» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
595 / 1180
»»

WarpedGone ::

Edini pogoj je, da pride iz Ljubljane kamorkoli v Sloveniji in nazaj. In ker tak EV ne obstaja, to tudi jasno povem.

Bulšit ... tak EV obstaja, več kot le en.
Če teb ni všeč, nima prave značke, narobe diši, je to tvoj problem.

EV, s čemur lahko prideš od kjerkoli kamorkoli in nazaj v Sloveniji - obstaja.
Že 6 let.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Se pravi, potrebuješ 450 km?

Tak avto obstaja že nekaj let, reče se mu Tesla Model S 90D.

Žal se boš pa moral držat omejitve 130 kmh po AC, tako kot se za pravega državljana spodobi, ne pa da goniš kolikor ti BMW M značke da od sebe. :)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

feryz ::

S 130 km/h ne bo šlo. Vprašaj voznike Tesel, ne internetnih strani.
Z mojo vožnjo ne gre niti pol tega, ampak nisem napisal, da bi to rad.
Saj avto ne bo zame. Gre zgolj za imiđž. Da sem bio-eko.

Vazelin ::

Kolko ima Tesla S p90 dosega pri 200kmh na autobahnu? 100km?:))

Webmojster ::

feryz je izjavil:

Kam štejem sebe!?
Zelo srčno si želim kupiti uporaben EV avto. Da ne bo kdo mislil, da imam utopične želje. Edini pogoj je, da pride iz Ljubljane kamorkoli v Sloveniji in nazaj.
Se pravi krepko, krepko manj, kot je trenutno sposoben popolnoma vsak ICE avto (ne iščite zdaj izven standardnih spak). To je vse, kar od avta rabim.
In ker tak EV ne obstaja, to tudi jasno povem. Da EV, po 12 letih nakladanja v tej temi in po prebiranju fanatikov ter njihovega flancanja, EV niti pod razno ni prava stvar.
To, da je dober za par gospodinj in njihove izlete do Špara, je daleč od tega, da bi na podlagi tega zaključili, da je prava stvar. Tako kot trdite ti, utk in podobni.


Če ti je 375km dosega ob zmerni vožnji in pri zimskih razmerah dovolj, imaš Kia Niro EV:

vostok_1 ::

Popravljam prejšnje besede.
Sem ravno pogledal kolk naredim z enim tankom in glede na to, da bi polnil večinoma doma.

150-200km je zame povsem dovolj. Ampak ne za več kot 6000€ (še to je zgonja meja IMO).
EVje se naredi v vsaki garaži še posebej če ne ciljaš na high performance, drage so le baterije.
Ni opravičila za tako visoko ceno EVjev, enkrat ko pošlihtamo baterije in economy of scale.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

feryz ::

6000 € je kaj? Letni strošek za štrom?

nekikr ::

Ma še 6000€ je preveč. Kupim, ko bo 2000€ in zastonj elektrika ter all-you-can-eat v McDonaldu do konca življenja.

Kje jih pobirate? EV bo v najboljšem primeru stal točno toliko kot ICE. Ampak šele po tem, ko ljudi mine hype, prej bodo pa dražji. Zakaj? Ker so ljudje toliko pripravljeni plačati.

WarpedGone ::

EV bo v najboljšem primeru stal točno toliko kot ICE. Ampak šele po tem, ko ljudi mine hype, prej bodo pa dražji. Zakaj? Ker so ljudje toliko pripravljeni plačati.

Narobe ... ljudje so za ornk EV pripravljeni plačati ornk več.

During the investor conference call today, CEO Elon Musk revealed the top five trade-in cars:
Toyota Prius
BMW 3-Series
Honda Accord
Honda Civic
Nissan Leaf
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: pumaxx ()

Vazelin ::

Warped: kaj se zgodi ce si v 10 kilometrskem zastoju z ev?

feryz ::

Točno to se zgodi:
si v 10 kilometrskem zastoju z EV!

WarpedGone ::

Warped: kaj se zgodi ce si v 10 kilometrskem zastoju z ev?

You go up in flames!
Zbogom in hvala za vse ribe

Emobi ::

feryz je izjavil:

6000 EUR je kaj? Letni strošek za štrom?


Letni strošek za 20 kkm pri EV-jih je okrog 350 EUR, če ga polniš na nočni tarifi, kjer je ena kWh po 10 centov. Povprečna poraba EV-jev je okrog 17 kWh/100km.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

nekikr je izjavil:

Ma še 6000EUR je preveč. Kupim, ko bo 2000EUR in zastonj elektrika ter all-you-can-eat v McDonaldu do konca življenja.

Kje jih pobirate? EV bo v najboljšem primeru stal točno toliko kot ICE. Ampak šele po tem, ko ljudi mine hype, prej bodo pa dražji. Zakaj? Ker so ljudje toliko pripravljeni plačati.


Se strinjam.

Ko bo cena novega EV-ja izenačena s ceno današnjega ICE-ja, ne bo več subvencij, bodo pa cestnine in drugi davki; tako bodo stroški lastništva isti, kot so danes: 20 centov/km pri 20 kkm/leto za 20kEUR ICE in 40kEUR EV.

Za ilustracijo pa tole: če primerjamo ceno namiznega vina pri današnjem vinogradniku in pri vinogradniku, ki je živel pred 500 leti na tem prostoru in škafe ter goldinarje pretvorimo v litre in evre, dobimo rezultat: pred 500 leti je liter vina stal 2 evra, kolikor stane tudi danes. Toliko o napredku. Je pa najbrž res, da so vina danes boljša...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Stari maček ::

Emobi je izjavil:

nekikr je izjavil:

Ma še 6000EUR je preveč. Kupim, ko bo 2000EUR in zastonj elektrika ter all-you-can-eat v McDonaldu do konca življenja.

Kje jih pobirate? EV bo v najboljšem primeru stal točno toliko kot ICE. Ampak šele po tem, ko ljudi mine hype, prej bodo pa dražji. Zakaj? Ker so ljudje toliko pripravljeni plačati.


Se strinjam.

Ko bo cena novega EV-ja izenačena s ceno današnjega ICE-ja, ne bo več subvencij, bodo pa cestnine in drugi davki; tako bodo stroški lastništva isti, kot so danes: 20 centov/km pri 20 kkm/leto za 20kEUR ICE in 40kEUR EV.

Za ilustracijo pa tole: če primerjamo ceno namiznega vina pri današnjem vinogradniku in pri vinogradniku, ki je živel pred 500 leti na tem prostoru in škafe ter goldinarje pretvorimo v litre in evre, dobimo rezultat: pred 500 leti je liter vina stal 2 evra, kolikor stane tudi danes. Toliko o napredku. Je pa najbrž res, da so vina danes boljša...

Močno dvomim, ker so takrat pobirali desetino, danes je pa komulativwn davek najmanj 50%....

Okapi ::

Boš moral malo osvežiti podatke. Desetina je bil samo cerkveni davek, potem so bili še vsi ostali, precej višji davki - grofov, cesarjev ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Emobi ::

Tole o ceni vina mi je povedal en zgodovinar, ki cele dneve preživlja v arhivu in je naredil to raziskavo, tako da bo kar držalo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

nekikr ::

Narobe ... ljudje so za ornk EV pripravljeni plačati ornk več.

Kaj je narobe? Da bo EV stal najmanj toliko kot ICE? Še predno prebereš si že proti? :)

Sicer so pa ljudje za orenk ICE pripravljeni plačati neprimerno več kot za ornk EV. Če pa moraš meriti penise, potem ornk EV stane toliko kot streha in tri gume pri premium ICE.

Utk ::

Tudi ce bi bilo to res, pa ni, bi bilo nepomembno.

nekikr ::

Warpi, tvoj mentor, je to izpostavil. Praviš, da se moti?! Utk inteligenzza in 3,2,1...gremo warpi!

Emobi ::

Vazelin je izjavil:

Kolko ima Tesla S p90 dosega pri 200kmh na autobahnu? 100km?:))


Doseg ICE-ja s polnim tankom se lahko razlikuje za do okrog 30%, pri EV-jih pa je lahko razlika trikratna!
To je zaradi tega, ker EV porabi 3 do 5 krat manj energije kot ICE in predstavlja energijski delež eksponentno naraščajočega zračnega upora pri višjih hitrostih večkratnik običajne porabe.

Zato so tisti standardi porabe bolj za orientacijo, velja pravilo: čim hitreje gre, manj je dosega. Še najmanjša je poraba v mestu.

BMW i3 ima normno porabo 12,6kWh/100km, kar se zlahka doseže za hitrosti do 90km/h.

Porabo se lahko spravi pod 11, pri maksimalni hitrosti 150 km/h pa je poraba čez 30kWh/100km, torej gre za trikratnik porabe.
Pri 130 km/h je poraba okrog 22kWh/100km.

Tesla S je za eno tono težja od i3 in verjetno porabi pri 130 km/h kakšnih 28, pri 150 kakšnih 35, pri 200 km/h pa kakšnih 45 kWh/100km.
Torej bi s 100kWh baterijo lahko naredil komaj 200 km pri hitrosti 200km/h.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

nekikr ::

Zakaj pa misliš, da ljudje sprašujejo take stvari:
The range calculator on the website (Teslina stran) only goes to 120 km/h, which is below the speed limit in many european countries (e.g. France is 130) and certainly way below normal speeds on German autobahns without speed limit.

So, can anyone give me an idea on the range of a Model S 85 doing 160 km/h (100 mph)?

Thanks,

Michel

Emobi ::

Naj gre na avtocesto in se naj vozi nekaj časa 160km/h in mu bo računalnik izračunal povprečno porabo, s katero naj deli kapaciteto baterije.

Če 85 pomeni kapaciteto baterije, bo naredil približno 200km.

Enostavno, ne?
In za dolge avtocestne razdalje neuporabno...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

WhiteAngel ::

Emobi je izjavil:


in predstavlja energijski delež eksponentno naraščajočega zračnega upora pri višjih hitrostih večkratnik običajne porabe.


Zracni upor narasca s kvadratom hitrosti, ne eksponentno ;)

imagodei ::

WarpedGone je izjavil:

EV bo v najboljšem primeru stal točno toliko kot ICE. Ampak šele po tem, ko ljudi mine hype, prej bodo pa dražji. Zakaj? Ker so ljudje toliko pripravljeni plačati.

Narobe ... ljudje so za ornk EV pripravljeni plačati ornk več.

Mhm, so pripravljeni plačat ornk več. Premožni ljudje.

Ostalih 75% življa pa ne. Še mnogi bodo pripravljeni plačat za EV enako ceno, kot jo danes plačujejo za Cliote, Megane, Sanderote, Capturje, Dusterje, Golfe, Tourane, Octavie, Fabie... Ob približno enakem užitku, dosegu, ki zadostuje dnevnim potrebam in udobnem polnjenju. Enim bodo pa novi (električni) avti vedno ostali nedosegljivi - če bodo v prihodnjih desetletjih zadržali podobno ceno, kot današnji ICE.

Mogoče se pa kaj spremeni. Mogoče se bodo pojavile možnosti najema za daljše obdobje, nekoliko podobno današnjemu operativnemu lizingu... Mogoče se bodo približali modelu pralnih strojev, kjer se je realna življenjska doba naprave občutno skrajšala (pralni stroj, kupljen leta 1990 je kamot delal 15 let z minimalnim vzdrževanjem, morda servisom ali dvema; pralni stroj, kupljen leta 2015 pa bo stežka brez težav delal do leta 2022). Skratka, morda se uveljavi model, kjer bo cena novega EV tako nizka, da popravila izven garancijske dobe ne bodo več smiselne.

To bomo šele videli. Ko bomo videli, a so EV res prava stvar za mase - ali pa samo za premožne.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

Utk ::

Še mnogi bodo pripravljeni plačat za EV enako ceno, kot jo danes plačujejo za Cliote, Megane, Sanderote, Capturje, Dusterje, Golfe, Tourane, Octavie, Fabie

Tu se motita, ti in bw. Ze danes ljudje placujejo premium ceno na cliota, da se ne rabijo vozit s sanderom. In se par jurjev na cliota, da se vozijo s polom. Nekateri se 5 jurjev na pola, da se vozijo z audijem a1, minijem in podobno. V razredih visje je se huje. Vec prodajo audijev a4 in a6 od insignij, pa je insignia tudi do 20 jurjev cenejsa od audija s podobno opremo, pri isti velikosti in funkcionalnosti.
Kdo pravi da je ravno cena megana tisti sweetspot, kolk so se ljudje pripravljeni placat za luksuz, proti daciji? Pustimo balkan, kjer se kupi avto za ceno kolk je se lizing prezveci, v normalnem svetu se ne kupuje avtov tako. Na zahodu ima skoraj vsak 50 jurjev na racunu, pa si zato ne bo kupil avta za 70 kot bi pri nas, ampak 20. Pa tudi prihranka na gorivu ni za zanemarit, ce se se tako malo vozis, ga bo za 8, 10 jurjev v celi zivljenski dobi.

Isto je bilo pri televizijah. Crt si dobil za 50 jurjev soliden, za 100 jurjev topshit, za 200 ga je kupil res malokdo. Potem ko so prisli lcdji in cenejse plazme, si bil takoj na 600, 800 evrih, nihce ni vec gledal crtjev za 300. Danes so tu odprte teme o televizijah za jurja, dva, pa se vec. Res da dobis vec, ampak sem stoprocenten, da se danes kupuje v povprecju drazje televizije kot so se takrat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Magic1 ::

"Sweetspot" se določi na račun standarda prebivalstva. Če ima nad 70% ljudi prihodke pod jurja, potem težko ciljajo na 30k€+ vreden avto. Seveda je pri nas v modi, da dajo čisti maksimum zmožnosti, samo tudi to gre le do neke mere. Sploh zdaj postaja to vedno bolj težko, ko cene stanovanj, najemnin, storitev in hrane konkretno rastejo.
Magic

Utk ::

Mi nismo pomembni. Za jurja place je maksimum avto za 10,12 jurjev, pa se takih bolj malo proda.

Na ceno avta, elektricnega ali ne, je treba nehat gledat tako, da je sprejemljiva cena tolk kolk si lahko privoscis, ampak tako da ocenis kaksen je strosek v celi dobi in ali je vreden tega. Pri takem racunanju je ze danes elektricni konkurencen, ce upostevas prednosti, je pa za marsikoga enostavno boljsi. Elektricni je cenejsi vsaj 5 evrov na 100 km, v dobi 200,000 km, je to 10 jurjev. Vsaj. Ce dobis avto, ki ima zate dovolj dosega, je racunica simpl. Ce ne, je pa tako vseeno kolk kaj stane.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Emobi ::

Tisto o pralnih strojih ne drži. Vem za Candyje, ki so včasih zdržali 15 let, vendar je danes podobno, čeprav se pogosteje pere. Naš Gorenje pralni in tudi sušilni stroj delata brez problemov od leta 2001; na pralnem je bil menjan ležaj. Seveda so tudi tukaj kakovostni razredi. Pomivalni stroji pa res težko vzdržijo toliko, ker jih moram menjati na vsakih 7 let.

Avtomobili se delajo za dobo okrog 15 let in približno tako bo tudi v prihodnje, kvečjemu se bo življenjska doba podaljšala zaradi manj vzdrževanja. Elektromotor je v primerjavi z ICE motorjem praktično neuničljiv.

Na leto se v Sloveniji proda okrog 60.000 avtomobilov (enodnevne registracije niso upoštevane). Večina se kupi na kredit in lizing, ker take velike denarje nima smisla šparati na banki. Ker so stroški lastništva dvakrat dražjih EV-jev primerljivi s pol cenejšimi ICE-ji že pri 10 kkm/leto v 10-tih letih, bi teoretično lahko večina kupila EV-je. Praktično pa to ni mogoče, ker bi subvencij hitro zmanjkalo, čakalne vrste pa bi se štele v desetletjih.
Najbolj nas pa tepe, in nas izgleda tudi bo, konzervativnost, nazadnjaštvo, zahojenost in zarukanost, nad čemer se je hudoval že Cankar, o katerem se ravno zdaj veliko govori.
In ne, Norvežani ne kupujejo toliko EV-jev, ker bi prodajali nafto, kot zmotno nekateri mislijo, pač pa zaradi tega, ker so napredni in okoljsko zavedni.
Mi to v splošnem nismo in iščemo izgovore, da bi prikrili svoje nazadnjaštvo. Vendar pa napredka ne moremo ustaviti, tega ne morejo niti ZDA, katere predsednik in administracija se neumno trudijo v tej smeri. Če se ne bomo zmigali, nas bo napredek obšel, kar nas bo tako in drugače drago stanlo; denarja in zdravja.

Napredni pa si znajo izračunati stroske lastništva, oceniti svoje potrebe (če delajo dolge avtocestne razdalje za njih EV-ji še niso pravia stvar) in se prilagoditi. Kar pa ni težko, saj prednosti prekašajo slabosti.

Če jaz osebno ne bi dobil brezobrestnega lizinga, bi pa vzel eko kredit. Trenutno moram še dobra tri leta plačevati okrog 500 EUR za petletni lizing, vendar pa se od tega odšteje strošek 250 EUR za bencin, ki ga zdaj ni več. Tako je praktično obrok okrog 250 EUR, kar je običajen obrok pri najemu kredita za avto.

Pri eko kreditu na deset let je pa takole: za družinski proračun je popolnoma vseeno ali vsak mesec plačaš isto vsoto za bencin ali pa za obrok kredita.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Magic1 ::

Norvežani so lahko eko, ker imajo primeren standard. Primeren standard pa imajo zaradi prodaje nafte in plina.
Tudi mi bi se šli lahko isto foro, če bi imeli povprečno plačo okoli 3kEUR in državo, ki bi se financirala izdatno iz prodaje naftnih derivatov v tujino in ne iz trošarin na njih, kot pri nas.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Emobi ::

Eh, vsak izgovor je slab.
Naš standard ni toliko slabši, ne sme se gledati samo BDP.

Magic1 ::

Ali ti resno primerjaš Slovenijo z Norveško?!? Aja točno, mi smo nova Švica...
Magic

Emobi ::

Ne, hočem samo povedati, da blagostanje (ne BDP) ni odvisno od prodaje nafte. Švica ne prodaja nafte. Tiste pa, ki bedasto govorijo o tem, da naj bi Slovenija postala mala Švica, pa moram opozoriti, da je Švica ena največjih davčnih oaz. Ne želim živeti v davčni oazi.
Zato Švica ne more biti za vzgled, Norveška pa ja.

Največje izvoznice nafte so Saudska Arabija, ZDA in Rusija, pa v nobenem primeru ne bi rad tam živel, ker se pri nas živi bolje...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Magic1 ::

A ti to resno? Norvežanov je malo več kot Hrvatov, so pa 7 največji na svetu pri črpanju plina in 15 pri nafti!
Magic

Stari maček ::

Eni tule izgleda res živite na luni...tisti, ki si že dosedaj niso mogli privoščiti niti novega ICE-ja, nikoli in nikdar ne bodo kupili EV. In takih v Sloveniji ni malo.

Utk ::

Pol naj tudi golfa nehajo takoj delat, ker si ga marsikdo ne more privoscit. Katera huda logika.

Emobi ::

No, govoril sem o 60.000 Slovencev na leto, ki si kupijo nov avto.
Jaz sem prej kupoval rabljene zadnjega pa sem kupil novega, ker so rabljeni EV-ji precej dragi glede na novega; pač zaradi subvencij.
Tako da je pričakovati tudi porast novih avtomobilov.

feryz ::

Meni je fajn, ker EV fanatiki delate kalkulacije za EV na podlagi dolgoročnih stroškov in hkrati v eno gonite, da se bo moral spremeniti model obračunavanja davkarije na vožnjo. V kolikor bodo kdaj prava stvar.
Ker FDV-jevci, ki s prepovedmi, furajo ta šou, rabijo plače.
Torej ste sami sebi kontradiktorni.

Ok, ta bogatim se bo dolgoročno izplačal. Ko/če uleti raja, se bo pa podražilo. Simpl.

roCkY ::

Na Norveškem je srednje opremljen golf bencin mesečno 300€ dražji od 75 kwH TX-a. Vir je nekje v Bjornovih videih. Sem slučajno gledal pred kakim letom, ko je bil po spletu okoliščin z njim kolega in sta veliko na tmo EV in "Norveška kot svtovna EV prestolnica" predebatirala.

Ostale države za tak model nimamo šans. Norvežani imajo elektrike iz hidroelektraren več kot je rabijo. Imajo nafto iz katere so dobili in dobivajo osnovni kapital za aktivno državno vlaganje v raznorazne sklade. Oni državo vodijo kot podjetje.
Nima se smisla primerjat z njimi ker njihov model je absolutno nemogoč če. se recimo nekje v državi ne najdejo enormne količine surovin za baterije. A pri nas modela kot ga imajo gor nebi mogli speljat ker je zaupanje v državo nikakršno. Gor zaupajo v državo v njena vlaganja v njen celoten servis prebivalstvu.

Emobi ::

Magic1 je izjavil:

A ti to resno? Norvežanov je malo več kot Hrvatov, so pa 7 največji na svetu pri črpanju plina in 15 pri nafti!


Tisti, ki so prvi pri črpanju nafte ali plina, nimajo največjega blagostanja, kar kaže na to, da prodaja fosilnih goriv ni odločujoče. Vse skandinavske države imajo približno isti standard, pa ne izvažajo vse fosilnih goriv.
Norvežane bolj rešuje veliko elektrike iz hidroelektrarn.

No, predvsem pa jih rešuje drugačen način razmišljanja, kar pravi tudi roCkY.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

feryz je izjavil:

Meni je fajn, ker EV fanatiki delate kalkulacije za EV na podlagi dolgoročnih stroškov in hkrati v eno gonite, da se bo moral spremeniti model obračunavanja davkarije na vožnjo. V kolikor bodo kdaj prava stvar.
Ker FDV-jevci, ki s prepovedmi, furajo ta šou, rabijo plače.
Torej ste sami sebi kontradiktorni.

Ok, ta bogatim se bo dolgoročno izplačal. Ko/če uleti raja, se bo pa podražilo. Simpl.

Država mora delati omejitve za skupno dobro. Tudi Norveška ima omejitve in politiki tudi morajo imeti plače, FDV-jevci pa niso sami po sebi za kaj krivi; krivi so nesposobni kadri, ne glede na to iz katerih vrst prihajajo.
Narobe si razumel. Jaz
trdim sledeče: ko se bodo EV-ji cenili, bodo dajatve večje, stroški na prevoženi kilometer bodo pa ISTI, mislim, stroški lastništva na prevoženi kilometer bodo ENAKO VISOKI kot danes.
Tako kot liter vina zadnjih 500 let...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Magic1 ::

Torej previsoki za večino raje pri nas... Kako je/bo to potem "prava stvar"?
Magic

Utk ::

Pismo no, se stotic, skoraj vsi avti, razen morda dacie, se ti vprasanje, so predragi za vecino raje pri nas. So what? Elektricni bojo pa slej ko prej cenejsi.

Emobi ::

In dajatve večje...

Avti niso predragi za večino populacije pri nas, ker imamo v svetu skoraj največ avtov na prebivalca, mislim da čez 500 na tisoč prebivalcev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

No, saj se da na hitro izračunati:
1,2 milijona avtov deljeno z 2,16 miljona prebivalcev je 555 avtov na 1000 prebivalcev.

Magic1 ::

Seveda imamo, vendar je več kot 50% starejših od deset let in vrednih okoli jurja. Z porastom turizma bo vedno manj ljudi lahko živelo v Ljubljani(že zdaj se dogaja pravi exodus v Ljubljani), javni promet pa imamo katastrofalen. Torej bo težko zmanjšati količino vozil brez konkretnega odrekanja.
Magic

Stari maček ::

Res me zanima, kako bo nekdo iz bloka brez garaže, ki že zdaj težko najde plac za parkiranje, preko noči polnil EV?

Utk ::

Od ljudi, ki jim ni do tega da bi resili problem svojega parkiranja, sigurno ni za pricakovat, da bi resili problem parkiranja IN polnjenja. Naj vozijo na bencin do bankrota, koga briga.

Vazelin ::

Ma daj kaj ti pomaga električni voz, če ga ubije že omejitev hitrosti na avtocesti tj 130km/h (morda bo treba omejitev na 100, da bo elektrika konkurenčna:D). Ko se doseg absurdno zmanjša. Do sedaj sem vedno, ko sem se vozil iz Nemčije, Madžarske ali kaj podobnega pičil 160-170km/h lagano zvečer, ko so ceste prazne. Sedaj vozit enih 100-120 samo zaradi električarja je absurd. Če greš iz Berlina v Ljubljano in konkretno zmanjšaš povprečno hitrost -> ni glih udobje.

Če bi W1 že vozil novega A4 bi vedel, da je avto noro tih notri, dizlarja ne slišiš, stronic deluje odlično. Pa še BP lahko pičiš iz Njemačke 160 z dobrim dosegom.

Mah za laika imajo električarji veliko veliko minusov. Če nimaš otrok ti pa še argument "okolju bolj prijazen" dol visi.

Utk je izjavil:

Od ljudi, ki jim ni do tega da bi resili problem svojega parkiranja, sigurno ni za pricakovat, da bi resili problem parkiranja IN polnjenja. Naj vozijo na bencin do bankrota, koga briga.

Get off your high horse;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vazelin ()

roCkY ::

Pri elektriki je važna povprčna hitrost s polnenjem in seveda relativno solidno porazdeljeni polnilci. Tesle recimo imajo višjo optimalno potovaln hitrost na cesti od 130, če polniš na superchargerjih. Poraba do nekega nivoja narašča počasneje kot se lahko polni iz hitre polnilnice.
Večina folka itak ne gleda in ne bo gledala na netto porabo kot pri ICE ne gledamo.
Seveda so pa EV počasnejši od ICE na dalši razdalji od dosega accuja.

Saj se spomnite mala fiat pandica 45 in Tesla iz Osla do Dubrovnika letos poleti. Pandica je bila na cilju 3-4 ure pred Teslo.
««
595 / 1180
»»