavči. Na srečo smo v EU skupaj s Francozi, ki so glede tega malo bolj občutljivi. Cena bencina je šla za 10 centov gor pa so pol Pariza požgali.
Država bo dobila svoje, to je res, ampak čisto vsega se pa ne more spomnit. Avti naj plačajo stroške, ki jih povzročajo, elektriko, ceste, zdravstvo v delu kot je prometnih nesreč, pa še ddv na vse to, ampak da bi se iz trošarin plačevalo še birokrate in vse druge neumnosti, pa ni neke potrebe. Zato so (električni) avti komot vseeno oreng obdavčeni, ampak ICE bodo še naprej kvečjemu bolj, sigurno pa ne manj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Je kaj podobnega za pričakova tudi pri nas?
Pickup drivers target Tesla Superchargers in "ICEing" incidents

Ja, assholes are just being what they are, .. ampak, se naj pripravim na razbito steklo, spraskano barvo, jogurt na šajbi, prazne gume, XY?


Glede na splosno kulturo v prometu, bi me cudilo, ce se te reci ne bi dogajale pri nas. :))

Emobi ::

BigWhale je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Je kaj podobnega za pričakova tudi pri nas?
Pickup drivers target Tesla Superchargers in "ICEing" incidents

Ja, assholes are just being what they are, .. ampak, se naj pripravim na razbito steklo, spraskano barvo, jogurt na šajbi, prazne gume, XY?


Glede na splosno kulturo v prometu, bi me cudilo, ce se te reci ne bi dogajale pri nas. :))

Do sedaj v teh skoraj dveh letih nisem opazil nestrpnosti do EV-jev, vsakdo se z zanimanjem skuša čimbolj seznaniti z novostjo. Včasih so sicer EV parkirna mesta zasedena z ICE-ji, ampak to je iz nuje in ne nalašč. Možnost namernega poškodovanje avtomobila pa za EV-je ni nič večja, kvečjemu obratno.

ginekk ::

Emobi je izjavil:

Ne bo tako enostavno narest, na hitro polnjenje lahko udariš trošarine, za počasno pa ni mogoče, ker imam doma 35 šuko vtičnic, ki jih ne moreš zaplombirati, zadostuje mi pa že polnjenje s 500 vati...


Lahko regulativno zaplombiram vsako neavtorizirano vtičnico za polnjenje. Enostavno predpišeš proizvajalcem, da se avto ne polni če avto ne prepozna "pravega tipa" (z zakonom določenega tipa vtičnice) in nadaljnje vsak bypass (hekanje) je kaznivo dejanje.

Stari maček ::

ginekk je izjavil:

Emobi je izjavil:

Ne bo tako enostavno narest, na hitro polnjenje lahko udariš trošarine, za počasno pa ni mogoče, ker imam doma 35 šuko vtičnic, ki jih ne moreš zaplombirati, zadostuje mi pa že polnjenje s 500 vati...


Lahko regulativno zaplombiram vsako neavtorizirano vtičnico za polnjenje. Enostavno predpišeš proizvajalcem, da se avto ne polni če avto ne prepozna "pravega tipa" (z zakonom določenega tipa vtičnice) in nadaljnje vsak bypass (hekanje) je kaznivo dejanje.

Če se folk na cviček vozi, bi se tudi na to požvižgal....

ginekk ::

svit je izjavil:

V čem je fora, da se tako poudarjajo trošarine oziroma davščine, ki so zdaj pri gorivu? In da se predvideva, da se bodo te davščine preselile na električno energijo EV avtomobilov? Elektriko lahko vsak sam enostavno proizvaja, kar pa ne velja za diesel/bencin. A to tako poudarjate zato, da se pride do sklepa "EV je brezveze, ostanimo na ICE-u, ker bo itak država nabila davke"?


Poudarjam zgolj zaradi bolj objektivne slike. In trošarinam navkljub bo EV še vedno cenejša vožnja na kilometer.
Naivno je mislit, da se v proračunu lahko zlahka odpovemo tistim par sto milijonom iz naslova transporta (trošarin)

Drugač proizvajanje elektrike vedno terja investicijo in vzdrževanje, četudi so solarni paneli.
Ni to nekaj da bi za par sto evrov naročil na Aliexpress in si čez vikend postavil na svoji bajti. A se elektriko potem bolj splača kupit od velikega proizvajalca ali jo raje proizvajat sam je potem bolj stvar osebnih prioritet.

Stari maček je izjavil:

ginekk je izjavil:

Emobi je izjavil:

Ne bo tako enostavno narest, na hitro polnjenje lahko udariš trošarine, za počasno pa ni mogoče, ker imam doma 35 šuko vtičnic, ki jih ne moreš zaplombirati, zadostuje mi pa že polnjenje s 500 vati...


Lahko regulativno zaplombiram vsako neavtorizirano vtičnico za polnjenje. Enostavno predpišeš proizvajalcem, da se avto ne polni če avto ne prepozna "pravega tipa" (z zakonom določenega tipa vtičnice) in nadaljnje vsak bypass (hekanje) je kaznivo dejanje.

Če se folk na cviček vozi, bi se tudi na to požvižgal....


Saj bi rabil poseč v avto in shekat, ker se tovarniški ne bi hotel priklopit na vsako vtičnico.
Ja takim ki hekajo DPFje, vozijo s cvičkom, delajo vzporedno napeljavo za štrom mimo elektro števca... je vseeno, cigani se pač požvižgajo na zakonodajo, nekateri še nalašč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ginekk ()

lufthammer ::

Utk je izjavil:

10 let star "clio" na elektriko za 5 jurjev je dobra nalozba, se 5 do 10 let se vozis prakticno zastonj. 10 let star clio na bencin ali dizel, je nicvreden, posebej ce dobis elektricnega za vsega 4 jurje vec, ki jih prisparas v naslednjih letih na gorivu, pa se par jurjev na vzdrzevanju.

A mi lahko zaupaš, kateri avto je ta "clio" na elektriko? Ti ga verjetno že imaš, sam bi si ga pa tudi za hec privoščil. Da ne čakam na Tesle kot kakšno teslo.

Utk ::

Zaenkrat elektricni avti veliko predobro drzijo ceno, da bi za 5 jurjev dobil karkoli uporabnega. Ceprav nekateri tu sanjajo da 8 let starega elektricnega avta nihce niti zastonj ne bo hotel.

lufthammer ::

Napisal si "JE dobra naložba".Se pravi bo, če bo in kadar bo tale tvoj "clio", zaenkrat pa pišeš neumnosti oz. nabijaš... Dajmo raje počakat, da bo prvi EV pri nas dočakal 8 ali 10 let.

Utk ::

Kaj mislis da bo ko bo zoe star 10 let? Poceni ne bo, se bo pa vseeno bolj splacal marsikomu. To JE dobra nalozba, samo da ni tega "bedaka", ki ti bi dal rabljen ev poceni...se ga bolj splaca obdrzat ali pa drago prodat.
Ker ene skrbi da 8 let starih ne bo nihce hotel. Bolj jih naj skrbi, da bojo rabljeni se zmeraj dragi, njihovi dizli, ki so danes vredni 15 jurjev, pa cez 5 let ne bojo vredni skoraj nic.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Stari maček ::

1 kW solarno elektrarno as kar lepo na Aliju že dobi...za tri jurje. V kakšnem času se tale investicija vrne, če Ev polniš z njo?
€ 2.943,73 16%OFF | 3000W Solar System for 30pcs Flexible 100W Solar Panels 5kw Pure Sine Inverter with Installation Accessories Off Grid 3KW Solar
https://s.click.aliexpress.com/e/UB9SBPK

Stari maček je izjavil:

1 kW solarno elektrarno se kar lepo na Aliju že dobi...za tri jurje. V kakšnem času se tale investicija vrne, če Ev polniš z njo?
€ 2.943,73 16%OFF | 3000W Solar System for 30pcs Flexible 100W Solar Panels 5kw Pure Sine Inverter with Installation Accessories Off Grid 3KW Solar
https://s.click.aliexpress.com/e/UB9SBPK

Zgodovina sprememb…

imagodei ::

Utk je izjavil:

Kaj mislis da bo ko bo zoe star 10 let? Poceni ne bo, se bo pa vseeno bolj splacal marsikomu. To JE dobra nalozba, samo da ni tega "bedaka", ki ti bi dal rabljen ev poceni...se ga bolj splaca obdrzat ali pa drago prodat.

Zakaj potem praviš, da bo nakup električnega "cliota" za 5 jurjev dobra naložba? Kje pa boš dobil EV za 5 jurjev, če ga nihče ne bo želel prodati tako poceni?
- Hoc est qui sumus -

Utk ::

Ker je ze 5 jurjev za 10 let starega cliota po danasnjih standardih absurdna cena.
A naj napisem, da bo 10 let star zoe 8 jurjev, pa se zmeraj boljsi nakup od navadnega cliota za jurja?
Bomo vidli kolk bo, ampak v vsakem primeru vec kot bencinar.

BigWhale ::

Stari maček je izjavil:

1 kW solarno elektrarno as kar lepo na Aliju že dobi...za tri jurje. V kakšnem času se tale investicija vrne, če Ev polniš z njo?


Prakticno vso elektroniko, ki jo kupis na Aliexpress in jo priklopis na 230V je potrebno temeljito pregledat in brez predhodnega znanja o tem kaj je varno in kaj ne, se taksnih stvari ni varno lotevati. Tolk stvari, ki sem jih videl je blo narejenih tako na pol, da grozn. Od naprav, ki ki so imele po 80V na ohisjih, do naprav brez vsakrsne ozemljitve.

Taksne elektrarne niti ne smes priklopiti v omrezje, da bi jo pa priklopil na nekaj deset tisoc EUR vreden avto, je pa tudi absurd.
««
602 / 1166
»»