» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
582 / 1166
»»

Spock83 ::

In Tesla in BMW imata dobre baterije. Bi bilo fajn, da bi tesla ponudil lastnikom predelavo baterije za hisno uporabo, ko enkrat ni vec primerna za avto. Za en normalen denar.

Mialim pa da pri Tesli niso vec 18650. Ampak nekaj vecjwga.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

svit ::

Zadnjih nekaj strani raven teme (namenoma?) eksponentno pada. En kup "concerning trolov" in "nevednih trolov".

Glede kvalitete teslinih baterij: Link
Ni ideje

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: svit ()

Spock83 ::

Stari maček ::

Emobi je izjavil:

Utk je izjavil:

tako kot Tesla, ki pa je ubrala hitrejšo pot in baterij ni razvila posebej, ampak je vzela Panasonicove baterije (iz računalnikov, če je že v Silicijevi dolini).

To je laž, in tu se je motil tudi tist pametnjakovič iz bmw-ja. 18650 je samo oblika baterije, kemija not je pa drugačna kot v mačkovem vibratorju.


Wikipedija o bateriji 18650:
This cell type is used in many laptop computer batteries, cordless power tools, Tesla Roadster, Tesla Model S, Tesla Model X, electronic cigarettes,[56] and LED flashlights.[49]

Delno imaš prav, ker o vibratorju nič ne piše...:)

https://m.alibaba.com/amp/product/60450...

Drugače pa imajo baterije, vgrajene v i3, preko 20 let življenake dobe. Takrat pade kapaciteta na 80%. In BMW jih odkupi za svojo vršno elektrarno.

kow ::

Zivljensko dobo pac ne mores opisati z eno stevilko, to je naivno.

Utk ::

Drugače pa imajo baterije, vgrajene v i3, preko 20 let življenake dobe. Takrat pade kapaciteta na 80%. In BMW jih odkupi za svojo vršno elektrarno.

Zdaj moraš samo še najti nekoga, ki bi vozil tisto sranje 20 let. In ta bo težka.
Tesle se vozijo že 10 let, tam se lahko kaj menimo o življenski dobi, ne pa pri 5 let starem avtu, z baterijo, ki je sicer drugačna kot v vibratorju, ni pa dost večja.

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Še enkrat, bom počasneje pisal, ker vidim, da si bolj počasen. 18650 je oblika baterije, mera, dolžina, širina, premer, nič ne govori o kemiji not. Zdaj razumeš?


18650 je v bistvu celica in se ni baterija. Stevilka definira obliko in max/min napetost. In ja, taksne celice, z BMSjem postanejo baterije, ki jih potem vgrajujejo tudi v vibratorje. Kaksna tocno je kemija znotraj celice pa niti nima veze. Ima Tesla boljso kemijo od konkurence? Povsem mozno, trenutno vemo predvsem to, da imajo vec celic na kupu in zelo dober BMS, ki je pa vsaj toliko pomemben kot je pomembna celica, v dolocenih trenutkih pa se bolj.

mikhaair ::

S temi kraticami bomo kmalu pri PMS...

Utk ::

18650 je že baterija, ki verjetno paše v vibrator, vsaj v tistega od mačkove žene, če on tako pravi. Znotraj ima tesla svojo drugačno kemijo, tolk je jasno. Boljšo ali slabšo je filozofsko vprašanje, odvisno od cilja, drugačna je pa sigurno. Nekdo lahko reče, da je njegova boljša, ker dlje traja, pa je zato draga, lahko bolj ali manj varna, lahko se hitreje ali počasneje polni, itd., lastnosti je veliko, odločitev za neko kemijo pa kompromis. Kdo lahko reče katera je boljša...če je bmwjeva tako dobra, zakaj ne delajo pol mio teh avtov letno.
Verjetno bi te baterije ali celice še zmeraj poganjale tist vibrator, samo malo dlje, ali pa ne, kdo ve. Potem pa to zložijo v večjo baterijo, ki je za vgradit v avto, tu je še več tesline pameti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Stari maček ::

Kakorkoli, čas bo pokazal dejstva. Je pa razmišljanje o življenski dobi baterije in strošku zamenjave en od večjih vzrokov za to, da se več ljudi ne odloči za nakup električnih vozil.

jb_j ::

Stari maček je izjavil:

Emobi je izjavil:

I3 sem dal v garažo za 18 dni, ker sem šel na drug kontinent. V navodilih piše, da naj se v takih primerih napolni baterijo na 80%; verjetno je to optimalna napolnjenost, če avto dolgo časa stoji. Po 18-tih dneh je bila napolnjenost baterije popolnoma enaka, ni se spustila niti za pol procenta - tolikšno razliko števec še lahko pokaže.

I3 z dodatnim ICE motorjem se avtomatsko sam zažene med vožnjo, če v zadnjih 6-tih tednih ni bil zagnan. Torej načeloma velja, da se morajo ICE motorji vsaj vsakih 6 tednov zagnat, da se ne (po)kvarijo preveč, pa tudi za akumulator je dobro, da malo dela, tako da razmislite o tem.

RedDrake, glede na to, da imaš tri avte, se ti nikamor ne mudi in čakaj na model EV-ja, ki bo povsem odgovarjal tvojim potrebam in ne delaj kompromisov, ker je v igri preveč denarja. Imaš pa tudi prav, da ameriške šlamparije ni za kupovat. Ali nam lahko zaupaš, kateri hiter in nezanesljiv avto imaš to in koliko je star in kaj ga običajno matra?

Seveda, ker i3 nima baterij za vibratorje kot Tesla....


Zanimivo sicer, da si s tem dobro seznanjen. glede 18650 baterij, če si se nanašal na to.

Ampak tesla bo po novem uporabljala 21700 baterije. baje

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Utk ::

Stari maček je izjavil:

Kakorkoli, čas bo pokazal dejstva. Je pa razmišljanje o življenski dobi baterije in strošku zamenjave en od večjih vzrokov za to, da se več ljudi ne odloči za nakup električnih vozil.

Edini vzrok, da se več ljudi ne odloči za nakup je to, da moraš na dober avto dolgo čakat, nekaterih niti ne moreš kupit, drag je, niti nimaš dost izbire, na kratko, ni ponudbe.

Stari maček ::

Utk je izjavil:

tako kot Tesla, ki pa je ubrala hitrejšo pot in baterij ni razvila posebej, ampak je vzela Panasonicove baterije (iz računalnikov, če je že v Silicijevi dolini).

To je laž, in tu se je motil tudi tist pametnjakovič iz bmw-ja. 18650 je samo oblika baterije, kemija not je pa drugačna kot v mačkovem vibratorju.

To bo pokazal čas, tam pri ene 10-15 letih se bo vse to videlo.

Čas je že pokazal, da se je BMW motil o teslinih baterijah. Po njihovem bi morale po 5 letih večinoma pocrkat, po 8ih pa vse. Pa se nič od tega ni zgodilo.

No, ja, Sven Bauer je drugače CEO največje evropske firme za proizvodnjo baterij. https://www.google.si/url?sa=i&source=u...

Ampak očitno ste tule na Slotechu hujši strokovnjaki...

jb_j ::

Če BMW uporablja tako superiorne baterije?
Zakaj potem nima tudi niti enega dobrega električnega avta, razen i3 in i8. (ki niti približno ne izstopata)

Ki bi se prodajal kot vroče žemlje, tako kot tesla?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

jb_j ::

Tesla ima z Gigatovarnami,
tudi celoten razvoj baterij v sodelovanju s Panasonicom.
Ki bodo najbrž sledile novim trendom, in bodo z vsako novejšo serijo boljše.

Najbrž jim največjo škodo lahko naredijo, povsem nove baterije, ker bi potem moral, na novo prilagodit proizvodne procese za baterije.
Imajo pa skoraj-lastno proizvodnjo, tako, da jim tudi to ne bi naredilo večje škode.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Stari maček ::

jb_j je izjavil:

Če BMW uporablja tako superiorne baterije?
Zakaj potem nima tudi niti enega dobrega električnega avta, razen i3 in i8. (ki niti približno ne izstopata)
Ki bi se prodajal kot vroče žemlje, tako kot tesla?

Vzrok je enak, kot pri iPhone in Xiaomi. Se pa, mimogrede, v Sloveniji proda neprimerno več i3 kot Tesel..

Zgodovina sprememb…

jb_j ::

Stari maček je izjavil:

jb_j je izjavil:

Če BMW uporablja tako superiorne baterije?
Zakaj potem nima tudi niti enega dobrega električnega avta, razen i3 in i8. (ki niti približno ne izstopata)
Ki bi se prodajal kot vroče žemlje, tako kot tesla?

Vzrok je enak, kot pri iPhone in Xiaomi. Se pa, mimogrede, v Sloveniji proda neprimerno več i3 kot Tesel..



Ja, Slovenija je trg, ki se ga lahko primerja s svetovnim trgom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Stari maček ::

Kje si pobral to trditev?

jb_j ::

Stari maček je izjavil:

Kje si pobral to trditev?


(če bi razumel sarkazem) in
Tam kjer primerjaš prodajo i3 proti tesli.

Pa še majhna malenkost, v Sloveniji se tesle prodajajo skoraj za 20k+EUR,
kot v zda (ne glede na razliko evra proti dolarju)

Podobno kot na Kitajskem, in je tesla,
raje prvo tam zgradila tovarno baterij za pol miljona vozil letno.
(najbrž bodo takšne cene še nekaj časa pri nas)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Zheegec ::

Podobno kot na Kitajskem, in je tesla,

raje prvo tam zgradila tovarno baterij za pol miljona vozil letno.

Kdaj pa bodo začeli,
graditi to tovarno
Na Kitajskem.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

jb_j ::

Zheegec je izjavil:

Podobno kot na Kitajskem, in je tesla,

raje prvo tam zgradila tovarno baterij za pol miljona vozil letno.

Kdaj pa bodo začeli,
graditi to tovarno
Na Kitajskem.


Jo že gradijo. https://insideevs.com/construction-unde...
V ZDa imajo že zgrajeno (tudi za pol miljona vozil)
Samo je proizvodnja vozil prepočasna za polno obratovanje tovarne baterij. (a imajo 200k letno proizvodnje?)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Utk ::

Stari maček je izjavil:

Utk je izjavil:

tako kot Tesla, ki pa je ubrala hitrejšo pot in baterij ni razvila posebej, ampak je vzela Panasonicove baterije (iz računalnikov, če je že v Silicijevi dolini).

To je laž, in tu se je motil tudi tist pametnjakovič iz bmw-ja. 18650 je samo oblika baterije, kemija not je pa drugačna kot v mačkovem vibratorju.

To bo pokazal čas, tam pri ene 10-15 letih se bo vse to videlo.

Čas je že pokazal, da se je BMW motil o teslinih baterijah. Po njihovem bi morale po 5 letih večinoma pocrkat, po 8ih pa vse. Pa se nič od tega ni zgodilo.

No, ja, Sven Bauer je drugače CEO največje evropske firme za proizvodnjo baterij. https://www.google.si/url?sa=i&source=u...

Ampak očitno ste tule na Slotechu hujši strokovnjaki...

Zarad mene je lahko sam papež, 5 let nazaj je vsral neumnost in pokazal, da nima pojma kaj ima tesla, in cel internet se dela norca iz tistega intervjuja. Morda ga je do danes srecala pamet, morda ne, morda je pa nalasc ponizal konkurenco, ker je videl da bo kmalu konkurenca ponizala njih.

jb_j ::

jb_j je izjavil:

Stari maček je izjavil:

Emobi je izjavil:

I3 sem dal v garažo za 18 dni, ker sem šel na drug kontinent. V navodilih piše, da naj se v takih primerih napolni baterijo na 80%; verjetno je to optimalna napolnjenost, če avto dolgo časa stoji. Po 18-tih dneh je bila napolnjenost baterije popolnoma enaka, ni se spustila niti za pol procenta - tolikšno razliko števec še lahko pokaže.

I3 z dodatnim ICE motorjem se avtomatsko sam zažene med vožnjo, če v zadnjih 6-tih tednih ni bil zagnan. Torej načeloma velja, da se morajo ICE motorji vsaj vsakih 6 tednov zagnat, da se ne (po)kvarijo preveč, pa tudi za akumulator je dobro, da malo dela, tako da razmislite o tem.

RedDrake, glede na to, da imaš tri avte, se ti nikamor ne mudi in čakaj na model EV-ja, ki bo povsem odgovarjal tvojim potrebam in ne delaj kompromisov, ker je v igri preveč denarja. Imaš pa tudi prav, da ameriške šlamparije ni za kupovat. Ali nam lahko zaupaš, kateri hiter in nezanesljiv avto imaš to in koliko je star in kaj ga običajno matra?

Seveda, ker i3 nima baterij za vibratorje kot Tesla....


Ali si primerjal le baterije na vibratorjih,
ali teslo proti bmw-ju, v praksi? (kot avto, namreč)

Pa nekak si podal izjavo, da ima i3 boljše baterije za vibratorje. (kot tesla)
Oz. da tesla proizvaja slabe baterije, kot proizvajalci vibratorjev.
In ti to dejansko veš, pač.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

jb_j ::

Ne obsojam nič. Če praviš da tesla dela slabše baterije za vibratorje, kot bmw.
Ti pač, verjamem na besedo.

Oz. da tesla proizvaja baterije le za vibratorje,
najbrž potem imaš bolj napredno napravo (napram vibratorju)

BMW Power! Spoštujem, pač, tudi drugače misleče!

BMW, če vibrator ni dovolj, kupiš i3, ali i8.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

jb_j ::

Bi pa imel od bmw-ja za električni avto.
Ne glede na prejšnje neokusne šale.

Utk ::

https://avto.finance.si/8941566/Elektri...

Dejte reskirat vsaj brezplačno registracijo in to preberite. Da boste videli koliko bolj resni avti so nemški električarji od teslinih. In zakaj je šla tesla v brezvezno gradnjo svojih polnilnic.

feryz ::

Ki jih v Evropi, da ne rečem pri nas, kar mrgoli.
Če želiš njihov štrom, se pri nas odpraviš od doma na polnilnico in nazaj. In je prazen avto. Oz. za kakšen kilometer ti ostane, da greš lahko po kruh. Nismo vsi v Idriji in Ljubljani doma. Eni smo nekje vmes.

Torej praviš, da je Audi kriv za to? Zanimivo.

To je le še en dokaz, Zakaj električni avtomobili NISO prava stvar. In še dolgo ne bodo. Edino če vse drugo prepovejo. Potem se bo malo premaknilo. Ko ostali v obtoku počasi pocrkajo.

Utk ::

Ne, to je dokaz zakaj električni audi ni prava stvar. Štartal je s polno baterijo z avtom, ki ima po novem ciklu 400 km dosega, pa ga je imel že od začetka 300, potem 350, in potem navzdol. Tudi porabo na 100 km ima absurdno.
Treba je tudi investirat v mrežo polnilnic, ki delujejo, če pa nimaš svojih, moraš svoje avte preiskusit na tistih, ki so.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Emobi ::

Vaše izjave o tem, ali je EV prava stvar ali ne, so preveč posplošene in površne. Potrebno je precizirati ob katerih pogojih je kakšna stvar prava in smiselna.
EV-ji še niso prava stvar za dolge avtocestne razdalje in na taki več kot 500 kilometrski relaciji bi Tesla imela podobne probleme. Spomnimo se samo nemškega ministra, ki s Teslo S ni mogel v kraje, oddaljene več kot 150 km, ker zadeva postane nefunkcionalna in nepraktična.

Glede dosega EV-jev je potrebno upoštevati sledeče dejstvo: doseg EV-ja ima približno trikraten razpon; torej pri najvišji hitrosti (po avtocesti) doseže približno trikrat manjšo razdaljo kot pri vožnji pri hitrostih do 90 km/h - mestna in primestna vožnja.
Meni i3 porabi pri mestni in primestni vožnji okrog 12 kWh/100km, pri hitrosti 150 km/h pa okrog 35 kWh/100km!
EV-ji porabijo zelo malo energije v primerjavi z ICE-ji, je pa zaradi tega vpliv oziroma delež zračnega upora zelo velik in pri avtocestni hitrosti (130 km/h) razpolovi doseg baterije, pri najvišji hitrosti pa doseg celo raztretjini.
Zato EV-je na dolgih avtocestnih potovanjih vidimo voziti zelo počasi.

Torej EV-ji niso prava stvar za tiste, ki dnevno delajo več stokilometrske avtocestne razdalje oziroma za tiste, ki so dnevno več ur za volanom.
Prav tako pa niso prava stvar za tiste, ki nimajo možnosti polnjenja na domači vtičnici, ker hoditi na javne polnilnice je res zamudno in nepraktično.

So pa EV-ji prava stvar za ostale, ki se vozimo pretežno po Sloveniji in imamo možnost polnjenja doma. Takšnih pa je po moji oceni najmanj 40% vozil v Sloveniji.

Evropa je sprejela zaveze za razogljičenje prometa in države morajo graditi infrastrukturo za EV-je.
Amerika teh zavez nima in mora Tesla sam graditi polnilnice.

feryz ::

Kaj si ti predstavljaš pod izrazom "mreža polnilnic"?
7 Krajev na relaciji Maribor - Koper? Klap, klap, klap.

Tesla ima porabo 20% / minuto, če sem prav videl v sosednji temi. Kaj hočeš povedati?

feryz ::

Ne, ni čisto tako. Kitajci jih štancajo na desetisoče, ker jih lahko prodajo.
Ostali jih ne štancajo, ker jih ne bi mogli prodati.
Verjamem, da par tisoč kupcev čaka nanje leto in več, vprašanje pa je, če bi na njih čakalo par milijonov kupcev ali celo par deset milijonov kupcev.
Če bi, bi se štancali v vsaki garaži.

So rang statistične napake, za katero se meče gore denarja. V glavnem kot posledica politične prisile.

Emobi ::

Slovenija ima eno boljših oziroma najgostejšo mrežo polnilnic v regiji. Vse sosednje države imajo slabšo!

jb_j ::

Če se lahko smatram za povprečnega uporabnika vozila.
Ali kdorkoli v družini.

Ne vem, če smo velikokrat prevozili več kot 250-300 km v eni vožnji.
(tut v času, ko je fotr bil še podjetnik in je dostavljal blago po Sloveniji)

Pa vikend imamo okoli 200km stran od doma.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Emobi ::

feryz je izjavil:

So rang statistične napake, za katero se meče gore denarja. V glavnem kot posledica politične prisile.


Tem goram denarja in politični prisili sem jaz hvaležen, ker, odkar imam EV, diham čistejši zrak.


V Sloveniji je onesnažen zrak zaradi prometa kriv za 1000 do 1500 predčasnih smrti na leto, kar pomeni 4 predčasne smrti na dan, gospodarska škoda pa je ocenjena na milijardo evrov.

V Evropi zaradi slabega zraka predčasno umre pol milijona ljudi na leto, v svetu pa 7 milijonov.

Na svetu je tretjina smrti zaradi srčnih napadov, kapi, pljučnega raka in kroničnih bolezni dihal posledica onesnaženega zraka.

Na svetu 93% otrok vdihuje strupen zrak, več kot pol milijona otrok letno zaradi tega umre.


Seveda se vsak izmed nas tolaži, da njega in njegove bližnje ta statistika in takšna usoda ne bo doletela, ampak to je slaba tolažba.


Nesporno pa je bolje vlagati gore denarja v čistejšo tehnologijo, kot pa porabljati denar za odpravljanje posledic te grozljive statistike.
Smiselno pa je tudi prisiliti industrijo in ljudi, da manj onesnažujejo, saj bomo imeli dolgoročno vsi koristi od tega.
In tu je Evropa in njena politika vodilna v svetu!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

jb_j je izjavil:

Če se lahko smatram za povprečnega uporabnika vozila.
Ali kdorkoli v družini.

Ne vem, če smo velikokrat prevozili več kot 250-300 km v eni vožnji.
(tut v času, ko je fotr bil še podjetnik in je dostavljal blago po Sloveniji)

Pa vikend imamo okoli 200km stran od doma.


Za profesionalno dostavo po Sloveniji EV ni primeren, ker profesionalci nimajo časa čakati na polnilnicah.
Zate in za tvojo familijo pa EV je primeren; za na vikend rabiš najmanj 60 kWh baterijo. In brez divjanja po avtocesti, lepo po predpisih in največ 130-140 km/h.

jb_j ::

Emobi je izjavil:

jb_j je izjavil:

Če se lahko smatram za povprečnega uporabnika vozila.
Ali kdorkoli v družini.

Ne vem, če smo velikokrat prevozili več kot 250-300 km v eni vožnji.
(tut v času, ko je fotr bil še podjetnik in je dostavljal blago po Sloveniji)

Pa vikend imamo okoli 200km stran od doma.


Za profesionalno dostavo po Sloveniji EV ni primeren, ker profesionalci nimajo časa čakati na polnilnicah.
Zate in za tvojo familijo pa EV je primeren; za na vikend rabiš najmanj 60 kWh baterijo. In brez divjanja po avtocesti, lepo po predpisih in največ 130-140 km/h.


Se pravi tako kot skoraj vedno, ko gremo na morje.

Kaj pa, pazi to, če bi dostavnih vozil bilo pač več.
Samo so draga EV, to je res.
Tudi če so zanemarljivi stroški prevoza.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

SimplyMiha ::

Emobi je izjavil:

Za profesionalno dostavo po Sloveniji EV ni primeren, ker profesionalci nimajo časa čakati na polnilnicah.
Zate in za tvojo familijo pa EV je primeren; za na vikend rabiš najmanj 60 kWh baterijo. In brez divjanja po avtocesti, lepo po predpisih in največ 130-140 km/h.


140 km/h je že divjanje. Če se ne motim, je "toleranca" pri hitrosti 100-200 km/h 7km/h, se pravi lahko greš največ 137 km/h pa ti ne morejo pribiti kazni.

jb_j ::

SimplyMiha je izjavil:

Emobi je izjavil:

Za profesionalno dostavo po Sloveniji EV ni primeren, ker profesionalci nimajo časa čakati na polnilnicah.
Zate in za tvojo familijo pa EV je primeren; za na vikend rabiš najmanj 60 kWh baterijo. In brez divjanja po avtocesti, lepo po predpisih in največ 130-140 km/h.


140 km/h je že divjanje. Če se ne motim, je "toleranca" pri hitrosti 100-200 km/h 7km/h, se pravi lahko greš največ 137 km/h pa ti ne morejo pribiti kazni.


Zanimiv point. Max. omejitev je skoraj povsod 130km/h, na drugi strani pa skoraj ni vozila, ki pelje 180km/h+.
Zanimivo.

Če bi imeli nekak pravno državo, je pri vsakem vozilu, ki je udeleženo v prometni nesreči,
pri 130km/h+, delna krivda tudi na proizvajalcu vozil.

Pravno.
Je pa res, če bi se pravo dojemalo po pravilih.
Najbrž ne bi bilo niti enega proizvajalca vozil več.

Fora je že pri dnevnih lučeh,
in se vozilo, ki tega ne omogoča, pač ne sme prodajat.
(na eni točki je v EU, bilo takšno pravilo, da se luči vklopijo, tudi če jih fizično ne prižgeš)

Tukaj se je pravo, strogo upoštevalo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

jernejl ::

Emobi je izjavil:

Torej EV-ji niso prava stvar za tiste, ki dnevno delajo več stokilometrske avtocestne razdalje oziroma za tiste, ki so dnevno več ur za volanom.
Prav tako pa niso prava stvar za tiste, ki nimajo možnosti polnjenja na domači vtičnici, ker hoditi na javne polnilnice je res zamudno in nepraktično.

Malo bi te popravil:
Primerni niso za tiste, ki delajo preveč kilometrov (kar navadno vključuje tudi nekoliko daljše razdalje), ker je izguba časa zaradi polnjenja prevelika.
Prav tako niso primerni za tiste, ki delajo premalo kilometrov, ker so predragi.
In prav tako niso primerni za tiste, ki nimajo možnosti polnjenja na domači vtičnici.

SimplyMiha ::

Zato pa je car-sharing logična opcija za EV-je. Po vožnji parkiraš avto, pred naslednjo vožnjo pa vzameš napolnjenega.

Emobi ::

SimplyMiha je izjavil:

Emobi je izjavil:

Za profesionalno dostavo po Sloveniji EV ni primeren, ker profesionalci nimajo časa čakati na polnilnicah.
Zate in za tvojo familijo pa EV je primeren; za na vikend rabiš najmanj 60 kWh baterijo. In brez divjanja po avtocesti, lepo po predpisih in največ 130-140 km/h.


140 km/h je že divjanje. Če se ne motim, je "toleranca" pri hitrosti 100-200 km/h 7km/h, se pravi lahko greš največ 137 km/h pa ti ne morejo pribiti kazni.


To je vse res, vendar moraš še upoštevati napako brzinomerja, ki mora po zakonu kazati več, nikakor manj. Pri 140 na uro sigurno kaže najmanj 3 km/h več. Preveri na kakšnem merilcu hitrosti, ki je postavljen ob avtocesti ali pa z GPS-jem. Tako da 140 je še v meji toleranc.
No ja, razen če tudi laserska pištola ne kaže 3 več...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

jb_j ::

jernejl je izjavil:

Emobi je izjavil:

Torej EV-ji niso prava stvar za tiste, ki dnevno delajo več stokilometrske avtocestne razdalje oziroma za tiste, ki so dnevno več ur za volanom.
Prav tako pa niso prava stvar za tiste, ki nimajo možnosti polnjenja na domači vtičnici, ker hoditi na javne polnilnice je res zamudno in nepraktično.

Malo bi te popravil:
Primerni niso za tiste, ki delajo preveč kilometrov (kar navadno vključuje tudi nekoliko daljše razdalje), ker je izguba časa zaradi polnjenja prevelika.
Prav tako niso primerni za tiste, ki delajo premalo kilometrov, ker so predragi.
In prav tako niso primerni za tiste, ki nimajo možnosti polnjenja na domači vtičnici.


Ma niti ne za tiste, ki delajo premalo kilometrov,
lahko bi bil tudi power-bank za hišo. (če bi to omogočal)
Ponoč napolniš avto, čez dan napajaš hišo. Npr.

Je pa sedaj neprimeren za tiste, ki delajo premalo kilometrov.

Emobi ::

jernejl je izjavil:

Emobi je izjavil:

Torej EV-ji niso prava stvar za tiste, ki dnevno delajo več stokilometrske avtocestne razdalje oziroma za tiste, ki so dnevno več ur za volanom.
Prav tako pa niso prava stvar za tiste, ki nimajo možnosti polnjenja na domači vtičnici, ker hoditi na javne polnilnice je res zamudno in nepraktično.

Malo bi te popravil:
Primerni niso za tiste, ki delajo preveč kilometrov (kar navadno vključuje tudi nekoliko daljše razdalje), ker je izguba časa zaradi polnjenja prevelika.
Prav tako niso primerni za tiste, ki delajo premalo kilometrov, ker so predragi.
In prav tako niso primerni za tiste, ki nimajo možnosti polnjenja na domači vtičnici.

Bistvena je predvsem dnevna kilometrina; jaz delam 20 kkm/leto, torej 55 km/dan, kar je več kot slovensko povprečje in nimam nobenih problemov. Lahko bi delal tudi 140 km/dan (50 kkm/leto); prijatelj pa z isto 33 kWh baterijo dela 70 kkm/leto.

Že pri nekje 11 kkm/leto se EV kljub dvakratni ceni z všteto subvencijo izenači z ICE-jem po stroških lastništva. Kdor dela manj kilometrov ima pač višjo ceno prevoženega kilometra, kaj pa je komu predrago, pa je zelo subjektivno in je odvisno predvsem od tega, koliko je globoka denarnica in koliko smo pripravljeni zapraviti za osebni prevoz.
Seveda EV ni primeren za tiste, ki nimajo možnosti polnjenja doma in to sem tudi dvakrat napisal.

Emobi ::

jb_j je izjavil:

lahko bi bil tudi power-bank za hišo. (če bi to omogočal)


To je smiselno razmišljanje.
V prihodnosti bom imel na strehi sončno elektrarno, v kleti pa baterijo polovične zmogljivosti EV-ja – 10 do 15 kWh. Tak sistem (sončna elektrarna, baterija v kleti in EV) je od marca do konca oktobra neodvisen otok in ne potrebuje elektrike od zunaj. Hkrati pa lahko sistem ponoči kupuje poceni elektriko in jo podnevi dražje prodaja; seveda pa je za to potrebna sprememba zakonodaje. Prav tako pa mora proizvajalec avtomobila baterijo odkleniti, da bo lahko avtomobilska baterija lahko elektriko tudi vračala, kar sedaj ni mogoče.

Ko bo omrežje pametno, bo za parkirane EV-je smiselno, da bodo priklopljeni na omrežje in bodo delovali kot shramba energije ter amortizirali viške pridobivanja in porabe elektrike. Tako bo omrežje mnogo manj obremenjeno, kot se nekateri danes bojijo.

J.McLane ::

A pa CCS protokol je dvosmeren, se mi zdi da je dvosmeren samo CHAdeMO?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Emobi ::

Za inteligenten priklop avtomobila na omrežje je sigurno potrebna odgovarjajoča polnilna postaja in običajni pretvornik na šuko vtičnici ne zadostuje.
Takšno polnilno postajo Leaf že ima in v Nemčiji in Italiji že dobiva soglasja upravljalca omrežja. BMW pravi, da to dovoljuje na Poljskem.
Torej je vse odvisno od (domače) polnilnice in dvomim, da CCS ne bi dovoljeval dvosmerne komunikacije. Potrebna je samo polnilnica in baterija, ki to omogočata.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

J.McLane ::

Nekateri imate problem z dojemanjem velikostnih razredov.

Da poskusim zapisati številke:
- v Sloveniji je registriranih 1,5 miliona vozil
- povprečno se z avtom prevozi 12.000 km letno

Koliko energije bi pokurilo 1,5 miliona EVjev, pri tej kilometrini?
1.500.000 * 20 kWh/100 km * 12.000 km = 3.600.000.000 kWh ali 3.600 GWh

Letna proizvodnja TEŠ je 3.500 in 3.800 GWh

TEŠ torej lahko danes fura cel vozni park osebnih vozil v Sloveniji, ali ima Saleška dolina danes enake okoljske posledice kot, če bi vsak avto imel speljan izpuh tja? Ne se hecat.

Iz vidika CO2 je to sicer dost katastrofa, ampak na srečo je samo 1/3 elektrike v Slo iz TE, z večanjem EV bomo to razmerje morali ohranjati oziroma ga še izboljšati, sicer se strinjam, da je glede CO2 narejenega bolj malo. Kar se pa ostalih izpustov tiče, ki so direktno zdravju škodljivi je pa tole čisti no-brainer.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

frudi ::

Kar se tiče CO2 je za EVje problem predvsem izdelava baterije. Samo izdelava ene 100 kWh avtomobilske baterije recimo sprosti toliko CO2, kot ga en varčen ICE proizvede v 100k km. Zato so iz CO2 vidika PHEV-ji z neko solidno baterijo (recimo 15 kWh) bistveno boljša opcija za večino ljudi. 15 kWh je veliki večini dovolj za dnevne potrebe (služba, šola, vrtec, trgovina, ipd), za tistih par krat letno, ko se pelješ kam dalje, pa ICE motor pomeni nič skrbi glede dosega in planiranja poti.

Ampak za nekatere očitno PHEV-ji niso dovolj seksi, ali dovolj zeleni, ali kaj jaz vem kaj. Menda da je za okolje bolje izdelovati čim večje baterije in potem ves čas s seboj prevažati pol tone neizkoriščenega balasta. Ker 'logika'.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

J.McLane ::

PHEV predvsem potrebujejo nek konkreten izdelek, to kar je danes na trgu pač očitno ni po željah kupcev. Največji problem, ki ga jaz vidim pri PHEV je notranji prostor, drugi problem je ICE oz. nižja moč v EV načinu.

Sicer pa ni slabo če je 100 kWh baterija ekvivalent 100k km v normalnem avtu, večina folka bi se verjetno zadovoljila s 50-60 kWh.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

frudi je izjavil:

Kar se tiče CO2 je za EVje problem predvsem izdelava baterije. Samo izdelava ene 100 kWh avtomobilske baterije recimo sprosti toliko CO2, kot ga en varčen ICE proizvede v 100k km. Zato so iz CO2 vidika PHEV-ji z neko solidno baterijo (recimo 15 kWh) bistveno boljša opcija za večino ljudi. 15 kWh je veliki večini dovolj za dnevne potrebe (služba, šola, vrtec, trgovina, ipd), za tistih par krat letno, ko se pelješ kam dalje, pa ICE motor pomeni nič skrbi glede dosega in planiranja poti.

Ampak za nekatere očitno PHEV-ji niso dovolj seksi, ali dovolj zeleni, ali kaj jaz vem kaj. Menda da je za okolje bolje izdelovati čim večje baterije in potem ves čas s seboj prevažati pol tone neizkoriščenega balasta. Ker 'logika'.


Ne vem no- primerjati hruške (izdelavo nečesa) z jabolki (uporabo tega=vožnja) pol pa iz tega vleči zaključke....

PS seveda pa motor in menjalnik ICE rasteta na polju kot krompir in njuna izdelava ne povzroča izpustov CO2.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
««
582 / 1166
»»