» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
533 / 1148
»»

Utk ::

Se pravi, če bi danes nekdo naredil (da ne rečem izumil) čist in uporaben avto na parni pogon, ti temu ne bi rekel, revolucija?

Emobi ::

Pa to smo že obdelali: zaradi zmogljive baterije so šele sedaj EV-ji konkurenčni ICE-jem, baterija omogoča EV-jem nekajkrat manjšo porabo energije - takšen preskok ni evolucija, pač pa revolucija!

telexdell ::

BigWhale je izjavil:


Tako kot telexdell, ki vsem razlaga kako je fajn hodit taborit s 30kg prtljage z avtobusom, sam se pa na dopust najbrz pelje v dizelskem karavanu.

Zapisal se le, da se preverjeno lahko gre kampirati z avtobusom, saj sem sam to naredil leta 1985 in da mi je bilo na kampiranju fajn. Ti pa si iz tega potegnil, da je fajn hoditi z avtobusom kampirat. Tako,da ne vem ali zares ne razumeš prebranega ali pač enostavno potvarjaš?

Karavana nikoli nisem imel. V mojih očeh je grd in nepraktičen. Me preveč spominja na vozilo, katero te odpelje k zadnjemu počitku.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Ni toliko pomembno kaj mi počnemo in vozimo, pač pa, kaj pravi znanost in tehnologija: ICE motor ima približno 600 vrtljivih delov, ki morajo biti med seboj usklajeni in primerno podmazani ter v njem potekajo eksplozije plina, kar ustvarja visoko temperaturo.
Elektromotor dela pri nizkih temperaturah in ima 3 (tri) vrtljive dele.
Kaj mislite, druščina, kateri stroj se bo prej pokvaril?


Ni toliko pomembno kaj mislimo, pomembno je kaj se v resnici dogaja. :)

Emobi je izjavil:

P.S. Tesla ima porodne oziroma začetniške težave in ne more biti reprezentančne vzorec za zanesljivost EV-jev.


Torej o zanesljivosti elektricnega avtomobila ne vemo pravzaprav nic. V teoriji bi moral biti bolj zanesljiv kot avtomobil z ICE. V praksi pa se ne vemo kako je, ker Tesla (ki se bojda veliko kvari), ni reprezentativen vzorec, ker ima porodne tezave. Ok, zmenjen. :D

Utk je izjavil:

Se pravi, če bi danes nekdo naredil (da ne rečem izumil) čist in uporaben avto na parni pogon, ti temu ne bi rekel, revolucija?


Ne, revolucija bo warp drive.

V bistvu je bilo v znanosti oziroma tehniki bolj malo 'revolucij' in je vecina stvari produk evolucije. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Nikec3 ::

Ni toliko pomembno kaj mi počnemo in vozimo, pač pa, kaj pravi znanost in tehnologija: ICE motor ima približno 600 vrtljivih delov, ki morajo biti med seboj usklajeni in primerno podmazani ter v njem potekajo eksplozije plina, kar ustvarja visoko temperaturo.
Elektromotor dela pri nizkih temperaturah in ima 3 (tri) vrtljive dele.
Kaj mislite, druščina, kateri stroj se bo prej pokvaril?

Pozabil si ne nekaj zelo pomembnega. ICE tehnologija se je v avtomobilih razvijala 100+ let in je "doterana" v nulo. Električni motorji pa so v avtomobilih cca 10 let in imajo še porodne težave (ogromno Teslinih zamenjanih pogonskih sklopov). Se pa strinjam, da bi končni rezultat zanesljivosti moral bit v pri EV-jev.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Invictus ::

Emobi je izjavil:

Pa to smo že obdelali: zaradi zmogljive baterije so šele sedaj EV-ji konkurenčni ICE-jem, baterija omogoča EV-jem nekajkrat manjšo porabo energije - takšen preskok ni evolucija, pač pa revolucija!

Baterije imajo še vedno 10x manjšo energijsko gostoto od bencina ali dizla.

Samo stlačili so jih več noter. Še vedno to ni revolucija...

EV porabi enako količino energije pri isti hitrosti kot ICE ;). Je le avto s svojo težo in aerodinamiko, ki določajo količino porabljene energije.

Utk je izjavil:

Se pravi, če bi danes nekdo naredil (da ne rečem izumil) čist in uporaben avto na parni pogon, ti temu ne bi rekel, revolucija?

Ne, ker gre samo za izboljšavo že narejenega.

Drugače pa so ga naredili, glej Stirlingov motor ;).

Potem imaš pa še jedrski reaktor kot ultimativni parni stroj :)).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

Emobi ::

Invictus je izjavil:

Emobi je izjavil:

Se pravi, najmanj so zanesljiva klasična ICE vozila, zanesljivejši so hibridi, najbolj pa so zanesljiva popolnoma električna vozila.
Še eden razlog, zakaj so električni avtomobili prava stvar!

Če še nisi opazil, tukaj nismo proti električnim avtom.

Smo samo proti neizobraženemu eko fašizmu, in elektriki za vsako ceno...
Veliko uporabljaš besedo neizobraženi, pa ti povem, kaj tipično počno neizobraženi: svojih trditev ne obrazložijo in/ali podprejo z dokazi. Zato prosim, da v bodoče obrazložiš in/ali dokažeš, zakaj se ti zdi, da je nekoga potrebno označiti za neizobraženega, kar je, mimogrede, tudi nekulturno.

V izobraženih krogih tudi ne uporabljajo besedne zveze eko fašizem - to je bolj domena debat za šankom zakotnih gostiln in našega, k sreči odhajajočega
gospodarskega ministra.

Glede cene uveljavljanja elektro mobilnosti, pa moramo imeti pred očmi dejstvo, da vsako leto zaradi izpuhov v prometu predčasno umre 1000 do 1500 ljudi (zarad kajenja 3500 - za primerjavo), škoda pa je ocenjena na milijardo evrov. Dovolj visoka cena? Ni? Potem pa dajmo zavlačevat z elektro mobilnostjo, tako kot to počne bolj konzervativna Poljska in Hrvaška.

Predvsem si želim, da bi se pogovarjali čim več o znanosti in tehnologiji, ne pa o tem, kaj si kdo misli, da je nekdo drugi mislil. Želim nam čimveč dokazov, dejstev in razmišljanj, ki na tem temeljijo.

Invictus ::

Nikec3 je izjavil:


Pozabil si ne nekaj zelo pomembnega. ICE tehnologija se je v avtomobilih razvijala 100+ let in je "doterana" v nulo. Električni motorji pa so v avtomobilih cca 10 let in imajo še porodne težave (ogromno Teslinih zamenjanih pogonskih sklopov). Se pa strinjam, da bi končni rezultat zanesljivosti moral bit v pri EV-jev.

Saj se tudi elektro motorji razvijajo že več kot 100 let...

Elektro motorji v avtih bodo preprosto podvrženi drugim napakam kot ICE. Kaj če ti bo začelo prebijati navitje?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Nikec3 ::

Saj se tudi elektro motorji razvijajo že več kot 100 let...

Napisal sem "elektromotorji" v avtomobilih. Za zanesljivost ni vseeno kje jih uporabljaš.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Invictus ::

Emobi je izjavil:

Veliko uporabljaš besedo neizobraženi, pa ti povem, kaj tipično počno neizobraženi: svojih trditev ne obrazložijo in/ali podprejo z dokazi. Zato prosim, da v bodoče obrazložiš in/ali dokažeš, zakaj se ti zdi, da je nekoga potrebno označiti za neizobraženega, kar je, mimogrede, tudi nekulturno.

V izobraženih krogih tudi ne uporabljajo besedne zveze eko fašizem - to je bolj domena debat za šankom zakotnih gostiln in našega, k sreči odhajajočega
gospodarskega ministra.

Glede cene uveljavljanja elektro mobilnosti, pa moramo imeti pred očmi dejstvo, da vsako leto zaradi izpuhov v prometu predčasno umre 1000 do 1500 ljudi (zarad kajenja 3500 - za primerjavo), škoda pa je ocenjena na milijardo evrov. Dovolj visoka cena? Ni? Potem pa dajmo zavlačevat z elektro mobilnostjo, tako kot to počne bolj konzervativna Poljska in Hrvaška.

Predvsem si želim, da bi se pogovarjali čim več o znanosti in tehnologiji, ne pa o tem, kaj si kdo misli, da je nekdo drugi mislil. Želim nam čimveč dokazov, dejstev in razmišljanj, ki na tem temeljijo.

Zato, ker tako zvani zeleni nimate pojma, kaj je sploh eko. Oz. če je čisto pri vas, je za vas rešen problem.

Kaj ti pomaga EV, če elektriko pridobivajo v TE? Mogoče malo boljši izkoristek, ampak za tiste okoli TE ne.

Potem težite s sončnimi elektrarnami. Silicij se topi na zelo visoki temperaturi (v osnovi je to navaden kamen) in proizvodnja izloča veliko CO2 plus ostalo svinjarijo. Ampak, ker se to dela na Kitajskem, who cares...

Vetrne elektrarne so večinoma narejene iz ogljikovih vlaken (vsaj sami kraki). Kar je tudi precej CO2 škodljiva industrija, da ne govorimo o vseh strupenih lepilih pri proizvodnji.

Baterije - zakaj jih ne moremo kar tako metati v smeti, če so pa "ekološke" in nenavarne?

Dovolj poljudno znanstveno zate?

Nikec3 je izjavil:

Saj se tudi elektro motorji razvijajo že več kot 100 let...

Napisal sem "elektromotorji" v avtomobilih. Za zanesljivost ni vseeno kje jih uporabljaš.

Za zanesljivost je predvsem važno kdaj je proizvajalec izračunal, da bo crknil :D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

Emobi ::

Ivictus: EV porabi enako količino energije pri isti hitrosti kot ICE ;). Je le avto s svojo težo in aerodinamiko, ki določajo količino porabljene energije
EV porabi na sto kilometrov okrog 15kWh energije (moj 12,6 kWh, kar zlahka dosežem), toliko energije ima 1.5 litra bencina. Se pravi, da EV-ji porabijo 3 do 5x manj energije (ob ničelnem izpustu). Če bi šlo za zmanjšanje porabe energije za 30 do 50%, bi bila to evolucija. Ker pa je to 3 do 5 krat manj, je pa to revolucija! Ker pa je pridobivanje trajnostne elektrike in distribucija okolju prijaznejša in energetsko manj potratna, EV-ji porabijo do 10x manj energije. Mislim, da to zadostuje za uporabo izraza revolucionarno.

vostok_1 ::

Emobi je izjavil:

Kar ni učinkovito, poleg tega pa onesnažuje, ICE nima prihodnosti; prihodnost ima čista elektrika!
Glede premoga je res, da se da pri njegovem zgorevanju v dimu očistiti delce (saje) in žveplo, CO2 se pa ne da in gre v zrak, čeprav delajo na tem, da bi ga skladiščili. CO2 sam po sebi ni onesnaževalec, vendar posredno povzroča segrevanje zemlje in najhitrejše izumiranje vrst na Zemlji v vsej njeni zgodovini.
V vsakem primeru so TE velik onesnaževalec in kot take nimajo prihodnosti.
Razen mogoče v Trumpuvi Ameriki... :)


CO2 ni onesnaževalec.

Nikec3 je izjavil:

CO2 sam po sebi ni onesnaževalec, vendar posredno povzroča segrevanje zemlje in najhitrejše izumiranje vrst na Zemlji v vsej njeni zgodovini.

@Emobi, vostok zanika globalno segrevanje...


Ne zanikam GS.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

telexdell ::

Nikec3 je izjavil:


Napisal sem "elektromotorji" v avtomobilih. Za zanesljivost ni vseeno kje jih uporabljaš.

Pa misliš, da bo elektromotor v avtomobilu kaj bolj obremenjen, kot je npr. v premogovniku, železarni, JEK, na Kredarici...? Ni problem narediti motorja, kateri bo v avtomobilu zdržal desetletja. Problem pa je narediti tak motor poceni z namenom, da bo EV stal čim manj. Ker pa je primarna cena se pač žrtvuje trajnost.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Emobi ::

Glede zanesljivosti EV-jev ima probleme samo Tesla, pri drugih proizvajalcih EV-jev nisem zasledil, da bi imeli probleme z zanesljivostjo.

BigWhale ::

Jaz se strinjam, da bi EVji naceloma morali biti bolj zanesljivi ampak konkretnih podatkov pa trenutno nimamo.

Emobi je izjavil:

Predvsem si želim, da bi se pogovarjali čim več o znanosti in tehnologiji, ne pa o tem, kaj si kdo misli, da je nekdo drugi mislil. Želim nam čimveč dokazov, dejstev in razmišljanj, ki na tem temeljijo.


Po vseh tvojih hvalospevih namenjenih BMW i3 si ne morem pomagati, da ne bi tega vzel kot nek troll sarkazem. :D

Milsim, ce bi radi znanstveno debato, se nehajte opirati na lastno avtoriteto in osebne izkusnje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Magic1 ::

Moj navadni 1.2 turbo bencinar je najboljši na svetu... V šestih letih ni bilo potrebnega niti enega popravila. In iz tovarne je prišel točno tak, kot je treba. A lahko še tri strani hvalim to čudo?
Magic

Spock83 ::

Hibridni sklop se pri Priusu praktično skoraj ne kvari. Kakšna baterija kdaj pa kda jgre zaradi neprimernega zračenja in to je to. Ni čudno, da je Prius eden od najbolj zanesljivih avtomobilov na svetu.

Wrop ::

Emobi je izjavil:

Ivictus: EV porabi enako količino energije pri isti hitrosti kot ICE ;). Je le avto s svojo težo in aerodinamiko, ki določajo količino porabljene energije
EV porabi na sto kilometrov okrog 15kWh energije (moj 12,6 kWh, kar zlahka dosežem), toliko energije ima 1.5 litra bencina. Se pravi, da EV-ji porabijo 3 do 5x manj energije (ob ničelnem izpustu). Če bi šlo za zmanjšanje porabe energije za 30 do 50%, bi bila to evolucija. Ker pa je to 3 do 5 krat manj, je pa to revolucija! Ker pa je pridobivanje trajnostne elektrike in distribucija okolju prijaznejša in energetsko manj potratna, EV-ji porabijo do 10x manj energije. Mislim, da to zadostuje za uporabo izraza revolucionarno.


Koliko kWh energije porabiš, da napolniš baterijo? Koliko se je izgubi med prenosom iz Šoštanja do tebe? Koliko premoga oz. preračunano v kWh se mora skuriti, da se pridela toliko energije da pride do baterije. Koliko litrov bencina to znese?

Utk ::

Koliko kWh energije porabiš, da napolniš baterijo? Koliko se je izgubi med prenosom iz Šoštanja do tebe? Koliko premoga oz. preračunano v kWh se mora skuriti, da se pridela toliko energije da pride do baterije. Koliko litrov bencina to znese?
Koliko kWh energije porabiš, da načrpaš en liter Koliko se je izgubi med prenosom iz Kuvajta do tebe? Koliko nafte oz. preračunano v kWh se mora skuriti, da se pridela toliko bencina da pride do rezervoarja. Koliko litrov bencina to znese?

Spock83 ::

Wrop je izjavil:


Koliko kWh energije porabiš, da napolniš baterijo? Koliko se je izgubi med prenosom iz Šoštanja do tebe? Koliko premoga oz. preračunano v kWh se mora skuriti, da se pridela toliko energije da pride do baterije. Koliko litrov bencina to znese?


Saj je tudi bencin ne teleportira in pridela direktno iz zemlje v bencinske postaje. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

Wrop ::

Preden postavljate ista protivprašanja za bencin, dajte vsaj odgovorit na vprašanje.

Utk ::

Zakaj? Ta vprašanja so sarkastično retorična, ker so bila že stokrat in tisočkrat odgovorjena.
Če si z njimi mislil resno, si pa najprej preveri osnovne in ne vletaj na 533. strani.

Wrop ::

Stokrat ali tisočkrat? Potem boš komot izpljunil te osnovne številke iz glave ali pa vsaj podal kak link.

Utk ::

Bom kar iz glave. 42.

J.McLane ::

Ekvivalente v bencinu oz. energijo iz fosilnih goriv najlažje dobiš, če računaš skozi CO2.

1 l dizla izpusti 2,64 kg CO2, učinkovitost pridelave dizla je nekje 85% torej avto, ki pokuri 5 l/100km dizla, izpusti 155 g CO2/ km.
EV ki pokuri 18 kWh/100 km elektrike pa glede na naše električno omrežje izpusti od 36 do 100 g CO2, odvisno od situacije v omrežju, ampak neka srednja vrednost je nekje pri 50 g.

Težko dobiš slučaj kjer bo EV skuril več fosilne energije kot dizel s porabo 5 l/100 km.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

flbroker ::

Emobi je izjavil:

Glede zanesljivosti EV-jev ima probleme samo Tesla, pri drugih proizvajalcih EV-jev nisem zasledil, da bi imeli probleme z zanesljivostjo.


Katere probleme tocno? Moj sodelavec ima ze drugega i3, oba kupil nova, oba vec na servisu kot na cesti, skozi nekaj narobe. Drug sodelavec ima model X ze dve leti pa nobenih problemov (se) ni imel. Na BMW se moras se ciganit z njimi za turbo charger... ze 9 let vozim samo BMW ker imam to znamko rad ampak naslednji avto bo pa Tesla, tista jajca od i3 mi ne pridejo blizu. Raje bi vozil e-Golf za isti denar.

Wrop ::

J.McLane je izjavil:


EV ki pokuri 18 kWh/100 km elektrike pa glede na naše električno omrežje izpusti od 36 do 100 g CO2, odvisno od situacije v omrežju, ampak neka srednja vrednost je nekje pri 50 g.

Težko dobiš slučaj kjer bo EV skuril več fosilne energije kot dizel s porabo 5 l/100 km.


EV, ki pokuri 18kWh/100 km elektrike, povleče iz vtičnice 21 kWh/100 km. Izgube na omrežju pa so optimističnih 5 % (Poglavje 4, str. 14). Torej mora elektrarna dati 22 kWh/100 km. TEŠ 6, ki je, kar se tiče CO2 opazno boljši od prejšnjih blokov, izpusti slabih 900g CO2 na kWh (7. točka). Preračunano na km znese skoraj 200 g CO2.

Tisti, ki jim elektriko, za namene polnjenja EV, proizvaja samo TEŠ, imajo, kar se tiče CO2, večje izpuste.
Delež fosilnih goriv na položnici je pri meni okoli 55 %. Tudi piše, da je bilo 2016 preračunano povprečje CO2 na 1 kWh proizvedeno okoli 570 g CO2. V povprečju, bi torej EV izpustil 125 g CO2/km.
Podatki ravno ne govorijo 3-5x manjši porabi EV, vsaj ne skozi oči CO2. Je potrebno precej miselnih akrobacij in prevalov ter zanemarjenih predpostavk, da EV porabi 3-5x manj energije preračunano v litrih goriva.
Bom pa vesel bolj natančnih izračunov, oz. kje sem se zmotil, da ne dobim 50 g CO2/km pri EV.

Spock83 ::

Res ne vem kaj dela turbocharger v EVju?

Emobi ::

Doma imam izključno elektriko iz obnovljivih virov, tako je tudi na vseh polnilnicah v Sloveniji. BMW pravi, da je ogljični odtis modela i3 v celotnem ciklu od izdelave, uporabe in razgradnje 75% običajnega avtomobila, če ga polnimo z elektriko iz fosilnih goriv in 50% običajnega avtomobila, če ga polnimo z elektriko iz obnovljivih virov.
Toliko o CO2. Jaz jim verjamem, Nemci ne lažejo (no razen tisti v Volkswagnu)! :)

Emobi ::

Preračunavanje energije preko ogljičnega odtisa je možno samo znotraj enakih energentov - fosilnih goriv, elektrika iz hidroelektrarne, vetra, sonca ipd. ima manjši ogljični odtis. V litru bencina je 8,77 kWh energije, krat 1,5 je 13 kWh, krat 2 je 17.5 kWh - to je razpon porabe EV-je. ICE porabi od 5 do 8 litrov (44 do 70 kWh),kar je približno 3 do 5x več energije.
Za pridobivanje in distribucijo vsakega litra goriva se porabi najmanj 2,11 kWh, nekateri pa dokazujejo, da se porabi celo 7 kWh. Če vzamemo spodnjo cifro, je dejanski razpon porabe ICE-ja 24% večji (53 do 87 kWh), EV-ja pa 22% večji zaradi izgub, kot pravi Wrop (16 do 21,4 kWh), kar je še vedno 3 do 5x več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Wrop ::

Emobi je izjavil:

Doma imam izključno elektriko iz obnovljivih virov, tako je tudi na vseh polnilnicah v Sloveniji.

Mesec nazaj si omenil da imaš GEN-I. Torej kateri paket imaš?
Nikjer nisem zasledil, da bi npr. Petrol na polnilnicah imel elektriko samo iz obnovljivih virov.

imagodei ::

Emobi je izjavil:

Doma imam izključno elektriko iz obnovljivih virov, tako je tudi na vseh polnilnicah v Sloveniji.

Aja, a to imaš prav tehnologijo doma, ki preprečuje elektronom iz TEŠ-a v tvoje stanovanje? Nekakšen firewall za električno napeljavo?

Pa na polnilnicah imajo tudi take gadgete?

Kje pa se to kupi?
- Hoc est qui sumus -

Wrop ::

Emobi je izjavil:

Preračunavanje energije preko ogljičnega odtisa je možno samo znotraj enakih energentov - fosilnih goriv, elektrika iz hidroelektrarne, vetra, sonca ipd. ima manjši ogljični odtis. V litru bencina je 8,77 kWh energije, krat 1,5 je 13 kWh, krat 2 je 17.5 kWh - to je razpon porabe EV-je. ICE porabi od 5 do 8 litrov (44 do 70 kWh),kar je približno 3 do 5x več energije.
Za pridobivanje in distribucijo vsakega litra goriva se porabi najmanj 2,11 kWh, nekateri pa dokazujejo, da se porabi celo 7 kWh. Če vzamemo spodnjo cifro, je dejanski razpon porabe ICE-ja 24% večji (53 do 87 kWh), EV-ja pa 22% večji zaradi izgub, kot pravi Wrop (16 do 21,4 kWh), kar je še vedno 3 do 5x več.


Govoriš o EV in njihovi porabi pri ničelnih izpustih v primerjavi z ICE. Pri tem seveda moraš zamenarit od kje prihaja elektrika. Četudi lahko trenutno EV polniš samo z obnovljivimi viri, tega ne bo dovolj za celotno populacijo (novih) osebnih avtomobilov v neki bližnji prihodnosti.

Za pridobivanje in distribucijo 1 l goriva se sigurno ne porabi 7 kWh. Sploh pa ne električne energije.

telexdell ::

imagodei je izjavil:


Aja, a to imaš prav tehnologijo doma, ki preprečuje elektronom iz TEŠ-a v tvoje stanovanje? Nekakšen firewall za električno napeljavo?

Pa na polnilnicah imajo tudi take gadgete?

Kje pa se to kupi?

Kupi se tam, kjer se dobi naprava, katera polni EV le iz elektrarn na premog.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

J.McLane ::

Da ne bomo samo nabijali v praznu evo vam ameriško študijo, glede na vir elektrike v posameznih zveznih državah (iz 2015):

https://www.ucsusa.org/clean-vehicles/e...

87 MPG v Kaliforniji pomeni, da je EV primerljiv z bencinarjem, ki pokuri 2,7 l/100 km (oz. dizlom z 2,4).
Najslabši primer 35 MPG = 6,7 l/100 km bencina oz. 6 l dizla.

Težko je primerjat hruške in jabolka, tudi poraba EVjev se močno razlikuje, IONIQ naj bi bil med najbolj vačnimi Model X je med najbolj potratnimi, prvi ima relano porabo merjeno na vtičnici 16 kWh/100km drugi 25 kWh/100 km. Ampak IONIQa lahko primerjamo s Priusom ki realno pokuri 4,5 l/100 km, drugega morda z nekim Porsche Cayene, ki pokuri 10 l/100 km.

V študiji je bil uporabljen EV z 28 kWh baterijo in porabo 20,6 kWh/100 km, v Kaliforniji so emisije CO2 373 g/kWh, za najslabši primer zvezne države pa 923 g/kWh. V študiji je upoštevana tudi proizvodnja avta. Predvideno je da srednje velik (mid-size) avto naredi 216.000 km v svoji življenski dobi.

No nasprotniki da vidimo vaše vire, ki trdijo nasprotno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Emobi ::

Wrop je izjavil:

Emobi je izjavil:

Doma imam izključno elektriko iz obnovljivih virov, tako je tudi na vseh polnilnicah v Sloveniji.

Mesec nazaj si omenil da imaš GEN-I. Torej kateri paket imaš?
Nikjer nisem zasledil, da bi npr. Petrol na polnilnicah imel elektriko samo iz obnovljivih virov.
Imam paket Zelena energija, glede Petrolovih polnilnic tudi jaz zdaj nisem siguren, bom preveril. Največ polnilnic ima Elektro Ljubljana, ki zagotavlja, da polnijo z elektriko iz OVE, lahko da sem to nehote posplošil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

BigWhale ::

Po mojem lahko Elektro zagotovi samo to, da je nazivna moc OVE enaka ali visja od skupne porabe polnilnic. Od kje pa pride dejanska elektrika do tistih polnilnic je pa ze druga stvar. Ali pa furajo posebno elektricno omrezje za polnilnice?

Emobi ::

Wrop je izjavil:

Emobi je izjavil:

Preračunavanje energije preko ogljičnega odtisa je možno samo znotraj enakih energentov - fosilnih goriv, elektrika iz hidroelektrarne, vetra, sonca ipd. ima manjši ogljični odtis. V litru bencina je 8,77 kWh energije, krat 1,5 je 13 kWh, krat 2 je 17.5 kWh - to je razpon porabe EV-je. ICE porabi od 5 do 8 litrov (44 do 70 kWh),kar je približno 3 do 5x več energije.
Za pridobivanje in distribucijo vsakega litra goriva se porabi najmanj 2,11 kWh, nekateri pa dokazujejo, da se porabi celo 7 kWh. Če vzamemo spodnjo cifro, je dejanski razpon porabe ICE-ja 24% večji (53 do 87 kWh), EV-ja pa 22% večji zaradi izgub, kot pravi Wrop (16 do 21,4 kWh), kar je še vedno 3 do 5x več.


Govoriš o EV in njihovi porabi pri ničelnih izpustih v primerjavi z ICE. Pri tem seveda moraš zamenarit od kje prihaja elektrika. Četudi lahko trenutno EV polniš samo z obnovljivimi viri, tega ne bo dovolj za celotno populacijo (novih) osebnih avtomobilov v neki bližnji prihodnosti.

Za pridobivanje in distribucijo 1 l goriva se sigurno ne porabi 7 kWh. Sploh pa ne električne energije.
Razvoj elektro mobilnosti bo postopen, kot tudi pridobivanje elektrike iz OVE. Angleži pravijo, da bodo ves vozni park 33 milijonov vozil, ko bodo električna, pokrili z elektriko iz OVE, predvidevam, da bo tudi nam to uspelo. V tem trenutku pa seveda še ni dovolj te energije, ampak saj je tudi EV-jev bolj malo.

Za pridobivanje in distribucijo fosilnega goriva sem računal spodnjo mejo 2,11kWh/liter goriva, kar je verjetno optimistična ocena. Gre za energijo, ki se porabi pri črpanju nafte, prevozu do rafinerije, rafiniranje in prevoz do skladišča ter bencinskem servisu. Seveda ne gre za električno energijo, porablja se nafta. Pri oceni 7kWh/l gre verjetno še za stroške degradacije okolja. Ampak to zanemarimo.

telexdell ::

J.McLane je izjavil:



No nasprotniki da vidimo vaše vire, ki trdijo nasprotno.

Ne bi se spuščal o načinu vrednotenja in kaj se kje upošteva. Je pa dejstvo, da so podatki (kakršni že so) za obstoječe električno omrežje. Takšne emisije so, pa če se ne izdela niti en EV več. Množična proizvodnja EV pa bo zahtevala dodatne vire elektrike. Če se bodo zaradi tega gradile TE in se s tem povečevala emisija CO2 potem se bo lahko reklo, da vozijo EV na premog. Če pa se bodo dodatno postavljale SE, VE in HE potem se bo pa lahko govorilo, da se EV polnijo iz OVE. Torej si shrani to sliko in jo primerjaj s tisto, katera bo nastala čez npr. 10 let
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

svit ::

Wrop je postavil naslednja vprašanja:
Koliko kWh energije porabiš, da napolniš baterijo? Koliko se je izgubi med prenosom iz Šoštanja do tebe? Koliko premoga oz. preračunano v kWh se mora skuriti, da se pridela toliko energije da pride do baterije. Koliko litrov bencina to znese?

Utk mu je odgovoril s protivprašanji:
Koliko kWh energije porabiš, da načrpaš en liter Koliko se je izgubi med prenosom iz Kuvajta do tebe? Koliko nafte oz. preračunano v kWh se mora skuriti, da se pridela toliko bencina da pride do rezervoarja. Koliko litrov bencina to znese?


Mislim, da ta link odgovarja na UTK-jeva vprašanja. Načeloma velja formula 1 galona nafte = 6 kWh porabljene električne energije.
Ni ideje

Emobi ::

Mislim, da se teh 6kWh nanaša samo na rafiniranje nafte, potrebno je še dodati porabo energije za črpanje in distribucijo.

RedDrake ::

AP fails again.
Three months maybe, six definitely.
Coast to coast in 2017.
???

Emobi ::

Lestvica top avtomobilskih znamk; Tesla pridobiva na vrednosti in se je povzpel med deseterico najbolj vrednih.
https://avto.finance.si/8934346

Nikec3 ::

Imam paket Zelena energija, glede Petrolovih polnilnic tudi jaz zdaj nisem siguren, bom preveril. Največ polnilnic ima Elektro Ljubljana, ki zagotavlja, da polnijo z elektriko iz OVE, lahko da sem to nehote posplošil.

Se zavedaš, da je to popolna bedarija? Oni ti lahko garantirajo samo, da boš plačeval ceno za OVE.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Emobi ::

Ne vem, pojma nimam, izgleda res smešno in neverjetno; moram koga vprašat.
Sem pa šel v to zaradi tega, da podpiram OVE.
Gen-i piše na računu: Za odjemalce....Gen-i dobavlja električno energijo izključno iz obnovljivih virov, prikaz Primarnih virov ni veljaven.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

J.McLane ::

Kolikor je več OVE odjemalcev toliko bolj so umazani navadni odjemalci, vse kar narediš s tem je da z doatnim denarjem podpreš nove OVE.

Na navadnem Gen-i računu meni piše CO2 0,569 kg/kWh. Kar sicer ni slabo, upam pa da se bo v prihodnje ta vrednost izboljšala.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Emobi ::

Ne, mislim da navadni odjemalci niso vse bolj umazani, pač pa vse manj, saj več kot je OVE elektrike, manj je fosilne, torej je tudi njihova struktura primarnih virov boljša.
Meni na računu piše, da je CO2 0,508 kg/kWh, račun za december.

Nikec3 ::

Meni na računu piše, da je CO2 0,508 kg/kWh, račun za december.

Kako, če pa imaš vse iz OVE? ;)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

RedDrake je izjavil:

AP fails again.
Three months maybe, six definitely.
Coast to coast in 2017.
???

Očitno ima avtopilot nekaj proti uniformiranim poklicem. Zaletava se v gasilce, policiste ...;)

imagodei ::

telexdell je izjavil:

imagodei je izjavil:


Aja, a to imaš prav tehnologijo doma, ki preprečuje elektronom iz TEŠ-a v tvoje stanovanje? Nekakšen firewall za električno napeljavo?

Pa na polnilnicah imajo tudi take gadgete?

Kje pa se to kupi?

Kupi se tam, kjer se dobi naprava, katera polni EV le iz elektrarn na premog.

A niso bili izračuni narejeni na podlagi proporcionalnega deleža elektrike iz TEŠ (in drugih energentov, ki izpuščajo CO2 v ozračje)?
- Hoc est qui sumus -
««
533 / 1148
»»