Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
... ja, zmrzuje ravno ne, ni pa daleč.
Roadster je uradno tri leta daleč. Tri leta peglanja detajlov baterije, da bodo nanjo lahko obesili garancijo in dost pravilno zračunal kolk jih bo koštala. Dahnu je že lani ušlo par vročih:
Roadster je uradno tri leta daleč. Tri leta peglanja detajlov baterije, da bodo nanjo lahko obesili garancijo in dost pravilno zračunal kolk jih bo koštala. Dahnu je že lani ušlo par vročih:
"At this moment, we've been working with Tesla only for six months so far, and none of our research has made it into their products yet," Dahn said in an interview with the CBC this past February, "but I'm quite confident that our work will be incorporated in their products going forward, and that's pretty exciting for us."
He went into details about why Tesla decided to work with his team and hire one of his graduate students, but he also announced that they doubled the lifetime of the batteries in Tesla's products a year into their 5-year contract.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
Baterije lahko narediš na več načinov. Tesla do sedaj uporablja cilindrične, ki so najbolj varne, vendar kovinski ovoj doprinese kakšnih 30% dodatne teže. V prototip bi ti lahko dal manj zaščitene baterije in dodatne na kakšna bolj izpostavljena mesta. Prav tako lahko "naviješ" baterijo in dodaš tako nekaj 10% kapacitete. Seveda na račun življenke dobe. Tako da ni nemogoče že danes narediti 200kWh baterijo, ki je težka primerljivo z tisto v P100d. Seveda bo stala baterija skoraj 2x cene P100, življenska doba bo zelo slaba in vse skupaj bo zelo nevarno. Kar nekaj stvari, ki si jih ne moreš privoščiti.
30% is a bold claim IMO.
Mam eno 18650ko v roki...ne bi ji toliko dal.
Par 10% šure. But we're talking 2x.
Pa kljub temu, ne morejo prodat neko baterijo z malo cikli.
I'd love to see how they did it.
WarpedGone je izjavil:
... ja, zmrzuje ravno ne, ni pa daleč.
Roadster je uradno tri leta daleč. Tri leta peglanja detajlov baterije, da bodo nanjo lahko obesili garancijo in dost pravilno zračunal kolk jih bo koštala. Dahnu je že lani ušlo par vročih:
"At this moment, we've been working with Tesla only for six months so far, and none of our research has made it into their products yet," Dahn said in an interview with the CBC this past February, "but I'm quite confident that our work will be incorporated in their products going forward, and that's pretty exciting for us."
He went into details about why Tesla decided to work with his team and hire one of his graduate students, but he also announced that they doubled the lifetime of the batteries in Tesla's products a year into their 5-year contract.
Si torej lahko obetamo malo revolucijo na Li baterijah?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
30% is a bold claim IMO.
Konkretna cifra je morda mal prenapihnjena, ampak osnovna poanta drži.
Debelina oklepa celice ima maso, manjša kot je lažja je, ampak tut manj 'zadrži'. Stvar optimizacije celega sistema.
Eno mal strarejše predavanje:
Si torej lahko obetamo malo revolucijo na Li baterijah?
Ne, revolucije ne bo, se ne splača.
Bo le nadaljnih dolgočasnih povprečnih 5% do 7% iz leta v leto.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
Ne vem če sem te razumel...Manjša kot je baterija, lažji je oklep, ampak je baterija težja glede specifično gostoto energije.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
V resnici niti ne potrebujemo revolucije. Tak steady pace, kot ga imajo Li-ion celice ze od zacetka bo povsem dovolj.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Sej sem ti povedal, ukineš ovoj, dobiš cca 25% več kapacitete na težo. 125% nazivne kapacitete. Nato dodaš še kakšnih 25% baterij v sprednji/zadnji del namesto varnostne kletke baterij in dobiš 156% kapacitete. Zadevo še napetostno komplet naviješ za dodatnih 30% in dobiš 200kWh pri podobni teži. Zadeva na papirju seveda je izvedljiva in v praksi. Varnostno in življenska doba pa ne ustreza nobenemu kriteriju.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
Te razumem, ampak i don't buy it...yet.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Ne preveč iskat detajlov, ker ne grem v detajle.
Oklep ima nalogo da znotraj sebe zadrži run-away reakcijo. Kolk je ta reakcija hitra/energetična, je odvisno od konkretne kemije. Bol ko uspeš skuhat inertno kemijo, manj moči nucaš v oklepu, in lažji bo. Vse skup je precej zaF optimizacijski problem. Komot je stvar predimenzionirat ampak žrtvuješ težo. Pakiranje je nekje okrog tretjine do polovice komplet teže baterije. Če je to 600kg, je lahko pakiranja nad 200kg. Če zadostuje pol tanjši pleh, se lahk prišpara 100 kg.
Predno kdo spet začne jamrat, kako napredka ni, nekaj konkretnih cifr:
MS85 je tehtal 2108 kg, MS100D pa 2200kg. Zadeva ima dodatni prednji motor, ki k teži doda 90kg, brez tega prednega motorja je teža praktično enaka teži S85. V 4ih letih so uporabno kapaciteto povečal za 984/775 = 1,27 oz. 27% kar pomeni 6% letno. Enak napredek bo 2020 v MS postavu baterijo z 123 uporabnimi kWh, najverjetneje imenovano 130.
Baterija v Model 3 LR ima uporabnik 78kWh. Nimam cifre kolk točno vaga, da bi jo lahko direkt primerjal z 85 baterijo iz 2012.
Nisi edini ampak ne padit v parachute mode.
Oklep ima nalogo da znotraj sebe zadrži run-away reakcijo. Kolk je ta reakcija hitra/energetična, je odvisno od konkretne kemije. Bol ko uspeš skuhat inertno kemijo, manj moči nucaš v oklepu, in lažji bo. Vse skup je precej zaF optimizacijski problem. Komot je stvar predimenzionirat ampak žrtvuješ težo. Pakiranje je nekje okrog tretjine do polovice komplet teže baterije. Če je to 600kg, je lahko pakiranja nad 200kg. Če zadostuje pol tanjši pleh, se lahk prišpara 100 kg.
Predno kdo spet začne jamrat, kako napredka ni, nekaj konkretnih cifr:
Model S 85, 2016-06: ~81.5 kWh total capacity, ~77.5 kWh usable
Model S 100D, 2017-08: ~102.4 kWh total capacity, 98.4 kWh usable
MS85 je tehtal 2108 kg, MS100D pa 2200kg. Zadeva ima dodatni prednji motor, ki k teži doda 90kg, brez tega prednega motorja je teža praktično enaka teži S85. V 4ih letih so uporabno kapaciteto povečal za 984/775 = 1,27 oz. 27% kar pomeni 6% letno. Enak napredek bo 2020 v MS postavu baterijo z 123 uporabnimi kWh, najverjetneje imenovano 130.
Baterija v Model 3 LR ima uporabnik 78kWh. Nimam cifre kolk točno vaga, da bi jo lahko direkt primerjal z 85 baterijo iz 2012.
Te razumem, ampak i don't buy it...yet.
Nisi edini ampak ne padit v parachute mode.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Warpi je seveda naivno optimističen. Da se marsikaj, vendar ni v realnosti uporabno. Sploh v avtoindustriji, kjer so razmere še toliko bolj ekstremne od hudega minusa do 60°C. In ponavadi je tako, da ko neko stvar izboljšaš, pri drugi izgubiš. Ni to samo neko tweekanje, kjer stvari samo izboljšuješ.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
Zato me blazno zanima, če bodo te cifre hold up.
To bi nenazadnje pomenilo veliko za aplikacije, kjer si lahko privoščijo milejše pogoje.
Stacionarne baterije for one.
To bi nenazadnje pomenilo veliko za aplikacije, kjer si lahko privoščijo milejše pogoje.
Stacionarne baterije for one.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Kakšne cifre imaš sploh ti v mislih? 200kWh baterijo lahko že danes daš v avtomobil, kot tudi 10000mAh v telefon. Samo redko kdo se bo v tem dragemu in težkemu avtu vozil, ali nosil cegel z 200g baterijo okoli.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
Za stacionarne baterije je pa teza se najmanjsi problem. Povprecen bojler v povprecni hisi je tezji in vecji od Powerwall 2. Ce das pet PWjev na kup je to manj kot pol tone. To imeti nekje zmontirano v kleti/pritlicju ni noben problem.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Sem ravno hotel dodati, da je za stacionarne razmere odvisna le cena. Koliko se bo vse pocenilo pa je odvisno od cene konkurence in cene elementov. Konkurence pa ni veliko... Je pa cena litija močno zrasla v zadnjem letu, kar zna pripeljati novo kri. Samo če se bo povpraševanje konstantno večalo, bo cena težko padla.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
V resnici niti ne potrebujemo revolucije. Tak steady pace, kot ga imajo Li-ion celice ze od zacetka bo povsem dovolj.
Bingo! Imajo EV-ji do absolutne zmage nad ICE-ji večje probleme drugje, kot pri energijski gostoti baterij.
Btw, imamo končne prodajne številke EV-jev za mesec december v ZDA in se tem tudi za leto 2017. Nekaj poudarkov:
December 2017:
Tesla Model S: 4975
Chevrolet Bolt: 3227
Tesla Model X: 3300
...
Tesla Model 3: 1060
Leta 2017 so prodali 200 000 EV-jev (pure in hibridov). Letna rast v ZDA pa je bila 27%.
Prodaje po letih v ZDA zgleda nekako takole:
2012 => 52 600
2013 => 97 500
2014 => 122 400
2015 => 116 000
2016 => 158 600
2017 => 200 000
Rast prodaje pa:
13/12 => +85%
14/13 => +26%
15/14 => -5%
16/15 => +37%
17/16 => +27%
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Ni trga za EVje ... ko bo, ga bodo stari zasuli s svojimi modeli.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
WarpedGone je izjavil:
Ni trga za EVje ... ko bo, ga bodo stari zasuli s svojimi modeli.1% tržni delež je bližje "ni trga" kot "električni avtomobili so prava stvar".
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
bambam20 ::
WarpedGone je izjavil:
Ni trga za EVje ... ko bo, ga bodo stari zasuli s svojimi modeli.1% tržni delež je bližje "ni trga" kot "električni avtomobili so prava stvar".
Zaenkrat. A glej v tej smeri, da če ne drugega si načeloma vsaka familija, ki lahko in teh je ogromno omislila en EV avto za kratke razdalja, pa enega bencinarja oz. hibrida. Vsaj jaz bi tako naredil. Dva avtomobila. Za okoli doma EV za daljše razdalje kot je vožnja na deloa pa avto z notranjim izgorevanjem.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
stjan ::
Primerjava Pekla s celicami mi je zanimiva :).
Do kakšne gostote lahko po domače povedano "tlačimo" celice, da ne bo prihajalo do okvar?
LiPO, LiFe in podobno so kar občutljive, če se preveč spraznijo celo gorijo, občutljive so na mraz itd.
Imajo elektro avtomobili ogrevane celice za temperature pod ničlo?
Do kakšne gostote lahko po domače povedano "tlačimo" celice, da ne bo prihajalo do okvar?
LiPO, LiFe in podobno so kar občutljive, če se preveč spraznijo celo gorijo, občutljive so na mraz itd.
Imajo elektro avtomobili ogrevane celice za temperature pod ničlo?
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
Ogrevanje baterije imajo skoraj vsi.
Kolikor mi je znano so v uporabi celice z največ nekje 300 Wh/kg, razne obljube se približujejo 400 Wh/kg.
Teoretični limit je težko določat, ker se tehnološki triki iz dneva v dan spreminjajo in izpopolnjujejo. Ni pa vse v sami gostoti celic, končni baterijski paket ima ohišje, hlajenje, povezave ...
Kolikor mi je znano so v uporabi celice z največ nekje 300 Wh/kg, razne obljube se približujejo 400 Wh/kg.
Teoretični limit je težko določat, ker se tehnološki triki iz dneva v dan spreminjajo in izpopolnjujejo. Ni pa vse v sami gostoti celic, končni baterijski paket ima ohišje, hlajenje, povezave ...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Točno tako, ni vse v gostoti. Nič ti ne pomaga visoka gostaota, če je tak tip baterije zelo termično odvisen ali nevaren ali ima kratko življensko dobo.
Dvajset let se že dobesedno meče denar v razvoj baterij. Razvoj je pa enakomerno konstanten. Nobenih čudežev ne bo na področju litijevih baterij, le postopen razvoj do neke točke, kjer se bo še to ustavilo. Koliko miljard je popušil Samsung zaradi fiaskota z baterijami? Mislite da ne vlaga v razvoj? Seveda da vlaga ogromno že dolgo časa, samo stvari niso enostavne.
Dvajset let se že dobesedno meče denar v razvoj baterij. Razvoj je pa enakomerno konstanten. Nobenih čudežev ne bo na področju litijevih baterij, le postopen razvoj do neke točke, kjer se bo še to ustavilo. Koliko miljard je popušil Samsung zaradi fiaskota z baterijami? Mislite da ne vlaga v razvoj? Seveda da vlaga ogromno že dolgo časa, samo stvari niso enostavne.
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
pegasus ::
Opazil sem, da se na tesla.com/trips sedaj da igrati z realnimi potovalnimi scenariji, ne da bi se ti bilo za to treba vsesti v teslo. Informativno.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Informativno.
Ja, stvar je namenjena predvsem ne-lastnikom, kompjuter v avtih je podobno (boljšo) reč dobil že (pred?)lani.
Stvar oceni kolk časa bi bilo potrebno filat na kakšnem od že odprtih SC ob načrtovani poti.
Zvedel sem, da bo potrebno na poti v Freiburg katero planiram čez par let M3LR, dvakrat filat na SC, prvič 35 minut, drugič 25 minut.
Pot v Prago recimo bo zahtevala en vmesni postanek za 60 minut, pot v Dubrovnik pa zopet 2 postanka, 20 in 25 minut.
Gre seveda le za grobe ocene. Daljši postanki več rezerve ipd.
Bajeslovna pot v Hamburg bi zahtevala 5 postankov v skupnem trajanju kake 2 uri.
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
pegasus ::
Skromna želja: naj v izbiro avtov dodajo še 3 leta stare rabljene 60kW S ;) Pa malo večja pokritost na balkanu ...
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Bajeslovna pot v Hamburg bi zahtevala 5 postankov v skupnem trajanju kake 2 uri.
No, ta pot ni ravno bajeslovna in pet postankov in dve uri zgubljenega casa ni nekaj kar bi bilo ravno zanemarljivo. Ni pa to nek deal breaker. :)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
VaeVictis ::
WarpedGone je izjavil:
Informativno.
Ja, stvar je namenjena predvsem ne-lastnikom, kompjuter v avtih je podobno (boljšo) reč dobil že (pred?)lani.
Stvar oceni kolk časa bi bilo potrebno filat na kakšnem od že odprtih SC ob načrtovani poti.
Zvedel sem, da bo potrebno na poti v Freiburg katero planiram čez par let M3LR, dvakrat filat na SC, prvič 35 minut, drugič 25 minut.
Pot v Prago recimo bo zahtevala en vmesni postanek za 60 minut, pot v Dubrovnik pa zopet 2 postanka, 20 in 25 minut.
Gre seveda le za grobe ocene. Daljši postanki več rezerve ipd.
Bajeslovna pot v Hamburg bi zahtevala 5 postankov v skupnem trajanju kake 2 uri.
Daj še izračunaj koliko postankov bi zahtevala bajeslovna pot v Beograd?
Nagradno vprašnje manj kot 5 postankov na SC ali več?
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
bambam20 ::
Niste si odgovorili na pomembno vprašanje, da je mišljena povprečna potovalna hitrost 100km/h. Osebno bi se mi zmešal, da bi se po avtocesti peljal ves čas 100.
![;((](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_mad.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
Niste si odgovorili na pomembno vprašanje, da je mišljena povprečna potovalna hitrost 100km/h. Osebno bi se mi zmešal, da bi se po avtocesti peljal ves čas 100.![]()
Rahlo tečno je tudi, da je za veliko predlaganih polnilnih postankov treba zaviti iz avtoceste, kar dodatno zmanjša potovalno hitrost.
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Skromna želja: naj v izbiro avtov dodajo še 3 leta stare rabljene 60kW S ;) Pa malo večja pokritost na balkanu ...
Ta skromna želja je široko razširjena :)
Stvar je namenjena prodaji novih vozil, ergo so v izbiri samo trenutno prodajani novi modeli. Rabljena vozila imajo podobno (boljše) orodje že vgrajeno v sam avto.
VaeVictis
Daj še izračunaj koliko postankov bi zahtevala bajeslovna pot v Beograd?
Nagradno vprašnje manj kot 5 postankov na SC ali več?
Trije kliki na link so prehud zalogaj zate? Sej ne, da sm presenečen ...
Okapi:
Rahlo tečno je tudi, da je za veliko predlaganih polnilnih postankov treba zaviti iz avtoceste, kar dodatno zmanjša potovalno hitrost.
Kdo ti brani, da si med noge zmontiraš flaško al pa kr planico v gate?
Še gretje boš lahko ugasnu ko te bo prijetno grelo v rit ...
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Okapi ::
Tebi nič ne brani, da kar naprej delaš bedaka iz sebe, ne?
"Zaviti iz avtoceste" pomeni iti na izhodu Ljubljana Zahod ven, se odpeljati na Brdo in tam pol ure polniti avto. V Italiji to pomeni tudi, da moraš plačati cestnino in nato vzeti nov listek.
![>:D](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_twisted.gif)
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
bambam20 ::
Povprečna potovalna hitrost? Ta je ponavadi okrog 70km/h.
Po avtocesti?
![;((](https://static.slo-tech.com/smeski/icon_mad.gif)
WarpedGone je izjavil:
Še gretje boš lahko ugasnu ko te bo prijetno grelo v rit ...
Ti si tisti, ki se boš večino časa vozil pri minus 5 brez gretja z bundo do nosu in kapo na glavi. Ne mi.
"poglejte me. Car sem. Yeah right."
lp.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
pegasus ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
WarpedGone je izjavil:
Bajeslovna pot v Hamburg bi zahtevala 5 postankov v skupnem trajanju kake 2 uri.
No, ta pot ni ravno bajeslovna in pet postankov in dve uri zgubljenega casa ni nekaj kar bi bilo ravno zanemarljivo. Ni pa to nek deal breaker. :)
A tud ti ko greš v Hanover si stajmiraš vse na uro natančno.
Jz sicer ne vem za kake opravke gre, ampak za tako pot je 2 uri bolj zanemarljivo.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
bambam20 ::
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
vostok_1 ::
Kolio pa ti vzame postanek z običnim avtom?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
bambam20 ::
Kolio pa ti vzame postanek z običnim avtom?
5 minut če točim na polno. Ne vem za tebe kaj počneš . Jaz natočim avto pa se odpeljem. Pa lulanje tudi ne opravljam več kot minuto. S tem da se ne pelješ po AC-ju s hitrostjo 100 km/h pač pa 150-160 km/H. Oz. po nemčiji 200 +, ker lahko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
pegasus ::
Oz. po nemčiji 200 +, ker lahko.Ja ja ... nazadnje sem šel čez celo Nemčijo po lokalnih cestah, ker na autobanih ni šlo niti 10km/h. Lepa, mirna, sproščena in skoraj 100km krajša vožnja po praznih cestah skozi novoletno okrašene vasi. Kaj si še želiš lepšega.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: pegasus ()
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
A LTO tehnologijo baterij ste že obdelal tle? https://www.ev-power.eu/LTO-Cells/
Toshiba je najbolj znana s svojimi SCib baterijami, lani so objavili neko novo novico o izboljšani katodi, ki naj bi povečala energijsko gostoto in še pohitrila že tako hitro polnjenje. Sicer pa mislim, da je bila ravno energijska gostota in verjetno posledično cena glavni problem.
https://newatlas.com/toshiba-scib-batte...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
bbf ::
6 minut za 300km, to je pa že kar dober gain. hjah, drage... sej Li-xx tudi niso ble kar takoj poceni.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
J.McLane ::
.. ni slabo, samo to še ni v nobenem avtu, zaenkrat samo obljube.
Tudi ko pride neka nova tehnologija v masovno proizvodnjo, traja še vsaj 10 let da se dokončno izpili in uveljavi na trgu. Koliko časa obstajata NiMh in Li-Ion pa ta NiMh kar noče in noče iti na smetišče zgodovine, še kar se vgrajuje v električne brivnike, zobne ščetke, sesalce in Toyotine hibride.
Naslednji korak ki veliko obljublja je solid-state baterija, 2020+ naj bi nekaj prišlo v produkcijo, ampak sigurno se bo klasični li-ion boril in vztrajal še do 2030 in naprej.
Tudi ko pride neka nova tehnologija v masovno proizvodnjo, traja še vsaj 10 let da se dokončno izpili in uveljavi na trgu. Koliko časa obstajata NiMh in Li-Ion pa ta NiMh kar noče in noče iti na smetišče zgodovine, še kar se vgrajuje v električne brivnike, zobne ščetke, sesalce in Toyotine hibride.
Naslednji korak ki veliko obljublja je solid-state baterija, 2020+ naj bi nekaj prišlo v produkcijo, ampak sigurno se bo klasični li-ion boril in vztrajal še do 2030 in naprej.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
VaeVictis ::
WarpedGone je izjavil:
VaeVictis
Daj še izračunaj koliko postankov bi zahtevala bajeslovna pot v Beograd?
Nagradno vprašnje manj kot 5 postankov na SC ali več?
Trije kliki na link so prehud zalogaj zate? Sej ne, da sm presenečen ...
Sorry we could not calculate a trip from "Ljubljana, Slovenia" to "Belgrade, Serbia"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
LuiIII ::
Glede na to, da se kar nekajkrat letno peljem v Nemčijo in to ne ravno v "Minken", lahko rečem, da je 2 uri postankov presneto veliko. In ja, prihod na destinacijo imam naračunan na max. 1 uro zamude. Z današnjo navigacijo in poznavanjem grobih zakonitosti prometnih zamaškov (Munchen-ska obvoznica ob delavnikih od 16-18h je no go) je to čisto izvedljivo. Da ne omenjam 200+ km/h kot je že rupsi31 omenil.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Nikec3 ::
Glede na to, da se kar nekajkrat letno peljem v Nemčijo in to ne ravno v "Minken", lahko rečem, da je 2 uri postankov presneto veliko. In ja, prihod na destinacijo imam naračunan na max. 1 uro zamude. Z današnjo navigacijo in poznavanjem grobih zakonitosti prometnih zamaškov (Munchen-ska obvoznica ob delavnikih od 16-18h je no go) je to čisto izvedljivo. Da ne omenjam 200+ km/h kot je že rupsi31 omenil.
Glejte kolegi “dnevni migranti v Hamburg”. Pride 2021 Roadster z 200 kWh baterijo, pa se boste lahko z njim peljali po autobahnu, ne 200+, ampak kar 300+ km/h. Hohohho!
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
No, jaz imam taksne prihode natempirane na 'od desetih naprej se lahko check-inam v hotel' ce imam kako stvar na cilju tako dolge poti, grem en dan prej tja. Ampak vseeno sem raje uro ali dve manj na poti, ce je mozno.
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar_gray.gif)
Magic1 ::
Sem malo poiskal koliko ima Tesla S 85d dosega pri 15°C s hitrostjo 160km/h. En Nemc je na autobahnu naredil 181km.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
Magic
![](https://static.slo-tech.com/stili/bel_non_grata.png)
WarpedGone ::
Keep in mind that every EV will suffer serious range degradation when speed goes up. We call that the laws of physics.
To se opazi ne ker bi bili EV zanič ampak ker so ICE vozila katastrofalno zanič - nad 80% izpuhti v zrak, dobesedno.
Edino kar se da narest je boljša aerodinamika, ki 'šenka' nekaj brezplačnih dodatnih km/h hitrosti v primerjavi z običajno zanič aerodinamiko (0.3).
Zbogom in hvala za vse ribe
![](https://static.slo-tech.com/stili/avatar.gif)
BigWhale ::
Za debato o tem kaksna je maksimalna hitrost, ki je se smiselna za avtomobile, si dajte odpret novo temo.