Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
tigrr ::
Norveška ni primerljiva s Slovenijo, ker ima vsaj 4x večji bdp. To za sabo potegne mnogo odločitev glede možnosti razvoja elektromobilnosti.. /bo-slovenija-lahko-dosegla-zastavljene-cilje-na-podrocju-e-mobilnosti ?
Utk ::
jype ::
jernejl ::
Je pa električni avto danes primeren za tako velik del ljudi, da bi lahko od danes naprej prodajali 50% električnih avtov pa zato nihče ne bi bil prikrajšan.
Kupci pravijo, da se zelo motiš. Očitno preveč posplošuješ.
Kupci ne morejo kupiti več kot se naredi.
Prodajalci ne morejo prodati (in proizvajalci narediti) več, kot se kupi.
J.McLane ::
Točno tako. Ker tisti "drugi" avto pri hiši je običajno kupljen rabljen, za 10 jurjev ali manj.
Problem je le skeširat tistih 35kEUR in potem še čakat na povrnitev subvencije.
EV je 1. avto pri hiši, z drugim avtom se pa gre na morje, ta drugi avto ni treba da je Clio dci, ampak je lahko potraten poceni kombi če hočeš. Pač spremeniš mentaliteto, tisti ki se dnevno pri hiši vozi največ naj se vozi z EV, tisti ki se najmanj pa z avtom "za na morje".
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
jype ::
Prodajalci ne morejo prodati (in proizvajalci narediti) več, kot se kupi.
EV je 1. avto pri hiši, z drugim avtom se pa gre na morje, ta drugi avto ni treba da je Clio dci, ampak je lahko potraten poceni kombi če hočeš. Pač spremeniš mentaliteto, tisti ki se dnevno pri hiši vozi največ naj se vozi z EV, tisti ki se najmanj pa z avtom "za na morje".Spremeniš mentaliteto in namesto dragega lastništva za tista dva tedna na leto tako napravo _najameš_.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Gregor P ::
Spremeniš mentaliteto in namesto dragega lastništva za tista dva tedna na leto tako napravo _najameš_.... kako točno pa bi to zgledalo v praksi, ko 80% ljudi nekje v istem obdobju v letu najame avto?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
TheBlueOne ::
Gledam te Hyundai Kone in se mi racunice nikakor ne izidejo. Me lahko kdo popravi.
Razlika v ceni med EV in nekim normalnim bencinarjem je ca. 20k€.
Ce sem prav racunal, te stane na 100km 2€ elektrika in recimo 8€ bencin.
Torej 20.000km za gorivo:
EV: 400€
Bencin: 1600€
Letno 1200€ razlike, z zavarovanjem kaksne 1500€ razlike v korist EV?
Kaj se celo tako poceni EV rentira sele po 10 letih+ pri relativno visoki kilometrini? 5k€ racunam za service za bencinarja.
Se EVji danes kupujejo bolj zaradi prihranka ali zaradi kul faktorja?
Razlika v ceni med EV in nekim normalnim bencinarjem je ca. 20k€.
Ce sem prav racunal, te stane na 100km 2€ elektrika in recimo 8€ bencin.
Torej 20.000km za gorivo:
EV: 400€
Bencin: 1600€
Letno 1200€ razlike, z zavarovanjem kaksne 1500€ razlike v korist EV?
Kaj se celo tako poceni EV rentira sele po 10 letih+ pri relativno visoki kilometrini? 5k€ racunam za service za bencinarja.
Se EVji danes kupujejo bolj zaradi prihranka ali zaradi kul faktorja?
jernejl ::
Prodajalci ne morejo prodati (in proizvajalci narediti) več, kot se kupi.
Točno! Če gre za nove avtomobile: to ni koš za smeti ampak avtomobili, ki se bodo prej ali slej znašli pri kupcih. Precej jih je tudi v naprej naročenih.
Proizvajalci jih niso naredili zato, da jih bodo vrgli v koš.
J.McLane ::
EV je 1. avto pri hiši, z drugim avtom se pa gre na morje, ta drugi avto ni treba da je Clio dci, ampak je lahko potraten poceni kombi če hočeš. Pač spremeniš mentaliteto, tisti ki se dnevno pri hiši vozi največ naj se vozi z EV, tisti ki se najmanj pa z avtom "za na morje".Spremeniš mentaliteto in namesto dragega lastništva za tista dva tedna na leto tako napravo _najameš_.
Nisem mislil da kombi stoji celo leto pred bajto, samo tisti član družine, ki ima najbližje šiht se pač vozi z njim.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
D3m ::
TheBlueOne je izjavil:
Gledam te Hyundai Kone in se mi racunice nikakor ne izidejo. Me lahko kdo popravi.
Razlika v ceni med EV in nekim normalnim bencinarjem je ca. 20k€.
Ce sem prav racunal, te stane na 100km 2€ elektrika in recimo 8€ bencin.
Torej 20.000km za gorivo:
EV: 400€
Bencin: 1600€
Letno 1200€ razlike, z zavarovanjem kaksne 1500€ razlike v korist EV?
Kaj se celo tako poceni EV rentira sele po 10 letih+ pri relativno visoki kilometrini? 5k€ racunam za service za bencinarja.
Se EVji danes kupujejo bolj zaradi prihranka ali zaradi kul faktorja?
Pozabil si na leasing baterije.
|HP EliteBook|R5 6650U|
Utk ::
Kak leasing baterije tebe spet muči?
20 jurjev razlike praviš? https://www.avto.net/Ads/details.asp?id......
TheBlueOne je izjavil:
Gledam te Hyundai Kone in se mi racunice nikakor ne izidejo. Me lahko kdo popravi.
Razlika v ceni med EV in nekim normalnim bencinarjem je ca. 20kEUR.
Ce sem prav racunal, te stane na 100km 2EUR elektrika in recimo 8EUR bencin.
Torej 20.000km za gorivo:
EV: 400EUR
Bencin: 1600EUR
Letno 1200EUR razlike, z zavarovanjem kaksne 1500EUR razlike v korist EV?
Kaj se celo tako poceni EV rentira sele po 10 letih+ pri relativno visoki kilometrini? 5kEUR racunam za service za bencinarja.
Se EVji danes kupujejo bolj zaradi prihranka ali zaradi kul faktorja?
20 jurjev razlike praviš? https://www.avto.net/Ads/details.asp?id......
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
TheBlueOne ::
Kak leasing baterije tebe spet muči?
TheBlueOne je izjavil:
Gledam te Hyundai Kone in se mi racunice nikakor ne izidejo. Me lahko kdo popravi.
Razlika v ceni med EV in nekim normalnim bencinarjem je ca. 20kEUR.
Ce sem prav racunal, te stane na 100km 2EUR elektrika in recimo 8EUR bencin.
Torej 20.000km za gorivo:
EV: 400EUR
Bencin: 1600EUR
Letno 1200EUR razlike, z zavarovanjem kaksne 1500EUR razlike v korist EV?
Kaj se celo tako poceni EV rentira sele po 10 letih+ pri relativno visoki kilometrini? 5kEUR racunam za service za bencinarja.
Se EVji danes kupujejo bolj zaradi prihranka ali zaradi kul faktorja?
20 jurjev razlike praviš? https://www.avto.net/Ads/details.asp?id......
Med Kono bencinar in Kono EV, ne v priemrjavi s VWjem.
J.McLane ::
Razlika v ceni je relativna, ker ne gre za enake karakteristike pogona ali opremo.
Kona 1.6 T-GDI avtomatik ima 177 konjev, kuri 8,5 l/100 km in stane 24k €
Kona EV ima 200 konjev in stane ?? €
20k km letno te stane bencin 2200€ in ne 1600€, kot je v izračunu zgoraj.
Pri avtu je že od nekdaj šlo za kul faktor, tako da ne vem zakaj bi bilo tu kaj drugače.
Kona 1.6 T-GDI avtomatik ima 177 konjev, kuri 8,5 l/100 km in stane 24k €
Kona EV ima 200 konjev in stane ?? €
20k km letno te stane bencin 2200€ in ne 1600€, kot je v izračunu zgoraj.
Pri avtu je že od nekdaj šlo za kul faktor, tako da ne vem zakaj bi bilo tu kaj drugače.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Tudi v kono zlahka naložiš za 30 jurjev opreme, in tudi moraš, če hočeš vso opremo, ki jo ima električna. Da boš enega 1,0 bencinarja za 20 jurjev primerjal z električno kono pa tudi ne gre. Mu marsikaj manjka. Elektrika pa kono tolk izboljša, da troc nima za burek.
J.McLane ::
Razlika v ceni je po navedbah @thetilko 20k EUR, torej naj bi Kona EV stala preko 50k EUR (23 bencinska +20 dražja +7,5 eko skald)? Ne se hecat.
Edit: sem našel nemški oglas za paket Premium:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Edit: sem našel nemški oglas za paket Premium:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
TheBlueOne ::
Razlika v ceni je po navedbah @thetilko 20k EUR, torej naj bi Kona EV stala preko 50k EUR (23 bencinska +20 dražja +7,5 eko skald)? Ne se hecat.
Edit: sem našel nemški oglas za paket Premium:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
Hm... Z Avstrijo je ponudba s popustom menda 42000EUR (autoscout24.at), nekje primerljiva Kona pa je menda dobre 20kEUR, ce je bencinar. Porabo pri bencinarju so ocenili na 6l doseg pri EVju pa na slabe 400km.
Morem pogledat, ce drzijo stevilke. Ce se lazejo pri porabi (ni 6l ampak 8l), potem se verjetno tudi pri dosegu. Je pa mozno, da Slovenija doplaca vec.
V temo sem jo prilepil, ker je dosti lahko primerjati, ker se gre za isti avto in ni potrebe po spekulacijah, kakersne bi bile, ce bi jo bilo treba priemrjati z drugim brendom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
J.McLane ::
Seveda lažejo tudi pri dosegu, ampak če povečaš povprečno porabo bencina in povprečno porabo elektrike, se razlika realno gledano še vedno poveča. Cene štroma so pa zelo relativne, sploh če gledaš ceno v Nemčiji, pri nas je cena ponoči okrog 0,09 €/kWh, v Nemčiji čez dan 0,25 €/kWh.
Kakorkoli, ne moreš narediti nekega splošnega izračuna, ker bo veljal samo za točno tak primer.
Kakorkoli, ne moreš narediti nekega splošnega izračuna, ker bo veljal samo za točno tak primer.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
TheBlueOne ::
Bo pa verjetno fina primerjava, ko bosta enkrat obe na trgu, ce EV se ni. Drugace je razlike vsaj 20k€ kakor gledam in 5000€ za servise sem tudi pretiraval pri bencinarju. Prvi profit bo kar drzal pri desetih letih ali vec, ce stevilke ostanejo, kar je skoraj malo huda.
BigWhale ::
No, ce je EV verzija 42 jurjev in tadrag bencinar 24, potem je to ogromna razlika. To je za 170.000km becina pri ceni 1.3 EUR/l in porabi 8l/100km. Ce upostevas se ceno elektrike na drugi strani, potem prides na 200.000km ali pa se vec. To je za 15 let voznje sluzba - domov.
Kako je s servisi pa lahko samo ugibamo. Mogoce bos moral hoditi na uradne servise, da bo bateriji veljala garancija. :>
Kako je s servisi pa lahko samo ugibamo. Mogoce bos moral hoditi na uradne servise, da bo bateriji veljala garancija. :>
TheBlueOne ::
Top opremljena EV, ki je trenutno na razpolago je vec kot 45000EUR. :) Morda se izplaca, ce imas za vogalom zastonj polnilno postajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
energetik ::
TheBlueOne je izjavil:
Gledam te Hyundai Kone in se mi racunice nikakor ne izidejo. Me lahko kdo popravi.Odvisno je, kaj primerjaš. Jaz sem Ioniqa EV in I30 SW GDI. Ioniq s subvencijo pride 27500€, I30 s približno podobno opremo okoli 17500€. Razlike je 10k€. Glede porabe si nekako pravilno ocenil. Investicija se povrne nekje v 8 letih.
Razlika v ceni med EV in nekim normalnim bencinarjem je ca. 20k€.
Ce sem prav racunal, te stane na 100km 2€ elektrika in recimo 8€ bencin.
Torej 20.000km za gorivo:
EV: 400€
Bencin: 1600€
Letno 1200€ razlike, z zavarovanjem kaksne 1500€ razlike v korist EV?
Kaj se celo tako poceni EV rentira sele po 10 letih+ pri relativno visoki kilometrini? 5k€ racunam za service za bencinarja.
Se EVji danes kupujejo bolj zaradi prihranka ali zaradi kul faktorja?
Seveda vsaj meni nima veze, kateri "prvi" avto. Ampak trenutno je vsaj pri nas edini in prvi avto rabljen bencinar. Ni pa noben problem pri meni "miselnost", komot bi večino voženj naredil z EV, in to z velikim užitkom.Točno tako. Ker tisti "drugi" avto pri hiši je običajno kupljen rabljen, za 10 jurjev ali manj.
Problem je le skeširat tistih 35kEUR in potem še čakat na povrnitev subvencije.
EV je 1. avto pri hiši, z drugim avtom se pa gre na morje, ta drugi avto ni treba da je Clio dci, ampak je lahko potraten poceni kombi če hočeš. Pač spremeniš mentaliteto, tisti ki se dnevno pri hiši vozi največ naj se vozi z EV, tisti ki se najmanj pa z avtom "za na morje".
Kot pa sem rekel, skeširat 35k€ je za večino težko. Sploh ker se povrne šele po N-letih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
TheBlueOne ::
TheBlueOne je izjavil:
Gledam te Hyundai Kone in se mi racunice nikakor ne izidejo. Me lahko kdo popravi.Odvisno je, kaj primerjaš. Jaz sem Ioniqa EV in I30 SW GDI. Ioniq s subvencijo pride 27500€, I30 s približno podobno opremo okoli 17500€. Razlike je 10k€. Glede porabe si nekako pravilno ocenil. Investicija se povrne nekje v 8 letih.
Razlika v ceni med EV in nekim normalnim bencinarjem je ca. 20k€.
Ce sem prav racunal, te stane na 100km 2€ elektrika in recimo 8€ bencin.
Torej 20.000km za gorivo:
EV: 400€
Bencin: 1600€
Letno 1200€ razlike, z zavarovanjem kaksne 1500€ razlike v korist EV?
Kaj se celo tako poceni EV rentira sele po 10 letih+ pri relativno visoki kilometrini? 5k€ racunam za service za bencinarja.
Se EVji danes kupujejo bolj zaradi prihranka ali zaradi kul faktorja?
Se mi je zdelo ja. In se to je v nekem optimalnem scenariju za EV. Me pa cudi, da so EVji tako dragi. Koliko priblizno stane taksna baterija, ker tezko verjamem, da je mehanizacija drazja pri motorjem na notranje izgorevanje.
Spock83 ::
Jaz delam 30k na leto. Dobim 300eur potnih. Škoda, da kurim za bencin, čepa lahko vzamem eko kredit za 10 let in plačam 260eur na mesec za EV. Drugače si ne bi mogel prviščit tak avto.
Nikec3 ::
Evo, pokazatelj kaka je prihodnost hibridov - ni je. BMW pri 2019 verziji i3-ke ne bo več ponujal range extenderja.
https://insideevs.com/bmw-ditches-range...
V članku je tudi graf za Nemčijo, ki kaže kako je padla prodaja REX verzijam, takoj ko je prišel ven model s 33 kWh. Pri 44 kWh (model 2019) pa trga zanj ne bi bilo.
Stvar je jasna. Že finančno se bolj splača v avto potisnit več baterij, kot pa tiščat not ICE motor.
https://insideevs.com/bmw-ditches-range...
V članku je tudi graf za Nemčijo, ki kaže kako je padla prodaja REX verzijam, takoj ko je prišel ven model s 33 kWh. Pri 44 kWh (model 2019) pa trga zanj ne bi bilo.
Stvar je jasna. Že finančno se bolj splača v avto potisnit več baterij, kot pa tiščat not ICE motor.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
J.McLane ::
Seveda, po drugi strani je pa BMW ravno napovedal novo 3jko PHEV. Hibridi bodo po mojem vedno pač bencinarji z malo manjšo porabo in ne EVji z backupom ki ga v realnosti skoraj nikoli ne bos rabil.
7.5k eur subvencije si uposteval?
No, ce je EV verzija 42 jurjev in tadrag bencinar 24, potem je to ogromna razlika. To je za 170.000km becina pri ceni 1.3 EUR/l in porabi 8l/100km. Ce upostevas se ceno elektrike na drugi strani, potem prides na 200.000km ali pa se vec. To je za 15 let voznje sluzba - domov.
Kako je s servisi pa lahko samo ugibamo. Mogoce bos moral hoditi na uradne servise, da bo bateriji veljala garancija. :>
7.5k eur subvencije si uposteval?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
BigWhale ::
Potem pridemo na 8 letni breaking even. Sele takrat bi se zacel nakup EVja obrestovati. Se vedno smo v domeni: 'kupis zato, ker je fajn, ne zato ker se izplaca'. :)
J.McLane ::
Pr teh izračunih je neznnka tudi izguba vrednosti. Če računaš da boš leta 2026 oba avta prodal za isto ceno potem imaš prav.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Tudi ce recemo po 8ih letih, je pa od 8. leta naprej velik dobicek. Kaskega vec ne rabis, avto odplacan, vozis se zastonj. 8 let star rabljen ev bi bil jackpot, samo najbrz ne bo tako poceni kot so danes ice 8 let stare kante.
telexdell ::
Matr, kako ekonomsko podkovani so nekateri. Izračunajo do vsakega centa razlike in amortizacije med stvarjo, kateri si še lahko privoščijo in tisto, kateri si ne morejo privoščiti. Le zakaj niso takšni ekonomski geniji tudi pri tistem, kar si še lahko privoščijo in tistim, kar bi tudi še zagotavljalo potrebe.
Zakaj torej računati ekonomiko med max ICE Kono in EV Kono, ne pa računati ekonomiko med max ICE Kono in npr. najbolj oskubljeno Kono? Ali celo med Kono in najcenejšim modelom avta, katerega dobiš na trgu?
Če ne iščete najcenejšega avta in nabijate o ekonomiki pri nekih modelih, katere si večina ljudi nikoli ne bo mogla privoščiti samo potrjujete tisto o lisici in kislem grozdju.
Kaj čmo- pač niso vsi ljudje enaki in za nekatere ni problem namakniti kolikor je treba da dobijo tisto kar hočejo. Ob vaših ekonomskih izračunih se pa kvečjemu sladko nasmejejo.
Zakaj torej računati ekonomiko med max ICE Kono in EV Kono, ne pa računati ekonomiko med max ICE Kono in npr. najbolj oskubljeno Kono? Ali celo med Kono in najcenejšim modelom avta, katerega dobiš na trgu?
Če ne iščete najcenejšega avta in nabijate o ekonomiki pri nekih modelih, katere si večina ljudi nikoli ne bo mogla privoščiti samo potrjujete tisto o lisici in kislem grozdju.
Kaj čmo- pač niso vsi ljudje enaki in za nekatere ni problem namakniti kolikor je treba da dobijo tisto kar hočejo. Ob vaših ekonomskih izračunih se pa kvečjemu sladko nasmejejo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
SimplyMiha ::
Hmm... Zakaj ne bi tega hudega ekonomskega znanja prenesli na borzo in kupili lambota?
BigWhale ::
Matr, kako ekonomsko podkovani so nekateri. Izračunajo do vsakega centa razlike in amortizacije med stvarjo, kateri si še lahko privoščijo in tisto, kateri si ne morejo privoščiti.
A ti si vedno stvari izmisljujes al to samo kadar po forumih pises? :)
Če ne iščete najcenejšega avta in nabijate o ekonomiki pri nekih modelih, katere si večina ljudi nikoli ne bo mogla privoščiti samo potrjujete tisto o lisici in kislem grozdju.
V bistvu ni nihce iskal najcenejsega avtomobila ampak se je delala primerjava med dvema avtomobiloma pri katerih je razlika samo v pogonu. Taksna primerjava je popolnoma na mestu. Ampak se mi spet zdi, da si to namerno spregledal, samo zato, da lahk pametujes. :)
Pr teh izračunih je neznnka tudi izguba vrednosti. Če računaš da boš leta 2026 oba avta prodal za isto ceno potem imaš prav.
Za koliko se bosta potem tista dva avtomobila prodala ne ve v bistvu nihce. Bi se znalo zgoditi, da se bodo EVji precej izboljsali in danasnji EVji ne bodo nic vec vredni. Zna se tudi zgoditi, da bodo ICEji se manj vredni.
Ampak IMO je kupovati avto na podlagi spekulacije, koliko bo vreden cez 10 let, ko ga bos prodajal, precej nesmiselno in podobno temu, da bi v kazino hodil sluzit denar. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
telexdell ::
Matr, kako ekonomsko podkovani so nekateri. Izračunajo do vsakega centa razlike in amortizacije med stvarjo, kateri si še lahko privoščijo in tisto, kateri si ne morejo privoščiti.
A ti si vedno stvari izmisljujes al to samo kadar po forumih pises? :)
Če ne iščete najcenejšega avta in nabijate o ekonomiki pri nekih modelih, katere si večina ljudi nikoli ne bo mogla privoščiti samo potrjujete tisto o lisici in kislem grozdju.
V bistvu ni nihce iskal najcenejsega avtomobila ampak se je delala primerjava med dvema avtomobiloma pri katerih je razlika samo v pogonu. Taksna primerjava je popolnoma na mestu. Ampak se mi spet zdi, da si to namerno spregledal, samo zato, da lahk pametujes. :)
Pr teh izračunih je neznnka tudi izguba vrednosti. Če računaš da boš leta 2026 oba avta prodal za isto ceno potem imaš prav.
Za koliko se bosta potem tista dva avtomobila prodala ne ve v bistvu nihce. Bi se znalo zgoditi, da se bodo EVji precej izboljsali in danasnji EVji ne bodo nic vec vredni. Zna se tudi zgoditi, da bodo ICEji se manj vredni.
Ampak IMO je kupovati avto na podlagi spekulacije, koliko bo vreden cez 10 let, ko ga bos prodajal, precej nesmiselno in podobno temu, da bi v kazino hodil sluzit denar. :)
Primerjava se dela v tehničnih karakteristikah- pospeških, udobju, varnostnih rešitvah... Računati, kdaj se ti povrne razlika v ceni za stvar, katera ni namenjena pridobitni dejavnosti pa ni ravno neka primerjava. Ampak se mi zdi, da si ti to namerno spregledal, samo da lahko pametuješ.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Utk ::
V bistvu ni nihce iskal najcenejsega avtomobila ampak se je delala primerjava med dvema avtomobiloma pri katerih je razlika samo v pogonu. Taksna primerjava je popolnoma na mestu.
Ni razlika "samo" v pogonu. Ljudje doplačujejo kar nekaj jurjev, da imajo DSG menjalnik v audiju ali vw, namesto nekega bednega avtomatika v pežoju. Razlika med "samo" električnim pogonom in dsg menjalnikom, je pa še enkrat večja kot med dsg in navadnim avtomatskim, in za vesolje večja od ročnega menjalnika. Ljudje plačujejo 5-8 jurjev samo da se vozijo bolj fino v nekem renoju namesto daciji, razlika med tistim renojem za 15 jurjev in "samo" električnem pogonom je pa vsaj takšna kot med dacijo in renojem. Zoe recimo je prav fin avto za vozit. Vstavi not nekega bencinarja, po možnosti tistega njihovega 0,9, pa bo razlika "samo" v pogonu takšna, da bo zoe navaden sekret, oz. clio.
Ta "samo" pogon dvigne avto za vsaj 2 razreda gor proti premiumu. Ne glede na to kakšno plastiko ima not.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
Mislim, da je to zgoraj malo preveč drastično opisano. Gre pač preprosto za drug pogon z vsemi prednostmi in slabostmi; razlika v ceni je na ta račun vsaj 10.000 evrov. Pol je pa le še vprašanje, če si pripravljen to plačat. Ne bi sedaj delal neke "raketne znanosti" iz tega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Ja to je odvisno od človeka. Nekdo ne loči vožnje dacie od bmwja, drugi ice od električnega. Nekateri kupijo bmwja pa vseeno ne vidijo razlike. Ne pomeni pa da razlike ni.
J.McLane ::
Za koliko se bosta potem tista dva avtomobila prodala ne ve v bistvu nihce. Bi se znalo zgoditi, da se bodo EVji precej izboljsali in danasnji EVji ne bodo nic vec vredni. Zna se tudi zgoditi, da bodo ICEji se manj vredni.
Ampak IMO je kupovati avto na podlagi spekulacije, koliko bo vreden cez 10 let, ko ga bos prodajal, precej nesmiselno in podobno temu, da bi v kazino hodil sluzit denar. :)
Ok če nihče ne ve, se pa da z dokaj dobro gotovostjo trditi, da boš za avto vreden 40k € po 8 letih dobil še vedno več kot pa za tistega, ki je bil 25k €. Torej računanje po koliko letih z EV pokriješe razliko v ceni novega vozila je glih ene tolk nesmiselno in glih ene tolk špekulacija, kot računanje za koliko več boš prodal rabljenega :)
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Utk ::
Po osmih letih je recimo da EV amortiziran glede na bencinca, tako da tudi če bi bil po 8ih letih EV za 35 jurjev vreden enako kot ice za 20 jurjev, recimo 5 jurjev, ne bi bil kupec novega EV na nobeni izgubi. S tem da je praktično nemogoče, da bi bil 8 let star EV vreden 5 jurjev, ker 5 jurjev boš z njim prišparal v treh letih. Dobil ga bi praktično zastonj proti bencinarju. No, edino če bencinar takrat ne bo vreden več nič...
manta ::
Jaz sem zase primerjal med novim focusom 1.5 dizl avtomatik z vso varnostno asistencno opremo in elektricno kono. focus bi me prisel ranga 26-27k, kona (nemska cena 39k) po odsteti subvenciji pa cca 32k. Recimo 6k razlike, po mojih izracunih sem na istem po cca. dveh letih (delam 50k na leto, polnim lahko zastonj).
J.McLane ::
uh, 50k km letno bo pa z Ev-jem kar zalogaj naredit, ali pač?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
J.McLane ::
To delaš ca. 200 km na dan, dnevno boš moral v avto "natankat" 40-50 kWh. Če boš to polnil v službi zastonj, mora AC polnilnica omogočat najmanj 6 kW moči, pa tudi AC polnilec v avtu mora biti najmanj toliko močan (verjetno je). Sicer pa lahko še vedno kaj dopolniš ponoči doma, na 2-3 kW.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
manta ::
Trenutno imamo v sluzbi 11kw polnilnice, obljubljajo pa postavitev mocnejsih. doma bi bil seveda tudi kdaj priklopljen. No, za moje potrebe mislim da je nakup evja racionalen. Tudi ce bi se mi 'obrnil' sele po 4ih letih.
energetik ::
Trenutno imamo v sluzbi 11kw polnilnice, obljubljajo pa postavitev mocnejsih. doma bi bil seveda tudi kdaj priklopljen. No, za moje potrebe mislim da je nakup evja racionalen. Tudi ce bi se mi 'obrnil' sele po 4ih letih.
Če je polnilnica AC, potem ti nič ne koristi pa če je 100kW. Omejitev je vgrajen polnilec v avtu, ki so ponavadi 7,2kW, razen pri Zoe.
Koristi ti le DC polnilnica, kjer res lahko koristiš tistih 50kW.
Seveda ima tudi vsaka povprečna hiša vsaj 3x20A priključek, in ni glih problem doma filati na 3x10A vtičnici, kar da ravno 7kW moči.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
J.McLane ::
Tako je, dobro se pozanimaj kakšen polnilec je v Koni, pomembno je tudi to ali imaš v službi sredi šihta kdaj kakšno službeno pot, ali da kdaj moraš sredi dneva po kakšne bolne otroke v vrtec.
Edit: v Koni je 7,2 kW eno fazni polnilec.
Edit: v Koni je 7,2 kW eno fazni polnilec.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Gregor P ::
Po osmih letih je recimo da EV amortiziran glede na bencinca, tako da tudi če bi bil po 8ih letih EV za 35 jurjev vreden enako kot ice za 20 jurjev, recimo 5 jurjev, ne bi bil kupec novega EV na nobeni izgubi. S tem da je praktično nemogoče, da bi bil 8 let star EV vreden 5 jurjev, ker 5 jurjev boš z njim prišparal v treh letih. Dobil ga bi praktično zastonj proti bencinarju. No, edino če bencinar takrat ne bo vreden več nič...
Ne vem, če bi danes* ravno s takšnim veseljem kupoval stare EV-je, kjer mi grozi zamenjava celotne baterije; tudi pri vozilih MNZ moraš imeti res nesrečo, če bi moral praktično zamenjati celoten motor.
* "danes" pišem zato, ker bo to s stanjem baterij malo bolj jasno čez kakšni dve desetletji. Sedaj pa kot navaden potrošnik res ne moreš kar na slepo verjeti, da bodo baterije držale po 15 ali več let bp
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
lufthammer ::
Po osmih letih je recimo da EV amortiziran glede na bencinca, tako da tudi če bi bil po 8ih letih EV za 35 jurjev vreden enako kot ice za 20 jurjev, recimo 5 jurjev, ne bi bil kupec novega EV na nobeni izgubi. S tem da je praktično nemogoče, da bi bil 8 let star EV vreden 5 jurjev, ker 5 jurjev boš z njim prišparal v treh letih. Dobil ga bi praktično zastonj proti bencinarju. No, edino če bencinar takrat ne bo vreden več nič...
Koliko bo vredna Tesla po osmih letih ve morda le kakšna šlogarca. Tak krš na zadnjem mestu bo šel bolj težko v prodajo, pa še amortiziran ne bo! Popravila v garanciji po 500$ ??
Marsikaj se bodo morali še naučit od kakšne evropske ali japonske firme (da ne bomo samo nemcev omenjali).
Reliability by brand cars 1 to 4 years old
Rank Brand Score
1 Suzuki 97.7%
2 Lexus 97.5%
3 Toyota 96.8%
4= Kia 95.8%
4= Mitsubishi 95.8%
4= Subaru 95.8%
7 Skoda 95.6%
8 Alfa Romeo 95.5%
9 Hyundai 95.4%
10 Seat 95.2%
11= Mazda 94.6%
11= Vauxhall 94.6%
13 Dacia 94.1%
14 Fiat 94.0%
15 Honda 93.8%
16 BMW 93.4%
17 Volkswagen 92.9%
18 Ford 92.7%
19 Renault 91.7%
20= Audi 91.5%
20= Volvo 91.5%
22 Mini 91.2%
23 Porsche 90.9%
24 Peugeot 89.4%
25 Citroen 88.1%
26 Mercedes-Benz 88.0%
27 Nissan 87.1%
28 Jaguar 84.9%
29 Jeep 82.7%
30 Land Rover 76.5%
31 Tesla 57.3%