» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
601 / 1166
»»

WarpedGone ::

Bistveno manj cringe-worthy je prihajajoč HD LiveWire:





Čeprav gre za klasiko bazirano na smrdečih ropotuljah, firma gleda naprej.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

The Audi e-tron's starting price is 79,900 euros in Germany, Audi said.

Ampak to sploh ni veliko... Zgoraj si opletal s številkami....e-tron je razred med Q5 in Q7, ampak precej bližje Q7, Q7 je pa nekje od 80.000€ naprej. Torej je doplačila za "električnost" zgolj koliko, 10.000€? Minus subvencija najbrž? 2.500€? Precej manj kot pri ostalih. S tem, da kakorkoli obračaš, dobiš kvaliteten izdelek, kar M3, Kona in ne vem še kakšna čunglalunga jajca pač niso. Cena je previsoka za masovno prodajo v milijonih kosih, ampak očitno se da za "normalen" denar narediti celo nekaj kvalitetnega (pri čemer kvalitete ne enačim zgolj z raznimi oblikami presežnikov pospeška).

WarpedGone ::

Ampak to sploh ni veliko..

Če se mi je kje zatipkalo, da je to veliko - sm se zmotu.

Torej je doplačila za "električnost" zgolj koliko, 10.000€?

Cifra bo bolj jasna, ko bo še več detajlov zunaj, tudi če je 20k ima to nekajkrat več smisla kot iz 16k na 43k.
V tej temi razlagam že 10 let, da se smiselna elektrifikacija začne na vrhu in ne na dnu.

kakorkoli obračaš, dobiš kvaliteten izdelek,

To verjameš ker verjameš v Porsche.
Leta 2010 smo verjeli v kvaliteto japoncev in nissana. Potem se je zgodil Leaf in njegove baterije, ki še 10 let klasneje niso bistveno boljše.

Problem porscheja je, da resno eksperimentira z baterijami brez da bi imel resno kontrolo nad proizvodnim procesom posmeznih celic. Na papirju seveda stvar zgleda OK, kako bo čez par let bo pa pokazal čas. Izkušnje so stvar, ki se jih ne dobi drugače kot s časom. Zna bit da oblublajo 350kW da izpadejo sexy, pri seb pa tiho računajo, da bo v praksi tega dost malo, da jih ne bo ugriznilo v rit. Imajo tut skoraj popolno kontrolo nad tem 350kW filanjem, zadostuje že, da nobene ne postavijo in tega pač ne bo še lepo cifro let.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

nekikr je izjavil:

The Audi e-tron's starting price is 79,900 euros in Germany, Audi said.

Ampak to sploh ni veliko... Zgoraj si opletal s številkami....e-tron je razred med Q5 in Q7, ampak precej bližje Q7, Q7 je pa nekje od 80.000€ naprej. Torej je doplačila za "električnost" zgolj koliko, 10.000€? Minus subvencija najbrž? 2.500€? Precej manj kot pri ostalih. S tem, da kakorkoli obračaš, dobiš kvaliteten izdelek, kar M3, Kona in ne vem še kakšna čunglalunga jajca pač niso. Cena je previsoka za masovno prodajo v milijonih kosih, ampak očitno se da za "normalen" denar narediti celo nekaj kvalitetnega (pri čemer kvalitete ne enačim zgolj z raznimi oblikami presežnikov pospeška).

A ti izdelek za 100 000 označuješ kot "normalen denar"? Sej ni panike, če si lahko privoščiš zadevo, samo z "normalen" denar tega niti Musk nebi ocenjeval. In mimogrede, kaj je kvaliteten izdelek? V testih zanesljivosti je recimo Toyota pred Porschejem.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Gregor P ::

A pa pelješ Toyoto tako kot Porscheja? Mislim si sploh misliti ne moreš, kako grdo ravnajo ljudje s temi dražjimi, luksuznimi vozili ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Nikec3 ::

Problem porscheja je, da resno eksperimentira z baterijami brez da bi imel resno kontrolo nad proizvodnim procesom posmeznih celic. Na papirju seveda stvar zgleda OK, kako bo čez par let bo pa pokazal čas. Izkušnje so stvar, ki se jih ne dobi drugače kot s časom. Zna bit da oblublajo 350kW da izpadejo sexy, pri seb pa tiho računajo, da bo v praksi tega dost malo, da jih ne bo ugriznilo v rit. Imajo tut skoraj popolno kontrolo nad tem 350kW filanjem, zadostuje že, da nobene ne postavijo in tega pač ne bo še lepo cifro let.

Če se to gredo, jih bo še drago stalo. Takoj ko bo avto veni bodo namreč vsi novinarji, blogerji, youtuberji in še kaj, šli preverjat, če se avto res lahko fila s 350 kW.

Gregor P je izjavil:

A pa pelješ Toyoto tako kot Porscheja? Mislim si sploh misliti ne moreš, kako grdo ravnajo ljudje s temi dražjimi, luksuznimi vozili ...

Zgolj vprašal sem, kaj je za nekoga "kvaliteten izdelek".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Izkušnje so stvar, ki se jih ne dobi drugače kot s časom.

To moraš Musku povedat. "Dinozavri" imajo desetletja izkušenj, Elon pa je rekel "lako čemo" in zdaj v šotoru nekvalitetno sestavlja najmanj zanesljive avtomobile.

Utk je izjavil:

Da, tesla je dacia z baterijo.

No vidiš, da tudi ti znaš kdaj kaj pametnega napisati, pa čeprav je to le takrat, ko ponavljaš za mano.

WarpedGone ::

Če se to gredo, jih bo še drago stalo. Takoj ko bo avto veni bodo namreč vsi novinarji, blogerji, youtuberji in še kaj, šli preverjat, če se avto res lahko fila s 350 kW.

Ne trdim da 'lažejo' i.e. da se avto ne bo nikol nikjer filal s vsaj podobno močjo.
Pravim, da se lahko posledice takega prepogostega početja pokažejo na zdravju baterij.

Car and Driver, which recently drove the Mission E Cross Turismo Concept, reports the production Taycan will be offered with a choice of battery packs--one offering around 80 kWh and another offering 95 kWh. If you want the most horsepower, you'll need the biggest battery.

Stavu bi, da bo max polnilna moč 80kWh baterije cca 15% manjša kot pri 95kWh bateriji.
Filanje 95kWh s 350kW pomeni lepih 3,5C. Če kdo misli opletat z modelarskimi baterijami, ki se filajo z 10C, se naj spomne njihove življensko dobe.

Mogoče je možno dobit polnilno-vzdržjivo zadevo ampak bo ven usekal en drug minus - npr teža in/ali drastično višja cena, dobavljivost, varnost/stabilnost/občutljivost, ipd.

A bo kdo tu opletal z uporabljenim kobaltom, ki ga kopljejo otroci v afriki?
Upa kdo trdit, da bodo ta baterije bistveno bolje preživele strel iz pištole al pa kovinski drog zapičen skozi njo?
Bo kej strašenja kako nova baterija košta 40 jurjev?
Bo kej vitja rok, kako je tažko te baterije pogasit?

Al bomo tiho gledal stran in takšen drek šparal samo za ameriške barabe?

jernejl:
Elon pa je rekel "lako čemo" in zdaj v šotoru nekvalitetno sestavlja najmanj zanesljive avtomobile.


Na slo-tech še nihče ni dobil naziva zaradi direktnega ponavljajočega se laganja, tako da nisi v nevarnosti.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Na slo-tech dobiš naziv, če nisi več sposoben tolerirat neumnosti, laži in obrekovanja. To je edina nesprejemljiova reč tle okrog.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Filanje 95kWh s 350kW pomeni lepih 3,5C. Če kdo misli opletat z modelarskimi baterijami, ki se filajo z 10C, se naj spomne njihove življensko dobe.

Mislim da bodo zadevo rešili s "kombinacijo" tegale:
- malo več softwaresko "nedosegljive" baterije
- računajo, da imajo ljudje luksuznega Porscheja za nedeljske vožnje
- kemija bi znala biti v smeri rahlo višje cene in sprejemanja večjih tokov, ker si tole glede na ceno avta lahko privoščijo
- polnilnic, ki bi omogočale 350 kW še dolgo nebo na pretek,...

Pa imajo super PR in navsezadnje tudi uporabnost hitrega polnjenja, brez da bi žrtvovali kaj preveč.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

plausible
Zbogom in hvala za vse ribe

Spock83 ::

Nic ne racunajo. Dokler je proizvodnja omejena imjo na voljo dovolj premium kupcev. Prvo se smetana pobere... Zakaj Tesla forsira tesla 3 s premium notranjostjo? Zato ker ima se dovolj kupcev in dobicki so visji.

WarpedGone ::

Cena ni sporna .. je sam 'zanimivo' da se bo začelo pri 90k USD, še mal nazaj je blo "starting at 70k".

Grizemo smiselnost 800V polnjenja:

There are plenty of people out there who don't get the "charge while you do something else" model.

To them, refueling means:
- Going to a gas or EV charging station.
- Start refueling.
- Stand there and wait for the process to complete.
- Pay and leave.

They don't get that, in an EV, step 3 doesn't require you to stand there and wait. They don't get "charge at home while you sleep," or "charge while you are at a movie," or whatever, until they actually experience it. You've been doing it for so long it's second nature.

For many non-EV owners, they tune out when they hear 30 minutes to charge. For these people, it's easier to develop 10 minute 500kW charging than educate them as to why it isn't really necessary. It's too hard to fight decades of "go to a refueling station" brainwashing...


Pod črto bo danes 800V služilo PRu, v praksi dodalo nič razen nekaj tehničnih in cenovnih minusov.
Mal drugače bi blo, če bi poleg avtomobila poskrbeli še a tlakovanje evrope s takimi polnilnicami. Pa ne bodo.

Ampak samo da je turbo!

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Lonsarg ::

Brainwashed je avtor tega citata. "Charge while you do something else model", je model na kak način se odreči luksuzu hitrega polnjenje. Fraza je sicer pametna, ker že vsebuje namig kako to tehnično pomankljivost zminimalizirat, planiraš da se polne takrat, ko lahko nekaj drugega počneš.

Namesto brainwashanja bodočih EV lastnikov naj bo raje odkrit pa napiše da se bo pri EV treba odvadit razvade hitrega polnjenje in navadit na planiranje postankov ko potuješ, za every-day vožnjo ima ta pomankljivost sicer elegantno rešitev polnjenje doma ali v službi. Skratka reči bobu bob in predstavit rešitev, ne pa zavijat v celofan.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Gregor P ::

Rešitev bodo drugačna alternativna vozila, ker EV v sedanji obliki vsekakor niso to; to ne pomeni, da alternativna rešitev tudi ne bo električna ipd. le da ne bo z nekaj stokilskimi baterijami in večurnim polnjenjem.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

je model na kak način se odreči luksuzu hitrega polnjenje.

Se pravi, ti gsm filaš tako, da ga štekaš, stojiš in čakaš pol ure?, izštekaš in greš naprej?

Temelj spremembe modela je univerzalnost električnih priključkov in 100% neobstoj domačih bencinskih pip.
Nihče ne more bencina tankat doma, vsak ima doma elektriko. Prebivalci čebeljnjakov si mal težje predstavljajo, da štekajo spodaj na parkirplacu.
S paraziti, ki parkirajo na tujih zemljiščih, se pa namenoma ne bom ubadal. Svoj problem že danes nalagaja na tuje rame.

Iz tega temelja izvira fundamentalna sprememba: vsak EV je zjutraj poln, vsak ICE ma zjutraj točno tolk goriva kot zvečer. EV moraš eksplicitno filat le, ko dosega zmanjka. To se tipično zgodi hkrati s parimi drugimi praznimi/polnimi stvarmi - želodec,mehur,rit.

EV v veliki večini primerov nikol ne filaš in čakaš. Štekaš zvečer, izštekaš zjutraj, vmes pa seksaš.
ICE vedno čakaš ko filaš.

Še ena reč, ki jo mnogo ljudi ni sposobna dojet, dokler je ne izkusi na lastni koži.
Zbogom in hvala za vse ribe

Vazelin ::

EV v veliki večini primerov nikol ne filaš in čakaš. Štekaš zvečer, izštekaš zjutraj, vmes pa seksaš.
ICE vedno čakaš ko filaš.

Še ena reč, ki jo mnogo ljudi ni sposobna dojet, dokler je ne izkusi na lastni koži.

Problem je tistih nekaj mejnih primerov, ko so EVji smeti (recimo pot do Dunaja in nazaj). Lahko še tako worshipaš ampak udobja polnjenja bencina z EVji ne bo nikoli. Hopla na pumpico, dve, tri minuti in že si dober za naslednjih 700km ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vazelin ()

WarpedGone ::

Vedno obstajajo corner-case-i.
Bencinskih si se tolk navadu, da so del tvojega življenja in jih ne vidiš več, so fact-of-life kot sonce po dnevi. Kolk so res boleči in nepotrebni boš razumel šele, ko se jih odvadiš.
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

They don't get that, in an EV, step 3 doesn't require you to stand there and wait.

Avtor tega stavka ne razume, da tudi pri ICE polnjenju ni zahtevano stati zraven in čakati in ne početi ničesar drugega.
Vmes lahko delaš/narediš kaj drugega, ampak je postopek dovolj hiter, da se kaj veliko v tem času ne da narediti... recimo lahko si obrišeš nos.

Se pravi, ti gsm filaš tako, da ga štekaš, stojiš in čakaš pol ure?, izštekaš in greš naprej?

Prav gotovo nihče mobilnega telefona ne polni tako, da potegne kabel skozi okno iz desetega nadstropja do parkirišča na drugi strani ceste in tam priklopi telefon na kabel. Električni avto bi moral tako polniti, če si doma v kakšnem blokovskem naselju.

EV v veliki večini primerov nikol ne filaš in čakaš. Štekaš zvečer, izštekaš zjutraj, vmes pa seksaš.

Ne, ker moraš kabel vsak večer napeljevati iz desetega nadstropja tristo metrov daleč in za to porabiš toliko časa, da bi lahko desetkrat napolnil ICE avtomobil z bencinom.

ICE vedno čakaš ko filaš.

Ne, vmes lahko počneš kaj drugega.

Še ena reč, ki jo mnogo ljudi ni sposobna dojet

Iz zgoraj zapisanega je razvidno, da si ti kar visoko na seznamu tistih, ki takih reči ne dojemajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Vazelin ::

Z veseljem. Še prej bi rad šel do Dunaja na šnicl, torto in kavico brez da čakam 2x po par uric in seveda da furam potovalnih 140-150 po ACju:D

Za vožnjo po mestu in regionalno je pa EV zmaga

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vazelin ()

WarpedGone ::

Prav gotovo nihče mobilnega telefona ne polni tako, da potegne kabel skozi okno iz desetega nadstropja do parkirišča na drugi strani ceste in tam priklopi telefon na kabel. Električni avto bi moral tako polniti, če si doma v kakšnem blokovskem naselju.


To je domet tvoje inteligence?
In potem sm nesramen ...
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

To je domet tvoje inteligence?
In potem sm nesramen ...

Ne le, da si nesramen, si tudi neinteligenten.
Domet tvoje inteligence je "Štekaš zvečer, izštekaš zjutraj". Pa sem ti dokazal, da to ne drži.

roCkY ::

Za marsikoga drži polnenje čez noč, če le župca pride do njega - je (BO) zadosti kapacitet na distribucijskem omrežju. Za marsikoga ne. Tu stvari niso črnobele. Ogromno je sivin. V spalnih blokovskih naseljih je seveda krepko drugače kot nekje na podežeju.

WarpedGone ::

Pa sem ti dokazal, da to ne drži

Dokazal si le, do kam sega tvoje dojemanje.
Nisi sposoben dojet niti absurda te trditve in kaj to v praksi pomeni.

Ne, folk v splošnem ne bo vlekel kablov skozi okno, zahteval bojo drugačne možnosti.
Ampak te druge možnosti terjajo svoj čas in politiko, da se uresničijo.

To le še dodatno osvetli absurdnost City-EV / Cheap EV sranja od Nissana, BMW in podobnih.

Ljudje ki lahko vržejo 100 jurjev za ornk EV, tipično nimajo problema poskrbet za ustrezno filanje.
Pocen EV z mal dosega bodo mel mal več smisla, ko bodo lastniška parkirišča mal bol opremljena z možnostjo filanja. Do tja je treba pridit, ampak ne s čakanjem (BMW) ampak trdim delom. Kdo trdo dela je jasno, kdo čaka tut.

zadosti kapacitet na distribucijskem omrežju.

Dokler ne zapadeš v črnobelo razmišljanje si dober. Za filanje doma zadostuje 240/16 i.e. random vtičnica v zidu. Tud 10A bi še šlo, zadostuje da prideš do česa močnejšega ko/če nucaš.

~5 let nazaj sm v tej temi delal ocene rasti porabe energije zaradi širitve EV vozil, je bla cca 1/10 pričakovane rasti zaradi razvoja samega. Rast porabe in potreba po novih virih so fakt s katerim se ubadamo že stoletja.

Iz podobne ocene je padlo tudi, da še 600 let podobnega razvoja kot se ga gremo zadnjih nekaj sto let in bo sonce postalo prešvoh, človeška poraba preseže komplet sončev output.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

EV moraš eksplicitno filat le, ko dosega zmanjka. To se tipično zgodi hkrati s parimi drugimi praznimi/polnimi stvarmi - želodec,mehur,rit.

Ravno v tem je problem, ker to ni res. Te stvari se dogajajo neodvisno, in zgolj naključno se včasih zgodijo hkrati. V večini primerov pa se mora človek prilagajati tehniki, namesto da bi se tehnika človeku.

Vazelin ::

Sorry W1 ampak to niso robni primeri. Poglej, veliko ljudi se vozi z avti na sestanke v Beograd, Dunaj, Torino. Kaj hočeš reči, da morajo za te dolge poti firme še vedno imeti en ICE?;) Ali da človek izgubi za polnjenje "rezervoarja" dve uri, da pride do cilja? Edino kar bo bo to, da se bo folk fural na te lokacije z letalom, kar še podraži vse skupaj.

Problem pri vsej stvari je ta, da EV tega problema ne bo rešila nikoli oz. ne v doglednem času.

WarpedGone ::

Ali da človek izgubi za polnjenje "rezervoarja" dve uri, da pride do cilja?


Kakšren EV si kupi, tako in tolk časa ga bo pač filal ...

Ljubljana - Torino, 7h 20 min skupaj z enim 50 min postankom v Veroni
Ljubljana - Dunaj, 4h z 10 min postanka v Mariboru
Ljubljana - Beograd danes še ni možna brez uporabe počasnih javnih polnilnic na Hrvaški. Ko bo v Slavonskem brodu končno postavljen SC bo drugače - planiran je že nekaj let. Lepa demonstracija da vzpostavitev polnilnega omrežja terja več kot le denar.
Danes je možna Ljubljana - Osijek, 5 h skupaj z 25 minut filanja v Zagrebu

Do kazga Salzburga npr. prideš v enem šusu brez možnosti obiska WC.
Zbogom in hvala za vse ribe

svit ::

Kia je malček znižala doseg E-Nira. Najmočnejša verzija 64 kWh ima po novem WLTP ratingu 455 km (prej 485 km), švohotnejša pa 289 km (prej 312 km).

Zanimiva tablica:
Car	                   Price (post-PIG)	          Range (US EPA, miles)	         GBP/mile
Kia e-Niro 1st EV Edition  GBP 32,995	                          239	            GBP138.05
Nissan LEAF Acenta	       GBP 26,190	                          151	            GBP 173.44
Nissan LEAF N-Connecta	   GBP 27,890	                          151	            GBP 184.70
Nissan LEAF Tekna	       GBP 29,390	                          151	            GBP 194.64
Tesla Model 3 SR	       GBP 30,000	                          220	            GBP 136.36
Tesla Model 3 LR	       GBP 46,500	                          310	            GBP 150.00


Več na tej povezavi CleanTechnica
Ni ideje

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: svit ()

WarpedGone ::

"Zanimivo" je pojasnilo zakaj ... 'dobavitelj' testa naj bi zajebal in mestni doseg preveč upošteval.

Kaj ko bi končno ti testi nehal tlačt vse v eno cifro in objavl enostavno doseg pri konstantnih 120kmh in doseg pri konstantnih 80?
Prvo je pomemben doseg ko grem nekam daleč po AC, drugo pa doseg ko velik uporabljam regionalke, ker AC pač nimam blis. Doseg po mestu briga nikogar, niti taksisti ne delajo po 500 km na dan znotraj mest.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Nikec3 je izjavil:

nekikr je izjavil:

The Audi e-tron's starting price is 79,900 euros in Germany, Audi said.

Ampak to sploh ni veliko... Zgoraj si opletal s ťtevilkami....e-tron je razred med Q5 in Q7, ampak precej bliŞje Q7, Q7 je pa nekje od 80.000₏ naprej. Torej je doplaĨila za "elektriĨnost" zgolj koliko, 10.000₏? Minus subvencija najbrŞ? 2.500₏? Precej manj kot pri ostalih. S tem, da kakorkoli obraĨať, dobiť kvaliteten izdelek, kar M3, Kona in ne vem ťe kakťna Ĩunglalunga jajca paĨ niso. Cena je previsoka za masovno prodajo v milijonih kosih, ampak oĨitno se da za "normalen" denar narediti celo nekaj kvalitetnega (pri Ĩemer kvalitete ne enaĨim zgolj z raznimi oblikami preseŞnikov pospeťka).

A ti izdelek za 100 000 oznaĨujeť kot "normalen denar"? Sej ni panike, Ĩe si lahko privoťĨiť zadevo, samo z "normalen" denar tega niti Musk nebi ocenjeval. In mimogrede, kaj je kvaliteten izdelek? V testih zanesljivosti je recimo Toyota pred Porschejem.

Ja, to je normalen denar. Se pravi normalen denar za tak avto, ker se tudi sicer podobni ICE prodaja za podobni denar. Kona po drugi strani se prodaja pa za nenormalni denar. Vredna je vsaj pol manj od zahtevane cene. Številke smo Şe predebatirali. Tudi M3 se prodaja za nenormalni denar. Avto za max 20-25k prodajajo za 50k in veĨ.
Kaj je kvaliteten izdelek? Pojdi na nekaj testnih voženj, pa si odgovori sam. Hint: Renault ne bo najvišje na tvojem spisku.

Emobi ::

Ko sprejmeš dejstvo, da so stroški lastništva ICE-ja in dvakrat dražjega EV-ja v desetih letih izenačeni, ne vidiš nobenega nenormalnega denarja. Gre za enako količino denarja, ki pa je lahko celo enako časovno razporejen z ekološkim kreditom do 10 let.

roCkY ::

.... pri trenutnem razmerju cen energentov.!

hammock ::

roCkY je izjavil:

.... pri trenutnem razmerju cen energentov.!

Cena tekocih goriv ne bo sla nikamor razen mogoce gor. Cena elektrike ne more bistveno gor, ker si jo lahko vsak proizvaja sam, in to je tezko obdavciti. Elektrika bo vedno cenejsa.

s1m0n ::

Kako ne more iti gor?
Težko si tudi brez el. priključka, še hiše ne moreš postavit.

Ko bo dovolj veliko število EV vozil bo tudi cena elektrike višja, če že ne sam kW elektrike pa bodo na ceno še trošarine! Glede na to kakšno stanje omrežja imamo danes, da še peša oskrba, ko je TEŠ 6 zunaj ali pa NEK.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

Gregor P ::

Projekcije kažejo, da bo cena elektrike šla predvsem gor.
Cena električne energije bistveno manj naraste kot v zelenem scenariju, ker je nuklearna energija zaenkrat energetsko bolj učinkovita kot OVE. Po letu 2040 cena še bolj upade, ker se začne počasi vračati investicija v nuklearko.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Lonsarg ::

Cena elektrika ima toliko različnih proizvajalcev in povezano celotno celino skupaj, da je zelo stabilna. Skratka cena tako rasta kot pada v normalnem tempu, ni to tako volatilno kot nafta, ko se lahko nabije v višave ali v dno v kratkem času.

Torej imamo stabilnost in po drugi strani dejstvo, da tudi če se cena podvoji je zadeva še vedno ekstremno poceni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Okapi ::

Malo ste pozabili, kaj vse je v ceni nafte, česar v ceni elektrike za zdaj še ni:
Taksa CO2
Dodatek za zagot. prihrankov energije
Trošarina
Prisp. za zagot.podpor proizvodnji el. energije

Država se tem dajatvam sigurno ne bo kar odrekla.

roCkY ::

Cena elektrike na proizvodnji bazi niha iz ure v uro. Kot piha veter.
https://www.electricitymap.org/?wind=fa...
praktično vedno je negativna ko prek DE potegne malo močneje za vikend.

Meni je recimo distributer letos podražil energijo za 2,4% glede na lani. Omrežnina je ostala enaka.
Nemogoče je vedeti kaj bo čez 5-10 let. Sploh v luči pričakovane višje porabe na cestah. Če bodo razvite neke boljše baterije se bo tudi precej dostavnikov vozilo na elektriko. Vso to elektriko pa bo treba spravit do njih. Pričakujem draženje omrečnin zaradi nujnih novih naložb. Dvomim da bo elektro hotel to narediti iz obstoječih in počakat, dase z večjim prenosom zadeva povrne. So popolni monopolisti kar se omrežja tiče.

In ja okapi je omenil ključne stvari. Država ne bo ostala brez prihodkov.

Sedajle stavit na EV zaradi dolgoročnih stroškov je nekako tako kot CHF krediti pred leti.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

je model na kak način se odreči luksuzu hitrega polnjenje.

Se pravi, ti gsm filaš tako, da ga štekaš, stojiš in čakaš pol ure?, izštekaš in greš naprej?


Ne, telefon vstekas in naprej delas na njemu, medtem, ko se polni. :) In ga uporabljas za to, za kar je bil narejen. Pri avtomobilu je pa tako, da ga med polnjenjem z gorivom ne mores uporabljati, zato je smiselno, da to polnjenje traja cim krajsi cas. In ce traja vec kot nekaj minut, je to problem, ce moras te reci poceti prepogosto.

WarpedGone je izjavil:

EV moraš eksplicitno filat le, ko dosega zmanjka. To se tipično zgodi hkrati s parimi drugimi praznimi/polnimi stvarmi - želodec,mehur,rit.


Enako velja za ICE, filas ga, ko zmanjka dosega. Kdaj se pa to zgodi in s cim sovpada je pa predsem tvoja spekulacija.

WarpedGone je izjavil:

EV v veliki večini primerov nikol ne filaš in čakaš. Štekaš zvečer, izštekaš zjutraj, vmes pa seksaš.
ICE vedno čakaš ko filaš.


EVje filas brez cakanja samo takrat, ko imas to moznost. Veliko primerov je, ko te moznosti nimas. Parkirisca v vecjih blokovskih naseljih so polna. Kako bos tam uredil polnjenje? Polnilni prikljucek na vsako mesto? 500 polnilnic? Koliko jih bo lahko polnilo hkrati? Vsi? S kaksnimi mocmi? Kaj bos naredil, ce bos imel kak dan povecano porabo? Komu bos sporocil, da zjutraj njegov avto ne bo poln? To so problemi, ki se ne bodo resili kar sami od sebe, pa ce si se tako zelo zelimo.

Veliko stevilo EVjev, ki potrebujejo polnjenje na majhnem prostoru je se vedno problem. Enako velja za 'bencinske crpalke' ob avtocestah ob povecanem prometu in porabi. Kaj bos naredil ob avtocesti pri poletnih konicah? Ko moras za tankanje bencina cakati deset minut v vrsti? Na crpalki kjer je 20 tocilnih mest. Ce vse te ICEje zamenjas za EVje potem imas instant problem. Bos lahko polnil 20 avtomobilov s 150kW hkrati?

Te reci na zalost niso tako enostavne in resitev se nimamo.

hammock je izjavil:

roCkY je izjavil:

.... pri trenutnem razmerju cen energentov.!

Cena tekocih goriv ne bo sla nikamor razen mogoce gor. Cena elektrike ne more bistveno gor, ker si jo lahko vsak proizvaja sam, in to je tezko obdavciti. Elektrika bo vedno cenejsa.



Voda, ki pada iz neba, sama od sebe, je obdavcena. A se ti res zdi, da bo tezko obdavciti elektriko, ki si jo ljudje proizvedejo sami? :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

WarpedGone ::

Vsaka hiša ma na razpolago vsaj 100m2 površine, s katero lahko zajema brezžično dobavljivo energijo iz fuzijske elektrarne.

Cena elektrike dobavljene preko žice ima zato zgornjo mejo - zanimiva bo le toliko časa, dokler bo cenejša od lastnega zajema. Če bo država preveč pogoltna, prerežem žico do hiše in država dobi 0.
Cena lastnega zajema pada, če kdo hoče trdit kako je to že doseglo minimum, so me sama ušesa zakaj točno ne more bit še ceneje.

Zanašanje na fašizem birokracije ni takšna garancija. Vsaj dokler mi država še dovoli, da se iz nje izselim. Se še spomnim držav, kjer to ni bilo ravno enostavno.

BigWhale
Ne, telefon vstekas in naprej delas na njemu, medtem, ko se polni. :) In ga uporabljas za to, za kar je bil narejen. Pri avtomobilu je pa tako, da ga med polnjenjem z gorivom ne mores uporabljati, zato je smiselno, da to polnjenje traja cim krajsi cas. In ce traja vec kot nekaj minut, je to problem, ce moras te reci poceti prepogosto.


Js bom svoj EV zvečer štekal in šel spat.
Slepec bo pa svoje trdil in težil naprej.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Vsaka hiša ma na razpolago vsaj 100m2 površine, s katero lahko zajema brezžično dobavljivo energijo iz fuzijske elektrarne.

Iz firbca....koliko W na današnji dan v ljubljanski kotlini pa proizvedeš na 100m^2? Greš lahko potem do prvega ali celo do drugega soseda z avtom?

roCkY ::

Urbanisti so rekli pred leti da mora celo naselje imeti slemena sever jug!

WarpedGone ::

današnji dan

Še en iz rok v usta ...
Zbogom in hvala za vse ribe

roCkY ::

Kaj pa boš? Vodik poleti delal in ga pozimi kuril?

WarpedGone ::

Izvoli, če se ti splača.
Zbogom in hvala za vse ribe

roCkY ::

Kaj se zdej izmikaš in vračaš vprašanje. Sam vlečeš superjornost EV in fotovoltaike že par dni brez da bi vključil realna dejstva.

nekikr ::

WarpedGone je izjavil:

današnji dan

Še en iz rok v usta ...

Predvidevaš torej, da bo zaradi globalnega segrevanja zima v ljubljanski kotlini zelo kmalu omogočala vsaj 18ur maksimalne proizvodnje na sončnih panelih? Si prepričan v to?

WarpedGone ::

Ne, to ti dojemaš kot vrh možnega. Še vedno imate slepo pego za HRANJENJE energije.
Očitno tega niste sposobni vkomponirat v svoje modele in opletate s smešnimi ciframi ranga 12 ur in omejitvijo samo na sonce.
Če želite bit zaplankani, pač ostanite zaplankani. Obzorja se širijo s pogledom čez planke.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Pa zakaj nam nočeš razširiti obzorja potem? Zakaj samo pametuješ nam nevernikom? Podaj izračun, ki pove kako poleti shranjuješ odvečno energijo in jo potem skozi zimo porabljaš. Ker pozimi energije ne moreš prihraniti nič. 0. Nula. Ker ni proizvodnje. Zima je pa v naših koncih precej dolga. Kako torej izgleda HRANJENJE energije na našem področju? S številkami prosim, ne pamfleti.

mikhaair ::

Pozimi kuriš na kogeneracijo. Ekološki v nulo ne bomo nikoli. Teženje k višjem izkoristku je pa realen cilj. Sam raja gleda ekonomski izkoristek. Trenutni. Kjer pa zmaga garaža polna dizelskih saj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mikhaair ()
««
601 / 1166
»»