Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
WarpedOne:
Fabrike, kjer sestavlajo golfe, pač ne morejo sestavljat passatov (z izvzetkom morebitnih fabrik kjer so bile linije postavljenje z izrecnim namenom sestavljanja obojega).
Zbogom in hvala za vse ribe
hojnikb ::
Volkswagen Group MQB platform @ Wikipedia
last i checked so aktualni golfi in passati ze precej casa na mqb
MQB allows Volkswagen to assemble any of its cars based on this platform across all of its MQB ready factories.
last i checked so aktualni golfi in passati ze precej casa na mqb
#brezpodpisa
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
WarpedOne:
Fabrike, kjer sestavlajo golfe, pač ne morejo sestavljat passatov (z izvzetkom morebitnih fabrik kjer so bile linije postavljenje z izrecnim namenom sestavljanja obojega).
Ja, saj, kasneje si ni več mogoče premislit, a ne, veliki poznavalec Tovarno je treba podreti in zgraditi novo.
WarpedGone ::
Bo ID na MQB? Ne, bo na MEB
In ista platforma še ne pomeni, da lahko v manj kot mesecu dni prešaltaš na drug model.
Lahko, če je ta sposobnost direkt vgrajena v konkretno linijo, sicer pač ne.
In danes smo leta 2018.
Okapi:
Nepismen ostaja nepismen. Al samo hinavsko podtika?
Jaz:
Zamenjava/dopolnitev proizvodnih linij pomeni "podreti tovarno" le v glavi določenih presvetlih osebkov.
The MEB platform is part of a wide strategy to start production of new battery electric vehicles between 2019 and 2025.[2]
In ista platforma še ne pomeni, da lahko v manj kot mesecu dni prešaltaš na drug model.
Lahko, če je ta sposobnost direkt vgrajena v konkretno linijo, sicer pač ne.
In danes smo leta 2018.
Okapi:
Tovarno je treba podreti in zgraditi novo.
Nepismen ostaja nepismen. Al samo hinavsko podtika?
Jaz:
Imajo kapacitete za izdelavo tega, čemur je namenjena trenutna oprema konkretnih fabrik.
Zamenjava/dopolnitev proizvodnih linij pomeni "podreti tovarno" le v glavi določenih presvetlih osebkov.
Zbogom in hvala za vse ribe
Utk ::
Sej nihce, niti w1, ne pravi da vw tega ne bi mogel narediti, ce bi hotel. Ampak da noce, ko bo hotel, bo pa videl kaj vse mu manjka, in da bo vzelo svoj cas tudi ob vsem denarju na svetu. Po 100 letih ice avtov ima tudi vw, in vsi ostali, tezave z njimi. Niti prvi mnozicni ev posamezne znamke ne bo brez napak. Tesla bo pa do takrat imela ze kar nekaj iteracij za sabo. In bo v prednosti se naprej. Tega noben denar ne more spremenit, treba se stvari lotit in naucit, na tezji nacin.
Invictus ::
Samo v info...
Renault podre Revoz in prestavi proizvodnjo v Romunijo v enem mescu.
Razen betonskih temeljev, je vse ostalo modularno.
Renault podre Revoz in prestavi proizvodnjo v Romunijo v enem mescu.
Razen betonskih temeljev, je vse ostalo modularno.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Utk ::
Ja zato so linijo za novega cliota postavljali vec kot pol leta. En mesec je trajal samo trening ljudi, ki ze znajo delat avte.
Okapi ::
Sej nihce, niti w1, ne pravi da vw tega ne bi mogel narediti, ce bi hotel. Ampak da noce, ko bo hotel, bo pa videl kaj vse mu manjka, in da bo vzelo svoj cas tudi ob vsem denarju na svetu. Po 100 letih ice avtov ima tudi vw, in vsi ostali, tezave z njimi. Niti prvi mnozicni ev posamezne znamke ne bo brez napak. Tesla bo pa do takrat imela ze kar nekaj iteracij za sabo. In bo v prednosti se naprej. Tega noben denar ne more spremenit, treba se stvari lotit in naucit, na tezji nacin.
Za odpravljati napake na določenem modelu in nadaljnji razvoj ne potrebuješ 500.000 kosov na leto. Čisto dovolj je 10.000 avtov na leto. To pa že praktično vsi delajo. Tesla glede tega nima nobene prednosti več.
Potrebuješ pa (logistične in še kakšne) izkušnje za proizvodnjo 500.000 avtov na leto (katerekoli vrste). VW in ostali te izkušnje že imajo, pri Tesli pa zadnje leto odkrivajo, česa vsega še ne obvladajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Utk ::
Kdo dela 10,000 komadov letno? Samo GM z boltom in nissan-renault. Bmw i3 je izven tega, ker uporablja karbonska vlakna, ki itak nikoli niso bla misljena za mnozicno stancanje. VW dela navadnega golfa predelanega na elektriko. In to je to. Plus kitajci seveda.
WarpedGone ::
VW ima izkušnje s sestavljanjem 500.000 'ornk' baterij letno?
Kje/kdaj jih je pa dobil?
Točno to je ugriznilo teslo pri modelu 3. Znajo sestavit 100.000 baterij letno zato nova linija s kapaciteto 500k letno ni bila prva na seznamu stvari kar morjo še posebej pazit. So ble druge nove zadeve prej. Drugi poskus take linije ravno montirajo/štartajo v GF1...
BMW i3 ... tkole se ne sestavi 500k ampak mogoče 5k baterij letno:
Kje/kdaj jih je pa dobil?
Točno to je ugriznilo teslo pri modelu 3. Znajo sestavit 100.000 baterij letno zato nova linija s kapaciteto 500k letno ni bila prva na seznamu stvari kar morjo še posebej pazit. So ble druge nove zadeve prej. Drugi poskus take linije ravno montirajo/štartajo v GF1...
BMW i3 ... tkole se ne sestavi 500k ampak mogoče 5k baterij letno:
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Zamenjaš celice, elektrolit, odvisno od tehnologije
Kolega, še enkrat, prespal si 15 let. A v telefonu tudi tu in tam elektrolit vliješ v baterijo?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Invictus ::
Seveda, baterija v telefonu pa zdrži 20 let ?!?!?!?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Okapi ::
Zahteve za avtomobilski akumulator (teža pomembnejša od cene, pomembna tudi odpornost na tresljaje, nizke temperature, hitro polnjenje ... ) so precej drugačne od zahtev za akumulator v hiši (teža nepomembna, odpornost na temperaturo pod ničlo tudi praktično nepomembna ...) . V bistvu je precej sumljivo, če se v obeh primerih uporablja enaka tehnologija.
Invictus ::
Potem naj me pa Slo-Tech strokovnjaki razsvetlijo katera tehnologija baterij omogoča 20 letno držanje kapacitete brez vzdrževanja...
Sigurno ste že milijarderji, ker ste to pogruntali...
Sigurno ste že milijarderji, ker ste to pogruntali...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
TESKAn ::
Recimo nekaj takega.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Invictus ::
Vi kar verjemite v Tesla pravljice .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
hojnikb ::
Potem naj me pa Slo-Tech strokovnjaki razsvetlijo katera tehnologija baterij omogoča 20 letno držanje kapacitete brez vzdrževanja...
Sigurno ste že milijarderji, ker ste to pogruntali...
easy, Nickel-iron battery @ Wikipedia
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Nikec3 ::
V bistvu je precej sumljivo, če se v obeh primerih uporablja enaka tehnologija.
Ekonomija obsega. Tehnologija je podobna. Ni pa ista.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
Potem naj me pa Slo-Tech strokovnjaki razsvetlijo katera tehnologija baterij omogoča 20 letno držanje kapacitete brez vzdrževanja...
Sigurno ste že milijarderji, ker ste to pogruntali...
Kdo je omenil kako držanje kapacitete? Kapaciteta seveda pada, vendar to ne pomeni, da Battery Pack ni uporaben. Tesla recimo ponuja 10 let garancije na svoj Powerwall in v teh desetih letih moraš za vzdrževanje porabiti 0 € časa in 0 ur. Btw, z mobitelom sem jaz naredil v dveh letih cca 1000 ciklov. Pri Powerwallu bi verjetno 1000 ciklov naredil v 10 letih. Poleg tega, da ima powerwall tudi thermal management.
Ne mi z elektrolitom.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
BigWhale ::
Eno je imeti tovarno in proizvodne linije katere potrebujejo ustrezno predelavo, da lahko zacnejo s proizvodnjo, drugo pa je to, da nimas niti tovarne oziroma imas samo prazno halo in nimas nobenega stroja. Tesla je imela slednjo varianto. Kljub vsemu so v dobrem letu uspeli zagnati proizvodnjo.
Ostali vecji proizvajalci se ne rabijo ukvarjat s tem, kje bodo kupili robote, ki jim bodo sestavljali avtomobile ali pa kje bodo postavili tovarno. Vse to ze imajo. To so proizvodne kapacitete, ki jih imajo.
Ostali vecji proizvajalci se ne rabijo ukvarjat s tem, kje bodo kupili robote, ki jim bodo sestavljali avtomobile ali pa kje bodo postavili tovarno. Vse to ze imajo. To so proizvodne kapacitete, ki jih imajo.
Utk ::
Nimajo pa pojma kje dobit baterije, še manj kako jih naredit, še manj pa eno ali drugo za ceno s katero ne bojo delali EV pod izgubo.
WarpedGone ::
Nah, majo zelo jasno idejo kako pridit do baterij ... rezerviral so si 25 milijard za 10(?) let s katerimi bodo na dražbah probali zakupit čimvečje deleže omejene proizvodnje - korejskim proizvajalcem bojo probal ponudit več kot BMW, Mercedes, Nissan, Fiat, YouNameIt...
Enako strategijo majo tudi BMW, Mercedes, Nissan, Fiat, YouNameIt...
Kako bodo s takšno strategijo prišli do ugodne cene je pa čisti mind-fuck.
Na koncu so stvari lepo predvidljive - meli bodo nekaj EVjev z ornk baterijo in še nekaj mizerij, prvo bodo sestavljali v kosih tja do 30k letno, drugo mogoče 2x toliko. Cena ornk EV bo pa za pol do 3/4 višja kot njihov primerljiv ICE vagen.
Dva primera sta že na cesti: iPace, Audi eTron - oboje je po tehničnih dimenzijah konkurent pol cenejšim bencinskih variantam.
Enako tudi med mizerijami: začetna cena Golfa: 15k eur, začetna cena eGolfa: 40k eur
Nujna posledica? Ne bom naglas napisal in vam pokvaril lepo sončno nedeljo ...
Enako strategijo majo tudi BMW, Mercedes, Nissan, Fiat, YouNameIt...
Kako bodo s takšno strategijo prišli do ugodne cene je pa čisti mind-fuck.
Na koncu so stvari lepo predvidljive - meli bodo nekaj EVjev z ornk baterijo in še nekaj mizerij, prvo bodo sestavljali v kosih tja do 30k letno, drugo mogoče 2x toliko. Cena ornk EV bo pa za pol do 3/4 višja kot njihov primerljiv ICE vagen.
Dva primera sta že na cesti: iPace, Audi eTron - oboje je po tehničnih dimenzijah konkurent pol cenejšim bencinskih variantam.
Enako tudi med mizerijami: začetna cena Golfa: 15k eur, začetna cena eGolfa: 40k eur
Nujna posledica? Ne bom naglas napisal in vam pokvaril lepo sončno nedeljo ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Mercedes, BMW po ugodni ceni?!? Kako pa to zgleda? Namesto 150.000 je 125.000 oz. praktično zastonj po 100k?!?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
In koliko cenejši so primerljivi modeli serijskega čudodelnika?
Dva primera sta že na cesti: iPace, Audi eTron - oboje je po tehničnih dimenzijah konkurent pol cenejšim bencinskih variantam.
WarpedGone ::
Mercedes, BMW po ugodni ceni?!? 8-O Kako pa to zgleda? Namesto 150.000 je 125.000 oz. praktično zastonj po 100k?!?
Kdaj si nazadnje gledal njihove cenike?
Oboji majo modele ki štartajo pod 30k. Njim primerljivi EV bodo štartal okrog 50k do 60k.
In koliko cenejši so primerljivi modeli serijskega čudodelnika?
Stupid is what stupid says.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
Model 3 je v primerjavi z ICE konkurenco tam-tam (če si hejtr, če nimaš filtrov vidiš da je močno v prednosti).
Pravo vprašanje je, kolk bo stal električni A4 z 500km dosega? Samo 44k USD?
Pravo vprašanje je, kolk bo stal električni BMW serije 3 z 500km dosega? Samo 44k USD?
Pravo vprašanje je, kolk bo stal električni Mercedes serije C z 500km dosega? Samo 44k USD?
In kdaj bo končno tole na cesti?
In kakšna bo letna proizvodnja?
BMW pravi da po 2021, vsaj še tri leta čakanja ...
Pravo vprašanje je, kolk bo stal električni A4 z 500km dosega? Samo 44k USD?
Pravo vprašanje je, kolk bo stal električni BMW serije 3 z 500km dosega? Samo 44k USD?
Pravo vprašanje je, kolk bo stal električni Mercedes serije C z 500km dosega? Samo 44k USD?
In kdaj bo končno tole na cesti?
In kakšna bo letna proizvodnja?
BMW pravi da po 2021, vsaj še tri leta čakanja ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Emobi ::
Pozdravljeni, druščina. Upam, da se vam lahko pridružim.
Moje ime je Emobi, kar si lahko razlagate kot e-mobilnost, električna mobilnost, ki bo prej ali slej prevladala, kar ni težko dokazati; ampak o tem pozneje.
Lahko pa si moje ime razlagate tudi kot e-mobing, električni mobing; seveda ne kot psihično nasilje, pač pa kot nadlegovanje s strani nekoga, ki bi rad svet in ljudi premaknil naprej, na bolje.
Čestitke ob tako častitljivo rekordno dolgi temi na forumu - skoraj 12 let. Se je nabralo marsikaj zanimivega in poučnega.
Me pa malce moti včasih nizek nivo debate, pa nizek nivo slovenščine in previsok nivo angleščine - se da vse v slovenščini povedati, razen kakšnih redkih novih tehničnih izrazov. Pa kaj, če ne izgleda tako "fensi". Je bolje, če se slengovski jezik dozira previdno, kot začimba. Ampak to je stvar okusa, je pa zelo neokusno, če so zapisi brez šumnikov. Slovenščina uporablja šumnike in zapisi brez njih so res slabo berljivi in moteči. Je pa to opravičljivo, če si v tujini in nimaš slovenske tipkovnice.
Ne, ne verjamem, da so električni avtomobili prava stvar, jaz to vem! In prava stvar ne bodo v prihodnosti, prihodnost je tukaj in zdaj; prava stvar so že sedaj. Ko se je leta 2006 ta tema začela, tega ne bi mogel reči. Ampak o tem pozneje.
Ko govorimo o prihodnosti in nedavni temi, pa si oglejte bližnjo prihodnost - 2025. Takšna bo, če se bodo politiki med seboj uspeli dogovoriti; inženirji bodo do takrat rešili vse probleme avtonomne vožnje. Zavedati se je potrebno, da to ne počne samo 1800 inženirjev BMW-ja, v tekmi za avtonomno vozilo so vsa resna avtomobilska podjetja po svetu in ni hudič, da ne bodo naredili dostopna avtonomna vozila, ki pa se bodo seveda uvajala postopno, evolucijsko. In resna podjetja so med seboj precej izenačena, ker budno opazujejo konkurenco, predvsem pa delajo! No, tudi reklamo delajo, eni večjo, eni manjšo.
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/skrij-...
Glavni problem mobilnosti je, kako se čim hitreje premikati ob čim manjših žrtvah in čim manjšemu skrajševanju življenjske dobe. Človeške napake in izpušni plini ICE-jev pa ravno to počnejo. Na letni ravni je v prometu na svetu 1.200.000 smrtnih žrtev, v Sloveniji smo to iz nekdanjih 600 znižali na 100. Resno poškodovanih je pa še najmanj 3x več. Definitivno bodo avtonomna vozila to grozljivo statistiko izboljšala, kar me navdušuje, malo manj pa to, da se me kot voznika vse bolj odriva stran, ker sem strasten voznik in bom zahteval, naj mi vsaj volan pustijo, če že drugega ne...
Moje ime je Emobi, kar si lahko razlagate kot e-mobilnost, električna mobilnost, ki bo prej ali slej prevladala, kar ni težko dokazati; ampak o tem pozneje.
Lahko pa si moje ime razlagate tudi kot e-mobing, električni mobing; seveda ne kot psihično nasilje, pač pa kot nadlegovanje s strani nekoga, ki bi rad svet in ljudi premaknil naprej, na bolje.
Čestitke ob tako častitljivo rekordno dolgi temi na forumu - skoraj 12 let. Se je nabralo marsikaj zanimivega in poučnega.
Me pa malce moti včasih nizek nivo debate, pa nizek nivo slovenščine in previsok nivo angleščine - se da vse v slovenščini povedati, razen kakšnih redkih novih tehničnih izrazov. Pa kaj, če ne izgleda tako "fensi". Je bolje, če se slengovski jezik dozira previdno, kot začimba. Ampak to je stvar okusa, je pa zelo neokusno, če so zapisi brez šumnikov. Slovenščina uporablja šumnike in zapisi brez njih so res slabo berljivi in moteči. Je pa to opravičljivo, če si v tujini in nimaš slovenske tipkovnice.
Ne, ne verjamem, da so električni avtomobili prava stvar, jaz to vem! In prava stvar ne bodo v prihodnosti, prihodnost je tukaj in zdaj; prava stvar so že sedaj. Ko se je leta 2006 ta tema začela, tega ne bi mogel reči. Ampak o tem pozneje.
Ko govorimo o prihodnosti in nedavni temi, pa si oglejte bližnjo prihodnost - 2025. Takšna bo, če se bodo politiki med seboj uspeli dogovoriti; inženirji bodo do takrat rešili vse probleme avtonomne vožnje. Zavedati se je potrebno, da to ne počne samo 1800 inženirjev BMW-ja, v tekmi za avtonomno vozilo so vsa resna avtomobilska podjetja po svetu in ni hudič, da ne bodo naredili dostopna avtonomna vozila, ki pa se bodo seveda uvajala postopno, evolucijsko. In resna podjetja so med seboj precej izenačena, ker budno opazujejo konkurenco, predvsem pa delajo! No, tudi reklamo delajo, eni večjo, eni manjšo.
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/skrij-...
Glavni problem mobilnosti je, kako se čim hitreje premikati ob čim manjših žrtvah in čim manjšemu skrajševanju življenjske dobe. Človeške napake in izpušni plini ICE-jev pa ravno to počnejo. Na letni ravni je v prometu na svetu 1.200.000 smrtnih žrtev, v Sloveniji smo to iz nekdanjih 600 znižali na 100. Resno poškodovanih je pa še najmanj 3x več. Definitivno bodo avtonomna vozila to grozljivo statistiko izboljšala, kar me navdušuje, malo manj pa to, da se me kot voznika vse bolj odriva stran, ker sem strasten voznik in bom zahteval, naj mi vsaj volan pustijo, če že drugega ne...
BigWhale ::
Magic1 ::
Pravljičar. Ali imaš doma delujočo verzijo samovozečega vozila, da zagotovo veš, da bodo stvari razvite in ekonomsko uporabne čez pol ducata let? Smo imeli že kar nekaj promotorjev na Slo-techu, samo jim hitro zmanjka argumentov in znanja.
Magic
frudi ::
Tesla Model Y naj bi sel v produkcijo novembra 2019.
https://www.greencarreports.com/news/11...
Nekako tako, kot je šel Model 3 v proizvodnjo julija 2017.
Med drugimi novicami - Tesla Was Kicked Off Fatal Crash Probe by NTSB. Seveda se je Tesla skušala pretvarjati, kot da so oni prenehali sodelovati z NTSB, ker jih tako zelo skrbi za javno varnost:
Tesla, in a statement issued late Wednesday, suggested the company chose to leave the probe.
“Tesla withdrew from the party agreement with the NTSB because it requires that we not release information about Autopilot to the public, a requirement which we believe fundamentally affects public safety negatively,” the company said in an emailed statement. “We believe in transparency, so an agreement that prevents public release of information for over a year is unacceptable.”
Tako zelo jih skrbi za javno varnost, da ob smrtni nesreči Autpilota ne počnejo druga, kot krivijo voznika. Če že njihova prejšnja izjava o tem, kako je do nesreče prišlo, ni bila dovolj netaktna in žaljiva do preminulega in njegove družine, je tale zadnja pod vsako kritiko:
We are very sorry for the family's loss.
According to the family, Mr. Huang was well aware that Autopilot was not perfect and, specifically, he told them it was not reliable in that exact location, yet he nonetheless engaged Autopilot at that location. The crash happened on a clear day with several hundred feet of visibility ahead, which means that the only way for this accident to have occurred is if Mr. Huang was not paying attention to the road, despite the car providing multiple warnings to do so.
The fundamental premise of both moral and legal liability is a broken promise, and there was none here. Tesla is extremely clear that Autopilot requires the driver to be alert and have hands on the wheel. This reminder is made every single time Autopilot is engaged. If the system detects that hands are not on, it provides visual and auditory alerts. This happened several times on Mr. Huang's drive that day.
We empathize with Mr. Huang's family, who are understandably facing loss and grief, but the false impression that Autopilot is unsafe will cause harm to others on the road. NHTSA found that even the early version of Tesla Autopilot resulted in 40% fewer crashes and it has improved substantially since then. The reason that other families are not on TV is because their loved ones are still alive.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: frudi ()
BigWhale ::
Frudi, dej se ze umiri. Sofer je se vedno odgovoren za to kam ga bo avto zapeljal. Je pa zadnji odstavek v resnici nepotreben.
Okapi ::
Pri Tesli ne morejo vedeti, ali je bil voznik res nepozoren. Mogoče ga je infarkt. Mogoče je volan odpovedal, avto je šel pa po svoje. Kje piše, da se tipala, ki zaznavajo roke na volanu, ne morejo zmotit? Možnih je še veliko drugih vzrokov.
frudi ::
Ja, voznik ne bi smel biti zamoten s čem drugim in bi moral biti 100% skoncentriran na promet in na to, kaj počne avto. Ampak v prvi vrsti avto voznika sploh ne bi smel spraviti v to situacijo, da ima samo par sekund časa, da odreagira in avtu prepreči trk v betonsko ograjo. To bi ja morala biti najbolj osnovna točka kakršnegakoli kvazi-avtonomnega ali inteligentnega varnostnega sistema, ne se zaletavat v očitne smrtonosne ovire na cesti (v tem primeru celo izven vozišča). Kaj je bolj osnovnega od tega?
In kaj Tesla dela? Z vsako izjavo samo še bolj povdarjajo, kako je zajebal voznik in kako si je praktično sam kriv, da je umrl. Tudi če bi bila krivda 100% na strani voznika, je tole najmanj neokusno in kratko malo kruto do njegovih bližnjih. Pa definitivno ni 100% krivda na vozniku, vsaj del krivde je zagotovo tudi na strani Tesle. Ampak a kje v izjavah vsaj omenijo, da bodo raziskali, kako je lahko avtopilot spravil voznika v takšno situacijo? Da obžalujejo, da njihov sistem, kljub morebitni voznikovi nepozornosti in kljub vsem vloženim naporom v izboljšavo varnosti, v tem primeru ni bil sposoben samodejno preprečiti ali vsaj omiliti trčenja? Da bodo vložili vse napore, da bi podobne nesreče preprečili v prihodnje? Nič. Samo kazanje s prstom na voznika.
Resno se mi zdi nerazložljivo, kako sploh pridejo do tega, da dajejo takšne izjave v javnost. Kot da jim PR vodi nekdo, ki ne premore trohice empatije.
In kaj Tesla dela? Z vsako izjavo samo še bolj povdarjajo, kako je zajebal voznik in kako si je praktično sam kriv, da je umrl. Tudi če bi bila krivda 100% na strani voznika, je tole najmanj neokusno in kratko malo kruto do njegovih bližnjih. Pa definitivno ni 100% krivda na vozniku, vsaj del krivde je zagotovo tudi na strani Tesle. Ampak a kje v izjavah vsaj omenijo, da bodo raziskali, kako je lahko avtopilot spravil voznika v takšno situacijo? Da obžalujejo, da njihov sistem, kljub morebitni voznikovi nepozornosti in kljub vsem vloženim naporom v izboljšavo varnosti, v tem primeru ni bil sposoben samodejno preprečiti ali vsaj omiliti trčenja? Da bodo vložili vse napore, da bi podobne nesreče preprečili v prihodnje? Nič. Samo kazanje s prstom na voznika.
Resno se mi zdi nerazložljivo, kako sploh pridejo do tega, da dajejo takšne izjave v javnost. Kot da jim PR vodi nekdo, ki ne premore trohice empatije.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Gregor P ::
PR jim očitno vodi nekdo, ki (brez empatije, strogo profesionalno) ve, kaj bo še lahko prišlo skozi javnost.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Magic1 ::
Zdaj lahko samo še čakamo, kdaj se bo kakšna mamica preveč ukvarjala z otroki in bo Tesla odpeljala nekam po svoje. Potem bo pa ziher konec te štorije.
Magic
vostok_1 ::
Darwin bo imel priložnost malo počistit.
Tko kot potepuške mačke in psi, ki so se v mestih prilagodile na tamkajšnje nevarnosti.
PS. Vzemite post kot humorno analogijo in ne bit dead serious, hvala.
Tko kot potepuške mačke in psi, ki so se v mestih prilagodile na tamkajšnje nevarnosti.
PS. Vzemite post kot humorno analogijo in ne bit dead serious, hvala.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Magic1 ::
V čem je fora "avtopilota" če ne smeš biti niti za sekundo nepozoren? Line assist in aktivni tempomat imajo tudi vsi ostali, samo ne zavajajo, da avto sam vozi. Razlika v zahtevnosti med tem in avtopilotom, ki bi lahko bil dovoljen, je ogromna. Seveda se za avtocesto še nekako da narediti varen in uporaben avtopilot. Za ostale ceste pa je težavnost mnogooo višja.
Magic
Nikec3 ::
V bistvu gre preprosto zato, da Tesla želi vse zasluge, kadar Autopilot deluje tako kot si oni želijo, noče pa prevzeti odgovornosti kadar ne deluje, kot bi moral.
Ne gre to tako.
Ne gre to tako.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Tody ::
Nevem kaj se sekirate, še veliko jih bo mrtvih preden se bo zadeva dala v splošno uporabo. Moj oče mi je pokazal ko je delal izpit za avto, kjer je bilo opisano novost na tržišču in to je gumb ki je vklopil vse 4 žmigavce...
Vozili smo se z bolhcami in stoenkami, "otroškega sedeža" zadeva ni poznala, iso fixi so bili nekaj za na kruh namazat....
Tehnologija gre pa naprej... Prav tako zakoni. Ubistvu je še zelo malo nesreč, kolikor je zadeva komplicirana. Ni pa tudi nevrjetno da je prišlo do kake zlorabe ali celo načrtnega dejanja sabotaže. Tko dve veliki nesreči v enem mesecu? Teorija zarote če hočete ampak, mogoče je bil voznik na smrt bolan, dobil par mio da naredi pizdarijo, njegovo družina bo ostala brez njega tako ali tako zdaj je lahko vsaj poskrbel da bodo spodobno živel.
Nimam dokazov ampak ni vse tako kot se zdi :)
Vozili smo se z bolhcami in stoenkami, "otroškega sedeža" zadeva ni poznala, iso fixi so bili nekaj za na kruh namazat....
Tehnologija gre pa naprej... Prav tako zakoni. Ubistvu je še zelo malo nesreč, kolikor je zadeva komplicirana. Ni pa tudi nevrjetno da je prišlo do kake zlorabe ali celo načrtnega dejanja sabotaže. Tko dve veliki nesreči v enem mesecu? Teorija zarote če hočete ampak, mogoče je bil voznik na smrt bolan, dobil par mio da naredi pizdarijo, njegovo družina bo ostala brez njega tako ali tako zdaj je lahko vsaj poskrbel da bodo spodobno živel.
Nimam dokazov ampak ni vse tako kot se zdi :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tody ()
RedDrake ::
Nevem kaj se sekirate, še veliko jih bo mrtvih preden se bo zadeva dala v splošno uporabo. Moj oče mi je pokazal ko je delal izpit za avto, kjer je bilo opisano novost na tržišču in to je gumb ki je vklopil vse 4 žmigavce...
Vozili smo se z bolhcami in stoenkami, "otroškega sedeža" zadeva ni poznala, iso fixi so bili nekaj za na kruh namazat....
Tehnologija gre pa naprej... Prav tako zakoni. Ubistvu je še zelo malo nesreč, kolikor je zadeva komplicirana. Ni pa tudi nevrjetno da je prišlo do kake zlorabe ali celo načrtnega dejanja sabotaže. Tko dve veliki nesreči v enem mesecu? Teorija zarote če hočete ampak, mogoče je bil voznik na smrt bolan, dobil par mio da naredi pizdarijo, njegovo družina bo ostala brez njega tako ali tako zdaj je lahko vsaj poskrbel da bodo spodobno živel.
Nimam dokazov ampak ni vse tako kot se zdi :)
Teorija zarote you say?
Blinded fanatic, I say.
Poglej si tale video: Teslo privlačijo betonske ovire
Glede na to, da se je smrt zgodila v zelo podobnih okoliščinah, vzemiva occamovo britev.
Kaj je bolj verjetno:
- zarota umrlega in njegove družine
- slab popravek za AP, ki v primeru takih razcepov očitno zahebe, in te zapelje točno v ograjo
Btw, osebek naj bi se pritoževal da AP na tistem odseku dela bedarije - a ga je kljub temu uporabljal. Bil je zaposlen v Applu. Uporaba stvari, ki ne delujejo idealno, a vemo, da so najboljše, ker je odrešenik (SJ ali EM) tako rekel. Zgolj naključje.
Ko si že pri teorijah zarote, si predstavljaj malware "popravek", ki ti bo rekel, da imaš 10 minut časa, da na nek naslov nakažeš 0.1 BTC, ali pa boš postal del statistike na avtocesti. Mislite da je nemogoče? Če ima anteno, se da, vprašanje je zgolj koliko časa bo potrebnega.
Kot sem že napisal, ne bom si lastil vozila, ki bo 24/7 online, nikoli v življenju. Če ne bo moč kupiti drugega in ne bo dovoljeno uporabljati starih krip, bom šel full on Jure in se vozil z biciklom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
WarpedGone ::
Blinded fanatic, I say.
Stoopid, I say.
According to the news agency, the previous crash involved James Barboza, who was driving a 2010 Toyota Prius at 70 mph
Točno isto mesto Toyota Prius, tolk mal prej da jim še ceste ni uspelo urihtat.
Zakaj se je ta Toyota tam razbila? Tudi Toyote privlačijo betonski zidovi?
Stupid will stay stupid.
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Toyota Prius se tudi reklamira kot samovozeče vozilo?!? Zagotovo lahko zmaga na tekmovanju za najgrše vozilo, to verjamem da
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
J.McLane ::
V bistvu je Toyota (2010) v USA imela radarski tempomat in lane keep Assist (LKA):
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
RedDrake ::
WarpedGone je izjavil:
Blinded fanatic, I say.
Stoopid, I say.
According to the news agency, the previous crash involved James Barboza, who was driving a 2010 Toyota Prius at 70 mph
Točno isto mesto Toyota Prius, tolk mal prej da jim še ceste ni uspelo urihtat.
Zakaj se je ta Toyota tam razbila? Tudi Toyote privlačijo betonski zidovi?
Stupid will stay stupid.
Mhm.
Imava dve možnosti:
A) Toyota je imela aktivni tempomat in LKA - v tem primeru je Teslin 2018 AP na nivoju Toyota (oz. MobilEye or whatever) 2010 techa.
B) Toyota ni imela aktivnega tempomata in LKA - v tem primeru predhodna nesreča _NIMA_ veze s tem, da AP lovi sredino širokih pasov, in te na razcepu gladko odpelje v beton - ki ga radar sploh ne vidi očitno.
Pa, a si sploh pogledal video?
Mislim, vsakemu z malo inžinirskega znanja je hitro vidno kje bi znala biti težava (in verjetno je že odpravljena), ampak ti trdiš svoje. Še več, tvoj pomočnik je sedaj že napeljal na teorijo zarote, samo da ni firma kriva, ali pa Bog ne dopusti, naš Odrešenik, gospod Elon Musk.
Je pa tako, da imeti soliden LKA, aktivni tempomat, ter avtomatsko zaviranje, danes ni nek hud problem. Ja, Tesla ima eno najboljših (zelo verjetno najboljšo) implementacijo tega, a to s kakršnokoli avtomatsko vožnjo zaenkrat še nima veliko skupnega.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
Tody ::
Čak par 1000 Tesel se pelje tam mimo in samo 1 ima pokvarjen software vsi ostali vozniki pa po bremzi in z zobmi in nogami držijo volan zato da se zadeva ne zaleti?
Ja, uredu bo :)
Pa teorije zarote se ne gredo proti teroristom in scrpit kiddyem ampak, bencinskim zadevam. Sicer pa tudi BMW dela na samovozečem vozilu, tako da lej ta vlak je že odpeljalj, samo čas bo povedal kdaj se bo ustavil v naši vasici,...
Glede video, jasno pač se je avto zmedu, samo nevoščcljivci vidijo da se hoče tesla zabit v steber, v resnici se je računalnik odločil da bo šel po "ta pravaem pasu", ker pač označbe za menjavo ceste niso bile zadosti. Po logiki se je umikal oviram, in ko ovir ni bilo več je hotel voziti naprej po cesti,...
Ja, uredu bo :)
Pa teorije zarote se ne gredo proti teroristom in scrpit kiddyem ampak, bencinskim zadevam. Sicer pa tudi BMW dela na samovozečem vozilu, tako da lej ta vlak je že odpeljalj, samo čas bo povedal kdaj se bo ustavil v naši vasici,...
Glede video, jasno pač se je avto zmedu, samo nevoščcljivci vidijo da se hoče tesla zabit v steber, v resnici se je računalnik odločil da bo šel po "ta pravaem pasu", ker pač označbe za menjavo ceste niso bile zadosti. Po logiki se je umikal oviram, in ko ovir ni bilo več je hotel voziti naprej po cesti,...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Tody ()