Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Magic1 ::
V realnosti ima Tesla 3 extended 75kWh baterijo in ceno okoli 50k$, Tesla S 75 je stala okoli 70k$ že leta nazaj. Torej 20k$ razlike za večji avto in višji rang. Kje je zdaj blazen napredek v ceni baterij?
Magic
Utk ::
Ko pade cena pod 100$ na 1 kwh, je precej vseeno ali je cena 50 ali 80, nihče se ne bo več sekiral za to. Potem bo samo še problem natlačit čim več, pa ne nepotrebno preveč, baterij v avto, da bo ta služil svojemu namenu. Ne boš tlačil 100 kwh baterije v cliota, ker bo potem pretežak in imel premalo prostora, itak se pa z njim ne boš vozil 1000 km daleč. Niti ne boš tlačil 60 kwh baterije vredne 4 jurje v avto za 80 jurjev, ker je čist vseeno ali stane 3-4 jurje več ali manj, pa se odpelješ 1000 km brez problemov.
Če ima tesla izgubo vam ni prav, če bo imela kak dobiček s trojko, vam spet ni prav.
In cene padajo: https://cleantechnica.com/2017/12/11/ba...
V realnosti ima Tesla 3 extended 75kWh baterijo in ceno okoli 50k$, Tesla S 75 je stala okoli 70k$ že leta nazaj. Torej 20k$ razlike za večji avto in višji rang. Kje je zdaj blazen napredek v ceni baterij?
Če ima tesla izgubo vam ni prav, če bo imela kak dobiček s trojko, vam spet ni prav.
In cene padajo: https://cleantechnica.com/2017/12/11/ba...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Magic1 ::
ko, ko, če...
Ne gre se za to, kaj je komu prav. Gre se za sanjanje nekaterih o hitrosti in zmožnostih razvoja baterij. Muskove pravlice so vam čisto zamegljile realnost, kljub temu da se nikoli ne drži svojih rokov niti od daleč.
Ne gre se za to, kaj je komu prav. Gre se za sanjanje nekaterih o hitrosti in zmožnostih razvoja baterij. Muskove pravlice so vam čisto zamegljile realnost, kljub temu da se nikoli ne drži svojih rokov niti od daleč.
Magic
Utk ::
Jaz ne sanjam, da bojo trikrat boljše vsako leto. Vsako leto bojo za 5% boljše in za vsaj 10% cenejše. Obrestno obrestni račun je jeba, če ga ne razumeš.
Magic1 ::
Ne, pri fiziki ne gre obrestno obrestna računica navzdol!
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Utk ::
V bistvu se tehnologija sploh več ne rabi kaj dost spremenit, tudi če ostane takšna kot je, bo v redu. Samo nekaj 10 gigafactorijev mora zaštartat po svetu pa bo vse rešeno.
Kako bi ble baterije poceni, če jih delajo napol na roke.
Kako bi ble baterije poceni, če jih delajo napol na roke.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Magic1 ::
Jaz tudi pravim, da bi vsi lahko imeli EV, če bi vsi miljarderji na svetu subvencionirali razliko v ceni za preostale...
Magic
Okapi ::
Jaz ne sanjam, da bojo trikrat boljše vsako leto. Vsako leto bojo za 5% boljše in za vsaj 10% cenejše. Obrestno obrestni račun je jeba, če ga ne razumeš.
Jaz sem pred 10 leti tudi mislil, da bo leta 2018 tisoč terabajtni disk stal 100 evrov. Vsi podatki o padanju cene za gigabajt diska so tako kazali. Potem se je pa nekaj zalomilo.
Utk ::
Pri baterijah se bo tudi nekaj zalomilo. Proizvodnja se bo povečala za 10x. Če še to ne bo niti približno dovolj, cene ne bojo padle, zakaj pa bi, ampak vseeno bo to pomenilo 20x, 30x več električnih avtov prodanih kot se jih proda danes. Kar pa dvomim da je možno brez padca cene.
Sej vem, sklepam nekaj na podlagi sklepanja nečesa drugega. Ampak res je treba upoštevat, da se baterije danes proizvajajo zelo primitivno in da se v to bo vložilo ogromno denarja. Če ne, se strinjam, ne more bit nič iz električnih avtov. Ker na ta način kot se danes dela večina baterij, se jih dovolj za avte enostavno ne da naredit, za normalen denar.
Sej vem, sklepam nekaj na podlagi sklepanja nečesa drugega. Ampak res je treba upoštevat, da se baterije danes proizvajajo zelo primitivno in da se v to bo vložilo ogromno denarja. Če ne, se strinjam, ne more bit nič iz električnih avtov. Ker na ta način kot se danes dela večina baterij, se jih dovolj za avte enostavno ne da naredit, za normalen denar.
WarpedGone ::
Ker na ta način kot se danes dela večina baterij, se jih dovolj za avte enostavno ne da naredit, za normalen denar.
Nimaš pojma - VW, BMW, ... bodo samo še malo počakali in 2021 pa res začeli štancat milijone dolgo-dometnih EV za 'normalno' ceno. VW jih bo sestavljal po 1500 vsak dan, že ima kapacitete! (BigWhale press).
Nekak se tut SloTech inteligenca skozi stinjene zobe in solzne oči strinja, da 150km dosega ni vredno naziva avtomobila. Česar nočjo na glas ocenit je, kdaj bo tržni delež tesle v segmentu dolgodometnih EV padel pod 50%. Danes ima nad 80% delež.
Katerega leta bo konkurenca skupno sestavila več EVjev z več kot 200 milj dosega kot Tesla sama?
Namig: kot kaže je za 200 milj potrebna vsaj 50kWh baterija.
Zbogom in hvala za vse ribe
telexdell ::
Ne, pri fiziki ne gre obrestno obrestna računica navzdol!
Če pogledaš čisto laično-da lahko postaviš tovarno baterij moraš dobiti vire financiranja (kredit, vlagatelje...). Po postavitvi tovarne in začetku proizvodnje ti mora cena produkt (baterija) pokriti tako tekoče stroške (surovine, energijo, plače) kot fiksne stroške (davke, stroške financiranja...). Na koncu ti mora ostati nek pričakovan dobiček.
Po x letih odplačaš kredit in stroški financiranja padejo na 0. Četudi med tem časom nisi storil nič (npr. optimiziral proizvodnje, stroške...) ti je lahko končni izdelek lahko cenejši za toliko, kot si prej plačeval obroke kredita in obresti.
Podobno je z ostalo avtomobilsko verigo. Da začno delati nov avto morajo nabaviti stroje in orodje. Po x letih bodo stroški financiranja za te stroje in orodja padli na 0 in deli za avto bodo lahko cenejši.
To se redno dogaja s klasičnimi avtomobili. Ko dajo na trg nov model je cena najprej visoka, potem nekaj časa miruje a dobiš za isti denar vedno več opreme. Po nekem času pa začne padati in pada, dokler modela ne opustijo.
Amortizacijske dobe investicij v proizvodnjo so med 5 in 10 let. Če torej pričakujemo, da bodo modeli avtov, kateri so danes na trgu čez 5...10 let bistveno cenejši nič ne sanjamo, ampak je to pač dejstvo. Ne bodo pa zastonj, saj neki stroški nastajajo vedno in te pač moraš plačati, če želiš izdelek.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
pegasus ::
WarpedGone je izjavil:
Namig: kot kaže je za 200 milj potrebna vsaj 50kWh baterija.Ja, dokler so avti takšni sumo borci, kot so danes, vsekakor. Ko bodo krepko shujšali in postali smiselno aerodinamični, bo tudi energija, potrebna za njihovo premikanje, manjša.
Magic1 ::
Z nižjo težo bo verjetno šla tudi varnost konkretno dol. Verjetno imajo trenutne mašine z menjalnikom 130-300kg, torej 10-20% teže avtomobila. Ostalo je varnos in udobje. Elektro motor je tudi vsaj 100kg plus baterije, ki so od 200-700kg, torej nujne komponente so v EVju konkretno težje. Kar pomeni da so EVji, ali težji, ali manj varni, ali imajo manj udobja.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
J.McLane ::
To je tudi en vidik cenitve EV, energetska učinkovitost. Sicer smo tule gor brali kako, da se tu ne da nič kaj dosti naredit, ampak EPA (ki porabo oceni dokaj realno) številke kažejo vse od 25 kWh/100 milj (IONIQ) pa do 54 kWh/100 milj (BYD).
Se pravi je kar nekaj rezerve tudi pri tem za kakšen avto se odločiš, pa to sploh ni omejeno samo na velikost vozila, recimo dvosedežni Smart ED ima porabo 33 kWh/100 milj, to je v rangu Model S, WTF?
Izbira učinkovitega pogona in aerodinamičnega avta tudi avtomatsko pomeni hitrejše polnjenje, če ga merimo v dosegu, pa v prihodnje bo poraba elektrike vsekakor tudi pomemben vidik.
Recimo nekaj zanimivih:
- IONIQ EV 25 kWh/100 milj
- BMW i3 29 kWh/100 milj
- e-Golf 29 kWh/100 milj
- Nissan Leaf 30 kWh/100 mi
- Kia Soul 32 kWh/100 mi
- Mercedes B 40 kWh/100 mi
Se pravi je kar nekaj rezerve tudi pri tem za kakšen avto se odločiš, pa to sploh ni omejeno samo na velikost vozila, recimo dvosedežni Smart ED ima porabo 33 kWh/100 milj, to je v rangu Model S, WTF?
Izbira učinkovitega pogona in aerodinamičnega avta tudi avtomatsko pomeni hitrejše polnjenje, če ga merimo v dosegu, pa v prihodnje bo poraba elektrike vsekakor tudi pomemben vidik.
Recimo nekaj zanimivih:
- IONIQ EV 25 kWh/100 milj
- BMW i3 29 kWh/100 milj
- e-Golf 29 kWh/100 milj
- Nissan Leaf 30 kWh/100 mi
- Kia Soul 32 kWh/100 mi
- Mercedes B 40 kWh/100 mi
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
VW jih bo sestavljal po 1500 vsak dan, že ima kapacitete! (BigWhale press).
Si je fajn vsake tolk casa kako stvar izmislit, a ne? Kr dej si duska, ce zarad tega lazje spis.
WarpedGone ::
BigWhale :: 3. apr 2018, 14:22:00:
bebotech par exelence ...
VW je tudi predstavil novo platformo I.D. in tri nova vozila in imajo kapacitete za proizvodnjo 1500 vozil na dan, ki naj bi zastartala 2019.
bebotech par exelence ...
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
BigWhale :: 3. apr 2018, 14:22:00:
VW je tudi predstavil novo platformo I.D. in tri nova vozila in imajo kapacitete za proizvodnjo 1500 vozil na dan, ki naj bi zastartala 2019.
bebotech par exelence ...
Se enkrat te sprasujem, kje sem napisal da BODO delali 1500 EVjev na dan? Men se samo zdi, da ti preberes tisto kar hoces prebrati.
Aja, pa naslednjic, ko bos nekomu (ne meni) napisal bebotech, bos letel ven iz teme. Najboljs, da ze kar zdaj napises pritozbo, da ti potem ne bo treba.
Nikec3 ::
Aja, pa naslednjic, ko bos nekomu (ne meni) napisal bebotech, bos letel ven iz teme. Najboljs, da ze kar zdaj napises pritozbo, da ti potem ne bo treba.
@BW, ne nam @Warpyja ven metat, kaj pa naj potem počnem za svojo dnevno dozo zabave?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Se enkrat te sprasujem, kje sem napisal da BODO delali 1500 EVjev na dan? Men se samo zdi, da ti preberes tisto kar hoces prebrati.
Ajaaaa ... zapravli so XXX sredstev in usposobili YYY delavcev, poskrbeli za ZZZ potrebnih dobaviteljev in vsega, tako da že imajo kapacitete ampak mogoče se jim pa ne bo ljubilo teh kapacitet ponucat in jih bojo pustil neizrabljene.
Vse tiste vire so ponucal zato, da .... ehm, ehm ehm, so plačal manj davka! Ja to bo, zakaj nisi kr takoj to povedu in si nas pustu tavat v temi?
Al mogoče se nekdo ne zaveda niti kaj blebeta?
Imposibru!
Da se moderator vpleta v debato in hkrati drugim sodelujočim briše in grozi z zbrcanjem ven iz teme ... sm prepričan da so ponosni nate...
Je bil zaradi svojih bebavih prispevkov užaljen mavrik in si zaradi bebavosti užaljen ti.
Nasvet, ki bo zbrisan js pa zbrcan ven iz teme: Nehaj blebetat bedarije in ti ne bo treba užaljen bit.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Ajaaaa ... zapravli so XXX sredstev in usposobili YYY delavcev, poskrbeli za ZZZ potrebnih dobaviteljev in vsega, tako da že imajo kapacitete ampak mogoče se jim pa ne bo ljubilo teh kapacitet ponucat in jih bojo pustil neizrabljene.
Vse tiste vire so ponucal zato, da .... ehm, ehm ehm, so plačal manj davka! Ja to bo, zakaj nisi kr takoj to povedu in si nas pustu tavat v temi?
Tudi nic od tega nisem napisal. Zakaj si sproti izmisljujes?
WarpedGone je izjavil:
Da se moderator vpleta v debato in hkrati drugim sodelujočim briše in grozi z zbrcanjem ven iz teme ... sm prepričan da so ponosni nate...
Je bil zaradi svojih bebavih prispevkov užaljen mavrik in si zaradi bebavosti užaljen ti.
Tvoj nivo komuniciranja z drugimi, ne z mano, meni je vseeno, je na ravni razvajenega mulca, ki zali in zmerja vse povprek. Opozorjen si bil ze veckrat, brisan ze mnogokrat in resnicno nimam vec potrpljenja s tvojimi izpadi. Enostavno ne znas komunicirati v javnosti. Ce te en kup ljudi na forumu tako sprovocira, da se zacnes tako obnasati potem bi bilo vredno iti na kak meditativni treninig in se nauciti komunikacije odraslih ljudi. Samo ucil se je bos nekje drugje, ne tukaj.
WarpedGone ::
BigWhale:
Kaj si pa potem sploh napisal, če nisi napisal tega kar piše v postu?
BigWhale:
Trdiš da imajo proizvodne kapacitete. Sedanjik.
Sledi, da so jih postavili v preteklosti.
Recimo, da jih majo res (jih nimajo) - jih je doniral dedek mraz ali so jih plačali z realnim denarjem? Ti nisi reku, da so plačal, ergo trdiš da jih je prinesu dedek mraz? Prostovoljni prispevki zbrani na cesti?
Moj nivo komuniciranja je POSLEDICA 15 letnega pljuvanja, zmerjanja, norčevanja, predvsem pa znovainznova ponavljajoče se debilnosti enega in istega folka.
Moderatorji v svoji nesposobnosti puščajo stvari stat.
Sposobni so bristat težke izraze, niso pa sposobni (vljučno s tabo) razumet da je podtikanje izjav, ponavlanje že razloženih neumnsoti bistveno bolj žaljivo.
Žaljivo inteligenci.
V tej temi je X neizbrisanih postov, ki me obtožujejo nikoli izrečenih in tudi že večkrat direkt zanikanih obtožb. Pustiš viset.
Če protestiram in pisca vrpašam ali je butast ali zloben, sm usran js.
Resno - obnašaj se kot pismena oseba in boš tretiran kot pismena oseba, ki razume kaj je napisala in razume, kaj je prebrala.
Grožnje z izbrisi in brcanjem ven iz teme potem ko si sam v temo dodal X neumnosti in jih še direkt zanikaš, kako da ti tega nisi reku, je izpod kritike.
Videno v praktično vseh temah daljših od treh postov.
Bil sem moderator in fasal ker nism trpel hinavščine nekaterih drugih bwan.
Fasal sem, ker sem si drznil moderirat prispevke določenih takrat nedotakljivih osebkov.
Fasal sem, ker sm se zbunil, ko si mi TI napisal, da sem butelj.
Tvoja bela halja je zelo umazana.
Tudi nic od tega nisem napisal. Zakaj si sproti izmisljujes?
Kaj si pa potem sploh napisal, če nisi napisal tega kar piše v postu?
BigWhale:
VW je tudi predstavil novo platformo I.D. in tri nova vozila in imajo kapacitete za proizvodnjo 1500 vozil na dan, ki naj bi zastartala 2019. Ce imajo surovine je drugo vprasanje ampak proizvodne kapacitete imajo ze sedaj.
Trdiš da imajo proizvodne kapacitete. Sedanjik.
Sledi, da so jih postavili v preteklosti.
Recimo, da jih majo res (jih nimajo) - jih je doniral dedek mraz ali so jih plačali z realnim denarjem? Ti nisi reku, da so plačal, ergo trdiš da jih je prinesu dedek mraz? Prostovoljni prispevki zbrani na cesti?
Tvoj nivo komuniciranja z drugimi, ne z mano, meni je vseeno, je na ravni razvajenega mulca, ki zali in zmerja vse povprek.
Moj nivo komuniciranja je POSLEDICA 15 letnega pljuvanja, zmerjanja, norčevanja, predvsem pa znovainznova ponavljajoče se debilnosti enega in istega folka.
Moderatorji v svoji nesposobnosti puščajo stvari stat.
Sposobni so bristat težke izraze, niso pa sposobni (vljučno s tabo) razumet da je podtikanje izjav, ponavlanje že razloženih neumnsoti bistveno bolj žaljivo.
Žaljivo inteligenci.
V tej temi je X neizbrisanih postov, ki me obtožujejo nikoli izrečenih in tudi že večkrat direkt zanikanih obtožb. Pustiš viset.
Če protestiram in pisca vrpašam ali je butast ali zloben, sm usran js.
Resno - obnašaj se kot pismena oseba in boš tretiran kot pismena oseba, ki razume kaj je napisala in razume, kaj je prebrala.
Grožnje z izbrisi in brcanjem ven iz teme potem ko si sam v temo dodal X neumnosti in jih še direkt zanikaš, kako da ti tega nisi reku, je izpod kritike.
Videno v praktično vseh temah daljših od treh postov.
Bil sem moderator in fasal ker nism trpel hinavščine nekaterih drugih bwan.
Fasal sem, ker sem si drznil moderirat prispevke določenih takrat nedotakljivih osebkov.
Fasal sem, ker sm se zbunil, ko si mi TI napisal, da sem butelj.
Tvoja bela halja je zelo umazana.
Zbogom in hvala za vse ribe
VaeVictis ::
Tole je lep primer kaj je narobe z AP sistemom, sploh komentarji uporabnikov so zanimivi.
Previous autopilot versions didn't do this. 10.4 and 12 do this 90% of the time. I didn't post it until I got .12 and it did it a few times in case it was a bug in 10.4.
Also, start paying attention as you drive. Centering yourself in the lane is not always a good idea. You'll run into parked cars all over, and lots of times before there is an obstacle the lane gets wider. In general, my feel is that you're better off to hug one of the markings.
EDIT: To hijack the top post: For people saying "autopilot is driver assistance" we're in 100% agreement. That's why I posted this. You have to be 100% vigilant while using autopilot. Don't look away for even 5 seconds. It WILL drive you straight at a solid object someday. Even if it drove by that barrier 100 times before with no issues. L3 is a long way away for Tesla's Autopilot, much less L4, despite having posted an FSD video 530 days ago.
AP barrier lust
Previous autopilot versions didn't do this. 10.4 and 12 do this 90% of the time. I didn't post it until I got .12 and it did it a few times in case it was a bug in 10.4.
Also, start paying attention as you drive. Centering yourself in the lane is not always a good idea. You'll run into parked cars all over, and lots of times before there is an obstacle the lane gets wider. In general, my feel is that you're better off to hug one of the markings.
EDIT: To hijack the top post: For people saying "autopilot is driver assistance" we're in 100% agreement. That's why I posted this. You have to be 100% vigilant while using autopilot. Don't look away for even 5 seconds. It WILL drive you straight at a solid object someday. Even if it drove by that barrier 100 times before with no issues. L3 is a long way away for Tesla's Autopilot, much less L4, despite having posted an FSD video 530 days ago.
AP barrier lust
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: VaeVictis ()
jernejl ::
Previous autopilot versions didn't do this.
OTA nadgradnje imajo dve plati.
Tako kot lahko čez noč kakšno stvar popravijo, jo lahko tudi pokvarijo.
Avto se lahko začne obnašati drugače in se kar naenkrat raztrešči na mestu, ki ga je predtem velikokrat brez težav prevozil. Zelo nevarno je, če človek začne takemu sistemu zaupati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
J.McLane ::
Problemov je veliko, so pa vsi rešljivi, če je volja. Volja za EV zaenkrat je tako da se bodo tudi problemi rešili.
Sicer pa, za baterije jokamo, da ne bodo mogli premostiti solarne energije iz poletja na zimo, po drugi strani pa ne potrebuješ ravno veliko baterij, da skompenziraš nekaj sekundne špice, ki nastajajo na omrežju. Tu se bo v prihodnje zelo tehtalo med tem ali položiti močnejše kable, povečati trafo ali dodati nekaj baterij.
Z baterijami se lahko rešuješ tudi na nivoju ene hiše, recimo ti elektro močno omeji priključno moč, danes je 3x20A čisto nekaj običajnega, potem začnejo vsi polnit svoje EVje, zadeva počepne in elektro lepo reče nimaš več 3x20A ampak 3x10A, znajdi se. Ni problema dokupiš baterije in iz 3x10A lahko v enem dnevu lepo enakomerno pocuzaš 150 kWh, kar je več kot dovolj za tri avte in še ogrevanje na TČ. To je ekstremen primer, je zelo drag, ampak do tega ne bo prišlo kar tako, veliko se da narediti že s pametnim polnjenjem avta, ali neko manjšo baterijo, ki bo dovolj samo za tisto indukcijo, ki dela na polno samo 5 minut na dan.
Sicer pa, za baterije jokamo, da ne bodo mogli premostiti solarne energije iz poletja na zimo, po drugi strani pa ne potrebuješ ravno veliko baterij, da skompenziraš nekaj sekundne špice, ki nastajajo na omrežju. Tu se bo v prihodnje zelo tehtalo med tem ali položiti močnejše kable, povečati trafo ali dodati nekaj baterij.
Z baterijami se lahko rešuješ tudi na nivoju ene hiše, recimo ti elektro močno omeji priključno moč, danes je 3x20A čisto nekaj običajnega, potem začnejo vsi polnit svoje EVje, zadeva počepne in elektro lepo reče nimaš več 3x20A ampak 3x10A, znajdi se. Ni problema dokupiš baterije in iz 3x10A lahko v enem dnevu lepo enakomerno pocuzaš 150 kWh, kar je več kot dovolj za tri avte in še ogrevanje na TČ. To je ekstremen primer, je zelo drag, ampak do tega ne bo prišlo kar tako, veliko se da narediti že s pametnim polnjenjem avta, ali neko manjšo baterijo, ki bo dovolj samo za tisto indukcijo, ki dela na polno samo 5 minut na dan.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Invictus ::
Kar se baterij tiče...
A mislite, da bodo uporabniki (privat hiše), plačevali letne preglede baterij?
Dolivali elektrolit?
Imeli posebno sobo za to?
Avtomatski gasilni sistem?
Zaščiteno pred vremenskimi vplivi?
Dodaten inverter, ki bo pretvoril enosmerno v izmenično napetost?
Glede na to, da je folku težko dati 200 EUR za UPS za računalnik, dvomim, da bodo hoteli doma baterijo, ki v osnovi stane par tisoč EUR plus vsaj 100-200 EUR letno za vzdrževanje. Da ne omenim niti rednih menjav baterij zaradi iztrošenosti.
Marsikateremu tukaj ni jasno, kaj vse za sabo potegnejo baterije...
A mislite, da bodo uporabniki (privat hiše), plačevali letne preglede baterij?
Dolivali elektrolit?
Imeli posebno sobo za to?
Avtomatski gasilni sistem?
Zaščiteno pred vremenskimi vplivi?
Dodaten inverter, ki bo pretvoril enosmerno v izmenično napetost?
Glede na to, da je folku težko dati 200 EUR za UPS za računalnik, dvomim, da bodo hoteli doma baterijo, ki v osnovi stane par tisoč EUR plus vsaj 100-200 EUR letno za vzdrževanje. Da ne omenim niti rednih menjav baterij zaradi iztrošenosti.
Marsikateremu tukaj ni jasno, kaj vse za sabo potegnejo baterije...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
K0l1br1 ::
J.McLane ::
Kar se baterij tiče...
A mislite, da bodo uporabniki (privat hiše), plačevali letne preglede baterij?
Dolivali elektrolit?
Imeli posebno sobo za to?
Avtomatski gasilni sistem?
Zaščiteno pred vremenskimi vplivi?
Dodaten inverter, ki bo pretvoril enosmerno v izmenično napetost?
Glede na to, da je folku težko dati 200 EUR za UPS za računalnik, dvomim, da bodo hoteli doma baterijo, ki v osnovi stane par tisoč EUR plus vsaj 100-200 EUR letno za vzdrževanje. Da ne omenim niti rednih menjav baterij zaradi iztrošenosti.
Marsikateremu tukaj ni jasno, kaj vse za sabo potegnejo baterije...
Dolivat elektrolit v li-ion?
Posebno sobo za nekih 10 kWh li-iona?
Gasilni sistem, zakaj? Če gre za produkt, ki je vse v enem in ni nekaj doma spacan?
Zaščiteno pred vremenskimi vplivi, zakaj? 14cm debelo "sliko" namontiraš na steno, zadeva rešena.
Dodaten inverter? Kupiš paket v se v enem.
Tesla PowerWall je 13,5 kWh, 7 kW peak power in stane $5,800. Ostali proizvajalci bodo sledili, nič bat. Ko ti bo elektro dal ceno na priključno moč po 50EUR/mesec bo folk hitro začel razmišljat v tej smeri.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Invictus ::
Zato, ker bodo ob bolj množični uporabi hitro regulirali zadevo.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
BigWhale:
Tudi nic od tega nisem napisal. Zakaj si sproti izmisljujes?
Kaj si pa potem sploh napisal, če nisi napisal tega kar piše v postu?
BigWhale:
VW je tudi predstavil novo platformo I.D. in tri nova vozila in imajo kapacitete za proizvodnjo 1500 vozil na dan, ki naj bi zastartala 2019. Ce imajo surovine je drugo vprasanje ampak proizvodne kapacitete imajo ze sedaj.
Trdiš da imajo proizvodne kapacitete. Sedanjik.
Sledi, da so jih postavili v preteklosti.
Recimo, da jih majo res (jih nimajo) - jih je doniral dedek mraz ali so jih plačali z realnim denarjem? Ti nisi reku, da so plačal, ergo trdiš da jih je prinesu dedek mraz? Prostovoljni prispevki zbrani na cesti?
Leta 2017 je imel VW proizvodne kapacitete za izdelavo 27.300 (sedemindvajsettisoc tristo) vozil na dan. V bistvu vec, ker sem zaokrozeval navzdol in skoraj milijon vozil izpustil iz racunice.
Zakaj se ti zdi, da ne bi imeli proizvodnih kapacitet za mizernih 1500 novih vozil na dan? Njihove proizvodne linije so utecene in ze stojijo. Nicesar ne rabijo delati from scratch tako kot je to morala narediti Tesla. Retooling in reprogramiranje sicer traja ampak ni noben bav-bav, da ga v skoraj dveh letih ne bi mogli doterati, da jim stanca taksne avtomobile, kot jih zelijo.
Proizvodna kapaciteta ne pomeni, da lahko sedaj zacnejo stancati avtomobile. Avto se niti narejen ni, kako bi ga stancali? Proizvodna kapaciteta pomeni, da imajo tovarno, ki je sposobna pozreti tak rate izdelave.
Ce na dan nardis 20 milijard navadnih vijakov, pomeni, da imas proizvodno kapaciteto za 20 milijard vijakov. In, ce te stranka vprasa 'a lahk nardis 1 milijardo vijakov z glavo torx', reces, da lahko komot to nardis. Da mas tovarno, ki je sposobna jih narest 20 milijard. Moral bos retoolat masine, jasno ampak na konc bos delal tisto milijardo torxev, bolj med malico.
VW ima tovarno in stroje. Tesla ni imela ne tovarne in ne strojev. To je bistvena razlika med proizvodno kapaciteto Tesle in drugih firm, ki ze imajo postavljene tovarne in proizvodne linije s stroji.
In ja, vsi vecji lahko zacnejo takoj stancat nekajkrat vec avtomobilov kot Tesla. Ampak, sej vem, zdej bos spet gigawatte sel racunat, pa nihce sploh ne govori o tem. :)
WarpedGone je izjavil:
V tej temi je X neizbrisanih postov, ki me obtožujejo nikoli izrečenih in tudi že večkrat direkt zanikanih obtožb. Pustiš viset.
Če protestiram in pisca vrpašam ali je butast ali zloben, sm usran js.
Za pritozbe imate vsi povsem enake moznosti, moderatorji ne beremo vsega. Jaz ne berem vsega tudi v temah, ki jih spremljam. K zacne frudi s svojim 'TESLI JE POCLA GUMA! THE END IS NIGH!' sploh ne berem naprej. Ce se kdo izrecno pritozi, pa vedno ukrepam.
jernejl ::
Dolivat elektrolit v li-ion?
Obstajajo tudi drugačne vrste baterij.
Ni nujno, da je za v električni avto primerna enaka vrsta baterije kot za v domačo hišo. Pravzaprav je precej verjetno, da ni.
Tesla PowerWall je 13,5 kWh, 7 kW peak power in stane $5,800. Ostali proizvajalci bodo sledili, nič bat. Ko ti bo elektro dal ceno na priključno moč po 50EUR/mesec bo folk hitro začel razmišljat v tej smeri.
Ne vem, kakšne ideje ti rojijo po glavi. Kupil boš baterijo, da ti ne bo treba plačevati višje priključne moči? In potem boš - namesto polnjenja EV v času nižje tarife - iz omrežja vlekel energijo takrat, ko je draga, in jo shranjeval v baterijo?
Gregor P ::
Po izračunih MZI bo elektrika v prihodnosti cenejša, če stavimo še malo na jedrsko energijo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Nikec3 ::
Obstajajo tudi drugačne vrste baterij.
Ni nujno, da je za v električni avto primerna enaka vrsta baterije kot za v domačo hišo. Pravzaprav je precej verjetno, da ni.
A ti si zadnjih nekaj let prespal?
1. Da, za domačo hišo so primerne zelo podobne baterije kot v avtu
2. Baterija je na ključ. Kupiš, tehnik zadevo naštima, za 20 let pozabiš, da jo imaš.
3. Ne, ne mislim "šraufati" baterije in je niti ne bo treba.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Invictus ::
3. Ne, ne mislim "šraufati" baterije in je niti ne bo treba.
Ker baterijam pa res ne pada kapaciteta...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
TESKAn ::
Ker baterijam pa res ne pada kapaciteta...
In kako boš s "šraufanjem" baterije to preprečil?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
jernejl ::
1. Da, za domačo hišo so primerne zelo podobne baterije kot v avtu
Zagotovo ne enake. Karakteristike porabe, polnjenja, temperaturne odvisnosti in energijske gostote se razlikujejo.
2. Baterija je na ključ. Kupiš, tehnik zadevo naštima, za 20 let pozabiš, da jo imaš.
Morda si iznašel novo vrsto baterij, pa si nam pozabil povedati. S tem, kar je danes dostopno, ne boš zdržal 20 let.
3. Ne, ne mislim "šraufati" baterije in je niti ne bo treba.
Odvisno od vrste baterije.
Magic1 ::
V katerem svetu vi živite? Govorimo o 5000$ za baterijo! Jaz dam toliko za elektriko v 7 letih(all inclusive). 100m2 ogrevanja, kuhanje, hlajenje, vsa elektronika in 2/3 leta ogrevam sanitarno vodo. Če bo elektro močno dvignil ceno priključne moči, bom prej kupil pametne varovalke, ki bodo regulirale porabnike po prioritetah, kot pa baterijo. Sploh pa ne vem za kaj se o tem sploh pogovarjamo, napredek bi moral izboljševat stvari, ne pa da moramo it nazaj. Najbolj da gremo v jame, bo najbolj eko!
Magic
Truga ::
WarpedGone ::
BigWhale:
Zakaj potem fabrika stoji vsaj pol leta pred začetko proizvodnje novega ICE *modela*?
Kaj pa vse EV komponente, ki jih v ICE ni?
Kaj pa delovna sila, ki zna delat z vsemi novostmi EV?
Vsega tega VW nima, za zato je izjava "imajo kapacitete" navaden BS.
Imajo kapacitete za izdelavo tega, čemur je namenjena trenutna oprema konkretnih fabrik. Fabrike, kjer sestavlajo golfe, pač ne morejo sestavljat passatov (z izvzetkom morebitnih fabrik kjer so bile linije postavljenje z izrecnim namenom sestavljanja obojega).
Imajo zemljišče, streho, stene in naslove znanih dobaviteljev raznih znanih komponent. To je daleč od proizvodnih kapacitet celotnih avtomobilov. Še najbolj je problematična pripravljenost obstoječe delovne sile. Sindikat Hynudai recimo pravi: 'Electric cars are disasters and evil', says Hyundai's union head as they plan to accelerate their EV effort
Pa se vira/dobave potrebne količine baterij (po tvoje kao surovin) niti dotaknu nisem...
VW ima tovarno in stroje. Tesla ni imela ne tovarne in ne strojev. To je bistvena razlika med proizvodno kapaciteto Tesle in drugih firm, ki ze imajo postavljene tovarne in proizvodne linije s stroji.
Zakaj potem fabrika stoji vsaj pol leta pred začetko proizvodnje novega ICE *modela*?
Kaj pa vse EV komponente, ki jih v ICE ni?
Kaj pa delovna sila, ki zna delat z vsemi novostmi EV?
Vsega tega VW nima, za zato je izjava "imajo kapacitete" navaden BS.
Imajo kapacitete za izdelavo tega, čemur je namenjena trenutna oprema konkretnih fabrik. Fabrike, kjer sestavlajo golfe, pač ne morejo sestavljat passatov (z izvzetkom morebitnih fabrik kjer so bile linije postavljenje z izrecnim namenom sestavljanja obojega).
Imajo zemljišče, streho, stene in naslove znanih dobaviteljev raznih znanih komponent. To je daleč od proizvodnih kapacitet celotnih avtomobilov. Še najbolj je problematična pripravljenost obstoječe delovne sile. Sindikat Hynudai recimo pravi: 'Electric cars are disasters and evil', says Hyundai's union head as they plan to accelerate their EV effort
Pa se vira/dobave potrebne količine baterij (po tvoje kao surovin) niti dotaknu nisem...
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Machete ::
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
Fabrike, kjer sestavlajo golfe, pač ne morejo sestavljat passatov (z izvzetkom morebitnih fabrik kjer so bile linije postavljenje z izrecnim namenom sestavljanja obojega).Kaj je s tabo? Seveda jih lahko. Verjetno lahko prej kot v mesecu dni predelajo linijo, da sestavlja passate namesto golfov. Preprogramirajo robote, namestijo ustrezna orodja in to je to. A ti misliš, da za vsak nov model podrejo staro tovarno in zgradijo novo?
WarpedGone ::
Izpadlo ti je par linkov, ki potrjujejo "Seveda jih lahko. Verjetno lahko prej kot v mesecu dni predelajo linijo, da sestavlja passate namesto golfov".
Al morm zaupat tvoji avtoriteti, kot insiderju avtoindustrije?
Al morm zaupat tvoji avtoriteti, kot insiderju avtoindustrije?
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Okapi ::
A moramo zaupati tvoji avtoriteti, kot insiderju avtoindustrije, da "fabrike, kjer sestavlajo golfe, pač ne morejo sestavljat passatov"?
Invictus ::
Ker baterijam pa res ne pada kapaciteta...
In kako boš s "šraufanjem" baterije to preprečil?
Zamenjaš celice, elektrolit, odvisno od tehnologije.
Sem mislil, da smo tukaj na tehnološkem forumu, kjer ljudje kaj vedo. Pa se zgleda motim...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
TESKAn ::
Zamenjaš celice, elektrolit, odvisno od tehnologije.
Kot danes vsak sam menja zavorno in hladilno tekočino v avtu. Sounds reasonable.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Magic1 ::
Sej ne dela vsak sam. Večino ljudi mehanika fajn plača, da to naredi.
Prenosniki tudi imajo popolnoma zanič baterijo, če ena celica od 6, oziroma 8, odpove. Vse kar bi bilo potreba je, da se tisto celico zamenja. Cena ene Panasonicove 18650 celice je 3-5EUR. (danes je bolj smotano pri prenosnikih, ker se uporablja pouch celice, ki so še fajn integrirane)
Prenosniki tudi imajo popolnoma zanič baterijo, če ena celica od 6, oziroma 8, odpove. Vse kar bi bilo potreba je, da se tisto celico zamenja. Cena ene Panasonicove 18650 celice je 3-5EUR. (danes je bolj smotano pri prenosnikih, ker se uporablja pouch celice, ki so še fajn integrirane)
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Invictus ::
Zamenjaš celice, elektrolit, odvisno od tehnologije.
Kot danes vsak sam menja zavorno in hladilno tekočino v avtu. Sounds reasonable.
Ti očitno še nisi videl vzdrževanja velikih UPSov v eni normalno veliki firmi...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
VaeVictis ::
Dokler imajo "veliki" miljardne dobičke v izdelovanju ICE avtomobilov ne bodo šli vrat na nos izdelovati EV vozila.
Sem pa 100% prepričan, da se v ozadju daje ogromne denarje v razvoj alternativnih pogonov (EV, Vodik, ...).
V primeru, da pa se izkaže, da kaka druga tehnologija prevlada, bodo proizvajalci, ki stavijo samo na EV vozila, zelo hitro doživeli propad!
IMHO, če se bo videlo, da se izplača delati EV vozila (zaenkrat še ne kaže na to), se bo pripravilo in zagnalo EV linije veliko bolj resno.
EV vozila so danes butičen izdelek, predvidenih 300k prodanih vozil v ZDA leta 2018 ni dovolj, da bi postala mainstream v naslednjih nekaj letih.
Tale tema je pa tudi stara že več kot 10 let, pa še nič ne kaže na to, da so električna vozila ŽE prava stvar.
Glede pomanjkanja baterij pa samo tole, vsi zagovorniki EV vozil trdite, da bo ponudbe elektrike dovolj, če se elektrificira ves vozni park, ker bo ponudba (izgradnja novih elektrarn) dohitela povpraševanje, zakaj te iste logike ne projecirate tudi na poundbo baterij?
Sem pa 100% prepričan, da se v ozadju daje ogromne denarje v razvoj alternativnih pogonov (EV, Vodik, ...).
V primeru, da pa se izkaže, da kaka druga tehnologija prevlada, bodo proizvajalci, ki stavijo samo na EV vozila, zelo hitro doživeli propad!
IMHO, če se bo videlo, da se izplača delati EV vozila (zaenkrat še ne kaže na to), se bo pripravilo in zagnalo EV linije veliko bolj resno.
EV vozila so danes butičen izdelek, predvidenih 300k prodanih vozil v ZDA leta 2018 ni dovolj, da bi postala mainstream v naslednjih nekaj letih.
Tale tema je pa tudi stara že več kot 10 let, pa še nič ne kaže na to, da so električna vozila ŽE prava stvar.
Glede pomanjkanja baterij pa samo tole, vsi zagovorniki EV vozil trdite, da bo ponudbe elektrike dovolj, če se elektrificira ves vozni park, ker bo ponudba (izgradnja novih elektrarn) dohitela povpraševanje, zakaj te iste logike ne projecirate tudi na poundbo baterij?
WarpedGone ::
A moramo zaupati tvoji avtoriteti, kot insiderju avtoindustrije, da "fabrike, kjer sestavlajo golfe, pač ne morejo sestavljat passatov"?
Zadostuje polovični spomin zlate ribice in pol grama iskrenosti. Če bi premogu to dvoje se nebi takole debilno naduto usajal.
Mogoče bi se spomnu novic o novem modelu, katerega bodo čez leto in pol začel sestavlat v revozu, mogoče celo kakšnega takšnega članka, ki je 'vroč' te dni.
Al pa boš razložu kaj zna VW takega, kar GM ne zna, da nuca celo leto da produkcija doseže predvidene številke.
Da si bo VW za to ID linijo vzel leto časas seveda z njihovimi "že imajo kapacitete" nima nič skupnega, enostavno se jim ne ljubi hitreje štartat. Bi lahko, samo nočejo ...
Volkswagen’s ID revolution is about to begin when the first wave of ID hatchbacks roll off factory lines next month. Ok, so the cars being built aren’t exactly production models. They’re pre-production prototypes that will set the stage for VW engineers to begin the testing stage of the cars’ capabilities ahead of their eventual launch late next year.
To je prekletstvo forumov: resnica ni važna, zmagujeta nadutost in hinavščina.
Moderatorji pa so za okras in pretepanje napačnih. Čakam kako ti bo na pomoč uletel BW ali imago z enim ortogonalnim bluzom ali pa kak dežuren debilček z iz riti potegnjeno obtožbo in podtikanjem.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()