» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
520 / 1166
»»

telexdell ::

Samo takrat ni Ford izumil avtomobila, ni bil praktično prvi resni proizvajalec avtomobilov in ni imel skoraj prevladujoči položaj v proizvodni avtomobilov... kot je primer s Teslo. Ford je s tekočim trakom in masovno proizvodnjo močno oklestil cene. Drugi so se temu prilagodili ali pač propadli. Zakaj danes tega ne bi mogel narediti npr. neki Kitajski Čin-Čun proizvajalec? Če se pogleda drobovje električnega avtomobila ni v njem praktično nobene visoke tehnologije, kot je primer v sodobnih ICE motorjih. Potrebuješ nekoga da namesto za sesalce, začne sestavljati elektro motorje za avtomobile. Potrebuješ nekoga, kateri bo namesto za telefone izdeloval baterije za avtomobile. Potrebuješ nekoga, da bo to vse skupaj sestavljal. In potrebuješ nekoga, da bo namesto razne krame vozil električne avtomobile iz Kitajske po vsem svetu. Vsa infra struktura že obstaja. Potreben je le še nekdo s kapitalom in pogumom (kot je bil Henry Ford), da vso to kolesje poveže on zažene.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

Električni avti so še vedno (pre)dragi. Tako da so bodisi za povprečnega kupca predragi, glede na primerljive bencinske, ali pa za proizvajalce premalo dobičkonosni. Mnogi poznavalci pravijo, da Model 3 za 35 jurjev v najboljšem primeru pokrije proizvodne stroške. Tisti, ki služijo z bencinskimi avti, si še lahko privoščijo delati električne z malo ali nič profita, Tesla si ne more.

BigWhale ::

Tudi Tesla ni izumil avtomobila. To, da je Tesla prvi resni proizvajalec EVjev nima nobene veze s tem po kaksni ceni jih prodaja. Avtomobili so dragi oziroma predragi tudi za early adopterje. Privoscijo si jih resnicno samo tisti, ki imajo precej denarja.

Na izbiro imas ICE avto, ki stane 5000 EUR ali pa EV, ki stane 25.000 EUR. In s prvim se pripeljes v Dalmacijo v enem susu, z drugim pa niti v sanjah ne. Na zalost so to stvari, ki bodo se nekaj casa pomembne in taksnemu cloveku EVja pac ne bos prodal.

Prav tako ga ne bos prodal tistemu, ki dela 10km na dan v sluzbo in nazaj. Ce pogledas TCO taksnega ICE vozila, bo se vedno obcutno nizji od kateregakoli EVja.

Se enkrat, za masovni prehod potrebujes precej cenejsa vozila.

Utk ::

Odvisno kaj je za koga "precej". En normalen avto stane 20 jurjev. S prihrankom na gorivu je tak avto lahko 30 jurjev. Ker ima avtomatsko kar nekaj featurjev, ki so v ice dragi, je v se vecji prednosti. Veliko jih doplaca za malo vec konjev, avtomatski menjalnik in podobno in grejo se precej cez 20 jurjev za cisto obicajen avto. No, kako prednost ima tudi ice.

telexdell ::

Primerjaš rabljeni avto z novim?! Kot bi primerjal odojka na žaru z obrano kostjo kotleta v pomijah. Dam ti nekaj za primerjavo potem pa se vpikneš v tisto kar se mi ni ljubilo posebej poudariti saj je vsakemu (oprosti ampak je res) z I.Q. nad mejo zaznave jasno, kaj je bilo z zapisanim mišljeno. Če mogoče misliš, da kdorkoli izum EV pripisuje Tesli potem moj gornji zapis le še potrjuješ.

Kdaj ti bo jasno, da se avtomobili, mobilni telefoni, kompjuterji, televizorji... ne kupujejo po logiki ekonomije ali ne vem kakšnih primerjav ampak na osnovi čustev in zmožnosti. Če gledaš kaj tuje TV visiš, da imajo bogataši kar nekaj avtomobilov po 500+jurjev v garaži. A nimajo pojma o stroških in ekonomiji?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

Okapi je izjavil:

Električni avti so še vedno (pre)dragi. Tako da so bodisi za povprečnega kupca predragi, glede na primerljive bencinske, ali pa za proizvajalce premalo dobičkonosni. Mnogi poznavalci pravijo, da Model 3 za 35 jurjev v najboljšem primeru pokrije proizvodne stroške. Tisti, ki služijo z bencinskimi avti, si še lahko privoščijo delati električne z malo ali nič profita, Tesla si ne more.

Če pa pogledaš prvo Teslo s ceno 100+jurjev in Teslo 3 za 35+ jurjev potem je cena padla na 1/3 v le nekaj letih. Padci sicer ne bodo več tako strmi pa vendar se lahko v nekaj letih pričakuje spodoben EV za ceno pod 20 jurjev. Ko daš poleg še ostale stroške pa je to že meja, katera je dosegljiva ljudem s povprečnimi dohodki. Zaradi čustvene odločitev bodo prvih nekaj let sicer bolj "tanko piskali" a dolgoročno bo družinski proračun manj obremenjen.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::

In kaj sploh hočete povedat?!? EV-ji bodo ostali, vedno več jih bo, to je jasno, saj gre tehnologija naprej. Prevladali pa še desetletja ne bodo(niti v prodaji, kaj šele na cestah), saj imajo preveč pomanjklivosti. Določene države s polno ritjo bodo seveda lahko forsirale neko politiko, večina pač ne.

Tesla S 60 si dobil pod 70k$ pet let nazaj. Danes "dobiš" slabši avto za 50k$ (Tesla 3). Kje je tvoj bajni napredek???
Magic

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Če gledaš kaj tuje TV visiš, da imajo bogataši kar nekaj avtomobilov po 500+jurjev v garaži. A nimajo pojma o stroških in ekonomiji?


Uhm, a tisto ocitanje trapastih primerjav se ti je narobe zapisalo? :D Jaz nikomur ne ocitam, da ima v garazi predrag avto in da nima pojma o ekonomiji. Tebi pa se vedno ni jasno, da bo v povprecju vec taksnih, ki bodo za avto dali 5000 EUR kot taksnih, ki bodo za avto dali 25.000 EUR. Nov, star, oldtimer, kakrsenkoli.

In spet, za mass adoption potrebujes poplavo dovolj poceni avtomobilov. Avto za 25.000 jurjev to ni.

telexdell je izjavil:

Če pa pogledaš prvo Teslo s ceno 100+jurjev in Teslo 3 za 35+ jurjev potem je cena padla na 1/3 v le nekaj letih.


A se enkrat ponovim tisto o butastih primerjavah? :) Model T je na zacetku stal $800 potem je pa stal $250. En in isti model. Oziroma, tisti, ki je stal $250 je bil v bistvu precej boljsi od tistega, ki je stal $800. Ti pa zdaj primerjas dva avtomobila iz razlicnih razredov. Neumno.

PS: Zaenkrat se ni Modela 3, ki bi stal $35.000. Obstaja tudi majhna moznost, da ga nikoli ne bo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Lonsarg ::

Če hočeš postati res mayor player moraš priti v masovno proizvodnjo. V začetkih Tesle in od vsega hypa je bilo verjeti da bo Tesla najmanj 5 let pred konkurenco zagnala masovko 10-15k€ EV-jev.

Zdaj kaže da morda sploh prvi ne bodo.

telexdell ::

Mi lahko zaupaš kateri ICE avto bi stal 5000€ in bi imel pet zvezdic na testu varnosti. Če ha prodajaš ti takoj nakažem aro.

Drugače pa ali dati za avto 25 jurjev in nato v 10 letih 10 jurjev za gorivo+vzdrževanje ali dati za avto 5 jurjev in v 10 letih 30 jurjev za gorivo+vzdrževanje je danes vprašanje?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

Avtov za 10-15 jurjev nihce vec noce delat. Niti kia ne. 25 jurjev je v redu cena. Tudi 30 bi bla za spodoben avto.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:



A se enkrat ponovim tisto o butastih primerjavah? :) Model T je na zacetku stal $800 potem je pa stal $250. En in isti model. Oziroma, tisti, ki je stal $250 je bil v bistvu precej boljsi od tistega, ki je stal $800. Ti pa zdaj primerjas dva avtomobila iz razlicnih razredov. Neumno.

PS: Zaenkrat se ni Modela 3, ki bi stal $35.000. Obstaja tudi majhna moznost, da ga nikoli ne bo.

Sedaj pa se odloči- ali želiš prvo Teslo (katera je stala 800 kilo) za 10 kilo ali želiš EV, katerega proizvodnja bo stala toliko, da ga boš lahko kupil za 10 kilo? Ali po domače (da se ne boš spet vpiknil v nekaj) ali bi rad Lamborginija za ceno Kia ali bi rad toliko avta, kot ga plačaš?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::

Mogoče noče nihče več delat poceni avtov, samo proda se pa večina v segmentu med 10-20k€.

Magic

celada ::

Utk je izjavil:

Avtov za 10-15 jurjev nihce vec noce delat. Niti kia ne. 25 jurjev je v redu cena. Tudi 30 bi bla za spodoben avto.


Razni megani, clioti, corse, astre, cee'edi, fieste, poloti itd pač očitno ne obstajajo right?

Utk ::

Obstajajo, samo ni jih tolk kot nekateri mislite, niti se ne prodajajo tako poceni kot mislite.
https://www.statista.com/statistics/425...

telexdell ::

Magic1 je izjavil:

Mogoče noče nihče več delat poceni avtov, samo proda se pa večina v segmentu med 10-20k€.

Če je najbolj prodajan avto pod 20 k to ne pomeni, da jih je večina pod tem pragom. Stvari so takšne, da ima precej družin v lasti več kot en avto. Včasih si mulcu za 18 r.d. kupil Tomos avtomatika, sedaj mu pač clia. Tudi ženi je za vožnjo v službo bolj všeč manjši avto, saj je bolj okreten, lažje parkira... Prvi avto pa je običajno zmogljivejši. Če hočeš vsaj malo varnosti in udobja (in pustiš na strani bahanje) je 20 jurjev za prvi družinski avto zares minimum od minimuma.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

pegasus ::

Utk je izjavil:

Avtov za 10-15 jurjev nihce vec noce delat.
Veš da, dacia. In naprej indijski trg. Tako kot je cena 300eur absurdno visoka za nov bicikl je 15 jurjev absurdno visoka cena za nov avto. Če vržejo ICE ven in dajo notri par baterij in elektro motor, lahko naredijo avto za 4 jurje. Kupim takoj.

Utk ::

Vem kaksen avto bi ti rad. Na zalost, ali sreco, tistega nihce drug noce. Niti indijci ne. Niti dacia noce tega delat.
In dacia ne predstavlja vecine. V bistvu niti tako strasno poceni ni. Njena povprecna cena v Evropi je najbrz ze blizu 15 jurjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Zheegec ::

SolarCity bo očitno propadel...

"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Okapi ::

S paneli so itak samo izgubo delali. Počakaj zdaj, ko so ven dali sončne strešnike. Samo še malo, in svetovna dominacija>:D

Nikec3 ::

Musk je s pripojitvijo rešil bratranca, potopil pa bo sebe. Ni panike, delničarji skupaj z Warpijem so glasovali za pripojitev.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zheegec ::

Tesla Q1:

- cca ~$1 bn (bn=milijarda) izgube
- $6.3 bn premoženja
- $8.6 bn dolgov

Celoten net kapital se je znižal za $1.2 bn v Q1 2018.

Projekt pozitivnega razultata v Q3 in Q4 se zdi praktično nemogoč.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

Zheegec ::



There is one rule that applies to Tesla: The more it sells, the more it loses. Not exactly an ingenious business model. Total revenues - automotive and energy combined - rose 26% to $3.41 billion in Q1. This 26% increase in revenues caused a 114% jump in net losses.


In other words, in terms of overall vehicle sales, Tesla simply doesn't matter. It's just a niche automaker. There's nothing wrong with being a niche automaker. Except for two things in Tesla's case: Its ludicrous market capitalization, which is still an inexplicable $50 billion, and its mega-losses and cash-burn that investors - the true believers - are still all too willing to feed with new money.


In terms of living up to its projections, well forget it. Tesla's projection of producing 5,000 Model 3 vehicles per week by the end of last year has long ago swirled down the toilet. The projection has been replaced with other projections that have since swirled down the toilet as well. In reality, in Q1, Model 3 production averaged about 800 per week.



For a few weeks in April - so this is Q2 - Tesla said it built a little over 2,000 Model 3 vehicles a week. But then Tesla disclosed this:

Model 3 gross margin remained negative in Q1 due to temporary underutilization of our manufacturing capacity, which was in line with our expectations.

In other words, Tesla admits that the more Model 3 vehicles it builds, the more money it loses. So at this rate, the Q2 losses are going to be an even bigger zinger.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

kow ::

Imam obcutek, da bodo imeli 2018 najboljse rezultate v zgodovini podjetja, to je najmanjsa relativna izguba.

Emobi ::

Na tej in prejšnji strani se je veliko pisalo o stroških nakupa in uporabe vozil. Potrebno je razmisliti sledeče:
Kdor misli, da se bo kdaj peljal z osebnim avtomobilom pol ceneje kot danes, se moti, kajti osebna mobilnost nikoli, ne glede na tehnologijo, ne bo cenejša. Država nikoli nobenemu ne bo omogočila cenejšo mobilnost z osebnimi avtomobili, ker bi postale vse ceste še bolj obremenjene in mesta ter meščani bi se še bolj dušili v prometu; to bi pomenilo tudi več poškodb in smrtnih žrtev v prometu, da ne govorimo o ekologiji. Cenejši je lahko samo javni prevoz, prevoz v starem avtomobilu, storitve souporabe avtomobila in prevoz.org ter podobne optimizacije prevoza.
Ko bodo EV-ji cenejši, ne bo več subvencije, kmalu pa se bo tudi vsa elektrika na polnilnicah zaračunavala, kar je edino smiselno in pravično. Ko bodo EV-ji še cenejši, bo država začela zaračunavati cestnino... zato bodo stroški osebnega prevoza vedno enako dragi.
Zaradi subvencij pa so že danes stroški lastništva ICE-jev in EV-jev zelo podobni in vse več ljudi pri nakupu novega vozila razmišlja o EV-jih. Kogar moti manjši doseg EV-jev, počasno polnjenje in majhna izbira teh vozil ter redno dela več stokilometrske vožnje po avtocestah in nima možnosti polnjenja na domači vtičnici, izbere fosilarja. Kogar pa moti neekološkost ICE-jev, smrad in škodljivost izpuha, hrup in visok ogljični odtis ter ne dela več stokilometrske vožnje po avtocestah in ima možnosti polnjenja na domači vtičnici, pa izbere EV. In teh je in bo vse več. Pri nas je trenutno 2% nakupa novih avtov EV-jev, vsako leto pa se procent podvoji.
Seveda bodo nekoč novi EV-ji po 15.000 EUR, pol cenejši, ampak stroški lastništva (TCO) ne bodo nič cenejši, pač pa isti današnjim; danes so stroški takšni in tudi jutri bodo takšni:

STROŠKI 10-LETNEGA LASTNIŠTVA NOVEGA VOZILA V CENTIH NA PREVOŽEN KILOMETER:
ICE za 15.000 EUR EV za 30.000EUR = 37.500EUR minus 7.500EUR subvencije)
(ICE EV) v EUR/mesec - vsak mesec od 120 mesecev

pri 5.000 km/leto: 57,44c/km 67,10c/km (239EUR/mesec 280EUR/mesec)
pri 10.000 km/leto: 33,37 34,40 (278 287)
pri 11.360 km/leto: 30,48 30,48 (289 289)
pri 15.000 km/leto: 25,34 23,50 (317 294)
pri 20.000 km/leto: 21,33 18,05 (355 301)
pri 30.000 km/leto: 17,31 12,60 (433 315)

Vsako leto bo na izbiro več EV-jev in z več dosega - zato novih klasičnih avtomobilov ni več smotrno kupovati, razen če pogosto delamo več stokilometrska potovanja ali pa nimamo možnosti polnjenja na domači vtičnici.
Nikoli pa se nobeden ne bo vozil z novim avtomobilom katerekoli tehnologije deset let pri letno prevoženih 20.000 km na leto po 10 centov/km! (10EUR/100km). Stroški bodo vedno okrog 20c/km (20EUR/100km).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

lufthammer ::

to bi pomenilo tudi več poškodb in smrtnih žrtev v prometu

Leta 1974 je bilo v SLO regisriranih cca 250000 vozil in letno dobrih 400 mrtvih, lani 1.470.000 vozil in 100 mrtvih...
Ostalega dolgovezenja se sploh ne da komentirat

Relevantno branje - 500km izlet v alpe, enostaven in učinkovit :)
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/visoko...

- doma na nočnem toku napolnili baterijo
- Radovljica - V pol ure smo baterijo napolnili na 97 odstotkov.
- Pri Flattachu smo se za kosilo ustavili ob tamkajšnji hitri polnilnici (DC, 50 kW) in polnili 35 minut.
- Avtomobil smo priključili na najvišje ležečo električno polnilnico v Evropi...smo počakali, da se je baterija napolnila do 53 odstotkov...
- Do kraja Heiligenblut smo se v 15 kilometrih spustili za 1.216 metrov in v tem času je napolnjenost baterije narasla za deset odstotkov.
- V omenjenem Heiligenblutu smo med večerjo avtomobil priključili na navadno 22-kilovatno polnilnico (dvosmerni tok AC). Baterija se je s 63,5 odstotka v dobri uri popolnoma napolnila.
- v 170 kilometrov oddaljeni Radovljici v bateriji še vedno 26 odstotkov energije
- Če predpostavljamo, da smo pred odhodom baterijo napolnili doma in izkoristili nočno tarifo, je bil strošek tega polnjenja skoraj zanemarljiv. Za preostanek 480 kilometrov dolge poti smo za polnjenja (dvakrat DC v Sloveniji, v Avstriji enkrat DC in enkrat AC) plačali 28 evrov.

Vse to za 480 km dolg izlet, za katerega bi z mojim avtom porabil za 33 € dizla torej, nikakor trikrat cenejše! Če pa prištejem še prehranjevanje (ker nimaš kaj počet med čakanjem na vtičnici), je pa lahko že dražje. In to z avtom, ki sploh ni poceni, pa še konforta ne nudi nobenega in je tak izlet že matranje (mogoče je to opravičilo za polurne postanje na 100 km).
Še dobro, da je na koncu smeško...

Ga še ne kupim, pa če mi ga dajo po polovični ceni, grdobo.

Magic1 ::

Haha, za nekatere je vsak denar zenemarljiv in potem je seveda vse poceni. Časa pa danes itak imamo vsi preveč, tako da je to še najbolj zanemarljivo. Meni je tečno enkrat na mesec se na pumpi ustavit, ali kakšno žarnico zamenjat. Sej nisem nor, da bom vsako malo daljšo pot z družino planiral okoli avta...
Magic

jernejl ::

Vse to za 480 km dolg izlet, za katerega bi z mojim avtom porabil za 33 € dizla torej, nikakor trikrat cenejše!

Nekateri pač delajo neke izračune, pri katerih predpostavljajo, da imaš lastne hiše razpostavljene na vsakih 100km, tako da lahko avto zmeraj polniš na domači vtičnici. Ali pa, da nikoli ne greš več kot nekaj deset km stran od doma.

Nikec3 ::

Tesla je ugotovila, da Bloombergov model proizvodnje Modelov 3 upošteva dve stvari. VIN-e, ki jih prijavi Tesla pred samo proizvodnjo. In VIN-e, ki jih prijavijo vozniki Modelov 3. Tesla je potem prijavila več VIN-ov kot bi jih morala in Bloombergov model je kazal, da je v aprilu proizvedla preko 9000 avtomobilov. V resnici jih je okrog 4000.

BTW, a mi lahko nekdo razloži, kako je možno da je Musk rekel, da "od zadnjega tedna marca lahko stabilno proizvajajo 2000 Modelov 3 na teden", potem pa Tesla v celem aprilu proizvede cca 4000 avtomobilov?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

RedDrake ::

Nikec3 je izjavil:

Tesla je ugotovila, da Bloombergov model proizvodnje Modelov 3 upošteva dve stvari. VIN-e, ki jih prijavi Tesla pred samo proizvodnjo. In VIN-e, ki jih prijavijo vozniki Modelov 3. Tesla je potem prijavila več VIN-ov kot bi jih morala in Bloombergov model je kazal, da je v aprilu proizvedla preko 9000 avtomobilov. V resnici jih je okrog 4000.

BTW, a mi lahko nekdo razloži, kako je možno da je Musk rekel, da "od zadnjega tedna marca lahko stabilno proizvajajo 2000 Modelov 3 na teden", potem pa Tesla v celem aprilu proizvede cca 4000 avtomobilov?

A lahko kak vir za ta podatek o samo 4k M3?

Jaz ne razumem te "logike", ki jo imajo anti-delničarji TSLA (aka Shorti).

Predpostavimo, da Tesli res ne gre najbolje in da jim voda teče v grlo. Kaj pridobijo, če nategujejo ljudi in se delnica drži visoko?
Vrednost delnice na samo delovanje firme ne vpliva ravno veliko.
Če so težave kratoročne narave, potem bo produkcija in marže itak slej kot prej ok, in potrebe po nategu ni.
Če so težave dolgoročne ali sistemske narave, potem nateg, ki se ga da razkrinkati v roku nekaj mesecev ni niti slučajno smiseln.
Manjka mi motivacija za to "alleged" početje.

Nikec3 ::

A lahko kak vir za ta podatek o samo 4k M3?

https://insideevs.com/monthly-plug-in-s...

Insideevs je zanesljiva stran. Do zdaj so kvečjemu za par % zgrešili prodajo.

Jaz ne razumem te "logike", ki jo imajo anti-delničarji TSLA (aka Shorti).

Predpostavimo, da Tesli res ne gre najbolje in da jim voda teče v grlo. Kaj pridobijo, če nategujejo ljudi in se delnica drži visoko?
Vrednost delnice na samo delovanje firme ne vpliva ravno veliko.

Vrednost delnice je za Teslo ključna. Če se zadolžijo z izdajanjem novih delnic potrebujejo čim višjo ceno delnice. Kaj pridobijo shorterji, če se delnica drži visoko? Nič. Če delnica pade, pa pridobijo.

Manjka mi motivacija za to "alleged" početje.

Motivacija je, da bodo zaslužili s padcem delnice.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Nikec3 ::

Ob predstavitvi rezultatov je bil Musk tečen:

Musk Rejects 'Boring' Analysts After Tesla Burns $1 Billion More

https://www.bloomberg.com/news/articles...

Tesla baje ne more dati jasne številke, koliko Modelov 3 na teden delajo, "ker jih delajo tako hitro".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

lufthammer je izjavil:

to bi pomenilo tudi več poškodb in smrtnih žrtev v prometu

Leta 1974 je bilo v SLO regisriranih cca 250000 vozil in letno dobrih 400 mrtvih, lani 1.470.000 vozil in 100 mrtvih...
Ostalega dolgovezenja se sploh ne da komentirat

Relevantno branje - 500km izlet v alpe, enostaven in učinkovit :)
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/visoko...

- doma na nočnem toku napolnili baterijo
- Radovljica - V pol ure smo baterijo napolnili na 97 odstotkov.
- Pri Flattachu smo se za kosilo ustavili ob tamkajšnji hitri polnilnici (DC, 50 kW) in polnili 35 minut.
- Avtomobil smo priključili na najvišje ležečo električno polnilnico v Evropi...smo počakali, da se je baterija napolnila do 53 odstotkov...
- Do kraja Heiligenblut smo se v 15 kilometrih spustili za 1.216 metrov in v tem času je napolnjenost baterije narasla za deset odstotkov.
- V omenjenem Heiligenblutu smo med večerjo avtomobil priključili na navadno 22-kilovatno polnilnico (dvosmerni tok AC). Baterija se je s 63,5 odstotka v dobri uri popolnoma napolnila.
- v 170 kilometrov oddaljeni Radovljici v bateriji še vedno 26 odstotkov energije
- Če predpostavljamo, da smo pred odhodom baterijo napolnili doma in izkoristili nočno tarifo, je bil strošek tega polnjenja skoraj zanemarljiv. Za preostanek 480 kilometrov dolge poti smo za polnjenja (dvakrat DC v Sloveniji, v Avstriji enkrat DC in enkrat AC) plačali 28 evrov.

Vse to za 480 km dolg izlet, za katerega bi z mojim avtom porabil za 33 € dizla torej, nikakor trikrat cenejše! Če pa prištejem še prehranjevanje (ker nimaš kaj počet med čakanjem na vtičnici), je pa lahko že dražje. In to z avtom, ki sploh ni poceni, pa še konforta ne nudi nobenega in je tak izlet že matranje (mogoče je to opravičilo za polurne postanje na 100 km).
Še dobro, da je na koncu smeško...

Ga še ne kupim, pa če mi ga dajo po polovični ceni, grdobo.


1. Če bi imel majhne otroke nebi razmišljal o 500 km izlet v enem dnevu, brez postanka, brez kosila, tudi sicer je to bolj napor kot pa nek lep izlet, vsaj zame.
2. Če bi bil pismen bi videl, da je bil strošek 28 € za 480 km + dodatnih 130 km, ki so ostali v tanku (torej 4,6 €/100 km).
3. Koliko % vseh voženj je 500 km "izletov" kjer je strošek goriva "neverjetno velikih" 4,6 €/100 km? Koliko je pa voženj znotraj 200 km kjer je samo domači štrom po nizki tarifi?

Emobi je lepo opisal realno stanje, pač za večino EV še ni prava stvar, iz leta v leto bo pa več takih, ki bodo o EV razmišljali, pa ne zaradi stroška, ampak zaradi vsega drugega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Nikec3 ::

In še to:
Musk later called media stories questioning the safety of autonomy "outrageous." Then this: If "irresponsible" journalists write about the dangers of autonomous vehicles, "people might actually turn it off and then die."
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

Magic1 je izjavil:

Sej nisem nor, da bom vsako malo daljšo pot z družino planiral okoli avta...


To je tisto kar mene najbolj moti. Planirati moras vsak malo daljsi trip. Zdaj je nekak tko, da gres v dalmacijo, tankas pred mejo in se peljes do dol. Tam se vozis kolikor se vozis in potem enkrat na poti nazaj tankas in si opravil.

Z EVjem, bos pa, ce ni ravno Tesla s 100kWh baterijo, dvakrat stal po vsaj pol ure. In se pazit bos moral kje se ustavis, ker ce se malo zakalkuliras, bos mogoce trikrat stal. :)

RedDrake ::

Nikec3 je izjavil:

A lahko kak vir za ta podatek o samo 4k M3?

https://insideevs.com/monthly-plug-in-s...

Insideevs je zanesljiva stran. Do zdaj so kvečjemu za par % zgrešili prodajo.

Jaz ne razumem te "logike", ki jo imajo anti-delničarji TSLA (aka Shorti).

Predpostavimo, da Tesli res ne gre najbolje in da jim voda teče v grlo. Kaj pridobijo, če nategujejo ljudi in se delnica drži visoko?
Vrednost delnice na samo delovanje firme ne vpliva ravno veliko.

Vrednost delnice je za Teslo ključna. Če se zadolžijo z izdajanjem novih delnic potrebujejo čim višjo ceno delnice. Kaj pridobijo shorterji, če se delnica drži visoko? Nič. Če delnica pade, pa pridobijo.

Manjka mi motivacija za to "alleged" početje.

Motivacija je, da bodo zaslužili s padcem delnice.

Nisva se najbolj razumela, se mi zdi.
Meni ni jasno zakaj bi bila Tesla motivirana da laže o produkciji vozil.
Povsem jasno mi je kako so motivirani Shorti.
Govoril sem o "logiki", ki se jo bere na TSLA Short straneh kako je Tesla naslednji Enron, kako goljufajo, lažejo, ipd ...
Ta logika nikoli ne razloži motivacije Tesle - zakaj bi se naj goljufalo, lagalo, ipd ...
Vpliva samo na vrednost delnice.
Razumem, da vrednost delnice vpliva na potencialno dokapitalizacijo, ampak tega bojda ne bodo rabili. Če vedo, da bodo rabili, bi bilo verjetno to smiselno narediti čim prej, če jim voda res teče v grlo?
Nisem nek delničarski ekspert (ker svoj denar raji služim z delom kot špekulacijo), ampak vseeno tu ne vidim zakaj bi se Tesli splačalo lagati o produkciji M3.
Btw, prodaja != proizvodnja. Lahko sva 100%, da tisto kar je bilo izdelano v zadnjem tednu še ni bilo prodano.
Predzadnji teden je fabrka stala. Razlika je kar naenkrat 4k prodaj proti cca 6k izdelanih (še zadnji teden marca).
Možno je tudi, da imajo avtomobili kak feler, ki ga je potrebno popraviti pred prodajo, ali kaj podobnega. Neskončno razlogov.
Kratkoročne številke niso bistvene, šteje kvartalno povprečje ali še bolje letno.
Tudi ne razumem, zakaj si kar naenkrat tako zainteresiran za te slabe novice o TSLA? A si jih shortal?
Za W1 vemo, zakaj se tako psihotično odziva na vsakršno kritiko Tesle - investiral je soliden znesek in sedaj čaka na svoj x100 trenutek. Če se to ne zgodi, potem bo moral revež delati več časa kot si je zamislil in živeti manj bogato kot je verjel da bo. Njegova takorekoč zagotovljena realnost se bo podrla. Psihološko je to kar hud problem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

telexdell ::

J.McLane je izjavil:


1. Če bi imel majhne otroke nebi razmišljal o 500 km izlet v enem dnevu, brez postanka, brez kosila, tudi sicer je to bolj napor kot pa nek lep izlet, vsaj zame.
2. Če bi bil pismen bi videl, da je bil strošek 28 € za 480 km + dodatnih 130 km, ki so ostali v tanku (torej 4,6 €/100 km).
3. Koliko % vseh voženj je 500 km "izletov" kjer je strošek goriva "neverjetno velikih" 4,6 €/100 km? Koliko je pa voženj znotraj 200 km kjer je samo domači štrom po nizki tarifi?

Emobi je lepo opisal realno stanje, pač za večino EV še ni prava stvar, iz leta v leto bo pa več takih, ki bodo o EV razmišljali, pa ne zaradi stroška, ampak zaradi vsega drugega.


Seveda imajo moderni ICE porabo 5 l/100 km tako po ravni cesti kot po gorskih in zlasti alpskih cestah. Porabo 5 l/100 km imajo zlasti takšni avti, kateri stanejo največ 5000 €, katerega si lahko povprečen državljan privošči. Na alpskih cestah tudi sploh ne trpijo zavore,katerih menjava je itak zastonj. Pa na nedeljskem izletu z družino moraš 500 km prevoziti v največ 3 urah, da lahko ješ doma, ker je hrana zunaj predraga.

PS zares velja- plačaj in povej kakšne rezultate pričakuješ, jat ti jih pa bom utemeljil in dokazal.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Machete ::

Nehajte shilat EVje, ker se vam bodo froci smejali, ko bodo še vedno vozili dizle.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

pegasus ::

BigWhale je izjavil:

Z EVjem, bos pa, ce ni ravno Tesla s 100kWh baterijo, dvakrat stal po vsaj pol ure. In se pazit bos moral kje se ustavis, ker ce se malo zakalkuliras, bos mogoce trikrat stal. :)
Pa to je ravno lepota zadeve ... da se folk malo navadi discipline in planiranja. Se spomnim na ata iz Calvin & Hobbes, ki pravi "it builds character".

Nikec3 ::

Razumem, da vrednost delnice vpliva na potencialno dokapitalizacijo, ampak tega bojda ne bodo rabili. Če vedo, da bodo rabili, bi bilo verjetno to smiselno narediti čim prej, če jim voda res teče v grlo?

Bodo rabili. Dokapitalizacija je smiselna takrat, "ko jo najmanj rabiš".

Tudi ne razumem, zakaj si kar naenkrat tako zainteresiran za te slabe novice o TSLA? A si jih shortal?

Ne, ničesar nisem shortal. Zainterisiran sem v celotno avtomobilsko industrijo, trenutno je pač največ novic o Tesli.

pegasus je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Z EVjem, bos pa, ce ni ravno Tesla s 100kWh baterijo, dvakrat stal po vsaj pol ure. In se pazit bos moral kje se ustavis, ker ce se malo zakalkuliras, bos mogoce trikrat stal. :)
Pa to je ravno lepota zadeve ... da se folk malo navadi discipline in planiranja. Se spomnim na ata iz Calvin & Hobbes, ki pravi "it builds character".

To ni lepota, ampak slabost.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Zheegec ::

Razumem, da vrednost delnice vpliva na potencialno dokapitalizacijo, ampak tega bojda ne bodo rabili. Če vedo, da bodo rabili, bi bilo verjetno to smiselno narediti čim prej, če jim voda res teče v grlo?


Musk misli, da bo v Q3 in Q4 cash-flow positive. To bi bistveno zvišalo ceno delnice, tako da lahko potem še lažje izvede dokapitalizacijo. Trenutno popoloma nič ne kaže na to, da mu bo to uspelo. V Q1 2018 je več proizvedenih avtomobilov pomenilo več izgube. Mora imeti res noro velikega asa v rokavu, nič ne kaže na to da je to res.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Nikec3 ::

Ta človek je super pro-Tesla, pa ima vseeno nekaj informacij, ki so pomembne:


1. Tesla Network "mogoče na koncu leta 2019". V prejšnji epizodi Silicon Valley, so Elona označili za "Disney grade" optimista. Torej pred 2020 lahko pozabimo na karkoli v zvezi s Tesla Networkom.
2. Elon misli, da bi morali biti v Q1 cash flow positive. Torej, ni šans, da bi jim to uspelo.
3. Marža v njihovem Energy sektorju je zgolj 8,5%.
4. Model Y še nima datuma. Ne vedo kdaj ga bodo delali, ne vedo kje ga bodo delali. Pred 2020 ne bo nič.
5. Nobenih informacij o Semi-ju.
6. V3 Superchargerjev za zdaj ne bo.
7. O mega chargerjih za zdaj ne razmišljajo.

V bistvu je celotna zadeva z Semi-jem in Roadsterjem 2020 bila en PR stunt.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Sej nisem nor, da bom vsako malo daljšo pot z družino planiral okoli avta...


To je tisto kar mene najbolj moti. Planirati moras vsak malo daljsi trip. Zdaj je nekak tko, da gres v dalmacijo, tankas pred mejo in se peljes do dol. Tam se vozis kolikor se vozis in potem enkrat na poti nazaj tankas in si opravil.

Z EVjem, bos pa, ce ni ravno Tesla s 100kWh baterijo, dvakrat stal po vsaj pol ure. In se pazit bos moral kje se ustavis, ker ce se malo zakalkuliras, bos mogoce trikrat stal. :)
Poleg tega se hočeš na takih izletih ustavljati tam, kjer je tebi všeč, ne tam, kjer je ravno (hitra) polnilnica. Se pelješ v Dalmacijo (ali kamorkoli pač= in se hočeš ustavit za kosilo v preverjeno dobri (in/ali) poceni oštariji, ne v neki industrijski menzi poleg hitre polnilnice, kjer po možnosti ravno zaradi tega navijejo cene (ker vedo, da ljudje ne bodo v avtu sedeli in pol ure gledali voltmeter;) ).

Tisti linkani prispevek je bil bolj prikrito oglaševanje kot kaj drugega (kar je tako ali tako značilnost naših avtomobilskih novinarjev). Vsakič, ko so se morali ustavit, da so napolnili akumulator, je bil postanek dobrodošel. Kakšno naključje, ker v resničnem življenju namreč ni vedno (ker se moraš enkrat ustavljati takrat, ko hoče pes ven, ali otrok lulat/bruhat, ali ko je lep razgled, potem pa še, ko moraš akumulator polnit, otrok je pa ravno zaspal in se bo zdaj zbudil in bo tečen). Kar vidim situacije, ko otroci ali žena težijo, da bi se malo ustavili, fotr se pa noče, ker je izračunal, da se morajo čez 50 km ustaviti zaradi polnjenja.

Okapi ::

Nikec3 je izjavil:


1. Tesla Network "mogoče na koncu leta 2019". V prejšnji epizodi Silicon Valley, so Elona označili za "Disney grade" optimista. Torej pred 2020 lahko pozabimo na karkoli v zvezi s Tesla Networkom.
Tesla Network so avti, ki se sami, brez voznika, vozijo po cestah. Na to lahko mirno pozabijo do 2025, in z obstoječimi teslami verjetno ne bo mogoče nikoli (zaradi preskromne strojne opreme). Imaš recimo poznavalce, ki so prepričani, da brez lidarja avti še zelo dolgo ne bodo dovolj varni, da bi jih zakonodajalec dovolil na cesto brez voznikov.

Bolj je vprašanje, kdaj bodo morali začeti vračati po 3000 dolarjev za vnaprej prodano samovoznost.

J.McLane ::

Prav zanima me koliko vas je med prvomajskimi šlo kaj dlje kot 200 km v eno smer. Mi smo šli 300 km daleč, ampak gremo z avtodomom, tako da koliko bi mi nesel EV nima prav nobene veze.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

borutz ::

Tudi jaz z avtodomom, 700 km vse skupaj, 4 dni :)
Cakam adrio da naredi EV avtodom

pegasus ::

Adria (in ostali) bodo to naredili, ko bo na voljo kak spodoben EV kombi.

Nissan nv200 recimo še ni dovolj spodoben ...

Nikec3 ::

Tesla Network so avti, ki se sami, brez voznika, vozijo po cestah. Na to lahko mirno pozabijo do 2025, in z obstoječimi teslami verjetno ne bo mogoče nikoli (zaradi preskromne strojne opreme). Imaš recimo poznavalce, ki so prepričani, da brez lidarja avti še zelo dolgo ne bodo dovolj varni, da bi jih zakonodajalec dovolil na cesto brez voznikov.

Jaja, ampak gre za to, da je Musk rekel, da bo najhitreje leta 2019, čeprav je lani trdil, da bo letos. Sej vsi vemo kaj pomeni po Muskovo najhitreje na koncu leta 2019. ;)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zheegec ::

Neplačani dolgovi se kopičijo;

"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

pegasus ::

pegasus je izjavil:

Adria (in ostali) bodo to naredili, ko bo na voljo kak spodoben EV kombi.
Evo, sanje ... avtodom zgrajen okrog tesla semi ;) Mogoče že 2025 ...
««
520 / 1166
»»