» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
508 / 1221
»»

WarpedGone ::

Zakaj se torej zapletaš v izraz/ime?

Kaj avtopilot je piše v njegovem opisu, v opozorilu pred prvim vklopom in še sproti te opozarja, če ga ne uporabljaš pravilno.
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

Spet mešaš stvari. Eno je uporabljat prave izraze, ki ljudem pomenijo iste stvari, drugo pa je zgovarjat se, al prav se piše kaša ali kaßa.

Skratka, če ljudje pod izrazom "Avtopilot" razumejo, da lahko tudi malo zadremljejo, ali pa pišejo poročilo za službo na prenosniku in po več 10 sekund ne pogledajo na cesto, potem imamo problem. Če pa dva človeka izmenjaje uporabljata izraz "Avtopilot" in "sistem avtonomne vožnje" in oba razumeta, o čem teče beseda, je pa definiranje pojmov odveč.

Se pa strinjam, da je termin "Sistem avtonomne vožnje" že v osnovi fail, ker Sistem avtonomne vožnje do L5 sploh ni sistem avtonomne vožnje. Vsi leveli od 1-4 so samo različni nivoji asistence.

Glede na poplavo youtube videov, ki prikazujejo superiornost Teslinega "Avtopilota", glede na vse, kar ljudje pišete po forumih, glede na vse, kar mediji povzemajo in prikazujejo, se ustvarja percepcija, da gre zares za Avtopilota (avtonomijo L5?), ki je sposoben sam manevrirat po cestah in voznika varno pripeljat od točke A - B. Tudi če je voznik pijan ali pa v avtu z obema rokama piše SMS-e. In nekateri pač tudi nasedejo na to.

Zato pravim, da bi Tesla morala na vsakih N youtube videov, na vsakih N člankov v medijih, na vsakih N tednov oziroma ob vsaki priliki jasno povedat, na tiskovki pred kamerami, da ne prodajajo sistema za avtonomno vožnjo in da svojim kupcem svetujejo, naj vozilo aktivno upravljajo, z rokami na volanu in nogami na stopalkah ter spremljajo dogajanje pred, za in ob straneh avta. Ter da ostro zavračajo vsakršna namigovanja medijev ali posameznih youtube avtorjev, ki namigujejo, da je njihovo vozilo sposobno samostojne vožnje v prometu.

Ampak tega seveda ne bodo storili, ker je to slab PR.
- Hoc est qui sumus -

WarpedGone ::

Skratka, če ljudje pod izrazom "Avtopilot" razumejo, da lahko tudi malo zadremljejo, ali pa pišejo poročilo za službo na prenosniku in po več 10 sekund ne pogledajo na cesto, potem imamo problem


Človek ignorira:
- opis funkcije pred nakupom
- opis funkcije pred vklopom - zahtevanj je izrecen I understand
- vizuelna opozorila med uporabo
- zvočna opozorila med uporabo

Vse to vržeš stran in pljuvaš kako to ne pomeni nič, ker je splošno ime po tvoje napačno.
Zblojenost št. 1.

Medtem ko državne inštitucije stvar pregledajo in ne ugotovijo težav.
Medtem ko večina uporabnikov zadevo razume.
Zblojenost št. 2.

Vedno se pa najde nek procent idiotov, ki bodo delali idiotizme.

In ne vemo, da je ta konkretna žrtev bil en izmed teh idiotov.
Lahko je bil tudi žrtev nesrečnih okoliščin kot je recimo nenadna/prehodna nezavest iz poljubnega zdravstvenega vzroka.

Je pa očitno, da je delež iditov tule na SloTech zelo visok.
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Ampak vse to ne spremeni dejstva, da je teslin avtopilot zapeljal avto v zid in da ima ocitno tezavo s prepoznavanjem zidu kot ovire.

To, da je tisti nesrecnik sam kriv za svojo smrt, ker se je zanasal na nekaj kar je v bistvu beta software in na nekaj za kar je morda mislil, da pocne se kaj vec kot so oglasevali, je povsem jasno.

Jasno je pa tudi to, da se je avto sam zabil v zid, ki ga je spregledal. To je problem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

imagodei ::

@W1,

Celotna ta tvoja analiza je brezpredmetna, če pa se ljudje v Tesli empirično dokazano obnašajo, kot da vozijo L5 avtonomno vozilo. Od kot jim torej ta ideja? In kaj je Tesla storila, da bi jih prepričala, da ponuja "samo" asistenco?
- Hoc est qui sumus -

thramos ::

Če se res tako obnašajo, pa je tako malo (smrtnih) žrtev, potem smo že zelo daleč.

imagodei ::

A je vzrok za to, da je na Linuxu tako malo virusov v tem, da je Linux toliko bolj varen, ali to, da ima tako drobcen tržni celež (med desktopi/laptopi)?
- Hoc est qui sumus -

WarpedGone ::

imagodei:
Celotna ta tvoja analiza je brezpredmetna, če pa se ljudje v Tesli empirično dokazano obnašajo, kot da vozijo L5 avtonomno vozilo. Od kot jim torej ta ideja? In kaj je Tesla storila, da bi jih prepričala, da ponuja "samo" asistenco?


Empirično dokazano je dvoje:
a) NHTSA's full final investigation into Tesla's Autopilot shows 40% crash rate reduction
b) da nimaš pojma kaj blebetaš
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

Tole si seveda povsem naključno spregledal: https://slo-tech.com/forum/t237521/p588...
- Hoc est qui sumus -

frudi ::

WarpedGone je izjavil:


Empirično dokazano je dvoje:
a) NHTSA's full final investigation into Tesla's Autopilot shows 40% crash rate reduction

Tole je od uvedbe AEB, ne od Autopilota. Slučajno sta bila uvedena pol leta narazen, tako da se Tesla rada pretvarja, da je izboljšanje prinesel Autopilot.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

thramos ::

imagodei je izjavil:

A je vzrok za to, da je na Linuxu tako malo virusov v tem, da je Linux toliko bolj varen, ali to, da ima tako drobcen tržni celež (med desktopi/laptopi)?


Oboje. Ampak Tesla ima (na avtopilotu) že kar nekaj KM, in če ga uporabniki res tako množično smatrajo za L5, je to pravzaprav že zelo razvit sistem.

DarkSite ::

BigWhale je izjavil:

Ampak vse to ne spremeni dejstva, da je teslin avtopilot zapeljal avto v zid in da ima ocitno tezavo s prepoznavanjem zidu kot ovire.

To, da je tisti nesrecnik sam kriv za svojo smrt, ker se je zanasal na nekaj kar je v bistvu beta software in na nekaj za kar je morda mislil, da pocne se kaj vec kot so oglasevali, je povsem jasno.

Jasno je pa tudi to, da se je avto sam zabil v zid, ki ga je spregledal. To je problem.


AP itk ni 100%. Tako, da ni prvič niti zadnjič, da se je zabil v zid. Kot že nekajkrat rečeno trenutna verzija APja ne oblada vsega.

Kar se pa lahko naučimo iz tega je da ga bodo naučili, da te napake ne bo več ponavljal. Človek bi jo in jo bo še naprej.

Se bo pa zabil nekam drugam. Vprašanje le časa.

imagodei ::

> "in če ga uporabniki res tako množično smatrajo za L5"

Kje pa sem trdil, da ga množično smatrajo za L5? Se moram takoj popravit, če se mi je kaj takega zapisalo.

Moje stališče je, da nekateri (naivni?) lastniki Tesle menijo, da si lahko med vožnjo manikirajo nohte, brskajo po spletu, pišejo poročilo v Wordu < vstavi poljubno >, ker jih zavedejo youtube objave, forumske debate ipd, ter - nenazadnje - tudi dobre osebne izkušnje, ki jih imajo z "avtopilotom". Zavede jih Teslin PR oziroma "molk" glede tega. Jebi ga, če prodajaš delovni stroj, ki zaradi glitcha v SW lahko zapelje v betonsko ograjo ali pa morda tudi v skupino ljudi, imaš neko moralno dolžnost. Ni to samo kritika Tesle - prav vsi proizvajalci, ki prodajajo "sisteme za avtonomno vožnjo" pod nivojem L5 bi morali jasno in glasno, vedno znova opozarjati voznike, da sistem ni sposoben popolnoma samostojne vožnje. Da opustitev aktivnega nadzora nad avtomobilom in ostalimi udeleženci prometa lahko pripelje do hudih poškodb ali smrti. Lastne ali tuje.

Zavede jih tudi Teslina racionalizacija, zakaj je človek na koncu umrl: "ja, sej smo ga opozarjali, pa zgleda da je bil braindead. Ker za ostale, ki imajo IQ višji od sobne temperature, pa naš sistem zanesljivo dela."
- Hoc est qui sumus -

thramos ::

No, tvoje pisanje bi se lahko tako bralo.

Sicer s se z tem, zadnjim strinjam, ampak enako bi moralo veljati tudi za proizvajalce ne-avtonomnih avtomobilov.

Pa nekako ni videti, da bi poudarjali odgovornost voznika in jih vedno znova opozarjali, da vozila pod njihovim nadzorom letno pobijejo kar nekaj ljudi. Tudi oni recimo poudarjajo le tehnološke rešitve, ki podobno kot Tesla lajšajo delo voznikom.

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:


Medtem ko državne inštitucije stvar pregledajo in ne ugotovijo težav.

Državna inštitucija pravi:
The way in which the Tesla "Autopilot" system monitored and responded to the driver's interaction with the steering wheel was not an effective method of ensuring driver engagement.

WarpedGone ::

Tolk ineffective da so na podlagi te ugotovitve od Tesle zahteval kaj točno?

Big fucking nothing.
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

thramos je izjavil:

No, tvoje pisanje bi se lahko tako bralo.

Sicer s se z tem, zadnjim strinjam, ampak enako bi moralo veljati tudi za proizvajalce ne-avtonomnih avtomobilov.

Pa nekako ni videti, da bi poudarjali odgovornost voznika in jih vedno znova opozarjali, da vozila pod njihovim nadzorom letno pobijejo kar nekaj ljudi. Tudi oni recimo poudarjajo le tehnološke rešitve, ki podobno kot Tesla lajšajo delo voznikom.

Saj sem napisal:
prav vsi proizvajalci, ki prodajajo "sisteme za avtonomno vožnjo pod nivojem L5"

Se pravi, tudi npr. Škoda, če prodaja tak sistem.
- Hoc est qui sumus -

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

Tolk ineffective da so na podlagi te ugotovitve od Tesle zahteval kaj točno?

Big fucking nothing.

Počakaj na konec tokratne preiskave, boš potem povedal, če niso nič.

Po prvi nesreči so pri Tesli sami spremenili sistem opozarjanja. Zakaj le, če je bilo ves čas vse big fucking perfect?

LuiIII ::

Problem Tesle je ta, da zaradi marketinga in seveda privablanja investitorjev prodaja svoj sistem kot najboljšo stvar po namazanem kruhu. V resnici je nekje v zlati sredini, če ne celo nižje v primerjavi z drugimi sistemi avtonomne vožnje. To je tudi precej logično, saj je Teslin sistem senzorsko precej podhranjen v primerjavi z npr. Waymo (Google).

WarpedGone ::

V resnici je nekje v zlati sredini, če ne celo nižje v primerjavi z drugimi sistemi avtonomne vožnje


Se pravi, ti je znana side-by-side primerjava na konkretni cesti?
Prosim posnetke obnašanja na realnih cestah v rokah končnih kupcev.

Bo šlo?
Zbogom in hvala za vse ribe

7982884e ::

LuiIII je izjavil:

Problem Tesle je ta, da zaradi marketinga in seveda privablanja investitorjev prodaja svoj sistem kot najboljšo stvar po namazanem kruhu. V resnici je nekje v zlati sredini, če ne celo nižje v primerjavi z drugimi sistemi avtonomne vožnje. To je tudi precej logično, saj je Teslin sistem senzorsko precej podhranjen v primerjavi z npr. Waymo (Google).

1. nevem ce kje sistem oglasujejo kot "najboljsega"
to da musk bluzi, kako bo do konca 2017 tesla vozila cross-country po ZDA, je drugo
2. v bistvu nimamo nekih podatkov, da bi rekli, da je kater sistem (produkcijski, v avtomobilih serijske proizvodnje, torej waymo odpade) boljsi od drugega

po rivjujih sodec sicer trenutno najbolj cislajo cadillacov super cruise, ampak ta je zelo omejen v tem, kje lahko dela
https://spectrum.ieee.org/transportatio...

Okapi ::

7982884e je izjavil:

LuiIII je izjavil:

Problem Tesle je ta, da zaradi marketinga in seveda privablanja investitorjev prodaja svoj sistem kot najboljšo stvar po namazanem kruhu. V resnici je nekje v zlati sredini, če ne celo nižje v primerjavi z drugimi sistemi avtonomne vožnje. To je tudi precej logično, saj je Teslin sistem senzorsko precej podhranjen v primerjavi z npr. Waymo (Google).

1. nevem ce kje sistem oglasujejo kot "najboljsega"
to da musk bluzi, kako bo do konca 2017 tesla vozila cross-country po ZDA, je drugo
2. v bistvu nimamo nekih podatkov, da bi rekli, da je kater sistem (produkcijski, v avtomobilih serijske proizvodnje, torej waymo odpade) boljsi od drugega

po rivjujih sodec sicer trenutno najbolj cislajo cadillacov super cruise, ampak ta je zelo omejen v tem, kje lahko dela
https://spectrum.ieee.org/transportatio...
Kar je edino pravilno (da je omejen v tem, kaj lahko dela).

Drugače pa, pri Tesli sicer ne pravijo, da je njihov sistem najboljši, so pa edini, ki sistem za samodejno vožnjo že prodajajo (pa čeprav nedelujoč>:D )

WarpedGone ::

Cry me a river ...

Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Kaj bi spet rad povedal? Da se je avto, katerega je prednarocilo pol milijona ljudi, prodajal v najvecjem stevilu? Ce se ne bi, pol bi lahko Tesla kr zaprla stacuno. :) Ujeli so pa zadnji ali pa predzadnji vlak za to.

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Cry me a river ...


Kaj točno želiš povedat? Sem že pred par dnevi zapisal, da bo Tesla v marcu prodala okrog 4000 Model 3. Ni to neka novica.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

VaeVictis ::

Hoče povedati, da so naredili in prodali cca. 700 Model 3 na teden.

Saj bo sedaj bolje, ko je "prerok" rekel, da jih lahko naredijo 2000 na teden.

Zgodovina sprememb…

Magic1 ::

Udarniške akcije do sedaj so vedno pokazale le koliko so max zmožni naredit za kratek čas in to seveda za PR. Ko se je akcija končala, je proizvodnja spet padla zaradi "xyz" razloga. Že ničkolikokrat videno pri Tesli, da hoče prikazat lepše številke od realnosti. Do nedavnega je trg še dopuščal tako početje, vendar ima počasi dost.
Magic

Nikec3 ::

Marčevska prodaja EV-jev v ZDA.

https://insideevs.com/march-2018-plug-i...

Gre za najboljši mesec v zgodovini prodaje EV-jev. Rast na letni ravni je bila +42%, ob tem pa se je potrebno zavedati, da ne Tesla in ne Nissan še nista niti blizu optimalne proizvodnje svojih paradnih vozil. Ti podatki pomenijo, da bo prodaja EV-jev v letu 2018 (če ne bo kakšnih večjih pretresov) zagotovo presegla 300 000.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

vostok_1 ::

Smo že večkrat povedali. Tam 2022 bo že lep del srednjega sloja si ogledovalo ponudbe za EV.
2027 naprej, bo to počel še nižji sloj.

Ev bo realnost. Ampak kot tudi povedano, model 3 to že ni. +40k ni avto, ki bi ga v sloveniji srednji sloj gledal.
Tej ciljajo na tam 25k max.

Za nižji sloj kar je nad 12k je že too much.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

imagodei ::

Kaj pa je nižji sloj?

Ljudje, ki danes kupujejo rabljene avtomobile za 2.500 - 5.000 EUR ne bodo kupili rabljenega EV-ja še zelooooo dolgo. Ker bodo samo nove baterije stale 5.000 EUR, kje je potem šele avto.

EDIT: Morebitni prihranki na energentu niso preveč mamljivi, če bo A) šla cena elektrike gor zaradi premajhne proizvodnje in B) če se bo država odločila na elektriko/EV/baterije dodat še kakšno trošarino... Okolja radi, ane.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

BigWhale ::

Trosarina na EV elektriko je verjetno samo se vprasanje casa. Na sreco je problem malo bolj kompliciran, ker zahteva posodabljanje elektricne infrastrukture (locen stevec za gospodinjstvo in avto) al pa kako bizarko v stilu porocanja prevozenih kilometrov ob registraciji in potem placevanje nekih pavsalov skozi leto in potem poracuni. Ugh.

No, druga resitev je, da se elektrika vsem podrazi. :D

Okapi ::

Verjetno bo kar gps v vsakem avtu, in "cestnina", glede na to, koliko in kje si vozil.

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

Verjetno bo kar gps v vsakem avtu, in "cestnina", glede na to, koliko in kje si vozil.


Najbrz res, ja. Me pa zanima kako se bodo borili proti motilcem. V zepu imas lahko motilec GPS signala in tvoj avto ne bo vedel kje se je vozil.

Okapi ::

Preprosta rešitev je, da avto takrat pač samo prevožene kilometre šteje, s svojim števcem, obračunajo pa se po najdražji tarifi.

Magic1 ::

Sej sedaj imajo že video nadzor za tovornjake. Bodo predelal, da bo še dodatno preverjalo vse in še random boxe lahko dnevno okoli furajo. Kazen pa bo podobno konkretna, kot če te dobijo na nafti.
Magic

imagodei ::

Prvi efekt občutno večjega števila EV na cestah (govorimo torej čez 10+ let), ki se bo dotikal nižjega sloja, je ta, da bo padla cena rabljenim ICE vozilom, ki bodo zato še privlačnejša za nižji (in nižji srednji?) sloj. Po moje o kakem zatonu ICE v naslednjih 20 letih ne moremo govoriti. Razen seveda, če pogruntajo nekaj revolucionarnega pri baterijah, zaradi česar bi cena le-teh padla na kakšno desetino današnje (pa hkrati bi se povečala kapaciteta - to je pa, kot smo videli pri Samsungu, jako tvegano. No, kakšne nove tehnologije prinese prihodnost, bomo šele videli).
- Hoc est qui sumus -

Okapi ::

Odvisno od tega, kar razumeš kot "zaton". Če se bo prodaja vztrajno nižala, je to zaton. Morda počasen, ampak vseeno zaton.

Ampak če gledamo ves svet, bo zaradi v povprečju čedalje višjega standarda v manj razvitih državah, prodaja bencinskih/dizelskih/alkoholnih/plinskih avtov verjetno še kar nekaj let naraščala, ne padala.

Utk ::

Če bojo čez 10 let nove ICE avte kupovali samo še "reveži" in tisti, ki hodijo dvakrat tedensko na sestanke v Hamburg, kako bi temu lahko drugače rekli kot zaton ICE avtov?
Če bojo še 10 let reveži kupovali še zmeraj rabljene ICE avte...to ne vpliva na nič. Čez 20 let jih pač enostavno ne bojo imeli več kje za kupit. Oz. tisti, ki bojo še vozili, bojo prekleto dragi in dražji od električnih.

Ampak če gledamo ves svet, bo zaradi v povprečju čedalje višjega standarda v manj razvitih državah, prodaja bencinskih/dizelskih/alkoholnih/plinskih avtov verjetno še kar nekaj let naraščala, ne padala.

Od avtov za 10 jurjev evropska avto industrija ne more preživet, vsaj ne v taki obliki. Zaton je tudi to. Bogatejši Azijci in Afričani bojo pa tudi kmalu začeli kupovat električne, če jih bojo vsi drugi na zahodu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

imagodei ::

Okapi je izjavil:

Odvisno od tega, kar razumeš kot "zaton". Če se bo prodaja vztrajno nižala, je to zaton. Morda počasen, ampak vseeno zaton.

OK, s tem se strinjam :) Morda bi moral bolj definirat kaj sem imel v mislih. Kar hočem povedat je, da po mojem mnenju čez 20 let ICE na cestah ne bo še nič neobičajnega. Morda bomo čez 30 let, vsaj "na razvitem zahodu", vihali nosove, ko bo kakšna ICE škatla pripeljala mimo.
- Hoc est qui sumus -

Magic1 ::

Trenutno še nič ne kaže na zaton. Še marsikaj se lahko spremeni. Kot prvo moramo počakat na naslednjo krizo, le ta lahko zredira napredek za desetletje. Tudi EU direktiva se lahko komot prestavi iz 2030 na 2040, pa še ta dovoljuje hibride. Klasika bo še zelo dolgo z nami. Bo pa vedno več hibridov, saj je prednost kombinacije očitna. Rast EV-jev pa je odvisna od razvoja baterij in kriz.
Magic

imagodei ::

Utk je izjavil:

Če bojo čez 10 let nove ICE avte kupovali samo še "reveži" in tisti, ki hodijo dvakrat tedensko na sestanke v Hamburg, kako bi temu lahko drugače rekli kot zaton ICE avtov?

Kdo pa ti je rekel, da bodo samo še reveži kupovali ICE-je čez 10 let? Povsod po svetu, kjer ne bo dovolj razvejane mreže polnilcev za EV, bo ICE še vedno opcija. Z nafto bogate države, kjer je cena bencina nizka, bodo še vedno vozile na ICE. Če bo povpraševanje po nafti padlo, bo cena šla dol, hkrati bo cena elektrike šla gor - zaradi česar enormnih prihrankov pri EV ne bo več. Trg se bo odzval s povpraševanjem in proizvajalci se temu delu trga ne bodo odrekli. Hkrati je pričakovat, da bodo čez 5 let proizvajalci še vedno delali luksuzne ICE avtomobile, ki se bodo čez 10 let preprodajali kot rabljena vozila tudi za 15k in več. Nekateri so pač bolni na to.

Utk je izjavil:

Če bojo še 10 let reveži kupovali še zmeraj rabljene ICE avte...to ne vpliva na nič. Čez 20 let jih pač enostavno ne bojo imeli več kje za kupit. Oz. tisti, ki bojo še vozili, bojo prekleto dragi in dražji od električnih.

To je ob tvoji predpostavki, da bodo proizvajalci vozil čez 5 let proizvedli 75% EV in samo še 25% ICE. In da čez 10 let ne bodo proizvajali ICE, sploh. IMO je to precej drzna trditev, ki bi zahtevala kakšno podkrepitev? IMO tegale ne moreš primerjat z revolucijo na področju mobilnih telefonov in kasneje smartphonov, kjer je do preboja resnično prišlo v nekaj letih.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

Utk ::

Nafta je že danes skoraj zastonj. Cena nafte in elektrike v par letih ne bo več pomembna. EV ne bojo zmagali, ker so cenejši za nas, ampak ker so boljši. Draga nafta (in poceni elektrika) je bila pomembna včeraj, malo še danes, ko so EV še dragi, v par letih ne bo več. V resnici so EV za naredit cenejši, z baterijo vred, samo masa je potrebna, pa še ljudje jih hočejo (ko jih enkrat sprobajo). Zato bo čez 10 let prekleto malo novih ICE-jev. Dragi bojo, pa še nihče jih več ne bo hotel.
Model 3, ki je danes recimo top, ali pa leaf, to so v resnici še zmeraj klasični avti, na elektriko, ampak če bi bli na dizel, ne bi bili dost drugačni. Ko pridejo električni avti, poglej recimo VW id študijo, velikost golfa, prostornost passata.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

imagodei ::

Utk je izjavil:

Nafta je že danes skoraj zastonj. Cena nafte in elektrike v par letih ne bo več pomembna. EV ne bojo zmagali, ker so cenejši za nas, ampak ker so boljši. Draga nafta (in poceni elektrika) je bila pomembna včeraj, malo še danes, ko so EV še dragi, v par letih ne bo več. V resnici so EV za naredit cenejši, z baterijo vred, samo masa je potrebna, pa še ljudje jih hočejo (ko jih enkrat sprobajo). Zato bo čez 10 let prekleto malo novih ICE-jev. Dragi bojo, pa še nihče jih več ne bo hotel.

V resnici smo že vse obdelali. Od tega, da je pri večini (cenovno dostopnih) EV baterija za enkrat še prešvoh, da bi pokrila vse potrebe in če kapaciteta v naslednjih 10 letih ne bo šla magično gor za faktor 2x, 3x, 5x, bodo ljudje še vedno primorani imeti ICE-je. Magari če ga bodo rentali takrat, ko bodo imeli daljše relacije. Do tega, da je strošek menjave iztrošene baterije zaenkrat še velik, zaradi česar se bo prodaja rabljenih EV vozil samoomejevala.

Prav tako ne vem, kje ti živiš, ampak meni se gorivo zdi danes nekoliko dražje, kot je bilo leta 2007...
- Hoc est qui sumus -

Utk ::

Nafta je zastonj, gorivo je pa res drago.

300 km je dovolj za vsaj 30% avtov, 500 za 70-80, 800-900 pa za 99. To je čisto realno že z današnjo tehnologijo. Ki se vseeno vsako leto izboljša za nekaj procentov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Invictus ::

Pravzaprav mene čudi, zakaj je propadel koncept električnega avta z generatorjem na bencin/dizel.

Generator, pogon električni. Plus nekaj baterij.

Meni se to zdi optimalno. Zakaj se tega ne dela, nimam pojma...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

J.McLane ::

Saj ni propadel, priključnih hibridov se proda 34% v miksu vseh priključnih vozil

Imaš pa te hibride v več okusih, majhna baterija, velik motor (Prius PHV) pa do velike baterije, majhnega motorja (BMW i3 REX). Probleme imata oba skrajna okusa:
- premajhen doseg na baterijo in preveč uporabe bencina (Prius PHV)
- dodatna cena, teža in servis za nekaj kar skoraj nikoli ne uporabljaš (i3 REX)

Na koncu je bistvena cena, če te PHEV pride praktično enako kot navaden hibrid ali dizel, potem kupec hitro požre tisti manjši doseg na baterijo. REX pa tudi ni tako preprosta zadeva, ne moreš vgradit ene dvotaktne kosilnice za 500€, ker emisije morajo biti v mejah in ker še vedno mora servirati vsaj 20kW električne moči, pa še to je v veliko primerih premalo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

imagodei ::

Utk je izjavil:

300 km je dovolj za vsaj 30% avtov, 500 za 70-80, 800-900 pa za 99. To je čisto realno že z današnjo tehnologijo. Ki se vseeno vsako leto izboljša za nekaj procentov.

800-900 z današnjo tehnologijo? Really?

EV z dosegom 500 km so danes prohibitivno dragi za večino življa.
- Hoc est qui sumus -

mikhaair ::

Jaz bi tudi rekel, da bi bila v tem trenutku boljsa resitev narediti EV ala i3. Torej opcijsko z range extenderjem. Mogoce celo z opcijo najema po potrebi. Hybrid popularizirajo kot nekaj vmesnega. Saj je ok, vendar nepotreben vmesni člen dandanes.
Realnost je pac taksna da mora celotna industrija sele preiti na EV, potem pa se bodo ideje uveljavile. Supercharger, vodik, benz extender, kaj se obstaja?

Utk ::

Cene padajo letno po 10-15-20 procentov, manj kot to nikoli. Kapaciteta raste podobno. 50-60 kwh je bilo 5 let nazaj rezervirano za teslo za 80 jurjev, danes je to minimum za resen avto za pol cene od 80. Ja, sigurno je za koga še zmeraj predrago, ampak čez 5 let bi to znalo bit 80 kwh v avtu za 20-25 jurjev. In spet bo nekdo reku, da njegov twingo za 12 jurjev tudi naredi 900 km. Samo da takrat bo "tudi" vmes, to bo bistvena razlika glede na danes.

Magic1 ::

Utk je izjavil:

Cene padajo letno po 10-15-20 procentov, manj kot to nikoli. Kapaciteta raste podobno. 50-60 kwh je bilo 5 let nazaj rezervirano za teslo za 80 jurjev, danes je to minimum za resen avto za pol cene od 80. Ja, sigurno je za koga še zmeraj predrago, ampak čez 5 let bi to znalo bit 80 kwh v avtu za 20-25 jurjev. In spet bo nekdo reku, da njegov twingo za 12 jurjev tudi naredi 900 km. Samo da takrat bo "tudi" vmes, to bo bistvena razlika glede na danes.

Dejmo kar ravno črto potegnit, ker tako deluje realnost... Torej čez deset let bodo imeli EVji 160kWh in bodo poplnoma zastonj?
Magic
««
508 / 1221
»»