Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
J.McLane ::
Za kar folk uporablja avtomobile so baterije več kot dovolj ustrezne že danes.
Za komercialno uporabo, kjer se vozilo vozi noč in dan, pa pač še dolgo ne bodo.
Za komercialno uporabo, kjer se vozilo vozi noč in dan, pa pač še dolgo ne bodo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zheegec ::
Ko se hajp za model 3 poleže bodo napovedali pickup in bo spet za par let materiala po forumih medtem, ko se bo Ford tresel v hlačah.
Ja, samo je velika razlika. Za pickup še tovarna ni v izgradnji, za Model 3 je tovarna že obstajala, ko je bil Model 3 najavljen. Če začnejo danes graditi tovarno, se lahko proizvodnja prične čez ~3 leta.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Utk ::
Če bi danes začeli gradit tovarno, bi pa spet rekli kaj norijo, če imajo izgubo. Kot rečeno, nekaterih se enostavno ne da osrečit. Btw, kje so silne tovarne ostalih, ki vsak mesec prodajo 22,000 starih avtov manj kot jih bi lahko?
Nikec3 ::
Kot prvo, a si v "smislu prodaje" upošteval tudi hibride, in kitajske proizvajalce?
Upoštevam vse plug-ine.
Kot drugo, pri Tesli gre za kar nekaj vprašanj, od katerih je profit samo eno. Recimo, kako bo s prodajo, ko začnejo čez 3 mesece usihati ameriške subvencije?
To povem kaj bo... čisto nič. Že zdaj v ZDA z lahkoto prodajo Model 3, pa je povprečna cena 55 000$. Morajo pa še začet z izvozom v Evropo in Azijo.
Kako bo s prodajo, ko pridejo na trg konkurenčni modeli?
Emmm, kakšni konkurenčni modeli? Daj bodi malo kritičen in mi povej kateri modeli bi naj bili konkurenca Tesli Modelu 3? Še dve leti ne bo nobenega. Vse kar pa bi naj bila konkurenca Modelu S in X, pa se bo itak delalo v malih številka ala iPace in Taycan.
Kdaj bodo ponudili nove modele? Kje jih bodo delali? Kje bodo dobili denar za nove tovarne (če bodo hoteli narediti več kot pol milijona avtov na leto)?
To pa so primerna vprašanja, se strinjam. In so vsa nekako povezana s profitom. Če Tesla dokaže, da lahko Model 3 proizvaja profitabilno, bodo dobili denar tudi za ostale projekte.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
svit ::
Prvemu "Teslinem Killerju" (Bolt) je že tako majhna prodaja v US v tem letu padla za 41%. Kdo bi vedel zakaj...
Malo perspektive kaj pomenijo objavljene številke v 2018Q3:
Malo perspektive kaj pomenijo objavljene številke v 2018Q3:
Ni ideje
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svit ()
Zheegec ::
Če bi danes začeli gradit tovarno, bi pa spet rekli kaj norijo, če imajo izgubo
S trenutnimi financami ja. Tesla nujno rabi ali denar iz trga, ali pa velikega sponzorja (Elon je veliko stavil na Saudi Arabijo). Ta denar rabi najkasneje 2017, da lahko nove modele začne prodajati v 2020, kot je planirano.
Ali pa seveda visoke dobičke, da lahko odplačajo dolgove in hkrati vložijo v nove tovarne.
Če se maksimalna proizvodna kapaciteta Tesle ne poveča, potem delnica Tesla ni vredna $300, ampak je vredna mogoče $40. Valutacija $300 je osnovana na planih za "world domination". Tesla preprosto ne more biti vredna več, kot Ford, ampak z bistveno manjšo prodajo in brez dobička.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
J.McLane ::
Kaj pa ti veš kaj nujno rabi Tesla?
Tesla potrebuje samo vernike in čisto nič drugega, nima smisla da se poglabljaš v finance.
Tesla potrebuje samo vernike in čisto nič drugega, nima smisla da se poglabljaš v finance.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
jernejl ::
Malo perspektive kaj pomenijo objavljene številke v 2018Q3:
Večina proizvajalcev ne proizvaja avtov zato, da se bodo na forumu lahko hvalili, koliko jih prodajo. Bolj jih zanima finančna plat te medalje, takšen graf pa ni čisto nujno enak grafu prodaje.
Tisti prilepljen graf očitno implicira na to, da je "success" čimhitreje prodati čimveč avtov, pa naj stane kar hoče. Dobiček je za "success" očitno nepomemben.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
Zheegec ::
Kaj pa ti veš kaj nujno rabi Tesla?
Tesla potrebuje samo vernike in čisto nič drugega, nima smisla da se poglabljaš v finance.
Prej ali slej bo zmanjkalo denarja. Tesla ima veliko vernikov, samo nimajo vsi $50k+ za nakup avtomobila. Drugo bi bilo, če bi Tesla proizvajala telefone, dosti več vernikov ima $1k.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
J.McLane ::
Bomo videli, upam samo da ne staviš denarja v propad Tesle.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Webmojster ::
Kaj pa ti veš kaj nujno rabi Tesla?
Tesla potrebuje samo vernike in čisto nič drugega, nima smisla da se poglabljaš v finance.
Prej ali slej bo zmanjkalo denarja. Tesla ima veliko vernikov, samo nimajo vsi $50k+ za nakup avtomobila. Drugo bi bilo, če bi Tesla proizvajala telefone, dosti več vernikov ima $1k.
Če računaš, da je povprečna vrednost novega avta v USA cca. 36.000 USD
(vir: https://mediaroom.kbb.com/2018-02-01-Av...
in upoštevaš za Tesla model 3 vse subvencije (ko so še bile, ne vem če so še) in prihranek pri gorivu pri recimo 10 let lastništva, bi skoraj dal roko v ogenj da je Tesla 3 tudi pri 50k$ USD+ že cenejša kot povprečna cena novega prodanega avtomobila v USA.
Truga ::
Haha, ne. Ce imas teslo, rabis se en avto da ga vozis takrat ko je tesla pol leta na servisu ker si peljal po dezju in je padel stran odbijac.
BigWhale ::
National average rate je v ZDA $0.114 za kWh, v Kaliforniji je sicer nekoliko drazje. Nisem pa uspel izbrskat tocno kako je z davki. Uspel sem najti, da je cena elektrike 40% racuna. Ostalo je potem distribucija, prenos in davki.
Spock83 ::
Za Teslo 3 čakajo v vrsti. Pa še vsak, ki ga dobi je izredno zadovoljen. Razen tisti, ki dobijo na hitro sestavljen avto in ima šlamparije. Ko bo zmanjkalo kupcev v USA brez skrbi bo prišla EU na vrsti. Pa še kakšen nov produkt. Tako za Teslo se ni bati.
Jaz sem vrgel uč na Kia Niro. Malo večji od Kone.
Je kdo od vas mogoče vrgel uč na Hyundai Kono electric, ki naj bi zdaj prišla k nam? Jaz sem se čisto zagrel.
Jaz sem vrgel uč na Kia Niro. Malo večji od Kone.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spock83 ()
Utk ::
+ gorivo je v USA cenejše kot v EU (ne vem pa kako je s cenami elektrike)
To je nepomembno. Avto za 35 jurjev se ne splača proti tistemu za 25, ta pa proti tistemu za 15. Ljudje bojo za električne avte z veseljem plačevali premijo, kot so nekoč z veseljem dali 10 jurjev več za bmw-ja proti nekemu renaultu, v roku 5-8 let bojo pa električni avti itak tudi v proizvodnji cenejši kot ICE. Ni nujno da tudi v salonu, v proizvodnji pa sigurno. Takrat bo tudi TCO bistveno nižji od bencinarjev (takratnih, ne nujno od današnjih).
Utk ::
Preveč gledate na to, da mora bit električni avto cenejši (ker itak da je in bo). Predvsem je boljši. Da je cenejši je samo še dodaten bonus.
Spock83 ::
Na daljši rok je trenutno e-avto cenejši. Vse je odvisno od potreb ljudi in koliko km naredijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spock83 ()
m0LN4r ::
Kateri proizvajalec bo naredil prvi elektro avto, ki bo imel vsaj 500km dosega, prilezel v 6-7s na 100, bo primeren tudi za hitrejso voznjo na kaki progi in bo cena okoli 25.000eur?
Jaz vidim trenutno poceni elektro avte samo kot alternativa za tiste, ki se bodo stem avtom vozili vecinoma samo okoli doma.
Kaj mi bo tak elektro avto, da se znjim na daljso relacijo ne mores peljat, vmes moras se eno polnenje opravit (casovno potratno) in ce pritisnes malo na gas ti doseg hitro pada.
Renault ZOE ?
2-3 potniki + prtljaga, avtocesta 150, nekaj regionalke po hribih, klima na polno, relacija 700km v eno smer. Koliko polnitev bo potrebnih za tja in nazaj in koliko casa bo to vzelo.
Je tu vkalkulirana amortizacija, servisiranje baterij/menjava, kablovja in cele elektronike za 10 let? Kako kaj vpliva vecja teza na obrabo gum, amortizerjev, fedrov, kocnikov pri poceni elektro avtu? Verjetno niso notri materiali, kot v kakem GTIju predvidevam.
Ze pri normalnih avtih imas kr neke random probleme z elektricnimi elementi, ja tudi gluposti kot so displayi bodo odpovedovali, razni elektro motorcki. Ja tudi bormasine in mixerji se kdaj pokvarijo.
Jaz vidim trenutno poceni elektro avte samo kot alternativa za tiste, ki se bodo stem avtom vozili vecinoma samo okoli doma.
Kaj mi bo tak elektro avto, da se znjim na daljso relacijo ne mores peljat, vmes moras se eno polnenje opravit (casovno potratno) in ce pritisnes malo na gas ti doseg hitro pada.
Renault ZOE ?
2-3 potniki + prtljaga, avtocesta 150, nekaj regionalke po hribih, klima na polno, relacija 700km v eno smer. Koliko polnitev bo potrebnih za tja in nazaj in koliko casa bo to vzelo.
Na daljši rok je trenutno e-avto cenejši. Vse je odvisno od potreb ljudi in koliko km naredijo.
Je tu vkalkulirana amortizacija, servisiranje baterij/menjava, kablovja in cele elektronike za 10 let? Kako kaj vpliva vecja teza na obrabo gum, amortizerjev, fedrov, kocnikov pri poceni elektro avtu? Verjetno niso notri materiali, kot v kakem GTIju predvidevam.
Ze pri normalnih avtih imas kr neke random probleme z elektricnimi elementi, ja tudi gluposti kot so displayi bodo odpovedovali, razni elektro motorcki. Ja tudi bormasine in mixerji se kdaj pokvarijo.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Spock83 ::
Kmijski inštitut že testira baterije, ki v primerjavi z Lition ionksimi podvoji kapcaiteto. Če ti zdaj avto pripelje do 480km in potem do 800km pa je to že nekaj. Pač bo potrebno počakat na masovno proizvodnjo. Jaz osebno coljam, da kupim Nirota. Po eni strani mi je všeč, da to ni masovka. Zakaj? Zato ker polnilnice večinoma ostajo še zastonj (razen DC na avtoestah), ne plačaš cestnih dajatev, pozitivna diskriminacija pri parkiranju itd.
Utk ::
2-3 potniki + prtljaga, avtocesta 150, nekaj regionalke po hribih, klima na polno, relacija 700km v eno smer.
Gastarbajter itak ni gastarbajter če nima nemškega dizla, kaj se ti sekiraš.
m0LN4r ::
Dokler se je treba prilagajati, kje in kdaj bom "tankal" je to kr riskantno za nekatere. Imas recimo se za 100km elektrike in naslednja elektricna postaja je dalec 80km. good luck and have fun in upam, da je ravno ta elektricna postaja glih v okvari in naslednja je spet 50km dalec xD
Sej bom menjal zle na dizla, tako da bo to tudi urejeno. Slovenija in nazaj en tank. Trenutno pa tankam 2x to je vsaj 2x10 minut, ce pa je na tankstelli guzva pa se to takoj podvoji.
Dobra priloznost za kafice in fastfood stojnice, postavljene polek elektricnih postaj.
2-3 potniki + prtljaga, avtocesta 150, nekaj regionalke po hribih, klima na polno, relacija 700km v eno smer.
Gastarbajter itak ni gastarbajter če nima nemškega dizla, kaj se ti sekiraš.
Sej bom menjal zle na dizla, tako da bo to tudi urejeno. Slovenija in nazaj en tank. Trenutno pa tankam 2x to je vsaj 2x10 minut, ce pa je na tankstelli guzva pa se to takoj podvoji.
Dobra priloznost za kafice in fastfood stojnice, postavljene polek elektricnih postaj.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Spock83 ::
Je tu vkalkulirana amortizacija, servisiranje baterij/menjava, kablovja in cele elektronike za 10 let? Kako kaj vpliva vecja teza na obrabo gum, amortizerjev, fedrov, kocnikov pri poceni elektro avtu? Verjetno niso notri materiali, kot v kakem GTIju predvidevam.
Ze pri normalnih avtih imas kr neke random probleme z elektricnimi elementi, ja tudi gluposti kot so displayi bodo odpovedovali, razni elektro motorcki. Ja tudi bormasine in mixerji se kdaj pokvarijo.
Že imaš lastnike evjev, ki so prevozili do 300k km in/ali imeli e-avto več. Z večjo baterijo, se po sloveniji lahko komot voziš tudi, če imaš izgubo kapacitete 30%. Pa to moraš kar nekaj km narest. Avto sploh ni toliko težji. Novi Nissan Leaf je dobrih 1600kg. Moj Prius je 1500kg. Imam še originalne gume gor. Stare 8 let. Zdaj jih bom menjal zaradi starosti. Z električnimi pogonskimi sklopi praktično ni problemov oz je zelo malo. Manj kot npr s turbinami ali menjalniki pri ICE vozilu. Displayev pa nima čisto nič več kot novodobni pasati, audiji, bmwji itd :)
Dokler se je treba prilagajati, kje in kdaj bom "tankal" je to kr riskantno za nekatere. Imas recimo se za 100km elektrike in naslednja elektricna postaja je dalec 80km. good luck and have fun in upam, da je ravno ta elektricna postaja glih v okvari in naslednja je spet 50km dalec xD
2-3 potniki + prtljaga, avtocesta 150, nekaj regionalke po hribih, klima na polno, relacija 700km v eno smer.
Gastarbajter itak ni gastarbajter če nima nemškega dizla, kaj se ti sekiraš.
Sej bom menjal zle na dizla, tako da bo to tudi urejeno. Slovenija in nazaj en tank. Trenutno pa tankam 2x to je vsaj 2x10 minut, ce pa je na tankstelli guzva pa se to takoj podvoji.
Dobra priloznost za kafice in fastfood stojnice, postavljene polek elektricnih postaj.
Spet jaz sem druga oseba. Če naredim slabi 400km in grem počasi do polnilnice, za mene ni problem. Je pa res, da moraš dobro načrtovati postanke in v rezervi imeti še kakno polnilnico v mislih, če je zasedena zadeva, zaparkirana s strani ICE vozil ali pa preprosto ne dela. Jaz na dan naredim 150km. in za moje potrebe bi 99% filal doma ali v službi. Recimo po petih letih lastništva si tam tam z ICE vozilom podobnega ranga in opreme. EV je samo v prenosti. Jaz se raje ustavim, popijem kavico in kaj pojem kot da bi dal ta denar za bencin :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spock83 ()
m0LN4r ::
To samo ti mislis, da ni problemov, ker v sloveniji je se tako malo teh avtov v primerjavi z ostalimi, da se sploh ne ve, ce ima kdo v celem prekmurju en elektricni avto. Hibrid je hibrid, o tem se zdaj ne pogovarjajmo. Ima zenina sodelavka Yarisa, pa se vedno potrosi tolko bencina, kot jaz nafte, ker pac ji relacija za hibrida ni ugodna.
Dokler ni na vsaki bencinski, tudi na podezelju vsaj 2-4 stekerjev je to bolj muka kot komfort.
Se strinjam ja, kdor se je pac pripravljen prilagoditi avtu in odpovedat doloceni meri fleksibilnosti je to prav za njega. Samo naj se taki ne vozi 70 po regionalki, ker spara z elektriko do postaje, ker je pozabil napolnit...
EVji bodo interesantni, ko bo to masovno na voljo pri vseh proizvajalcih in vsaj 2-3 modela. Od mestnih malih do long range karavanov, seveda za normalno ceno.
PS: Pa ne pozabimo ceno elektrike, ki bo temu primerno rasla. Ja ok v sloveniji je poceni, gori pa danes ze x2 in vedno vec.
Dokler ni na vsaki bencinski, tudi na podezelju vsaj 2-4 stekerjev je to bolj muka kot komfort.
Če naredim slabi 400km in grem počasi do polnilnice, za mene ni problem. Je pa res, da moraš dobro načrtovati postanke in v rezervi imeti še kakno polnilnico v mislih, če je zasedena zadeva, zaparkirana s strani ICE vozil ali pa preprosto ne dela.
Se strinjam ja, kdor se je pac pripravljen prilagoditi avtu in odpovedat doloceni meri fleksibilnosti je to prav za njega. Samo naj se taki ne vozi 70 po regionalki, ker spara z elektriko do postaje, ker je pozabil napolnit...
EVji bodo interesantni, ko bo to masovno na voljo pri vseh proizvajalcih in vsaj 2-3 modela. Od mestnih malih do long range karavanov, seveda za normalno ceno.
PS: Pa ne pozabimo ceno elektrike, ki bo temu primerno rasla. Ja ok v sloveniji je poceni, gori pa danes ze x2 in vedno vec.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Utk ::
Samo naj se taki ne vozi 70 po regionalki
Tako je. Taka vožnja je rezervirana za dizle, ki lovijo fantomsko porabo.
m0LN4r ::
Samo naj se taki ne vozi 70 po regionalki
Tako je. Taka vožnja je rezervirana za dizle, ki lovijo fantomsko porabo.
To je veljalo za dizle tam okol leta 2001 brez turbotov in starimi motorji,
danes to (enako porabo) nardis z 6. prestavo pr 110. Ce nimas okol 5L po AC z 140 imas pac slabega dizla.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Prospekt ::
Kateri proizvajalec bo naredil prvi elektro avto, ki bo imel vsaj 500km dosega, prilezel v 6-7s na 100, bo primeren tudi za hitrejso voznjo na kaki progi in bo cena okoli 25.000eur?
Vi boste pač malo počakali. Ogromna večina slovenije, ki se vozi manj kot 50 km v službo pa bo imela 200-250km dometa na dan več kot dovolj.
Kdor bo šel na dopust v Istro ali pa na Pag bo pa pač malo splaniral okrog te omejitve.
Grem stavit, da se 60% vseh avtomobilov v SLO manj kot 3x na leto pelje več kot 500km v enem dnevu.
Gregor P ::
Imam še originalne gume gor. Stare 8 let. Zdaj jih bom menjal zaradi starosti.8 let?!? OSEM LET?!!! Ti rajši bodi vesel, da si še živ
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Spock83 ::
Hej lepo bremza. Vsake toliko stisnem na bremzo na gladki cesti. Itak večinoma časa vozim na novih zimskih.
BigWhale ::
Ne v off-topic odjadrat, ker bodo spet solze ... :>
Drugace pa je cas polnjenja in skrbno planiranje potovanj en minusov za vse EVje. Resnicno se velikokrat ne vozimo po 400km skupaj ampak, takrat, ko pa se, pa se radi vozimo udobno in brez skrbi. Pri ICE resnicno nimas skrbi in ne rabis planirat potovanja oziroma je planiranje v stilu: 'tankal bomo k taprvega scat prime' in pol je 'a te fejst tisci, dej zdrz se 20km.' In cez 20km je, 'ni se panike, dejmo na naslednji pumpu ustavit, ta mi ni vsec'. :>
Za veliko vecino uporabnikov, ki lahko doma polnijo je pa EV vec kot dovolj in pokrije dnevne potrebe po kilometrih.
Vprasanje je samo a je prednost EVjev toliksna, da se splaca potrpet enkrat na leto, ko gres v Dalmacijo in pozreti toliko visji zacetni strosek investicije v novo vozilo.
Drugace pa je cas polnjenja in skrbno planiranje potovanj en minusov za vse EVje. Resnicno se velikokrat ne vozimo po 400km skupaj ampak, takrat, ko pa se, pa se radi vozimo udobno in brez skrbi. Pri ICE resnicno nimas skrbi in ne rabis planirat potovanja oziroma je planiranje v stilu: 'tankal bomo k taprvega scat prime' in pol je 'a te fejst tisci, dej zdrz se 20km.' In cez 20km je, 'ni se panike, dejmo na naslednji pumpu ustavit, ta mi ni vsec'. :>
Za veliko vecino uporabnikov, ki lahko doma polnijo je pa EV vec kot dovolj in pokrije dnevne potrebe po kilometrih.
Vprasanje je samo a je prednost EVjev toliksna, da se splaca potrpet enkrat na leto, ko gres v Dalmacijo in pozreti toliko visji zacetni strosek investicije v novo vozilo.
Truga ::
Nevem no, hibridi se mi zdijo zaenkrat cist uredu EV resitev dokler ne bo boljse. Mas baterijo za do soseda/stacune, ce gres dlje kuris 3/100 pac.
Prospekt ::
Ne v off-topic odjadrat, ker bodo spet solze ... :>
Vprasanje je samo a je prednost EVjev toliksna, da se splaca potrpet enkrat na leto, ko gres v Dalmacijo in pozreti toliko visji zacetni strosek investicije v novo vozilo.
Every year, air pollution causes about 400,000 premature deaths in the EU and hundreds of billions of euros in health related external costs.
https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocu...
Utk ::
Resnicno se velikokrat ne vozimo po 400km skupaj ampak, takrat, ko pa se, pa se radi vozimo udobno in brez skrbi. P
Ampak ne vozimo se z vsemi avti pri bajti 500 km v kosu NIKOLI. Če pogledam po ulici, sta pri vsaki hiši najmanj 2 avta, marsikje 3. Razen enega na bajto so že danes komot ostali električni. To je na Slovenijo sigurno 40-50% avtov, ali pol mio. Ko bomo prišli do tega pol milijona, bo lahko tudi ostala polovica na elektriko.
energetik ::
Ampak kot drugi/tretji avto dela verjetno malo letno kilometrino in se EV preveč dolgo ne poplača. In pa strošek začetne investicije je ogromen.Resnicno se velikokrat ne vozimo po 400km skupaj ampak, takrat, ko pa se, pa se radi vozimo udobno in brez skrbi. P
Ampak ne vozimo se z vsemi avti pri bajti 500 km v kosu NIKOLI. Če pogledam po ulici, sta pri vsaki hiši najmanj 2 avta, marsikje 3. Razen enega na bajto so že danes komot ostali električni. To je na Slovenijo sigurno 40-50% avtov, ali pol mio. Ko bomo prišli do tega pol milijona, bo lahko tudi ostala polovica na elektriko.
Sicer se EV pri določeni letni kilometrini splača že zdaj. Sem šel računat da se pri 22.000km/leto in polnjenju v nočni tarifi povrne v ~7-8 letih napram NA bencinarju primerljive velikosti in opreme (pri TDI še kakšno leto dlje). Idealno za commute recimo do 50km v eno smer z zvrhano mero rezerve v bateriji.
Problem je le skeširat tistih 35kEUR in potem še čakat na povrnitev subvencije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Utk ::
Jaz ne razmišljam o drugem, tretjem avtu, avto je avto. Zakaj ne bi imel recimo leafa s 300-400 km dosega za vse možne poti za katere ima zadost dosega, in s tem bi naredu tistih 22000 letno, za parkrat letno na morje pa pač ta drug avto, katerikoli že je, in s tem bi naredil ostalih 8000, ali pa koliko že. A je tak problem it na morje z nekim cliotom recimo. Ali pa magari z neko večjo cenejšo (=starejšo) kanto. Sej na morju ni tvojih sosedov, da bi tam moral imet "prvi" avto.
Že danes imaš lahko zoe za delat km, sej ne prevažaš hladilnikov vsak dan naokoli. Za na morje pa nekega starega velikega bencinarja.
Že danes imaš lahko zoe za delat km, sej ne prevažaš hladilnikov vsak dan naokoli. Za na morje pa nekega starega velikega bencinarja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
DamijanD ::
Jaz vidim problem predvsem pri izrednih vožnjah. Kar je redno/načrtovano lahko ustrezno splaniraš. Npr imaš 50km do službe, kjer ne moreš polnit in potem te pokličejo, da si je nekdo nekaj naredil (stari starši/otrok,... - pač nekaj takega kar ne zahteva ali opraviči rešilca, a je vseeno treba čimprej na urgenco) in odhitiš domov in potem takoj nazaj na urgenco, kjer recimo spet ne moreš polnit...
feryz ::
Če odštejem dva kolesa, tudi ti padeš v to kategorijo.Črno sranje bo na cestah še dolgo, dolgo potem, ko tebe več ne bo. In to v večini. Še ga boš žrl.Nah. Tako kot starinske žarnice, ki proizvajajo 90% toplote, bo EU čez noč prepovedala tudi starinske toplotne stroje na štirih kolesih, ki proizvajajo 90% toplote, ko se v kolonah na obvoznicah počasi izmenično premikajo in stojijo.
Gregor P ::
Tisti, ki ima lahko 5 avtomobilov doma (in tudi prostor zanje), za njega najbrž ni problem imeti še en EV, ali pa še en Ferrari. Govorimo pa o povprečnih potrošnikih, kjer morda niti ni smotrno imeti več kot en avto (pa še tega vprašanje, če živiš sredi večjega mesta).
Že pri vožnji z električnim skirojem pa je kar naenkrat dosti več vnaprejšnjega načrtovanja, kakšne bodo poti ta dan ipd.; nekaj o čemer prej npr. na kolesu sploh nisi razmišljal.
Že pri vožnji z električnim skirojem pa je kar naenkrat dosti več vnaprejšnjega načrtovanja, kakšne bodo poti ta dan ipd.; nekaj o čemer prej npr. na kolesu sploh nisi razmišljal.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
Tisti, ki ima lahko 5 avtomobilov doma (in tudi prostor zanje), za njega najbrž ni problem imeti še en EV, ali pa še en Ferrari. Govorimo pa o povprečnih potrošnikih, kjer morda niti ni smotrno imeti več kot en avto (pa še tega vprašanje, če živiš sredi večjega mesta).
2 ima marsikdo, ne rabiš bit zato bogat. Če neka družina nujno rabi en avto, potem zelo verjetno rabi tudi dva. A baba naj pa peš hodi naokoli al kaj?
energetik ::
Jaz ne razmišljam o drugem, tretjem avtu, avto je avto. Zakaj ne bi imel recimo leafa s 300-400 km dosega za vse možne poti za katere ima zadost dosega, in s tem bi naredu tistih 22000 letno, za parkrat letno na morje pa pač ta drug avto, katerikoli že je, in s tem bi naredil ostalih 8000, ali pa koliko že. A je tak problem it na morje z nekim cliotom recimo. Ali pa magari z neko večjo cenejšo (=starejšo) kanto. Sej na morju ni tvojih sosedov, da bi tam moral imet "prvi" avto.Seveda tudi to špila. Ampak taka ekonomika težje špila, če trenutno shajaš samo z 1 rabljenim fosilcem. Sicer pa, tisti ki ima avto zaradi sosedov, ima druge težave. V glavi.
Cena EV je še vedno previsoka za večino.
Utk ::
Za večino je audi predrag. Za večino je clio premajhen. Za večino je golf premajhen in predrag. So to zato brezvezni in nepotrebni avti? En hint, večina ne obstaja.
tigrr ::
Ramping up... Čez leto ali dve bodo začela omrežja v ZDA pokat po šivih.
Tesla’s Model 3 Is Becoming One of America’s Best-Selling Sedans
Tesla’s Model 3 Is Becoming One of America’s Best-Selling Sedans
BigWhale ::
Zoe je overpriced Clio z nekaj omejitvami, ki jih Clio nima. Trenutno ni racunice, za nekoga, ki dela pol 10.000km letno ali pa manj. Prednosti, ki jih prinese Zoe ni toliko, da bi se taksnim uporabnikom stvar izplacala.
Jaz delam med 15 in 20 tisoc km letno in tkole cez palec se mi racunica zaenkrat se ne izide, tudi ce zanemarim to, da z Zoe ne morem prepeljati razdalje Mb-Lj-Mb brez vmesnega polnjenja sredi hude zime. Nekaj kar lahko danes prevozim s katerimkoli ICEjem brez da bi sploh razmisljal o tem kje sem z gorivom.
Najti pol milijona ljudi v ZDA (pa gre v bistvu za cel svet), ki bi vplacali $1000 za prednarocilo Model 3 ni noben problem. Tudi toliko navdusencev, ki ga bodo potem kupili ni problem najti. Je pa toliko tezje najti uporabnika, ki bo za tak nakup lahko rekel, da se mu je ekonomsko izplacal.
Redko katera nova tehnologija je ekonomsko smiselna takoj na zacetku, isti smorn je z EVji. Kupis ga zato, ker ga je fajn imet, ne zato, ker bi se ga splacalo imet.
Jaz delam med 15 in 20 tisoc km letno in tkole cez palec se mi racunica zaenkrat se ne izide, tudi ce zanemarim to, da z Zoe ne morem prepeljati razdalje Mb-Lj-Mb brez vmesnega polnjenja sredi hude zime. Nekaj kar lahko danes prevozim s katerimkoli ICEjem brez da bi sploh razmisljal o tem kje sem z gorivom.
Najti pol milijona ljudi v ZDA (pa gre v bistvu za cel svet), ki bi vplacali $1000 za prednarocilo Model 3 ni noben problem. Tudi toliko navdusencev, ki ga bodo potem kupili ni problem najti. Je pa toliko tezje najti uporabnika, ki bo za tak nakup lahko rekel, da se mu je ekonomsko izplacal.
Redko katera nova tehnologija je ekonomsko smiselna takoj na zacetku, isti smorn je z EVji. Kupis ga zato, ker ga je fajn imet, ne zato, ker bi se ga splacalo imet.
jernejl ::
Za večino je audi predrag. Za večino je clio premajhen. Za večino je golf premajhen in predrag. So to zato brezvezni in nepotrebni avti? En hint, večina ne obstaja.
Zato pa ne moreš posploševati.
Za večino tistih, ki živijo v blokih, se EV danes ne splača, ker ga ne morejo polniti doma. Javne hitre polnilnice pa niso toliko ugodnejše, pa še precej več časa vzamejo kot točenje goriva (čas ima pa tudi vrednost).
Druga stvar pa je, da ljudje v razvitejših državah avtomobila pretežno ne kupujejo glede na to, s katerim bodo čim ugodneje prišli skozi življenje.
Samo pogled na najbolje prodajane avtomobile v ZDA pokaže, da poraba goriva v ZDA niti približno ni glavna skrb kupcev.
Utk ::
Zakaj potem posplošujete, če se ne da posploševat? NOBEN avto ni primeren za VEČINO.
Je pa električni avto danes primeren za tako velik del ljudi, da bi lahko od danes naprej prodajali 50% električnih avtov pa zato nihče ne bi bil prikrajšan.
Koliko ljudi se samo vozi vsak dan v Ljubljano in domov, do 70-80 km daleč, dlje se jih itak že bolj malo. Vsem tem se že danes splača kupiti zoe. Poglejte si koliko stane malo bolj opremeljen polo, z avtomatskim menjalnikom. Hitro si na 16-18 jurjev.
Je pa električni avto danes primeren za tako velik del ljudi, da bi lahko od danes naprej prodajali 50% električnih avtov pa zato nihče ne bi bil prikrajšan.
Koliko ljudi se samo vozi vsak dan v Ljubljano in domov, do 70-80 km daleč, dlje se jih itak že bolj malo. Vsem tem se že danes splača kupiti zoe. Poglejte si koliko stane malo bolj opremeljen polo, z avtomatskim menjalnikom. Hitro si na 16-18 jurjev.
Nikec3 ::
Ramping up... Čez leto ali dve bodo začela omrežja v ZDA pokat po šivih.
Tesla’s Model 3 Is Becoming One of America’s Best-Selling Sedans
To lahko reče samo nekdo, ki še ni slišal za trg. Če bo večja poraba se bo pač cena elektrike dvignila za 20%. So what? Še vedno bo ceneje od bencina, bo pa bolj splačalo gradit elektrarne in hranilnike energije.
Tesla v bistvu s prodajo veliko EV-jev za svojo prihodnost ustvarja trg za battery storage.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Okapi ::
Nikec3 ::
Najti pol milijona ljudi v ZDA (pa gre v bistvu za cel svet), ki bi vplacali $1000 za prednarocilo Model 3 ni noben problem. Tudi toliko navdusencev, ki ga bodo potem kupili ni problem najti. Je pa toliko tezje najti uporabnika, ki bo za tak nakup lahko rekel, da se mu je ekonomsko izplacal.
Če 35 000$ Teslo Model 3 primerjav z avtomobilom za 25 000$ se bo splačal marsikomu. V ZDA Je povprečna cena novega avtomobila malo večja kot pri nas.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
jernejl ::
Nikec3 ::
Za večino tistih, ki živijo v blokih, se EV danes ne splača, ker ga ne morejo polniti doma. Javne hitre polnilnice pa niso toliko ugodnejše, pa še precej več časa vzamejo kot točenje goriva (čas ima pa tudi vrednost).
Smiselno bi bilo pogledat kako ta problem rešujejo na Norveškem, kjer imajo EV-ji 60% tržni delež v prodaji in je očitno med temi tudi veliko blokarjev.
Je pa električni avto danes primeren za tako velik del ljudi, da bi lahko od danes naprej prodajali 50% električnih avtov pa zato nihče ne bi bil prikrajšan.
Kupci pravijo, da se zelo motiš. Očitno preveč posplošuješ.
Odvisno. Pri EV-jih enostavno še ni dovolj ponudbe v vseh razredih.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()