» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
225 / 1194
»»

hojnikb ::

>MS je v rangu 80k ubijalski avtomobil. i3 je v rangu 40k podn od podna.

roke gor, če veš za bolši električni avto za ~40k
#brezpodpisa

WarpedGone ::

"ne misli da si dober, če si najbolši med najslabšimi"

A je tata dobr avto, le zato ker edini nov košta samo 6k EUR? Šparanje na vsakem šraufu. Isto v i3, le da je tle absurd na kvadrat. Karbonska vlakna do daleč od nizke cene, ergo vse skup nima drugega smisla kot PR onaniranje. Aluminjast i3 z mal več kWh bi bil za izdelavo cenejši in imel več dosega in s tem "avtomobilske uporabnosti".

Določenih zadev se za neko ceno pač še ne da narest dobro, je nujno treba delat zelo gnile kompromise. Cena pada z iteracijami tehnologije, ne s čakanjem.

Mogoče bi se dalo stvari narest še bolje, kot jih dela Tesla ampak dokler tega kdo ne dokaže v praksi, bom dreku reku drek, mizeriji pa mizerija.
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

no ja, tale bmw bi bil že manjša mizerija, če bi mel vsaj večji tank za generator ali pa vsaj dizelski agregat namesto bencinskega iz motociklov... Ampak to že ni več potem električen avto..
#brezpodpisa

WarpedGone ::

Ne mešaj zraven hibridnega i3. Ta je konkurenca polnjivim hibridom (plugIn prius, Outlander, ...) a je hkrati podobn promašaj kot BEV varianta. Košta veliko, dobiš BMW značko in malo drugega.

Nagradno vprašanje: zakaj ima BEV i3 točno enako baterijo kot rex i3?
V Bev i3 je nad zadnjo osjo prazen prostor, kjer bi lahk bil prtljažnik in s tem vsaj delno izkoriščen. Lahk bi tja dali dodatno baterijo, vsaj kakih 5kWh in s tem povečali uporaben doseg BEV i3. Ampak ne eno niti drugo. i3 ima večkratno odrezana jajca. Praktično karkoli pogledaš, so gnili kompromisi. Če to nebi bil BMW bi ga folk izžvižgal in obmetaval z jajci. Kak renaultov Zoe je bistveno bolje zaokrožen paket kompromisov, a ker ni BMW se ga precej ignorira.
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

ja, če je govora o electric only i3ki, ja, potem je to res žalost od žalosti^2.

Čeprav so električni uporabnega ranga tesle super zadeva, je to še vedno dost nedosegljivo raji. Jaz še vedno navijam za čimcenejše plugin hibride z vsaj nekim spodobni dosegom (recimo iz šihta pa nazaj). Ajde ni nek presežek, ampak maš recimo "best" of both worlds. But we need to get there...
#brezpodpisa

TribesMan ::

Nevem če se Zoe ignorira, bolj je problem Renault sam, ki ga noče prodajat...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

hojnikb ::

Kar se pa tiče avtov tipa Zoe... Nwm zakaj se proizvajalci tako trudijo pogršat svoje all electric avte. Recimo tanov clio je čisto lep avto (za razliko od tipično grdih francozov). Če bi v isto šasijo ruknal noter elektriko namesto bencina, ostalo pa pustil pr mir, bi bil to čist drug avto. Tako pa naredijo subtilne popravke odznotraj in zunaj, ki naredi avto naravnost ogaben. No, mogoče pa to diggajo treehuggerji, to nwm..
#brezpodpisa

TribesMan ::

Zoe je kar všečen avto, od trenutne EV ponudbe eden bolj všečnih.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

hojnikb ::

koker za koga. Če gledamo striktno dizajn, je vsaj meni osebno ogaben. Čeprav vsaj en velikostni razred manj ogaben od recimo i3 ali kak leaf. Ampak dober, to je že stvar posamenika.
#brezpodpisa

SimplyMiha ::

Vsake oči imajo svojega malarja. Sicer sem bolj za praktične dizajne, Zoe pa izgleda je žrtvovala praktičnost za izgled.

WarpedGone ::

Čeprav so električni uporabnega ranga tesle super zadeva, je to še vedno dost nedosegljivo raji.

Ja. Plasme so bile tudi nedosegljive raji, pa CDji tudi, pa cd pekači tudi.
Tehnologija se uvaja pri vrhu in šele s piljenjem in širjenjem proizvodnje, cena počasi upada.

Jaz še vedno navijam za čimcenejše plugin hibride z vsaj nekim spodobni dosegom (recimo iz šihta pa nazaj). Ajde ni nek presežek, ampak maš recimo "best" of both worlds. But we need to get there...

Hibrid je super zadeva v principu, kjer gledaš na njega kot najboljše obeh svetov. V praksi je pa zadeva zelo hitro najslabše obeh svetov. Vedno s sabo furaš mrtvo težo, kar ubija pospeške in odzivnost avtomobila (občutek v vožnji), maš manj uporabnega prostora (manj prtlajžnika, manj sedežev), ice mašina ni nič posebnega (relativno šibka reč), baterijski del ni nič posebnega (malo kWh in zato malo kW). Bolj kot hočeš te minuse zmanjšat, manj smisla ima cel paket, ker gre cena v nebo, kakšna dimenzija se pa še poslabša (dvig teže, še manj prostora, ...)

Pod 1,6L ima smisel bencin, nad 1.6 ima smisel dizl, 4WD pa ima recimo smisel skozi-cestni-hibrid, kjer maš na sprednji aksi ICE, na zadnji pa elektropogon in baterijo v rangu 4kWh brez možnosti polnjenja (polnilec košta jurja, kar se pri 30k pozna). Šti

Vse ostalo precej hitro rata nonsense. Mogoče bi mel neki smisla še mild-hibrid, kjer maš alternator in einleiser združen v eni enoti, ter mal močnejši akumulator, ki se pretežnl fila ko spustiš gas in 'jadraš' proti semaforjem recimo, sicer pa je fizično odklopljen in se ne kuri goriva za njegovo vrtenje.

Retorično vprašanje: če je ima princip hibridnosti kak smisel, zakaj na trgu ni bencin/diesel hibridov?
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

hja, po svoje maš res prav, teža in cena je res ubijalska pri teh zadevah, vsaj če hočeš kolkertolk uporabno zadevo.
Time will tell, i guess.
#brezpodpisa

7982884e ::

fpbs je izjavil:

7982884e je izjavil:


Ja saj to drži. Samo, če bi bil tudi Tesla izdelan iz kabonskih vlaken, potem nebi bil dvaktat težji od BMWeja, ampak samo enkrat težji.
nevem kakšne probleme z razumevanjem imaš ti. če nekdo reče "dvakrat lažji" (kar je besedna zveza, ne matematični izraz), potem to pomeni 50% teže, ne 33.3%.

Ja kaj pa potem pomeni: pol lažje, še nkrat lažje, (dvakrat lažje), trikrat lažje, petkrat lažje? Ali je to vse eno in isto?

to so fraze. pol lažje, enkrat lažje, dvakrat lažje pomeni 50% teže. nevem če se je kdajkoli uporabljalo za karkoli drugega (torej da bi blo pol lažje v bistvu 200% teže, enkrat lažje 100% teže, dvakrat lažje 50%). sem mislil da je to očitno, pa zgleda ni.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:


Iz riti potegnjene cifre. Delujoča postaja je v rangu 30k + priprava terena.


"+ priprava terena" je lahko petkratni strosek same postaje Ali pa 100 kratni, povsem odvisno kje delas to postajo in kaksni so pogoji za to. Pri izgranji elektricnega omrezja za polnjenje avtomobilov so same polnilne postaje verjetno se najmanjsi strosek. Ce ne drugega, pa zato, ker jih lahko serijsko naredijo nekaj deset tisoc.

Kaksna bo prihodnost EVjev vsi skupaj bolj ali manj ugibamo, z Elonom Muskom vred. Trenutno Tesla se lahko pokriva in nudi 'zastonj' polnjenje za vse, v nedogled pa to ne bo slo.

Prav tako so danasnja elektricna omrezja prevec zastarela, da bi podpirala masovne priklope polnilnic za EVje. 50kW v vsak dom je ze za malo daljso ulico znanstvena fantastika. V bolj urbanih naseljih imas pa pred blokom parkirisce z nekaj sto avtomobili,

Za polnilno moc 25kW in 200 EVjev rabis 5MW na parkiriscu. :)

TribesMan ::

No pa sej ne filajo vsi ves čas na polno 24/7.

Sploh če gre za "dnevno polnjenje" je to lahko narejeno tud s 5kW priključkom, v 10 urah bo več kot dovolj nakapljalo.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

J.McLane ::

WarpedGone je izjavil:


Vse ostalo precej hitro rata nonsense. Mogoče bi mel neki smisla še mild-hibrid, kjer maš alternator in einleiser združen v eni enoti, ter mal močnejši akumulator, ki se pretežnl fila ko spustiš gas in 'jadraš' proti semaforjem recimo, sicer pa je fizično odklopljen in se ne kuri goriva za njegovo vrtenje.

Retorično vprašanje: če je ima princip hibridnosti kak smisel, zakaj na trgu ni bencin/diesel hibridov?


S kompleksnostjo in mrtvo teža imaš delno prav, ampak klasičen ne-plug-in hibridi se vseeno dobro prodajajo, pogonski sklop pa je iz generacije v generacijo manjši in lažji, po drugi strani pa klasični pogonski sklopi postajajo vse bolj mehansko kompleksni (DSG, turbo, direktni vbrizg ...) in z dodatno "mild" hibridnostjo meni deluejo vse prej kot dobra rešitev.

O plug-in hibridih pa res ne vem kaj naj si mislim, premajhen agregat je problem, premočan agregat spet, večja baterija manjša baterija, kaj pa vem.

N75 ::

BigWhale je izjavil:



Prav tako so danasnja elektricna omrezja prevec zastarela, da bi podpirala masovne priklope polnilnic za EVje. 50kW v vsak dom je ze za malo daljso ulico znanstvena fantastika. V bolj urbanih naseljih imas pa pred blokom parkirisce z nekaj sto avtomobili,

Za polnilno moc 25kW in 200 EVjev rabis 5MW na parkiriscu. :)


Na nekem parkirišču je preprosto postavit 200 polnilnic po 25kW, pripelješ 5MW po kablu, trafo 20/0.4
če je nekaj centralizirano je najcenejše.

Za tiste ki imajo hišo domača polnilnica do 22kW,
za tiste v blokih polnilnica 22kW na parkirišču ali garažna hiša

Na avtocesti hitre polnilnice nad 50kW

N75 ::

WarpedGone je izjavil:



Kristalno jasno je, da bodo EVji v prihodnosti imeli večje baterije in se bo zato povprečna hitrost polnjenja glede na današjo dvignila.
Če je danes le 10 minut poljenje z 120kW, nato pa počasi upada, bo neka bodoča za 50% večja baterija se z 120kW filala 15 minut, al pa 20, morda 30. Vsekakor pa več kot le 10 minut.

Če se že danes omejiš na 20kW al pa 50kW ker je kao to 'čist dovolj' za današnjo sramoto od 'avta' (leaf, VW, i3), si se ustrelil v nogo, ker si avtomatsko kastriral bodoče EVje z večjimi baterijami, ki bi se lahko polnili hitreje, pa se ne bodo ker bodo polnilnice v večini imele mizerno moč.

20kW polnilnica bo ostala 20kW, pa gor prpopaš 10kWh al pa 100kWh baterijo.
Na 120kW se bo 10kWh baterija s povprečno močjo ~5kWh, 100kWh pa s povprečno močjo 50kW. S tem da mizerijo od 10kWh morš nafilat do konca, da sploh prideš ven iz parkirplaca, tisto 100kWh pa sploh ni treba filat od konca ampak je že napol nafilana lahk več kot pa nucaš in ti ni treba čakat sploh. Je 10 minut filanja več kot potrebuješ.

Če mislite da je gradnja javnega polnilnega omrežja težka, počakte ko bo prišla na vrsto NADgradnja polnilne moči. Če bo prvo trajalo 10 let, bo drugo trajalo 100 let.


50kW je sedanjost (leaf, VW, i3)
če sedaj na neki lokaciji postaviš 2x 50kW v prihodnje se zraven postavi 100 kW polnilnice
ti dve polnilnici so še vedno v uporabi za stare avte in niso neuporabne
nove avte pa polniš na ta novi polnilnici.

Verjetno je 135kW kot jo zmore Supercharger preveč tudi v prihodnosti za male avtomobile
50kW pa je sigurno premalo.

BigWhale ::

N75 je izjavil:

Na nekem parkirišču je preprosto postavit 200 polnilnic po 25kW, pripelješ 5MW po kablu, trafo 20/0.4
če je nekaj centralizirano je najcenejše.


Je cenejse, ce je centralizirano. Hkrati pa to se ne pomeni, da je poceni. Sploh ce moras zaradi tega razkopati in zapreti 2km Celovske ceste v LJ.

Trenutno nimamo infrastrukture za masovno polnjenje EVjev. Kako hitro jo bomo imeli, je pa ugibanje. Zamenjati nek star del omrezja, ki je ze precej potreben prenove, ni tak problem. Ce imas pa nekje omrezje, ki je staro sele nekaj let, ker je bilo ravnokar zgrajeno, bo pa nadgradnjo precej tezje upraviciti.

N75 ::

WarpedGone je izjavil:

Kar pomeni da ta moč zadostuje za dobo vsaj 3-5 let.

Danes naj torej postavimo ~500 polnilnih postaj, katere bo treba čez 5 let zamenjat? Plosk, plosk, plosk.

Čez 5 let bo število avtomobilov naraslo, rabiš več postaj in
postaviš še 500 100kW postaj

N75 ::

BigWhale je izjavil:

N75 je izjavil:

Na nekem parkirišču je preprosto postavit 200 polnilnic po 25kW, pripelješ 5MW po kablu, trafo 20/0.4
če je nekaj centralizirano je najcenejše.


Je cenejse, ce je centralizirano. Hkrati pa to se ne pomeni, da je poceni. Sploh ce moras zaradi tega razkopati in zapreti 2km Celovske ceste v LJ.

Trenutno nimamo infrastrukture za masovno polnjenje EVjev. Kako hitro jo bomo imeli, je pa ugibanje. Zamenjati nek star del omrezja, ki je ze precej potreben prenove, ni tak problem. Ce imas pa nekje omrezje, ki je staro sele nekaj let, ker je bilo ravnokar zgrajeno, bo pa nadgradnjo precej tezje upraviciti.


Brez kakšnega novega kabla povleč ne bo šlo,
tudi za domače polnjenje je v večini primerov za potegnit kabel od razdelica do mesta polnjenja
samo potem imaš za 30 ali 40 let mir .

fpbs ::

Nissan LEAF Sales US December 2014 - LEAF Is First Plug-In Vehicle Over 30,000 Sold In U.S. In One Year:

http://insideevs.com/nissan-leaf-sales-...

Oldi ::

@MazzucatoM: What do Internet, Shale gas, GPS & Tesla S car have in common? PUBLIC financing! http://www.foreignaffairs.com/articles/... DEBUNKING entrepreneurship myths

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

fpbs ::

Najbolj varčen je BMW i3, Tesla na desetem mestu:

http://evobsession.com/fuel-efficient-c...

TribesMan ::

Šok, drama. Dvetonski avtomobil je manj učinkovit kot pol lažja "konkurenca"... wow...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Nikec3 ::

Moje električno kolo je bolj varčno od i3-ke.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

hojnikb ::

Peš honda je tudi bolj varčna od i3 :)
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

Truga ::

fpbs ::

WarpedGone ::

My top advice really for anyone who says they've got some breakthrough battery technology is please send us a sample cell, okay. Don't send us PowerPoint, okay, just send us one cell that works with all appropriate caveats, that would be great. That sorts out the nonsense and the claims that aren't actually true.


Akumulatorji prihodnosti zgledajo takole:

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

fpbs ::

Kako si nekateri primitivno zamišljate razvoj tehnologije. Napredek tehnologije ni v velikih proizvodnjih halah, ampak v naprednih inštitutih, kot je naprimer KIS, ki sodi v vrh razvoja baterij. Če jim uspe, upajmo, da jim ne bodo zopet ukradli patenta.

kow ::

Se ne strinjam. Sele industrija dokaze, da je koncept narejen v laboratorijih skalabilen v ekonomskih pogojih.

fpbs ::

BMW i3: "The most advanced vehicle on the planet" taken apart and reverse-engineered:

http://chargedevs.com/newswire/the-most...

WarpedGone ::

Akademska jajcanja preostanejo tistim, ki niso sposobni narest ornk EV, kjer ima lastnik tako izkušno:
My car is 23 months old, with 19,278 miles on it.
February 2013 range charge: 257 miles
Today range charge: 257 miles.
Type B battery. I generally charge to 80% full.


Ni to garantirano pravilo, je pa datapoint, kaj je možno. "Type B battery" je prva revizija baterij v Model S, trenutno imajo avtomobili že revizijo F.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

7982884e ::

fpbs je izjavil:

Kako si nekateri primitivno zamišljate razvoj tehnologije. Napredek tehnologije ni v velikih proizvodnjih halah, ampak v naprednih inštitutih, kot je naprimer KIS, ki sodi v vrh razvoja baterij. Če jim uspe, upajmo, da jim ne bodo zopet ukradli patenta.

napredni inštituti vedno kažejo nič več kot prototipe
velike proizvodne hale pa dejansko, par let kasneje seveda, te stvari realizirajo in prinesejo na širše tržišče

Nikec3 ::

fpbs je izjavil:

Kako si nekateri primitivno zamišljate razvoj tehnologije. Napredek tehnologije ni v velikih proizvodnjih halah, ampak v naprednih inštitutih, kot je naprimer KIS, ki sodi v vrh razvoja baterij. Če jim uspe, upajmo, da jim ne bodo zopet ukradli patenta.

Bedarija. Problem baterij ni tehnologija, temveč je komercializacija.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

fpbs ::

7982884e je izjavil:

napredni inštituti vedno kažejo nič več kot prototipe
velike proizvodne hale pa dejansko, par let kasneje seveda, te stvari realizirajo in prinesejo na širše tržišče

Ja pravilno si ugotovil. Samo, če ni pravega "protitipa", oziroma pravega postopka in formule sestave, velike proizvodnje hale nimajo kaj počet drugega, kot da štancajo zastarelo tehnologijo še naprej.

fpbs ::

Nikec3 je izjavil:

Bedarija. Problem baterij ni tehnologija, temveč je komercializacija.

Po čem to sklepaš? Ali lahko malo bolj obrazložiš svoje mnenje? Na kakšen način si zamišljaš, da bi s pomočjo komercializacije ponudili tržišču baterije, ki bi omogočale: vsaj trikrat večjo energetsko gostoto, polnenje z vsaj 5C, nebi bile explozivne, da jih lahko 100% napolniš in izprazniš brez posledic okvare, da so temperaturno neodvisne.....

7982884e ::

problem je da tisto kar pride iz laboratorijev je že oh in sploh, samo nečesa kar pa uni v laboratorijih ne morejo narest, je pa narest tak dizajn, da ga lahko nekdo v par letih začne proizvajat v stotisočih izvodih in pri tem delat profit. tudi če je že dizajn tak da recimo ne vsebuje nenormalno kompleksne izdelave in eksotičnih materialov, more pol industrija izpilit postopke kako to proizvajat en masse in pri tem služit.

orenk boljše baterije kot so te, ki so trenutno v avtih, obstajajo v laboratorijih že celo večnost in če bi bil enostaven način, kako iz zadeve zaslužit, bi nekdo že zdavnaj mastno zaslužil.

trololo2 ::

OT vem, ampak če koga zanima:

Falcon 9 and Dragon launch

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: trololo2 ()

Magic1 ::

Seveda je problem spravit nove pogruntavščine v masovno proizvodnjo, če je nova zadeva komaj kaj boljša od trenutne tehnologije, oziroma ima preveč slabih lastnosti v primerjavi z zvišanjem količine kapacitet. To je glavni problem trenutnega razvoja baterij. Konstantno razvijajo, kako povečat kapaciteto za par %, ki proces podraža/zakomplicira... in zato ostane zadeva kar v laboratoriju. Če bo uspelo komu konkreten preboj, ki ne bo ekonomsko izvedljiv, bo zelo hitro na proizvodnji liniji. Do takrat bomo pa počasi capali naprej in bodo Ev-ji v manjšini, bolj kot ne trendovska zadeva.
Magic

nekikr ::

fpbs ::

7982884e je izjavil:

orenk boljše baterije kot so te, ki so trenutno v avtih, obstajajo v laboratorijih že celo večnost in če bi bil enostaven način, kako iz zadeve zaslužit, bi nekdo že zdavnaj mastno zaslužil.

Ali to ti samo domnevaš, ali ti je poznan kakšen primer take "orenk boljše baterije"?

7982884e ::

kar nekaj je baterij, ki imajo recimo 2x+ večjo kapaciteto na volumen ali na maso, skoraj vsak mesec pride nova novica o neki novi taki bateriji

fpbs ::

7982884e je izjavil:

kar nekaj je baterij, ki imajo recimo 2x+ večjo kapaciteto na volumen ali na maso, skoraj vsak mesec pride nova novica o neki novi taki bateriji

Ja novice že prihajajo. In če nekomu uspe konkreten preboj, in teh je zadnje čase kar nekaj, proizvodnja teh baterij ne bo zelo hitro v proizvodnji, ker testiranje traja kar nekaj let. Poleg tega, med temi, ki jim uspe preboj še ne pomeni, da bodo tudi uspeli iz mogoče tudi političnih razlogov. Pred cca 10 leti je imel ravno naš KIS najboljšo formulo za litijeve baterije, pa so jim jo speljali.

fpbs ::

Chevy Bolt, GM's 200-mile EV, could debut in Detroit:

http://www.autoblog.com/2015/01/10/chev...

Matev ::

skoraj vsak mesec pride nova novica o neki novi taki bateriji


pa v lady tudi vsak mesec piše da so nlp ujeli

dejstvo pa je da so baterije takšne kot pač so - poglej recimo mobitele

fpbs ::

Tale BOLT mi je pa všeč. Škoda, ker ni malo večji:

trololo2 ::

fpbs je izjavil:

Tale BOLT mi je pa všeč. Škoda, ker ni malo večji:



Ne zgleda resno tole, saj niti leta proizvodnje niso dali ven. Najbrž je vse kar imajo ta 3d print.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: trololo2 ()
««
225 / 1194
»»